Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - blowik
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 08:54
kdo si k tomuhle autu koupí automat >:D
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:11
Automatem by to asi úplně zabil.

Já cítím zklamání z motoru. Je prostě na zábavu dost slaboučký. Nezvládne powerslide, a když chybí na výjezdu ze zatáčky výkon, je to velká škoda.

Takže zábava asi taková jako s MX5.
Avatar - blowik
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:14
Jojo... už jsem ve víc recenzích četl, že je poměrně slabý... ;-\ , ta oturbená verze od subaru naproti tomu vypadá na papíře velmi pěkně :-) ... ale předpokládám, že k ní vede ještě dlouhá cesta...
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:23
Tohle auto !!bez úprav!! je primárně určené jako sportovní auto na každý den. A tohle si myslím splňuje dostatečně. Jak píšu dále takové baby 911. Prostě pořád lepší jako rádoby sportovní srandy od VW/Škoda/Seat/Opel/Frantíci a tak . A za stejné peníze dává větší smysl než HH.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:29
No nevím, jestli zadokolka s tvrdým podvozkem a dvouma seslema je to pravé na opravdu každý den.

Obávám se, že právě HH dává v našich zeměpisných šířkách větší smysl.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:39
Už vidím, jak s tím někdo bude jezdit v zimě >:D
Avatar - jazva
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:50
Ja myslím, že nebola chyba v nedostatočnom výkone motora, ale v niekde medzi sedačkou a volantom. >:D
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:55
A ty si myslíš, že je problém sáhnout si na maximální možnosti motoru s autem, který má špičkový podvozek?
Avatar - jazva
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:57
No vo videu čo som postol dolu problémy s driftovaním vôbec nemali.... ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:11
Ale drift není jen o výkonu. ;-)
Avatar - jazva
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:14
Myslím že nie len drift, ale aj powerslide to zvládlo celkom v pohode. Pozri si to video... :-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:28
Powerslide je o něčem jiném než drift. ;-)

Powerslide v tom videu není ni jeden. ;-)
Jinak video pěkné.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:22
Automat asi jen pro US trhy. Jinak je tu auto po kterém všichni autofandové volali a najednou jakoby bylo 200 atmosferických koní v lehkém kupé málo. Najednou je problém mít připravenej při výjezdu ze zatácky správnej kvalt.
Dost dobře nechápu novináře...ale vidím tam symbiozu ve vyjádření třeba s novým BMW 5...je měkká, není to sportovní sedan, nemá agresivní design apod...
Udělat jí ultimativní, aby pisálek zvládal táhlý drifty jednou rukou, žádnej manažer si jí nekoupí. Tady naopak, je tu auto na vyblbnutí, kde je atmosféra se slušným výkonem (200koní z dvoulitru je setsakra slušný a třeba jedno z nejlíp hodnocených BMW je sedan 320si), ale je to málo...
Kdyby Toyota přišla s turbem nebo kompresorem, budeme tu číst o tom, jak se pisálek těší na core verzi s atmosferickým motorem. Asi nebyly klíčenky...
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:29
kde to mám podepsat ?
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:30
Když nemáš v autě výkon, tak to ze zatáčky žádným kvaltem nenaženeš. ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:35
200 koní na neco málo přes 1200kg je málo? Zrychlení na sto za 7,6 je špatně? Na základní model za 800k?
Avatar - del42sa
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:39
když tak koukám na ty parametry, říkám si že je škoda , že se Marchionne nedomluvil spíše se Subaru :yes:
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:41
Bavíme se snad o výjezdu ze zatáčky, ne? Tak co mi tu vypisuješ tabulky? 8-s
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:49
V rychlostech, v kterých je Toyobaru zábavné je 200 koní až až.
Pochybuju, že se na výjezdu neutrhne. A stěžovat si na nemožnost powerslidů u okreskového auta...no to mě potěš.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:49
200 koní a cca 1250kg je málo? Co je na tom mít tam kvalt odpovídající cca 4000ot/min?
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:51
Asi tolik, že ti je ten kvalt tam k ničemu, když ti to auto "netáhne". 8-s

Pájo, tady ses projevil jako obyčejnej plakát, promiň.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:54
Plakát? Co má společnýho platkát s 200 koňmi? Tohle auto se má točit a poskytovat radost z jízdy na náročnější silnici. Kdo chce rychlý auto na každej den, skončí u HH jak píše Mariachi. Ten kdo od 200 atmokoní očekává zátah turbobenzínu je úplně mimo.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:58
A víš co jsem očekával já? Že motor dokáže se***vat špičkovému podvozku. Cítit v autě zmar z motoru, který jediný tě limituje, ... někdy si to vyzkoušej, ať poznáš o čem tu dnes píšu.

Je to asi stejný případ, jako když si koupíš zesilovač s pětisty watty a připíchneš na něj bedny, který jedou maximálně na dvěstěpade.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:05
Základ je, aby byl podvozek rychlejší než motor, což víš sám. Další skutečností je, že se jedná o první a základní motor, rozšiřování palety směrem dolů je nesmysl, nahoru pomůže přeplňování.
A zmar z motoru jsem četl jen na ACZ. Něco podobnýho zažije každej, kdo potká na silnici cokoliv silnějšího. Nedávno jsem způsobil zmar o 30 koní silnější R6 atmosféře v lehčím autě...ta měla být teoreticky v dálce.
Že by kvůli tomu zahodil auto se říct nedá.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:18
Zmar z motoru popisuje více novinářů.

Záleží především na tom, kdo sedí za volantem, abys to nějak sám mohl objektivně posoudit.

Když ty jedeš na maximum, auto jede jako po kolejích, gumy nepískají, nikde nic nebliká, vše máš pod kontrolou, motor na max výkonu nebo těsně před ním, nohu s plynem na podlaze a najednou se ti za zadkem objeví nějakej rychlík, který tě za zatáčkou hned opískuje, hmm, to máš pak docela rozpačitý dojem.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:19
Osobní zkušenost nemám ani já, ani ty. Z prozatím přečtených testů jedině ACZ popisuje slabý motor.

Ostatní co píšeš je teorie bez jakékoliv reálný zkušenosti ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:26
Teorii, zde vypisuješ ty, ty tabulko. :-!
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:37
Milej zlatej teoretiku jízdy a praktiku napadání. Jedinej, kdo tu zpochybňuje výkon na základě přečtení si jízdních dojmů na ACZ jsi ty a kde chybí skutečná praxe, tam pomůžou bohužel jen suchá čísla.
Na základě tvých vyjádření se obávám, že by jsi nepoznal ve stejným autě rozdíl mezi 100 nebo 200 koňmi. ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:41
Oukej, ty si o mě mysli, že neumím řídit, já si o tobě myslím taky svoje. Tabulko. :-!
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:44
Mám svůj nick, nejde přečíst? Nebo tě snad přejmenovávám? Máš problém s vnímáním? ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:56
Já možná s vnímáním, ty zase s chápáním. :-!
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:53
Presne..
Avatar - Atlis
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:51
jossalito - ked nevies jazdit, nepomoze ti ani 500k ;)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:53
Další ,který neví, o čem to je... 8-s
Avatar - Atlis
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:30
jossalito neber si to osobne, to plati vseobecne. v kazdom pripade je 200 klokanov v 1200kg kare docela dost a kto ich vie spravne vyuzit, nema problem.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:34
Dobře, ty umíš využít 200 koní a budeš spokojený.
Já za sebe napíšu, že bych bez problému využil i 250 a byl bych taky spokojený. :-!
Avatar - Atlis
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 11:24
no to je sice pravda, ale to neznamena, ze vykon treba zvysovat donekonecna len preto ze to niekto dokaze vyuzit. minuly vikend som jazdil velice modifikovanym, 390k focusom mk1 2.0 turbo s hmotnostou na vahe 1000kg. rychle to bolo pekelne, ale pouzitelnost na normalne jazdenie prakticky nulova, prevadzkove naklady obrovske. takze radsej prijatelnych 200k ako zbytocnych 2x tolko. sranda bude v jednom aj v druhom.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:37
Dyť to má 200 kobyl, zadní náhon, muší váha..co chceš víc? Z4? Ta může mít o 100 koní víc, ale taky má víc těch kilogramů..asi tak 500. Výkon není všechno.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:42
Že výkon není všechno? Asi jezdíš v HTP, co? 8-s

Mimoto, právě ani Z4 není zrovna, co se výkonu týče, nic extra.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:49
Přesně tak, výkon není všechno. Ten dnes autům vůbec nechybí, co chybí je lehkost. Svezl jsem se ve výkonné káře, je to prima, ale svezl jsem se taky v ne přespříliš přemotorované MX-5 a za sebe musím říct, že než se vozit v 2 tunovém parníku se 400 kobylami, beru radši tunovú motokáru se 160. Nepotřebuju každou zatáčku přejíždět bokem, myslím, že ani ty ne. A když se chce člověk vyblbnout, tak aji tu 160 kobylovou miatu se samosvorem urveš na mokru klidně na 3. kvaltu. GT-86 na tom bude obdobně.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:52
V podstatě se na to koukáme stejně, už na začátku jsem psal, že zábava bude obdobná jako v MX5.
Avatar - blowik
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:54
:yes: ... ta ale navíc umožňuje svižnou jízdu s větrem ve vlasech....
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:00
Přesně. ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:09
:-) mě MX-5 i výkonově bohatě postačuje, věru někdy by se hodilo pár koní navíc, ale na našich silnicích je vysoký výkon podstatně nevyužitelný.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:13
No vidíš, to, můžeš být v klidu, tahle Toyota zase o tolik více neposkytuje.
To by mě teda zajímalo
| 30. 5. 2012 09:49
Poskytuje více zábavy než alpine bi-turbo-osobní zkušenost kamaráda(jezdil rally, jezdil okruhy, jezdí rallycros, tedy řídit umí ;-) ) , co se právě vrátil ze španělska, kde se do toho "autíčka" zamiloval. Tu Alpinu měl minulej týden. JInak říkal že je to druhý nejlepší auto, hned po cupovým Maserati, se kterým jezdil maserati cup. Takže asi tam není cítit zmar z pouhých 200 koní :-! Ale co, dej si do auta klíďo 500hp a jezdi rovně >:D
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:00
Ano, myslím, že nejsme ve při. Pro mě je tohle auto zkrátka jako ze sna. Boxer motor (nízké těžiště), atmo plnění (takže fofrklacek v permanenci), zadní náhon s mechanickým samosvorem, omezovač na 7400, hmotnost neatakující tunu a půl..mít nepotřebných 800 klacků, jdu do toho. Nebo mít nepotřebných alespoň 500 klacků a jdu do lehce ojeté mx-5 :-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:18
Na lehce ojetou MX5 nepotřebuješ ani těch 500. ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:28
No, s 2litrem, 2-3 letou..já myslím, že půl mega bude tak akorát. Ale i kdyby stačilo 400 klacků..tak ani ty nemám >:D prozatím si budu muset vystačit s tím, že mi ji někdo z času na čas pučí :-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:32
Má ji můj kamarád, ale že by ji chtěl nějak půjčovat. :-)
Přijde mi, že by mi raději půjčil svou ženskou, než miatu. >:-[]
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:42
To je s každým autem, taky svoje půjčuju s těžkým srdcem, ale když nevidím, co s ním ten člověk dělá, tak mi je to skoro až jedno (je to jen věc), ale občas trpím, když jedu na místě spolujezdce ve svém :-/ jízdu miatou jsem vytradoval za půjčení svého civilního auta..ono člověk nábytek z Ikea v mx-5 neodveze :-) svezl jsem se u Brna z Lipůvky do Blanska a zpět. Je tam několik hezkých zatáček. Pak jsem se párkrát vezl jako navigátor a tohle auto jednou musím mít, to je hotová věc!
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:55
Cestu znám, vede pěkně lesem, ale docela velký provoz cyklistů, co si pamatuju.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:08
No, podle toho, co zde předvádíš, tak tvé jezdecké zkušenosti si nasbíral jedině tak v HTP...snaž se pochopit, co se ti jiní snaží říct a neprosazuj trucovitě svoje. Je to trochu komické. Nic ve zlém...
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:19
Zklidni se. ;-)
Avatar - JDM
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 18:44
200 koní ti příjde málo??? na tu váhu ??? no hold tohle není auto pro rovinkový závodníky tohle není sprinter tohle je auto pro srandu a dvěsta koní na srandu bohatě stačí k čemu 500 koní když se sněma bez esp a asr a dalších sraček ani nerozjedeš a bez abs to auto ani nezastavíš??? tohle auto dokáže zkušenej řidič poslat na hranice a přitom se nezabít a nemusímu do toho šahat elektronika u tohohle auta bude řidič ten kdo řídí auto :-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:32
:yes:
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:36
naprostý souhlas....
Nechápu, co je na autě vážícím pod 1200kg s 200 atmo koňma (a max krouťákem při 6.000 ot >:D ), poháněnou zadní nápravou, manuálem a samosvorem špatného....? Jestli tohle není sporťák tak co teda??

