Kdykoliv. Mercedes je v poslednich letech z tech 3 znacek nejslabsi...a Sko urcite minimalne svym designem vnejsku i vnitrku (i kdyz je to subjektivni, vim)
Aktuálně naprosto jednoznačně, navíc s touto spičkovou dieselovou motorizací nemá A8 ani zcela přímého konkurenta, jen bych v této třídě bral Long verzi, když už, tak už...
Co bude, to bude, a co je, to je. Pokud jde o diesely, tak bych neváhal - A8L V8 TDI. Pokud jde o benzíny, tam je situace alespoň v mých očích složitější. S-klasse je povedené auto, i po letech se mi líbí a AMG modely jsou vynikající. Takže buď Panamera GTS, nebo S 65 AMG - jak říká WL, když už, tak už. ;-)
Důvodem je, aby nelezla do zelí W12, která se zase nedělá krátká. :-) Jinak W12 je dnes už celkem vyladěný, u mne určitě není nad V12 od AMG, ale špatný motor to není. Mezi benzínovými "osmičkami" určitě S8 nabízí nejzajímavější mix vlastností. Je to podobné jako u Bentley.
Tak ani 60i u mne na 65 AMG nemá. Také tomu odpovídá cena - již od 230 tisíc €. :-! Pravda je, že mne 7er neláká. Rozhodlo by se to na palivu a faktu, jestli chci auto řídit, nebo se nechat vozit. Nafta? Audi. Řídit? Porsche. Benzín a vozit se? Mercedes.
Jo, karoserii musí člověk překousnout. Není to nejkrásnější auto. Předek se mi líbí, ale ten zadek se moc nevyvedl. A zase tak prostorný zavazadelník nenabídne. Je to takový opak Quattroporte. Na něm se mi líbí hlavně karoserie a motor (to sdílí s Panamerou). Zbytek už tolik ne. Ideální by byl asi kříženec těhle dvou. :-)
Taky souhlas. Quattroporte je nádherný vůz, ale interiérem je někdy na začátku tisíciletí (to vlastně vznikl) a ani série modernizací nepomáhá. I Jag XJ Supercharged není špatná volba pro individualistu.
Já vám nevím s těmi S8 a AMG. určitě je fajn mít rychlé auto, ale fakt je to potřeba v takovém autě? Mně se z čehokoliv sportovního u těhle aut zvedá žaludek, to tam podle mě nemá co dělat. To je jak dělat prodlouženou verzi 911 s masážním sedadlem vpravo vzadu.
Proč nutně sportovat? Dvanáctiválce k limuzínám patří a ty od AMG jsou špičkové. Jen to není levný špás. 4.0 TFSI v S8 je zajímavý svými vlastnostmi v porovnání s W12, ne svou "sportovností." 300 kW je v téhle třídě dostatečných. Rozhodně to není tak, že bych chtěl 65 AMG kvůli závodění nebo číslům na papíře. Pokud bychom se bavili o sportovně střižených limuzínách, tak mi vyhovuje Panamera, konkrétně GTS. Mám ji radši i než M5.
Není to o řezání zatáček, ale o bezedné výkonové rezervě, pohodlí na dálnici a zvuku. Kdo někdy v něčem podobném jel, třeba i jako spolujezdec, tak chápe. Tvé podobné námitky bych chápal u podobně výkonných SUV, kde to nedává smysl ani mě, ale tady to je správně ;-)
K první větě, přesně. Auta můžeš klidně přeskakovat. Tomu se ani nedá říkat předjíždění. >:D Nicméně pro mne je výkon spíš vedlejší produkt počtu válců. Mít o něco méně, tak se vůbec nic nestane. Tohle číslo není to podstatné. Je to o tom klidu, pohodlí, které plyne mimo jiné z toho, že auto jede bez jakékoli známky námahy a stresu. Všechno dělá s naprostou samozřejmostí.
