Testy
Vazena redakcia. Je mozne pripojit fotku zadnej napravy? Pred faceliftom mala totiz multilink len najvyssia dieslova verzia D-CAT 2.2, a nikde som necital, ze by sa po facelifte sa na napravach nieco menilo.
Dakujem.
Dakujem.
tusim, ze to mala este aj ta benzinova 1.8, ktora sa uz nepredava, aj ked neviem preco ju dali prec z ponuky
Jasně, 1,33 ani 1,6 v benzínu nebo malé nafty nemají žádný víceprvek,normální příčka a vlečné rameno. :-!
Tohle auto potřebuje vypadat jako i30 nebo Ceed. I Golf IV vedle toho působí sportovně a svěže.
toyota je moc usedlá, asi míří na ten typ zákazníků, na druhou stranu je to kvalita a spolehlivost. Kdo chce dynamicky vyhlížejícího japonce stejně třídy holt koupí mazdu 3.
No, zas tak úplně bych to neřekl, ale jinak myšlenka trefná. Holt typická Toyota dnešní doby pro ty, co chtějí prostě nějaké auto.
JJ, ani spetka jiskry. Ale ta jiskra neni tak dulezita, jako spis osobnost. Ja vidim v tomto pripade jen 4 kola, volant a nejaky plechy. Jak jsi jiz uvedl, * nejake auto*
Nicméně situace je ekvivalentní u spousty modelů tohoto segmentu, pro Toyotu holt půjdou ti, co chtějí nějaké auto a dávají tím najevo, že jsou jim auta úplně ukradená, hlavně že mají v čem jezdit do práce, ale zároveň chtějí jistotu, že to auto bude fungovat. V tomto ohledu má Toyota prestiž jako málokdo. V jistých oblastech to je takový japonský volkswagen s tím, že osobně bych měl vždycky radši Toyotu než VW. 😊
Víš, oni všichni velcí výrobci aut se snaží o jedno - aby se jim povedl multipohledný a tvarově jednoduchý výrobek. U Toyoty je k tomu přidáno navíc vynikající zpracování, velice dobré jízdní vlastnosti, motory, které získávají celosvětové odborné ocenění. No a novináři je to tak nějak zařazeno jako auto pro "obyčejné řidiče". Potom všichni "odborníci" se chovají jako stádo. Chce to jenom nepapouškovat, ale vytvořit si vlastní názor.
Ano, bez výhrad souhlasím. V životě jsem taky nezapochyboval o tom, že Toyota dělá skvělá auta, jen jsou bohužel v posledních letech poněkud bezcharakterní. Přitom v minulosti to tak nebylo a já doufám, že GT-86 započala novou kapitolu, kterou naváže v budoucnosti na tuto minulost.
Nevím co je "bezcharakterní" auto. Auto je stroj a je buď dobrý nebo není dobrý. Co se týká lidských vlastností - tak ty bych strojům, já osobně, nedával. Ono i s tou "bezcharakterní" Toyotou se dá jezdit s radostí z jízdy.
Ehm, ja jsem toyotu vlastnil a svuj nazor mam :no:
Nechci polemizovat o Tvých zkušenostech s auty, ale já jsem vlastnil několik aut různých značek než jsem skončil u Toyoty. Na rozdíl od jiných, třeba evropských výrobců - někteří mi již nesmí do baráku, nemám žádný problém. Teď mám čtvrtou Toyotu a z každou minulou jsem najel minimálně 250 tisíc km. Měnil jsem je jako trouba po 3 až 4 letech. Podotýkám auta neměly žádný problém a dodneška nemají. Lidi co je koupili, tak ty vídám. Tu poslední mám 5 rok a nehodlám strkat peníze do aut, zvláště když je auto po technické stránce v pohodě. Servisní náklady jsou minimální - olej, destičky, pneu a pod.
Nie každý kompakt potrebuje vyzerať ako baby pagani zonda. To auto má jedna-trojku a zopár koní k tomu, načo dynamickejší styling. V inej farbe by som ho kľudne bral, a to som mladý človek. Proste aj solídnosť a kvalita dokáže zapôsobiť, častokrát lepšie ako na 10 krát prelomená linka karosérie..
V testech kompaktů se často vyzdvihuje zadní víceprvková náprava. Po přečtení tohoto testu a diskuze pod ním se ale nabízí otázka, jestli ji testéři nevyzdvihují jen proto, že ví, že tam je. Tento test hezky ukázal, že to testér není schopen z chování auta poznat.
Docela trapas pane Vaverko, nemyslíte?
Docela trapas pane Vaverko, nemyslíte?
Já bych zase tak "zlý" nebyl.
Nevýhodou tuhé zadní nápravy je především to, že ji těžko vyladit tak, aby auto s ní bylo zároveň pohodlné na rozbité silnici a přitom agilní. Vezmeme - li třeba to zmiňované Bravo, tak "standardní" naladění se v komfortu může rovnat většině konkurence, ale při ostré jízdě na rozbité zatáčkovité cestě budou ti s nezávislým zavšením ve výhodě. Naopak Bravo Sport je na tom velmi dobře po stránce agility, ale na ty nejlepší ztrácí v komfortu.
