Chtěl bys, co? No jen si to přiznej, polož se do toho, králem okresu se těžko staneš v třikrát přežvejkaným braku. Musíš si koupit nový, produkční vůz, vůz z něhož ti mistři odladili šampióna garáže. Takhle to dělají ti, co umí, ti co vědí, ti co znají... Co umíš, co víš, co znáš ty?
Komu tu neustále tykáš ty lopato? ty sám si to nekoupíš-jednak na to nemáš, druhak by se ti nevešel za volant ten tvůj pupek, tak si ty kecy nech na koledu. Přeji hezký zbytek den :-)
No jo, vědět, znát a umět, oblíbená trojkombinace. >:D Připrav se na reakci "nevíš, neznáš, neumíš", bacha na to, to bude stěra jak blázen. >:D Kdežto oni udělali fotku Pola se samolepkami a hned je jasné, že vědí, umí a znají, nemůžeš se s nimi rovnat. >:D Jen je škoda, že konstruktér v každé automobilce umí, zná a ví víc, než kdokoliv tady, tak opravdu nerozumím tomu, kam je směřována otázka "Co umíš, co víš, co znáš ty?". Už vím, musíme se všichni přiznat, že bychom takové auto nepostavili a poklonit se VW, jak jsou dobří. >:D
musím s tebou souhlasit..už mi to přijde až nechutné jak se tu za každou cenu snaží všem dokázat že zrovna on je fanoušek ten nejlepší a nejdokonalejší automobilky na světě..že je pro něj modla a nic jiného nikdy neuzná..kdyby byly pantofle značky volkswagen,při psani svého přispěvku by si spokojeně hověl právě v nich.
no jestli to bude mít stejné jízdní vlastnosti jako ostatní ze série GTI tak radší raději něco od ladičů fordu nebo renaultsportu... ;-) jinak tomuto odvážnému rozhodnutí VW tleskám...a zároveň sem zvědav jak si ve WRC povedou...zda konečně již někdo překazí nadvládu citroenu...když se to forud tolik let nedaří...
Ono se projevuje to, že Citroën to toho může lít mnohem víc peněz, u VW to bude ještě výraznější. Ford má spíš smůlu, má jezdce, co umí porážet Loeba, ale nevychází to.
Pokud pominu chybějící manuální převodovku, ale dejme tomu, že její použití by přineslo zbytečný konstrukční problémy tak tam dali DSG, tak mám na mysli nesmyslně otočený schéma řazení. Podřazuješ dozadu, řadíš dopředu. Nicméně vzhledem k tomu, že ji nemám bych to nenazýval že mi to vadí, ale přijde mi to taková drobná a zbytečná piha na kráse >:D
Si vzpomínám, že si v jedné epizodě TG Jeremy stěžoval na to tvoje "správné" schéma, myslím, že to bylo u BMW. Říkal něco jako, když chceš jet rychleji, tak snad dáš páku dopředu, koho napadlo to udělat naopak. Utkvělo mi to v paměti, protože je to neobvyklá stížnost. Mně osobně je to jedno, zvládám to oběma způsoby. Stejně jako jsem si zvykl na tlačítka na volantech BMW a Porsche. Člověk si na to zvykne rychleji než třeba na pedály. Vtipné jsou různé zcivilizované závodní manuály, kde se třeba jednička řadí doleva a dolu. BTW, Porsche používá stejné schéma jako VW.
Já třeba nechápu, proč nikdo (pokud vím) nenabízí sekvenční převodovku s manuální spojkou.
Kdyby si stěžoval takový Sebastian Loeb bral bych, že to má nějakou váhu. Jeremy Clarkson je obyčejný redaktor motoristického pořadu čili jeho názory je potřeba brát s velkou rezervou. Vzhledem k tomu, že rallye auta to mají tak jak píšu, asi to bude ideální řešení (jinak by to měly jako Fabie RS) . Popravdě si myslím, že by tohle nastavení mohlo být editovatelné (například přes VAG). Přeci jen se jedná o sofwarovou záležitost, takže by podle mě neměl být problém udělat to tak, aby se to dalo přes diagnostiku invertovat podle přání zákazníka. To že se nenabízí sekvenční převodovka s manuální spojkou mi přijde taky zvláštní. Jestli je to z konstrukčního hlediska nějaký problém nebo si automobilky myslí, že by o to nebyl mezi zákazníky zájem? Netuším ;-\
Jel jsem speciály s obojím způsobem řazení. Jinak není problém předělat klasický H manuál na sekvenčku s manuální spojkou. Podle mne je to to nejlepší z obou světů. Ale chtít po automobilce takovouhle sekvenčku je jako očekávat, že mi dají hydraulickou ručku. Mechanismus nemusí být elektronický, ale i u čistě mechanické varianty (což většinou závodní jsou; také se říká, že tohle jsou ty skutečné sekvenčky) není problém schéma otočit.