Mě by to teda sakra stačilo, na zábavu fakt nepotřebuju 400 koní.... K čemu proboha, při ucpanosti silnic a bodovém systému, kde bych je jako využil?

Pro mě je výše popsané auto naprostým ideálem co se zábavy týče.... A srovnávat to s předohrabnýma HH (což se v této diskusi již brzo stane) je naprosto absurdní.... 8-s
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:49
Tomu srovnani s predohrabnymi HH se nediv.
HH je opravdu (ne jen na papire) vhodne jako jedine auto, jako daily driver, a v pripade 5dv i pokud je ridic zaroven i tata.
A jak zde uz mnohokrat zaznelo - vetsina lidi je schopna vyuzit vsechen potencial sveho vozu tak akorat pri jizde rovne - a tam dostane toyobaru na zadek i od Fabie RS...
Samozrejme se mozna vyskytne par jedincu, kteri budou ridit tohle auto tak, jak se ma, a vyzdimou z nej vsechno, nicmene my, normalni smrtelnici, je spatrime vzdy jen nekde daleko v lesich, v zatackach a jen na par vterin, nez nam definitivne zmizi z dohledu... :-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:51
Stavět to do roviny, kdy má smysl vyvíjet jen auta rychlá v přímce odpovídá spíš časopisu pro ženy. ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 09:56
Nic takoveho jsem nepsal.
Osobne tomu autu tleskam, nicmene trvam na tom, ze jeho schopnosti vyuzije jen par nadanych, trenovanych a nadsenych jedincu.
Ti ostatni dostanou napraskano od tech aut rychlych v primce.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:00
Je to úzkoprofilová skupina, stejně jako se průměrněj lyžař nepostaví na závodní obřačky. Na druhou stranu samosvor by mohl otevřít užívání si zadokolky i míň zdatným řidičům.
A souhlas, v přímce mu to nandá i naftová OII.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:36
;-\ Tak zrovna s těma lyžema jsi mě dostal-jsem ten případ(ale já je dostal a zkrotit je vůbec nejni *) Jinak v rodině máme MR2 v poslední generaci tedy 140hp na cca 950kg s náhonem na zadek 0-100 7,9 podobně jak gt-86- tedy v rodině-vybrala a koupila si ji tchýně v důchodu jako letní daily car a jako zimní daily car si koupila CR-Z >:-[] . Těžko tedy odhadovat jaký auto si kdo kupuje.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:58
hele to přirovnání s lyžema je velice trefné.... Průměrný (a dokonce ani nadprůměrný) lyžař prostě na závodní obřačky nemá. Dokáže je využít možná z 60%.... Já lyžovat celkem umím, ale nikdy bych si závodní lyže nekoupil - řaději si koupím nějakou "odladěnou" (tolerantnější) verzi, ze které vymačkám 100% a královsky se u toho pobavím...

A ano, mám kamaráda, který lyžuje hůř než já a ty obřačky má. Na rovné červené jede vždycky rovně rychleji než já. No a? Já se nad jeho výkony v přímce spíš vždycky jen usměju....

Je to úplně to samé jak s autama....
ale jinak jako jo, on tu červenou sjede rychleji než já....
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 11:16
Ano, ostane tak to tu i psali: Na nabrani ridicskych navyku je to super. A neni zbytecne rychle.
Osobne bych se v tom rad projel - pokud mozno nekde na okruhu...

A jeste neco: Zajimalo by mne srovnani s Cliem RS.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 11:23
Okruh možná, ale třeba Czechring nebo jak se to jmenuje, či Sosnovou, popřípadě Bělou pod Bezdězem. Na širokém okruhu s táhlými zatáčkami spojené dlouhými rovinkami už je fakt potřeba výkon, jinak je to pomalé, s tím člověk nic nenadělá. Do Brna bych jel třeba s 458. Tohle prostě není okruhové auto, nicméně na jednorázové vyzkoušení limitů to může být fajn.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 11:53
Tak se 458 bych jel kamkoliv! >:D
To by mě teda zajímalo
| 3. 6. 2012 00:13
No ona ta OII v TDI je vubec nejrychlejsi auto na svete. A po dosazeni cile dokaze jeste slozit naklad do 3. patra a poorat zahradu ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:04
Je otázka co od auta chceš. Jestli absolutní čas v úseku A-B nebo jestli ti jde o zábavu.... A já trvám na tom, že podstatou sportovního auta je ZÁBAVA.

Do tabulek se samozřejmě nedá popsat tahání za volant od předokolky kontra hravost zadohrabu, nedá se tam popsat pocit při podřazení z meziplynem někam do 5.000 otáček, nedá se tam popsat dokonalé vyvážení předek/zadek a třeba taky nizoučky posez....

Nicméně lidi, co dokonce i v dnešní době umí trochu řídit (a nenechávají za sebe řadit DSG v kombinaci s turbem) budou mít jasno.... A že je jich míň než kupců HH? To mě naštěstí nemusí zajímat....

Jinak jako jo, kdbych chtěl auto na rozvážení děcek do školy, na nákup do Kauflandu, na cestu na dovolenou a pak taky trošku na zábavu, tak si ten HH taky koupím.... Ale tady s touhle Toyotou jsme někde úplně jinde....
Avatar - Ham.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:18
Podstatou sportovního auta je absolutní čas v úseku A-B, pokud ne, není to sportovní auto.
Podstatou zábavného auta je zábava.
Nechtěl bych se dožít chvíle, že podstatou autosportu a sportovních aut bude umělecký dojem a nikoliv čas na kolo nebo na rychlostní vložce.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:21
V tom případě je Cayenne Turbo větším sporťákem než Boxster ;-)

Gratulace!
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:24
Cayenne Turbo je o 16 sec pomalejší (severní smyčka) než Boxster S. :-!
Avatar - Ham.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:28
Tak jednak na závodním okruhu je Boxster rychlejší (stačí se podívat na časy třeba na NS) a jednak jsi si možná nevšiml, že existují kategorie sportovních aut, ale když budeš číst auto.cz tak se to určitě dozvíš. ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:34
Kluci, bavíme se o silnici, Jossalito tu operuje tím, že se na výjezdu ze zatáčky nalepí rychlejší auto a kde je pak sport.
Kdo tu řešil závodní okruh?
Neměj péči o to, čeho jsem si všiml nebo ne ;-)
Avatar - iudex
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:25
V rýchlej priamke to nandá väčšine áut aj taký Mercedes S600. A asi nebudeš tvrdi, že je to športové auto, že? ;-)
Jeden osobný príklad: keď idem cez horský priechod v Malých Karpatoch, oveľa viac ako výkon využijem schopnosti podvozka. Napriek nedostatočnému výkonu mám úsmev na tvári, auto poslúcha a reže zákruty s radosťou a ochotou. A keď vyjdem z lesa a na dlhej rovinke mi konečne predbehnutie "vráti" oveľa silnejší dízel, ma vôbec netrápi. :-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:30
A kdybys tam ten výkon navíc měl, zlobil by ses? ;-)
Avatar - iudex
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:39
Výkonu nie je nikdy dosť, to vieme všetci :-) . Podvozok ale musí byť vždy popredu. Je pritom dosť príkladov premotorovaných áut, ktorým podvozok nestíha a to je už vysoký výkon na nič.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:44
Právě v tomto případě je podvozek a vyvážení špičkové.

Proto od začátku píšu, že škoda slabšího motoru.
Ale jestli přijdou další, tak se to elegantně vyřeší.
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:45
"Já cítím zklamání z motoru. Je prostě na zábavu dost slaboučký."

Slaboučký :-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 10:51
Ano, je to můj názor. A světe div se, vím, proč ho mám.

Kvůli tabulkám rozhodně ne. To přenechám jinejm. :-!
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 12:00
Ja vubec neresim pojem "sportovni auto".

Jinak souhlas, jsou mista, kde vyuzijes spise brzdy a podvozek, dobre rozlozeni hmotnosti...

Ale casteji ti bude chybet vykon a schopnosti tve, nez schopnosti auta.
Avatar - Emel
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 19:59
Nepřeháněj... Fabia RS zase takové dělo není ;-)
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 11:12
Nemá cenu se s ním hádat na 100 příspěvků stále o tom samém, když nechápe smysl toho auta. Navíc když s ním není ani rozumná řeč, odlišný pohled na věc by ani tak nevadil...
Avatar - Andromeda
To by mě teda zajímalo
| 29. 5. 2012 21:56
;-) Perfektně řečeno :yes:
Baby 911
| 29. 5. 2012 09:19
Tohle auto bude přesně to stejné jako 911, jen bude pomalejší, méně luxusní a také bude méně stát. Ideální auto na každý den. Dostupný dream car. Spolehlivý, zábavný, rychlý a reprezentativní ,,supersportík,, . Ještě se těším na tu verzi od subaru... Budu tak nějak usilovat, aby se ke mě jednou dostal ... díky toybaru :yes:
Baby 911
| 29. 5. 2012 09:33
Obávám se, že si to vykresluješ příliš růžově.

Z mého pohledu nabídne stejnou porci zábavy i Mazda MX5.
Avatar - iudex
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:17
Nechcem to José hnať do osobnej roviny, ale musíš jazdiť na veľkých a možno výkonných autách, keď podceňuješ, čo dokáže 200 koní s malým a ľahkým autom. Taká Honda CTR je so svojimi 200 atmokoňmi veľmi zábavné auto a za jeho jediný limit pre športovú jazdu možno považovať predný náhon. Daj tomu tú správnu poháňanú nápravu, uber 100 (!) kíl, zníž ťažisko boxerom a máš GT86. Ver, že 100 kíl dole spraví s vlastnosťami auta zázrak, o nižšom ťažisku či zadnom pohone snáď netreba písať. Iste, povestný dlhý tiahly asi nedá s takou suverenitou, ako 535d, ale na to ani ľahký športiak nie je určený.
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:21
Já neříkám, že je GT86 nějaké špatné, jen říkám, že by to chtělo silnější motor. Nic víc, nic míň.
Avatar - jazva
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:25
A ja hovorím, že mi tu redakcia maže príspevky s odkazom na video, kde má to auto v rukách človek ktorý aj vie jazdiť a nie len o tom písať(bludy). >:D
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:31
Já myslím, že to video už všichni viděli. ;-)
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:31
... co už.... asi se hoši z ACZ bojí, že odkaz ze slovenského webu by mohl nahlodat jejich suverenitu v počtu prokliků.... 8-s
Avatar - iudex
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:35
Citát z testu na sme.sk:
"Šoférovali sme priamy dôkaz toho, že pre radosť z jazdy a pre brilantné vykrajovanie zákrut stačí 200 konských síl, ak má auto iba 1239 kilogramov a excelentne nastavený podvozok...
Iba slabému šoférovi, ktorý ma obe ruky absolútne ľavé, nestačí výkon 200 koní, pretože Toyota GT86 je o zladenosti všetkých komponentov a využití daností podvozka."
Tým nechcem povedať, že si slabý šofér, ak ale takú vetu napíše človek, ktorý jazdil pravidelne rallye (teda autá s podstatne silnejšími turbomotormi), má to pre mňa výpovednú hodnotu.
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:39
Jak se dozvíš výše od některých, 200 koní prostě nestačí! :-)
Baby 911
| 29. 5. 2012 10:46
Na brilantní jízdu stačí i 160 koní v MX5tce. ;-)

Přece tady nebudeš tvrdit, že kdyby to auto mělo 250 koní, tak by na něj nadávali. Myslím, že by to bylo přesně naopak. Rasťo by ten "barák" měl už dávno prodaný. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Baby 911
| 29. 5. 2012 11:43
No vidíš, a tady máš oproti MXce 40 koní navrch, když si pořád stěžuješ na ten výkon, takže to je vlastně dobře - no ne?
Baby 911
| 29. 5. 2012 11:47
Taky jsem chtěl toto nadhodit. Píše o tom, že to bude zábavné jako MX-5, což je pro to auto obrovská pocta a zároveň si stěžuje na výkon, který je vyšší než u MX-5, tudíž by s tím jeho důrazem na výkon měla být Toyota o to uspokojivější. Trochu na hlavu...
Baby 911
| 29. 5. 2012 21:47
MX-5 (s plátnem) je zase o nějakých 150 kilo lehčí. To ten rozdíl trochu mírní.
Baby 911
| 29. 5. 2012 22:02
Přijde mi zvláštní tohle auto přirovnávat k 911. RR a FR toho moc společného nemají. Když si člověk odmyslí ty dekády piplání, tak je 911 bestie, která se tě neustále snaží zabít. GT2 je taková i dnes. Tohle je krotké koťátko vhodné i pro cucáky. ;-)
Avatar - white label
Baby 911
| 29. 5. 2012 22:12
:yes:
Tem co tu kritizuji motor...
| 29. 5. 2012 10:27
Podobne vykony jsou v 2.5 Boxsteru prvni generace, ktery ridim denne. Powerslide na suchu se nekona, ale lidem, co to mysli s rizenim vazne je powerslide stejne nanic. Ano, svadi me to slapat plyn na podlahu. Ano, do 5000 rpm mam pocit, ze tam ten motor neni.
Ale presne o tom to je, clovek si musi planovat predem, jak tu zatacku projede a jak a kdy bude podrazovat. Myslim, ze ta Toyota bude neco podobneho, auto pro zabavu a pro nauceni se vyssiho levelu pilotaze.
A s tim automatem bych taky brzdil. Prave proto ze to neni echt sportak tam ma automat docela smysl. Koukejte se na to jako auto do denniho provozu, do dopravnich zacp, pro pojizdeni v kolonach .. volba automatu dostava hned uplne jiny rozmer.
Avatar - dr.biker
Srovnání s HH
| 29. 5. 2012 10:47
Britský časopis EVO porovnával na okruhu Subaru BRZ s Renaultem Megane 265 Trophy. Kdo si myslíte, že vyhrál? Megane porazil BRZ o 5 sekund a redaktor ještě dodal, že Megane je o mnoho zábavnější než BRZ. Ve prospěch Meganu hovoří ještě praktičtější karoserie vozu, zadní sedadla a kufr v hatchbacku jsou lépe využitelná než v coupé. Je to určitě dobré auto pro radost z řízení, jak jsem si přečetl v jednom časopise, ale podle mě na naše cesty se více hodí HH.
Tady je odkaz na video [odkaz]
Srovnání s HH
| 29. 5. 2012 10:49
Víme, víme...

Už je tady to proklamované srovnání s HH.

I za sebe napíšu, že o tom to fakt není.
Srovnání s HH
| 29. 5. 2012 11:29
Osobne beru jako soupere pro BRZ spis Clio RS.

Megane: 195kW / 360Nm --> to je ale fakt prekvapeni, ze porazilo atmosfericky dvoulitr... Zvlast v magazinu Evo, ktery je Renaultem snad vlastneny.
Avatar - Ronault.
Srovnání s HH
| 29. 5. 2012 17:19
Vidím to totožně, v celé diskuzi ;-)
Avatar - 3_diamanty
tak nejako si predstavujem sportiak
| 29. 5. 2012 10:59
lahky, maly, zabavny pekny a navyse nestoji 5 melonov :yes:

take porsche 911 bolo pred 30rokmi nieco podobne ako tato toyota a pozrime sa ake monstrum je 911 dnes - predrazene vytunene auto pre vyvolenych fakticky nevhodne ani na bezne jazdenie....

toyota

:yes:
megane
| 29. 5. 2012 11:00
tiez by som radsej megane rs... ma tiez velmi dobry podvozok a ovladanie a netrvam na zadnom nahone, ktory je pri malom vykone aj tak nevyuzity...
megane
| 29. 5. 2012 11:22
Nevyuzite bude to auto pod tvym vedenim :-)

Osobne odhaduju (ac te neznam), ze bys Toyobaru vyuzil tak na 60% - a to ti fandim.
megane
| 29. 5. 2012 11:37
no ved ja viem. ale ani megane rs by som nevyuzil na 100 % a je praktickejsi, lacnejsi a ovela viac sa mi paci. niekto, kto vie vyuzit zadny nahon by si mal zaobstarat nieco silnejsie, aby ho vyuzil naplno. nevidim jednoducho vyhody gt86/brz. a aj megane navyse dokaze prejt zakrutu smykom, ked sa rozkyve volantom... kupovat auto cisto len kvoli tomu, ze ma zadny nahon, aj ked ostatne vlastnosti az take skvele nie su, je podla mna blbost.
megane
| 29. 5. 2012 11:42
Tak ty jsi idealni adept na projeti v tomhle aute :-)
Zkus to a zacnes premyslet jinak, ver mi.
Megane RS je praktictejsi asi tak o prsa vietnamske gejsi, za ty prachy je praktictejsi spis Focus ST (minuly i budouci - ten bude i kombi). Nebo Golf GTi v petidverovem provedeni...
megane
| 29. 5. 2012 12:07
no myslim, ze viac ohureny by som bol z lotusu elise (exige) ako z tohoto... ak niekto chce male lahke auto s vybornou ovladatelnosou a so zadnym nahonom, tak si za trochu vyssiu cenu ma kupit auto, ktore tie vlastnosti aj ma... (alebo jazdene lacnejsie) a nie 1250 kilovu sterilnu mrochtu...
Avatar - Enthusiastic.driver
megane
| 29. 5. 2012 12:26
Na mid-engined Exige už musíš mít v rukách ku*va zkušenosti, aby jsi ho dovedl vodit s lehkostí, s jakou budeš vodit MX-5 nebo GT-86... :-!
megane
| 29. 5. 2012 12:47
no neviem. praveze lotusy drzia stopu ako keby isli po kolajniciach a normalne sa prejavuju skor nedotacavostou (ako kazde bezne auto), skor treba mat skusenosti na riadeny smyk, co uz nie je take jednoduche ani v hocijakom inom aute.
Avatar - Enthusiastic.driver
megane
| 29. 5. 2012 14:01
zadokolky s klasickou koncepcí jsou řidičsky nejpřívětivější - vem si to logicky fyzikálně. Lehké zádi stačí malý impulz síly k tomu, aby vybočila, ale na druhou stranu lez tuto situaci opět malým impulzem zažehnat.

Naproti tomu mid-engined auta mají nad zadní nápravou mnohem více hmotnosti, kterou už jen tak lehce nespacifikuješ, k řízení takového auta už potřebuješ rychlejší reakce a více zkušeností. Přeborníikem bylo třeba Ferrari 348 nebo druhá generace Toyoty MR2 - u té se říkalo, že pokud tě záď začala předbíhat, aniž bys to plánoval, byl jsi vydán na milost osudu.
megane
| 29. 5. 2012 21:56
Jak píše Wawris. Auta s motorem uprostřed (MR) jsou dobrá pro profesionály, kteří je dokáží udržet na hraně. O co mají limit dál, o to nastupuje rychleji a náhleji. Auta s motorem vpředu (FR) mají menší potenciál, ale dobře naladěné ti dá vědět, co hodlá udělat, a nechá se krásně řídit.
Avatar - Atlis
megane
| 29. 5. 2012 11:37
pokial si myslis, ze zadny vykon je iba o driftovani, tak mas pravdu...

a co sa tyka cenovky, v pl kde byvam stoji megane rs asi 100tis PLN, novy focus iii st sa da objednat tiez za asi 100tis PLN a na toyoty zlavy nie su, takze zaplatis plnych 130tis PLN, co si myslim je dost silny argument preco dat prednost 250k HH pred gt86 ak sa na vsetko pozeras cez peniaze a logicky aj racionalne by to bola ta spravna volba. bohuzial nie vsetko sa kupuje ciste logicky a racionalne...
megane
| 29. 5. 2012 11:53
ale ved viem, ze to nie je len o driftovani. ale megane rs ma predsa tiez vybornu ovladatelnost. tak co ? praveze sa na to nepozeram uplne logicky a racionalne, lebo gt86/brz sa mi vobec nepaci vzhladom. mohli urobit aj nieco krajsie, hned by sa to lepsie predavalo... takto sa spoliehaju na len na nizku hmotnost (aj to zase nie je nejaky zazrak) a zadny nahon (s relativne nizkym vykonom)... ziadne ine vyznamne kladne vlastnosti oproti HH tam nie su a je to podla mna malo. keby to auto vazilo este o 100 az 200 kg menej, vykon bol aspon o 50 koni viac, tak by to bolo uz trochu ine
Avatar - Atlis
megane
| 29. 5. 2012 12:05
to ze sa ti nepaci je problem ciste subjektivny, mne sa paci naopak velmi. spoliehaju sa presne na to na co spoliehat maju - na klasicku koncepciu zabavneho auta - dostatocny ani maly ani prehnane vysoky vykon, nizka hmotnost a FR layout - presne to co si rokmi fanusikovia motorizmu ziadaju. vid nekonecna popularita tak starych aut ako je bmw e30 - 325i - smiesnych 170k a musia vaha lahko ponad 1000kg. gt86/brz ponukaju presne to co treba a nic viac. s takym autom treba vediet jazdit a nie spoliehat sa na obrovske privaly vykonu z oturbeneho motora... tak vyzera rydza zabava.

oholit z toho auta 100kg nie je ziaden problem - vyhodis tapacir, zadne sedacky, radio a navi a mas co chces.
megane
| 29. 5. 2012 12:19
ja mam proste iny vkus asi...
Avatar - Emel
megane
| 29. 5. 2012 20:06
Upřímnou soustrast ;-)
megane
| 29. 5. 2012 12:05
Žádné jiné významné vlastnosti? A co by to ještě mělo mít? Rozdíl koncepce pohonu se s nějakým předohrabovým HH (který vznikl z normálního rodinného vozítka přidáním silnějšího motoru) nedá srovnat. Zkrátka nějaký HH s příčně uloženým motorem vpředu je jízdně úplně někde jinde (tím myslím pozadu).
megane
| 29. 5. 2012 12:21
no zaujimave, ze megane rs dokaze drzat krok s porsche boxster 2010 aj ked je jazdne tak strasne pozadu... :-! [odkaz]
megane
| 29. 5. 2012 12:23
Jízdně a výkonově je rozdíl.
megane
| 29. 5. 2012 12:01
Taky je dobré si uvědomit, že GT-86 je od byl vyvinut od počátku jako sporťáček, ne jako mágany RS a GTIčka, RSká Scirocca, kde do uniformní koncernové platformy přimontuješ silnější motor a sporťák je hotov. Takové auto je plné kompromisů. To se o GT-86 nebo MX-5 říct nedá. Čile čert vem o něco vyšší cenu.
megane
| 29. 5. 2012 12:03
>:D >:D >:D tak to je pekna kravina, ze iba primontuju do koncernovej platformy vykonnejsi motor >:D
megane
| 29. 5. 2012 12:06
A co je GTI, Scirocco, Octavka RS? Myslíš, že od piky vyvinuté nové káry? :-)
megane
| 29. 5. 2012 12:08
no, dobre. u tychto vw koncernovych zlepencov to je este mozne s trochou nadsazky takto povedat. ale megane rs a ani focus rs nemaju az tak vela spolocneho so seriovymi predlohami...
megane
| 29. 5. 2012 12:12
>:D ale mají, tu platformu, která je tak limitující. A že auto osadí samosvorem a jinými odnímatelnými serepetičkami..to je pořád málo, aby to bylo zcela "nové" auto.
megane
| 29. 5. 2012 12:15
tak to mozes ist vysvetlit mechanikom aut pouzivanych napr. pri zavodoch do vrchu. ze je to stale malo a vlastne tymi odnimatelnymi serepetickami, co davaju na auta, aj tak nic nezmenia a budu to stale koncernove zlepence...
megane
| 29. 5. 2012 12:22
Já myslím, že ti mechanici to, na rozdíl od tebe, chápou.
megane
| 29. 5. 2012 22:26
Zapomínáš na to, že se platformy pro něco plánují, dimenzují. A ve chvíli, kdy se proti plánu rozšiřuje nabídka směrem nahoru, tak se holt překopává a překopává. Platforma pro Golf od začátku počítá s GTI a v dnešní době i s R. Je to pak věc optimalizace, co všechno se bude sdílet a co se "ošidí" pro slabší verze. Myslíš si, že sdílení platformy s Octavií nějak omezuje TT RS?

Platforma nebývá tak limitující faktor, pokud se nebavíme o extrémních úpravách. Když už, tak bývá nedostatečně tuhá. Jinak určuje kam se co bude montovat, takže kromě zesílení může být i upravena, aby spolkla nějaké dodatečné komponenty, zvládla jiné zavěšení, pokud není na pomocném rámu, atp.
Avatar - Atlis
megane
| 29. 5. 2012 12:07
a ako to je? :-) vacsie brzdy, vacsi motor a trosku inej farby nove auto nerobi.
megane
| 29. 5. 2012 12:10
Pak nevím, esi se rozumíme...GTI, RS stojí na stejné platformě, jako octavia, golf, leon... čili platforma určená pro příčnou zástavbu motoru vpředu a s tím nic nenaděláš. Že tam dáš větší brzdy, silnější motor a jiné tlumiče na věci nic nemění.
megane
| 29. 5. 2012 12:17
no a ? ked je to rychlejsie a ovladatelnejsie ako gt86/brz, tak je to podla mna dostatocne az-az. naco stavat komplet nove auto, ktore potom zakonite musi byt predrazene, ked sa da zaklad vyuzit z niecoho ineho a postavit nieco lepsie ?
megane
| 29. 5. 2012 12:21
To je věc druhá, že se jim podaří udělat povedený kousek ze sériových dílů. A až přejdeš lehkým zadohrabem pár klikatých silnic, poznáš ten rozdíl. Nepopírám, že budou HH na rovinkách rychlejší než gt-86. Ale mi se prostě HH z výše uvedených důvodů nelíbí a radši bych bral tohle, kára ze staré školy.
megane
| 29. 5. 2012 12:22
nie na rovinkach. VSADE [odkaz] alebo si myslis, ze gt86/brz by malo vacsie sance proti boxsteru ?
megane
| 29. 5. 2012 12:24
Myslím, že nemělo, boxter je větší, silnější kára.
megane
| 29. 5. 2012 12:31
no a megane rs sa dost dobre drzal. takze az take strasne to s jeho ovladatelnostou a ubohym seriovym zakladom asi nebude...
megane
| 29. 5. 2012 12:37
Jak by to dopadlo, nezjistíme. Záleželo by na typu trati, na rovinaté bych si možná na rendlíka vsadil, na technicky náročnější bych to viděl na GT. Jízdně je ovšem zážitek se zadokolkou úplně jiný. A na to je BRZ/GT stavěno. Proto bych si ho koupil. Ty bys bral mégana, protože se ti víc líbí a je v tvých očích praktičtější (i když esi má pomocný rám, tak nevim :-/ ) a rychlejší. Hádat se snad nemusíme, ne?
megane
| 29. 5. 2012 12:33
megane rs ma len o 50 koni viac ako gt86. keby mala gt86 250 koni, tak je rovnocenna tomu meganu... len by to malo inu koncepciu pohonu. takze podla mna je lepsi megane
megane
| 29. 5. 2012 12:39
Jenomže poslat efektivně na vozovku 250 koní je s předokolkou trochu složitější. Samozřejmě, že by to byla pecka, kdyby mělo GT o pár kobyl navíc, ale pro mě je to bomba už takhle.
Avatar - Enthusiastic.driver
megane
| 29. 5. 2012 12:46
Jen se vsunu - předokolka už z principu nemůže být ovladatelnější, než dobře udělaná zadokolka :-!

Pokud si tedy pod ovladatelností oba představíme reakce auta na pohyby volantu, pedálů a vliv přenosu hmotnosti na jízdní stopu...
Avatar - white label
megane
| 29. 5. 2012 12:56
Tady už je to mnohem složitější, slovo "ovladatelnost" se dá vyložit opravdu různě a liší se i podle různých podmínek...
Avatar - Enthusiastic.driver
megane
| 29. 5. 2012 13:40
Jo, je to velmi složité definovat...

Ale když už nic jiného, FWD mají docela citelné omezení v pomalých zatáčkách, kde se holt koncepce projeví v celé své nahotě.
megane
| 29. 5. 2012 15:42
Vitkov Podhradi treba.
megane
| 29. 5. 2012 12:13
hm, vidim, ze su tu fakt znalci... megane rs, focus rs, maju uplne ine ine podvozky a aj hnacie ustrojenstvo (tym myslim motor a vsetky sustavy, ktore k nemu patria... , prevodovku, spojku, diferencial, vsetky prevody, hriadele, komplet vsetko), zlepsene rozdelenie hmotnosti, komplet inu riadiacu elektroniku, vystuzenu karoseriu, a ine. to je ako povedat, ze aj rally auta maju len vacsi motor a brzdy...
megane
| 29. 5. 2012 12:17
Ty sám budeš znalec...mají podélně uložený motor? Mají zadní náhon? Mají převodovku vzadu (trans-axle) kvůli rozdělení hmotnosti? Ne, nic z toho nemají. Mají sériovou platformu, legislativně schválenou, konstrukčně vyzkoušenou, rovnakou kastli, která rovněž musí splňovat legislativní předpisy. Že na některé části použijou jiný materiál, že udělají vevnitř lešení, aby se tahle kára, která není navržena na divoké ježdění, příliš nekroutila...pořád máš ale sériový základ. S tím nic nenaděláš.
megane
| 29. 5. 2012 12:30
to je uplne fuk. ani porsche 911 nema idealne ulozeny motor a prevodovku a nikto hadam netvrdi, ze to nie su dobre sportove auta. takze nie vsetko zavisi len od toho kde co je zhruba ulozene...
megane
| 29. 5. 2012 12:42
Všechno ne, ale závisí od toho hodně.
megane
| 29. 5. 2012 22:35
V tom případě se bavíš o filosofii a ne o technice. Pod pojmem od základu si totiž představuješ, že auto postaví na jiných principech. 911 je opravdu krásný příklad, nikdo je nenutil to auto takhle udělat, přesto ho tak udělali a drželi se toho. A výsledky to dává, byť by to teoreticky moc dobře fungovat nemělo. To si opravu myslíš, že by Golf R měl podélně uložený motor, pohon zadních kol a převodovku uloženou u zadní nápravy, kdyby stavěli vyloženě R a ne i běžný Golf? Ještě zpět k platformám, VW dokázal pár let zpět na platformě Golfu uložit motor W12 uprostřed. Opravdu hodně omezuje. :-)
megane
| 29. 5. 2012 15:46
Muzes mi treba popsat, v cem ma Focus RS, nebo ST zlepsene rozdeleni hmotnosti?
Napriklad v tom, ze pred predni napravou je misto lehkeho ctyrvalce tezky petivalec?
Kde je v nem karoserie nejak specialne vyztuzena?
Skelet je stejny, plechy se lisi jen tvarove.
Napravy stejne, ulozeni naprav taky, pouze tvrdsi jsou pruziny a tlumice.
Takze UPLNE iny podvozek se nekona, je to jen tovarne "vytunene".

Snad jedinou uchylkou je Megane R26.R - to je opravdu uplne jine auto, nez zaklad. Diky tomu je ale jinde nez na okruhu nepouzitelny...
megane
| 29. 5. 2012 11:47
Využitý samozřejmě bude, ta koncepce pohonu se s předohrabem srovnat nedá. Auto je navíc lehké, takže 200 kobyl je ažaž.
megane
| 29. 5. 2012 12:57
presne tak. HH sice muze byt rychlejsi, nepopiram, ale clovek se akorat nauci zlozvyky. cit pro rizeni a predohrab .. to nejde dohromady.
Kdyz uz to moci mermo chcete s necim srovnavat, tak s Hondou S2000. A ze to bylo skvele auto.
megane
| 29. 5. 2012 13:02
:yes:
Avatar - Slavek-TDM
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:04
200 koni je malo - aspon pro rovinkove strelce. Na dalnici nebo prvni tride, to je spousta hrdinu co podrzi podlahu, vsak on kamion uhne. Pak prijde par ostrych zatacek a je po hrdinstvi.
V risi motorek bych tohle auto prirovnal k motardu (treba KTM 690 SMC). Jednovalcova sestistovka se 60ti konma a ta na zatackovity ceste nadeli 200k litru peknych par delek. O hyperbikach s 1400 kubiky (napr. Kawasaki ZX-14R) ani nemluve. A to ma Kawa zrychleni z 0 na 100kmh za 2.9 a z 0 na 200kmh za 7.6...
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:25
Jo, a ted si vem, kolik lidi sedla Dukny a pak mne brzdi v zatackach na mem Suzuki...ani radeji nechtej vedet na cem.
A to je to, o cem pisu - par lidi si ho koupi a bude vedet proc a bodou umet to auto vzit tam, kde se bude citit dobre a kde pod jejich vedenim poda fantasticky vykon. To bude tak 10% majitelu.
Ti ostatni dostanou nater od dieselovych octavek (samozrejme na rovince), hodi to do tri acek a budou vsude brecet, ze to ma slaby motor.
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:39
Jenže ten, kdo si takové auto koupí, neřeší, že nepojede na každé rovince hned 200. Opakuji poněkolikáté, je potřeba se zamyslet nad posláním tohoto auta a s tím si spojit, kdo si ho bude kupovat. To jsou v konečném důsledku i lidi, kterým chybí třeba auta jako 205 GTI. Je to pouze a jen o radosti z řízení, kterou nová auta čím dál více vypouštějí. Třeba to bude i rychlé, až do toho dají přeplňování, ale v současnosti je to exot, který se vrací ke kořenům a jsou lidi, co tohle chtějí. Samozřejmě to je menšina, to ale nic nemění na tom, že tohle auto je geniální počin.
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:45
Jo - je to geialni pocin pro tu mensinu.
To je presne :yes:
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:49
Ano, o tom celé to auto je. Proto je většina celé diskuze výše bezpředmětná.
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 22:40
mariachi asi chtěl jen naznačit, že si ho řada lidí koupí... omylem. A nebude s ním spokojená. Jinak je jasné, že pro tu menšinu je to dar z nebes. I mne těší, že něco takového máme na trhu.
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:42
lenze motorky maju len dve kolesa, z toho iba jedno hnane, hmotnost je ovela nizsia ako u aut a tym padom je trosku riziko pri vysokom vykone v zakrute pridavat plyn. u aut je to trosku ine. pri HH nie je ten problem, ze v zakrute moze neuvazene pridanie plynu viest okamzite k nepeknej nehode. zrovnavate hrusky s jablkami... ako keby napr. take megane/clio rs, leon cupra, golf r alebo focus rs vedeli jazdit len po rovinkach... to je dobra hovadina... nie su o nic horsie ako gt86/brz. praveze skor naopak.
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:44
Samozřejmě že i hothatche jsou v zatáčkách fajn oproti normální autům. Ale přeci jen je to pořád trochu jinde než nizoučké lehké coupé s boxerem a zadním náhonem, které bylo od začátku konstruováno jako auto pro řidiče.
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 12:02
nizucke lahke kupe je lotus elise/exige. toto zase take lahke nie je... pomer hmotnosti k vykonu ma horsi ako vacsina HH (6,15 oproti napr. megane rs s 5,09 a to ma megane len o 50 koni viac)
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 14:08
Samozřejmě, Lotusy jsou zas někde trochu jinde, tohle musíš brát jako lotus pro obyčejné lidi, což zvládá.
S tím poměrem výkon/hmotnost jsem myslel, že už se u vysvětlilo, že o tom to není. To je o absolutní hmotnosti, těžišti a ovládání.
Avatar - Slavek-TDM
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 15:10
Muzu se zeptat, jakou motorku mas v garazi?
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 11:52
Ty motorky, cos vyjmenoval, natáhnou kdejakou káru, včetně těch s trojnásobným výkonem. To ale není podstatné, auto ze staré školy (s touto koncepcí pohonu) tady už dlouho nebylo. Mi navíc přijde 200 koní do takové motokáry dostatečných. Bral bych ho hned!
Avatar - Enthusiastic.driver
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 12:43
Na rovince a v 99,8% běžného provozu nepochybně...

Ale už se mi 2x stalo, že jsem se mezi zatáčkami prokousával skupinkou motorkářů, která mi nestíhala a je to strašně zvláštní pocit. Tím spíš, když jsem měl poměr výkonu a hmotnosti tak 5x horší.

Ono vyždímat v zatáčce motorku chce asi ještě o mnoho víc zkušeností, než vyždímat v zatáčce auto...
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 12:48
Já když jsem seděl v mx-5, tak jsem měl cestu volnou :-)
Avatar - Slavek-TDM
Vykon/hmotnost
| 29. 5. 2012 15:11
Nejen zkusenosti, ale i odvahy a znacnou davku stesti....
Nechápu ten brek
| 29. 5. 2012 12:34
Toyota a subaru udělalo auto pro nás tady. Tedy pokud předpokládám, že na auto.cz diskutují hlavně automobiloví nadšenci a lidi, kteří milují řízení. 86ka a BRZ nejsou auta pro manažery, nejsou to auta pro mladé/staré brbečky, kteří sportovní auto potřebujou k tomu být zajímavý, není to auto pro rodinu, není to pro manželky fotbalistů ,ba ani pro fotbalisty, není to krasavec za kterým se otočí každý, není to auto pro masy. Nebude to prodejní trhák a nebude se to ani tak moc dobře prodávat. Proto je vyšší cenovka. Toyotě tohle všechno musí být jasné. A přesto tohle auto sjelo z výrobní linky a bude se prodávat. A za myslím si super cenu. Není to kalkul, není to žádný podvod - je to prostě lehká atmosferická zadokolka se skvělým podvozkem a spojení každodeního auta a sporťáku za dobrou cenu .... Vůbec nechápu proč tu někteří lidé brečí, fanoušek do aut by měl jásat !
Nechápu ten brek
| 29. 5. 2012 14:04
Právě už ten prvotní předpoklad, že tu diskutují automobiloví nadšenci, je podle mě chybný. Nebudu to nějak dál rozvádět, to není potřeba, spíš bych to je shrnul tak, že tu jsou spíš takové ty klasické existence, které se vyskytují po celém internetu, akorát tady se holt zajímají o auta. Je to tu jen o flamech, fundovanou debatu člověk vidí málokdy.
Nechápu ten brek
| 29. 5. 2012 17:44
:yes:
Nechápu ten brek
| 30. 5. 2012 08:14
Auto to je nadherne (mysleno komplexne) a kdo ho chce, ten si ho koupi. Ten kdo ho nechce, tak o nem bude placat nesmysly a stejne si ho nekoupi. A ti jsou Toyote ukradeni. Ostatne by byli ukradeni i jinym znackam. Toyote se podarilo vzbudit neobvykly zajem presne u cilove skupiny. Dukazem toho je i existence www.ft86club.com . A ty stranky bezi dobre 2r, kdy se o FT86 jen spekulovalo. Nejsem si vedomy, ze by nejake jine, nove se rodici auto v posledni dobe vyvolalo tolik pozitivniho povyku. No tak a ted na nej vydelat a trada si uzivat :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 12:39
Můžeme tu spekulovat o čemkoliv, ale jedno je jisté - hlad po jednoduchém zadokolkovém kupé, které na trhu chybí už spoustu let, je evidentní. Uvažuju, které sportovní a natolik puristicky zaměřené auto, mělo vyprodáno daleko dopředu jako GT-86/BRZ...

A k tomu zbytku:

1. Mégane RS NENÍ KONKURENCE - Srovnávat HH a sporták je míchání brambor s borůvkama a věřím, že takovéto dilema prožívají jen internetoví diskutéři a pár jedinců, kteří chtějí jen "nějaké sportovnější auto", ale jinak vlastně své přání neumí konkretizovat. Ovladatelnost předokolky bude vždy limitovaná (čímž nechci říkat, že je MRS špatný) a nelze jí s čistokrevným sporťákem házet do jednoho pytle - kdo to nechápe asi s danými typy aut nejezdil...

2. 200 koní je málo? Proberte se! Kdo z vás ukočíruje takové stádo (pravda, asi trochu okleštěné EURO5) na technické okresce beze zbytku? Možná v této diskuzi není nikdo takový. Šlapat na plyn na rovince jde dneska v kde čem, ale nenudit se při tom, to už nabízí jen malá hrstka aut rezistentních době. Jsem zvědavý na osobní zkušenost, ale z toho co jsem zatím vyčetl předpokládám, že nad 5000 ot. budu mít v zatáčkách plné ruce práce.
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 12:47
Líp bych to nenapsal, ale to kluci, co neseděli v miatě, nepochopí :-/
Avatar - Atlis
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 12:49
bohuzial nepochopia. bohuzial pre nich :-)
Avatar - white label
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 12:54
:yes:

P.S. Přesto auta nerozděluji na obecně "lepší" zadokolky a obecně "horší" předokolky, dobře udělaná předokolka může celkově povedenější, než špatně udělaná zadokolka, viz i srovnávací testy sportovních verzí vozů s různým systémem pohonu, i když je logické, že přímé srovnání FWD a RWD je problematické.
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 13:38
Nesouhlas. Cim silnejsi motor, tim horsi vlastnosti ma predokolka. Na sportaku potrebujes precizni a interaktivni rizeni, jinak ti je silny motor nanic.
A prave silny motor se postara o to, ze v silne predokolce ridis jako bys mel na rukou palcaky.
Jako limit v predokolce vidim realne 150 koni. A jeste to musi byt kultivovany vysokootackovy benzinovy motor. Cokoliv silnejsiho by melo byt IMHO s nahonem na zadni.
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 13:58
150 koní je podle mě přehnaně nízká hodnota, 200 až 250 koní je dle mého naprosto vyhovující oblast pro sportovní předokolky, ale jinak principielně souhlas.
Avatar - white label
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 14:27
150 je na suchu přehnaně nízká hranice, klidně 200-250, zvlášť se samosvorem.
Avatar - Enthusiastic.driver
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 15:27
Jak píše white label - taky bych to neviděl tak zle. 200 koní bez samosvoru je naprostá pohoda - jak ukazuje třeba Clio. Samosvor pak dodává všem předokolkám úplně jinou dimenzi.
Avatar - white label
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 21:58
Přesně tak.
Avatar - Enthusiastic.driver
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 13:38
Ani já nerozděluji. Na mém "wish listu" by se nějaká předokolka nepochybně našla :yes:
Avatar - Emel
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 17:11
Dobře udělaná předokolka může být nejspíš lepší než špatná zadokolka, ale dobrá zadokolka je nedostižná... aspoň v kategorii "radost z jízdy".
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 15:24
Mě stačí vzpomenout, když jsem kamarádovi stavěl Fiestu XR2i na rally. Blbejch 105 poníků a lehké auto a jen málokdy si člověk dovolil to zašlápnout až na podlahu. V tchýnině MR2 se 140 koníky si to taky dovolim málokdy. 200 je asi akorát, ale uvidím co až poví kamarád co v tom španělsku teď byl :-) Každopádně jsem rád, že ještě někdo dělá atmosféirckou klasiku
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 17:47
Já po pár zkušenostech tvrdím, že v případě okreskového ježdění si lze užít více zábavy se slabším autem, než se supersportem (a nemusí to být ani kategorie super).
VYPRODÁNO
| 29. 5. 2012 22:49
Fakticky supersport a okreska nejde dohromady, je to trápení. Ta auta mají kolikrát problém na okruhu. Proto osobně za vrchol sportovních aut považuji tu třídu pod nimi, auta jako 458, MP4-12C, 911 GT3 (mohl bych napsat GT2, ale na zmáknutí tohoto hřebečka musíte být pomalu Walter Röhrl).
VYPRODÁNO
| 30. 5. 2012 08:20
I u těch co jsi vyjmenoval mi jízda přijde o hledání silnice, kde se svezu a velké dávce sebezapření. Taková ta jízda, kdy člověk využije potenciál auta, nemusí pro to sáhodlouze hledat tu správnou silnici a už se u toho i trochu bojí mi přijde v M3, STi, Evo, 350/370Z. Tím se také dostávám zpět k předmětné GT-86. Jako začátečnické auto pro vstup do řidičské kategorie bude pravděpodobně velmi dobrá. Ano, zkušenějším jezdcům může časem přijít podmotorovaná, ale to už se dostáváme nad rámec začátečnického auta a pokud přijde i vykonnější verze tak nevidím nejmenší problém. ;-)
VYPRODÁNO
| 30. 5. 2012 23:52
Máš pravdu. Beru je jako vrchol všeobecně, ne jako krále okresek. Taková GT3 je ohromná zábava, miluji je v rally, ale je s ní hodně práce a chce to spíš uzavřenou silnici. GT2 je pak, obzvláště bez pomocníků, pro sebevrahy. Když to má řidič v ruce, tak třeba v Alpách poskytne nezapomenutelné zážitky, ale to opravdu musíš být pomalu Walter a silnice musí být prázdná.

GT-86 má hlavně sloužit jako platforma pro úpravy. Chápu, že to nejde moc dohromady s evropským myšlením, ale je to tak. Takže to auto může růst s tebou. A může uspokojit i náročnějšího zákazníka.

Mezi Porsche považuji za vrchol na okresky pro běžného člověka Boxster/ Cayman. Mají motor uprostřed, takže to není úplně začátečnická záležitost, ale cítí se tam doma. To by byla moje volba na každý den. Víkendová volba určitě GT3, ideálně RS 4.0. Famózní stroj, náročný na řidiče, ale to mám rád. Mezi skvělé víkendovky bych také zařadil Elise/ Exige Roadster (to jen předpokládám). Obzvláště Elise SC (nově S).
Avatar - Enthusiastic.driver
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 13:36
Apex, meziplyn, clutchkick, říká ti to něco? Mazlíš se v autě s volantem? Zkoušíš, které ze tvých bot nejlépe pošimrají brzdu s plynem zároveň? Naplňuje tě, když rychlost zapadne s kovovým cvaknutím při podřazování ještě dříve, než jsi stihl podruhé vyšlápnout spojku? Nosíš v hlavě mapu své oblíbené okresky se všemi zatáčkami, přeřazeními a brzdnými body? Jsi si vědom své řidičské malosti a s každou další zvládnutou technikou si uvědomuješ, jak moc ti ještě chybí k tomu, abys byl se sebou spokojen? A běhá ti mráz po zádech pokaždé, když pouze svýma rukama a nohama přinutíš to bujné stádo zapřít se do předních, napráskáš mu rychle za sebou 4, 3, 2, až tě z toho bolí levé lýtko, umravníš jej drobným zataháním za otěže před zatáčkou, a pak mu naložíš a cítíš jak zadní kola v lehkém slidu přenášejí sílu vytočeného motoru, olízneš vnitřní krajnici a těšíš se na nejbližší příležitost, kdy si to celé zopakuješ?

Pokud je odpověď NE, jsi EUROdrzek, kup si Golfa R s DSG a užívej si mocnou efektivitu a rychlost za každých okolností - budeš pánem okresek, aniž by ses snažil a k pocitu, že jsi nejlepší, ti to bude beze zbytku stačit...

Pokud však říkáš ANO, tak víš, že síla a charisma toho správného auta na vyplavení jezer adrenalinu se neskrývá v tabulkách s čísly z okruhů, křivkách plochých točivých momentů nebo snad v žebříčcích zrychlení z nuly na sto... Dobře víš, že správný tlak a druh pneu, pár ušetřených kilo na kolech a několik závitů, které ti technik na geometrii odkroutil na excentrických šroubech v ramenech, znamená často mnohem víc, než 50 koní navrch. Víš, že radost se neskrývá v absolutní rychlosti, ale ve způsobu, kterým jsi schopen jí vnímat, ve zvuku, v odezvě ovládacích prvků ve vstřícnosti šasi se kterou se nechá drtit na limitu... v každém kilometru v hodině navíc, který ti zvedne chlupy na předloktí... radost přichází s každou zatáčkou, kterou jsi projel rychleji než minule.... s každým útržkem informace, kterou ti auto předá skrze volant a sedadla... s každým milimetrem v chodu plynového pedálu, který tě vzdálí od rozšířeného zlozvyku "on / off"... Víš, že mít pod pravou nohou instantní přísun turbokoní, pod pravou rukou chytrou skříňku s mnoha ozubenými kolečky a všude okolo v kabelech zástupy elektronických trpaslíků, kteří ti tajně pomáhají řidit, je nuda. Chceš dřít, chceš si zasloužit každý kilometr rychlosti navíc, chceš se laskat s limity a vyvážeností podvozku... Chceš řídit!

Pak patříš k té vymírající menšině... Pak chceš GT-86...
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 13:45
>:D :yes:
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 13:54
Tady na té diskuze je fajn věc a děkuji Toyobaru i za toto - ukázalo se, že i na auto.cz je pár, i když ne moc, hard-core automobilových nadšenců. Zbytek má holt trochu jinak poskládané hodnoty, které odpovídají těm golfům a spol., na čemž samozřejmě není nic špatného. :yes:
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:01
to co popisujes me naplnuje mirnym desem, ze bych si zamotal nohy a strhl pravou ruku na radicce ;-) . Ja mam co delat, abych udrzel smer a pomackal knofliky na tiptronicu pri najezdu 8-s . Sice jsem to nemel moznost porovnat, ale myslim ze bych s manualem nezajel v konecnem dusledku ani o chlup rychleji jak s automatem. Mozna nekdy casem zkusim, az se zacnu nudit, coz hned tak nehrozi ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:09
No, to bych nezajel ani já. S automatem bude normální řidič vždy znatelně rychlejší :-)

Ale o tom píšu - kašlu na rychlost, se*u na časy, prostě jen chci řídit, chci se zlepšovat, chci to umět, protože mě to baví. A ta radost z řízení se u nových aut skoro úplně vytratila - všechno je velmi rychlé, přehnaně efektivní, ale bez emocí...
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:17
az na to, ze som na zahranicnych serveroch cital prave o tom, ze gt86/brz posobia dost sterilne. az prilis neutralne a bez nejakeho vlastneho charakteru >:D >:D >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:00
no, krom té silně podivné recenze od EVO, čtu jen samé nadšené spisy o návratech starých časů...
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:24
a rovnake pocity mozes mat aj v golfe gti. to auto nejazdi same. lenze to si vyznavaci osekanych predrazenych zadokoliek neuvedomuju a vsetko s prednym nahonom povazuju automaticky za nudne krabice na kolesach... jednoducho obmedzenost. ja nepopieram, ze brz/gt86 moze byt zabavne soferovat (aj ked podla viacerych recenzentov to zase take zhave nie je >:D ) ale nie som obmedzeny nazorom, ze moderne HH nie su zabavne, nevyzaduju vodicske umenie a jazdia rychlo len po rovine. to tu pisete viaceri a este sa tym aj vystatujete a oznacujete za nejakych hard-core vodicov... pritom ste len slepi.
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:09
Tak znovu, přední kola mají co dělat se zatáčením a bržděním. Když jim naložíš ještě aji pohon, mají toho moc. Nebo jinak, ušetříš-li pneumatiky od přenášení podélných sil (hybných), zbyde ti víc jejich potenciálu na přenášení příčných (zatáčení). Pořád nic? Zadokolky jsou prostě jízdně někde jinde, než předokolky, tak už to přijmi a svez se něčím, co roztáčí zadní kola.
Avatar - Enthusiastic.driver
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:19
Já s tím, cos napsal, více méně souhlasím. Nikde jsem nezmínil něco o předokolkách, nebo že jimi opovrhuji.

Nakolik jsou zábavné nové HH je na diskuzi (osobně mám pocit, že nejlepší auta se vyráběla v letech 1985 - 2005), já mám zkušenost jen s FoFo RS II a ten mě ( narozdíl od mnoha starších a slabších aut) nechal klidně spát. Samo, možná mě nechá klidně spát i GT-86, ale prozatím mezi řádky cítím, že je to to pravé auto "ze staré školy". Uvidíme...

Každopádně už teď dám krk za to, že moderní HH tě za volantem rozhodně nenaučí přemýšlet a řídit tolik, jako atmosférické zadokolkové kupé - jednoduše proto, že spoustu řidičských chyb smaže jeho efektivita.

A ještě k té koncepci předního náhonu - Mégane RS už vždy bude jen Mégane RS s McPhersonem vpředu a torzkou vzadu, už jej nikam neposuneš, protože pánové z RenaultSportu z dané koncepce pravděpodobně vymačkali vše. S Toyobaru si naproti tomu budeš moci prožít "geometrický orgasmus" - plně nastavitelná geometrie kol je úžasná věc a zkoušet různé setupy, hledat ten, který se ti nejlépe trefí do vkusu, to je neocenitelné. Můžeš nechat auto růst spolu s tím, jak se budeš lepšit a díky spoustě aftermarketových dílů z něj postupem času udělat třeba něco, co toho Mégana zašlape do země.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:26
On ten Golf R taky nemá zdrcující výkon. A není to jen o absolutních hodnotách, GTI s manuálem dokáže svůj slabší motor prodat lépe... ale to jsou jen takové myšlenky pod čarou. To hlavní jsem napsal v samotném článku: auto skvělé, ale sneslo by větší výkon.
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:36
Otázka je, co by bylo "cenou" za ty koně navíc - a teď nemyslím peníze. Kdybychom chtěli řekněme 250 - 300 koní, znamenalo by to budˇ:
- turbo, které zhoršuje reakce na plyn, obvykle omezuje "točivost" motoru, něco váží, něco stojí, zvyšuje riziko poruch a vyžaduje dochlazování
nebo větší objem motoru, a to buď
- šestiválec, asi lepší zvuk, ale vyšší hmotnost (horší vyvážení...)
nebo
- čtyřválec s větším objemem válců, což už může být problém. Ano, byly a jsou i dvouapůl nebo dokonce třílitrové čtyřválce (třeba v Porsche 944), ale jsou to výjimky a konstruktéři asi ví proč.
nebo
- extrémní dvoulitr jako třeba u Hondy S2000 s veškerými problémy stran průběhu točivého momentu, životnosti a plnění emisních limitů
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:34
Mitsubishi dlouhá léta (tuším již od 85) mají můj oblíbený motor 4G64, tedy 2351ccm a 4 válce. Měl jsem ho ( a z nostalgie stále mám) v hyundai sonatě 1989, tehdy jako 12V a aktuálně ho jezdím v space wagonu z 99 s přímym vstřikem a 16V. V nabídce je dodnes, vždy provedou úpravu dle "posledních" (někdy i budoucích-GDI) trendů a motor šlape.
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:40
Věřím, ale něco jiného je mít takový motor v sedanu / MPV a něco jiného je chtít "vyrazit" z něj 250 a víc koní a nacpat do malého kupé.
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:47
To rozhodně, ale co vím v americe z něj vcelku běžně dostávaj orávě hodnoty mezi 250-300hp. Např standardě dává 150hp při 4000ot/min apři nafoukání 1PSI už z něj leze cca 470hp >:-[] Celým příspěvkem jsem jen chtěl poukázat, že ani 4 válec většího objemu by nemusel být zlý
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:50
Tak jo, s turbem jdou všelijaká kouzla. Ale na 250 - 300 koní stačí dát turbo i na menší motor.
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 16:00
Však ono to tak asi i skončí ;-) , ale jak říkám 140hp v MR2 je přesně to, co si člověk užije a 200hp prostě neni málo :-! Jinak těch 250hp z tý 4g64 jde dostat i bez turba po "drobné" přestavbě
Avatar - Enthusiastic.driver
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:40
Golf R byl jen takový nástřel od boku :-)
Avatar - white label
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:45
Otázka je, co si pod tím "prodat motor lépe" představuješ, ale rychlejší s tím určitě nebudeš.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:59
To ne, ale dokonalá trakce a téměř dokonalá rychlost řazení hodně osekávají vnímanou rychlost. Proto, i když to tak může působit, nevyznávám výkon za každou cenu. Určitě není výkonu nikdy dost, ale slabší auto s lepším "řidičským naladěním" může být ve skutečnosti lepší svezení.
S Golfem R se skvěle pracuje v zatáčkách (ale mohl by být i tam rychlejší >:-[] ), podvozek, logika řazení, trakce - to je všechno skvělé. Ale celkově ten pocit z jízdy není o moc dál než v E90 335i xDrive s automatem... prostě je to rychlé. Toyota se Subaru se snaží vůči tomu vymezit. Já tomu fandím, dělají to dobře, ale pár koníků navíc, nebo rovnou turbo pro lepší točivý moment, by neuškodilo.
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 14:39
:yes:
Jen bych si dovolil dodat, že ani pro tu první kategorii řidičů nepovažuji zadní náhon za nezbytný, viz Clio RS, Mégane R26R, Focus RS a taky Evo a STI...
Avatar - Enthusiastic.driver
neEURO auto <3
| 29. 5. 2012 15:20
ano, souhlasím :-)
neEURO auto <3
| 30. 5. 2012 10:40
:yes:
Zábavné auto
| 29. 5. 2012 15:08
Myslím, že od Toyoty-Subaru veľmi vydarený ťah. Možno mierne posmutnela Mazda s MX5, aj keď si myslím, že tá Mazda má svoje čaro, keď možno čarovať so strechou. Ale koncepčne sú tieto autá určené pre rovnakého zákazníka.
To znamená, vyjazdený šofér, ktorý si jazdu užíva.

U mňa je auto pre zábavu č. 1 s určitosťou Caterham. Ten so svojími 180 PS naloží aj Porsche 911, ak ho riadi skúsený jazdec. Potom sú to autá presne tieto:Mazda MX-5, Toyota GT 86,... Nie je to taký ultimativ, ale auto aj na bežné jazdenie.

Hot-hatch sú len pseudo-športové autá, o zábave nemôže byť ani reči.

O superšportoch typu Ferrari, Lamborghini, je zbytočné sa baviť, na tie nemáme.
A keby som mal možnosť porovnať napr. Bugatti Veyron vs. Toyota GT 86, myslím, že viac zábavy by bolo s tou Toyotou.
Avatar - Enthusiastic.driver
Zábavné auto
| 29. 5. 2012 15:24
Ono na to existuje takové moudro: "Je zábavnější jet s pomalým autem rychle, než s rychlým autem pomalu" :yes:
Zábavné auto
| 29. 5. 2012 15:41
:yes:
Avatar - Slavek-TDM
Pocet prispevku
| 29. 5. 2012 15:09
To je zajimavy, jak naprosto minoritni auto, kterych se u nas proda par kousku za rok, vyvola v ruznych diskutujicich vasne. Taky me bavi, jak je 200 koni malo pro kazdyho Ferdu, ackoliv ma doma v lepsim pripade Clio v kombiku s malou naftou... >:D
Avatar - Stefič
Pocet prispevku
| 29. 5. 2012 16:33
to víš, tady je každý závodník a absolutně nejlepší řidič >:D
Pocet prispevku
| 29. 5. 2012 17:24
ja abych to tak zle nevidel, ta diskuze byla docela konstruktivni. Argument a, kdejaky HH tomu nanda na rovince (dokonce i na okruhu) je nezpochybnitelny a budouci majitele Toyoty se s tim museji smirit. Argument b, kapesni kupatko za prijemnou cenu poslouzi jako vstupenka do sveta dospelych sportaku a jako kazdodenni zdroj zabavy za volantem myslim nakonec (az na par vyjimek) taky dosel sveho uznani.
Avatar - Emel
Toyota a sportovní vozy
| 29. 5. 2012 17:25
Není úplně pravda, že by Toyota nebyla sportovní značka. V několika generacích vyráběla hned několik opravdových sportovních modelů - MR-2, Celicu a Supru. A to je tu ještě třeba zmiňovaná Corolla AE-86, která vlastně ani sportovní auto není. Z hlavy nevím, která japonská značka má skutečně sportovních modelů víc...

GT-86 perfektní :yes: . Diskuse o slabém motoru chápu, s ohledem na jakousi objektivitu se to asi zmínit musí, ale jinak tato výtka zůstane vyhrazena pro vášnivé diskutéry a majitelům vrásky dělat nebude :-).
dotaz
| 29. 5. 2012 18:27
mohu se zeptat ?? toto je konkurent pro Lagunu Coupe ??
dotaz
| 29. 5. 2012 18:42
Můžeš. Není, a to ani zdaleka. Laguna Coupé je malé GT, určené hlavně na pohodlné rychlé cestování po dálnici, jeho hlavním kouzlem je design a systém 4Control (řízení všech kol), který řidiči "práci" spíš ulehčuje a ubírá, než aby ho nějak extra motivoval.
dotaz
| 29. 5. 2012 19:01
Jak bylo zmíněno, ani náhodou. Laguna je opravdu jen dnes velmi módní coupé odvozenina od běžného auta v tomto případě střední třídy. Tohle je čistokrevné sportovní auto, mnohem menších rozměrů a naprosto odlišného naladění.
dotaz
| 29. 5. 2012 19:53
Ale když už o tom jde řeč, tak je zajímavé, že Laguna Coupé s benzínem 2.0 turbo a pěkné výbavě Monaco stojí taky kolem 800 tis. Kč, s řízením všech kol a nějakou tou drobností navíc řekněme 850 tis. Kč. Nějaká ta sleva by asi nebyl problém, čili tahle dvě auta (opakuji - zcela rozdílných charakterů a určení!) vyjdou na prakticky stejné peníze.
dotaz
| 30. 5. 2012 14:14
díky moc všem ;-) právě kvuli té ceně a podobnýmu cenu mě to zmlátlo :yes:
Pubertální sny a realita
| 29. 5. 2012 20:23
miluju prohlášení typu, že to musí mít alespoň 300kW, musí to trhat asfalt a musí "to" bejt vono woe.... Trhněte si plakátem v garáži a vraťte se k plejstejšnu.... Tohle auto bude o zábavě. O radosti a o užívání si jízdy.... Chceteli "trhače" - pořiďte si GTR nebo ostré Porsche....
Primárním trhem tohohle vozu není Evropa - primárním je domácí a Amerika - a tam - k našemu naštvání, v tom bude jezdit mládež - od 16ti a jim to stačit bude - proto i ten automat....
Jinak pro ty, co mají vylepeného Ken Blocka a když zavírají oči tak "slejdují" před roštěnkama u školy -- různé stage klidně u tohohle auta vyženou výkon hoooodně přes 250kW - vsaďte se.... Důležité je, jestli soudruzi v Nipponu odladili podvozek "rychlejší" motoru - což si myslím, že ano - a to hlavní je - zááábava - a té si nejspíše řidiči tohoto vozu užijí dosyta.... Přeji jim to - je to krásné auto............
Avatar - Katikakus
Pubertální sny a realita
| 30. 5. 2012 06:35
:yes:
Pubertální sny a realita
| 30. 5. 2012 14:48
Hm, zatimco my se tu o tom nadherne pohadame a proberem to zleva zprava shora zdola a nakonec si to 30 lidi koupi, tak ti americti pubosi si reknou ... hele novej levnej japonec, jake na to dame turbo a kolik z toho vytriskame na brzde, a koupi si jich stovky a lecktere znici mozna jeste drive, nez s nima vubec vyjedou. :-!
Avatar - 2,7 RS
Pár koní od blaženosti...
| 29. 5. 2012 23:06
Předně - díky Toyobaru, že tento projekt nejen začali, ale v dnešní době hlavně dotáhli. Osobně jsem velký fanda lehkých aut s atmosféricky plněnými točivými motory, krátkými převody a precizním řazením - takže samozřejmě doufám, že projekt bude úspěšný a snad následovaný i dalšími automobilkami.
Osobně jsem měl ohledně tohoto auta vysoká očekávání - možná až přehnaná. Doufal jsem, že to ve finále bude opravdový hardcore sporťák točící 8 tis se stovkou řekněme do sedmi sekund - což se nakonec nekoná. Je mi jasné, že teď budu snadným cílem pro všechny "opravdové nadšence" - kde je rozdíl ve stovce za 6.9 vs 7.6? Je tak podstatný rozdíl točit 7400 vs 8000? A v mnoha ohledech samozřejmě budou mít pravdu - pokud jedu relativně prázdnou okreskou, pak opravdu nepotřebuji honit desetinky, mohu si užívat precizního podvozku a řízení a to vše za relativně rozumných rychlostí. Kdo kdy jel na okresce opravdu nadupané auto, jistě ví, že na okresce se dostane tak strašně rychle k opravdu nebezpečným rychlostem, že nakonec si jízdu užívá třeba jen ve 30 % času, zatímco o něco pomalejší auto by mohl ždímat mnohem častěji, mnohem déle (jelikož stejný úsek zkrátka projede za delší čas) a vlastně i mnohem bezpečněji - a ve finále tak bude takový zážitek dost možná uspokojivější... :-)
Jenže za sebe říkám - ano, z pohledu mých preferencí jsou již výkonové hodnoty GT-86 na hraně toho, co bych dnes chtěl u sporťáku za 800 tis akceptovat. A dle ohlasů na webech apod. jistě nejen já. A rozhodně to není tím, že bych byl líný řadit - naopak, precizní sladění motoru a převodovky a vyplývající povedené zařazení považuji za jeden z nejuspokojivějších řidičských zážitků vůbec (snad jako důkaz postačí, že pro okreskovou/okruhovou zábavu jezdím Type-R 7.generace, který z atmo dvoulitru dává nějakých 225 koní, točí 8600 a pro jistotu mám ještě zkrácené převody ;-) )...
Jenže pokud se podívám na okreskovou zábavu, tak preferuji hodně točité silnice a tudíž je často velmi málo prostoru pro předjetí - a v době, kdy opravdu spousta i nesportovních aut umí jet poměrně neslušně rychle, je zkrátka na bezpečné předjetí potřeba těch koní více, než tomu bylo před řekněme 10 lety. A pokud Ti ten výkon chybí, pak se Ti může lehce stát, že nakonec spoustu krásných zatáček a dlouhých kilometrů budeš jen smutně pozorovat a představovat si, jaká by to byla jízda, kdybys nebyl zavěšenej za tím rodinným kombíkem před Tebou - a to může být poněkud deprimující. Přesně v těchto situacích si myslím, že 30-40 koní navíc by se velmi hodilo (z vlastní zkušenosti vím, že když jsem v CTR získal nějakých 25 koní navíc a rozšířil pásmo použitelných otáček z rozsahu 2 tis (mezi 6000-8000) na 3 tis (mezi 5500-8500), přineslo to v reálné dynamice opravdu podstatnou změnu, i když na papíře to vypadá jako vcelku nepodstatný rozdíl).
Posledních několik let zároveň výrazně více jezdím okruhy - dvakrát ročně Nordschleife, k tomu Spa, Most, Slovakiaring... A tam už se ten výkon zatraceně hodí. Tudíž ačkoli pro míru zábavy na prázdné (!) okresce je rozdíl 5 sekund na kolo na 1,5minutovém okruhu opravdu irelevantní (zde si s dovolením vypůjčuji již výše uvedené porovnání Megane RS vs BRZ), pro mě jakožto občasného návštěvníka okruhů už je to hodně podstatný rozdíl.
Jistě, spousta věcí bude řešitelná díky aftermarket dílům (vč. nevýkonové složky "zvuk", kterou považuji za další slabinu GT-86), nicméně základ pro ladění zde zkrátka není tak slibný a můžeš si v klidu připočítat dalších 150-250 tis, pokud bys to auto chtěl dostat opravdu do formy (dodávám, že přeplňování pro mě rozhodně není cesta). Což už jsi na milionové hranici - a to není málo, že jo?
Takže vždy je to o preferencích a doufám, že se najde dost těch, kterým to přesně sedne. Stoprocentně se s autem půjdu svézt a pak se teprve rozhodnu, jestli je to to, na co jsem čekal... Jak již avizováno, dost možná jsem původně měl příliš velká očekávání, ale pro mě osobně je tohle auto jednu výkonovou třídu pod tím, co bych si přál a v co jsem opravdu doufal. A dle reakcí v mém okolí v tom nejsem sám - bohužel...
Avatar - Enthusiastic.driver
Pár koní od blaženosti...
| 29. 5. 2012 23:53
:yes: :yes:
Avatar - white label
Pár koní od blaženosti...
| 30. 5. 2012 00:08
:yes:
Pár koní od blaženosti...
| 30. 5. 2012 08:23
:yes: Takhle píše někdo, kdo jezdí. ;-)
Pár koní od blaženosti...
| 30. 5. 2012 08:45
Tak právě jsem telefonoval s kamarádem co v tom španělsku byl (jezdil rally, rallycros i okruhy a dost na něj dám) a nadšením skoro hejkal. Narovinu řek, že je to druhý nejlepší auto co jezdil, hned za maserati, když jezdil maserati cup v Brně. Minulý týden měl na testování Alpinu bi-turbo a dle jeho slov je tohle lepší - ta nízká hmotnost a těžiště skoro "pod silnicí" je k nezaplacení a 200 koníků bohatě stačí. Jediný poznatek co trochu kalý dokonalé auto je velmi nízko uložený výfuk a diferák ;-\ , že by o tom měl v Čechác truchu strach na "placatejch policajtech"
Avatar - Slavek-TDM
Pár koní od blaženosti...
| 30. 5. 2012 10:36
Tak to mi pripada az trochu prehnany, nicmene neni nad bezprostredni dojmy...
Pár koní od blaženosti...
| 30. 5. 2012 10:50
Pravda mě taky, vzhledem k tomu jak rozpačitej tam odjížděl. Protože tehdy měl také pouze zprostředkované dojmy a nevěděl jak to doopravdy je. Stojí to auto za to, nebo je o pr.u? Jinak jsem si ještě vzpomněl, že říkal: "Ty zadní sedačky si mohli odpustit." Ale, ono to bude asi jako s CR-Z, kde pouze Evropská verze má ty zadní pseudosedačky, kam se sice vejde dítě v autosedačce, ale už si před něj moc nesednete(vyzkoušeno, před malýho se bez zkroucení nevešla ani manželka 160cm)
Avatar - Emel
Pár koní od blaženosti...
| 30. 5. 2012 09:33
Je potřeba to vnímat v dané cenové relaci a uvědomit si, že za peníze mírně nad cenou Golfu GTI máš vybavené zadokolkové kupé se samosvorem. 200 koní z dvoulitrové atmosféry je v dnešní době zhruba maximum možného, tedy továrně bezpečně a emisně možného. Byla by řešením atmosféra o objemu 2,5 a výkonu 250? No možná... vešla by se tam vůbec? Nerozhodila by příliš váhu auta? O kolik by zvýšila cenu? A nenašli by se opět kritici upozorňující na 200kW u některých HH?

U svého současného auta jsem měl taky obavy o motorickou nedostatečnost... ale vzhledem ke spokojenosti se zbytkem auta jsem nad tím prostě mávl rukou. Vždycky bych užil dalších 50 koní, ale člověk prostě nemůže mít všechno, jsou jen lepší a horší kompromisy :-).

Já mám obrovskou radost z tohoto auta od Toyoty... z toho, že se podařilo poskládat auto, které funguje a dává smysl. Zatím bez vlastních zkušeností si troufám odhadnout, že Toyota bude lepší sportovní auto než 370Z nebo Genesis... a jiná konkurence do milionu vlastně neexistuje.
k čemu to je?
| 30. 5. 2012 09:57
Má to být auto na zábavu, ale je to pořád jen auto, navíc dost slabý. Jediný stroj, na kterém mužete mít "radost z jízdy" je motorka a kdo se na ní bojí at si zaleze zpátky do svý A6, která aspon pojede. :-)
Z3
| 30. 5. 2012 10:01
Já vlastním BMW Z3 kupé a přesně za tohle GT bych ji chtěl vyměnit(občas potřebuji odvézt děti do školky)což v Z3 nejde.Bohužel manželka má amok(a to jsem ji dal oktávku)a ještě k tomu tyto typy aut jako je Z3 jsou v dnešní době za rozumnou cenu špatně prodejné.Dávám Toyotě za 1 a jsem velmi rád že je možnost v dnešní TDI době koupit tento typ auta.S rozumnými náklady na provoz.Akorát ten rozdíl v ceně mezi Jap a Evrop je sice markatní ,ale to je fakt s kterým se nedá nic dělat...Bral bych klidně i tu oholeno verz.
Avatar - 3_diamanty
Z3
| 30. 5. 2012 11:35
chudak deti ;-) tlacit sa niekde v sportiaku.......

radsej si kup nejaku audinu S4, prakticke a rychle auto :yes:
Z3
| 30. 5. 2012 15:45
No už můj 9tiletý kluk říka že ve škole mají říkanku jejíž část zní ...čtyři kroužky pro ***ky.... a ty 2km co je vezu by to v GT86 určitě přežili.Holce je 5 a tu vezu do školky samozřejmě v autosedačce i v Z3.(udajně po dotazech na různých místech mohu mít autosedačku na místě spolujezdce).
Měl jsem i několik aut koncernu několik golfů,1xaudi..passat ...ale musím říct že to není tak Japonec na konec...ale Japonec doveze tě na konec. Což u stojícího Golfu v 5h ráno v Gracu to nebylo to pravé ořechové. Nicméně zpracování a materiály +posaz+vychytávky byly ale vždy lepší než v Jap.autech o tom žádná. Nicméně řek bych že audi ve zpracování značně polevuje
..tzv..více náhražek za stejnou cenu. U A6 např vrzání výplně dveří (jak se otvíraj dveře) u Q
nedostatečné vyklopení zádě po 20000km atd atd.Největší skok dle mého ve zpracování udělal citroen C5 jízdně na Audi nemá ,ale je zde vidět znatelný pokrok.A taktéž s tím že POLO je jak zde uvadí GTI je dle mého předražená popelnice v segmentu.Měla ho manželka ale ne ten poslední..(koupen nový) Nejlépe udělaný Golf byl dle mého řada 5.(integrovaná anténa,výškové čidlo u motoru TDI+lepší tlumení střechy atd atd)
GT86 beru tak že je přesně to co na trhu chybí něco obrazně jako Logan ve svém segmentu .
design
| 28. 6. 2012 13:38
nic moc.... :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku