Technika
Pokud vidím dobře, tak základní Auris HSD stojí 479.900,- Kč. Příplatek oproti naftě 10 tisíc. Za 549.900,- je ve výbavě Sol a dieselový Auris ve výbavě Sol stojí 574.900,-. Výbavy to nejsou úplně ekvivalentní, ale na stránkách "české" Toyoty toho snad víc nefunguje než funguje, takže si nejsem jist rozdíly. Nicméně za dalších 10 tisíc je HSD ve verzi Lux, která má snad vše co Sol s konvenčním motorem a možná ještě něco navíc. A pořád bude levnější než diesel.
Tak hrrrrrrrrrrrr do toho hybridu. Neváhej, když je to tak výhodné. Ovšem pokud by se to srovnávalo s dieselem 1,6, který Toyota nemá a proto ho bude muset brát od BMW, byl by zase diesel, jakkoli dažší než benzín, levnější.
Nahoře jsi to napsal dobře, s hybridem jsi víceméně "odsouzen" na pohyb ve městě. Kéž by si tohle uvědomili uživatelé, kteří jezdí do města do práce několik málo kilometrů a koupí si k tomu diesel. Cenově by je provoz vyšel zřejmě levněji a ve městě by bylo dýchatelně.
Cece to tvrzeni neni uplne pravdivy. Hybrid se uplne v pohode da pouzivat kdekoliv. Jasne, ze mesto je optimalni destinace. Po Pze se na baterku jezdi skoro ze 2/3 casu. Nejde ani tak o spotrebu, ta je stak jako tak vyborna. Nas HSD ma dlouhodobe 4.5l (kombinace 50% mesto, 40% D1, 10% okrsky). Hlavne jde o pohodu. Je to idelani auto pro nekoho, kdo chce byt co nejmin zatezovany ovladanim auta. Jednoduse do nej sedne a jede. Zadny razeni, problematicke rozjizdeni do kopce nic. Nekoho tohle obtezuje. Divny, ale je to tak 😄 Cilova skupina je jasna.
U nás v Jablůnkově je už několik let LPG za 15-16 Kč :yes:
taky me tech prumernych 18,30 Kč zaskocilo, takovou cenu jsem vidaval v Praze, ale mimo ni byly ceny okolo 16 kacek
to je pravda, pod 18kč se dostaneš na 99% pump, takže realita je ještě lepší pro LPG. Ale v ČR jsou lidi zblbnutí naftou, nic lepšího přece není 😄 a když už nemít LPG, tak je potřeba něco najít, hlavně zmínit to parkování v podzemce, který se týká asi 0,5% lidí v ČR.
A navíc zákaz parkování v podzemkách většina "plynařů" pravděpodobně ignoruje 😄
Tak to se u plničky spolu o weekendu setkáme 😉
Ještě před měsícem tam byl za 13,90 Kč 😄
Každopádně 18,30 se skoro nevidí. V Brně jsem sice teď nabíral za 18,90 Kč, ale to je Flaga v centru, dá se nabrat kolem 17,50 Kč, na dálnici u Lukoilu mají tuším 17,70 Kč.
PS: Jo a není to žádný JablŮnkov, ale s krákým JablUnkov. 8-s
Ještě před měsícem tam byl za 13,90 Kč 😄
Každopádně 18,30 se skoro nevidí. V Brně jsem sice teď nabíral za 18,90 Kč, ale to je Flaga v centru, dá se nabrat kolem 17,50 Kč, na dálnici u Lukoilu mají tuším 17,70 Kč.
PS: Jo a není to žádný JablŮnkov, ale s krákým JablUnkov. 8-s
Jo, v Jablunkově je inzerována vždy o hodně nižší cena. Ale jak je to možné ? Není v tom nějaý "podvod", například větší podíl propanu, který má nižší hustotu ?
