Ekonomika
Takový nádherný auto a on je na tom líp nějakej Lexus 😐
A taky nějaký BMW a nějaký Audi a nějakej Mercedes a nějaké Porsche.
Jinak musím uznat, při naprosto teoretické úvaze o tom, co bych si v této třídě koupil, Jaguar by byl horkým kandidátem. Pak by se mi líbil právě Lexus a jako vrchol považuji Mercedes S, ale neměl bych z něj takovou radost, stejně bych skončil u toho Jagu.
Jinak musím uznat, při naprosto teoretické úvaze o tom, co bych si v této třídě koupil, Jaguar by byl horkým kandidátem. Pak by se mi líbil právě Lexus a jako vrchol považuji Mercedes S, ale neměl bych z něj takovou radost, stejně bych skončil u toho Jagu.
...udivuje prodeji i na skolnku svého generačního života. Panameru bych určitě řadil o třídu níž. Gratulace do Audi 😄
Ano, na svá léta je S opravdu svěžím vozem, po faceliftu by jí nikdo ty roky netipoval.
No...tak na tom se neshodneme. Podle me ty roky sly videt uz pri uvedeni auta na trh 😉 Ten zadek je doslova obludny a jako ze zacatku 21.stoleti
Led světla tomu dodala svěží vzhled. Mně se záď líbí víc než u konkurentů. Oblíbenost je vidět i na cenách, 2 roky staré S-Class jsou dražší než 2 roky staré 7er
Nejkrasnejsi auta jsou ze zacatku 21.stoleti, zadek S-klasse urcite takhle nevypada, vypada spis jako z doby kdy se ty zacali delat hnusna auta, ale ten S-klasse zase tak spatne nevypada...
Jinak pro mne je Mercedes NIC... pro mne Audi :yes: BMW :yes😒br />
Ale zas CLS, za CLS (jenom ta prvni generace!) si Mercedes zaslouzi pochvalu...
A myslim, za Lexus, i kdyz jsou jeho prodeje nizsi, se Mercedesu minimalne vyrovna, ale spis ho prekonava...
Jinak pro mne je Mercedes NIC... pro mne Audi :yes: BMW :yes😒br />
Ale zas CLS, za CLS (jenom ta prvni generace!) si Mercedes zaslouzi pochvalu...
A myslim, za Lexus, i kdyz jsou jeho prodeje nizsi, se Mercedesu minimalne vyrovna, ale spis ho prekonava...
Mercedes S hlavně přesně naplňuje narozdíl třeba od BMW 7 poslání a smysl této třídy. Je to prostě nejlepší limuzína, BMW 7 je "jen" velké a drahé BMW.
ja bych rekl, ze S klasse zije uz 20 let z podstaty, je to spis rok od roku vetsi cunarna nez limuzina.
jasna volba uz 20 rokov v tejto triede :yes😒br />
ostatni su tu do poctu
ostatni su tu do poctu
Kto je tu do poctu?
Mercedes a jeho eSklada je do poctu...
Mercedes a jeho eSklada je do poctu...
Zase brzděte, S klasse je v současné době na úpadku, protože je nejstarší a design zestárl hodně rychle. I tak je to pořád auto 1A. Až přijde nové S (brzo), tak se karty podle mě rychlé obrátí.
S klasse na žádném úpadku není, a když tak jen v ČR, což je to statisticky zcela nevýznamné, celoevropsky se prodává stabilně dobře, poslední roky vždy cca 10 tis. ks (2011 9.8 tis.), což je první místo z D3, druhá je A8 s cca 9 tis. a třetí 7er s cca 4.5 tis. prodanými kusy. A letos to nebude zásadně jinak.
Aha, tak daleko do toho nevidím, nicméně vše ostatní v mém příspěvku je pravda.
Sko je sice nejstarší z D3 ale v této luxusní třídě to nebývá problém, klienti nijak prvoplánovitě nečekají na nový design aby přestávali kupovat starý model před příchodem nového takže prodeje jsou většinou kontinuálně dobré nebo horší. Je to zcela jiná situace než třeba v nižší střední nebo střední třídě kde se podobné propady a naopak rychlé růsty se změnou generací dějí dnes a denně. Spíše záleží na šíři variant, technické vyspělosti, luxusních a komfortních doplňcích etc. a tady Sko pořád kraluje stará nebo nová generace. Třeba 7er ztrácí na Sko byť je mladší už jenom tím, že nenabízí vzduchový podvozek, který významně zvyšuje komfort jízdy což je v této třídě alfa a omega a takový náskok platí bez ohledu na to jak zrovna designeři promačkají plechy (tedy pokud se nedopustí nějakého totálního úletu), takže vzhled Ska je spíše minoritní problém pokud si udržuje technický náskok.