Neznám běžného člověka, který by si na tohle stěžoval. Podle mne je jedno, jak s tou pákou máš hýbat, nejvíc škody nadělá, že to není jednotné. Když máš takovouhle převodovku, stejně nejvíc smysl dává používat pádla. Viz Porsche. U nich myslí na každý detail, jsou to sportovní vozy a jak se tam řadí? Podřazuješ k sobě.
Spíš mne to zarazilo. Jezdí řadou sportovních vozů a je to nezvyklá stížnost. Po pravdě, nepamatuji si, že by nějaký závodní jezdec fňukal nad kulisou převodovky. Prostě do toho sednou a bez keců jezdí.
Cetl jsem, ze pry by se manual do auta nevesel, ale myslim si, ze je to hloupost.
1,4 TSI neni nijak oslnive vetsi, nez jine motory a k nim s emanual vejde, takze konstrukcni problemy tam asi nebyly - respektive byly jiste prekonatelne, ale nebyla vule, a uz z jakychkoliv duvodu.
Osobne po manualu netouzim, je to sice varianta, se kterou se da jizda vice prozit, na druhe strane DSG ma taky svoje kouzlo.
Schema razeni klackem by mne pak asi ani nemuselo zajimat, nebot v maualnim rezimu je lepsi pouzivat tlacitka pod volantem.
Nicmene hlasuju pro razeni nahoru - klacek dozadu, podrazovani - klacek dopredu.
Nejsem ergonom, ale je to i docela prirozene - pri zrychleni te to tlaci dozadu a ruka tam pak jde jaksi sama od sebe, anopak pri brzdeni je lehci podrazovat prirozene dopredu, kam te tlaci setrvacnost.
Co se setrvačnosti týče, kolik můžeš zažívat? 1,2 g? Takže je to asi jako zvednou ruku versus nechat ji spadnout na stůl. Pro mne je třeba mnohem důležitější, aby byl "klacek" u volantu. Jinak ano, z tohoto hlediska to dává smysl, ale v praxi prostě rozdíl necítím. Možná, kdybych jezdil 70 kol. Setkal jsem se i s názorem, že opačné schéma má výhodu v tom, že vyžaduje větší sílu.
Tebe staci tak malo, aby sa ti dvihol plavak....
...ale taky tuzing pre teba spravi hociktory paprda v garazi, skus nejakeho poziadat a neslintaj tu zakazdym ... [odkaz]
Niesom VWista, ale toto Polo vyzerá super, čo sa týka výkonu. :yes:
To musí byť žihadlo, keď je silnejšie než Golf GTI. U mňa by mu konkurovali Peugeot 208 GTi, Seat Ibiza Cupra a Citroen DS3 R a vďaka dizajnu by u mňa vyhral skor niektroy z nich.
Nemecká vyváženosť a vysoký výkon mu zjavne prinesú víťazstvo v porovnávacích testoch... ;-)
..chystá takovou pecku, ale vzhledově teda pořádná nuda. Tyhle sedačky, to je snad fór v takovém autě a ten nápis na nich už mění zaražení ve výsměch, o nic horší nejsou v dražších Roomsterech, o tom co mají ostatní hothatche raději nemluvím. Jestli bude mít motor takové parametry a dostane to sportovní podvozek, mohli trochu zapracovat i na výjimečnosti vzhledu. Tohle je nuda a šeď.