V Jablunkově jsou 2 pumpy. Jedna je zdrojem té levné ceny. Tuším předloni na podzim jsem tam se slevovou kartou bral litr za 8,90 Kč a ta cena kolem 10-11 Kč vydržela až nějak do loňského léta. Teď je tam 15,40 Kč.
Sleduju to už delší dobu. Plyn tam přímo stáčí z cisteren z vlaku a je to jakýsi velkosklad, pravděpodobně z Polska. To by ničemu nevadilo, v Polsku mají často lepší palivo než u nás. Když jsem jezdil s Favoritem, tam mi to přišlo OK, když jsem pak začal s Lagunou, tak se mi z prvu zdálo, že auto trochu na ten LPG kucká, ale teď už zase rok beru právě tam a OK, možná to spíše bylo špatně seřízené jen. Prvně jsem si taky myslel, že tam nějak šulí měřák, protože jsem u nich vždy po nabrání měl vyšší spotřebu, realita je ale taková, že mají nastavený hodně velký plnící tlak. Teď se mi stalo, že jsem nabral plnou v Jablunkově a pak jsem ujel 150 km (což je tak 12-13l) a chtěl jsem dobrat do plna v Přerově u LukOilu a nenarvali tam ani deci, nádrž byla plná. Teď jsem zkoušel brát po sobě vždy v Jablunkově a spotřeba vyšla naprosto shodná s dlouhodobým průměrem.
Jinak auto jezdí dobře.
A ta druhá plnička aby nekrachla, tak musí s cenou dolů taky, teď je tam tuším 16,40 nebo 16,90, nevím, podívám se o weekendu. Je tam tuším Hungas.
Sleduju to už delší dobu. Plyn tam přímo stáčí z cisteren z vlaku a je to jakýsi velkosklad, pravděpodobně z Polska. To by ničemu nevadilo, v Polsku mají často lepší palivo než u nás. Když jsem jezdil s Favoritem, tam mi to přišlo OK, když jsem pak začal s Lagunou, tak se mi z prvu zdálo, že auto trochu na ten LPG kucká, ale teď už zase rok beru právě tam a OK, možná to spíše bylo špatně seřízené jen. Prvně jsem si taky myslel, že tam nějak šulí měřák, protože jsem u nich vždy po nabrání měl vyšší spotřebu, realita je ale taková, že mají nastavený hodně velký plnící tlak. Teď se mi stalo, že jsem nabral plnou v Jablunkově a pak jsem ujel 150 km (což je tak 12-13l) a chtěl jsem dobrat do plna v Přerově u LukOilu a nenarvali tam ani deci, nádrž byla plná. Teď jsem zkoušel brát po sobě vždy v Jablunkově a spotřeba vyšla naprosto shodná s dlouhodobým průměrem.
Jinak auto jezdí dobře.
A ta druhá plnička aby nekrachla, tak musí s cenou dolů taky, teď je tam tuším 16,40 nebo 16,90, nevím, podívám se o weekendu. Je tam tuším Hungas.
Jo, teď tam zdražili na 15,40 a když se dívám na historii cen, tak jsou tam vždy velké skoky (buď o padesátník nebo korunu), to by odpovídalo těm velkoobchodním cenám. Škoda, že to není blíž, pak bych o přestavbě neuvažoval ani minutu (dal jsem si na uvažování víkend) a hned bych ji šel objednat - objednací lhůty na přestavbu jsou více než měsíc 😄
Pro mě osobně je z tohoto "testu" nejpříjemnějším překvapením výsledek u Rencka - myslel jsem, že normované spotřeby malují hodně na růžovo, ale tyto čísla jsou podle mě supr. Druhá věc je, že si ten motor nechají slušně zaplatit.
soukromě nenajedu tak moc, aby se mi vyplatilo uvažovat o čemkoliv jiném než benzinu. Kdyby se mi ale nájezd rapidně zvednul, stejně bych, přes některé výhodu nafťáků nejspíš zvolil LPG. Prostě mi vadí ten zvuk, vibrace apod. - mluvím o běžné produkci, samozřejmě A6 3.0TDI bych překousl >😒]
soukromě nenajedu tak moc, aby se mi vyplatilo uvažovat o čemkoliv jiném než benzinu. Kdyby se mi ale nájezd rapidně zvednul, stejně bych, přes některé výhodu nafťáků nejspíš zvolil LPG. Prostě mi vadí ten zvuk, vibrace apod. - mluvím o běžné produkci, samozřejmě A6 3.0TDI bych překousl >😒]
Pokud ti vadí hluk a vibrace, tak zkus tu 1.6 dCi. Budeš hodně překvapen, stejně jako ochotou se nechat vytáčet do vyšších otáček.
Ja jsem mel o vikendu moznost svezt se v uplne novem Megane 1.5dci. Vevnitr je motor dobre odhlucnen, z venku uz to teda takova hitparada neni. Tah pocitove slusnej, realne spis prumer i pri vytaceni. Spotreba samozrejme perfektni. U novyho auta, proc ne naftak, kdyz bude za rozumnou cenu. U starsiho? No radeji uz hodne starej kus nebo naopak uplne zanovni.
Tak to jsi ale nezkusil tu 1,6 dCi! Je to podstatný krok dál, ten motor je o hodně kultivovanější než 1,5 dCi. 1,5 dCi jsem jel ve Fluenci a 1,6 dCi v novém faceliftovaném Meganu s paketem GT a je to o poznání lepší diesel než 1,5 dCi. Je pravda, že by mohl mít krapet menší turbodíru, ale jinak jede výborně.
já teď docela hodně jedzím Lagunu GT s 2.0dCI 130kW a tam mě teda po městě vysloveně vadí ten hluk, vibrace (rozsah otáček je OK). Možná je to tím, že je to "ostřejší" verze motoru, příšte zkusím vzít 2.0dCI klasickou 110kW. Na dálnici je to už Ok, tam nic neslyším a síla motoru je naopak vynikající.
Tento týden jsem jel i 2.0dCI/AT v Latitude, a ten mi přišel teda líp odhlučněný než ta Laguna, ale zase byl cítit úbytek živosti díky automatu.
Možná bude ta 1.6dCI skutečně nová liga. Uvidíme
Tento týden jsem jel i 2.0dCI/AT v Latitude, a ten mi přišel teda líp odhlučněný než ta Laguna, ale zase byl cítit úbytek živosti díky automatu.
Možná bude ta 1.6dCI skutečně nová liga. Uvidíme
1,6 dCi má novou podčtvercovou stavbu, je to hodně odlišné oproti 2,0 dCi. Já 2,0 dCi jezdil v Laguně hlavně mimo město a zkoušel jak jede podvozek, takže netuším, co v městě.
No a jak jsi spokojený s 4C?
No a jak jsi spokojený s 4C?
tak já zas 90% času strávil na dálnici, ale když se tak pletu po Praze, tak je minimálně cítit mrštnost - prostě stačí malinko zatočit volantem a točíš zatáčku v pravém úhlu. Taky náklony jsou minimální.
překvapil mě i komfort - jsou tam R18 224/45 a tlumí to nerovnosti velice účinně. Když jsem s tím jel poprvé, tak jsem se pak schválně díval na pneu, ani se mi tomu nechtělo uvěřit. Třeba i na D1 spíš tak "sportovně" poskakuje po plátech, na rozdíl od Volva, které s tím má o moc víc práce a ve výsledku je u něj hluk a vibrace výrazně vyšší.
trochu bojuji se signalizací řazení - snaží se to držet otáčky mezi 1500/1800 a někdy mi to prostě přijde málo, turbo naplno zabere tak kolem 2000 a to je slušný kopanec.
a naposled jsem si sednul i dozadu, aby jsem si znova potvrdil, že takhle velká Laguna je plně dostačující. Se svými 181cm jsem měl za sebou na nohy místa požehnaně, nad hlavou minimálně 10cm (liftback).
překvapil mě i komfort - jsou tam R18 224/45 a tlumí to nerovnosti velice účinně. Když jsem s tím jel poprvé, tak jsem se pak schválně díval na pneu, ani se mi tomu nechtělo uvěřit. Třeba i na D1 spíš tak "sportovně" poskakuje po plátech, na rozdíl od Volva, které s tím má o moc víc práce a ve výsledku je u něj hluk a vibrace výrazně vyšší.
trochu bojuji se signalizací řazení - snaží se to držet otáčky mezi 1500/1800 a někdy mi to prostě přijde málo, turbo naplno zabere tak kolem 2000 a to je slušný kopanec.
a naposled jsem si sednul i dozadu, aby jsem si znova potvrdil, že takhle velká Laguna je plně dostačující. Se svými 181cm jsem měl za sebou na nohy místa požehnaně, nad hlavou minimálně 10cm (liftback).
To máš lae kombi? Mě to vzadu v liftbacku přišlo tak sotva akorát, ale v kombíku je místa dostatečně.
Jinak ano, máš pravdu, na tak velká kola docela pohodlné nastavení. Podle mě je to dáno 4C, kdy Renault nemusel tolik přitvrdit aby měl ovladatelnější podvozek, proto je to tak použitelné. Ten motor je takový, chce otáčky, což je na diesel ne moc časté, ale pak si řekne o víc.
Jako celek je to ale dobře vyvážené auto. :yes:
Jinak ano, máš pravdu, na tak velká kola docela pohodlné nastavení. Podle mě je to dáno 4C, kdy Renault nemusel tolik přitvrdit aby měl ovladatelnější podvozek, proto je to tak použitelné. Ten motor je takový, chce otáčky, což je na diesel ne moc časté, ale pak si řekne o víc.
Jako celek je to ale dobře vyvážené auto. :yes:
Hlavní problém LPG je v tom, že se to dá za slušný peníz namontovat jenom na konstrukčně starou plečku, jako třeba to 1,6 MPI. Pokud by jste to chtěli u koncernu na nějaký TSI, tak se cena blíží 60 tisicům za montáž, přičemž je to úplně nová konstrukce a kdo ví, jak to bude s dlouhodobou spolehlivostí.
Na tsi uděláš přestavbu i za 30tis a cena jde pořád dolů, asi jako se vším co je nové a na začátku drahé, tak časem se to uklidní.
Jediný problém je, že standardní TSI na to nejsou konstruována. Koncern by měl 1,6 zahodit. LPG a CNG verze budou jezdit s 1,4 TSI s konstrukcí uzpůsobenou na provoz na plyn.
No ale pak jsou tu ještě stacionární motory pro průmyslové využití, která VW také vyrábí. A tam, pro někoho možná překvapivě, je stále upřednostňován ještě starší osmiventilový motor 2.0 ve verzi na zemní plyn. Kdo ví, třeba nám ho koncern ve verzi LPG/CNG zase vrátí do nabídky 😄
Mluvil jsem samozřejmě o autech. Ani o průmyslových motorech, ani o lodních (ano, i ty VW vyrábí). 😉
Všechno je možné, ale nespoléhal bych na to. Když už, tak bych očekával, že "oplynují" 1,8 nebo 2,0 TFSI. Audi vyrábí E85 verzi 2,0 TFSI, takže je to logický základ. VW také připravil pro E85, E100, LPG i CNG jednu platformu - 1,4 TSI 90 kW, která je upravená pro potřeby jednotlivých paliv.
Všechno je možné, ale nespoléhal bych na to. Když už, tak bych očekával, že "oplynují" 1,8 nebo 2,0 TFSI. Audi vyrábí E85 verzi 2,0 TFSI, takže je to logický základ. VW také připravil pro E85, E100, LPG i CNG jednu platformu - 1,4 TSI 90 kW, která je upravená pro potřeby jednotlivých paliv.
Hledat logický základ u koncernové politiky vývoje a nabídky motorů ? To je hodně těžká práce 😉
1.4 TSI se už nějaký ten pátek nabízí ve verzi "Ecofuel" na zemní plyn. Ale pochybuju, že bude jen jediná "platforma" opírající se o 1.4 TSI, protože ten motor nedokáže pokrýt spektrum nabídky od malých aut typu Polo až po velký Touareg.
1.4 TSI se už nějaký ten pátek nabízí ve verzi "Ecofuel" na zemní plyn. Ale pochybuju, že bude jen jediná "platforma" opírající se o 1.4 TSI, protože ten motor nedokáže pokrýt spektrum nabídky od malých aut typu Polo až po velký Touareg.
Jenže to je twincharger EA111, má snad 110 kW a je třeba v Passatu. Nová bude mít jen turbo a 81 kW, pokud si dobře pamatuji. VW přechází na EA211 a své EcoFuel (CNG), BiFuel (LPG) i FlexFuel (líh) chtějí postavit na jednom základu - 1,4 TSI 90 kW. "Velké" motory dělá Audi (asi jedinou výjimkou je dnes VR6). Tady se bavíme o klasické nabídce VW, tedy od Up! po Passat. Jak říkám, pokud budou chtít rozšiřovat, tak bych očekával, že by třeba Passat mohl dostat 2,0 TFSI s alternativním pohonem. Verze na ethanol má 132 kW. Ale plánovačům VW člověk do hlavy nevidí. U velkých VW by nejspíš muselo jít o šestiválec. Nicméně jsem mluvil o nahrazení 1,6, takže jsem necítil potřebu spekulovat nad silnějšími motorizacemi. 😉
tak prvne prestavba na TSi TFSi se pohybuji od 30 (4valce) do cca 55 tisic (6valce), tedy nic strasneho k cene samotnych aut s tema motorama
a neboj i VW jednou pochopi ze LPG jim muze delat slusne prodeje, prozatim se sice snazi zakazniky oblbnout vecma jako maloobjemove diesely a zelene edice beznych aut za ktere si nechavaj nalezite zaplatit, ale s rostouci nabidkou LPG od ostatnich znacek se budou muset taky prizpusobyt, a pochopej to zrejme v dobe kdy jim zacnou klesat flotilove prodeje, nektere firmy jiz prichazej na to, ze LPG muze jejich naklady snizit mnohem vic nez diesely
a neboj i VW jednou pochopi ze LPG jim muze delat slusne prodeje, prozatim se sice snazi zakazniky oblbnout vecma jako maloobjemove diesely a zelene edice beznych aut za ktere si nechavaj nalezite zaplatit, ale s rostouci nabidkou LPG od ostatnich znacek se budou muset taky prizpusobyt, a pochopej to zrejme v dobe kdy jim zacnou klesat flotilove prodeje, nektere firmy jiz prichazej na to, ze LPG muze jejich naklady snizit mnohem vic nez diesely
Zajímavej článek...jezdím z turbodiesel z přelomu tisíciletí...Momentálně na sem sním najel 50 tissíc za rok...spotřeba při dlouhých dalničních trasách po celé evropě při zachování dalničního limitu nebo lehce přez se v průměru nezvedla více jak na 5.2 litru, okresní cesty, cesty prvních tříd (do 30 km) práce , nákupy a obdobně se spotřebou nejde nad 6.5 litru....a v maximálním zatížení , nešetření motoru v žadném případě se mi ještě za padesát tisíc km nepodařilo dostat nad 7.2 litru...hybrid vůbec nechci a LPG by mě lákalo do velkýho objemu..například 3.0 V6 ? Bojím se ale toho , že nebude trvat dlouho a spotřební daň dopadne i na krk LPG :no: :no:
Ještě mi tam chybí srovnání s autem na E85 včetně porovnání ceny za předělání a návratnosti vůči plynu, benzínu a atd...
Hlavně z mého pohledu je E85 lepší pro lidi, kteří nemají nájezdy přes 15-20 tis. kde se již plyn vyplatí a hlavně nemá omezení v podzemních parkovištích. Navíc motor má o něco lepší výkon (109 oktanů je znát) a přestavba není tak drastická - není potřeba přidávat "vstřiky" do sacího potrubí, jako u plynu + není potřeba další nádrž 😄
Hlavně z mého pohledu je E85 lepší pro lidi, kteří nemají nájezdy přes 15-20 tis. kde se již plyn vyplatí a hlavně nemá omezení v podzemních parkovištích. Navíc motor má o něco lepší výkon (109 oktanů je znát) a přestavba není tak drastická - není potřeba přidávat "vstřiky" do sacího potrubí, jako u plynu + není potřeba další nádrž 😄
Prostě diesel, jakkoli nezvítězil ani v jedné disciplíně, stejně zvítězil celkově.
Jinak do města je jakékoliv auto nesmysl, většina věcí jde zařídit bez něj, suše. Chápu ale, že se lidem někdy nechce cestovat sockou, na kole nebo pěšky, ale jde to.
cesta autom - 15min. cena 1 EUR
cesta MHD - 1hod cena 0.90 EUR
cesta bik - niet kade resp. risk a prípadná RIP tabuľka
inak s tým dízlom to máš pravdu 😒 Ideálne keď sa pred škôlku dovalí studený diesel a vzorná mamička nechá pustený motor nech si trošku všetci nasajeme ...
Ale to Češi nedělají protože jim nestačí samotná úspora ve spotřebě, ještě musí dávat kradenou naftu nebo všelijak pančovanou, nemění filtry paliva, snaží se na servisu ušetřit jak to jenom jde.
Potom to dopadne samozřejmě špatně a úspora je v tahu - ale můžou si za to z 95% ty součástky umístěné mezi pedály a volantem.
Hustý závěr. Plně odpovídá nicku WinDiesel.
Osobně v tom vidím, že😒br /> kdo chce šetřit při jezdění pořídí si plyn (LPG, CNG).
Kdo chce jezdit vocpoda, s kouřovými efekty a tak nějak trochu či vůbec "šetřit" pořídí si naftu a
kdo chce šetřit při nákupu a málo najede pořídí si benzín.
Zato LPG se vyplatí celkem brzy, i když záleží samozřejmě na ceně přestavby a na tom, jak moc na LPG jezdím.
Diesel je z mého pohledu atraktivní jen tou nízkou spotřebou, možná ještě širším spektrem použitelných otáček, ale vším ostatním kazí dojem. Pokud se finančně nevyplatí, což je případ většiny lidí, moc nevidím důvod, proč jej kupovat.
Navíc tím samozřejmě nemyslím diesely v kamionech, kde to skutečně člověk musí držet v pár stovkách.
Ldyž se potom člověk podívá na prodeje, tak LPG se namontuje a hybridů se prodá proti dieselům opravdu směšně málo.
a LPG je prozatim minoritni jen diky automobilkam v EU, pokud ho zacnou davat do vicero modelu (pomalu jiz zacinaji) tak se LPG rozsiri, bohuzel s tim ty automobilky zacinaj tak nejak vlazne a casto u motorizaci mimo hlavni proud zajmu, jako treba u te Octavie, ono to ale prez prodejce casem doputuje as k tem co rozhoduji vejs primo v automobilkach, zajem lidi o LPG primo od vyrobcu by tu byl, i na mou otazku ve Skodovce pri vyberu superba "a moznost toho 6 valce s LPG v nabydce nemate?" byla "nejste prvni kdo se pta, ale bohuzel"
Grand Scénic 5.m - 1599 kg
Rozdíl je tedy 219 kg 😄