To ano. Ještě bych si dovolil připomínku, že eSko je přeci jen zvláštní případ. Má obrovskou image a auru legendy, to auto tenhle segment de facto založilo. I to má určitě svůj vliv na to, že eSko nestárne. Tedy v očích většiny světové populace, ne v Čecholandu, kde vládnou paralympiády 8-s
A este - 20 rokov jasna volba v tejto triede?
Tak si kup W140(to je S-klasse z 90-tych rokov) z roku 1992, namiesto slintania nad malickymi Kia/Hyundai...
Tak si kup W140(to je S-klasse z 90-tych rokov) z roku 1992, namiesto slintania nad malickymi Kia/Hyundai...
..myslim, ze sa na tuto triedu pozerate trochu nezdravo 8-s
Tieto limo sa vyrabaju pre ludi sediacich na zadnych sedadlach a osobny lokky v obleku je prisaty k volantu a nie opacne ! ..komfort, prestiz a kvalita musia byt standard. Takze co ine ako De Facto - zakladatela triedy S-Klasse :yes:
Design je subjektivna vec, ..podstatnejsie su v tejto kategorii uplne ine vlasnosti, co evidentne zakaznik vo vasich koncinach chape po svojom.
NIkto predsa neocakava, ze 30.rocni kupec siaha po S-ku., siaha po alternativach ...
Ked chcem ma pr.del v bavlnke a v rukaviciach drzat volant osobne siahnem po CL, ktore nema konkurenta v triede.
Chapem ze niekto je technokrat, ci inak formovany a hlavne v 21.stor. a ma ine potreby ..ci nebodaj chce sportovat v s 2.5.tonovou limo, ci jazdit 1200km na nadrz ...preto tu je Lex, Bmw ..atd. ..
Pani tovarnici a pod. kasta v tom maju vo svete jasno uz roky .. S-klasse :yes:
Tieto limo sa vyrabaju pre ludi sediacich na zadnych sedadlach a osobny lokky v obleku je prisaty k volantu a nie opacne ! ..komfort, prestiz a kvalita musia byt standard. Takze co ine ako De Facto - zakladatela triedy S-Klasse :yes:
Design je subjektivna vec, ..podstatnejsie su v tejto kategorii uplne ine vlasnosti, co evidentne zakaznik vo vasich koncinach chape po svojom.
NIkto predsa neocakava, ze 30.rocni kupec siaha po S-ku., siaha po alternativach ...
Ked chcem ma pr.del v bavlnke a v rukaviciach drzat volant osobne siahnem po CL, ktore nema konkurenta v triede.
Chapem ze niekto je technokrat, ci inak formovany a hlavne v 21.stor. a ma ine potreby ..ci nebodaj chce sportovat v s 2.5.tonovou limo, ci jazdit 1200km na nadrz ...preto tu je Lex, Bmw ..atd. ..
Pani tovarnici a pod. kasta v tom maju vo svete jasno uz roky .. S-klasse :yes:
Kdyby tomu bylo tak, jak to líčíš teď ty, tak už by to u BMW a Audi dávno vzdali se 7er a A8.
..no hlavne, ze v tom mas jasno !
Ja mam osobne skusosti, ..roky som pracoval(sem-tam este brigadicka 😊 ) ako ten lokky prisaty k volantu, ...a nijaka limo v tej cenovej kategorii neponukne tolko pohodlia pre zadne sedadla ako prave S.klasse ! :-!
To o com tocis ty je nieco ine, ..aj to LS od Lexu je pohodlnejsie ako A8..., clovek co kupuje Audi ide po niecom inom ako ponuka S-ko ... a aj vekova skladba je ina, a aj drzanie vozidla v autoparku je casovo ine ...
No len sa pozri na zostatkove hodnoty v tejto kategorii ... S.klasse zije vo vsetkych modeloch uz viac ako 40.rokov a nie iba to, ...nehra to na design ako Audi... Zas sa tu snazis byt mudrejsi, ako historia a realita je.. Predaje v CR su iba smet v celosvetovom meradle, Chces alternativu a pseudosport naradie sak ok, BMW a Audi, Jago .. Chces limo S.klasse, alebo alternativa LS od Lexu ...
