Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW dostalo ve Švýcarsku obří pokutu: v přepočtu tři miliardy korun

36 komentářů

Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
martin.blader
Jde obecně o to, že automobilky nerady vidí, když si lidi z bohatých států, kde dají vysokou cenovku, kupují ta auta za méně jinde. Tím samozřejmě přicházejí o zisk. Žádný dealer by správně neměl prodat auto do zahraničí, jenže jt o jaksi nevymahatelné a lze to brát pouze jako doporučení. BMW jako jedna z mála automobilek to hrotí a teď na to doplatili, protože oni tomu zahraničnímu prodeji bránit nesmí, nemá to právní oporu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nejenom, ze to nema pravni oporu, naopak je to protipravni - uz nejaky ten patek mame v EU zakony o volnem pohybu zbozi.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
martin.blader
Ta přispěla k tomu, že se Švýcarům vyplatí kupovat auta v Německu a přesně o tom jsem psal.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Neměl by? To bych asi žádné auto neměl. Všeobecně nejradši nakupuji v mateřských zastoupeních/ "flagship" obchodech. Tam vždycky člověk dostane nejlepší služby. A prémium platím na cestovních nákladech.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Blbost, nikdo nic nefixoval >😁 V souvislosti s jak bych to jen nazval "malým Euro-crashem" se stala švýcarská měna znovu "bezpečným přístavem" takže investoří prodávali Eura proti Franku, tudíž frank vylezl šíleně nahoru, vzhledem k tomu, že Švýcarsko je e😜ortní ekonomika tak má značnej zájem na stabilním vývoji své měny, takže tamní malá ale velmi mocná centrální banka se rozhodla k měnové intervenci. Ano k té měnové intervenci, která stála křeslo guvernéra tamní centrální banky protože je to dle mého názor totální ***. Risknul svejch já nevím kolik desítek tisíc CHF měsíčního platu pro to aby vydělal 24 000usd, které jeho manželka vyměnila za dolary když on zvedl ruku pro měnovou intervenci >😁 >😁 takže vydělal 24 000 USD a přišel o práci.... tomu já říkám MAJSTŠTYK hodný centrálního bankéře :no: :no😒br />
Chtěl jsem ti řící, že pro švýcara bylo auto v německu znatelně levnější a BMW ve švýcarsku "moc neprodávalo".
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Hele je to relativně ptákovina co tu řešíme, ale není to pravej fix ve svý podstatě jako byl v 90. letech. Jde o to, že SNB e😜licitně řekla, že nedovolí posilování CHF vůči Euru pod 1.20 a to se taky teď děje, ta hladina drží jak židovský víra, protože SNB to tam pere pod tlakem.... otázka je, zda pokud se začně EURO hroutit tak jestli bude mít dostatečnou palebnou sílu.... protože pokud začne ECB tisknout tak SNB nemá kapacitu udržet CHF nad 1.20.
npc
Mi se libi ten postup mysleni Svycaru. Jaky je zivotni standard u nich a jaky u nas.. a presto si jedou koupit o trosku levnejsi auto do zahranici v takove mire, ze to "stoji za to" vyrobcum hrotit. Nevzpominam si, ze by v dobach kdy byla Skoda v Cechach vyrazne drazsi nez v zahranici museli soudruzi z VW davat okolnim zemim doporuceni, aby neprodavali Cechum jejich oblibene Skudky pro individualni dovoz. Cesi se proste ekonomicky nechovaji, spise se chovaji absurdne a stereotypne.
Jinak palec nahorum Svycarum, tak jak jsem ten clanek pochopil preju BMW, at to odvolani prohrajou a jeste at jim tu pokutu navysi :-! .
Nove Milla Giri
cenovy rozdiel bol 20 az 25%, takze to zdaleka nebolo "trosku levnejsi" 😉
Avatar - 12Eagle
12Eagle
v článku bol rozdiel ceny 1,03 proti 1,13 mil. Kč = to je cca 10%, nie 20-25%, - alebo som mimo? 😲

