Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem

Jedním ze základních předpokladů účinnosti motoru je vpravit do něj maximum vzduchu za časovou jednotku. Vhodným způsobem je vytváření přetlaku v sání neboli přeplňování.
Zpět na článek
10. 5. 2012 18:48
10. 5. 2012 18:55
10. 5. 2012 19:34
10. 5. 2012 20:00
10. 5. 2012 21:00
10. 5. 2012 22:12
10. 5. 2012 21:42
10. 5. 2012 21:47
11. 5. 2012 00:55
11. 5. 2012 00:59
11. 5. 2012 07:56
11. 5. 2012 01:28
11. 5. 2012 21:12
11. 5. 2012 08:52
11. 5. 2012 09:45
10. 5. 2012 19:38
11. 5. 2012 05:50
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 5. 2012 20:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 5. 2012 21:18
11. 5. 2012 00:33
11. 5. 2012 01:10
11. 5. 2012 06:42
11. 5. 2012 10:19
11. 5. 2012 10:38
11. 5. 2012 18:00
16. 12. 2017 17:52
10. 5. 2012 22:31
11. 5. 2012 00:04
11. 5. 2012 10:21
11. 5. 2012 14:09
10. 5. 2012 18:33
Objem ničím nenahradíš
... tato poučka vznikla v USA a stále platí - tam se totiž používají v osobních autech jen zážehové motory a u nich je celková komprese omezena odolností vůči samozápalu. Účinnost zážehového motoru se přeplňováním zvyšuje pouze mírně, v určitých režimech je dokonce nižší kvůli nutnosti snížit kompresní poměr ... takže výraznější výhodou je spíše zmenšení celé pohonné jednotky a tím pádem mořnost umístit výkonější motor do auta s malým motorovým prostorem. Negativem je větší mechanické namáhání součástí motoru.
Jiná situace je u dieselů - tam lze přeplňováním výrazně zvyšovat celkovou kompresi a tím i účinnost - čili poměr výkonu a spotřeby paliva. To bohatě kompenzuje větší mechanické namáhání.Proto se už desítky let vyrábí prakticky jen turbodiesely, snad jen u osobních aut se tu a tam vyskytovaly atmosfericky plněné diesely. Takže "turbo ničím nenahradíš" platí - ale jen pro motory, které Američané ve svých autech nemají.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 00:31
Re: Objem ničím nenahradíš
Se tam zrovna rozmáhá nový Passat, takže už nemají diesely jen v pick-upech >:D
Jsem zvědavý, jak dlouho jim tam budou jezdit, páč jsem slyšel, že tam nemají zrovna kvalitní naftu >:D
11. 5. 2012 06:24
Re: Objem ničím nenahradíš
Do té doby, než mu obsluha nějaké benzinky načepuje do auta benzín :-) Kvalitní naftu tam určitě mají, jinak by jim trucky a lokomotivy nejezdily, ale problém je v tom, že do těch passatů bude potřeba superkvalitní nafta.
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 08:50
Re: Objem ničím nenahradíš
Jenže ty trucky rozhodně nejsou tak háklivý na naftu jako moderní common rail >:D >:D

A ty historické trucky z 50-60. let to sou dvoutaktní diesly jako jsou lodní motory. To jede pomalu i na mazut >:D >:D
11. 5. 2012 18:50
Re: Objem ničím nenahradíš
On i ten benzin stoji s US a A za prd....

Jenze kvuli tomu tam maji 8mi valce OHV kterejm je celkem jedno co papkaj a vydrzej neskutecny veci...
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 19:30
Re: Objem ničím nenahradíš
Co jsem koukal na ceny benzinu, tak u nich stojí 3.8$ za galon to je cca 18kč/l. Takže doby kdy to vycházelo na 3kč/l jsou fuč.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2012 09:28
Re: Objem ničím nenahradíš
Taky benzíny sou tam růůzné, ne do všeho patří základní regualr a ne akždej ho tam lije...

