Nejkrásnější BMW současnosti. Motorová paleta napovídá cílení spíš na CLS než A7. Jednoduše...šlechtic na kolech! Opravdu úžasnej na pohled. Těším se na svezení!
po pravej strane tu vidim odkaz na test červenej 6ky kupe a udivuje ma ako čisto dokazali urobit 4door coupe z toho :yes: umenie na kolesach stale existuje sice prešpikovane tou najmodernejšou technikou,ale predsa! :yes:
Nejmin coupe z trojice BMW/Audi/MB... ikdyz to neni spravne, jednoduse jsou to bezramove dvere nasazene na klasicky sedan.
Tak ci onak BMW je dle me jednoznacne nejhezci, ta tam je zapomenuta nepovedena zad A7...
... na toto BMW se designove myslim nechytne ani CLS (kde jsem spise favoritem puvodni generace). Exkluzivita na kolech za vskutku premiovou cenu. To auto si vylozene rika o benzinovou V8 :yes:
a tim z toho udelali klasickej sedan ;-) Ze je ten sedan nizsi z nej neudela pseudocoupe ikdyz se nam to snazi marketingove oddeleni stale vice a vice firem natlacit do hlavy :-!
Spíš takhle mohla vypadat 5er. 7er přeci jen musí být prostornější. V dnešní době potřebuješ (relativně) praktické kombi a sportovně střižený sedan. Otázka je, jestli potřebuješ dva sportovně střižené sedany, jeden trošku praktičtější a dostupný i v chudších verzích a druhý trošku sportovnější a exkluzivnější. Mercedes má dva sedany celkem rozdílných charakterů, Audi na to šlo pátými dveřmi a BMW trochu exkluzivnějším interiérem, výbavou a paletou motorů.
Co mne zaráží je ten třetí bezpečnostní pás vzadu.
Ale na 5er je tohle auto už trochu moc dlouhé, navíc je 5er designově podstatně povedenější (zvlášť v M-paketu), než současná 7er, které by designová změna tímhle směrem prospěla víc.
Nemyslel jsem tím, že by se musela nutně natáhnout. Spíš jsem měl na mysli výšku, svažování střechy atp. Možná se pletu a rozdíly jsou tam mnohem dramatičtější, uvidím, až je budu mít vedle sebe, ale už pětka pro mne byla zdatný konkurent CLS. Celkem mne zajímá, jestli šestka dostala lepší odvětrávání. V pětce mne zklamalo (nic moc výkon a přes polstrování jsem cítil rám, na kterém jsou upevněné ventilátory, nebo něco takového - po delší jízdě to nebylo nic moc).
Souhlas. Z trojice the best. A7 jsem měl v 3.0 TFSI - jela parádně! Ale ten zadek - taková moderní škoda Rapid (ještě za socialismu). Jinak auto perfektní, nicméně já si vybírám auta dle vzhledu a A7 to projela.
Bez jeho vkladu a odvahy by na světě maximálně jezdila celá jedna generace krásných a klasických BMW, místo nafouknutých oblud s nevzhlednými interiéry.
To je věc názoru, můj pohled je, že BMW vypadalo skvěle před Banglem a nyní opět po něm. Z jeho éry v podstatě nic trvalého nezbylo, všechny jeho bubliny a různé hrby byly "důkladně" zahlazeny a "vyretušovány", podle mého názoru jedině ku prospěchu věci. Shoduji se s názory, že třeba jeho "vrchol" E65 patří mezi nejošklivější auta historie, pozor neplést s technickou vyspělostí, ta byla skvělá a udržela BMW zákazníky i v této těžké době, protože BMW patří do klubu, kde zákazníci ctí především technickou vyspělost a až v druhé řadě koukají na design. Dnes se opět špičková technika spojila s krásným designem.
E65 byla nejprodávanější sedmička vůbec, to o něčem vypovídá. E60 byla velmi výrazné auto, podle mně nejhezčí BMW všech dob. K BMW mně přivedl Banglův design, především. V té době byl nad Mercedesem, dneska je v některých modelech i pod ním...
Asi máme dost rozdílný pohled na design, mě současné MB připadají již příliš barokní, tak trochu přebírající některé Bangleho nápady a myslím, že ani MB dlouhodobě u této linie nevydrží a vrátí se na stromy. Konec konců hladký a elegantní design BMW slaví úspěch i z hlediska prodejů protože BMW v prodejích MB v posledních letech přefiklo a dál se mu nezadržitelně vzdaluje. Samozřejmě není to jen o designu ale primárně o vyšší technické úrovni, nicméně je ideální když design (forma) jde ruku v ruce s obsahem (technika) tak jako se to nyní daří BMW.
Nu tak tady si dovoluji přispět s jiným názorem. Já tu E65 taky považuji za vrcholný Bangle výtvor a myslím to vážně upřímně. Taky jsem si prošel to co většina od prvního zděšení a zatracení milované značky až po konečné nadšení, které určitě není zrovna časté. A navíc podle mně aktuální auta vycházejí z Bangle éry a nepopírají ji. Jen jsou prostě dál. Auta před BAngle erou prostě dosáhla evoluční vrchol, což si nevšichni pravověrní milovníci značky myslí nebo si jsou ochotni připustit.
A z těch Bangle bmw mi opravdu přijde rozhodně designově nejpovedeněšjí E65. Taková E60 mi už tak povedená nepřipadá a to nemyslím jen kvůli katastrofálnímu interieru před faceliftem.
Jinak ale nejlepší 7er designově podle mně E38. :-)
U Z4 ano, ideálně po faceliftu, ale 5er E60 ani náhodou, vedle F10 je dnes E60 designově rozpačitý asijský hybrid (nemluvě o neomluvitelně laciném "prémiovém" interiéru), nezapadající mezi E39 a F10. I ta E39 (v M-paketu po faceliftu) dnes vypadá svým způsobem současnějí, než "šikomoká" E60, proti které pracuje (a dál pracovat bude) čas. ;-)
Bangle měl koule na to, aby od základu překopal zavedené tradice, nebál se toho a nedržel se za každou cenu toho, co bylo před ním, byl to novátor. Adrian van Hancook moc odvahy nepředvádí... (sorry jestli jsem mu zkomolil jméno:-)
Tyhle fotky jsou brutální. :-)
Interier E60 před faceliftem je za mně nejhorší počin bangle éry u bmw.
Mockrát jsem na téma interier E60 přemýšlel v tom smyslu, zda jeho vzhled je výsledkem experimentu, kam až lze zajít v rámci nového směřování při současném pošlapání tradic nebo to spíš vyloženě "odflákli"....
Podle mne nejspíše kombinace obou. Po faceliftu se mi interier už nelíbil podstatně méně.
Tady ovšem primárně nešlo o žádný funkcionalismus (pro ten mám rozhodně pochopení dost), ale o vyloženou "lacinost" prémiového interiéru E60. Ve stejné době to v A6(C6) vypadalo nesrovnatelně lépe a hlavně hodnotněji, přičemž ne na úkor ergonomie, takže řečičky o serepetičkách jsou v tomto případě mimo mísu... ;-)
Jo, vypadalo líp a jelo o sto procent hůř, s motorem co se opíral o přední espéztku >:-[] btw vybrat nejsociálnější verzi interiéru a podle toho hodnotit, to je podle mně trochu unfair. Každopádně, i kdyby to tak bylo, na interiér se nejezdí... ale to majitel audiny nikdy nepobere...
Ten odkaz po face už je lepší, ale když s nadsázkou srovnám přístrojovku/palubku v E39 s tou v původní E60, tak v E39 jsem se cítil (samozřejmě na svou dobu) jako v letadle, ale v E60 naopak jako ve vysokozdvižném vozíku... ;-)
Tak byla to doba, čím víc tlačítek, tím víc "adidas", ale předfaceliftová verze byla také mnohem méně pohledná. [odkaz]
Myslím, že v E60 ta iluze velkého, vzdušného prostoru byla záměrem týmu kolem Bangela, proto vypadá interiér místy poněkud prázdně.
Najdi si palubku E39 (klidně i před faceliftem) nejen s origo LCD navigačkou, ale i s hliníkovým dekorem a tříramenným volantem. Uvidíš, že na svou dobu i dobovou prémiovou konkurenci (A6/C5) byl naprosto v pořádku..., pak srovnej původní E60 s A6/C6.