No nekecej, long verzi můžeš mít i u MB, tak teď si nás překvapil... >:-[]
Píšu snad jasně, že v této třídě, tedy nic o tom, že by long verzi měla jen A8. ;-)
On to špatný motor jistě nebude, ale vzhledem k tomu, že tato auta si člověk kupuje kvůli pohodlí a spotřeba je jim teoreticky ukradená, je benzínový osmiválec naprosto logickou volbou. Diesel je tady spíše pod módními vlivy, kdy se možná majitelé snaží vypadat na veřejnosti ekologičtěji, fakt nevím, nedává mi to smysl.
Predpokladam, ze jim jde o dojezd. Proc porad resit, kam jeste dojedu a jestli uz treba nestavet u pumpy ? Zvlast na delsich trasach, kdy nemas jednu pumpu vedle druhe.
no ale rozhodně nemáš jednu pumpu po víc jak 50ti km což je pak úplně stejnej problém když dochází palivo u obojího..rozhodně jen tak nebude místo kde by nebyla 500km pumpa..
Byt jsem zastance benzinovych motoru, diesely maji smysl i v teto kategorii. Majitele s nimi najezdi zpravidla tisice km mesicne, takze v prvni rade spotreba a cena nafty. Ale predevsim jsou ty nove diesely (obzvlast V8 Audi) na takove urovni, ze rozdil mezi dieselem a benzinem nejde prakticky poznat, obzvlast v kombinaci s novymi automaty, naladenymi presne na potreby tech motoru.
Vazne bych ty diesely nehazel do kose - a pochybuji, ze vetsina majitelu techto aut si kupuje diesel proto, ze chteji byt "green"
Ty ses v tom evidentně ještě nesvezl, jinak bys tohle těžko napsal, rerspektivě bys absolutně nepochyboval o tom "pohodlí" A8 V8 TDI i ve srovnání s benzínovou V8.
Původně měla A8 atmosférický benzín, takže diesel dával mnohem větší smysl. A V8 TDI je opravdu hodně povedený. Jen těžko lze mluvit o horším motoru. Naopak, FSI jsem považoval za horší motor. Po přechodu na TFSI se benzín dotáhl.
Dávno je pryč doba, kdy diesely měly zvuk jak Zetor a jejich využití bylo od 2000 ot/min do 2500 ot/min. V dnešní době je v Evropě diesel hodně oblíbený a když si chceš vybrat mezi S,7,A8 tak si můžeš vybrat třílitr, nebo 4,2 V8 TDI. Prostě ani BMW ani MB proti tomu nemají v Dieselech co postavit.
Budu tady reagovat na vše. V žádném případě nepopírám, že to je úplně jiná liga než nějaká 1.9 v oktávce a nepochybuji o tom, že to je kultivovanější než kdejaký "méněválcový" benzín. Ale na benzínovou V8 to stále nemá.
Člověk se na to zase nemůže dívat přes růžové brýle. V8 TDI je hodně dobrý motor, ale nějak zázračně velký rozsah použitelných otáček nemá. Jeho určení to stačí, ale 4.0 TFSI je trochu jinde, radši ani nemluvě o motorech takové Panamery. Pokud chceš cesťák, tak je V8 TDI špičková volba.
Doslova masakr je, když si člověk představí, že tomu není tak dávno, kdy BMW dávalo do 7er E38 2.5TDS, Audi 2.5TDI, v mamutu byl 300TD (taky komůrkláč jako TDS?) vše kolem 100kW a teď můžeš mít V8 TDI, které by utáhlo tank. Neskutečné :yes:
A taky nějaký BMW a nějaký Audi a nějakej Mercedes a nějaké Porsche.
Jinak musím uznat, při naprosto teoretické úvaze o tom, co bych si v této třídě koupil, Jaguar by byl horkým kandidátem. Pak by se mi líbil právě Lexus a jako vrchol považuji Mercedes S, ale neměl bych z něj takovou radost, stejně bych skončil u toho Jagu.