A domácí značky už taky zdaleka neprodukují jen OHV. Ale prostě diesel tam pořád moc neskoruje a ještě pár let skorovat nebude
Avatar - lordlord
11. 5. 2012 17:10
Re: Objem ničím nenahradíš
objem lze nahradit, v F1 Renault zahájil éru turba, při kvalifikaci dosahoval 1500 koní na těch pár kol, turba zastavil až zákaz
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 17:21
Re: Objem ničím nenahradíš
Na úkor životnosti motoru. Odjede to 1000km a je k ničemu.
Avatar - lordlord
11. 5. 2012 18:39
Re: Objem ničím nenahradíš
ale na 306 km vzdálenost byl objem nahrazen - úkol splněn
Avatar - Barrichello
14. 5. 2012 09:28
Re: Objem ničím nenahradíš
Jenže běžný provoz není závod F1
Avatar - lordlord
15. 5. 2012 08:50
Re: Objem ničím nenahradíš
o to přece nejde - nadpis Objem ničím nenahradíš kecá a lze ho nahradit, měli možnost použít atmosféru nebo přeplňování a to vyhrálo na celé čáře. I v normálních autech se rozhodovalo použít velký atmosférický motor nebo lehčí přeplňovaný - saab, porsche turbo, xedos...
Avatar - Barrichello
15. 5. 2012 09:09
Re: Objem ničím nenahradíš
Jenže u běžného auta nejde o to anhradit objem na 1500 km, ale na 500 000 km.

A tam turbo nemá šanci na atmosféru, výdrží. Pak tu máme turbo efekt, točivý moment, kompresní poměr, náklady na opravy, jednoduchost a spousty dalších faktorů.

Závodní vozy nikdy nejde srovnávat se sériovými. Taková Lada Samara Rallye paris dakar byl taky super stroj, ted kolik toho bylo shodnýho s originálem, že >:D
Avatar - petr164
15. 5. 2012 18:09
Re: Objem ničím nenahradíš
Pánové zřejmě netuší, že benzínové turbomotory na saabech, volvech i v mé AR 164 jsou držáky minimálně na 300 000 (dle péče o olej a o režim zahřívání a chladnutí). Pro turbokamna to platí také a tady se nikdo nediví...
Avatar - Barrichello
17. 5. 2012 09:45
Re: Objem ničím nenahradíš
No právě, jenže já znam veselé historky jak borec se Saaabem valil 180 po dálnici, přijel na benzínku a vypnul motor. Turbo KO. A to není jediný případ, takových krásných story mam víc.

Samozřejmě zasvěcení turbaři čekaj na chaldnutí, to je taky dobrá věc, muset sedět v káře a čekat až mi něco zchladne, hehehe >:D >:D >:D

