Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i40 1,7 CRDi AT – Luxus v dostupném balení

Nechat se rozmazlovat a přitom za to neutrácet horentní sumy, to je myšlenka nejdražšího čtyřdveřového Hyundaie na českém trhu.
Zpět na článek
31. 5. 2012 09:36
31. 5. 2012 09:41
31. 5. 2012 10:33
31. 5. 2012 13:03
31. 5. 2012 15:41
31. 5. 2012 23:43
1. 6. 2012 13:09
31. 5. 2012 09:55
31. 5. 2012 23:52
31. 5. 2012 18:40
31. 5. 2012 09:59
31. 5. 2012 10:38
31. 5. 2012 10:50
31. 5. 2012 11:12
31. 5. 2012 18:42
1. 6. 2012 09:12
31. 5. 2012 13:51
31. 5. 2012 15:40
31. 5. 2012 15:47
31. 5. 2012 19:12
31. 5. 2012 19:53
31. 5. 2012 22:21
31. 5. 2012 22:57
31. 5. 2012 23:04
31. 5. 2012 23:08
31. 5. 2012 23:16
31. 5. 2012 23:25
31. 5. 2012 23:29
31. 5. 2012 23:32
31. 5. 2012 23:42
31. 5. 2012 23:51
1. 6. 2012 00:00
31. 5. 2012 11:33
31. 5. 2012 11:54
31. 5. 2012 18:48
31. 5. 2012 14:54
31. 5. 2012 15:06
31. 5. 2012 15:09
31. 5. 2012 15:30
31. 5. 2012 15:33
31. 5. 2012 18:53
31. 5. 2012 15:24
31. 5. 2012 17:47
31. 5. 2012 19:53
31. 5. 2012 22:17
31. 5. 2012 23:41
1. 6. 2012 10:02
1. 6. 2012 16:39
1. 6. 2012 19:15
Avatar - Bristol
31. 5. 2012 09:36
i40 Sedan
tak tohle už je o mnoho lepší...skutečně chválím velmi povedenou zadní část...vše ostatní je samozřejmě stejné...zlepšení jízdních vlastností také kvituji...všeobecně jde o velmi zajímavou nabídku...a oproti sonátě je to hlavně velký skok vpřed... :yes: :yes: ovšem chybí tomu 2.0 diesel...a to dle mého velmi velmi palčivě...ta 1.7 sice svou práci odvede slušně...ale pokud toto má být dieselovým vrcholem střední třídy...tak je to prostě málo...
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2012 09:41
...
To auto se mi libi den ode dne vic :-)

Poznamka k testovani: Bylo by mozne uvadet i namerene hodnoty zrychleni? Nezajima me pruznost, spis za jak dlouho se auto dohrabe z 80 na 120 a ze 130 na 160.
Pak by ty poznamky o nedostatecne udernosti byly alespon podlozene. Takhle mam dojem, ze zrychleni merite misto stopek zady.
No offense.
:-)
Rozbalit vlákno
5
31. 5. 2012 10:33
Re: ...
Nezajímá tě pružnost, ale zrychlení z 80 na 120? :-)
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 13:03
Re: ...
tomu, za jak dlouho se auto dohrabe z 80 na 120 a ze 130 na 160, se říká pružnost 8-s
Navíc 130-160 se netestuje ani neuvádí nikde. Nejsou to na silnici legální rychlosti, kdybys náhodou nevěděl.
31. 5. 2012 15:41
Re: ...
OK, měl jsem na mysli pružnost na jeden převodový stupeň.
Zajímá mě, jak dlouho to zrychlení potrvá podřazování nepodřazování...prostě test z reálného světa. Nebo on snad někdo mimo majitelů aut s 3+ litrovými motory může s jistotou předjíždět bez podřazení?

130-160 se neuvádí nikde, proto mě to zajímá. Tohle zrychlení je na dálnici celkem důležité a ukáže, jak je na tom motor s výkonovou rezervou. :-)
31. 5. 2012 23:43
Re: ...
130-160 se možná neuvádí, ale 120-160 někde ano. Zapomínáš na Německo.
1. 6. 2012 13:09
Re: ...
A proč se u některých aut uvádí třeba i zrychlení z 0 na 200?
Např. tady: [odkaz]
31. 5. 2012 09:55
Test či PR?
Nebudu se vyjadřovat k hodnocení vozu jako takového, i40 zde byla propraná až až. Rozhodně to není špatné auto. Nicméně celkové vyznění článku mi nepřipomíná test, ale spíše PR naší "české" automobilky.
Většina diskuzí o i40 se sveze ke slabým motorizacím a k velmi, velmi sebevědomé ceně. A najednou zde máme test zaměřený na to, jaká je koupě i40 láce a jak ta 100 kw nejsilnější dieselová motorizace vlastně "supr" jede?

Za auto střední třídy s 1,7 dieselem o výkonu 100kw a automatem dát přes 800, po smlouvání řekněme 750 je úlet. "cena plně vybaveného vozu patří k nejvýhodnějším nabídkám ve střední třídě." - není to proto, že tam, kde i40 končí, pro většinu konkurentů je to výbavový "lepší střed" nabídky? Proč v testu, zaměřeném na cenovou výhodnost, není stará známá srovnávací tabulka? Doporučuji vzít pro srovnání Mondeo a Lagunu, ať vidíme tu "výhodnost".

Za mě je tento test zklamáním roku. ACZ, takto ne. PR serverů o autech je na internetu dost a dost. :no: :no: :no:

A soukromá poznámka k testérovi: průměrná mzda v této zemi není ani 20t Kč čistého. 2/3 zaměstnanců na ni nedosáhnou. Zdá se Vám s přihlédnutím k této realite vhodné použít pro test vozu za cca 800 tisíc nadpis "Luxus v dostupném balení"? Za jak dlouho by jste na takové auto v současnosti vydělal Vy osobně, pokud vůbec?
Rozbalit vlákno
27
31. 5. 2012 10:00
Re: Test či PR?
K testu jako takovýmu se vyjadřovat nebudu, mám v poslední době obecně k přístupu osobní výhrady.

