Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Citigo vs Toyota Aygo – Kolínští v defenzivě

Aliance Toyota-PSA takticky vyčkává, koncern VW ale nepodcenil přípravu a chystá opravdu silný útok.
Zpět na článek
28. 5. 2012 11:38
28. 5. 2012 16:12
22. 8. 2012 17:57
28. 5. 2012 11:44
28. 5. 2012 12:11
28. 5. 2012 12:19
28. 5. 2012 12:58
28. 5. 2012 13:04
28. 5. 2012 17:54
28. 5. 2012 15:24
28. 5. 2012 15:58
28. 5. 2012 17:55
28. 5. 2012 21:18
28. 5. 2012 23:40
28. 5. 2012 13:26
28. 5. 2012 15:02
28. 5. 2012 16:06
28. 5. 2012 16:14
28. 5. 2012 21:21
28. 5. 2012 21:52
29. 5. 2012 09:15
1. 6. 2012 13:24
21. 8. 2012 20:17
28. 5. 2012 12:03
28. 5. 2012 12:08
30. 5. 2012 21:09
30. 5. 2012 21:10
28. 5. 2012 12:16
28. 5. 2012 12:21
neregistrovaný "HTPkiller"
28. 5. 2012 15:00
28. 5. 2012 16:02
29. 5. 2012 14:37
29. 5. 2012 20:07
30. 5. 2012 07:54
30. 5. 2012 09:05
30. 5. 2012 09:03
29. 5. 2012 00:22
29. 5. 2012 14:45
28. 5. 2012 18:17
28. 5. 2012 22:15
29. 5. 2012 10:28
29. 5. 2012 18:31
30. 5. 2012 06:46
29. 5. 2012 19:56
29. 5. 2012 20:02
30. 5. 2012 06:59
30. 5. 2012 18:41
30. 5. 2012 20:34
30. 5. 2012 06:54
30. 5. 2012 18:37
31. 5. 2012 00:49
1. 6. 2012 17:12
29. 5. 2012 19:58
28. 5. 2012 22:34
28. 5. 2012 23:35
29. 5. 2012 12:42
30. 5. 2012 08:08
31. 5. 2012 12:22
3. 6. 2012 22:32
29. 5. 2012 00:18
29. 5. 2012 08:08
29. 5. 2012 15:32
29. 5. 2012 07:35
29. 5. 2012 10:19
29. 5. 2012 12:22
29. 5. 2012 12:39
29. 5. 2012 12:47
29. 5. 2012 12:54
29. 5. 2012 14:38
29. 5. 2012 12:46
29. 5. 2012 15:02
29. 5. 2012 15:13
29. 5. 2012 15:49
30. 5. 2012 00:36
30. 5. 2012 22:06
30. 5. 2012 21:07
30. 5. 2012 22:09
30. 5. 2012 22:45
30. 5. 2012 22:47
31. 5. 2012 09:24
25. 6. 2012 22:32
29. 5. 2012 15:18
29. 5. 2012 14:53
29. 5. 2012 18:48
29. 5. 2012 19:01
29. 5. 2012 19:04
29. 5. 2012 19:18
29. 5. 2012 19:33
30. 5. 2012 22:18
31. 5. 2012 08:20
30. 5. 2012 22:24
31. 5. 2012 08:22
28. 5. 2012 11:38
Není o čem
I na základě vlastní zkušenosti se pod výsledek testu můžu podepsat... Citigo je někde úplně jinde... Co jako řidič oceňuju na prvním místě, že i když se jedná o typické městské poskakovadlo, se kterým se člověk všude snadno vejde, dokáže mi poskytnout při řízení pocit dospělejšího, většího auta a na předních sedadlech i velký prostor a vzdušnost:yes:
Rozbalit vlákno
3
31. 5. 2012 12:16
Re: Není o čem
:yes: Není co dodat,vystihl jsi to naprosto přesně...
22. 8. 2012 17:57
Re: Není o čem
jj,máš pravdu,ale počkej,až ti někdo napíše,že tuto cenu může mít jeté pětkové bávo s třikrát stočeným tacháčem na krásných 135 tis km >:D nevěda,že s bávem bude hledat den místo k parkování,někde v centru Prahy ;-)
Avatar - Flai
28. 5. 2012 11:44
C 2
Nevíte jestli se ještě prodává? Podle mne Citroen C2 je dizainove velmi povedana ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Stefič
28. 5. 2012 12:11
Re: C 2
v nabidce jsem ho nenšel, ale C3 s motorem 1,4 75HP se prodává za 249.900,-Kč Tedy o 2 tisíce dráž než citigo :-) Kdybych byl zájemcem o koupi malého auta, nevím co by mě vedlo ke koupi Škody
28. 5. 2012 12:19
Re: C 2
C2 se neprodává už dva roky, nahradila jej DS3.
28. 5. 2012 12:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2012 13:04
Re: C 2
Psali to na wiki >:-[]
Vždyť to je i logický, C2 byla vždy auto pro mladý a nonkonformní - oproti usedlé C3.
28. 5. 2012 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
28. 5. 2012 15:58
Re: C 2
Prečo na všetky príspevky takto reaguješ? Je známe, že Cé-dvojku nahradila DéEs-trojka.
28. 5. 2012 17:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
28. 5. 2012 21:18
Re: C 2
Áno v diskusí o smrti Carolla Shelbyho ( už som jeho meno napísla správne )...

Ale tu nejde len o moje príspevky, celkovo odpovedáš na príspevky iných trochu agresívne...
28. 5. 2012 23:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
28. 5. 2012 13:26
Re: C 2
Dej si do pořadku třidy aut. Maš v tom pěkny bordel.
Avatar - Stefič
28. 5. 2012 15:02
Re: C 2
o tom to není, jde jen o to co může zákazník získat za stejné peníze ;-)
Avatar - PeterLuk
28. 5. 2012 16:06
Re: C 2
Presne. Zákazníkovi je veľakrát jedno, do akej kategórie patria autá, z ktorých si vyberá.
Kebyže si kupujem štýlovku, tiež by som si vyberal z viacerých kategórií áut : Fiat 500, Citroen DS3, Mini, Audi A1 a VW Beetle... No a čo, že je Beetle o dve triedy večší a drahší než Fiat 500... ;-)
28. 5. 2012 16:14
Re: C 2
Jestli si takhle kupuješ i... boty, musí na tebe být poměrně humornej pohled... >:D ;-)
Avatar - PeterLuk
28. 5. 2012 21:21
Re: C 2
No pravda, som asi extrémny prípad...
Takže niečo bežnejšie : zákazník si kupuje sedemmiestny Citroen : na výber má Berlingo, C4 Grand Picasso, Jumpy, C8, Jumper...
Určite nebude vyberať medzi Berlingom a Jumperom, ale medzi Jumpym, C8 a C4 Grand Picasso dosť možno.
Avatar - Stefič
28. 5. 2012 21:52
Re: C 2
vzhledem k cenové kategorii a segmentu vozu, bude cenovka rozhodujícím kritériem. Zákazník, který dá dohromady horko těžko 250 klacků, si bude setsakrametsky vybírat, kde peníze nechá. Nicméně věřím, že se tento paskvil bude celkem pochopitelně prodávat skvěle.
29. 5. 2012 09:15
Re: C 2
A proč by to měl být paskvil? Že se ti nelíbí design? 8-s
1. 6. 2012 13:24
Re: C 2
No třeba to že nechce auto velikosti C3 (Fabie, Pola) ale mini (nemyslím Cooper).
21. 8. 2012 20:17
Re: C 2
Subjektivní pohled na věc, třeba?
28. 5. 2012 12:03
Relevantní
Srovnání bude s Pandou. Trojčata jsou už za zenitem a ačkoliv je obdivuhodný, jak dlouho vydržela ve výrobě. Myslím, že s nástupem nový generace minivozů přichází jejich labutí píseň. A to bez ohledu na relativně výhodnější cenovku.
Rozbalit vlákno
6
28. 5. 2012 12:08
Re: Relevantní
Souhlasím. :yes:
21. 8. 2012 20:19
Re: Relevantní
Tady se to neřeší. Srovnávat model ani ne rok starým s modelem vyrábějícím se třeba tři roky.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 5. 2012 14:00
Re: Relevantní
Blbé pro všechny, které TPCA živí je fakt, že nástupce má přijít až v roce 2014, takže prodeje budou nadále klesat.
30. 5. 2012 21:09
Re: Relevantní
Ne nutně, pokud ještě umí srazit cenu :-)
30. 5. 2012 21:10
Re: Relevantní
Kolíňata už si na sebe vydělala, takže můžou jít cenově možná ještě trochu dolů, to si koncernová konkurence nějakou dobu nebude moct dovolit.
21. 8. 2012 20:22
Re: Relevantní
Tyhle Miniauta si kupují lide kteří neřeší každou korunu a mají jej třeba jako třetí auto do rodiny tudíž nehledí tolik na cenu jako na vzhled a kvalitu. Tak že cena nebude moc rozhodující si myslím Já. ;-\
28. 5. 2012 12:16
Vnitrni rozmery
Jak tak koukam na ty namerene hodnoty, moc nepozoruju ty proklamovane rekordni rozmery interieru Citiga. I pres o osm centimetru vetsi rozvor je v podelnem smeru mene mista, nez v Aygu.