Pohlad na triedu, moze byt rozny ..a od toho su aj odvodene zavery... Pre mna je zaver, ze limo je prvom rade o zadnych sedadlach a pohodli , ale aj prestis ..a to s to cenovkou mixuje najlepsie S-klasse :yes:
Ja mam osobne skusosti, ..roky som pracoval(sem-tam este brigadicka 😊 ) ako ten lokky prisaty k volantu, ...a nijaka limo v tej cenovej kategorii neponukne tolko pohodlia pre zadne sedadla ako prave S.klasse ! :-!
To o com tocis ty je nieco ine, ..aj to LS od Lexu je pohodlnejsie ako A8..., clovek co kupuje Audi ide po niecom inom ako ponuka S-ko ... a aj vekova skladba je ina, a aj drzanie vozidla v autoparku je casovo ine ...
No len sa pozri na zostatkove hodnoty v tejto kategorii ... S.klasse zije vo vsetkych modeloch uz viac ako 40.rokov a nie iba to, ...nehra to na design ako Audi... Zas sa tu snazis byt mudrejsi, ako historia a realita je.. Predaje v CR su iba smet v celosvetovom meradle, Chces alternativu a pseudosport naradie sak ok, BMW a Audi, Jago .. Chces limo S.klasse, alebo alternativa LS od Lexu ...
Pohlad na triedu, moze byt rozny ..a od toho su aj odvodene zavery... Pre mna je zaver, ze limo je prvom rade o zadnych sedadlach a pohodli , ale aj prestis ..a to s to cenovkou mixuje najlepsie S-klasse :yes:
Můžeš mi říct, kde bereš tu chronickou potřebu reagovat na něco, co v původní reakci vůbec nebylo??? 8-s
Připomínáš mi politika před volbama, kterého když se moderátor na cokoli zeptá, vždycky odpoví oslavným monologem své strany, který zakončí zvoláním: "Volte č. 13...", tedy ve tvém případě samozřejmě myšleno MB, potažmo S-klasu. :😉 😉
Připomínáš mi politika před volbama, kterého když se moderátor na cokoli zeptá, vždycky odpoví oslavným monologem své strany, který zakončí zvoláním: "Volte č. 13...", tedy ve tvém případě samozřejmě myšleno MB, potažmo S-klasu. :😉 😉
..iba tak na okraj : tak ak si si to nevsimol , tak tvoj prispevok reagoval na ten moj, to po prve... a po druhe, iba to co uz bol napisane trochu vyssie : ..no hlavne, ze v tom mas jasno !
Ak dovolis, vyjadrim svoj nazor s mojich skusenosti, kedy ja uznam za vhodne ! 😉
Nebudem ti brat modly s logom konzernu, ..ale tiez nebudem v klidku, ked citam ako sa tu prezetuje a argumentuje... Audi vs Mercedes-Benz ... v tejto triede ..ale no
>😁
Ak dovolis, vyjadrim svoj nazor s mojich skusenosti, kedy ja uznam za vhodne ! 😉
Nebudem ti brat modly s logom konzernu, ..ale tiez nebudem v klidku, ked citam ako sa tu prezetuje a argumentuje... Audi vs Mercedes-Benz ... v tejto triede ..ale no
>😁
Velmi ti chybí rozhled, přehled a především "značkový" nadhled, který tu má např. nick MT, tvůj problém je v tom, že tu modlu (MB) máš tady právě ty, já hodnotím konkrétní produkty nikoli podle loga na kapotě, ale podle mnou vnímané celkové kvality, proto rozhodně existuje dost případů, kdy bych tomu "konzernu" přednost nedal, naštěstí nejsem značkově tak zaslepený jako ty, viz tvé "ultrapromercedesovské" příspěvky nejen v této diskusi... :😉 >😒]
P.S. Jinak se podívej na aktuální srovnávací testy tvé (pomalu vysloužilé) "božské" S-klasy s tou "třídně nepatřičnou" A8 a zjistíš, že se tu směješ především sám sobě... 😉
P.S. Jinak se podívej na aktuální srovnávací testy tvé (pomalu vysloužilé) "božské" S-klasy s tou "třídně nepatřičnou" A8 a zjistíš, že se tu směješ především sám sobě... 😉
..bla,bla,blaa ... konkretny produkt bol aj Phanton ...ty rozhlad >😒]
Ja som vlasnil Skodu,VW aj Audi ...jazdil som s Audi8 aj s S8, aj BMW7 aj S-klasse ci LS od Japan ..a dokozem to porovnat ... jednu S-klassu v longu mame v rodine uz 12.rokov ! ..a nejaky test, je tak argument pre teba, ..skutocny argument je vozidlo, ktore aj po rokoch dokaze plnit na co bolo skonstruovane a poctivno sluzi ! ..ktora edicia A8 je komfortnejsia ako S.klasse ?! ...