Co mě zaujalo je poslední odstavec... Podívej se, kolik aut střední třídy se v ČR měsíčně prodá. Nejdná se o desítky ani stovky, ale tisíce aut. A pokud vezmu v potaz vybavenost i40, reálnou cenu, kterou vidím pod 700k, pak platí popsané "Luxus v dostupném balení".
31. 5. 2012 10:15
Re: Test či PR?
OK, já tušil že ten poslední odstavec bude "problémový" ;-)

Např. Škoda prodá přes 80% Superbů jako fleety (článek zde na ACZ ani ne před rokem, informace od samotné automobilky). Passat na tom bude asi podobně... i40 zjevně hitem fleetů nebude, alespoň mě přijde, že celý "test" je zaměřen na soukromníky či malé podnikatele (OSVČ).
Např. v dubnu 2012 se ve střední prodalo 1281 vozidel. Pro zjednodušení vynásob 0,3 (-fleety i s rezervou) a dojdeš k tomu, že "nefleetových" zákazníků nebylo ani 400. Za rok tedy +/- 5000 lidí (rodin) koupí auto střední třídy. Otázkou zůstává, kolik z nich je za 800 tisíc. A v ČR nás žije 10 milionů. Stále se domníváš, že česká střední a vyšší střední třída (lidí) má v pohodě na auto střední třídy za 700-800?
31. 5. 2012 10:22
Re: Test či PR?
V době, kdy většina firemních vozů slouží zaměstnancům i pro soukromé účely považuju za irelevantní dělení na soukromý a podnikatelský sektor.
Z 10 milionů je potřeba odečíst děti a studenty, následně při dejme tomu průměrný obnově vozu 1x za cca 5 let si podobný vůz může najít potenciálních 25.000 zájemců.
Avatar - KANKUNEN
31. 5. 2012 10:34
Re: Test či PR?
Často slouží firemní auta pouze pro soukromé účely.
31. 5. 2012 10:43
Re: Test či PR?
Kdysi jsem četl výsledky průzkumu - 90% managerů by si svůj služebák pro soukromé účely nepořídila - koupili by výrazně levnější vůz. A já se vyjadřuji pod testem, zjevně mířeným na případné zájemce o vůz - tzn. fleety to asi nebudou, ne?

OK, odečtěme děti, studenty, důchodce, postižené (samozřejmně duševně) atd. a vyjděme ze sumy 5 milionů lidí. Máme nějaké singles atd. tak to číslo řekněme vydělme 3 - máme cca 1,7mil. domácností. A tvých potenciálních 25tis zájemců (tedy také domácností) je cca 1,5%. Připočtěme klidně jiná auta v podobném cenovém rozptylu (MVP, SUV) a řekněme, že na takové vozidlo má v ČR +/- 3 procenta domácností. Plus klidně řekně 2% těch, kteří mají na víc.
Zdá se ti, že produkt, na který 95% českých domácností nedosáhne, lze označit za "Luxus v dostupném balení"?
31. 5. 2012 12:14
Re: Test či PR?
OK, vynásob to periodicitou nákupu cca 5 let a máš krásných 8,5% kupců ;-)
31. 5. 2012 16:20
Re: Test či PR?
To už tam ale přeci je, to je těch 25 000 zájemců, co jsi uváděl ty sám ;-)

Promiň, ale posuzovat úroveň (bohatství) země dle těch nejbohatších je dosti mimo. Důležité jak jak se má a jak široká je střední třída a jak se ta která země dokáže postarat o staré, nemocné či postižené...

Mimochodem, před několika lety jsem četl tlánek, v němž byla zajímavá informace - na Ukrajině je +/- stejný počet lidí s majetkem nad 1 milion USD jako ve Francii. Znamená to tedy, že Ukrajina je na tom podobně jako Francie? ;-)
31. 5. 2012 23:52
Re: Test či PR?
Jak se chová k "nepotřebným" (zmínění staří, nemocní atd.) je jedno z měřítek vyspělosti společnosti.
1. 6. 2012 14:41
Re: Test či PR?
Přesně tak. Narozdíl od toho, jak se žije těm bohatým - ti jsou v každé zemi a mají se fajn ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 10:56
Re: Test či PR?
Taky mám pocit, že se pan Vaverka nechal unést, hlavně co se motoru a ceny týče.
31. 5. 2012 11:01
Re: Test či PR?
Já pevně doufám a věřím, že je to z důvodu, že se nechal unést.
31. 5. 2012 18:40
Re: Test či PR?
Taktak...on i ten dostupny luxus...mě na tom nic luxusní ho nepřijde....luxus není jen komfort a veškeré možné a nemožné asistenty, ale taky dostatečná výkonová rezerva...ta se například u všech co hodně lítají po cestách necestách hodnotí nejvíc...a pokud nemusím pokaždé myslet na to, zdali stihnu předjet..a nebo na to místo není..páč nemám žádný výkon....tak to je do luxusu hoooodně daleko :-)

A dopravdu z nuly na sto za skoro 12 vterin...to je taky dobry vtip...luxusu >:D

Jinak nic proti..auto povedené...jen předražené..a. chybí mu silnější motor....
amen >:D
31. 5. 2012 14:52
Re: Test či PR?
Teď by mě ještě zajímalo, jestli ta kůže je OPRAVDU kůže a když jo, tak na kterých místech ano a na kterých je guma. A taky jestli je ta převodovka taková lemra jako v I30, tam u toho někdo nemyslel a automat přeřazuje už v 1800 otáčkách na vyšší stupeň, kdy následuje pokles na 1300. Vzhledem k tomu, že to táhne až od více než 2000 otáček, tak je to hlemýždí akcelerace, teda pokud nesešlápnete plyn až na zem, pak to rozvážně podřadí a aspoň trochu jede. Srovnání s DSG je jak nebe a dudy. A vůbec se neumí přizpůsobit stylu jízdy řidiče. Má to režim převodovky S? Nevíte, má to všechny 4 plastové podběhy? A dvojité těsnění ve dveřích?
31. 5. 2012 15:41
Re: Test či PR?
Vis jak se dela Slavici pastika?
Na kybl pastiky se da jeden slavik.
Ta kuze v Hojandeee na tom bude podobne...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
31. 5. 2012 21:38
Re: Test či PR?
Test

+ prezentovaná výbava (podívejte se prosím, co všechno opravdu obsahuje) za řádově 800 tisíc prostě je dobrá nabídka. Podívejte se, kolik stojí 100kW Passat, Superb, Mondeo, C5, P508, Avensis... v konfiguraci s kůží, navigací, bezklíčovým vstupem, vyhříváním všech sedadel, parkovacími senzory a kamerou, nadstandardní bezpečnostní výbavou atd. atd. Některá ta auta třeba budou levnější, ale žádný propastný cenový rozdíl neobjevíte.
Na případný protiargument použitý už u dieselové i30, že taková výbava "není potřeba", doplňuji, že i40 sedan může stát i jen půl milionu, jako skoro každý sedan střední třídy.