Kdyz ma Aygo dlouhe prevody, jaktoze ma tak nizkou maximalni rychlost?

Tahle auta nechapu...nez jezdit v necem, co "ma atmosferu velkeho auta ale jinak je to bida", radsi budu sedet o tridu vys se vsemi vyhodami. 25 centimetru na delku nehraje uz roli.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "HTPkiller"
28. 5. 2012 12:21
Re: Vnitrni rozmery
o rychlosti pisali napr tuto: [odkaz] motor to proste neudycha
28. 5. 2012 12:23
Re: Vnitrni rozmery
25 cm na délku hraje roli.... Samozřejmě pokud člověk obrací každou korunu a kouká co koupit jako hlavní auto, městský přibližovadlo neni nic pro něj a může jít třeba do Thalie... pokud už ovšem auto mám a hledám něco praktického do centra města, nevidím důvod proč koukat někam vejš, proto taky takhle auta existují
28. 5. 2012 12:49
Re: Vnitrni rozmery
Potřebě co nejmenšího auta rozumím, rok jsem studoval v IT. Ale v Praze to prostě nutnost není. Parkování je v centru složité, ale z mé zkušenosti mi přijde, že spíš je problém najít jakékoli parkovací místo - než nějaké "dostatečné".

Když už jsme u toho jediného auta, proč tedy 5 dveří? I když pravda, mámy a důchodci snadný přístup vzad ocení.
Proti CitiGu nic nemám, jízdně je prima. Pokud bych měl volit něco v téhle kategorii, byl by to tuhý boj mezi Pandou a Upem. Nakonec by to stejně nejspíš vyhrál Swift nebo zase Corsa C 1.2 a kompletní servis. Stáří vykoupené kvalitou a úspor mi nevadí - tedy pokud to není jediné auto. :-)
28. 5. 2012 12:53
Re: Vnitrni rozmery
Tak pět dvěří je pro městský provoz skoro nutnost a to z toho důvodu, že jsou kratší než v tří dvéřových variantách... člověk je může v úzkém parkovacím místě více otevřít
28. 5. 2012 13:03
Re: Vnitrni rozmery
To mi nikdy nepřekáželo...je teda pravda, že to je asi dáno mojí postavou. >:D Ale jo, vystupování z Corsiny na Flóře byla vždycky show, tam ty garáže vymýšlel nějaký blbec.

Abych se vrátil k těm mini, ideál si představuju takhle.
[odkaz]
Ano, deset let, ale taky původně dvojnásobná cenovka a odpovídající kvalita. Náklady na údržbu plus mínus stejné, prostornost lepší. Pro lidi, kteří obracejí korunu by něco takového mohla být zajímavá alternativa na to poskakování do města (s Easydrive doslova...).
Předpokládám, že lidí jako Ty je minimum, pro většinu kupců bude Cigo znouzectnost nebo náhrada za tu Thalii.
28. 5. 2012 13:09
Re: Vnitrni rozmery
Zrovna tenhle kousek Corsy vypadá moc pěkně :yes: Já právě tak trochu doufám, že citigo u nás pomůže národu nazírat na miniauta tou správnou optikou... Jak to ale bude, se teprve v následujících letech ukáže ;-)
28. 5. 2012 13:21
Re: Vnitrni rozmery
Taky v to doufám...teď je "ostuda" koupit malé auto, vždyť támhle mají o třídu větší za stejný prachy...
Snad se to změní a posuneme se tak zase o něco víc k Západu.
28. 5. 2012 16:30
Re: Vnitrni rozmery
Třeba se posune až sem. :-)
Twizy a NY
[odkaz]
28. 5. 2012 22:18
Re: Vnitrni rozmery
Než na Twizy se těším na Zoe, ta je nádherná. Snad se jí bude nové Clio trochu podobat. :-)
28. 5. 2012 16:14
Re: Vnitrni rozmery
Jak uz bylo receno, dlouhe prevody nemaji zhola nic spolecneho s maximalni rychlosti, spousta aut dosahuje maximalku na predposledni rychlostni stupen, protoze ten nejvyssi je proste moc tezky. Moje auto ma maximalku 205, ale kdybych mel brat, kolik teoreticky vytahne na petku, tak se dostanu na 290. A sam uznas, ze vytahnout 290 km/h ze 130konoveho motoru je nesmysl :-)
22. 8. 2012 11:54
Re: Vnitrni rozmery
Přesně tyto auta jsem měl ve výběru, na stole 215 000 a vybírejte... >:D
Po 3 týdnech srovnávání, ježdění a zkoušení jsem nakonec vybral Hyundai i20 :-)
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2012 13:23
Spící královna
PSA usnul na vavřínech a svůj náskok doslova zahazuje. Citigo je vlastně ve všem lepším vozem, přitom cenově je na tom naprosto v pohodě.
Modernizace PSA reálně nikdy nepřinesly pro tyto modely vůbec nic, pouze změnu vzhledu. Citigo/Up!/Mii se tak stávají jasnou volbou minimalistických zákazníků. Ovšem jen do doby návštěvy zoo a pohovorem s Pandou.
Z testu naprosto nechápu formulaci "Cenu lze navíc jednoduše srazit volbou špatného motoru a vyškrtnutím litých kol.". Co je ten špatný motor? Vždyť do nějakých cca 3,5 tis. ot. je průběh slabšího a silnějšího litrového motoru naprosto totožný a rozdíl je pouze v projevu ve vyšších otáčkách. Pokud tedy někdo bude využívat vůz pouze ve městě (a kde by jej koneckonců taky měl využívat...), tak rozdíl nemusí ani postřehnout 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 5. 2012 13:38
Re: Spící královna
Díky za upozornění, vypadá to na automatickou opravu ve wordu... ale jak se toho slova dobrala, to vážně netuším. Samozřejmě tam patří volba slabšího motoru a ta myšlenka míří stejným směrem, jak píšete v závěru vašeho příspěvku
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2012 13:45
Re: Spící královna
To pak souhlas. Automatická korektura je ... na draka.
28. 5. 2012 15:35
Re: Spící královna
:-) zdá se, že i Microsoft a jeho produkty jsou velkými fandy VW, když u jejich motorů automaticky opravují "slabý" na "špatný".... ;-)
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2012 19:28
Re: Spící královna
Nebo jen říkají pravdu, ty produkty Microsoftu? ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 5. 2012 13:41
rozdiel generaciiii
takze vitazstvo citiga je logicke :yes:

pockajme si radsej na test citiga s picantom alebo pandou ;-)

pride aj maly novy opel, snad to tiez ozivi v minitriede :yes:
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2012 15:00
(SIN) CITI
Takhle to dělají mistři - postupně sbírají bod za bodíkem, až těmi bodíky naplní po střechu tvojí garáž. Asi nikdo tu nečekal, že by snad "Kolíne, Kolíne" měl testovou silniční účinnost songů Led Zeppelin. Je to poměrně stará vodrhovačka, značně ohraná, s letmými falešnými tóníky. To takový CITIGO, to je jiná hitparáda, takříkajíc třídní těžký... kov. Takové... garážové schody do nebe, co?

Oceňme testové akcenty na vyhmátnutí citlivějších míst obou duelantů, vyjádřema pochvalu praktickému vyklápění zadních bočních, však nešetřeme kritikou za singl ovládání oken předních.

CITI je ozdobou třídy, a až se bárbínovským diskusním stylistům trochu vycuká puberta, chtělo by to třídní porovnávačku století - ZOO x (SIN) CITI, duel, z něhož vítězně samozřejmě vyjde jenom jeden. Cože? Jedna? Ses uhodil do hlavy, ne?

Slogan - CITIGO, vůz, který odveze nejen vaše sny...

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
12
28. 5. 2012 15:38
Re: (SIN) CITI
"Slogan - CITIGO, vůz, který odveze nejen vaše sny..."

Sny o čem? o čtvrtém válci? o čalounění dveří? o aretaci sedačky? Ano... odveze je... otázkou je, kam.... ;-)

Jinak ale jo, tenhle srovnávák byla pro Citigo jen formalita....
28. 5. 2012 16:02
Re: (SIN) CITI
Ty sny, no je to myšleno na jistě nemalou část potenciálních kupců, pro něž bude právě CITI prvním autem života. A volba právě CITIho je dobrým vykročením do garážového světa.