Inak, každý zákon o podnikaní hovorí, že cieľom podnikania je tvoriť zisk... tak sa tvorí, a nemyslím, že vo Švajčiarsku protizákonne. Je to prirodzená ochrana investície a majetku. Vy by ste svoje záujmy nechránili? Zvlášť, ak nemáte pevný kurz?
Nove Milla Giri
v clanku sa to nespomina, ale uvadzaju to ine zdroje, napr. [odkaz]

to nie je prirodzena ochrana investicie ani majetku, ale umele bariery volnemu pohybu tovaru v ramci EHP.
Hejvl11
Cenový rozdíl 20%-25% není vůbec mimo. Je zde alepotřeba ukázat na to, že auta z Německa do Švýcarska velmi často nevozí Švýcaři, ale cizinci, co zde pracují a žijí. Moje sestřenice je typickým příkladem. Ta žije a pracuje ve Švýcarsku. Chtěla si koupit Škodu Superba Combi 2.0TDI 103kw 6 man.ve výbavě Ambition +, v Česku by ji to stálo s českou daní (20😖 asi 800 tisíc. Auto si nakonec koupila v Německu jako skladový vůz, dostala ještě nějakou slevu a nechala ho přepsat na Švýcarskou SPZ,, zaplatila 19% daň v Německu, pak jí ji vrátili zpět, zaplatila švýcarskou dan 8% + 4% daň z ceny vozidla kvůli převozu přes hranice. Celková cena toho auta byla nakonec asi 560 tisíc. Takže se takhle dají ušetřit slušný peníze. Jen je zajímavé, že komponenty toho auta byly vyrobeny v Německu, auto bylo vyrobený v Česku, bylo převezeno do Francie, odkud bylo koupeno do Německo, koupila si ho Češka s Francouzem, aby jezdilo ze Švýcarska do Česka, slušnej paradox.
Nicco
Nie kazdy vie po Nemecky, alebo sa venuje autam a vie, co obnasa nakup v zahranici. Niektori dokonca chodia vzdy do toho servisu, kde kupili svoje auto, pretoze si myslia, ze to tak ma byt a verim tomu, ze ked sa na to opytaju v dannom servise, tak ich v tom iba utvrdi 😉 U nas sa setri hlavne tak, ze sa kupuje ojetina na ukor funglovky. To by Svajciar neprekusol a popravde tak nizko klesnut ani nemusi.
Avatar - R32
R32
Tak neviem v ktrom kúte republiky žiješ no všeobecne je pri takto nízkych cenách nových áut na Slovensku trend kupovať práveže nové autá a problém je zbavovať sa jazdených... Pretočené km, chýbajúce alebo sfalšované servisné knižky, prípadne nejasná história a tak si ľudia radšej za podobné peniaze kupujú nové, síce o triedu nižšie ale so zárukou, slušnou výbavou, 0km, voňavučké, vyblýskané... >😁
pinpo
neviem v ktorej casti Slovenska zijes, ale pokial viem tak sen priemerneho slovaka je ojazdena audina, passat alebo golf (jasne ze dizel)
ak je to rodinne zalozeny tata, tak potom kombi
a ked nema kamarata co by mu to akoze servisoval lacnejsie, tak potom si bud kupy ine ojazdene, alebo lacne nove auto
Avatar - R32
R32
100 ľudí 100 názorov, ten kto má dobré skúsenosti s jazdenkou tak to riskne znova a znova až kým sa nepopáli, no mám kamarátov v bazároch a tí hovoria, že najviac áut predávajú v cenovej hladine 3-5 tisíc EUR. Drahšie autá sa predávajú menej a ťahšie práve kvôli lacným novým autám hoc nižšej kategórie.
_MT_
Moje němčina je mnohem slabší než angličtina, ani ne tak konverzačně, ale v odborných oblastech. A nikdy jsem s angličtinou neměl v Německu problém. S dalšími jazyky to už bývá horší. Maximálně máš horší pozici pro vyjednávání, protože jsi Ausländer. Ale to bys nejspíš měl tak jako tak, když řekneš, že to chceš na e😜ort.

Jinak stačil jeden e-mail na celní správu a dostal jsem všechny informace o tom, co dovoz auta obnáší. A to bylo před 7 lety. Stejně tak, když jsem chtěl v Praze vyhrazené stání - přišel mi popis, co to obnáší a kolik, komu a proč budu muset platit. Takže z mé zkušenosti se stačí zeptat. 😉

Přinejhorším můžeš využít služeb firmy, která se na dovoz specializuje.
martin.blader
Ono hlavně Švýcaři nemají v Německu moc jazykových problémů a co se týče Čechů, tak není moc důvod, proč jezdit kupovat do Německa, když to tam vyjde dráž. My bychom potřebovali umět řeba ukrajinsky. >😁
_MT_
"Nie kazdy vie po Nemecky, alebo sa venuje autam a vie, co obnasa nakup v zahranici."

Auta vyjdou dráž? Možná v ceníku. Navíc mi jde o kvalitu služeb a něco navíc si klidně připlatím. Kdybych byl škrt, tak si tam jen vyberu a objednám to v zemi, kde mi dají nejlepší cenu. Ale víš, jaká je s tím práce? Pro mne je mnohem levnější nakoupit v hlavním zastoupení a vůbec se nezatěžovat tím, že to možná někde koupím levněji. Stejně jako vyjednávání neprobíhá jak na tureckém tržišti. Nakoupit nejlevněji není můj primární cíl. Vztahy jsou postavené na dávání. A skutečně si myslíš, že všichni Švýcaři mluví německy?
martin.blader
Známý z Německa zrovna řešil koupi auta v ČR, protože to tu je mnohem levnější. Možná že i něco vyjde levněji v Německu, ale rozhodně ne nižší střední. Jinak anni nezpochybňuji tvůj zájem nakupovat auta i za dráž při poskytnutí lepších služeb, bavíme se tu však o nákupu v zahraničí za účelem šetření a v tomto případě je Čechům asi k ničemu umět německy.
Pokud vynecháme nějaké kantony u francouzských hranic, tak jsem přesvědčen, že téměř všichni mají o němčině nějaké potuchy, přestože rodným jazykem všech Švýcarů samozřejmě něčina není, pouze velké části. A ten zbytek se jí minimálně učí.
_MT_
Původně jsem mluvil víc obecně o problémech nákupu v Německu, tedy jazyk, informace. Tohle stejně byla specifická situace, důsledek vývoje kurzu měny. Kdyby mi rozdíl dělal 200, 300 tisíc, tak bych si to také rozmyslel. 😉 Nevím, jak dnes, ale dříve třeba Audi udávalo v ČR ceny přepočtem z Německa. Také dříve byla auta v českých cenících dražší než v německých. Co mám trochu přehled o slevách v Německu, tak většinou není problém ten rozdíl dorovnat, ale těžko říct, kam by jsi se ve finále v které zemi/ u kterého prodejce dostal. Další výhoda bývá, že v Německu máš někdy širší nabídku motorizací a výbav. Určitě v dnešní době máme povětšinou (třeba taková Toyota GT86 je v Německu o 40 tisíc levnější, rozdíl více než 5%; je to pár dní, výbavy jsem neporovnával, ale neočekávám, že se budou v tomhle případě lišit) nižší ceníkové ceny.
Avatar - VL4D
VL4D
''pokutě, kterou mu uložila švýcarská Komise pro hospodářskou soutěž''

za to, že...

''údajně bránil přímému dovozu svých aut, tedy takovému, na kterém se nepodíleli oficiální dovozci.''

''Komise tvrdí, že se BMW snažilo, aby zabránilo švýcarským zákazníkům kupovat vozy této značky mimo Švýcarsko'' - vždyť to tak ta komise chtěla, ne?

''Ti v posledních letech kupují automobily kvůli silnému švýcarskému franku v zahraničí, především v Německu, Itálii nebo Francii. Poté si koupený vůz sami dovezou do své mateřské země, čímž však poškozují zdejší prodejce.''

''koupený vůz sami dovezou do své mateřské země, čímž však poškozují zdejší prodejce.''

Takže komise chce, aby BMW prodávalo auta švýcarum jenom ve Švýcarsku, pak dostáva BMW pokutu za to, že se snaží zabránit švýcarum kupovat auto mimo Švýcarsko...

CO TO JE?