+ i tato cena je v realitě české kupní síly poměrně vysoká. Ale na podobnou výbavu se ještě před doslova pár lety dalo pomýšlet leda u prémiových aut, v dané velikosti násobně větších.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 22:56
Re: Test či PR?
Dal jsem si tu práci (hlavně u VW to chce hodně zkoumat ceník) a snažil se alespoň dorovnat na stejnou výbavu a nějaká extravýhoda mi nevyšla:

508 s o 20 kW silnějším motorem a head up displayem 852400 Kč
Mondeo 103 kW Powershift - 759 900 Kč, navíc má celokožený interiér, ventilované sedačky,
Passat 103 kW DSG Highline - 803300 kč

Nechápu tedy tvrzení: "Odhlédneme-li od tohoto faktu, cena plně vybaveného vozu patří k nejvýhodnějším nabídkám ve střední třídě." a to jsem nevytáhl esa jako Laguna.
Taky nechápu toto: "Vyspělá elektronická a komfortní výbava (např. ventilovaná sedadla, vzadu vyhřívání)" To je snad dnes v této třídě normální příplatkový prvek, ne? Chápu, že i na Vás působí mozek vymývající reklamy na Hjondé, kde se zdá, že Hjondé objevilo střešní okno, ale redaktor by tohle mohl snad rozlišit od reálného světa...
1. 6. 2012 12:13
Re: Test či PR?
Díky, že jsi odpověděl za mě. ;-) Při pohledu na tyto ceny by tako konkrétní i40 měla být někde okolo 700 a i to bych si říkal, jak je Hyundai sebevědomé (a to, jak správně říkáš, jsi ještě nevytáhl tu Lagunu - která je liftback, mimochodem).
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Test či PR?
Laguna na českém trhu je extrém, tu bych opravdu nevytahoval :-)
1. 6. 2012 14:38
Re: Test či PR?
No vidíte a já, pokud bych vybíral něco ve střední třídě, bych ji rozhodně "vytáhl" ;-) Laguna se všem nemusí pozdávat, má své klady (4motion) i zápory (místo vzadu, pro hodně lidí design) ale takováto cenová štika může ovlivnit i dovozce jiných značek, abychom z toho nakonec těžili my, řidiči.
Avatar - Ronault.
1. 6. 2012 16:39
Re: Test či PR?
Tohle nevytáhneme, tohle nebudeme brát v úvahu, tohle by si přece nikdo nekoupil, to nikoho nezajímá a ejhle zůstala nám tady jen hyper levná i40... dobrý postup ;-)
1. 6. 2012 07:31
Re: Test či PR?
Otázka není jenom kvantum výbavy, ale také její kvalita. Gumová kůže na sedadlech co už jako nová smrdí pryží, navigace v angličtině bez aktualizací ( ale je pravda, že do Columbuse stojí aktualizace 6 litrů, fuuuj ), bezklíčkový vstup si odpustím, jenom jednostupňové vyhřívání sedadel, strašné parkovací senzory s mizernou citlivostí, bezpečnost dejme tomu. O kvalitě senzoru přepínajícím dálková a potkávací světla raději ani nemluvit ( pravidelně protijedoucí blikají, přepíná to pozdě ). O tom se raději nikde nemluví. To vše z vlastní zkušenosti.
1. 6. 2012 08:26
Re: Test či PR?
Jojo, vlastni zkusenosti jsou k nezaplaceni... :yes:
31. 5. 2012 22:30
Re: Test či PR?
No ja neviem...u nas Superb v plnej vybave s DSG stoji o 9000eur viacej...to je palka...
1. 6. 2012 13:18
Re: Test či PR?
Abych tě uvedl na pravou míru - průměrná mzda byla u nás loni 23 300 Kč. Medián (tedy plat, na který dosáhne 50% zaměstnanců) činil loni 21 000 Kč.
Taky se liší po krajích a ve Varském je dokonce pod dvaceti tisíci Kč, což už by se původnímu tvrzení blížilo...
Nechci říci, že by to bylo nějak moc peněz, nebo snad dokonce, že by se z toho snadno vydělávalo na nové auto - to vůbec ne. Ale nemám rád, když se šermuje špatnými čísly.
3. 6. 2012 16:36
Re: Test či PR?
OK - dle údajů ČSU činila průměrná HRUBÁ mzda ve 4. kvartálu roku 2011 26,067 Kč což je 20,018 Kč čistého, v případě, že odepisuješ na jedno dítě, je to 22 252 Kč.

Já ve svém příspěvku uváděl 20tis. ČISTÉHO, tak kde je ta ohromná nepřesnost?
31. 5. 2012 09:59
:)
Mne sa pacia vzadu tie dva vyfuky, to je teda poriadny fake dat k takej motorizacii dva vyfuky. Vyzera to skoro ako CLS vzadu, az na ten motor. Ako dizajnovo to je velmi pekne, pekne to vyzera ale ked clovek vidi tu motorizaciu, tak sa nad tymi vyfukmi len pousmeje.
>:D
Rozbalit vlákno
21
31. 5. 2012 10:38
Re: :)
Suberb 3,6 a 2.0 TSI má laufy 4, to je teprve k pousmání :-)
Avatar - Starfighter
31. 5. 2012 10:50
Re: :)
Tam je to adekvátní, ale u téhle dýchavičné malorážky rozhodně ne.
31. 5. 2012 11:12
Re: :)
Adekvátní to samozřejmě není,podle mě to vypadá blbě (hlavně, když to můžou udělat jenom se dvěma, viď pašíky 3,6 (dokonce s vyšším výkonem než superb))...řek bych dokonce, že mnohem hůř, než 2 laufy na hjondééé.
31. 5. 2012 18:42
Re: :)
:yes: :yes: jjj jak vidím 4vyfuk...takhned hledám osmivalec >:D coz v Supu v kombajnu >:D Já kdysi , když to viděl poprvé...jsem si říkal...fíha..nějaký nepovedený tuning...a ono to z fabriky :-/
31. 5. 2012 13:51
Re: :)
asi ta neupokojim, ale jeden z tych vyfukov je len maketa
31. 5. 2012 15:40
Re: :)
...aneb: Jeste vetsi trapasnik, nez jsme mysleli. >:D
Avatar - jazva
31. 5. 2012 15:47
Re: :)
Keď si to môže dovoliť AMG, prečo by sa s tým trápilo Hyundai? [odkaz] >:D
31. 5. 2012 19:12
Re: :)
Passat 1,9TDI...105koni...dva vyfuky...to je ftip! :-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 19:53
Re: :)
Kolik měl koní diesel od Hyundaie v době 1,9 TDI? A měl vůbec šanci se nějak TDI držet alespoň v dohledné vzdálenosti?
31. 5. 2012 22:21
Re: :)
je jedno riesit kolko mal vtedy hyundai koni...dnes ma dva vyfuky v 136konovom aute...a niekto sa odbavuje na tom,pricom chodia po cestach 105konove passaty s dvoma vyfukmi...nic viac.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 22:57
Re: :)
Takže je jedno kolik měl tehdy Hyundai, ale není jedno, kolik měl tehdy Passat. Nejsi ty tak trochu náhodnou zaujatý? 8-s
31. 5. 2012 23:04
Re: :)
Ne.

Ešte raz postupne...ked to nechapes...sorry...

