Dneska jsem se svezl v modle všech takových jako jsi ty - BMW M550d X-drive. Auto mělo najeto 326 km a měl jsem ho půjčené na dvacet minut... jedno z prvních v ČR. Za mně velké zklamání. Ty papírové hodnoty jsou buď vylhané, nebo to auto strašně dobře maskuje, že je tak rychlé. Reakce na plynový pedál prostě ospalé, nevím, jestli to bylo tou osmikvaltovou převodovkou, nebo tím, že je to prostě turbodiesel. Zvuk nebyl úplně špatný, ale prodejce mi připomněl, že je to upravované... a na displeji svítila spotřeba 11,4... z těch 326 km bylo 200 najeto po ucpané D1 z Brna do Prahy. Takže žádná sláva... Je to pro někoho, kdo s diesel jezdí, tomu to bude připadat jako supersport, ale dieselový supersport:-) Diesel potřebuje ještě tak 300 let vývoje, aby se příblížil atmosférickému osmiválci... benzínovému samozřejmě.
dovody predajov lexusu su dane aj absenciou nafty, ale ak maju pre europu vyvinut nejaky 6-valec, tak na tom pravdepodobne prerobia aj ked by predaje v eu 5-nasobne zvysili. A ked to ma byt ako v IS220d, tak radsej nech sa ani o dalsiu naftu pod kapotu nepokusaju :-!
01 až 04 2012 Infiniti - celkem 36, z toho 23 diesel
01 až 04 2012 Lexus - celkem 21, z toho 7 diesel
Není to mnoho, ale Infiniti se neprodává u nás dlouho, má jen pár dealerů a lepší (nechci říci úplné) portfolio má cca 2 roky.
Se 4válcovým motorem 220 CDI a 250 CDI bude zajímavé i jako ojetina - podobně jako Audiny, BMW a Mercedesy.
O tomto všem si může Lexus nechat jen zdát.
V US Lexus padá v prodejích, přespurtoval ho Mercedes i BMW, jen Audi mu kouká na záda.
Mimochodem, BMW i Mercedes (a samozřejmě Audi, ale i Porsche) již delší dobu nabízejí (Porsche Cayenne bude) diesel i v USA.
O to asi ani nešlo, ne? Nissan (Infiniti) chtěl nabídnout neprůstřelné portfolio včetně dieselu a to se podařilo - a počty prodejů, jsem si jist, šly nahoru a o hodně. Určitě se neočekávaly prodeje na úrovni BMW nebo MB, ale když už o tom mluvíme, je dobré podívat se na prodeje INFINITI versus LEXUS:
01 až 04 2012 Infiniti - celkem 36, z toho 23 diesel
01 až 04 2012 Lexus - celkem 21, z toho 7 diesel
A jsem přesvědčen, že O TO TADY JDE. Jen dieselů prodali na Infiniti víc než se prodalo všech Lexů.
Tady ale vidím velký rozpor. Vždyť zrovna diesely jsou hendikepovány výrazně vyšší cenou... A to výrazně, například u Mondea je cenový rozdíl hodně přes 100 000 Kč (koukni do ceníku) ........ a stejně se přes 60% Mondeí prodává v dieselu...
A těch pár Mercedesů a Bavoráků, kde je diesel za rozumné peníze, celkové prodané počty nijak zvlášť ve prospěch dieselů nezmění.
Sniž tedy cenu 1,6 TDI na úroveň 1,2 TSI a TSI neprodáš žádné. Nebo jen velmi málo.
Pořád jsou lidé, kteří kupují benzínové motory. Znám majitele předchozí generace a jediný důvod, proč nekoupil hybrid, byla manželka. Za kufr hybridní verze by ho prý zabila. >:D
Dokážeš si představit náklady na vývoz adekvátního 6-válec? Proč myslíš, že se snažil Lex získat BMW R6.
Problémem je marketing a to hlavně ve chvíli, kdy se Lex neprodává vedle Toyot...až odrosteš Avensisu, vem si Lex...
Ale já s ničím nebojuju. A nikomu nic nevnucuju. Jen se vždycky zeptám: Kdyby mezi benzínovým a dieselovým rozdílem nebyl žádný rozdíl /finanční/, např. kdyby ti auto někdo sponzoroval a tys neplatil ani korunu, jaké by sis vybral? Benzínové nebo dieselové?