Jaguár se nemusí líbit každému. Lexus LS je hodně povedené auto, několikrát sem ho řídil. Ostatní modely A8, 7er, S-Classe mě nechávají klidným, protože bych si je nekoupil právě kvůli tomu, že se jich prodává nejvíc.
Led světla tomu dodala svěží vzhled. Mně se záď líbí víc než u konkurentů. Oblíbenost je vidět i na cenách, 2 roky staré S-Class jsou dražší než 2 roky staré 7er
Nejkrasnejsi auta jsou ze zacatku 21.stoleti, zadek S-klasse urcite takhle nevypada, vypada spis jako z doby kdy se ty zacali delat hnusna auta, ale ten S-klasse zase tak spatne nevypada...
Jinak pro mne je Mercedes NIC... pro mne Audi :yes: BMW :yes:
Ale zas CLS, za CLS (jenom ta prvni generace!) si Mercedes zaslouzi pochvalu...
A myslim, za Lexus, i kdyz jsou jeho prodeje nizsi, se Mercedesu minimalne vyrovna, ale spis ho prekonava...
Mercedes S hlavně přesně naplňuje narozdíl třeba od BMW 7 poslání a smysl této třídy. Je to prostě nejlepší limuzína, BMW 7 je "jen" velké a drahé BMW.
Zase brzděte, S klasse je v současné době na úpadku, protože je nejstarší a design zestárl hodně rychle. I tak je to pořád auto 1A. Až přijde nové S (brzo), tak se karty podle mě rychlé obrátí.
S klasse na žádném úpadku není, a když tak jen v ČR, což je to statisticky zcela nevýznamné, celoevropsky se prodává stabilně dobře, poslední roky vždy cca 10 tis. ks (2011 9.8 tis.), což je první místo z D3, druhá je A8 s cca 9 tis. a třetí 7er s cca 4.5 tis. prodanými kusy. A letos to nebude zásadně jinak.
Sko je sice nejstarší z D3 ale v této luxusní třídě to nebývá problém, klienti nijak prvoplánovitě nečekají na nový design aby přestávali kupovat starý model před příchodem nového takže prodeje jsou většinou kontinuálně dobré nebo horší. Je to zcela jiná situace než třeba v nižší střední nebo střední třídě kde se podobné propady a naopak rychlé růsty se změnou generací dějí dnes a denně. Spíše záleží na šíři variant, technické vyspělosti, luxusních a komfortních doplňcích etc. a tady Sko pořád kraluje stará nebo nová generace. Třeba 7er ztrácí na Sko byť je mladší už jenom tím, že nenabízí vzduchový podvozek, který významně zvyšuje komfort jízdy což je v této třídě alfa a omega a takový náskok platí bez ohledu na to jak zrovna designeři promačkají plechy (tedy pokud se nedopustí nějakého totálního úletu), takže vzhled Ska je spíše minoritní problém pokud si udržuje technický náskok.
To ano. Ještě bych si dovolil připomínku, že eSko je přeci jen zvláštní případ. Má obrovskou image a auru legendy, to auto tenhle segment de facto založilo. I to má určitě svůj vliv na to, že eSko nestárne. Tedy v očích většiny světové populace, ne v Čecholandu, kde vládnou paralympiády 8-s
..myslim, ze sa na tuto triedu pozerate trochu nezdravo 8-s
Tieto limo sa vyrabaju pre ludi sediacich na zadnych sedadlach a osobny lokky v obleku je prisaty k volantu a nie opacne ! ..komfort, prestiz a kvalita musia byt standard. Takze co ine ako De Facto - zakladatela triedy S-Klasse :yes:
Design je subjektivna vec, ..podstatnejsie su v tejto kategorii uplne ine vlasnosti, co evidentne zakaznik vo vasich koncinach chape po svojom.
NIkto predsa neocakava, ze 30.rocni kupec siaha po S-ku., siaha po alternativach ...
Ked chcem ma pr.del v bavlnke a v rukaviciach drzat volant osobne siahnem po CL, ktore nema konkurenta v triede.
Chapem ze niekto je technokrat, ci inak formovany a hlavne v 21.stor. a ma ine potreby ..ci nebodaj chce sportovat v s 2.5.tonovou limo, ci jazdit 1200km na nadrz ...preto tu je Lex, Bmw ..atd. ..
Pani tovarnici a pod. kasta v tom maju vo svete jasno uz roky .. S-klasse :yes:
..no hlavne, ze v tom mas jasno !
Ja mam osobne skusosti, ..roky som pracoval(sem-tam este brigadicka :) ) ako ten lokky prisaty k volantu, ...a nijaka limo v tej cenovej kategorii neponukne tolko pohodlia pre zadne sedadla ako prave S.klasse ! :-!
To o com tocis ty je nieco ine, ..aj to LS od Lexu je pohodlnejsie ako A8..., clovek co kupuje Audi ide po niecom inom ako ponuka S-ko ... a aj vekova skladba je ina, a aj drzanie vozidla v autoparku je casovo ine ...
No len sa pozri na zostatkove hodnoty v tejto kategorii ... S.klasse zije vo vsetkych modeloch uz viac ako 40.rokov a nie iba to, ...nehra to na design ako Audi... Zas sa tu snazis byt mudrejsi, ako historia a realita je.. Predaje v CR su iba smet v celosvetovom meradle, Chces alternativu a pseudosport naradie sak ok, BMW a Audi, Jago .. Chces limo S.klasse, alebo alternativa LS od Lexu ...
Pohlad na triedu, moze byt rozny ..a od toho su aj odvodene zavery... Pre mna je zaver, ze limo je prvom rade o zadnych sedadlach a pohodli , ale aj prestis ..a to s to cenovkou mixuje najlepsie S-klasse :yes:
Můžeš mi říct, kde bereš tu chronickou potřebu reagovat na něco, co v původní reakci vůbec nebylo??? 8-s
Připomínáš mi politika před volbama, kterého když se moderátor na cokoli zeptá, vždycky odpoví oslavným monologem své strany, který zakončí zvoláním: "Volte č. 13...", tedy ve tvém případě samozřejmě myšleno MB, potažmo S-klasu. :*);-)
..iba tak na okraj : tak ak si si to nevsimol , tak tvoj prispevok reagoval na ten moj, to po prve... a po druhe, iba to co uz bol napisane trochu vyssie : ..no hlavne, ze v tom mas jasno !
Ak dovolis, vyjadrim svoj nazor s mojich skusenosti, kedy ja uznam za vhodne ! ;-)
Nebudem ti brat modly s logom konzernu, ..ale tiez nebudem v klidku, ked citam ako sa tu prezetuje a argumentuje... Audi vs Mercedes-Benz ... v tejto triede ..ale no
>:D
Velmi ti chybí rozhled, přehled a především "značkový" nadhled, který tu má např. nick MT, tvůj problém je v tom, že tu modlu (MB) máš tady právě ty, já hodnotím konkrétní produkty nikoli podle loga na kapotě, ale podle mnou vnímané celkové kvality, proto rozhodně existuje dost případů, kdy bych tomu "konzernu" přednost nedal, naštěstí nejsem značkově tak zaslepený jako ty, viz tvé "ultrapromercedesovské" příspěvky nejen v této diskusi... :*) >:-[]
P.S. Jinak se podívej na aktuální srovnávací testy tvé (pomalu vysloužilé) "božské" S-klasy s tou "třídně nepatřičnou" A8 a zjistíš, že se tu směješ především sám sobě... ;-)
..bla,bla,blaa ... konkretny produkt bol aj Phanton ...ty rozhlad >:-[]
Ja som vlasnil Skodu,VW aj Audi ...jazdil som s Audi8 aj s S8, aj BMW7 aj S-klasse ci LS od Japan ..a dokozem to porovnat ... jednu S-klassu v longu mame v rodine uz 12.rokov ! ..a nejaky test, je tak argument pre teba, ..skutocny argument je vozidlo, ktore aj po rokoch dokaze plnit na co bolo skonstruovane a poctivno sluzi ! ..ktora edicia A8 je komfortnejsia ako S.klasse ?! ...
O nejakej limo a a A8 ani nehovorme, na zadnych sedadlach v zadu nevydrzis dlhsie ako 600km. aj ked sa tak krasne design. podarili ,,, a S-klasse sa to neblizia ani z rychliku ..
A o smiechu tu nepis, lebo sa iba strapnujes, ... porovnavat A8 a S.klasse ...to su tak rozdielne zamerania aj ked v jednej triede ..a ta trieda je pre ludi co sedia vzadu, a na to Audi nema, ..ked tak vase Bentley, ..ok, ..ale inak ... uterak na celo ...
A tvoje invektivy a moju osobu, iba vyjadruju tvoje IQ priatelu ... V garazi mam roky MB preto, lebo mi verne sluzi narozdiel od vozidel k koncernu aj E-klassa aj veteran ... A ci sa ti to paci a ci nie Audi A8 nie je plnohodnotne limo, a nikdy nebolo, aj ked sa na to pokusa hrat ... skusali to uz volakedy davno v Audi 200 a nist .. Audi ok : avangarda, sport, quattro, a nuda..., od MB sa ucili mnohy a stale ucia a neminaj ingoust ...ja som mal pristup k autam o ktorych ani netusis ..a moj rozhlad je ok ;-) ..akurat celkom nerozumiem preco ta tak irituje, ze mam rad MB ... >:-[]
...ked zadne sedadla tak RR a S.klasse ...a to plati uz desatrocia !
Uz som ti raz napisal, ze nechcem s tebou diskutovat, ..ale tebe sa to asi paci, tak prv nech si vobec dovolis !! ..zametat cudzi koberec, pozri sa na ten svoj..a precitaj svoje prispevky pod koncernom a potom si dovol nieco plkat o MB o mne ...lebo vies velky prd, s kym mas tu cest, priatelu ...
S-klasse je na trhu 7mým rokem a stále září! Stále jsou tu lidi co vemou x mega a jdou a koupí si S-klasse a já jím velice dobře rozumím, protože S-klasse je právě ta jediná co dokonale naplňuje pojem Limuzína. Většina z Vás co tu řešíte, že je to takový a makový jaksi nebere v úvahu, že je ze všech technicky také nejstarší. Svezte se tím někdy a hned prvních pár set metrů vám na stůl vyloží argumenty o tom jak se dělá podvozek pro limuzínu, zde by se třeba měl podvozek BMW 7 co učit a mnoho testů to jen potvrzuje, že 7ma je "sportovní limuzína", ale má být limuzína sportovní?? Je to o preferencích, kdo chce tvrdej dlouhej sedan koupí si 7mu, kdo chce komfortní loď koupí si S-klasse a kdo chce tak něco mezi skončí u AUDI, kde ho dokonale zmasírujou marketingovejma žvástama :-). Stále když srovnám interiér S-klasse a BMW7 tak vám tak nějak nevím, ale BMW za to dávám palec dolů. Audi je interiérová špička to bez debat...
Každej se tu může podělat z A8 4.2Tdi.... ano ten motor má sílů, ale taky váží skoro 280kg a několik testů si stěžuje na přetíženou příď. A já vám tak nějak nevím.... kupovat si V8 naftu abych jezdil já nevím za 9-11 litrů a nebo si koupit V8 benzín a jezdit za 12-14? Bavím se tu o normální jízdě...
Tu váhu jsi vzal z verze tak dvě generace dozadu. Minulá měla 257 kg, jestli si dobře pamatuji. Aktuální by měla mít snad kolem 240. 3.0 BiTDI není o moc lehčí, řekněme o 10%. Hmotnost je jedna z největších nevýhod dieselů. Je to snad nejtěžší motor montovaný do A8. I W12 by měl být lehčí (což je dané hlavně jeho konstrukcí), alespoň to tak bylo v minulé generaci. V10 předchozí S8 bylo relativně pírko. Pro představu, v minulé generaci se bavíme o rozdílu asi 12 kg oproti W12, respektive 37 kg oproti V10.
Pokud jde o sportovní limuzínu, Porsche na to podle mne šlo celkem dobře. Nemluvě o vynikající kabině.
Jasně už jsem to našel sorry, je to v librách teda ale vychází mi to zhruba mezi 240 - 250kg. A8 je relativně vůči konkurenci lehká díky hliníku, jenže k čemu ti to je když máš vepředu takovejhle INGOT. V přímce to pojede palici to jo.
S Porschem souhlasím bez debat, ta kabina je prostě PECKA!!! ALE jeden náš klient ted v 17 000 mění motor a dle jeho prodejce je už asi 4tej během posledních 2 měsíců, jeden prej uvařil na dálnici a jemu konkrétně 1l Oleje na 1000km a začalo mu to klepat tak mu řekli že nevědí co s tím je, že to musejí rozebrat, ale že to vidí na nový motor....má 4s
Jo, to by odpovídalo. Když jsem napsal kolem 240, přesněji jsem měl na mysli tak 240-245. ;-) Zkrátka řekněme o 10-15 kg méně oproti té předchozí.
Vem si, že V10 BMW vážila o zhruba 20 kg víc než V10 Audi, tedy nějakých 240 kg. Audi jsou tradičně těžší na předek. Není to jen o motoru, ale celkově o autě, přispívá k tomu několik faktorů. Audi na tom hodně zapracovalo oproti starším modelům. Rozhodně s tím autem musíš jezdit jako se čtyřkolkou, tedy plyn, plyn, plyn. Člověk musí respektovat specifika jednotlivých pohonů.
U Porsche by to nebylo nic nového. Zajímavé na tom je to, že nejde o nový motor.
Naproto se shodnu. Takzvaná sportovní limuzína je dle mého špatná limuzína. Obzvlášť když se třeba jen vozím vzadu. Pořád je to velké pohodlné auto určené pro přepravu v maximálním pohodlí, tak mi nějak uniká, k čemu je, že se řídí lépe než ostatní limuzíny. Reálný kupec musí být dle mého fanoušek BMW.
Panameru osobně mezi tahle auta vůbec neřadím, to je prostě Porsche pro čtyři.
V téhle třídě je to jasně vyhraněné, chce to výhradně A8, nebo... S-Klasse, nebo 7, nebo... Panameru. Kdo nějaký tento vůz zažil v akci potvrdí, že se jedná o zážitek absolutní, nekritizovatelný a nezapomenutelný. Ve dvě stě padesáti se ti na německé dálnici nepohne na pleši ani chlup.
Plačky nad naftou jsou žalmy diskusních naivků, kteří by ji ostatně v daných vozech ani nepoznali.
Presiel som celou diskusiou a cakal, kedy to pride. Nakonec to predsa prislo. Elegantne zakoncenie diskusie jazdy v autach tejto triedy neznalych. Sadlo ako oblek usity na mieru pre pasaziera sediaceho na zadnom sedadle.
Nedavno jsem za jednou bilou jel.
Jakmile se otevrela prazdna silnice, zad si pridrepla a ta nadhera se rozjela rychlosti, kterou nic dalsiho nemohlo stihat... Zvireny prach a listi a sound vyfuku (ktery jsem si mohl spis jen domyslet :-) )... A o podobnosti a odkazu 911 by pri tom pohledu nemohla pochybovat ani ta prislovecna uklizecka.
Jeste nezapomen na XJ ktere je rovnez ve forme a auto pro jiny typ lidi nez co si kupuji nemce...pak uz je skutecne malo smysluplnych alternativ-v uvahu pripada jedine ponekud zelenejsi limuzina od lexusu...