A co by sis tam představoval ty, aby to nebyla ta tvoje "nuda"? 6 výfuků velikosti roury od kamen? Křídlo jako na F1? Ohnivý potisk na kapotě? ... Mě tedy jako "nuda" nepřipadá, hezké a vkusné. Žádná slátanina. ;-)
Hezké je subjektivní, ale proč ne.. Vkusné? To ano. Nejsem fanda tuzingu a kolotočů, nic se nemá přehánět a myslím, že tady se drželi při zemi až příliš. Předek vylepšili spojlerem a zbytek jaksi utek.. Podívej se na Ibizu a pak na verzi Cupra, podívej se Focus a pak RS, Civic a tajpára..a můžeme pokračovat. A nemyslím jen vzhled zvenčí, ale i změny v interiéru. Když platím za výjimečnost, chci aby tam byla. Všechny sporťáky, které se stali legendou, vypadali výjimečně a tohle Polo prostě vypadá..jako Polo, nic víc, nic méně. Nehledě na to, jak skvěle pojede.
Když vyšla 308 GTi, to bylo řečí, že se zvenčí skoro neodlišuje, že křídlo nápis GTi a dvojtá koncovka výfuku je málo.
A ejhle je tu Polo R WRC a najednou nevadí, že vypadá jak podomácku vytuněná chatovka.
Abych jen nehaněl ... ten výkon a jízdní vlastnosti budou asi bezkonkurenční, zejména v této kategorii. Není to tak dlouho testovali Polo GTi v autosalonu, a byli z něj odvařený víc než z Golfa. Takže:
U auta, který si hraje na rallyeový speciál jsou kosmetické nesmysly, které ti na tom chybí naprosto nepodstané. Podstaný je motor, podvozek a brzdy a to si myslím, že se pánům ve VW v tomhle případě povedlo.
Nevím jestli jsi někdy viděl speciál WRC, ale k té podstatě co popisuješ patří něco co naprosto pomíjíš. Všeobecně se dá říct, že je nejpřednější je motor, ke kterému stimuje podvozek a brzdy... Ale to platí pro cokoli, ale to tam nemusí přidávat na zadek nápis WRC. Sedačka kosmetický nesmysl? :-)
Dovolím si nesouhlasit. Motor, podvozek a brdy nejsou třeba AŽ TAK podstatný pro kategorii aut typu Opel Agila nebo naopak Dacia Lodgy. Tam se zákazníci soustředí na jiné parametry než zrovna výkon motoru, schopnost auta řezat zatáčky, popř. brzdy vhodné pro časté brzdění z vysokých rychlostí. Sedačka není kosemtický nesmysl uznávám. Samozřejmě, že závodní skořepiny by byly lepší než tohle ovšem musíš brát v potaz, že s tím zákazník nebude jezdit jen 30 minutové RZ, ale bude v tom autě třeba chtít ujet 300-400 kilometrů aniž by ho z toho bolely záda. Čili zvolené sedačky vidím jako rozumný kompromis mezi závodní a civilní. Rozhodně bude tělu poskytovat dostatečnou oporu v zatáčkách byť ideálu skořepiny je to dosti vzdáleno.
Naprosto souhlasím, že u podobného auta jde zejména o to, jak funguje. K Tebou zmíněnému motoru, podvozku a brzdám bych ještě dodal a zdůraznil řízení a převodovku.
Ale nevím, jak jsi z obrázků poznal, že se to VW v tomhle případě povedlo. Zrovna u téhle značky není ladění ostrých sportovních verzí její parádní disciplínou (viz např. velmi rozpačitý Golf R).
Máš pravdu. To že se to povedlo sladit je jen můj dohad. Sice vím, že sériové polo se chová příjemně, ale jak se chová tohle nevím. Jen předpokládám, že když to má být ještě lepší než GTI nemohl to snad VW pokazit co se týče jízdních vlastností. A ten motor to budev takhle malým autíčku koncert :-)
Tak podle mě je toto auto úplně nudné asi jak to že Golfy a i Pola mají furt stejně nudný a chabý interier. A už vůbec nemluvím o tom že od normálního Pola se toho moc nezměnilo (kromě volantu potaženého kůží z krtka) .... a už se těším na ten zvukový projev toho auto.... to bude asi jak když zapnu doma fén.... Ale nebudu vám brat iluze o dokonalosti koncernu VW který je dokonalý a hlavně není nudný když dělá furt jedno a to samé jak v interiéru tak v exteriéru... :no:
Mluvíš mi z duše.. S tou motorizací u tak malého (a snad lehkého) HH to bude asi návykový pocit při akceleraci, o to zvědavější jsem na podvozek. Zřejmě se do toho auta nedostanu, ale co povědí redaktoři napříč spektrem a světem v testech mě hodně zajímá. Srovnání např. s podvozkovým etalonem Fiestou bude asi na nože.
Moja reč. Zhodneme sa na tom, že P208 GTi, Seat Ibiza Cupra, Citroen DS3 R alebo Ford Fiesta ST sú možno výkonovo slabšie, ale čo sa týka dizajnu jasne vyhrávajú. ;-)
Výše zmínění konkurenti jsou podle mě konkurenty jen do určité míry. Fiesta je asi jediná, u které v případě zatím neexistující verze RS lze vidět do budoucna konkurenta... navíc u tohoto prototypu Pola lze očekávat omezenou sérii. Na případný test a srovnání se ale hodně těším.
Ja viem, že sú slabší a že majú konkurovať Polu Gti a nie R WRC. NApísal som to. U mňa by Polu R WRC konkurovali hlavne kvôli dizajnu, výkon by som prehliadol. Ale na druhú stranu, ľahký "Prežót 208" GTi by mohol ponúkať v kombinácií výkonu a nízkej hmotnosti celkom slušnú eufóriu, aj keď bude riadenie určite typicky francúzke nepresné bez výraznejšej spetnej odozvy... :yes:
Hlavním konkurentem je Clio RS. Pokud se Polo končícímu Cliu RS vyrovná, bude to úspěch. Pak přijde noé Clio RS a doufejme, že dál zůstane etalonem. Zatím Polo poráží budoucí Clio RS objemem motoru. Nové Clio bude mít jen 1.6 T.
Osobne si myslim, ze Polo se nechce rovnat, nebo prekonat Clio RS na draze, na Nurburgringu, nebo jinde.
VW nestavi zavodni specialy, nestavi motokary, ale delaji auta pro kazdodenni provoz. Jejich GTI a R serie jsou sice vykonnejsi, ale porad jde o auta pro kazdy den, pro kazdou prilezitost - zadne vikendovky.
Takze tipuju, ze v casech na vsemoznych okruzich bude nove (a dost mozna i to soucasne) Clio RS rychlejsi, ale v kazdodenni pouzitelnosti bude lepsi Polo.
Zabycharim si a napisu, ze osobne bych volil Polo prave proto, ze bude v realu nenapadne a prakticke.
No já ti nevím, plácnout něčemu na zadek R WRC, takhle osolit motor a nakonec z toho udělat komfotrní hh, to se mi nezdá. Právě důvod vzniku by z toho měl udělat nabroušenou káru, to o čem píšeš si může dovolit Polo s přídomkem GTI, nikoli R WRC.
Tak ostřejší než GTI určitě bude. Pokud se ti zdá neadekvátní označení k výkonům a ostrosti, tak to je na každé automobilce, jak se cítí. Viz. např. Citroen by Loeb ;-\
Tak tyhle by Loeb Citroeny jsou stylovka se jménem jezdce, nevidím záruku vozu s přiblížením se rallyovému speciálu. Ale tu drzost plácnout na to wrc naštěstí neměli. Připodobnění WRX určitě ostudu označení nedělá, RS od Forda během celé historie taktéž ne. Věřím, že to Polo také dostojí názvu, neočekávám co jsi psal výše - nějaké poloostré auto. Podle mě bude ostré dost.
Dostojí názvu - jízdně.. Jinak jsem si to spletl, - to "výše" nebylo od tebe ani v tomto vlákně, reagoval jsem na někoho kdo psal, že čeká od R WRC auto pohodlné pro každodenní ježdění. A já psal, že tu roli plní už GTI. Ale to jen pro vysvětlenou. Ale abys špatně nechápal, nemyslím si, že to pojede špatně nebo je to málo sportovní, to se ukáže, ale jediné co teď můžu hodnotit je vzhled. Pokud bych podle vás, místních VWků, měl chápat, že VW dělá auta bez jakéhokoli náznaku emoce či odrazu toho co v autě je, pak už není skoro co vyčíst. Mimo té drobnosti se sedačkou, ale to dořešíme jinde :-)
VWků >:D Dobrý.
On je trochu problém, že od VW by všichni (bychové) chtěli všechno a když někdo udělá něco co VW nedělá, tak je hned VW kritizováno. Tohle není na emocích postavená automobilka s vyhraněnou fanouškovskou základnou (jako např. Honda, či AR). Je to jen a jen mainstream nejmainstremovější. Silně pochybuji, že i záměr samotné automobilky je stavět specifické modely proti extrémům pro nadšence v určitých třídách. Název WRC ;-\ Trochu přehnané a ne jen ve vztahu k předmětnému Polu ale vůbec ke značce jako takové (byť v rally působí).
Stačí se podívat na karoserii. Tohle nemá s WRC nic společného. Prostě to bude nejostřejší Polo. To nic neříká o tom, jaké bude v porovnání s konkurencí. Osobně očekávám, že bude jako ostatní VW, tedy hlavně zaměřený na každodenní použitelnost. Těžko říct, co tam bude přesně za motor, ale nevypadá to na ostrou specifikaci. 220 koní z přeplňovaného dvoulitru nic není. 2. generace EA888 má 210 koní a u 3. generace se počítá myslím s 230 koňmi a to jsou cestovní motory.
V tom názvu zapomínáš na Street. To by mělo tlumit tvá očekávání. :-)
A co čekáš od VW. Je to konzervativní mainstreamová automobilka, která má image postavenou na dojmu solidnosti bez žádných výstřelků. Zde opravdu nelze očekávat matějskou.
Rozumím. Když teda pominu vzhled vůči konkurenci, zbývá z toho co vidím vyčíst 1 věc - sedačky. Člověk když sedá do něčeho s přídomkem R WRC, čeká asi víc než de facto standard s trochu lepším bočním vedením (pro dolní část těla a nohy)... K WRC tak nějak patří skořepiny, když už se rozhodli že ne, tak tam měli dát něco výjimečnějšího než co vidím. A ten nápis to opravdu nezachránil. I Fabia RS ale lepší sedačky a to je co říct, protože RS neRS, úpřímně Fabia není nejžhavější hh, ale tohle Polo na něj bude aspirovat. Jinak co se komu líbí...
Také nesouhlas. Sedačku si nedovolím hodnotit jen podle fotky. Záleží na tuhosti sedáku/bočnic, materiálu....
Zde máš odkaz na klasiku o které asi nikdo nebude pochybovat.[odkaz] Nejde o skořepiny a vedle fotky sedačky z diskutovaného Pola v podstatě žádný rozdíl (ano, opěrka hlavy) [odkaz] a přesto se jedná o dle mne jedny z nejlepších sedaček. Výborné boční vedení, ale zároveň i míra pohodlí.
Tyhle sedačky z STi určitě k tomu nejlepšímu nepatří, i v tom testu se píše, že mají relativně slabé vedení. K WRX STi se samozřejmě skořepiny nabízí, když si trochu připlatíš, máš Recara. Jsou 2 verze výbavy a v té dražší je to standard. Nicméně tohle Polo R WRC je koncept resp. předobraz sériovky a tam se prezentují vždy tím nej co v tom autě může být.
Ale tohle [odkaz] a tohle [odkaz] je jedno to samo. A sedačky v Polu GTI nejsou sice špatné, ale žádný zázrak..viz srovnání s Fabií RS. Podle mě na něco s WRC na zadku slabotka.
[odkaz] Je to principielně to samé jako základní sedačky a za skořepiny to tedy opravdu nepovažuji.
Relativně slabé vedení ? V porovnání s čím ? Nečerpám z testů, ale z vlastních zkušeností. Projeď se, zkus různá auta a různé režimy.
Jestli tě dobře chápu, tak jde hlavně o vzhled, jaký to auto udělá dojem, což je ale v zásadním rozporu s WRC a vlastně čímkoliv v motorsportu, kde je na prvním místě funkčnost.
Závodní skořepiny to sice nejsou, ale oproti základu je to 100 a 1, o diskutovaném Polu nemluvě.
Úpřímně jsem Polem GTI nejel, ale seděl v něm. Fabii RS jsem se chvíli vezl, ale vzhledem k časovému odstupu bych srovnání stejně objetivně nezhodnotil. Ale co vím, že jsem seděl v několika sedačkách, které jsou lepší než ty ve Fábii potažmo tím pádem i než v Polu. Testmanům věřím, obzvlášť pokud srovnávají auta přímo v jednom časovém úseku. Jedna věc jsou subjektivní dojmy, ale ohodnotit sedačku je v podstatě věc faktu, co lépe drží, co má lepší boční vedení, to není subjektivní. Viz [odkaz]
Pleteš se, žádné sportovní auto nevypadá že je určeno pro důchodce jezdícího do Kauflandu a zpět. Ať je to okruhový či rallyový speciál, mimo toho hlavního, tj. že jede, taky vypadá. A tohle Polo R WRC má být civilní připodobnění závodního WRC. Můj názor je, že se připodobňuje málo. Tudíž věřím, že jízdně bude dobré a když pominu vnější vzhled, vadí mi už jen ty (na něco s WRC v názvu) absolutně civilní sedačky.
Naopak. Sedačky jsou snad ta nejsubjektivnější věc, co lze na autě hodnotit a to z toho důvodu, že každý máme trochu jinou postavu. Už to psal někdo nahoře, tohle nejsou speciály na 30min. RZ a stojím si za tím, že v kombinaci opora/komfort jsou sedačky v STi jedny z nejlepších.
Závodní speciály samozřejmě vypadají. Závodně. V rámci značky je posun do závodního dojmu od běžného Polo obrovský.
Posed celkově vzato možná dle potřeby seřízení, výšky či rozměrů řidiče.. ale tvar a velikost sedačky jako i boční vedení mají naprosto přímý vliv na držení těla v zatáčkách a to je podle mě objektivně hodnotitelná věc v praxi narozdíl od designu.
Není. Každé postavě bude vyhovovat jiné boční vedení a vůbec tvarování sedadel. Jediné, co se můžeš snažit hodnotit objektivně, je, jakému procentu obyvatel by takové sedadlo vyhovovalo/ by si našlo vyhovující posed.
To je jako mluvit o objektivní kvalitě bot a všeobecně oblečení. Objektivně můžeš hodnotit materiály nebo konstrukci, ale střih velmi těžko.
Dokud v tom nekdo nejel tak tezko delat nejake zavery. Ani ta Fabia/Octavia RS neni zadny sportak, proc by melo byt i Polo WRC jenom podle nazvu hned civilni verzi rallye specialu.
zeby v teto sfere mozna konecne neco co by se alespon dotahlo na ClioRS, ale jako kone nejsou vsechno, zalezet bude hlavne na tom na cem to cele stoji, na podvozku :-!
Jo, tohle má potenciál být slušné auto. Snad to vezmou vážně a postaví z toho opravdový hothatch. Ale spíš se bojím, že to bude jen posílené GTI se samolepkama. Uvidíme, třeba překvapí a bude to s nadsákou řečeno Polo WRC se značkama. Doufám v to.
Osobně VW polo moc nemusím, ale tenhle decentní tuning do sportu se mi líbí :-) ten interier je, ale děsně nudnnej. Je tak těžký vložit dovnitř pár například červených plastů viz. BMW M3 sport ??
Dobrá, motorické parametry vypadají pěkně... jenže motor není to, co by bylo Polu GTI vytýkáno a mám obavu, že těžkým motorem vpředu se to nespraví. Ale možná inženýři z týmu WRC dokážou něco udělat i s tím zbytkem, když už se jim podařilo ulovit některá zvučná jména :-).
Ona ta kompresorturbová verze 1,4 není o moc lehčí, je to otázka nastavení přední nápravy. Problém je, že Němci tahle auta nestaví pro naše cesty, opc, erka, estéčka jsou pak zbytečně tvrdá. Těžko říct, jak to bude u pola rwrc, obrázky naznačují delší péra, ale kdo ví, jak bude vypadat serie. Podle mě každopádně zajímavé auto, otázka, co za něj budou chtít, za šestset o.k., ale výš už bude BRZ a to je jiná, páč zadokolka. Obecně tyhle HH z třídy malých vozů jsou dost problematická záležitost, mají-li fungovat, potřebují technicku z vyšší třídy, ovšem pak mají problém s cenou. ;-)
Podle mě, když za Polo GTI chtějí 418.900,- tak by se tato i limitovaná edice snad do 600 tisíc vejít mohla. Podle mě by bylo ideální 549.900,- Kč :-) Nebo takhle, ideální by bylo 499.900,- ale v příplatek jen 80.000,- Kč nevěřím.
Gratuluji koncernu VW ze dokazal udelat auto o velikosti a objemu motoru Renaultu Clio RS a za pomoci preplnovani dosahnout o tech par koni navic :yes:
Asi by se měly všechny automobilky působící v motrsportu jít zeptat k Renultu. Oni bláhově všichni používají ve WRC Turbo. Ale oni by jim asi poradili, že turbo je i v Meganu RS, takže to bude lepší. Ale možná se jednou i ty někde dočteš, proč se dává na motory turbo a že to není jen kvůli výkonu. (viz. BMW 114i s 1,6T a 75 KW/180 nm)
V motoristických disciplínách, kde je povolené turbo, se samozřejmě používá, protože zvyšuje výkon. To ale nic nemění na tom, že vysokootáčkový atmosféra v hothatchi je parádička.
V běžné cestovní rychlosti ano, jsi ve 2000 ot./min, v dieselu dupneš na plyn a nejspíš pojede chvilku rychleji. Problém nastane, když Clio vytočíš k omezovači, kde má 200 koní, které dieselová Octavia nemá nikde, pak bude Clio rychlejší rozdílem třídy.
Nejsem si jistý, jestli jsi to nepochopil jen omylem, nebo z jiného důvodu, tak ti to zkusím napsat ještě jednou:
Bully kritizuje VW, že dostal z motoru 220 Hp a Renault dostane z motoru 200 Hp bez turba. Tudíž jsem mu jen vysvětlil, že turbo není jen kvůli výkonu. Jako příklad jsem uvedl právě F1, která dokáže z o něco většího objemu dostat cca 800 Hp. Takže výkon je možné vydolovat i z atmo motorů (samozřejmě, že s turbem vydoluje ještě podstatně víc).
Mylšenka je ta, že výkon není jediná pozitivní věc, co turbo nabídne. (Jako příklad jsem uváděl 114i v BMW)
Vubec nic nekritizuji, jenom se nemuzu pousmat nad nadsenymi vykriky o dokonalosti a bezkonkurencnim technickem naskoku koncernu nad zbytkem sveta ze ma tak male auto tak neuveritelne silny motor. To co tu pisete potom uz je jenom rozvadeni dalsich a dalsich variant tematu turbo vs. atmosfera, coz je uz tema uplne jine.
Treba GTI v kazde diskuzi? Reagoval jsem vicemene na prvni prispevek co jsem si precetl, asi jsem to mel zaradit primo pod nej aby se tady po mne nikdo nevozil, moje chyba 8-s
Nereaguju na neci jmeno ale na to co rika. Jak tak vidim u tvych prispevku tak bys mohl spis ty zacit uvazovat o tom reagovat k veci a nesnazit se jenom o urazeni ostatnich. Hezkou nedeli.
Tahat do toho F1 je poněkud zkreslující, to jsou motory na nejvyšší technické úrovni na světě, točí 20 000 ot./min, stojí jako blázen a vydrží pár kilometrů. Je nesmyl argumentovat závodním motorem, natož z F1. Turbo je mnohem snažší způsob, jak dosáhnout 800 koní. Reálné maximum u civilního auta je z 2.0 tak 250 koní, což je hodnota u Hondy S2000.
Koukni se spíš do rally, kde v současnosti vozy S2000 (shodou okolností i název té Hondy) jezdí s dvoulitrovou atmosférou i 1.6 turbo. Teď budou muset turbům zvětšovat restriktor, protože jsou pomalejší.
..co všechno někteří diskutující vyčtou z krátkého nekonkrétního článku a 10-ti fotek. Já tam vidím jen to, že to bude mít výkon 220 koní, což bez uvedení ostatních parametrů a bez konkrétního vyzkoušení vůbec nic neznamená ani nevypovídá o tom jak to pojede. No a dále tam vidím, že do celkem slušně vypadajícího interiéru foukli zas tu odpornou 100 let starou loketní opěrku ze staré oktávky, což je teda fakt vrchol vkusu. :-O