Jo, souhlas, tohle bylo "levou zadní"
Avatar - 3_diamanty
28. 5. 2012 17:48
Re: (SIN) CITI
nesranduj :-)

citi prve auto zivota?

ved je takmer ronako drahe jak fabia, kto kupuje prve auto zivota a planuje ho mat dlhsie ako dva tri roky tak urcite zvoli fabiu ;-) ktora mu po praktickej bezpecnostnej a imidzovej stranke da skutocny pocit ze jazdi v aute nie v konzerve ;-)
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2012 19:30
Re: (SIN) CITI
Myslel jsi spíše ............ v plechovce?
28. 5. 2012 20:46
Re: (SIN) CITI
jako první auto života je to určitě dobrá volba :yes:
Malé, s dobrým podvozkem, bezpečné (samozřejmě vrámci poměrů třídy....)
Ale spíš do města.... na okresky to chce (hlavně kvůli kret*nům, co nás denně ohrožují) něco trošku bytelnějšího....
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 14:37
Re: (SIN) CITI
asi se budu opakovat...možná jsme o tom už tu někde mluvili :-) nevím přesně v jakém světě žiješ GTI...pokud bereš v potaz ekonomickou úroveň a platové podmínky našich západních sousedů tak budiž...u náv v ČR v celé řadě dalších zemí střední Evropy má "první auto" maličko jiný status: jako například pár let staré golfy III a IV, fordy focus I, opely astra G a F, Škody Felicia případně octávka I...nevím jak ty, ale já...a i mnozí další jsme v okamžiku završení způsobilosti k řízení vozidla neměli zbytečných čtvrt mega na koupi nové škody citigo...nedokážu si moc představit že si mladý člověk v ČR je schopný během několika letních brigád dát dohromady 250 tisíc na citigo...pokud mi budeš argumentovat úvěrem...tak pro mladého ekonomicky neaktivního člověka je čtvrt milion v úvěru cesta do horoucích pekel...jinak řečeno: nová "první auta" mají ti co mají dostatečně movité rodiče co jim ten auťák k 18kám koupí...nebo případně později to je jedno...ale u těchto vrstev to většinou nebejvá škoda citigo ale třeba VW Golf VI nebo třeba BMW 1...přece synáček nebude dělat tatínkovi v X6 ostudu s nějakým citigem...ne? >:D každopádně...je to myšleno takto: v ČR má nějakých cca 80% obyvatel min. středoškolské vzdělání...to znamená, že pokud jde vše podle plánu tak začne být ekonomicky aktivním tak kolem 20 let, pokud budeme brát v potaz Prahu a další velká česká města tak tam je vysokoškolsky vzdělaných kolem 50% populace...s tím že tento trend neustále roste...na vejšku dnes díky soukromkám chodí kdekdo...obzvlášť potom ve velkých městech...to znamená že ekonomicky skutečně aktivním(myšleno práce na plný úvazek) se člověk stává tak kolem 23-24 let...samozřejmě berme to tak že na první auta si vlastními silami vydělá dejme tomu do 2-3 let...nebo případně už je vcelku moudré si při dobře pláceném zaměstnání vzít to auto na leasing...ale opět tu máme kopec důvodů proč si nevzít miniauto...člověk kolem 24 let když už se teda odhodlá a jde si koupit to nové auto...tak jistě přemejšlí, že za pár let bude mít dost možná rodinu...to by zřejmě byla hloupost kupovat si takového trpaslíka...většina lidí v této kategorie ať chceš nebo ne většinou stejně skončí u mírné ojetiny segmentu C za těch čtvrt mega ze 3 Áček...

závěr: Škoda Citigo a jim podobní mají ve většině zemí střední Evropy smyl právě v těch 18-20 letech kdy na to drtivá většina populace nemá...a pokud má tak v mladickém opojení stejně radši koupí BMW 3 na řádění... jinak tyto auta mají spíše smysl pro movitější seniory, jako druhé auto do rodiny pro manželku(když zrovna není blondýna a nesedlá X5), případně ve vyspělých zemích západní evropy pro lidi co bydlí ve městech a málá auta mají nějaká administrativní zvýhodnění...toť vše
29. 5. 2012 20:07
Re: (SIN) CITI
Hezky ses rozepsal, avšak já bych to nedržel tak při zemi, jednak je tu již hodně rodin, které zcela přirozeně, z principu a z logické lidské hrdosti kupují jen auta nová, přitom to nutně nemusí být předmětné ixšestky, no a tihle lidéí mají děti, kterým k osmnáctinám koupí na skákání po městě malého CITIho... třeba. Stojí dvě kila. Někdo tu opakovaně psal, že je to náklad na jeden letecký prodloužený víkend v některé z evropských metropolí pro čtyřčlenou rodinu. Věřím tomu. Ty tomu též můžeš věřit. No, takže holt ta rodina nepoletí na víkend do Londýna, a koupí klukovi citiho.

Jinak souhlas, většinová populace to tak jednoduché némá. Avšak pozor, je mnoho mladých dívek, které chodí po maturitě do práce, dobře vydělávají a právě ty si jako své první auto koupí třeba (červené) citi.

Tedy klid, vedle "zlaté mládeže" jsou tu ještě jiní lidé, jiné rodiny.
30. 5. 2012 07:54
Re: (SIN) CITI
Souhlas. 200 000,- za Citigo není zase tak moc. Trošku jsme jen zapoměli kolik ještě nedávno stávala nová auta. V r. 1996 se za Twingo dávalo přes 300 000,- a zkus se podívat jaké byly platy.
Avatar - Bristol
30. 5. 2012 09:05
Re: (SIN) CITI
to je pravda...dnes je jednodušší koupit nový vůz než kdy dříve... :yes: :yes: :yes: vděčíme za to hlavně korejské konkurenci...Fabia Junior za 300 tisíc nás snad už díkybohu nečeká...
Avatar - Bristol
30. 5. 2012 09:03
Re: (SIN) CITI
s tím nemůžu než souhlasit...ovšem...tu asi mluvíme o pražské vyšší střední třídě...populace ve zbytku ČR na prodloužené víkendy do paříže asi nejezdí...Praha má plat na 125% průměru EU...zbytek ČR ho má hodně hluboko pod 100%...o takovém Slovensku už taktně nemluvím vůbec... ;-)
Avatar - gld
29. 5. 2012 00:22
Re: (SIN) CITI
>:-[] :yes:

pobavil si, díky. Toto ide do archívu
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 14:45
Re: (SIN) CITI
ono je vcelku jednoduché srovnávat novinku s výběhovým 8 let starým modelem...to jen potvrzuje kam v průběhu věků postoupily standardy segmentu A...není to tak dávno kdy trojčata z kolína měla neohroženou pozici na trhu kterou jim sem tam naboural renault twingo nebo ford ka případně fiat panda....dnes je vcleku normální že výběhové modely vyšších segmentů velmi slušně konkurují novinkách...příklad za všechny: VW Golf, Škoda Octavia nebo například Ford Mondeo a i Ford Focus II před ukončením produkce...tyto auta byla nebo jsou na konci života stále na vrcholu sil...to se o trojčatech z kolína říct nedá...respektive...dalo by se to říct...pokud by neexistovalo NSF, Kia Picanto nebo nová Panda...ty jen dokazují o kolik se posunuly standardy ve třídě A...ještě chvíli takto a "předražená" auta třídy B nebudou mít smysl...
Avatar - 3_diamanty
28. 5. 2012 17:45
zhodou okolnosti
som prave pred par minutami ked som siel na nakup videl presne taku aygo v tejto farebnej kombinacii - neviem teda ci sa predava aj na slovensku ale mala nasu znacku - no ale co je podstatne:

to auto vyzera skutocne gycovo az som tomu neveril - tie dolepene diody z tesca vyzeraju nesmierne otrasne a presne ako pise redaktor v teste tie lakovane spataky absolutne k autu nepasuju a vyzera to cele auto neskutocne gycovo - nie hravo - gycovo....hnus.......stotoznuje msa s autorom testu....aygo nie je ani hrave ani pekne...je to gyc navyse generacne pozadu oproti citigu..............o interieri sa nema zmysel bavit......tam je citigo o 5 generacii pred aygom........skutocne lahodkovy test pre citigo..................... ;-)

nuz ale pockajme si na test citiga voci picantu alebo pande - tam to take jasne nebude
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dr.biker
28. 5. 2012 18:17
Test
Je jasné, že tento test musela vyhrát Škodovka, když je o mnoho novější a modernější než kolíňata. Ale v této testovací konfiguraci se mi Citigo opravdu nelíbí, jednak malým autům stříbrná vůbec nesluší a v této barvě je Citigo ještě více funkcionalistické, zadní pohled je opravdu moc krabicovitý až hnusný. Malé auta mají mít hravý a veselý design, tak jako Panda nebo Twingo.