No ten kdo ho chce,ten se s tím jistě smíří!!! >:D Problém je v tom,že ho "nikdo" chtít nebude! Aby jsi mě netahal za slovo,tak za slovo nikdo si také můžeš dosadit "úzká skupinka nadšenců". Alespoň v evropě určitě. Takže sice pěkné pro fanoušky,ale pro Lexus jako firmu je to jako s**t si do vlastního hnízda.
Ježišmarja ........... i hybrid je mu dobrý..... Mimochodem, Mercedes už má diesel-hybrid - i po té stránce bude Lexus potupen - zákazník má u Mercedesu na výběr - S400 hybrid-benzín, CDI300 hybrid-diesel.
Toto je cesta - dát vybrat - a nevnucovat se s jedním typem pohonu.
Hanba Lexus. :no: >:D
Nehul tolik! No když Ti to nestačí, od roku 2014 tam budeš mít motor BMW, spokojen? Anebo ani to Ti nebude stačit?
Slyšel jsi někdy o boji s větrnými mlýny?
Začni si říkat "Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha" akorát vynechej to "důmyslný", to se k Tobě fakticky nehodí.
Na prodej jsou ale prodávají se tragicky - 10x až 20x menší počty než BMW a Mercedes - a to si kamaráde piš že je to kvůli absenci dieselů.
Pro srovnání - Infiniti diesely má zatím 6válce, dostane od Mercedesu i 4válce a prodávají se v 70% v dieselu.
O Porsche Cayenne nebudu snad ani mluvit - ale co, proč to nenapsat - 40 z 49 prodaných v roce 2012 jsou v dieselu.
Přemýšlel jsem o něm, ale nemožnost se svézt s hybridem a pozdní dodávka mě odradila. Nicméně z těch tvarů bych asi při příchodu k autu šťastnej nebyl.
Dieselové lexusy? Ty mají obzvlášť nepovedený motor 2,2 od Toyoty, ovšem českému chalupníkovi to stačí ke spokojenosti, pěkně to chrochtá a to ho naplňuje štěstím:-)
Tak..BMW 5 prostě udává designový směr v prémii, nudná Audina A6 a éčkový Mercedes (který se dle mě v této generaci vizuálně hrubě nepovedl) sotva drží krok. Jako jasná a Velmi příjemná alternativa je opravdu Jaguár.
Jenže co všechny tyhle auta spojuje to, že se na ně člověk podívá a ví (méně znalí tuší), že koukají na něco víc, na prémii.
Tohle je prostě katastrofa, tohle přece není sportovní elegance:
[odkaz]
To bych zkousl maximálně tak u Camry.
Jako jediná zbraň u GS je pak tedy pohon. Hybrid Toyoty/Lexusu nemá co do efektivity, vyzkoušeného provozu a spolehlivosti konkurenci. A to je v Evropě cesta do kytek.
...DIESEL!!! V evropě fatální nedostatek! Samozřejmě i osmiválec. Design je na evropské poměry také kontroverzní,ale jako alternativa německé konkurenci-proč ne?! O kvalitě nikdo nepochybuje. Bohužel bez nafty v nabídce je předem tento model v evropě předurčen k neúspěchu...
Cena GS je sice zajímavá zpráva, čekal bych ale spíš jinou aktualitu. Ode dneška je oficiálně známá cena Toyoty GT86. O žádné překvapení se nejedná (799 900,-), ale za zmínku by to stálo :-)
Zapnu si mobile.de a zjistím, že je na prodej hejno všelikých lexusů, v žádném v nich nesmrdí dieselový motor /LS, GS, RX, LX/. Jak je to možné, když je to jak říkáš neprodejné?
Nesúhlasím. S BMW to je tak-tak, ale Audi? - ani omylom. Audi je hrmotné a nabubrelé - Lexus je štíhly a elegantný. Mercedes je tak trochu mimo - elegantný a klasický. Ja by som skôr povedal, že sa svojim štýlom blíži Jaguaru - ten je športovo elegantný, Lexus, ako som písal, takisto, len iným, ázijským, štýlom.
Souhlasím. Po technické a kvalitativní stránce určitě na vysoké, prémiové úrovni. Nicméně designově nezajímavé. D3 (MB, BMW, Audi) a ani třeba Jaguaru se neblíží.