Ostatně Fiat to dobře ví a sportování přenechává Alfě Giulietta s víceprvkem a u vysloveně komfortní Delty zase rezignuje na jakékoliv sportování.
Nevím jak je na tom Auris, nejel jsem v něm, ale předpokládám, že se základním motorem budou sportovní ambice minimální až nulové a komfort může být i s tuhou zadní v pořádku, pokud se povedlo naladění... Takže u slabší motorizace není tak snadné poznat rozdíl mezi tuhou nápravou a nezávislým zavěšením.
Nevýhodou tuhé zadní nápravy je především to, že ji těžko vyladit tak, aby auto s ní bylo zároveň pohodlné na rozbité silnici a přitom agilní. Vezmeme - li třeba to zmiňované Bravo, tak "standardní" naladění se v komfortu může rovnat většině konkurence, ale při ostré jízdě na rozbité zatáčkovité cestě budou ti s nezávislým zavšením ve výhodě. Naopak Bravo Sport je na tom velmi dobře po stránce agility, ale na ty nejlepší ztrácí v komfortu.
Ostatně Fiat to dobře ví a sportování přenechává Alfě Giulietta s víceprvkem a u vysloveně komfortní Delty zase rezignuje na jakékoliv sportování.
Nevím jak je na tom Auris, nejel jsem v něm, ale předpokládám, že se základním motorem budou sportovní ambice minimální až nulové a komfort může být i s tuhou zadní v pořádku, pokud se povedlo naladění... Takže u slabší motorizace není tak snadné poznat rozdíl mezi tuhou nápravou a nezávislým zavěšením.
Podle mě nejde na základě jízdy hned nakreslit výrobní výkres zadní nápravy. Jak bylo řečeno, se slabým motorem s tím nikdo sportovat nebude, naladění na komfort je tedy zcela logické a pokud to funguje dobře, není důvod ty jízdní vlastnosti nepochválit.
No ja bych se nebal rici, ze 90% lidi neni schopno adekvatne posoudit vhodnost ci nevhodnost te ci one napravy. A uz vubec ne jeji nastaveni. Kazdy mele nesmysly jak je auto zabavny/nudny nebo jak je nedotacivy (to snad jeste budiz), liny ze zatacky apd. A kde to zkousi? Na okrsce v beznem provozu, kde tak max. odhali slabiny svoje a limit provozu nez nedoladenost "testovaneho" auta. A ve vysledku s autem poskakuje nekde po meste, obcas se projede mimo mesto a nejvetsi king je v levym pruhu na D1 s ocima v zrcatku, jestli tam nahodou neni pasatysta 😉
Jak to chceš poznat s tak slaboučkým motorem?
Navíc nedělej si iluzi, kolik myslíš, že mají novináři prostoru? S vozem najedou pár stovek km a vůz putuje k dalšímu novináři...
Zmínka samozřejmě být mohla, sám o rozdílech v zadní nápravě u Aurisu jsem neměl tušení.
Co se ale víceprvku týká, tak za mě říkám, že rozdíl je citelný a obyčejnou vlečku vzadu bych nikdy nechtěl. Jistě, je to kompromis, se kterým se dá klidně jezdit. pokud ale mám možnost volby za stejnou cenu, tak víceprvek je zcela o něčem jiném.
Rozdíl samozřejmě vykvete především na nekvalitním povrchu, rovný asfalt rozdíly maže, silnější motor naopak zvětšuje :-!
Navíc nedělej si iluzi, kolik myslíš, že mají novináři prostoru? S vozem najedou pár stovek km a vůz putuje k dalšímu novináři...
Zmínka samozřejmě být mohla, sám o rozdílech v zadní nápravě u Aurisu jsem neměl tušení.
Co se ale víceprvku týká, tak za mě říkám, že rozdíl je citelný a obyčejnou vlečku vzadu bych nikdy nechtěl. Jistě, je to kompromis, se kterým se dá klidně jezdit. pokud ale mám možnost volby za stejnou cenu, tak víceprvek je zcela o něčem jiném.
Rozdíl samozřejmě vykvete především na nekvalitním povrchu, rovný asfalt rozdíly maže, silnější motor naopak zvětšuje :-!
Měl jsem možnost porovnat oba v testu zmíněné vozy - Yaris 1,33, který vlastní rodiče a mnohokrát jsem s ním jel vs. Auris 1,33, který jsem rok používal služebně v denním provoze (cca 5 tis.km měsíčně).