O nejakej limo a a A8 ani nehovorme, na zadnych sedadlach v zadu nevydrzis dlhsie ako 600km. aj ked sa tak krasne design. podarili ,,, a S-klasse sa to neblizia ani z rychliku ..
A o smiechu tu nepis, lebo sa iba strapnujes, ... porovnavat A8 a S.klasse ...to su tak rozdielne zamerania aj ked v jednej triede ..a ta trieda je pre ludi co sedia vzadu, a na to Audi nema, ..ked tak vase Bentley, ..ok, ..ale inak ... uterak na celo ...
A tvoje invektivy a moju osobu, iba vyjadruju tvoje IQ priatelu ... V garazi mam roky MB preto, lebo mi verne sluzi narozdiel od vozidel k koncernu aj E-klassa aj veteran ... A ci sa ti to paci a ci nie Audi A8 nie je plnohodnotne limo, a nikdy nebolo, aj ked sa na to pokusa hrat ... skusali to uz volakedy davno v Audi 200 a nist .. Audi ok : avangarda, sport, quattro, a nuda..., od MB sa ucili mnohy a stale ucia a neminaj ingoust ...ja som mal pristup k autam o ktorych ani netusis ..a moj rozhlad je ok 😉 ..akurat celkom nerozumiem preco ta tak irituje, ze mam rad MB ... >😒]
...ked zadne sedadla tak RR a S.klasse ...a to plati uz desatrocia !
Uz som ti raz napisal, ze nechcem s tebou diskutovat, ..ale tebe sa to asi paci, tak prv nech si vobec dovolis !! ..zametat cudzi koberec, pozri sa na ten svoj..a precitaj svoje prispevky pod koncernom a potom si dovol nieco plkat o MB o mne ...lebo vies velky prd, s kym mas tu cest, priatelu ...
Ja som vlasnil Skodu,VW aj Audi ...jazdil som s Audi8 aj s S8, aj BMW7 aj S-klasse ci LS od Japan ..a dokozem to porovnat ... jednu S-klassu v longu mame v rodine uz 12.rokov ! ..a nejaky test, je tak argument pre teba, ..skutocny argument je vozidlo, ktore aj po rokoch dokaze plnit na co bolo skonstruovane a poctivno sluzi ! ..ktora edicia A8 je komfortnejsia ako S.klasse ?! ...
O nejakej limo a a A8 ani nehovorme, na zadnych sedadlach v zadu nevydrzis dlhsie ako 600km. aj ked sa tak krasne design. podarili ,,, a S-klasse sa to neblizia ani z rychliku ..
A o smiechu tu nepis, lebo sa iba strapnujes, ... porovnavat A8 a S.klasse ...to su tak rozdielne zamerania aj ked v jednej triede ..a ta trieda je pre ludi co sedia vzadu, a na to Audi nema, ..ked tak vase Bentley, ..ok, ..ale inak ... uterak na celo ...
A tvoje invektivy a moju osobu, iba vyjadruju tvoje IQ priatelu ... V garazi mam roky MB preto, lebo mi verne sluzi narozdiel od vozidel k koncernu aj E-klassa aj veteran ... A ci sa ti to paci a ci nie Audi A8 nie je plnohodnotne limo, a nikdy nebolo, aj ked sa na to pokusa hrat ... skusali to uz volakedy davno v Audi 200 a nist .. Audi ok : avangarda, sport, quattro, a nuda..., od MB sa ucili mnohy a stale ucia a neminaj ingoust ...ja som mal pristup k autam o ktorych ani netusis ..a moj rozhlad je ok 😉 ..akurat celkom nerozumiem preco ta tak irituje, ze mam rad MB ... >😒]
...ked zadne sedadla tak RR a S.klasse ...a to plati uz desatrocia !
