Podle mně super věc. A závodní speciály by asi nebyli jedinými vozy, kde by se to dalo s úspěchem používat. Byť něco podobného v podstatě nabízejí zadní parkovací kamery.
Souhlasím, že středové zrcátko, zvlášť u aut, kde nejde tímto nic vidět je super v digitálu, záleží ale na jeho spolehlivosti. Co se ale týká bočních zrcátek, ty ať zůstanou klasická skelná zrcadlová :-!
ale na co montovat do nejrychlejších aut v LeMans zpětná zrcátka?
Spíš nějaký detektor pomalých vozů na trati aby to zase Rockenfeller nerozstřelil o nějaké nevýkonné Ferrari. >:-[]
Aby mohli včas uhnout, až je Toyoty budou brát o další kolo. McNish to rozštípe hned na začátku, Rockenfeller nekouká před sebe...snad jim něco zbyde >:-[];-)
No na tarany v podání Ferrari jsem zase zvědavý, minule jsem se při té noční nehodě dost bál, že se stalo něco vážnýho... ;-\
Letošních 24 hodin na Nürburgringu byl úžasný zážitek...škoda, že se na Sartre nemůžu podívat osobně. Třeba další rok. :-)
Toyoty o jedno kolo? V Le Mans Toyota nikdy nevyhrála, naposledy se účastnila tuším před 13 roky v roce 1999 kdy vyhrálo BMW s Winkelhockem. Myslím, že přijedou, dostanou na boudu a zase se budou 15 let připravovat. >:-[]
Vždyť jo, proto ty smajlíky Jo aha, ony se posunuly, no nic.
Letos bude kruhová exhibice, mrzí mě, že tým Oreca letos nesoutěží. Vloni to byl skvělý závod, Peugeoty byly minimálně stejně dobré. :yes:
Amoled displej je jediný použitelný díky extrémnímu kontrastu a odezvě nesrovnatelně nižší než mají LCD. Další důvod je prakticky neomezený pozorovací úhel. Kdyby použili nějakou verzi IPS LCD, např. něco jako je v Iphonu, sice by měli taky skvělý pozorovací úhel, ale obraz by se rozmazával. Klasické TFT TN je rychlejší, ale pozorovací úhly jsou nepoužitelné.
Tohle se do běžných aut dostane už brzo. Osobně ale čekám pořád na jinou novinku - elektricky zatmavovaná okna. Technologie už je tu snad 10 let a výrobci to pořád ignorují - do lepeného okna se dá místo klasické fólie "LCD fólie". Skvěle by to pomohlo proti nahřívání interiéru v létě a nenechavým pohledům. Za jizdy v noci by bylo sklo opět zcela průhledné a nebyl by problém.
Problémem je, že AMOLED displeje jsou na přímém slunci velice špatně čitelné. Než luštit z pár pixelů to, zda auto za mnou stojí, jede nebo co raději zůstanu u zrcadla.
Dalším, poměrně zásadním zádrhelem je rychlá degradace modrých subpixelů u AMOLEDů...autosoučástky jsou dimenzovány na x let, to zatím by tady dodržet nešlo.
Teď jsem viděl nedávno Tipo s komplet digitální palubkou...autu je dvacet let a všechno funguje na jedničku - kromě tradičbí diskotéky, ale tam je problém jinde. Good luck s dnešními displeji... :-(
Primární důvod je cena. Občas se tahle technologie objevuje už po 15 let. 10 let zpět stál metr čtvereční zhruba tisíc dolarů. Dnes se začíná objevovat v letectví, hlavně u soukromých proudových letadel. Třeba Falcon 7X ho má ve sprše. Probíhá vývoj skel s balistickou ochranou, která lze zatmavit, tuším pro britskou vládu pro převoz VIP. Když máš dost chechtáků, tak si to už roky můžeš pořídit domu (třeba Sage je nabízí od roku 2003, v roce 2006 byla cena za jejich sklo do běžného střešního okna někde kolem 1800-2000 dolarů).
Je několik konkurenčních technologií, každá nebyla zralá na aplikaci, otázkou je spotřeba a životnost takových skel. Až teď poslední roky se dá rozumně uvažovat o tom, že by sis to pořídil. Dříve byla jedna z mála rozumných aplikací vnější zasklení domu. I přes vysokou cenu se ti to vrátilo v úspoře na chlazení interiéru. Dnes je ta cena rozumnější, skvělé je to třeba ve spojení se zvukovou izolací jako příčka v interiéru. Dobře poslouží i jako projekční plocha. Ale i tak to není levný špás.