Jednou jsem to už psal, nejvíce se mi líbí Seat Mii z bratislavských trojčat, v červené barvě je to pěkné autíčko do města a přilehlého okolí. Samozřejmě v třídveřové variantě. Pětidveřovou variantu ocení jenom maminka vozící každý den děti do školky nebo školy. Běžně nikdo na zadních sedadlech nejezdí v mini vozech, tak proč pětidvéřovou karoserii. Zde je pár fotek Mii v červené, vypadá o mnoho lépe, než Citigo ve stříbrné metalíze.
[odkaz]
[odkaz]
A ten volant od Seatu lépe sedne do tohoto interiéru, než ten od Škody. [odkaz]
Sice má toto auto nějaké nedostatky v podobě zadní plata kufru, elektrického stahování oken nebo sedaček, které si nepamatují svou polohu, ale zase na druhou stranu nabízí prostorný interiér a zajímavé doplňky výbavy v podobě vyhřívání sedaček nebo navigace. Ještě by to chtělo snížit ty vysoké ceny koncernových produktů, jinak si mladý člověk jako já nikdy nepořídí jako první vlastní vůz takovéto malé a drahé auto.
Rozbalit vlákno
14
28. 5. 2012 22:15
Re: Test
[odkaz]

Dostal jsem se u toho horního auta na 3100 CZK měsíčně při 50% akontaci a 60 splátkách. Neříkej mi, že si to člověk těsně po škole nemůže dovolit... ;-\
Když spočítám svoje náklady na mobil, zábavu, internet, hobby, sport tak jsem hooodně přes. Stačí si odříct a je to.
29. 5. 2012 10:28
Re: Test
lol ty budes dalsi z tych financne znalych cechov & slovakov, pre ktorych su naklady auta rovnake s tym za co to kupia. Ze to auto bode pri poskakovani po meste brat cca 6,5 az 7l, ze s tym bude treba chodit na garancky (= menit olej, filtre) to tak nejak neratas. A pri beznom uzivani len ten benal tak 1500-2000kc. A ouha. To ale nie je chyba Skody. To je skor chyba mizernych absolvenskych platov
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 18:31
Re: Test
jestli hodláš platit přes trojku za to nahoře měsíčně hned po škole...tak jsi magor...na to ti nic jiného říct nemůžu... ;-)
30. 5. 2012 06:46
Re: Test
Reagoval jsem na příspěvek nahoře, do Citiga mě nikdo nedostane.
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2012 19:56
Re: Test
Jasně, takže si na 5 let řekneš - zahodím mobil, sportovat nebudu, na koníčky kašlu... Skvělý nápad :yes:
Ty asi o reálných platech/mzdách moc nevíš... doporučuji prohlédnout tabulky pro státní zaměstnance. Ale možná pak ani nedostuduješ >:-[]
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 20:02
Re: Test
přesně tak...souhlasím s tebou...mladý člověk po škole má 3 možnosti: a) jezdit autobusem/metrem/vlakem/tramvají, b) koupit si 10 let starou plečku za 50 tisíc...ono co si budeme povídat...těch pár let než si sežene dobrou stálou práci to stačí...(v praze pokud nedojíždíš pravidelně někam mimo a nebo nemáš rodinu je auto hloupost) za c) to platí jen pro movité synáčky/dcery jim to auto koupí rodiče...
30. 5. 2012 06:59
Re: Test
Anebo začít pracovat ve druháku a při ukončení máš před svými spolužáky co se kariéry týče čtyři roky náskok...a taky ekvivalentní plat.
Problém vyřešen, další.

Nikdo Ti nebrání jít do zahraničí...nebo do Bruselu pracovat k EU, míst na stážích i pro regulérní zaměstnance je mnoho a podmínky velice mírné. Plat zaměstnance začíná na 3k EUR.
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2012 18:41
Re: Test
Ne všechny školy se dají studovat tak, jak práva nebo ekonomky... To si uvědom. Navíc kariéra místo školy je naprostá bída naší země, na škole se máš vzdělávat, a ne chodit místo přednášek do zaměstnání a školu odrbávat. To, že škola u nás ti toho moc nedá a přednášky jsou často naprostá ztráta času je kapitola sama pro sebe.
Tedy praxe během školy (o prázdninách atp.) určitě ano, ale ne vždy to jde. Kariéra během školy je ostudou našeho vzdělávacího systému :-!
Avatar - dr.biker
30. 5. 2012 20:34
Re: Test
Přesně tak, já studuji technickou školu (stavební inženýrství), do školy chodím čtyřikrát týdně, na práci nemám čas. Víkendy sotva stačí na úkoly do školy a trochu odreagování v podobě projížďky na kole nebo výletu autem (samozřejmě půjčeným od rodičů).
O prázdninách si vydělám akorát tak na dovolenou pod stan do Alp a zbytek schovám, protože rodiče mi platí výdaje týkající se studia, ale moje zájmy si musím platit sám.
A když dostuduji, tak si stejně hned nemohu koupit nový vůz na úvěr či leasing, protože dostaneš malý nástupní plat a nemáš jistotu pracovního místa a většinou se ještě chceš osamostatnit od rodičů, takže peněz nemáš nazbyt.
30. 5. 2012 06:54
Re: Test
Žejo, ještě mám pár takovejch, můžu se podělit.
Dobře víš, že jsem to tak nemyslel, šlo jen o ilustraci, kde na to auto vzít. Spolužáky a kolegy v práci můžu myslím považovat za dostatečně reprezentativní vzorek cílové skupiny...když vidím, kolik prožerou ve fast foodech a prochlastají v Nebi a Deanovi, tak koupě auta na splátky není problém.

Co se státních zaměstnanců týče...jaký si to uděláš, takový to máš.
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2012 18:37
Re: Test
Ale to jsou naprotsý, ale naprostý žvásty. Samozřejmě, že jaký si to uděláš, takový to máš. Jenže možnosti se zančně liší od oboru k oboru a lokalita od lokality. Takže tu máme 2 světy - Praha a venkov.
S tvojí logikou půjdou všichni do Prahy, budou dělat v IT nebo ekonomickém sektoru atp. Prostě označovat nepřímo někoho mimo protěžované obory hlupákem s tím, že když chce, může jít do celé Evropy, aby se měl dobře, je naprosto ubohé, protože díky němu stále nějak funguje naše země.
A jinak - ono se to taky děje. V některých oborech masivní odchod vzdělaných lidí do zahraničí. A myslíš si, že odchod vzdělaného lékaře po škole do zahraničí je naše výhra???
31. 5. 2012 00:49
Re: Test
Obě odpověd sloučím do jedný, ono i tak to bude stačit... >:D
Ale žádný žvásty, realita.
Když něco chceš mít, musíš pro to něco obětovat. Že studuju protěžovaný obor? Že můžu pracovat při škole? Že i tak mám volný čas? No a, copak ty strojaře, stavaře (což je taky "děsná" námaha >:D ) nebo mediky to někdo studovat nutí?

Po střední jsem zvážil situaci na trhu práce a zvolil jsem si směr, kterým se budu dalších padesát let ubírat. Že si někdo zvolí ekologii nebo sociální práce na UJEPu je jen a jen jeho blbost, doplatí na to sám.
Nikoho jsem za hlupáka neoznačoval, přímo ni nepřímo. Jen velká část mladých nepřemýšlí o uplatnění, nahoře máš příklad. Znáš ten vtip?

Ekonom se ptá, kolik to bude stát. Strojař se ptá, jak to vyrobit. A sociolog se ptá, jestli si k tomu dáme hranolky.
Tak asi tak.