Uz som ti raz napisal, ze nechcem s tebou diskutovat, ..ale tebe sa to asi paci, tak prv nech si vobec dovolis !! ..zametat cudzi koberec, pozri sa na ten svoj..a precitaj svoje prispevky pod koncernom a potom si dovol nieco plkat o MB o mne ...lebo vies velky prd, s kym mas tu cest, priatelu ...
S-klasse je na trhu 7mým rokem a stále září! Stále jsou tu lidi co vemou x mega a jdou a koupí si S-klasse a já jím velice dobře rozumím, protože S-klasse je právě ta jediná co dokonale naplňuje pojem Limuzína. Většina z Vás co tu řešíte, že je to takový a makový jaksi nebere v úvahu, že je ze všech technicky také nejstarší. Svezte se tím někdy a hned prvních pár set metrů vám na stůl vyloží argumenty o tom jak se dělá podvozek pro limuzínu, zde by se třeba měl podvozek BMW 7 co učit a mnoho testů to jen potvrzuje, že 7ma je "sportovní limuzína", ale má být limuzína sportovní?? Je to o preferencích, kdo chce tvrdej dlouhej sedan koupí si 7mu, kdo chce komfortní loď koupí si S-klasse a kdo chce tak něco mezi skončí u AUDI, kde ho dokonale zmasírujou marketingovejma žvástama 😄. Stále když srovnám interiér S-klasse a BMW7 tak vám tak nějak nevím, ale BMW za to dávám palec dolů. Audi je interiérová špička to bez debat...
Každej se tu může podělat z A8 4.2Tdi.... ano ten motor má sílů, ale taky váží skoro 280kg a několik testů si stěžuje na přetíženou příď. A já vám tak nějak nevím.... kupovat si V8 naftu abych jezdil já nevím za 9-11 litrů a nebo si koupit V8 benzín a jezdit za 12-14? Bavím se tu o normální jízdě...
Každej se tu může podělat z A8 4.2Tdi.... ano ten motor má sílů, ale taky váží skoro 280kg a několik testů si stěžuje na přetíženou příď. A já vám tak nějak nevím.... kupovat si V8 naftu abych jezdil já nevím za 9-11 litrů a nebo si koupit V8 benzín a jezdit za 12-14? Bavím se tu o normální jízdě...
Tu váhu jsi vzal z verze tak dvě generace dozadu. Minulá měla 257 kg, jestli si dobře pamatuji. Aktuální by měla mít snad kolem 240. 3.0 BiTDI není o moc lehčí, řekněme o 10%. Hmotnost je jedna z největších nevýhod dieselů. Je to snad nejtěžší motor montovaný do A8. I W12 by měl být lehčí (což je dané hlavně jeho konstrukcí), alespoň to tak bylo v minulé generaci. V10 předchozí S8 bylo relativně pírko. Pro představu, v minulé generaci se bavíme o rozdílu asi 12 kg oproti W12, respektive 37 kg oproti V10.
Pokud jde o sportovní limuzínu, Porsche na to podle mne šlo celkem dobře. Nemluvě o vynikající kabině.
Pokud jde o sportovní limuzínu, Porsche na to podle mne šlo celkem dobře. Nemluvě o vynikající kabině.
Jasně už jsem to našel sorry, je to v librách teda ale vychází mi to zhruba mezi 240 - 250kg. A8 je relativně vůči konkurenci lehká díky hliníku, jenže k čemu ti to je když máš vepředu takovejhle INGOT. V přímce to pojede palici to jo.
S Porschem souhlasím bez debat, ta kabina je prostě PECKA!!! ALE jeden náš klient ted v 17 000 mění motor a dle jeho prodejce je už asi 4tej během posledních 2 měsíců, jeden prej uvařil na dálnici a jemu konkrétně 1l Oleje na 1000km a začalo mu to klepat tak mu řekli že nevědí co s tím je, že to musejí rozebrat, ale že to vidí na nový motor....má 4s
S Porschem souhlasím bez debat, ta kabina je prostě PECKA!!! ALE jeden náš klient ted v 17 000 mění motor a dle jeho prodejce je už asi 4tej během posledních 2 měsíců, jeden prej uvařil na dálnici a jemu konkrétně 1l Oleje na 1000km a začalo mu to klepat tak mu řekli že nevědí co s tím je, že to musejí rozebrat, ale že to vidí na nový motor....má 4s
Jo, to by odpovídalo. Když jsem napsal kolem 240, přesněji jsem měl na mysli tak 240-245. 😉 Zkrátka řekněme o 10-15 kg méně oproti té předchozí.
Vem si, že V10 BMW vážila o zhruba 20 kg víc než V10 Audi, tedy nějakých 240 kg. Audi jsou tradičně těžší na předek. Není to jen o motoru, ale celkově o autě, přispívá k tomu několik faktorů. Audi na tom hodně zapracovalo oproti starším modelům. Rozhodně s tím autem musíš jezdit jako se čtyřkolkou, tedy plyn, plyn, plyn. Člověk musí respektovat specifika jednotlivých pohonů.
U Porsche by to nebylo nic nového. Zajímavé na tom je to, že nejde o nový motor.
Vem si, že V10 BMW vážila o zhruba 20 kg víc než V10 Audi, tedy nějakých 240 kg. Audi jsou tradičně těžší na předek. Není to jen o motoru, ale celkově o autě, přispívá k tomu několik faktorů. Audi na tom hodně zapracovalo oproti starším modelům. Rozhodně s tím autem musíš jezdit jako se čtyřkolkou, tedy plyn, plyn, plyn. Člověk musí respektovat specifika jednotlivých pohonů.
U Porsche by to nebylo nic nového. Zajímavé na tom je to, že nejde o nový motor.
Naproto se shodnu. Takzvaná sportovní limuzína je dle mého špatná limuzína. Obzvlášť když se třeba jen vozím vzadu. Pořád je to velké pohodlné auto určené pro přepravu v maximálním pohodlí, tak mi nějak uniká, k čemu je, že se řídí lépe než ostatní limuzíny. Reálný kupec musí být dle mého fanoušek BMW.
Panameru osobně mezi tahle auta vůbec neřadím, to je prostě Porsche pro čtyři.
Panameru osobně mezi tahle auta vůbec neřadím, to je prostě Porsche pro čtyři.
V téhle třídě je to jasně vyhraněné, chce to výhradně A8, nebo... S-Klasse, nebo 7, nebo... Panameru. Kdo nějaký tento vůz zažil v akci potvrdí, že se jedná o zážitek absolutní, nekritizovatelný a nezapomenutelný. Ve dvě stě padesáti se ti na německé dálnici nepohne na pleši ani chlup.
Plačky nad naftou jsou žalmy diskusních naivků, kteří by ji ostatně v daných vozech ani nepoznali.
Plačky nad naftou jsou žalmy diskusních naivků, kteří by ji ostatně v daných vozech ani nepoznali.
Presiel som celou diskusiou a cakal, kedy to pride. Nakonec to predsa prislo. Elegantne zakoncenie diskusie jazdy v autach tejto triedy neznalych. Sadlo ako oblek usity na mieru pre pasaziera sediaceho na zadnom sedadle.
GTI :yes😒br />
Ale predsa, ta S-Klasse :-!
GTI :yes😒br />
Ale predsa, ta S-Klasse :-!
Panamera...
Nedavno jsem za jednou bilou jel.
Jakmile se otevrela prazdna silnice, zad si pridrepla a ta nadhera se rozjela rychlosti, kterou nic dalsiho nemohlo stihat... Zvireny prach a listi a sound vyfuku (ktery jsem si mohl spis jen domyslet 😄 )... A o podobnosti a odkazu 911 by pri tom pohledu nemohla pochybovat ani ta prislovecna uklizecka.
Panamera :yes:
Nedavno jsem za jednou bilou jel.
Jakmile se otevrela prazdna silnice, zad si pridrepla a ta nadhera se rozjela rychlosti, kterou nic dalsiho nemohlo stihat... Zvireny prach a listi a sound vyfuku (ktery jsem si mohl spis jen domyslet 😄 )... A o podobnosti a odkazu 911 by pri tom pohledu nemohla pochybovat ani ta prislovecna uklizecka.
Panamera :yes:
P.S. Jinak "nejlepší" benzínová "A8" bývá S8, ale ta nejde v Longu...
Píšu snad jasně, že v této třídě, tedy nic o tom, že by long verzi měla jen A8. 😉
Vazne bych ty diesely nehazel do kose - a pochybuji, ze vetsina majitelu techto aut si kupuje diesel proto, ze chteji byt "green"