Těch co počítali lopatky u Oktávií, to je taky příběhů na román
11. 5. 2012 16:06
Re: Objem ničím nenahradíš
U dieselů není situace až tolik jiná. I turbodiesel má menší statický kompresní poměr než míval atmosferický diesel.
A i u turbobenzínu se dynamický kompresní poměr zvedne na hodnoty lepší, než by měla atmosféra ale jen tam, kde klepání nehrozí, tj. ve středních a vyšších otáčkách. Příkladem je jednoduchý Renault 1.2 TCe (76 kW) se statickým poměrem 9.5, jeho atmosferická verze (55 kW) má 9.8. Turbo tam ve vyšších otáčkách fouká až 1.6 baru, tj. může tam být přibližně o 60% víc směsi než v atmosférické verzi, tj. dynamický kompresní poměr to může zvednout až o těch asi 60%. Nižší kompresní poměr se zase příznivě projeví tak, že může být níž volnoběh i použitelné otáčky při lehké zátěži tj. tam, kde turbo nefouká.
11. 5. 2012 19:55
Re: Objem ničím nenahradíš
Kompresní poměry atmosferických dieselů a jejich přeplňovaných variant byly často stejné. Kupříkladu 1.9 SDI 47 kW měl 19,5:1, stejně jako 1.9 TDI 66 a 81 kW. Podobně třeba fordovské diesely Endura D, atmosferické i přeplňované verze měly 21,5:1.
To, že dnešní diesely mají mnohem menší hodnoty (kolem 16:1), je už jiný příbeh.
Jinak ty rozdíly u benzíňáků bývaly vyšší ... kupříkladu 1.8 20V měl 10,3:1, zatímco 1.8 20V Turbo jen 9,5:1, u čtyřválce Volvo 2.0 byla komprese 10,5:1 (atmosféra) vs. 9,0:1 (nízkotlaké trubo) vs. 8,5:1 (vysokotlaké turbo T4). Ten Renault bude spíše výjimka.
10. 5. 2012 18:48
Turbo
Naprostý souhlas. Uhoněné a přetížené benzinové tří a čtyřválce zdaleka nepřežijí atmosféricky plněné čtyř a šestiválcové motory. O osmiválcích ani nemluvě. Jezdím s 3,5 l. benzinovým atmosféricky plněným šestiválcem do V ( nikoli VW ) za průměrnou spotřebu za 2,5 roku 8,3 l/100 km. Za totéž jezdí i 1,4 TSI. Je ale logické, že pouze v městském provozu má 6ti válec vyšší spotřebu. To bohatě kompenzuje na volné silnici, kde je ubohý necelý 1,5 litr přetížený.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Lucaslegend
10. 5. 2012 18:55
Re: Turbo
Letity a co to mas konkretne za auto? O takej spotrebe ja mizem iba snivat :-) tiez mam 3.5l...
10. 5. 2012 19:34
Re: Turbo
Taky by mě zajímalo co je to konkrétně za motor... Já mám průměrnou 8,6 l (GLK 350, 200 kW). Fakt je, že po městě toho najezdím dost málo. Většina okresky a dálnice.
Avatar - Lucaslegend
10. 5. 2012 20:00
Re: Turbo
Kurnik, vsak ale aj ty mas dobru spottebu ! ) ja mam daco s autom :-) moja dlhodoba je 13.5l :/ budem sa musiet naucit ohodne menej slapat na ten plyn :/ inac turbo je fajn len keby bolo spolahlivesie....
10. 5. 2012 21:00
Re: Turbo
To bude tím, že málo jezdím město. Sem tam kolona ve Zlíně, jednou do měsíce Brno nebo Praha. Na plyn šlapu docela málo. A pak mercedesovský V6 je docela úsporný. S tím novým CGI bych se dalo jít ještě níž. Původně jsem chtěl diesel, ale jsem šťastný že jsem koupil benzín - byl skladem a já nedočkavý. V zimě tu polovina dieslů nevyjela a ten rozdíl ve spotřebě by nebyl zase tak hororový. S čím jezdíš? Btw téměř stejnou spotřebu má známý v Subaru Legacy (V6), ale má těžkou nohu :-)
Avatar - Norge
10. 5. 2012 22:12
Re: Turbo
..suhlas :yes: ..moja atmosfericka V6 v 4Matic ..na dialnicnych kilometroch nad 130 ..8,6 - 9 na 100 . Pri jednej z cest Bergen - Pressburg ..vyskusane tempomat speed 160 a jedna 5.min vlozka nad speed 230 ...premierna 9,1l ..dojaz okolo 750km na nadrz ..poz.nejazdim na hladne oko-rezerva asi 70km ... Skvele zazihove atmosferi V6 a V8 od MB (aj prevodovky) :yes: ...
10. 5. 2012 21:42
Re: Turbo
jojo taky se pohybuju kolem 13 litrů... CX-7 2.3DISI ... Ale svedl bych to hlavně na častý pojezdy centrem prahy a přeci jenom po dálnici taky nejedu tachometrovejch 130... Ale teda zrovna minulý týden se mi povedlo Praha-Nitra-Praha s průměrnou spotřebou 8,8 (měřeno podle nádrže), takže když se chce tak to jde :-)
10. 5. 2012 21:47
Re: Turbo
Spíš míň šlapat na brzdu, to je nepřítel spotřeby. Na plyn šlapat můžeš :-)
Avatar - Lucaslegend
11. 5. 2012 00:55
Re: Turbo
ja sa na dialnici pri 135km nastavenej na tempomate nedostanem pod 9.6l, cize to je fakt minimum zaco to dokaze jazdit....ale ani sa necudujem ked to ma pri tej rychlosti okolo 2800otacok na petke...sestku to bohuzial nema...predpokladam ze vy tam mate minimalne sest stupnove prevodovky...mam hondu legend 295koni 4x4...
Avatar - Lucaslegend
11. 5. 2012 00:59
Re: Turbo
ja ked ale slapem na plyn tak to toci cez 6200ot tazke vtedy spotreba leti riadne hore :-!
11. 5. 2012 07:56
Re: Turbo
To jo ovšem v pořádku, chápu, že poslouchat vytočený honďácký 6hrnek musí být nádhera. Ale jak často je opravdu nutné (ve smyslu bezpečnosti, kvůli jízdním situacím) točit až do omezovače? Mi se to stává tak třeba jednou za 100 km, běžně si vystačím s točením do 4000. Jinak existují servry, kde majitelé aut píší své reálné spotřeby, i když legend je tak vzácné auto, že těch tam moc není. [odkaz]
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 01:28
Re: Turbo
To jde...já se svým 3.5 bez turba jezdím za 12 (LPG). Ve městě moc nejezdím, ale co přes 13 to nejde. Hodně záleží na plynulosti provozu a já moc zácpy nepotkávám...kromě WC >:D
Taky mám jen 4st automat, takže ten dělá též své.
Avatar - MarTin1
11. 5. 2012 21:12
Re: Turbo
Když už tu řešíte kdo a za kolik s čím jezdí tak taky přispěju... 2012 CLS 500 (4.6 Biturbo V8) 80% jízdy Praha tak nějak dle nálady maličko svižně a někdy i důchodcovsky... zatím 3000km najeto a mám tam 11.1, takže u mě mega spokojenost.... jezdí to za stejnou spotřebu jako mé minulé ML320cdi. Nejníž jsem se dostal na 8.3 a lehce nadpředpisová jízda Praha- Máchovo jezero a zpět 9.4L. s 350 cdi bych měl já nevím 7? Ale neměl bych ten mega luksusní zvuk z těch krásných AMG výfuků >:D
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 08:52
Re: Turbo
Já jezdil s 2,7 V6 DOHC po tři roky za průměr 8,8. Takže mohu potvrdit že takovéhle spotřeby nejsou opravdu sci-fi.
11. 5. 2012 09:45
Re: Turbo
Jo, větší (objemově) a výkonější motor nemusí nutně znamenat astronomické spotřeby. On je trochu problém pokroucenost našeho (a ne jen našeho) trhu ekonomickou situací. Nemyslím si totiž, že rodiny chtějí jako rodinné auto používat Fabii 1.2HTP. Ono vůbec to použití/využití jednotlivých modelů a motorizací je občas zcestné. Představa, že downsizovaný motor osazený turbem bude při dálničním režimu předvádět zázraky (dynamické i ve spotřebě) je trochu mimo. Naopak např. pro klidného řidiče, který funguje v rámci limitů pro přesun 1 za 2 týdny na chatu naprosto v pohodě. Mimochodem, když odbočím k hybridům, tak nejsmysluplnější mi přijdou ne u malých motorů a aut, ale naopak u těch velkých. Po cca. 2 hodinové zkušenosti s LS600h jsem byl naprosto unešen.
10. 5. 2012 19:38
jojo
Je dobrý pocit mít pod kapotou něco tak sofistikovaného jako je VGT turbodmychadlo. Měl jsem ho i rozdělané (GT 1749V-znalci pochopí co je to za motor :-))) a je to úžasný stroj.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
10. 5. 2012 20:04
Kompresní poměr ničím nenahradíš
Čím vyšší kompresní poměr, tím lepší energetická účinnost spalovacího motoru. To je fyzikální princip. Ovšem u zastaralého zážehového motoru je kompresní poměr omezen tím, aby nedocházelo k nekontrolovatelným samozápalům. Také proto již patří použití zážehových motorů minulosti.

Vznětový motor je naproti tomu stále schopný dalšího vývoje a právě zvyšování jak statického, tak i provozního kompresního poměru (navýšení tlaku vzduchu turbodmychadlem), je ta správná cesta do budoucna. Nicméně, stejně jako u všech podobných vývojových kroků, se nesmí nic přehánět. Provozně trvale přetěžované miniaturní motory s nízkou hmotností, slabými stěnami bloku a hlavy, někdy navíc i s kompromisní přesností dílů vyráběným obskurními subdodavateli s levnou pracovní silou, to všechno vede k tomu, že životnost dnešních spalovacích motorů se snižuje úměrně jejich poměru obsah / výkon. Navíc i v souvislosti s honbou za papírovými limity exhalací. A to pro spotřebitele příliš dobrou zprávou není. Pokud tedy ještě máte pod kapotou svého vozu legendární a dosud z hlediska cena - výkon - hmotnost - trvanlivost dosud nepřekonaný 1,9 TDI, dobře zvažte, zda má smysl se takového vozu zbavovat. S novým vozem si koupíte motor, který již tak dobře nepojede, bude víc žrát a vydrží jen polovinu km co ten starý. Není to proto, že by dnes VW neuměl vyrobit stejně dobrý motor jako před deseti lety, ale je to výsledek negativního tlaku ekonomů a marketingových zmr*ů, jejichž modlou je ekonomický růst růstu... :no:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Slavek-TDM
10. 5. 2012 20:33
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Stejne dobre muzes napsat, ze spalovaci motor je zastaraly >:D Vysokej kompresni pomer ma nekolik drobnych nevyhodicek a to, ze motor musi prekonavat velky odpor stlaceneho vzduchu, jsou vysoky naroky na spalovaci prostor a jeho tesneni a ze ucinnost uz dale stoupa jen omezene. Omezene je mnozstvi otacek. Navic i pri spalovani chude smesi je problem se vstriknutim a vrstvenim odpovidajiciho mnozstvi paliva.
Jinak se zkratka smir s tim, ze musi existovat jak benzinovy tak naftovy motory. Co bys delal s benzinem vzniklym pri rafinaci nafty? Mazal si s nim zada? >:D
Jo a perlicka nakonec, za 2 dny jsem na jednu nadrz v Octavii 1.4TSI najel skoro 850km (z toho pres 600 po Polsku) a pocitac jeste ukazuje dojezd 110km. Prumer za prvnich 5000km je 5.7 litru / 100km. Docela dobry na cernobilou televizi, ne? >:-[]
10. 5. 2012 21:13
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
No treba Mazda SkyActiv ma v benzinu kompresni pomer 14:1, coz je stejne jako jejich diesel. To zas neni tak malo. Benzinovy motor urcite nerekl posledni slovo, to ale plati i o vznetovem.
Avatar - Ada je zase tady
10. 5. 2012 21:51
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Mit u dieselu kompresni pomer 1:14 je chyba. Ekonomove usetrili, vyssi spotrebu plati zakaznik :no:
10. 5. 2012 22:50
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
A ty uz vis, ze ten diesel bude mit vysokou spotrebu? Co jsem slysel, melo by to byt (alespon u tohoto motoru) presne naopak. Jako sorry, ale vzit si jeden parametr a podle toho posuzovat praxi... je proste hovadina. Pro me za me, at ma turbodiesel treba 1:7, pokud v praxi bude lepsi nez ten s 1:20, je pro me nejaky kompresni pomer naprosto irelevantni. Muzeme se tady bavit spis o tom, ze takovy motor ma predpoklad byt takovy a takovy... ale nic vic.
Avatar - Choochoo
11. 5. 2012 12:03
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Naprosty souhlas, jako u kompu. Neni dulezite co tam je za vykonne soucastky, ale jak to funguje jako celek ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 5. 2012 05:50
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Skyactiv diesel ma nizky kompesny pomer..... Ale velmi nizku spotrebu.

Na zaklade coho tvrdis, ze je to chyba? Lebo vo Wolfsburgu to nedokozali a ich tdi straca na francuzsku a azijsku konkurenciu minimalne jednu generaciu?

Skyactiv je skratka uplne novy koncept diseloveho motoru, ocividne to funguje, tak nezvan o chybe
Avatar - Ada je zase tady
11. 5. 2012 22:09
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Fyziku neohneš. Jakkoli chytře vymyšlený motor s nízkým kompresním poměrem bude mít vždy horší účinnost než stejně chytře vymyšlený motor s vyšším kompresním poměrem.

Snižování kompresního poměru pomůže exhalacím a sníží hluk. Sníží ovšem také efektivitu a tím zvýší měrnou spotřebu. Opaku může věřit jen naivní volič ODS.
12. 5. 2012 11:05
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Ja furt nechapu, proc potrebujes vysoky kompresni pomer. Ten Skyactiv je ocividne i s tim malym kompresnim pomerem u dieselu uspornejsi nez spousta konkurence. To je jak u kompu, nezajima me, zda ma procesor 3 GHz nebo jen 2 GHz, zajima me jeho skutecny realny vykon v aplikacich. Programoval jsem nejeden algoritmus a skoro vsechny bezely vyrazne rychleji na Athlonu64 s 2,0 GHz nez na Pentiu4, ktery mel neco kolem tech 3 GHz, uz nevim presne. Mam si kvuli tomu kupovat Pentium 4 jen proto, ze ma vyssi takt a "teoreticky" predpoklad pro lepsi vykon? Vzdyt to je ptakovina. Zajima me skutecny, realny vysledek, i pokud je ho dosazeno s necim, co je na prvni pohled nevyhodne. Jestli si kupujes veci jjen podle papirovych hodnot, tak te uprimne lituji.
12. 5. 2012 13:37
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Principiálně máte pravdu, ale jen pro atmosfericky plněné motory ... nezapomínejte na to, že u přeplňovaného motoru se část komprese děje už v turbu/kompresoru. Takže celková komprese u Skyactivu může být velká.
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 10:40
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Jo kompresní poměr, to je věc. Slavný V6 CRD diesel od Mercedesu z půlky 00. let měl komresní poměr 11,7:1 a vedle toho V8 benzín kompresní poměr 10,3:1

Teda, o 1,4 vyšší komprese, to musí být věc >:D >:D >:D

Samozápaly se řešili použitím dvou svíček >:D
Avatar - Choochoo
11. 5. 2012 11:46
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
V Civicu ma R18 10,5:1 s jednou svickou ;-)
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 11:52
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Jde to i s jednou, ale s dvěma měli vyšší jistotu.
Avatar - Choochoo
11. 5. 2012 12:02
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Jasne, to bylo spise upresneni pomeru a doplneni info o svicce. Casem urcite budou i vyssi pomery. Urcite ty 2 svicky maji i jine vyhody treba sekvencni zapalovani.
Avatar - Choochoo
11. 5. 2012 12:41
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Jeste doplnim ze ostatni Hondacke motory na tom byly podobne a napr. DOHC 2,0l nebo 2,2l mely 11:1 az 11,7:1 rovnez myslim s jednou svickou.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 5. 2012 20:07
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
Pri benzine su extremy pri kompresnom pomere smerom hore (skyactiv ma 14 co je asi najvyssie zo seriovych motorv).

Pri nafte su extremy smerom dolu. Zase, skyactiv diesel so 14 je extrem.
13. 5. 2012 20:23
Re: Kompresní poměr ničím nenahradíš
jdi už votravovat někam jinam se svým světově nejlepším ropákem 1,9 tdi
Avatar - Norge
10. 5. 2012 21:18
Tlak
..no ak sa nikoho nedotknem, tak by som doplnil, ze existuju tiez piestove kompresory, pouzivane v spalovacich motoroch, ..su spolahlivejsie ako turba ci ozubene kompresory, ale na druhej strane maju problem s vahou, priestorom a zvukom ..nakolko vlasne ide o maly jedno-buch ci V2 ... maly motor
:-)

Existuju aj dalsie moznosti ako spalovaci motor preplnovat, ale vsetky narazaju na to iste : spolahlivost, konstrukcia, rozmery, vaha, cena ...

V podmienkach kde je to nevyhnutne, su nepostradatelne ..sport, ..obchodna doprava, dieselelektricke lokomotivy ..atd. ...

21.storoci vsak plati to co pred 100 rokmi, .. s prihliadnutim na pouzitie.: Cim ma samotny blok menej motoroveho prislusenstva, tym je spolahlivejsi . U V8 od Scanie to turbo chcem, ..potrebuje ho motor ..ma na chrbte 60ton a musi nalietat 200.tis rocne, aby sa uzivil ... V osobnom aute pre kazdodenni zivot, ho nechcem ani vidiet, ..radcsej jeden krat v mesiaci castejsie na CS, ..prejdem sa stou atmosferickou V6 od MB vazne rad ... ;-)
V meste nemam problem pouzit metro ci buss, ..alebo elektro-premiesnovadlo ...
Rozbalit vlákno
7
11. 5. 2012 00:33
Re: Tlak
Turbodmychadlo je energeticky vyhodnejsi, protoze odebira energii z velke casi spalinam. Kompresor ji odebira jen z hridele motoru.
Avatar - Lucaslegend
11. 5. 2012 01:10
Re: Tlak
A co je viac spolahlivejsie?
Avatar - 4hill
11. 5. 2012 06:42
Re: Tlak
To lépe vyrobené..ale toho poslední dobou ubývá..
Avatar - Stejsn
11. 5. 2012 10:19
Re: Tlak
Pístový kompresor měla třeba vejtřaska, na tlakování brzd. Byl to malý dvouválec, trochu podobný vzduchovadlu do akvárka. Kravál dělal neskutečný s spolehlivý taky úplně nebyl. Ale samozřejmě to je 60 let zpátky no.
Avatar - Norge
11. 5. 2012 10:38
Re: Tlak
..piestove kompresory sa daju najst v nakl.vozidlah a autobusoch... v lokomotivach, lodiach ci samostatnych motrovych centralach ..ale aj v lakovnickych dielnach, baliarnach atd.,

Ak som uz pisal, ide vlasne o piestovy motor, ktory je hnany od klukoveho hriadela (nie je podmienka) spalovacieho motora. Vyuziva sa hlavne prave koli vysokej efektivite a spolahlivosti. Napr. V2 kompresor v motore CKD V12 pouzivany v 478 ..ma zivotnost viac ako 500.tis. km ... Samozrejme vzdy zalezi na konstrukcii (priklad motor Saab) ze zalezi na hrubke bloku a kvalite piestnych kruzkov ..atd... V sucastnosti sa pri motoroch pre nakladne vozidla a autobusy pouzivaju povedcsinou kompresory R1-2 - V2 ..ktore zabezpecuju tlak v brzdovej sustave u hnaneho i hnacieho ako i prislusenstvo ...nastavovanie volantu, ..vzduchove pruzenie sedadiel ..atd ... Cize jeden-dva piesty bez problemov dokazu vyrobit dostatny tlak(AT) pre vzduchojemy o v celku velkych objemov, pri porovnani s spalovacim priestorom motora ...

Piestove kompresory sa daju najst i v sporte, pracovali s nimi v minulosti vo Velkej Britani, ale najdu sa aj maloseriove veci s kontinentalnej Europy ...

V3S je kultova vec, ..ale prave jej kompo ako i starter ..neboli nadymezovane dostatocne,suhlas.

Praga dnes inak ide, velmi drzim palce v oblasti mototkar, velmi-velmi chvalihodne !
16. 12. 2017 17:52
Re: Tlak
Uveď příklad motoru přeplňovaného pístovým kompresorem.
10. 5. 2012 22:31
turbo
Je to MB E 350 CGI W212 zadokolka 215 kW. Je nutno jezdit předvídavě a málo brzdit. Neloudám se, využívám limity na dálnici i ostatních silnicích. Jinak naprostá spokojenost. Motor ( benzin! ) si spokojeně točí od 1500 do 2 200 otáček. O tom se může maloobjemovým turbobenzinům jenom zdát.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - MAP2009
11. 5. 2012 00:04
Re: turbo
Řídit auto s pocitem že musím málo brzdit mi přijde úsměvné.
Avatar - Norge
11. 5. 2012 10:21
Re: turbo
..a mne za pride usmevne, ..ze ti to je usmevne >:-[]

E-class nie je primarne sportove naradie, ale limo...a sportova jazda systemom brzda-plyn patri tak do AMG, Brabusu, HMK ci Carlson-a .. ci ineho vekoveho rozhrania vodica a jeho skusenosti ...

Vyuzivanie hmotnosti vozidla na prirodzene spomalenie, alebo pripadne podrazovanie i u automatickej prevodovky vedie k setreniu techniky, phm a je neporovnatelne prijemnejsi jazdny styl, ako skakat na brzdy a plyn vzdy ..ako pubertak ... Kolega s MB hovoril o E.class .. na to musi clovek dozriet ;-) ...
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 00:28
Negativa turba
Co takhle napsat i negativa turba, která zapříčiní zničení motoru?
Např: Špatné turbo začné žrát olej, až ve vaně zbyde, tak málo oleje až se zadře motor. Samosebou správný čech se dívá na stav oleje až při výměně.
Nebo se u turba zahnojí lopatky a pak se nenatáčí >:D >:D

Já říkám....turbo je další součástka motoru, která se vyse** (rozbije :-) )
Raději 3.5 bez truba s dostačujícím výkonem a otáčkami nižšími jak diesel, než-li nějakou uječenou 1.4 turbo+kompresor.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Lucaslegend
11. 5. 2012 01:03
Re: Negativa turba
mne sa rosipalo turbo.... >:-[] , tak som sa nasral a kupil poctivy 3.5l :-) co malo vplyv na to ze odislo? zrejme dlhy interval vymeny oleja....ono ale jazdit lacno na 3.5l tak treba prerobit na plyn! jasne a ta kultivovanost sestvalca je uzasna ....sepot....:) pokial nenabehne ostra vacka :-)
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 01:20
Re: Negativa turba
Mám 3.5 V6 v LPG a :yes:
Co já od známých slýchávám o turbech, tak by člověk nevěřil....... :-O
Avatar - 4hill
11. 5. 2012 06:45
Re: Negativa turba
Kupovat si těžkýho ,obstarožního mastodonta jen kvůli tomu že nejsem schopen se o turbo motor řádně postarat? No i to může být důvod.. >:-[]
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 08:53
Re: Negativa turba
Proč těžkýho? Muj 2,7 V6 vážil 1500 Kg, se podívej kolik váží dnešní naftová oktávka popř. 1,6ka benzín. to je rozdíl co >:D >:D >:D >:D
Avatar - Carlos Santana
11. 5. 2012 10:51
Re: Negativa turba
CO to bylo zač??? :)
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 11:53
Re: Negativa turba
Hádej, střední třída, sedan, 4 st. automat.
Motor DOHC 2,7 V6 s proměnnou délkou sacího potrubí
Avatar - Blue Sun
11. 5. 2012 12:26
Re: Negativa turba
Stratus/Cirrus? Snad jediná střední s 2.7 V6...
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 13:07
Re: Negativa turba
Sebring......ale ty 2,7 V6 měli i jiné značky nebo místo 2,7 měly 2,8 či 3,0
Ale většinou o třídu výš, to je pravda.
11. 5. 2012 09:35
Re: Negativa turba
vacsinou su prave tie obstarozne auta lahsie ako tie sucasne :-!
Avatar - Barrichello
11. 5. 2012 10:35
Re: Negativa turba
Přesně tak. :yes: :yes:
Avatar - Lucaslegend
11. 5. 2012 18:19
Re: Negativa turba
ale mas pravdu v tom ze je tazke!! 1920kg...lenze skus to porovnat s inymi podobnymi autami, tie hmotnosti su tam podobne...+-100kg
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 12:52
Re: Negativa turba
Tak ten můj 12let starý 3.5 váží 1660kg. Nejsem typ člověka, který by se o turbo nestaral, jen ho nechci v autě. Většinou jezdím normální jízdou bez honení, takže by se ty lopatky turba nevyčistily a já bych je musel pořád čistit. Měl jsem jiné důvody k jeho koupi.
Avatar - Lucaslegend
11. 5. 2012 18:16
Re: Negativa turba
reakcia na 4hill
neviem kde si zobral ze mam obstarozne auto, rocnik 2007 sa za to povazuje odkedy??a to sa nezmienujem o vybave este.......ty teda asi jazdis v dakej kozmickej rakete.... >:-[] jasne ze hlavny dovod preco som zrovna kupil 3.5l nebolo koli tomu ze sa mi rosipalo turbo , ale to auto malo vsetko co som chcel. a je pravda ze som rad ze tam nieje ta nespolahliva suciastka..nemam nic proti turbo dieslom, dalsie auto mam stale diesel ale diesel by som kupoval jedine ako nove auto a musel by to byt v6 ale aj tak tie diesle v6 nemaju taky pekny zvuk ako benzin v6 a diesel v6 ma vobec nenadchol narozdiel od 3.5v6 vtec.....
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 18:23
Re: Negativa turba
To bylo spíše na mě ;-)
Už mu je 12let...pro někoho je to staré no. I když nevím, jak zjistil, že je staré :-|
Avatar - Norge
11. 5. 2012 11:05
Re: Negativa turba
..bud rad ze sa ti neprihodilo toto :
[odkaz]

..to by si este len bol stastny. Problem tak povediac samoznicenia vznetoveho motora, sa tyka prave poctivej udrzby vznetoveho motora, to bude tak nejak ako s tym DPF .., ci mytom o neznicitelnosti nafty..dlhych vymien oleja, co je zaroven predcasna smrt pre Turboduchadlo, atd. ...
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 12:57
Re: Negativa turba
Přes turbo lezlo do sání olej a tím vlastně krmil motor i bez nafty. Pak ho musí udusit přes rychlost jinak mu to oddělá motor, páč se může i přetočit.
11. 5. 2012 15:47
Re: Negativa turba
ked mas automaticku prevodovku, tak ho nezadusis
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 17:17
Re: Negativa turba
U automatu to je blbý >:D
Mě napadá...ručně naházet nejvyšší možný rychlostní stupeň kvůli většímu odporu pro motor a tudíž menší otáčky motoru. Pak zkusit sundat sání a ucpat ho, aby přerušil dodávky vzduchu.
11. 5. 2012 23:02
Re: Negativa turba
kym tu proceduru spravis, tak motor je po smrti >:-[] >:-[]
Avatar - Lucaslegend
11. 5. 2012 18:30
Re: Negativa turba
na x5ke by som to necakal....nie je to take stare auto...majitel asi riadne nakladal tomu autu....trapas riadny >:D
mne sa ale stalo to iste ale na starom aute nechvalnej znacky s pochybnou historiou ;-\...motor to ale ustal ;-)
11. 5. 2012 23:05
Re: Negativa turba
mozno ani nenakladal, otazne je kolko oleja na tej x5 postupom casu "natieklo" do medzichladica
11. 5. 2012 12:55
Re: Negativa turba
Proč porovnáváš motor do města (no dobře, i na okresky) s šestiválcem?
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 13:05
Re: Negativa turba
Proč ne? Šestiválec není do města? Záleží na majiteli ;-)
11. 5. 2012 14:09
lol
rozšiřování typu twin scroll, efektivně nahrazujícího paralelní dvojici turbodmychadel (BMW) - lol Renault mal Twin scroll v serii davno predtym ako ho bmw co len testovalo...
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2012 14:38
Neriešte spotrebu
Môj názor na vec je taký, že problémom niesú motory či nebodaj spotreba. Problémom sú neľudské dane na palivá, žobrácke mzdy a nezmyselné nariadenia EU. Preto sú ľudia nútení jazdiť oturbenými kosačkami v pidiautách, ktoré sa tvária ako rodinné koráby.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hadraplan
11. 5. 2012 17:19
Re: Neriešte spotrebu
Proto jsem si nechal pře 3 roky nainstalovat LPG. Ne proto, že to žere 12L, ale kvůli vysokým cenám N95. Kdyby N95 stál 10kč/l, tak bych tam LPG nedával. Možná kdyby LPG stálo 1kč/l..... >:D
Avatar - Barrichello
14. 5. 2012 15:44
Nejnespolehlivější motory
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0