Říkej si o ekonomkách a právech co chceš, ale žádná jiná škola tě na život nepřipraví líp...kde jinde máš možnost udělat si to tak, jak ty jak si sám vybereš, vydělávat při studiu násobek průměrného platu a nasbírat tolik zahraničních kontaktů, že máš do pětatřiceti cestování zadarmo?
Ať se kolega sestěhuje s příítelkyní, dají příjmy dohromady a problém je vyřešen. A i na tu Fábii zbyde.
Avatar - rohYpnol
1. 6. 2012 17:12
Re: Test
Ne promiň. Jsou to žvásty, i když reálně to tak samozřejmě funguje. To přeci není problém uplatnění. Nebo máš pocit, že tu je dostatek lékařů? Kdyby tu nebyli Čobolové, tak by ani neměl kdo operovat... O ekonomkách a právech vím své a na život tě připraví nejlíp v tom smyslu, že při studiu máš spousty času a po škole máš výrazný potenciál sehnat dobře placenou práci.
Jenže to jako budeme všichni studovat práva a ekonomku? Kolega výš nechce odrbávat školu a je pak jasné, že nemá možnost najít si místo při škole.
Musíš rozlišovat pseudoškoly typu socilogie a různé nové pseudoobory, kde studuješ něco a není reálné uplatnění na trhu práce, od škol typu stavební, elektro, strojní, medicína, veterína atp. které jsou MNOHEM těžší než ekonomky či práva, víceméně ze zmíněných máš uplatnění na trhu práce, ale ohodnocení je mizerné a při studiu prostě nemáš možnost chodit do školy na 2 dny aby se neřeklo...
Třeba plat absolventa medicíny je naprostý výsměch, stejně tak jako řadových lékařů v krajských nemocnicích... Takže s tvým přístupem by bylo už teď v nemocnicích pusto. Jinými slovy - tvůj přístup je bezohledný a jen parazituješ na systému :-!
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2012 19:58
Re: Test
Na Citigo není nic drahého. Problém hledej jinde. Za nízkou životní úroveň Citigo prostě nemůže...
Platy a mzdy u nás jsou zcela pokřivené stejně jako celá společnost, ale to je debata o zcela něčem jiném...
28. 5. 2012 22:34
Citigo
si do testu asi musi vyberat superov >:D
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2012 23:20
generacny rozdiel 5 rokov?
alebo tusim este viac, snad aj 7. nechcem rypat, ale ked tu bol porovnavaci test golfu 6 a novej i30, tak reptali koncernisti, ze je to vyrovnane len preto, lebo ide o zastaraly model (aj ked je stale aktualny, ale o tom sa teraz nehadam) a ze nova siedma generacia schova novu i30 do vrecka. a hla,dnes tu v opacnom garde vidime test prakticky noveho dizajnu s niecim, co bolo aktualne v roku 2005. a Citigo uplne z prehladom (dost nejednoznacnym) vyhrava.

a ten cenovy rozdiel je urcite na dlhsie studovanie, lebo sice aliancne trojcata neposkytuju niektore dnes uz standardne prvky bezpecnostnej a inej vybavy, to je ale dane rokom narodenia. ale ze skodovka uz dlhee roky vramci svojej klasickej politky pyta priplatok za radio O_O. uz by si to mohli odpustit.
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2012 23:35
dB
"...na minimalisticky pojaté palubní desce se vedle horší čitelnosti budíků hledají chyby těžko."
Kde nic nie je, neda sa nic najst >:D

Uz by ste si mohli zakupit do redakcie decibelmeter, aby tie reci o hlucnosti neboli len z prsta vycucane dojmy. Jeden vas nezabije.
Obe tieto auta maju uvadzanu rovnaku hlucnost motora: [odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
29. 5. 2012 12:42
Re: dB
Přesně tak v jednoduchosti je sila a některa konkurence by se mohla přiučit. Jinak ty tve odkazy jsou o ničem. Budu tipovat ale vsadil bych že Citigo bude uvnitř vyrazněji tišši.
30. 5. 2012 08:08
Re: dB
Ano, da sa to ospravedlnit aj tak, ze v jednoduchosti je sila... ale po ulici tiez nechodis jednoducho zabaleny vo vreci.
Da sa to povedat aj tak, ze kde nie je invencia, ostavaju len prazdne plochy.

Samozrejme, ze moje odkazy su stale onicom, len tvoje su tie spravne. Ale nie si tu jediny popierac.
Ak by si vsadil boty, daj pozor, aby si nebehal bosy.
31. 5. 2012 12:22
Re: dB
Já netipuji... S oběma vozy jsem jezdil a nejen, že je výrazně tišší,ale i neporovnatelně kultivovanější,bez sebemenších vybrací a s nižší spotřebou. Nejen o tomhle si mohou v PSA nechat zdát...
Avatar - Choochoo
3. 6. 2012 22:32
Re: dB
Hodnoty spotreby mluvi jinak ;-) Jo zdat, hlavne o tom motoru, co kazdy rok vyhrava Toyote ve sve kategorii a uz je nejaky patek stary. prijit dnes s motorem, co je horsi ve spotrebe to je umeni ;-) >:D
Avatar - gld
29. 5. 2012 00:18
107
Neviem ako v čechách, ale u nás sa najviac z kolínskych trojčiat oplatí peugeot. Toyota vie ponúknuť absolútne nižšiu cenu, ale aj nulovú výbavu. 107-čka sa dá kúpiť za 7500 eur aj s klímou. O samozrejmostiach ako otáčkomer ani nevravím.

Ináč, zdá sa to iba mne, alebo pôsobí citigo v 5 dverovej verzii akosi...disproporčne? Ako o triedu väčší kei car..ťažko sa to vysvetľuje ale na mňa to auto pôsobí vrcholne zvláštne.

ps- že litrový trojvalec v toyotách pochádza od daihatsu som netušil. Zaujímavé, nabudúce by však bolo vhodné ponúknuť podobnú informáciu o pár rokov skôr. ;-)
Rozbalit vlákno
2
29. 5. 2012 08:08
Re: 107
Ono to bude asi tím, že Toyota Daihatsu vlastní a tím pádem používá i techniku.
Avatar - gld
29. 5. 2012 15:32
Re: 107
Hej, to viem. Ale prečo sa to (o pôvode motoru) dozvedáme až teraz?
29. 5. 2012 07:35
SPOTŘEBA
Může mi někdo rozumně vysvětlit proč mají auta koncernu VW vždy tak vysokou spotřebu ve městě? Třeba tady 5,9 litru oproti Aygu s 5,1 litru.
Auta jsou stejně těžká, stejně velká... a motor Škody je ještě novější.
Stejně to platí pro další auta koncernu VW. Fakt nechápu. Díky.
Rozbalit vlákno
32
29. 5. 2012 09:23
Re: SPOTŘEBA
Nejsou stejně těžká, CitiGo má širší gumy, má větší čelní plochu, je širší a nejspíš má jinak poskládanou převodovku.
29. 5. 2012 10:19
Re: SPOTŘEBA
Aky vplyv ma na spotrebu celna plocha v meste??? Tazko meratelnu - zanedbatelnu, kedze su to male rychlosti, toboz ma Citi vacsiu sirku o 2cm - opat nic.
Rozdiel vo valivom odpore gum 155 vs. 175. je tiez zanedbatelny. To uz kdekto prakticky overil.
Citigo ma 24kg viac. To je rozdiel v spotrebe asi 0.03-0.04L/100km.

Jediny vplyv ma sprevodovanie a v principe zravejsi motor.

Najvacsi vplyv ma vodic. Aj keby isli dvaja za sebou na rovnakych autach, nespravia rovnaku spotrebu, ak nemaju rovnake soferske navyky.
29. 5. 2012 10:38
Re: SPOTŘEBA
Spočítej si plochy a porovnej je v absolutní hodnotě.
To samé udělej v případě ostatních aspektů.

Ty si právě ten ignorant, který zadedbá tam něco, tak zase něco jiného a pak se bude divit, že mu narostla spotřeba, když přece to byly takový nepodstatný věci. Možná byly, ale bylo jich hodně. 8-s
29. 5. 2012 12:22
Re: SPOTŘEBA
Ako chces ratat celnu plochu od rozmeru auta, kde ti jednoduchom nasobeni sirka*vyska vyjde rozdiel 1.5%, ale nepoznas sklon ani clenitost predku, ani celneho skla a teda plochu NEMOZES realne vyratat.
Rozdiel v sirke gum je realne zanedbatelny, lebo na to sa robili testy, ale tlachal ako ty bude donekonecna mudrovat.
Aby bol rozdiel v spotrebe 0.8litra, tak by jedno muselo mat gumy 155/65/R14 a druhe aspon 245/45R18.
Pneu 175 voci 155 nebude mat vyznamne vacsi valivy odpor, kedze ma vacsiu stycnu plochu a tym padom nizsie deformacne sily.
Rozdiel v hmotnosti na spotrebu som ti uz napisal.

Ty mas iba nieco nacitane, ale zaklady fyziky iba v malicku a nie v hlave a potom dristas do vetra.

Mudry si pravidelne jak rozhlas, akurat ze ten cigansky. :no:
Avatar - miromen
29. 5. 2012 12:39
Re: SPOTŘEBA
Proboha co to pišeš ? Rozdil pneu 155 vs 175 ti uděla na spotřebě 0.5l jen to hvizne.
29. 5. 2012 12:47
Re: SPOTŘEBA
Pisali kde, v Bravicku?
Uvedom si, ze to co si napisal je nezmysel. 155 vs. 195 spravi 1 liter? 155 vs. 215 spravi 1.5litra?? No asi tazko.
Avatar - miromen
29. 5. 2012 12:54
Re: SPOTŘEBA
Bravičko tady předvadiš ty. Tohle jsou ne jen osobni zkušenosti. A ta tva teze to je pouze tvuj vycuc.
29. 5. 2012 14:38
Re: SPOTŘEBA
Vycuc na zaklade tvojho poctu. Ci mas problem s malou nasobilkou?