1. Niekto sa odbavi nad 136k aute s dvoma vyfukmi
2. poukazem,ze i passaty s len 105k ich mali...dnes 140k 2,0TDI takisto...ako standard

kde som prosim ta zaujatý? Nevymyslaj si tu prosim ta kok.otiny jako frflavy stary chren!
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 23:08
Re: :)
Jenže průměrně inteligentní orangutan ví, že před pár lety byl průměrný výkon naftových motorů nižší než dnes, proto bylo 105 k stejně průměrných jako dnes 135 k, jen ty se tomu divíš.
31. 5. 2012 23:16
Re: :)
Aha...a kde som to poprel? Ked v minulosti = tri roky dozadu to bolo jak dnes s 135k...tak je scestne sa odbavovat na dvoch vyfukoch na i40 s 136konmi...chapeme???
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 23:25
Re: :)
Tvůj příspěvek v 19:12: "Passat 1,9TDI...105koni...dva vyfuky...to je ftip! "

Takže ho popíráš, jestli tomu rozumím. Nebo se tu budeš dále vymlouvat?
31. 5. 2012 23:29
Re: :)
skus citat v kontexte,skus si domysliet myslienku! Ahoj a dobru noc!
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 23:32
Re: :)
Nad tvou myšlenkou netřeba přemýšlet, autor při jejím psaní jako obvykle nepřemýšlel.
A utíkej spát dříve než ti to maminka vypne ze zásuvky.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 23:51
Re: :)
Nic kvalitnějšího se od tebe nedá očekávat.
1. 6. 2012 00:00
Re: :)
Také je rozdíl mezi jedním dvojitým a dvěma jednoduchými. Vrcholem jsou dva dvojité, ale ty já moc nemusím, nejradši mám dva jednoduché - když je v autě odpovídající motor.
Avatar - strýček BOB
31. 5. 2012 10:04
Korejský luxus...
Koukám, že korejská nenápadná reklamní masírka začíná. Když není na Audi, tak beru Hojandé - dostupnou premijofku... >:D Místní guru má pravdu votevři garáž a vidíš sebe...nechtěl bych koukat na toto [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
31. 5. 2012 10:05
Re: Korejský luxus...
Dnes ti to sekne Bobe >:-[]
31. 5. 2012 14:38
Re: Korejský luxus...
Tak to je trefa :-) :yes:
Avatar - Starfighter
31. 5. 2012 10:43
OT: Hyundai i20 WRC
Po dlouhé době počin od Hyundai, za který jsem rád. Ale 4-5 značek v MS je pořád málo.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
31. 5. 2012 18:43
Re: OT: Hyundai i20 WRC
jjj chce to víc víc..nemá přijít VW? ,..škoda že už není ofico subaru a toyota
Avatar - Starfighter
31. 5. 2012 19:41
Re: OT: Hyundai i20 WRC
VW pojede od příští sezóny. O Toyotě se taky něco šuškalo, ale rozhodli se pro LeMans. Od sezóny 2014 by se měl vrátit do MS Peugeot s 208 WRC, Citroen má skončit zároveň s Loebem. Tak bijí tamtamy :-)
31. 5. 2012 22:07
Re: OT: Hyundai i20 WRC
jj mas recht..na pežo si vzpominam....citroen vyhral co mohl (byt jsem fanda fordu) ..akurat to neumeli prodat dal....tak se jim to asi uz nevyplati. Toyota jde do lemasn s hybridem ze?
Avatar - Starfighter
31. 5. 2012 23:44
Re: OT: Hyundai i20 WRC
No, Citroen vyhrává co může a prodat to taky umí :-) Ano, Toyota bude jezdit s hybridem [odkaz]
Avatar - Starfighter
31. 5. 2012 23:40
Re: OT: Hyundai i20 WRC
Tenhle Millenův Veloster je skoro čistokrevný Accent WRC s jinou kastlí.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 11:01
Otázka na testéra
Vážený pane redaktore. Z článku mám pocit, že jste se snažil vcítit do postoje zájemce o koupi auta a i z těch největších lapsů jako nedostatečný nejsilnější diesel a sebevědomá cena děláte vlastně "akceptovatelné" věci či dokonce výhodné nabídky.

Přitom ten motor už v manuálu je slabší než průměrná nabídka třídy a cena 750t je vysoká. Za tyhle penéze jsou prostě o dost lepší nabídky.

A proto se zeptám jinak. Na konkurenčním webu redaktor na konci testu vždy napíše, jestli auto kupuje nebo nekupuje.

Takže dejme tomu, že reálná cena daného kousku bude kolem 750t a dostane za to tohle auto s TÍMTO motorem. Kupujete? I tehdy, když máte na výběr za dané peníze silnější Mondeo, 508...
Rozbalit vlákno
16
31. 5. 2012 12:27
Re: Otázka na testéra
Tohle bychaření má jeden háček...má Aleš rodinu, přítele, přítelkyni? Pokud ne a nepotřebuje, pak jakýkoliv bychaření je naprd ;-) . Alespoň u větších, spíš rodinných vozů.
Jednoduše jakákoliv představa je vždy horší než realita.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 13:08
Re: Otázka na testéra
Prvně, psal to Lukáš, ne Aleš ;-)

Neříkám nic o bychaření, ale o pouhém srovnání s konkurencí za stejné a nejčastěji i lepší peníze.

Viz SZ
31. 5. 2012 14:42
Re: Otázka na testéra
Třeba Tonda ;-) Přečti si 320d níže a šel by sis pomalu koupit tu i40.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 15:54
Re: Otázka na testéra
No však... ale jestli by šel pan Vaverka, to mě zajímá.
Ona ta ceníková cena jepomalu skoro jak té 3-er s nepoměrně silnějším motorem.
Avatar - jazva
31. 5. 2012 12:48
Re: Otázka na testéra
Ja som teda nejaký rozdiel v dynamike Mondeo 103kW a i40 100kW nepostrehol. A myslím, že 508 so 2,0HDI 103kW nebude tiež žiadna raketa... :-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 13:09
Re: Otázka na testéra
Tak já i ve 103 kW 508 pocítil rozdíl, ne tolik výrazný, ale auto bylo dynamičtější, hlavně v nižších otáčkách.A hlavně, pro 508 to je druhý nejslabší diesel v nabídce, další 2 silnější jsou k mání.
Avatar - jazva
31. 5. 2012 13:19
Re: Otázka na testéra
Ja nepopieram, že konkurencia má aj silnejšie diesle, ale podľa mňa je ten 100kW porovnateľný so 103kW dvojlitrami naprieč konkurenciou. Len sa s ním treba naučiť jazdiť. Ako s každým maloobjemovým dieslom...
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 13:24
Re: Otázka na testéra
Za cenu silnějších motorů je tady 100 kW, který nutí vytáčet motor a hledat ty správné otáčky... proč?
31. 5. 2012 13:57
Re: Otázka na testéra
kazdy motor je porovnatelny s kazdym. aj 1,2TDI s ja neviem 3,0dci.
Avsak to neznamena, ze ten motor bude rovnako jazdit.
A to nejazdi ani 1,7crdi s dvojlitrami. povedal by som dokonca, ze ten 1,7crdi je viac pribuzny 1,6dci 96kw 320Nm od Renaultu nez 2,0dci 96kw od renaultu, ci 2,0ctdi 96kw od oplu. Silnejsie verzie neprichadzaju ani len do uvahy vyrovnanosti.
1,7crdi sa rozsahom pouzitelnych otacok nechyta dokonca ani na dnes uz staru 2,0hdi 100kw.
Keby bola 1,7 entry motor, a samozrejme s esntry cenou, tak by i40 kazdy bral vsetkymi desiatimi. Ale takto, ked sa snazia predavat tento motor za drahsie, ako ine autmobilky auta s lepsimi motormi nie. Dokonca si trufnem povedat ze za cennikove ceny je i40 snad najhorsi kauf v strednej triede.
Je este nejaky automobil v strednej triede a v dizli, ktory toci na dialnici 2700rpm? Ved tolko uz tocia nove turbobenziny(2700-3000rpm).
Nove turbodiesle zacinaju tocit okolo 2200-2300rpm.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 14:29
Re: Otázka na testéra
Vidíš, to jsi trefil pěkně, 1,6 dCi je 1,7 CRDi hodně podobný motor, v Meganu jede výborně až skvěle... totéž jsem ale psal, že bych si 1,7 CRDi přál v i30 nebo Ceedu
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
31. 5. 2012 22:01
Re: Otázka na testéra
Ten motor není nedostatečný, na i40 stačí (podle ohlasů, které bohužel nemůžu zatím potvrdit vlastní zkušeností, je na tom benzinový dvoulitr v automatu hodně podobně). Hyundai si myslí, že to bude všem současným zákazníkům vyhovovat - zrovna tak si spousta evropských konkurentů myslí, že ještě dieselová šestnáctistovka může vyhovovat tolika zákazníkům, aby se ji vyplatilo vyrábět.
Dvoulitr CRDi z ix35 by se mně sice teoreticky zamlouval víc, ale ten není a téměř jistě nebude. A tento test měl být hlavně o specifikách sedanu, nač potřetí popisovat to samé, když se na motoru samotném ani na struktuře nabídky nic nezměnil.
Na tu otázku bych si dovolil neodpovídat přímo. Ve střední třídě mám jasného favorita, je to technicky i cenou úplně jiné auto a vyhovělo by mým požadavkům bez jakýchkoliv kompromisů. Takový typ auta jako je i40 momentálně nechci a nepotřebuji. Ale to snad nemá vliv na to, abych mohl zhodnotit auto, které si kupovat nebudu.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 23:06
Re: Otázka na testéra
Takže to, co jsme řešili ohledně dostatečnosti této motorizace jinde už dnes neplatí, jestli tomu správně rozumím?
Pokud mluvíme o dostatečnosti, tak na tohle auto je samozřejmě dostatečná i 1,1 CRDi z Ria, ale o tom snad není auto střední třídy za 830t kč.

Ten argument s dieselovou šestnáctistovkou neberu. Ta dieselová šestnáctistovka konkurence je všude základ, tady se koukáme na VRCHOLNOU motorizací.

Nechci po vás, co byste si koupil, ale jestli má tohle auto s tímto motorem za tuto cenu smysl kupovat při současné silné konkurenci Modea, Passatu, 508, Avensisu a dalších, viz nahoře má ukázka cen.

Díky za odpověď, samozřejmě.
1. 6. 2012 00:33
Re: Otázka na testéra
presne tak, aj 1,6 u inych aut vykonovo staci na zakladnu vybavu)ano beriem aj to ze maju 5kvalt=3000rpm/130kmh), ale je tam trosku ina cena. Keby i40 dal adekvatnu cenu, nikto ani nepipne. Ale i40 da o malicko lepsi motor, ako entry level ostatnych strednych tried, 6kvalt(ale oproti 5kvaltom inych znaciek je to len o malo lepsie kedze toci 2700rpm/130kmh) a cenu vyssiu, ako akekolvek auto strednej triedy s lepsim motorom. Toto uz nie je koser a tato nevyvazenost ceny/hodnoty by mohla by spomenuta v clanku, aj ked viem, ze test sa ma zameriavat hlavne na recenziu techniky auta a nie ceny, kedze ta sa casom meni.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Otázka na testéra
Z té konkurence v podobě "Mondea, Passatu, 508, Avensisu" bych si dokázal vybrat zhruba dvě auta (i když ani ta zbývající nejsou zrovna špatná) a k nim bych se nezdráhal do výběru přidat i40. A dokázal bych si představit i Superb nebo Insignii. Každé to auto má svoje přednosti a lehké nedostatky, nad ostatními modely střední třídy nemá v obecné rovině velký smysl reálně uvažovat.
A "koukáme" se tady na 100kilowattovou motorizaci, ve které nevidím žádný zásadní problém. Odmítat kvůli (zřejmě jen aktuální) neexistenci silnějšího dieselového pohonu celý model zavání despektem a la Kylie - odmítnutí Passatu skrz maximální dieselový výkon 125 kW.
Hyundai je uvažováním do značné míry evropská automobilka. Zvolená strategie není omyl ani projev ignorance na japonský způsob, má to hlubší pozadí.
Avatar - Ronault.
1. 6. 2012 16:40
Re: Otázka na testéra
Tak v tom hlubším pozadí bych tedy skončit nechtěl 8-s
4. 6. 2012 09:45
Re: Otázka na testéra
Sedl jste si i na zadní sedadla a zkusil vsunout chodidla pod přední sedáky??? :-) Tenhle fatální nedostatek není v testu vůbec zmíněn a přitom degraduje prostor na zadních sedadlech pod úroveň Octávie I. Jinak i40 mě velice příjemně překvapila. Podle mě auto plně srovnatelné s onou Insignií, nebo Peugotem 508. Ale Superb,Mondeo i Passat jsou stále o krůček napřed... A za ty peníze bych si i40 rozhodně nekoupil :-) Zůstatková hodnota bude po čase nejnižší ze všech konkurentů. Sonata byla o 1/3 levnější,než drtivá většina konkurence. i40 je o deset procent dražší,než většina konkurence... V tomto světle se Váš test opravdu jeví,jako laciné PR :-)
Avatar - Hafol
31. 5. 2012 11:33
Cena
Kde je proboha už nepostradatelný topper ?
No nic, .....Hjondeeeee šlape >:D

To s tou cenou přehnali, brzo budou muset jít dolů, to koupí jen mozek zmasírovaný reklamou. Za chvíli jsou na ceně M-B C >:-[]
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2012 11:54
co ta cena???
i40: 1,7 CRDi/100 kW AT Experience Premium: 830.990,- Kč
Mondeo: 2.0 Duratorq 103kW AT (PowerShift) Titanium: 775 590,- Kc

Bud sa niekto zblaznil v Hyundai, alebo vo Forde: motory porovnatelne, automat lepsi vo Forde (dvojspojka), a aj keby som k vybave musel vela veci prihodit, stale mi Mondeo vychadza lepsie.

A to uz ani nevravim, ze v sucasnom cenniku je akcna ponuka na Mondeo s rovnakym motorom a prevodovkou vo vybave TitaniumX za 759.990,- Kc!
Rozbalit vlákno
16
31. 5. 2012 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2012 12:49
Re: co ta cena???
cennik fordu az tak nesledujem, ale ak mas pravdu, potom by sa mali v Hyundai fakt zamysliet. Lebo pytat za i40 o 70 litrov viac ako za porovnatelne Mondeo je uz skoro drzost. Este aj Passat sedan, 2.0TDI/103kW, DSG stoji 774.900, t.j. o 50 litrov menej!
31. 5. 2012 12:18
Re: co ta cena???
Hlavní důvod ve vysoký ceníkový nabídce vidím snahu H se vymanit z šuplíku výrobce levných vozů.
Pokud je toto záměr, přišlo by mi to logický a z hlediska dlouhodobý strategie výnosný. Po jedné generaci vyšších cen, přijde adaptace trhu, pakliže dokáže Hyu produkovat konkurenceschopný vozy.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 13:14
Re: co ta cena???
Pokud jich prodají 20 kusů měsíčně, tak si nijak své renomé nikam neposunou.
31. 5. 2012 14:41
Re: co ta cena???
Nejde o renomé, ale vnímání ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 15:52
Re: co ta cena???
Abys mohl něco vnímat, tak bys to měl někde vnímat a kde jinde bys měl vnímat auto než na silnici. Samozřejmě, možná Hyundai s i40 přeskočí po krátkém pobytu v mainstreamu (nedávno to byl ještě lowend jak vyšitý) prémii rovnou do kategorie exklusive ;-)
1. 6. 2012 08:34
Re: co ta cena???
Jisteze preskoci - papir snese vsechno >:D
31. 5. 2012 12:28
Re: co ta cena???
Ono ta i40 Experience Premium stojí 739.900, dalších 100 litrů příplatky (nevim, kolik z toho je příplatek za AT, ale to není podstatné), je to poměrně nové auto, Mondeo na konci života (neznamená, že horší...i když). Koupit bych to asi nekoupil i kdybych těch 800 talířů měl (to ale ani Mondeo), nicméně, kdyby mi to někdo podaroval, asi bych se s tím dokázal srovnat.
31. 5. 2012 12:45
Re: co ta cena???
Za 739.900 je i40 bez automatu. A to zas Mondeo kontruje cenou 725.590 (Titanium) alebo dokonca 709.990 (TitaniumX v akcii). A dokonca aj VW Passat je nizsie: sedan 2.0TDI/103kW v najvyssej vybave "Highline" za 714.900 (s DSG za 774.900). A to su vsetko katalogove ceny...

Samozrejme mas pravdu ze u i40 ma vplyv na cenu aj efekt novinky. Tiez bych ho bral keby mi ho niekto podaroval, a ani by som sa nemusel velmi premahat. Akurat ze Hyundai sa velmi nemoze hrat na image. i40 vyzera byt dobre auto, ale aby sa predavalo aj v Europe, bude musiet podliezt aspon Mondeo aj Passat. A to hodne rychle, skor nez si ziska povest draheho korejcana...
31. 5. 2012 13:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2012 14:55
Re: co ta cena???
No vidíš, mě na firmu v pondělí dovezli 2,0D4D combi, výbava Sol, kůže, kamera a 480 ;-)
31. 5. 2012 13:41
Re: co ta cena???
Ano, nejsme ve při. Navíc pro korejské automobilky (mimoevropské potažmo) platí taky povinnost platit dovozové clo, nebo se pletu? To jim zrovna nehraje do karet, když za každé auto, které nevyrobí v EU musí zaplatit desettisíce (nevím, kde se i40 vyrábí), čili jsou značně znevýhodněny oproti evropským automobilkám (nebo modelům vyráběným v Evropě obecně). Zákazníka tohle ovšem trápit nemusí, ten vezme za svoje peníze pro něj nejlepší nabídku.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: co ta cena???
Však to jsou, společně s níže zmíněným Avensisem, řekněme čtyři nejzajímavější nabídky v dieselové střední třídě.
Avatar - Ronault.
1. 6. 2012 16:42
Re: co ta cena???
A které jsou ty cenově nezajímavé. Já si jaksi nic vyloženě dražšího mimo prémii neumím představit či vzpomenout.
31. 5. 2012 15:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2012 18:48
Re: co ta cena???
a ted si vem...ze Titanium X ....ma nově celý interiér v kuzi....palubni desku atd.....holt Luxus v dostupném balení :D:D
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 12:41
i40 koníků schází...
Jestliže Mondeo se silnějším motorem je na cca stejné ceně a u konkurence to není jiné, sluší se začít porovnávat. Jenže i40 končí hned na tom základním stupni, a tou je motorizace. Nabídnout ve střední třídě za 3/4M dynamiku základního Golfu mi nepřijde jako příliš dobrý tah.
Využitelné pásmo je nejen chabé, ale přímo otřesné. Možná i to je ten důvod, proč hyundai dává novinářům k dispozici 1.7CRDi právě s automatem. Myslím, že v manuálu to mus být vyloženě nepříjemná kombinace...
Vzhledově bez problému, interiér mě nepřesvědčil, byť je vychvalovaný. Ale ve třídě, kde je opravdu spousta mnohem vydařenějších aleternativ je tohle prostě málo. Zbývá tedy jen konkurovat cenou a ani to se neděje.
Jenom doplním, že třeba Laguna Black Edition s 2.0 dCi 127kW je za 718 tis.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - blowik
31. 5. 2012 12:47
Re: i40 koníků schází...
:yes:
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 13:09
Re: i40 koníků schází...
Kdyby se mě někdo zeptal na 3 důvody, proč koupit tuhle i40, tak se přiznám, že je nedám dohromady. Mám jen jeden smysluplný - vzhled. A to je proklatě málo :no:
Cena? Ne. Kvalita? Ne. Záruka? Ne. Dynamika? Ne. Spotřeba? Ne. Výbava? Ne. Image? Ne. Malá ztráta hodnoty? Ne. Prostornost? Ne. Praktičnost? Ne...
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 13:17
Re: i40 koníků schází...
Tak já bych ty tři důvody našel, prostornost tam je, záruka taky a možná trochu té kvality, jenže tohle všude je i konkurence a tam je navíc i ta dynamika, image atd.
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 13:38
Re: i40 koníků schází...
Jenže je to prostornější než konkurence? Není. Záruku 5 let má i Renault a kvalita... opět ne víc než srovnatelná s konkurencí. i40 prostě podle mě nemá žádnou konkurenční výhodu. Myslím, že Sonata se obrací v hrobě. Měla spoustu záporů, ale i nepochybné klady, pro které byla pro mnohé atraktivní.
i40 bych připodobnil ke kraslici - krása, ve které nic není ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2012 13:45
Re: i40 koníků schází...
Já jen nechtěl být úplně zlý >:-[]
Jako celek to není vůbec špatné auto, ale je prostě pravda, že nevidím důvody, proč si koupit jej a ne třeba Mondeo, Passat, 508, Lagunu, Avensis... to u těch vidím důvody.
31. 5. 2012 14:24
Re: i40 koníků schází...
Strucne a jasne si vyjadril to, co si tu mysli vacsina ludi...
31. 5. 2012 14:53
Re: i40 koníků schází...
Tohle auto ti nebude nikdo závidět a můžeš ho nechat odemčené před barákem. Pro někoho výhoda. Ale Avensisa ti taky závidět nikdo nebude :-)
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 15:22
Re: i40 koníků schází...
To, že ti někdo nebude závidět to či ono, je ten nejpřízemnější argument. Vůz si přeci nekupuješ podle toho, co si o něm myslí ostatní... Vůz si kupuješ podle toho, co říká TOBĚ. Pokud někdo vybírá podle názoru ostatních, tak je to bezpáteřní měňavka ;-)

Mimochodem, Mazdu 6 ti taky asi nikdo "závidět" příliš nebude, protože i když zkráceně M6 zní slibně, tak nemá urozený půVWod... A je to podle mě lepší, mnohem lepší vůz než i40...
31. 5. 2012 16:08
Re: i40 koníků schází...
Já neříkám, že to je argument pro mě. Mimochodem nejsem fanda Hjondeee, mi se líbí japončíci. Vedle všech vlastností, co si na nich cením, mají taky to, co jsem napsal o i40, nikdo je nezávidí a je o nich mizerný zájem u zlodějů. A to mi, jako majiteli japonce, vyhovuje.

A jinak nechápu, proč by "nenápadnost" (ve smyslu, že mi to nikdo nebude závidět), měl být nejpřízemnější argument. Pak píšeš o lidech, co vybírají podle názoru ostatních, že jsou měňavky. Spousta lidí mi řekne, že octavia je nejlepší auto na světě. Zeptám se proč? A oni nevědí...protože bagr, všichni je maj, všichni je kupujou. Nejsou tito ovčané měňavky?
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 17:11
Re: i40 koníků schází...
Já taky netvrdím, že je to tvůj argument. Nenápadnost jistě, to je požadavek majitele. Ale ne z pohledu okolí (koupím i40 aby se o mě říkalo tohle či ono...).
31. 5. 2012 16:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bristol
31. 5. 2012 15:30
Re: i40 koníků schází...
pokud ti jde o to aby ti to auto nikdo před barákem neukradl...stačí koupit cokoli kromě VW Passat nebo Škoda Superb...případně Mercedes C nebo Audi A4...takže nám zbývá P508, Ford Mondeo, Mazda 6, Honda Accord, Citroen C5, Renault Laguna, Opel Insignia...tohle všecko budou stejně dobrá ne-li lepší auta než je i40...bohužel to je jeho jediná chyba...toho auta...jinak si myslím že je velmi dobré
31. 5. 2012 15:37
Re: i40 koníků schází...
Pokud ti jde o to, aby ti auto pred barakem nikdo neukrad, tak je docela fajn, nemit auto.
To je podle mne argument ve stylu: Nechodim ven, nebot si nechci zlomit nohu...
31. 5. 2012 16:11
Re: i40 koníků schází...
To abys nechodil ani na záchod :-)
1. 6. 2012 14:08
Re: i40 koníků schází...
Z tohoto hlediska BMW taky nebrat!
Avatar - Starfighter
31. 5. 2012 13:05
Re: i40 koníků schází...
A Laguna Black Edition 2.0 dCi 110 kW je u dealerů za 499 900 Kč :yes:

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 13:14
Re: i40 koníků schází...
Ono i skladovky i40 jsou cenově jinde [odkaz]
Ale i tak nevidím důvod o i40 vůbec začít uvažovat. Tohle se Hyundayi vážně nepovedlo :no:
31. 5. 2012 14:16
Re: i40 koníků schází...
V bazaru je zatím nemaj. ;-) Holt možnost výběru je skvělá věc, ale takhle pomluvit dobré auto, je imho zbytečné.Docela by mne zajímalo, jak jsi poznal(ne) kvalitu toho auta. >:D
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 14:46
Re: i40 koníků schází...
Nic nepomlouvám, o nekvalitě jsem nikde nenapsal ani slovo. Jednoduše řečeno - mít v i40 za cenu skladovky motor 2.0 CRDi a dvouspojkovou skříň, mohla by to být zajímavá volba...
31. 5. 2012 14:54
ZLEHOUNKA
To víš, brácho, diskuse, to chce jemnost, mravy a styl. Nemůžeš psát o každý herce stejnou story, musíš umět volit slova. Jasně, jsou auta u kterejch to z tebe padá jak do žlabu po litru slivovice, pálíš to v gardu eurobejčí šíje, zbělenejch pěstních kotníků na volantu, vysokým tlaku v silonkách a ostrejch dravčích brejkách v zákrutách.

No a pak jsou auta, no... auta, prostě, pak jsou produkty, u kterejch holt našlapuješ zlehounka. Viděl bych to (inspirován zdejším diskusním mudrlantem) nějak takhle:

"No, neříkám tak ani tak, umím si představit, že se to někomu líbí a umím si i představit, že se to zase někomu... nelíbí. Prostě každý jsme nějaký, volaký a dajaký, a protože si do svých garáží stavíme každý přece jen to nejlepší, vychází mi to u horního modelu, že je to taky vlastně nejlepší auto."

P.S. No... ještě to všechno uvaž, přeci jen, žiješ jenom jednou, a tomu by také mělo odpovídat portfolio tvých ústředních garážových myšlének a samozřejmě i to, co paseš v... garáži.

BRAVO GARÁŽ :yes: :-!
Rozbalit vlákno
7
31. 5. 2012 15:06
Re: ZLEHOUNKA
No, ja nerikam tak ani tak, umim si predstavit, ze se nekomu ty tvoje komenty libi a nekomu treba zase ne... >:D >:-[]

To je takzvany Univerzalne-flexibilni, zivotne-prehledovy postoj. :yes:

Za tohle by mela bejt letos ve Ventilku nejaka zvlastni cena.
Treba projizdka v i40 od firmy na zazitky...
Jo moment - oni tam i40 nemaj :-(
31. 5. 2012 15:30
Re: ZLEHOUNKA
Co jsem to cetl poprve, porad mi to vrta v hlave.
Tohle vypotit, to musi bejt fakt hodne slaba chvilka... >:D
31. 5. 2012 18:53
Re: ZLEHOUNKA
hele už někdo ví co ten gti ma v garáži? a jo..vlastně jen plakát...já zapomněl... >:D s VW znakem :-)
1. 6. 2012 08:39
Re: ZLEHOUNKA
Asi ses nejak minul s predmetem zdejsiho vlakna...
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 15:24
Re: ZLEHOUNKA
Hjoandéé i40 - nudnější než nuda sama
31. 5. 2012 17:47
Kontrast
Zaujimavy kontrast je v tomto: "Jako největší negativum vidíme úzké pásmo využitelných otáček. To se v praxi redukuje na rozsah 2000 až 3000 min-1. ".....
V testoch sa papagajuje, ako ten motor nejde proti 2litrom, ale on je napodiv rychlejsi, nez TDI 2.0!! >:D [odkaz]

