Skutečné jistoty všude pomalu ubývají. Jednou z posledních je druhá generace Subaru Forester, nejuniverzálnějšího auta na světě. V ničem nebyla nejlepší, ale vše umí minimálně velmi dobře.
Měl jsem doma Forester 2.0 bez turba r.v. 2005 a teď Forester 2.0 bez turba r.v.2007. Myslím, že v článku je mylná spotřeba těchto dvou motorů. Se starým motorem 92kW (najeto za dva roky cca 100.000) se dala spotřeba udržet i pod hranicí 8 litrů. Ne často, ale na delší trasy s lehkou nohou se to dalo. Celkový průměr jsem udržel těsně nad hranicí 9-ti litrů. S pozdějším motorem 116kW jsem se i na dovolené nedostal pod 9litrů. Celkový průměr na spotřebě u mě činí cca 10,5l. Že bych měl nějakej záhadnej motor v původním nebo v současném?
Tento článek je pouze snůškou mýtů tradujících se o tomto voze. Bohužel málo z napsaného je pravdou a mnohé je přímo nesmylsem. Příkladem budiž mezinápravový diferenciál u MT. Bolest všech Forestrů. Samonivelační tlumiče to samé. O opotřebení uložení náprav a korozi karoserie i podvozku ani nemluvě.
Co se týká spotřeby, musím se připojit k poznatku předchozího pisatele. 4-vačkový motor krásně jede a propůjčuje autu o dost lepší dynamiku, ale za cenu vyšší průměrné spotřeby a to i při velmi poklidné a plynulé jízdě.