:no:
Avatar - 12Eagle
12Eagle
:yes: :yes:
martin.blader
Tam je trochu zaměněné slovo "zdejší" a "tamější", kde není jasné, která strana to říká.
Je to prostě tak, že BMW chce, aby si Švýcaři jejich auta kupovali jen ve Švýcarsku, protože tam jsou dražší a to znamená pro BMW větší zisk. Jenže Švýcaři si jezdí kupovat BMW do Německa, čemuž se BMW snažilo bránit, což ale nesmí, takže dostane pokutu.
Avatar - VL4D
VL4D
Když je to tak, jak píšeš, tak tomu rozumím úplně, jenom ten článek... ten úvod :no:
Nove Milla Giri
nechapem, comu nerozumies. svajciarska komisia chrani svajciarskych spotrebitelov.

svajciarski spotrebitelia maju na zaklade volneho pohybu tovaru v EHP pravo vycestovat na nakup do zahranicia. BMW im v tom brani, v cudzine nechce svajciarom (lacno) predavat, chce, aby (draho) nakupovali doma. spotrebitelia sa stazuju, komisia vysetruje a udeli BMW pokutu. komisia naopak nechce, aby BMW predavala svajciarom auta len vo svajciarsku.

bolo by zaujimave, aby tieto praktiky vysetrila aj europska komisia.
Avatar - R32
R32
Mňa by len zaujímalo ako chcú preukázať, že BMW bránilo nakupovať Švajčiarom v zahraničí resp. zakazovalo predávať nemeckým predajcom autá Švajčiarom? Veď díleri sú súkromné firmy ktoré chcú predávať autá a je im jedno či Nemcovi alebo Švajčiarovi, zisk majú tak či tak, aj díleri aj BMW. Problém by som videl skôr v evidecii resp. štatistikách predaja podľa ktorých sa BMW vo Švajčiarsku "nepredáva"... >😁
Nove Milla Giri
nepoznam svajciarske zakony, ale napr. europska komisia moze pri vysetrovani poruseni hospodarske sutaze prehliadat vsetky priestory podnikov, zabavit vsetku dokumentaciu, pocitace, vsetko, na co si len pomyslis.

dilerom to nie je jedno, ak im zmluva s dovozcom priamo zakazuje predaj na e😜ort alebo je tam podobne prespekulovane ustanovenie s rovnakym ucinkom. ak je zakaz priamo v zmluve alebo hoci aj v nejakych pokynoch, usmerneniach, mailovej komunikacii, dovolim si povedat, ze je vymalovane.
biketn
neviem co je na tom zvlastne? uplne bezna vec aj u inych znaciek az na to ze samozrejme to nikto nevytrubuje, mas na vyber chces robit nasu znacku? tak rob a prisposob sa podmienkam, nechces? nehaj tak, je kopa dalsich ktory do toho s tymi podmienkami pojdu, vytiahni to von, prides o licenciu, co kde je problem? ... ich interne nariadenia a zamyslite sa vsetci, dogula sa sem daky nemec, ktory si do nemecka na svoju nemecku firmu kupi sto aut na SK ci CZ kde su samozrejme lacnejsie vzhladom na trhove podmienky a nieje to o vybave ( to su len bezne argumenty a omacky ) ... ty byt majitelom danej znacky isto by si bol rad predal 100 aut za 10 tis € namiesto 100 aut za 15 tis € verim ti 😄 ... to ty nieje mierene priamo na niekoho, ale aby si to kazdy premietol na seba.
nemusi to byt ani na papiery, stacis byt na to upozorneny, ale vseobecne su tolerovane kusovky ale sprav to vo velkom a ... 😉
Nove Milla Giri
Sorry, ale predstavujes si to jak Hurvinek valku. Hovoria Ti nieco pojmy pravidla hospodarskej sutaze, volny pohyb tovaru a slobodne poskytovanie sluzieb?
biketn
>😁 >😁 nebud smiesny, to nebola predstava 😉
Beekey
Tak jsme se dozvedelim ze ten spravnej Eurodrzek, nebo EHP-drzek, si kupuje auta, s eleganci, a nakonfiguruje si to dle svych predstav, nakonec pak skoci k dealerovi k sousedum...
GTI, dalsi teorie mistniho guru, ktera ztroskotala na jednoduchem faktu, ze 100-200-300 tisic ma stejnou vahu i pro premioveho cloveka, kterej si pro ty penize taky nechodi na zahradu a neodtrhne si je z "prachostromu", tak si rozmysli, jestli ma vyhodit za stejnou vec vic penez, nez by nutne musel.
martin.blader
Samozřejmě že je to kravina, i bez tohodle, snad každý jeho příspěvek je jen provokace. Já se jen divím, že ho tu někteří tolik let řeší a tím dále podporují.