Taktiez sa casto opakuje, ze 1.7crdi huci "...Vyšší hluk motoru pod zatížením", "V méně objemné kabině tříprostorového vozu se motor projevuje tišeji. " ....To by bola fakt hanba priznat, ze vobec nehuci viac nez samotny "etalon" >:D
Hyundai [odkaz] Passat [odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2012 19:53
Re: Kontrast
Porovnávej porovnatelné. Už v hlučnosti je rozdíl, zatímco v tvém srovnání ve druhém odkazu s Alltrackem je i40 ta tišší, tak v prvním odkaze je naopak Passat tišší.
Co se dynamiky týká, opět - srovnání s alltrackem je zcela mimo, od vyšší stavby, horší aerodynamiky přes o cca 200 kg vyšší hmotnost... Navíc je to otázka převodových poměrů, 2.0 TDI bude mít velmi pravděpodobně těžší převodové poměry...
Vůbec pak nedává smysl, kdyby bylo 2.0TDI na VŠECHNY převodové stupně horší v pružnosti (tedy i na 3ku...), tak by zřejmě nemohlo dosáhnout lepší hodnoty 0-130...
Srozumitelně popsané rozdílné pojetí máš tu [odkaz]
Passat 2.0TDI DSG je pak [odkaz]
a určitě bych nenazval dynamiku u i40 lepší.
Navíc uvedené hodnoty jsou opravdu důvěryhodné: Passat 2.0 TDI DSG
80-120 KM/T, 4. GIR: 8,7
80-120 KM/T, 5. GIR: 11,0
80-120 KM/T, 6. GIR: 14,5
80-120 KM/T, KICKDOWN: 8,6
Jak je možné v kickdown režimu dosáhnout lepšího zrychlení než na 4. převodový stupeň? Že by přeřadilo DSG až na 3ku v 80 km/h? To dooost pochybuji... 8-s
31. 5. 2012 22:17
Re: Kontrast
Porovnavali aj 1,7 CRDi s 2,0TDI ale Optima vs Superb...tam rohypnol vidim ine cisla

[odkaz] :-)

a to je ta skodovka hovadsky draha :-)
31. 5. 2012 23:41
Re: Kontrast
Netusim, co porovnavas, ale na klikk.no je jasne, ze i40 je o 1.5-2dB tichsi, dokonca ten Alltrack je tichsi nez obycajne kombi.
Merat dB na desatinne miesta je uz nezmysel, pretoze samotna hlucnost osciluje a tak isto, je pomerne problem merat hlasitost, pokial tam nemaju nejaky kalibracny mikrofon alebo nejaky profi aparat, ako MLSSA alebo podobny. Takze cisla +-0.5dB sa daju povazovat za rovnake (samotne rozlisenie ucha pri laboratornych podmiekach je max. cca 0.2dB)
Predpokladam, ze maju klasicky dBmeter a aj tie za 200Eur maju presnost radovo na jednotky dB.

Zrychlenia a pruznost:
Tak isto, zrychlenie superb TDI vs. Optima crdi vyhrala Optima.
To iste, passat dokonca s DSG je na 60-100 rychlejsi o chybu merania (0.1-0.2sek), ale na 80-120 uz straca. Moze to byt sprevodovanim, ale je to skor motorom, lebo je to vyrazne (vyse 1sek).
Ak na 6ty prevod toci motor 2400ot. pri 130kmh, zrychlenie z 80-120 znamena otacky 1476-2215ot. To myslim dost preveri pruznost motora a casy hovoria len o tom, ze TDI ma problem sa spamatat prave z tych 1500, kedze na 6.st straca 2sek, na 5st. 1sek.

Nepotrebujem test z auto.cz, kde daky kecal tvrdi, ze ten motor nejde ako TDI, ked NAMERANE hodnoty dvoch inych redakcii tvrdia pravy opak.

Ono subektivny dojem z CrDI moze byt, ze je mdly; ale to je skor odozvou na plyn, ktora nie je ostra, skokova. Tak reaguje napr. Citron C5, pri prudkom zosliapnuti je vykonu nabeh ako po rampe, plynuly.
Proti tomu sa stare PD zdaju, ze idu ako rakety, lebo reaguju ostro, lenze ten vybuch vykonu je iba vykrik pred smrtou. Predtym nic a za tym dojazd ako po piku.

Ano, kickdown radi na 3. Tie prevodovky to tahaju cca do 110kmh.
1. 6. 2012 10:02
Re: Kontrast
no tak toto je bomba presne nieco taketo trebalo ukazat ono fakt ta 1,7CRDI je nakoniec lepsia ako ta 2,0 len odozva na plyn robi ten pocit ze 2,0TDI je lepsi ale cisla ukazali nieco uuplne ine a este ktomu ten test robili nemci >:D :yes:
Avatar - rohYpnol
1. 6. 2012 16:39
Re: Kontrast
i40 tišší?

Innengeräusch i40 Passat
bei 50 km/h 61 dB (A) 60 dB (A)
bei 100 km/h 68 dB (A) 66 dB (A)
bei 130 km/h 72 dB (A) 71 dB (A)

je to v tom prvním odkaze, tak se podívej... [odkaz]
Nejde ale jen o hlučnost, ale také o další charakteristiky (frekvence atp.). Passal je ale dle AutoBildu tišší.

Kickdownem na 3 bych si jistý nebyl. O tom, že 2.0 TDI může mít problém se posbírat z nízkých otáček, může být.
1. 6. 2012 19:15
Re: Kontrast
No a teraz sleduj data z linku, ktory si sam poslal:

Passat: [odkaz]
TŘY TOMGANG, dBA: 49,7
STŘY 50 KM/T, dBA: 63,7
STŘY 80 KM/T, dBA: 67,5
STŘY 100 KM/T, dBA: 70,2

i40: [odkaz]
STŘY TOMGANG, dBA: 45,5
STŘY 50 KM/T, dBA: 62,4
STŘY 80 KM/T, dBA: 65,9
STŘY 100 KM/T, dBA: 68,5

To je prave o tom, co som spominal. Kym nemas relevantnu meraciu techniku, ale len daky smiesny dBmeter za 50Eur, tie vystupy su rovnako irelevatne. Tie lacne dBmetre do cca 100Eur maju povolenu odchylku az +-2 - 3dB. To je vela. Mozno pouzivaju TermPro, ale u A.Bildu o tom pochybujem, inak by tiez davali cisla s desatinnou ciarkou a nemali by rozdiely, ze v jednom teste robi tusim i20ka 68dB a v inom o 2dB viac.

Je pravda, ze aj frekvencne zlozenie robi subjektivne dost.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku