Novinky
jsou pro mě poslední dobou velký zklamání...Ikonická sportovnost se z nich vytrácí čím dál víc.Jen aby na tu univerzálnost aut brzo nedoplatili.
Pokud se to víc prodává, asi je to jediné, co je zajímá... btw. to o čem se zmiňuje článek už bylo v předchozí, generaci M5/6, nicméně cca rok jsem hledal na ebay M5 s manuálem k dovozu do ČR a nebyla tam ani jedna... takže ono to moc horký nebude ani v US..
Nevím, kdy to přesně bylo, ale časem se objevila možnost manuálu přímo v německém konfigurátoru. Takže jsi nemusel nic dovážet z poza louže.
To se mi moc nezdá. Procházel jsem rok v kuse mobile.de a neviděl jsem ani jeden kus. Vzhledem k poruchovosti SMG se mi nezdá, že by to aspooň někdo nekoupil. Pak jsem ještě sledoval M3 V10 a ani tu nikdo nedělal v manuálu... to byla škoda, ten motor se mi moc líbil.
v M5 nebo M6 je prostě minulostí. Vždycky mě dojme tohle vzdychání "puristů", kteří bohužel nechápou, jaké místo v modelovém portfoliu bmw tahle auta mají. Nejspíš to bude samotnou prezentací, promo videa z okruhů, novinářské prezentace na okruzích, což pak vede k představě internetovým diskutérů, že M5 je okruhový nástroj a jedině manuál atd. To je ovšem nesmysl, jsou to auta, která jízdu na okruhu důstojně zvládnou, ovšem primárně jsou to přemotorované (v kladném slova smyslu) varianty obyčejných sedanů. Prostě autobánový bič na ryzí sporťáky, za tímto účelem tato kategorie vznikla a takto stále funguje. Proto i technika musí kopírovat vývoj, pět set koní v manuálu může být fajn prohánět jedno dopoledne na ringu, ale jezdit takovým autem v denním provozu (při jeho současné hustotě) je prostě vopruz. A vopruz za tři mega si nikdo nekoupí. Nehledě na to, že smysluplně ukočírovat těch 500 koní i na okruhu vyžaduje snahu a jistou dávku zkušenosti či nadání a odpovídající automat, resp. sekvence dovolí dostat se k limitům mnohem blíže. Takle silné auto s předpokladem svého většinového využití coby dálničního letadla neuspokojí svého řidiče s manuálem více než se špičkovou variantou současné generace dvojspojky. Jinými slovy, možná bych věřil třeba takovému Stuckovi, že se líp pobaví v nové M5 s manuálem, 99% procentu řidičské populace nikoliv.
:yes: Vidím to velmi podobně, tahle auta si lidi kupují jako dálniční rakety a podle toho pak vypadá i přístup výrobce.
Naprosto výstižné! :yes:
Manuály v takových vozech milují především diskusní teoretici hrající si na ty Stucky, přičemž 99% z nich nemá s podobným vozem s moderní dvojspojkopu jedinou reálnou zkušenost.
P.S. Každý správný místní diskusní tvrďák se bez manuálu "nepobaví" ani v SS, chlapáci BY prostě kupovali MT v jakémkoli případě... >😒]
Manuály v takových vozech milují především diskusní teoretici hrající si na ty Stucky, přičemž 99% z nich nemá s podobným vozem s moderní dvojspojkopu jedinou reálnou zkušenost.
P.S. Každý správný místní diskusní tvrďák se bez manuálu "nepobaví" ani v SS, chlapáci BY prostě kupovali MT v jakémkoli případě... >😒]
Měl jsem zas po nějaké době možnost projet se po příhodné silnici v caymanu S, a to je přesně auto, které bych si pořád ještě pořídil raději s manuálem, a vzal bych rovnou základní verzi, esko netřeba. Tam je to mechanické propojení všech prvků tak cítit, že i tak dobrá dvojspojka jakou má porsche to auto prostě otupuje. Ale takovou 911 turbo si v manuálu představit neumím. 😉
>😒]
Jinak třeba ta M6 se tam bude prodávat s líným americkým automatem, nebo jak si to mám vysvětlit tu první větu? Tam přeci mají taky možnost si do auta dát ten úžasný automat, tak proč to tak nedělají? Vůbec nevím, proč do toho mícháš automaty ostatních aut, já jsem vznesl otázku, proč si v USA dávají do M6 radši manuál než automat - mnohem víc než v "méně automatizované" Evropě. To je naprosto nezávislé na tom, co je za automaty v jiných autech.
- manuální převodovka
- rychlý automat který především dokáže řadit daleko rychleji než manuál, protože rychlost to je oč tu běží při motosportu
Pořadí Američana😒br /> - klasický pomalý málostupňový automat
- manuální převodovka
Na moderní automat Amík doroste tak za 5 let až zjistí, že je nedostižně rychlejší než manuál.
>😒]
(snad už se k tomu konečně dostaneme)
Pro mě je proto velmi často argument celkové "nezábavnosti" řízení (nikoli řazení) vozu bez klasické MT, postavený na "argumentu", že za mě jen něco "vyšlápne" spojku (v manuálním módu dávám povel k přeřazení sám), nostalgicky směšný a místy až pozérský.
Jinak u dvojspojky bys těžko vyšplapoval spojku, tam to musí být eletronicky řízené a je to pochopitelně snažší i rychlejší, to však není vždy kupcem vyžadováno a nebo za to jednoduše nechce připlácet.
Těžko vyšlapovat spojku především všude tam. kde není pedál spojky... 😄
Jinak se omlouvám za podrážděnou reakci, ale tady je to fakt často "jeden o voze, druhý o koze". Vůbec se nereaguje na to, co ten druhý napsal, místo toho se začnou rozvíjet nějaké úplně jiné teorie, které s tím nemají nic společného, překrucuje se apod. A často jen za účelem toho druhého zesměšnit.
Ano, pro běžný provoz mají i robotizované/automatozované manuály (jako je třeba dvojspojka) také automatický režim, ale ten přece používat nemusíš... 😉
Většině těch "MT puritánů" chybí nejvíc právě ta klasická manuální spojka (třetí pedál), kterou ovšem nemá ani většina těch dnešních závodních speciálů.
Spojku mají, ale používá se víceméně jen pro rozjezd. Řazení je pak bezsynchronní a použití spojky je pak na tvé volbě, jestli chceš šetřit auto, což je celkem běžná praxe, když už se nikam neženeš. V podstatě jsou to klasické manuály, jen je mechanismus řazení předělaný z H na pohyb dopředu-dozadu. Vrcholné discipliny jako F1, DTM a spol. jsou zase jinde, kde je fakt jen tlačítko a všechno to dělá za tebe, což odpovídá manuálním režimům těchto automatů, což ja samozřejmě rychlejší a pohodlnější. Navíc je snaha od těchto systémů upouštět, aby se více zapojoval jezdec - např. nová WRC.
Jinak tě chápu, stejnou reakci jsem měl před lety, když to oznámili u M5.
Jinak 550-2 je další auto, které má v USA manuál a v Evropě automat.
U M5 by mi manuál ani nechyběl...
Ale u čehokoli sportovnějšího to nechci ani vidět...jo, s kvedlačkou jsem pomalejší, méně konzistentní v jízdním stylu, ale skvěle se bavím...a o to tu jde především.
458 mi přijde jako auto vyrobené proto, aby bylo "nej"...a "nej" výkonů běžný řidič s manuálem nedosáhne. Ale stejně to je škoda. 😄
Jinak s těmi penězi máš samozřejmě pravdu, z té hrstky, co by do M5 volilo manual bude solventních zákazníků opravdu velmi! málo, ale to platí poměrně obecně, když si totiž přečteš názory na zdejší diskusích a zkonfrontuješ to s naší silniční realitou, pak tady buď diskutjí převážně ti, co nemají na to, co chtějí, nebo ti, co ještě ani nemají řidičák... 😄