Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS: Na českém trhu od 1.099.000,- Kč (aktualizováno)

Aleš Jungmann
Diskuze (38)
Nová generace Lexusu GS již zná svou cenu na českém trhu, nabízen je ve čtyřech výbavových stupních. Chybět nebude ani verze GS 350.

Aktualiziváno 23.5.Doplnili jsme informace ve druhém odstavci týkající se prodeje GS 350 na českém trhu.

Nejnovější čtvrté vydání Lexusu GS mělo premiéru loni v srpnu v Pebble Beach jako GS 350, hybrid 450h jsme mohli vidět poprvé minulý rok ve Frankfurtu. Nyní GS dorazilo i k nám a vypadá to, že oproti předchozím předpokladům bude i zde k dispozici verze GS 350 s pohonem všech kol. Původně měla být k mání jen na východ od našich hranic.

Zajímavostí této verze je limitovaná rychlost: na dálnici se v tomto 1730 kilogramů vážícím voze rozjedete pouze na 190 km/h, tedy na zhruba 200 km/h tachometrových. Podle informací z českého zatsoupení Lexusu toto omezení platí i pro vozy prodáváné v České Republice, zástupci automobilky již omezení měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži. O možnosti prodeje GS 350 na Slovensku se v této chvíli jedná.

Novým základním modelem Lexusu vyšší střední třídy je šestiválcový GS 250. Zatímco evropské značky nabízení běžně i v luxusní části vyšší střední třídy čtyřválcové motorizace, Lexus zůstává u šestiválce, byť s relativně malým zdvihovým objemem. Nový motor 2GR 2,5 l V6 je osazen kombinací přímého a nepřímého vstřikování paliva D-4S a plynule variabilním časováním ventilů Dual VVT-i.

V základním výbavovém stupni Comfort najdeme mimo jiné standardně 17 palcová litá kola, bi-xenonové hlavní světlomety, denní světla z LED, zadní parkovací kameru, duální klimatizaci, elektricky stavitelná a vyhřívaná látková přední sedadla, elektricky stavitelný volant a audio systém s 12 reproduktory, CD přehrávačem, DAB tunerem, Bluetooth rozhraním a vstupem USB/Aux, 10 airbagů, tempomat či bezklíčový vstup.

Druhý stupeň Executive přidává navigační systém s pevným diskem a možnost připlatit si za osmnáctipalcová litá kola (10.000,-), skleněné střešní okno (25.000,-), sledování slepého úhlu (20.000,-) či kožená sedadla s vyhříváním a odvětráváním (60.000,-). U hybridní verze je kožené čalounění v tomto stupni standardem.

Sportovně laděný F SPORT pak přináší například HUD, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla seřiditelná v 16 směrech, volič jízdních režimů s režimem SPORT S+, kartový elektronický klíč, vnější a vnitřní stylistické prvky F SPORT, automatické dovírání dveří, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin nebo elektricky ovládanou clonu zadního okna. Pro hybrid pak navíc třeba systém Lexus Dynamic Handling.

Nejvyšší Premium se může pochlubit například HUD, vyhřívanými a odvětrávanými sedadly seřiditelnými v 18 směrech, nabídne i volič jízdních režimů s režimem SPORT S+, kartový elektronický klíč, vnější a vnitřní stylistické prvky F SPORT, automatické dovírání dveří, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, multimediální displej s děleným zobrazováním a úhlopříčkou 12,3“, vyhřívaný volant a zadní sedadla nebo audiosystém Mark Levinson se sedmnácti reproduktory.

Lexus GS: Ceny na českém trhu (květen 2012)
MotorGS 450hGS 250GS 350 AWD
PřevodovkaE-CVT6A6A
Zdvihový objem [cm3]345625003456
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]215/6000154/6400233/6400
Největší výkon elektromotoru [kW]147--
Největší toč. mom. [Nm/min-1]352/4500253/4800378/4800
Největší toč. mom. elektromotoru [Nm]275--
Max. rychlost [km/h]250230190
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,98,66,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 - 6,28,910,2
Cena ve verzi Comfort [Kč]1.399.000,-1.099.000,--
Cena ve verzi Executive [Kč]1.514.000,-1.219.000,--
Cena ve verzi F Sport [Kč]1.789.000,-1.504.000,-1.689.000,-
Cena ve verzi Premium [Kč]1.789.000,-1.554.000,-1.739.000,-

Aleš Jungmann
Diskuze (38)
23. 5. 2012 22:15
Re: Pěkný auto
Dneska jsem se svezl v modle všech takových jako jsi ty - BMW M550d X-drive. Auto mělo najeto 326 km a měl jsem ho půjčené na dvacet minut... jedno z prvních v ČR. Za mně velké zklamání. Ty papírové hodnoty jsou buď vylhané, nebo to auto strašně dobře maskuje, že je tak rychlé. Reakce na plynový pedál prostě ospalé, nevím, jestli to bylo tou osmikvaltovou převodovkou, nebo tím, že je to prostě turbodiesel. Zvuk nebyl úplně špatný, ale prodejce mi připomněl, že je to upravované... a na displeji svítila spotřeba 11,4... z těch 326 km bylo 200 najeto po ucpané D1 z Brna do Prahy. Takže žádná sláva... Je to pro někoho, kdo s diesel jezdí, tomu to bude připadat jako supersport, ale dieselový supersport:-) Diesel potřebuje ještě tak 300 let vývoje, aby se příblížil atmosférickému osmiválci... benzínovému samozřejmě.
23. 5. 2012 21:42
Re: Pěkný auto
dovody predajov lexusu su dane aj absenciou nafty, ale ak maju pre europu vyvinut nejaky 6-valec, tak na tom pravdepodobne prerobia aj ked by predaje v eu 5-nasobne zvysili. A ked to ma byt ako v IS220d, tak radsej nech sa ani o dalsiu naftu pod kapotu nepokusaju :-!
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2012 13:04
Re: Chybí...
01 až 04 2012 Infiniti - celkem 36, z toho 23 diesel
01 až 04 2012 Lexus - celkem 21, z toho 7 diesel

Není to mnoho, ale Infiniti se neprodává u nás dlouho, má jen pár dealerů a lepší (nechci říci úplné) portfolio má cca 2 roky.

Se 4válcovým motorem 220 CDI a 250 CDI bude zajímavé i jako ojetina - podobně jako Audiny, BMW a Mercedesy.
O tomto všem si může Lexus nechat jen zdát.
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2012 12:59
Re: Chybí...
V US Lexus padá v prodejích, přespurtoval ho Mercedes i BMW, jen Audi mu kouká na záda.
Mimochodem, BMW i Mercedes (a samozřejmě Audi, ale i Porsche) již delší dobu nabízejí (Porsche Cayenne bude) diesel i v USA.
23. 5. 2012 12:58
Re: Chybí...
Kolik aut prodá Infiniti? Procentuálně sice nafta vede, ale počet kusů je tristní. Stejně by tomu bylo i u Lexe (snad vyjma RX).