Ohledně spotřeby obou vozů mám tudíž vlastní zkušenost a ta hovoří o něco jinak než autor článku. U "syrového" Aurisu byla spotřeba samozřejmě dosti mizerná cca 7,8l/100km. Postupem času se dokázala ustálit na průměru 6,5 l (město 40%, dálnice 30%, mimo 30😖. Potíž je dle mého názoru trochu v one převodovce. Na dálnici totiž motor točil nějakých 3600 -3700 otáček, což se mi zdá moc, i hlučnost již byla vyšší. Se 6-ti stupňovou převodovkou je samozřejmě nutné velmi často řadit a motor při potřebě předjíždět i náležitě vytáčet, což se kolikrát vrátí ve vyšší spotřebě na 6,8l. V dlouhých stoupáních je také problém, vůz prostě nejede, zvláště pak, když promarníte čas k vytočení motoru.
Co se týče Yarisu, tak zde je motor o něčem jiném. Nejen že je živější (což je pochopitelné vzhledem k rozdílným hmotnostem), ale ať jezdíte jakkoliv, odmění vás slušnou spotřebou. Není problém běžně jezdit za 5,9l, ale i mnohem méně. Když to "nehoním" je Yaris schopen jezdit za 5,5l. Pětistupňová převodovka mi v Yarisu příjde ok. Můj názor tedy je: Yaris se s Aurisem nedá co do spotřeby srovnat. Motorizace jsou shodné, ale při dlouhodobém používání samozřejmě hraje spíše pro Yaris.
Ohledně spotřeby obou vozů mám tudíž vlastní zkušenost a ta hovoří o něco jinak než autor článku. U "syrového" Aurisu byla spotřeba samozřejmě dosti mizerná cca 7,8l/100km. Postupem času se dokázala ustálit na průměru 6,5 l (město 40%, dálnice 30%, mimo 30😖. Potíž je dle mého názoru trochu v one převodovce. Na dálnici totiž motor točil nějakých 3600 -3700 otáček, což se mi zdá moc, i hlučnost již byla vyšší. Se 6-ti stupňovou převodovkou je samozřejmě nutné velmi často řadit a motor při potřebě předjíždět i náležitě vytáčet, což se kolikrát vrátí ve vyšší spotřebě na 6,8l. V dlouhých stoupáních je také problém, vůz prostě nejede, zvláště pak, když promarníte čas k vytočení motoru.
Co se týče Yarisu, tak zde je motor o něčem jiném. Nejen že je živější (což je pochopitelné vzhledem k rozdílným hmotnostem), ale ať jezdíte jakkoliv, odmění vás slušnou spotřebou. Není problém běžně jezdit za 5,9l, ale i mnohem méně. Když to "nehoním" je Yaris schopen jezdit za 5,5l. Pětistupňová převodovka mi v Yarisu příjde ok. Můj názor tedy je: Yaris se s Aurisem nedá co do spotřeby srovnat. Motorizace jsou shodné, ale při dlouhodobém používání samozřejmě hraje spíše pro Yaris.
Tvoje závery ohľadom spotreby vyznievajú logickejšie než tie redakčné. Predsa len, ten istý motor v autách rozdielnej triedy nemôže brať rovnako.
Se profiluje jako jakýsi japonský Volkswagen...nikoho neurazí...ale ani nenadchne...prostě pro lidi, co se něčím potřebují dopravovat do práce, na chatu, nákupy, dovolenou...a jejich hobby je něco uplně jiného než automobily, či radost z jízdy...trhy jsou pevně dané: v evropě suverénní VW...ve zbytku světa jede Toyota doprovázená sem tam lokálními výrobci, korejci a GM 😄 ...to jen dokazuje že většina populace nějaký "zážitek z jízdy" ani nehledá...a podle toho taky většina automobilové produkce vypadá....zda je to tak správně či špatně ať každý posoudí dle tebe...nabídka se řídí tím co trh chce...a kupuje...přesto je fajn že stále existuje možnost volby...
Tenhle motor je do Aurisu málo a říkejte si co chcete ;-\ Svezl jsem se jak s 1.4, tak 1.6 a ani ta 1.6 neposkytoval dostatečnou výkonovou rezervu na běžný univerzální ježdění.
Mj. docela zajimavý názorový posun redakce, v r. 2007 označili 1.4ku za motor dost na hraně. A to byl motor s prakticky stejným výkonem a nižším Eurem.
Mj. docela zajimavý názorový posun redakce, v r. 2007 označili 1.4ku za motor dost na hraně. A to byl motor s prakticky stejným výkonem a nižším Eurem.
Takisto vyššie umiestnená radiaca páka je svojim spôsobom geniálna, nakoľko je k nej od volantu strašne blízko a vďaka výbornej prevodovke môže človek radiť ako Shumi. >😒]
Ten priestor pod ňou je fakt ťažko prístupný, ale výborný na uloženie vecí ktoré v aute bežne nepotrebuješ. Pero, žvejky, dávam tam aj mobil kedže mám handsfree.
Celé je to trochu iné, ale nie nutne zlé.
Vyvýšená pozice mi přijde stupidní :-!