Na com si zmenil pneu zo 155 na 175? Vozik k autu?

Ja som menil zo 175 na 185 a rozdiel je 0 (nemeratelny). Staci prifuknut o cca 0.4atmo a 185 dosiahne nizsiu spotrebu nez 175.
Kolega menil na S. Leone z 205/55 R16 na 225/45 R18. Rozdiel ziadny, dokonca sa sam cuduje, ze mu spotreba isla skor dole, ale to je skor vplyv jeho jazdneho stylu.
29. 5. 2012 12:40
Re: SPOTŘEBA
To si se zase předvedl. >:D

Zobecnujěš, zanedbáváš, nezohledňuješ a pak se ještě budeš divit, ne?

K smíchu ty tvoje dedukce. :-!
29. 5. 2012 12:46
Re: SPOTŘEBA
Nulove argumenty, prazdne kecy, ziadne fakty. Typicky traged jossalito. :-!
29. 5. 2012 12:54
Re: SPOTŘEBA
Udělal si tu ze sebe zase osla. Gratuluju, mě si k tomu ani nepotřeboval.

PS: Ty argumenty, zkus předložit, protože tu plácáš nesmysly. :-!

Abych ti to osvětlil, malý motůrek se s autem nadře, taže pozná každý cm gumy navíc a promítne do spotřeby. Takže doufám, že si tu zachováš tvář a postneš sem test dvou malých litrových aut a jejich závislost spotřeby na obutých pneu.
29. 5. 2012 15:02
Re: SPOTŘEBA
Ten motor sa nadrie s tymi gumami menej nez ty so svojou argumentaciou, a ty sa veru nenadries, lebo mas zase iba tupe kecy.
Ten motor nie je z babety, aby sa mal v mestskej jazde s cim nadrat.
Ale je zaujimave sledovat, ako si branis svoje blaboly.

Najprv by si mal predlozit argumenty ty, lebo si bol prvy: "Nejsou stejně těžká, CitiGo má širší gumy, má větší čelní plochu, je širší ...."

Aby to pochopila aj tvoja hlava obmedzena, napisem to este raz: Vsetky vplyvy, ktore si napisal (pouzite pneu, celna plocha, hmotnost), NEMAJU taky vplyv na spotrebu (a to sa bavime o tabulkovej, nie realnej), aby spravili v mestskom cykle 5.1 vs. 5.9. Jedine sprevodovanie a samotny motor sa prejavia najviac.
Plus samozrejme jazdny styl, len ten sa v normovanom rezime neprejavi, kedze je totozny u oboch aut.

"A 10 percent reduction in tire rolling resistance results in a one- to two-percent improvement in vehicle fuel economy. " [odkaz]
Ak zhruba spocitame, ze 155 vs. 175 je rozdiel v ploche 11% (v skutocnosti bude mensi), v spotrebe bude rozdiel 2.2%.
Teda by Citi malo zrat 5.8L/100km v meste.
No, nejak tvoja zvratena logika zakopava.

Taktiez zvysenie tlaku pneu sa prejavi na spotrebe viac, nez jej sirka: [odkaz]

Niekomu dokonca mensie gumy spravili vyssiu spotrebu: [odkaz]
Tu je dalsi taky, uzsie gumy, vyssia spotreba: [odkaz]

Myslim, ze okrem teba to pochopili ostatni uz davno. >:D

Nakoniec, vsetko sa da spocitat, takze sa do toho mozes pustit, ibaze by si toho nebol schopny. Mozes pouzit napr.: Ft = (xi . Fn)/R, potom [odkaz] atd... snad guglit vies
>:D
29. 5. 2012 15:10
Re: SPOTŘEBA
Chlapče, pořád zapomínáš na jednu základní věc.
Já tady píšu o souboru negativních vlastností, ty tady vypichuješ jednu či dvě. A ještě se to snažíš pochybným způsobem vyvracet.

Takže znova a naposled: Platí co jsem napsal.
Nejsou stejně těžká, CitiGo má širší gumy, má větší čelní plochu, je širší a nejspíš má jinak poskládanou převodovku.
Všechny tyto vlastnosti MAJÍ negativní vliv na spotřebu. Ani jedna ji nezlepšuje.

Vodchod na párek. :-!
29. 5. 2012 15:13
Re: SPOTŘEBA
Ty si traged >:D
Tebe aj ked clovek polozi pred nos zrkadlo a povie, ze mas krivy nos, tak to popries; urcite je rovny >:D >:D >:D
S tebou je zbytocna akakolvek rozumna diskusia.
Takym truhlikom treba len pritakavat a odzadu kopat do ri.. >:D
29. 5. 2012 15:15
Re: SPOTŘEBA
Chlapečku, ty se od začátku chceš jenom hádat.

Takže pro mne si akorát diskuzní vometák a tím to hasne. :-!
29. 5. 2012 15:49
Re: SPOTŘEBA
Ja sa nehadam, iba ukazujem, aky si pandrlak, co vela keca a cuca si z prsta >:D

O.i., ked sa pozrieme na historiu tvojich prispevkov, mal by si vopchat hlavu do piesku, ako sa hadas ty. Ale kadit si do huby, to je take jossalitovske >:D
29. 5. 2012 18:40
Re: SPOTŘEBA
3 věty Makovníkovy:
1) Rozměr pneu nemá na spotřebu vliv! Obujte na auto klidně válce, na spotřebě to nikdo nepozná! Vykašlete se na různé grýnlajny a úzké úsporné pneumatiky, jsou přece k ničemu!
2) Čelní plocha také nic neukazuje, ať už autobus nebo malý auto, rozdíl se zanedbává!
3) Hmotnost vozidla také nemá na spotřebu vliv. Jestli 40 kg je zanedbatelných, tak třeba dáme 80, což by se snad už projevit mohlo, ale nebudem troškařit, dáme rovnou 150 kilo, ať se nám ta spotřeba zvedne aspoň o decku!

Chlapče, s tou tvojí hlavou bys mohl z fleku do zábavné šou.
>:D
30. 5. 2012 00:36
Re: SPOTŘEBA
Uz to nefetuj, lebo nic z tych tvojich halucinacii som tam nenapisal >:D

Ked priberies 2kg, bude to na tebe vidiet?
Asi tazko... ale ked priberies 50kg, tak budes ako prasa a mozes ist na bitunok >:D

Ale vidim, ze si opat chcel pobavit svojim diletantstvom a neschopnostou, dostavas za to palcek :yes: >:D
30. 5. 2012 22:06
Re: SPOTŘEBA
No, řekl bych, že o technice aut toho skutečně moc nevíš - hlavně to, že všechna ta data o spotřebě, udávaná výrobcem, se velmi, ale skutečně velmi, rozcházejí se skutečností... :-) Konkrétně mám služební Octavii 1,8 TSI, kde se píše, že ve městě má žrát přes 9 l/100 km, ale zatím jsem se nad 7 l nedostal... :-) Ono je to také o tom, jak s autem umíš a jak s ním jezdíš... Mimochodem čelní plocha není o nějakém sklonu skel atd. ale kolmý průmět při pohledu zepředu, jakoby to auto udělalo přesně díru do zdi při jejím projetím podle toho, jak ho vidíme na fotce. Ty sklony skel, kapot a další detaily vytvářejí tzv. koeficient Cx (správně se c píše malé s indexovým x), což je hodnota, kterou se tato čelní plocha násobí, tedy se ta čelní plocha zmenšuje, jakoby to auto bylo menší. Čím menší Cx, tím menší odpor vzduchu a tedy nutný výkon motoru pro každou rychlost oproti Cx=1... Důležité je, jestli převodovku a motor upravuji na městský provoz nebo pro auto obecně. Rozměr pneumatik také dělá své, dělá své i konkrétní značka pneumatiky, protože každý výrobce upředňostňuje své nebo prostě lepší gumu za ty peníze vyrobit neumí... Každých 100 kg na hmotnosti dělá ve městě 0,7 l/100 km vyšší spotřebu, tak si to pomalu začni přepočítávat... Mimochodem vůbec nevěřím tomu, že udávané spotřeby Ayga jsou v reálu dosažitelné. Navíc ve městě proto, že se neměří nějaká jízda po městě a pak se to zprůměruje, ale auto je testováno v náhradním režimu, který by údajně měl městskému provozu odpovídat. Jenže to platí jen tak v 10% případů, jinak je to buď výrazně lepší, nebo výrazně horší, než udává výrobce. Udávané hodnoty slouží pro posouzení mezi jednotlivými značkami atd., ale problém je, že se čas od času metodika měření změní a tedy udávané hodnoty nejsou porovnatelné mezi staršími a novými auty... Už si nepamtuji, kdy s Aygem vylezli, ale určitě se tehdy ještě nejezdilo na to lihové svinstvo, které tankujeme dnes - a které zvyšuje spotřebu už z principu rozdílných výhřevností benzínu a lihu...
1. 6. 2012 11:40
Re: SPOTŘEBA
Zbytocne dlhy prispevok, lebo poriadne necitas, a napriek tomu si nic nove nenapisal.

Mna nezaujima aku mas tazku nohu a aku spotrebu spravis na TSI voci tabulkam, to je uplne irelevantne.
Rozoberali sme tam, preco Aygo ma tabulkovu 5,1 a Citi 5,9.
Uz vobec nikoho netrapi, ci si myslis, ze sa ta spotreba da alebo neda spravit.

"Každých 100 kg na hmotnosti dělá ve městě 0,7 l/100 km vyšší spotřebu...." - vazne? kde? niekto to overil??
To je taka blbost ako dalsia otrepanejsia fraza, ze kazdych 100kg stupne spotreba o 1liter/100km.
30. 5. 2012 21:07
Re: SPOTŘEBA
Také jsem koukal na spotřebu a v diskusi jsem k ní hned zamířil a ne že bych se chtěl vměšovat do vaší diskuse, ale makovnik ti napsal relevantní fakta kupříkladu o čelní ploše a ty to neakceptuješ a skáčeš zase jinam k nějaké souboru všech odlišností daných aut. Taky mi přijde, že vycházíš z nějakého předpokladu, že ty motory musí žrát stejně? Přece některé motory papají více než jiné, třeba tebou zmíněné zpřevodování je možný důvod, pak je to ale pro městské vozítko jednoduše řečeno zpřevodováno ne zcela vhodně. Další věc, na kterou jste zapomněli oba, Aygo ve městě určitě nežere 5,1... fakt je, že to je těméř o půl litru více - při běžné jízdě. Slabší verze koncernového litru to pak umí stejně, asi za 5,5.
30. 5. 2012 22:09
Re: SPOTŘEBA
Makovník o čelní ploše napsal bláboly a ne relevantní fakta... ;-) Se ani nediivím, že se s ním jeho oponent nechtěl zrovna 2x vybavovat... :-)
30. 5. 2012 22:45
Re: SPOTŘEBA
No nemám zrovna inženýra z aerodynamiky, ale neexistuje tak náhodou jistý součinitel odporu Cx, který má na toto naprosto zásadní vliv? A že zrovna plocha přední části vozu může být větší a mít přitom mít menší aerodynamický odpor, to je dobře známá věc. Samozřejmě v rámci určitých mezí, což segment minivozů je.
30. 5. 2012 22:47
Re: SPOTŘEBA
Pokud jde o makovnika, já tu nikomu nestraním, jen jsem pročítal jejich diskusi a ve finále vidím že nahodil víc faktických argumentů (viz odkazy), to jsou relevantní fakta.
31. 5. 2012 09:24
Re: SPOTŘEBA
Kecy. Jossalito píše kraviny. Aerodynamika sa totiž pri mestskej jazde prejavuje minimálne - to až pri vyšších rýchlostiach má čoraz dominujúcejšiu rolu.
Avatar - Choochoo
3. 6. 2012 22:43
Re: SPOTŘEBA
Aerodynamicky odpor se vyznamne projevuje nad 60km/h. Proste ten motor nedosahuje kvalit Toyotackeho, coz jsem cekal ;-)
1. 6. 2012 11:44
Re: SPOTŘEBA
Dristas somariny.
Cely prierez NIE JE sirka*vyska, pretoze celo auta nie je len zosikmeny stvorec.
Este si si nevsimol, ze auto ma oble dvere, strechu, atd..???
Na vypocet celnej plochy si mozes dat kolmy priemet do roviny v najsirsom bode auta a spravit integral pre funkciu plochy.

Proste dristas, lebo sam tomu nerozumies, ale mudry si jak radio Jossalitovan.
1. 6. 2012 13:50
Re: SPOTŘEBA
Chlapci, vy jste úplně tupí. Jinak to fakt nejde napsat.

Buď máte problém s chápáním psaného českého textu, nebo máte v hlavě nasráno.

Od začátku mluvím o souboru vlastností z nichž ani jedna nezlepšuje spotřebu.

Vy si tady honíte ego nad vypíchnutí jedné či dvou a na tom jste schopni vydedukovat, že............

ano CitiGo má vyšší udávanou spotřebu.

Až to bude naopak, tak ty vaše pindy budou k něčemu dobrý. :-!
Avatar - Choochoo
3. 6. 2012 22:46
Re: SPOTŘEBA
By me zajimalo kdo vyrobce nutil to auto takhle blbe cele poskladat, aby vice zralo >:D
Avatar - chlapecx
25. 6. 2012 22:32
Re: SPOTŘEBA
říká ti něco CX? :-)
29. 5. 2012 15:18
Re: Makovnik
"hele, prej je mezi náma nákej tydýt..."
29. 5. 2012 14:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2012 15:37
Barva vozu Aygo...
toto barevné provedení není opravdu nejlepší, ale když je celé oranžové tak to je něco jiného - to jste mohli to Citigo dodat třeba v růžové a pak srovnávat. Na otáčkoměr zapomínat také nemusíte - je v ceníku příslušenství a Velmi chytrým řešením je možnost připojit externí navigaci Navigon - a u Ayga vestavěnou TomTom, dále Možnost vyhřívání sedadel je pak závanem komfortu, který očekáváme od podstatně větších a dražších aut - CHCETE ZÁVAN KOMFORTU, TAK SI KUPTE VYHŘÍVÁNÍ SEDADEL DO AYGA - JSOU TAKY V CENÍKU PŘÍSLUŠENSTVÍ NA STRÁNKÁCH TOYOTA .CZ. Pro správnou cenu vyškrtněte litá kola i u Ayga a odstup bude 15.000,- AHA. A má Citigo v příslušenství baterku na posvícení do kufru v noci a nebo je standartně ? A samolepící koberec na zadní podběhy je nebo je tu závan chudoby? Ale reklamu zadávají asi víc než Toyota, takže rozumím.
Rozbalit vlákno
10
29. 5. 2012 18:44
Re: Barva vozu Aygo...
Abys tedy opravdu rozuměl, kdo dá za tu reklamu víc.

[odkaz]

:-!

PS: Zbytečně se čertíš, Aygo opravdu na CitiGo v ničem nemá.
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 19:13
Re: Barva vozu Aygo...
to ale přece nejde srovnat...četl jsi ten článek vůbec...? je tam podíl celkového nákladu na reklamy a prodaných aut...je jasný že škodovce to vyjde jako nejméně když má 30% trhu...no ale zkus podobný výpočet provést pro hyundai u ní doma nebo v USA...a pro toyotu třeba v japonsku nebo na blízkém východě...a ty čísla se budou taky lišit...navíc škoda auto v ČR moc reklamy dělat nemusí...ty auta se tu prodávají sama...protože jsou doma...ale zkusme se podívat například na blízký východ...kam se škoda-auto snaží prorazit(zatím vcelku nepříliš úspěšně) tak tam bude náklad na jeden vůz určitě vcelku vysoký...jinak ale souhlasím...japonci a korejci dají za reklamu určitě globálně víc než škoda....no taky těch aut prodaj tak 10x tolik...
29. 5. 2012 19:21
Re: Barva vozu Aygo...
Dal jsem článek, který jsem zrovna našel, on vyšel podobný i zde na auto.cz, škodovka zrovna do reklamy moc peněz nehustí. Nemusí. Jinak souhlas.
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 19:39
Re: Barva vozu Aygo...
no...jen podotknu: jak kde...jsou země kde se škodovka prodáva sama: Německo, ČR, Polsko, Slovensko, Rakousko, Maďarsko a některé další evropské země...a jsou země kdy by se neprodala ani zadarmo...nejsem zdejší...a měl jsem tu čest s mnoho zeměmi a jejími obyvateli...tak např: v Kuwaitu si stále myslí že škodovka je komunistický střep odněkud od Volhy a nechce to tam nidko a lidé co nemaj na mercedes a lexus tam jezdí v renaultech thalia nebo nissanech tiida což jsou dle mého názoru mnohem horší auta než jakákoli škodovka(a hlavně ošklivější)...nebudeme diskutovat zda je to demencí "domorodců" a nebo nedostatečnou propagací škodovky v těchto zemích...jen přidávám mimoevropský pohled na velebenou značku...a jistě nebudu kecat když podobný názor budou mít na škodovku v severní americe...nebo na dálném východě(snad krom číny kde se škoda schovává za VW)
30. 5. 2012 22:12
Re: Barva vozu Aygo...
Víš, ono se obecně s Araby moc dobře nekšeftuje, u nich si nejsi jistý dne ani hodiny, kdy se vše, co se pracně měsíce domlouvá, stane jen cárem bezceného popsaného papíru... Proto se ani nedivím, že se tam Škodovka moc nehrne - navíc když má dost odbytišť a někdy ani nestačí vyrábět...
Avatar - Bristol
31. 5. 2012 08:15
Re: Barva vozu Aygo...
nikde netvrdím aby se tam škodovka tlačila...jen tu nastiňuji trochu jiný pohled...co si myslí o škodovce lidé kam se sice auto oficiálně vyváží ale nemá tam takové jméno jako třeba v evropě...jinak řečeno myslí si o tom to samé co třeba britové v roce 1994 :-) a co se týče arabů...no podle mého a mých zkušeností se s nimi kšeftuje vcelku normálně...když si člověk zvykne na jejich krapet jižanský styl nedochvilnosti...ale to samé jsou třeba italové nebo španělé..vše je o mnoho pomalejší než u nás v evropě...a taky jsou moc moc konzervativní...vždy víc hledí na značku než na to co doopravdy nakupují...
31. 5. 2012 09:27
Re: Barva vozu Aygo...
Nie? A takmer každé MS v hokeji za posledné roky sú čo? Reklamy v TV sú čo? Nič? Rozhodne častejšie ako Toyota - teda minimálne tu na Slovensku a v ČR.
30. 5. 2012 00:46
Re: Barva vozu Aygo...
Mne stacilo teraz zaciatkom maja navstivit Pragl a hned som videl 2 cele budovy obtocene reklamou na Citigo, kde sa vynimalo vo velkosti asi 10:1...
Okrem toho sa ten vodnik zeleny skeri z niekolkych bigboardov a bilboardov.

Keby som presiel republiku, kolko stovak by som tych reklam este nasiel?

Tak kto dava viac na reklamu?
30. 5. 2012 22:13
Re: Barva vozu Aygo...
když se přijde s novým autí, vždycky se mu nějaký čas dělá reklama, aby lidi věděli, že něco takového axistuje... Za rok tu reklamu už nikde u nás neuvidíš... :-)
Avatar - Bristol
31. 5. 2012 08:17
Re: Barva vozu Aygo...
tak jako sem tam určitě ano....jako třeba ta současná absolutně trapná na yetiho champion s tím xzibitem nebo jak se ten "gangster" menuje >:D
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 18:48
Citi Go
zatím po pražských ulicích vídám jen ty o něco stylovější 3-dveřové verze...sem tam, ono se toho zatím moc neprodalo. Ta 5-dvéřová vypadá tak trochu no...divně prostě....a moc se těším až se dostanou "do oběhu" u některých uživatelů to vystřídá "rodinné" fabie HTP a budou houfně k vidění naložené až po okraj na tuzemských dálnicích jak to jejich majitelé tlačí plným kotlem v levém pruhu k dálničnímu limitu...nebo ještě horší obrázek: naložené 4 lidmi, s rakví na střeše(nebo horská kola dejte si tam co se vám líbí) a příslušenstvím v kufru jak se to tlačí do kopců směrem Klínovec nebo Špindlerův Mlýn a brzdí za sebou kolonu ostastních...plnohodnotných vozů...citigo má šanci se stát českou obdobou Fiatu Maluch... ;-)
Rozbalit vlákno
6
29. 5. 2012 19:01
Re: Citi Go
No, nevím, jestli si chtěl být vtipný, ale moc se ti to nepovedlo.

V ČR se už několikátý rok prodává nejvíce aut v nižší střední třídě, vede Octavia, malé vozy nejsou pro zákazníky v ČR nijak zajímavé. Byl, je a bude to okrajový segment.
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 19:04
Re: Citi Go
ber to trochu s nadsázkou přece... ;-) moc dobře vím jakej typ aut se u nás(nebo spíš u vás) nejvíc prodává...to ale neznamená že se neprodá ani toto...jestli je můj tip: že 5 dveřové citi části zákazníkům nahradí základní fabii HTP...potvrdí ukáže čas...pokud ano...tak přesně takto to dopadne...ono dnes "brzdí provoz" už ta HTPčka docela solidně...
29. 5. 2012 19:18
Re: Citi Go
Dočasně možná nahradí, do příchodu nové Fabie, ta podle mne kapku povyroste.

Provoz nebrzdí HTPčka, ale náklaďáky, starý vraky a především připo...í řidiči.
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 19:33
Re: Citi Go
myslíš například rozvažeče pizzy ve fabiích htp kombi nebo roomstrech-praktik, nebo třeba právě v toyotách aygo a fiatech panda...? nebo řidiči ve služebních fabiích HTP co si to každé ráno krosí přes pražskej okruh, R6, R7 a D1? v tom případě máme stejný názor... :-)

PS: jinak ta fabie možná povyroste(a snad pochytá i trochu krásy) ale povyroste jistě i cenově...a lidé co shání "rodinný vůz" kolem 200 tisíc a doteď kupovali oškubané HTP za těch 199 000, nebo dacie sandero a nebo renault thalia...tak jim zbyde pětidveřové citigo...

PPS: ono je starý vrak a starý vrak...jestli myslíš starým vrakem škodu 120 nebo favorita tak souhlas...ale těch už po silnicích moc nejezdí(někde na vesnici možná ano ale tam nikoho nebrzdí) pokud "vrakem" myslíš třeba 15 let staré BMW 3 nebo Mercedes C...tak ty dokážou pelášit o mnoho rychleji než kdejaká fabie HTP nebo i MPI...o servisních nákladech, a řidičích-pozérech teď diskuzi nevedu...
30. 5. 2012 22:18
Re: Citi Go
Já teda nevím, najezdím cca 60 000 km ročně a že by mne HTPéčka brzdila, to jsem si ještě nevšiml... Nebrzdí mne Fabie, ale spíš auta jiná, v kterých sedí nemehla, která v za volantem nemají co dělat... A kolikrát mají na zádi napsané Volvo, Meredes, pak hodně typů přerostlých SUV, ať od Hyundaie nebo jiného šikmookého, BMW nevyjímaje... :-) Na dálnici jsem si všiml, že z těch starších Fabií to nejvíce mastí právě HTP... >:D
Avatar - Bristol
31. 5. 2012 08:20
Re: Citi Go
tak to jsi asi nikdy nejezdil po silnici I třídy do kopce v koloně za obtěžkanou fabií HTP ;-) bez možnosti předjet...ale tak jasně...není chyba v autě to se vůbec nesnažím říct, chyba je v tom že se nevyužívá tak, jak bylo původně konstruováno...ale způsobem pro motor absolutně nevhodným(naložený rodinkou a bagáží vyrážející na chatu)
30. 5. 2012 22:24
Cena
Cena Citiga je nastavená úměrně bytelnosti a kvalitě toho auta, koncernová auta jsou obecně bytelnější a déle vyrží. Kromě toho je cena vždy odrazem ochoty zákazníka ji zaplatit - a praxe ukázala, že našinec byl skutečně ochotný ty peníze za škodovbky dát, přestože byla na trhu auta srovnatelná velikostí a výbavou za ceny o dost nižší... Jestli chcete nižší, cenu, tak ta auta nějaký čas nekupujte, jinak cenu nikdo nesníží. Když se svého času na cenovou politiku ptali "povolaného" z Boleslavi, tak to řekl přesně tak, jak jsem to napsal - proč slevńovat, když lidé tu cenu akceptují? To bychom byli velmi hloupí... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bristol
31. 5. 2012 08:22
Re: Cena
přesně tak...obchodní oddělení se řídí poptávkou...a když jsou češi ochotní si to auto koupit za tolik...tak nebudou cenu snižovat...to je naprosto jasné...to je jeden ze základních zákonů ekonomie...sice lidi reptaj...ale když si to nakonec stejně koupí...no tak hold cena nejde dolů...a u škodovky dokonce šla velmi markantně...vlivem korejské konkurence...časy fabie junior za 300 jsou nenávratně pryč(díkybohu) dnes už i škodovka ví že si nemůže dovolit prodat střep o tolik dráž než konkurence...když ví že v nošovicích číhá další silný soupeř připraven využít jakéhokoli zaváhání
3. 6. 2012 21:04
Pro test je vždy důležité si vybrat správného soupěře...
... že? :-!
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2012 12:54
Někdo asi neumí počítat - obávám se, že záměrně
Napsat pod cenové srovnání tuto větu asi nebylo nedopatření, že?
"Cenu lze navíc jednoduše srazit volbou slabšího motoru a vyškrtnutím litých kol. Pak se rozdíl proti Aygu zmenšuje na pouhých sedm tisíc."
Citigo - 247 200Kč - odečtu li motor (10k) a kola (9,2k) tak jsem na 228 000Kč
Aygo - 222 900Kč - odečtu kola (8k) tak jsem na 214 900Kč

To nám dává rozdíl 13 100Kč (namísto zmíněných 7 000Kč ... témeř jednou tolik)
Rozbalit vlákno
0