Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU možná přehodnotí limity CO<sub>2</sub> pro automobilky

Evropský parlament může údajně zmírnit svůj postoj k průměrným emisím osobních automobilů prodaných na trhu EU od roku 2015.
Zpět na článek
6. 6. 2012 14:34
6. 6. 2012 16:29
7. 6. 2012 11:39
7. 6. 2012 14:37
8. 6. 2012 15:03
6. 6. 2012 14:34
Odkaz
Prosim pridavejte odkazy na tyhle zajimave veci. to nevadi, ze jsou v anglictine. Ano, muzu si to vyhledat, ale pokud uz to vyhledal autor clanku, setri mi tim praci...

Diky
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
6. 6. 2012 14:46
EU vs zbytek sveta
"Za návrhem na jisté zmírnění postoje EU k průměrným emisím CO2 osobních automobilů stojí údajně i současná situace evropských automobilek. Ty mají díky snaze o dosažení co nejnižších emisí CO2 a splnění požadavků EU vysoké náklady na vývoj nových automobilů a ty se pak promítají do konečné ceny vozů."

To jako zbytek sveta nema vysoke naklady? To jako jsou(budou) v EU prisnejsi normy nez v japonsku nebo USA? To zas akorat chce nekdo chrapat a aby to vymyslel nekdo jiny ;-) Mel by se hlavne zmenit cyklus mereni emisi, aby byl odpovidajici realite.
Rozbalit vlákno
18
6. 6. 2012 15:00
Re: EU vs zbytek sveta
Nejvetsi nesmysl je soustredit se jen na co2. I kdyby se prokazal vliv cloveka na GO, tak mame mnohem zavaznejsi veci, co vychazeji z vyfuku (predevsim u uspornych a ekologickych dieselu), nez co2. Ale to tady asi malokoho zajima.. hlavne, ze budou perzekuovani ti, co si chteji koupit auto s motorem a jizdnima vlastnostma...
Avatar - cerrbion
6. 6. 2012 15:19
Re: EU vs zbytek sveta
ale tady opět nejde o nějakou ekoliogii, ale o další "daň", kterou chce EU vybrat kde se dá aby se podařilo celej ten EU nesmysl udržet co nejdéle pohromadě. Kdyby nebyla "daň" z CO2 vymyslí se nějaký jiný "eko nepřítel" ze kterého se dá vybrat. Každopádně se se tím mrví trh, ale to je na dlouhou debatu.
Avatar - Choochoo
6. 6. 2012 15:22
Re: EU vs zbytek sveta
Diesel je pecka, po par letech filtry ven a ostatni at si uzivaj jejich cistej vzdousek. Spousta dnesnich dieslu nemusi ani ukazovat ze bude predjizdet, pac mrak misto blinkru je jasne znameni. Chce to hned takove predjizdet a nenechat se travit ;-)
6. 6. 2012 16:05
Re: EU vs zbytek sveta
Presne tak. Ide pred tebou nejaky Ada a uz len vidis, ako za mu kufor zatlaci k zemi a zo sadzometu vyleti zopar britiet. To hned zapinam vnutorny okruh, ktory mi aj tak velmi nepomoze a necham ho ist.
Avatar - Choochoo
6. 6. 2012 17:46
Re: EU vs zbytek sveta
Jojo, taky zapinam vnitrni okruh, snad toho jeste pilovej neco pochyta, hlavne po meste a v kolone ;-)
Avatar - autista
6. 6. 2012 18:19
Re: EU vs zbytek sveta
mně se vnitřní okruh přepne automaticky pokaždé když jedu za dieselem, takže něco na tom bude :-) >:D
Avatar - Choochoo
6. 6. 2012 18:45
Re: EU vs zbytek sveta
Ze ty me lakujes ;-) >:D
Avatar - autista
6. 6. 2012 18:50
Re: EU vs zbytek sveta
tak skoro za každým dieselem, ale automatiku na vnitřní okruh tam opravdu mám, ale někdy diesely natírají sazemi i lajny na silnici >:D
Avatar - Choochoo
7. 6. 2012 07:00
Re: EU vs zbytek sveta
Jak to funguje? Ja tam mam vetsinou manual, takze nemuzu posoudit. Chces rict ze mas zapnute auto a sama se prepne za dieslem z vnejsiho sani na vnitrni okruh? To by byla dobra funkce ;-)
Avatar - autista
7. 6. 2012 08:59
Re: EU vs zbytek sveta
Nechce se mi chodit pro manuál do auta, ale jedná se o AQS (Air Qualitycontrol Sensor). Jediná nevýhoda je, že se po každém nastartování musí zapnout tlačítkem. Nevím, proč řídící jednotka ho vždy vypne.
No ale funguje to takto: 1. Zapnu AQS systém a okruh je nastaven na vnější, pokud není zapnutá klimatizace, nebo pokud v zimě netopím, to se přepne na vnitřní okruh, aby rychle došlo k zchlazení, repsektive zahřátí vzduchu ve vozidle. 2. pokud je AQS zapnuté, a je vnější okruh, tak, pokud usoudí, senzor, že je vzduch před vozidlem špatný, prašná cesta, V3S, trabant, diesel, (ale pozor, ne ty co jsou jako když jedete za plynaři, tzn. s DPF a dobrým spalováním, tak to senzor nepřepne, ale za klasický TDI atd.) přepne vždy na vnitřní okruh. 3. z vnitřního okruhu se přepne automaticky po 20. minutách myslím, aby nedošlo k rosení skel, či zadušení posádky. 4. Dá se to ručně vypnout na manuál, vnější vzduch, a pak zase dát AQS, tak, aby člověk neseděl těch 20 minut ve vzduchu z auta.
Je to sice otravnější, ale AQS je dobré v tom, že se nemusí přemýšlet o okolním znečištění. Prostě to přepne na vnitřní okruh, a záleží, zda to chci změnit, nebo ne. ;-) On pylový filtr toho taky přečistí dostatek.
7. 6. 2012 10:48
Re: EU vs zbytek sveta
Neco pochyta, ale vykuchany Euro5 uz ne. Tam su tie castice take male, ze prejdu aj ludskou sliznicou, ktora je navlhcena, takze najaky trapny bavlneny filter je tam nanic.
6. 6. 2012 15:22
Re: EU vs zbytek sveta
1. Nevím jak v Japonsku, ale v USA na jakékoliv evropské normy a předpisy týkající se emisí (a to bohužel nejen CO2 z výfuků automobilů) z vysoka se....ou.
2. Totéž a ještě daleko benevolentněji platí o Číně, Indii a dalších gigantických průmyslových znečišťovatelích.
3. Absurdní je samo o sobě již to, že emise CO2 = plyn (mění tedy objem a hustotu s teplotou a tlakem prostředí) a jeho limit je vztahován na kg/km, takže přepočítán z uvedené spotřeby paliva daného motoru v daném autě (ať jede kdekoliv, nebo stojí nastartované), po spálení a mělo by to být po přepočtu na tzv. normální podmínky stavu okolního vzduchu, což je teplota 0°C a 101325 Pa. Z toho vyplývá, že zpětný přepočet podílu CO2 nahranici výfuku a z toho pak na ujetý km je zatížen značnou chybou a vůbec není ve skutečnosti pravda (už jen proto, že spotřeby uvedené výrobci jsou většinou v reálu nedosažitelné).
4.
6. 6. 2012 15:53
Re: EU vs zbytek sveta
ono totiž nejde o emise - ono jde o buzerační jednotku - veličinu, se kterou lze obchodovat, kupčit a za kterou lze jednotlivce popohánět a danit..... To je celé kouzlo...
Avatar - lordlord
6. 6. 2012 17:15
Re: EU vs zbytek sveta
za vysoke co2 v usa zakaznik plati pri koupi noveho auta navic
Avatar - Choochoo
7. 6. 2012 08:57
Re: EU vs zbytek sveta
Jen rikam, ze treba v Californii a urcite dalsich statech maji prisnejsi normy nez jsou v EU, nekde snad byl zakazan prodej i dieslu. Japonsko na tom bude podobne, kdy ve velkych mestech meli velke problemy uz v 80.letech.
Spis bych to videl na upravu vhodnejsi, vice odpovidajici metody mereni emisi, resp. spotreby. Dnesni turbomotory se oddaluji od slibovane spotreby cim dal vice, normy se plni, ale realny vysledek nikde.
Prisne normy EU take chrani domaci trh, pred rozvojovymi vyrobci aut. Tady mozna bude ten problem, kdy Ti rozvojovi na tom budou asi stejne a jeste to vyrobi za mene ;-)
7. 6. 2012 12:58
Re: EU vs zbytek sveta
"Ekologická" bublina začíná splaskávat, což je jedině dobře. Orientace na CO2 je holý nesmysl, vylučuje se totiž téměř při jakékoli činnosti. Pokud by to EU myslela s ekologií vážně, zajímaly by ji především emise Cox u dieselů, jako je tomu třeba v Japonsku. Pokud to pomůže tomu, že si budeme moct kupovat víc charakterních aut, je to jen dobře.

Co se týká spotřeby downsizovaných motorů, úplný nesmysl to není, ale downsizing bude fungovat u malých, lehkých aut typu F500 nebo VW Up, ale do střední nebo nižší střední je to nesmysl a prokazuje se to znova a znova. Malý turbomotor je OK do města, ostatně dokazují to i japonská kei - cars, ale se snížením objemu motoru, musí jít ruku v ruce i snížení váhy a především evropská auta obludně přibírají. Jedna z mála automobilek, která se drží úspory váhy je Mazda, budiž za to pochválena. To je jeden z důvodů, proč dělá skvělá auta. Kdyby se tím řídili všichni, nemusel by downsizing vůbec existovat.
7. 6. 2012 13:45
Re: EU vs zbytek sveta
No co, byla Kjotska konference, uplaceni politici se rozhodli, ze neco udelaji, tak se zavazali splnit, ze snizi emise sklenikovych plynu, pak zjistili, ze to neplni, tak se hluboce zamysleli a zdanili toho nejbezbrannejsiho.. individualni osobni prepravu. Protoze nemame odbory a nemame se jak branit. Jo , teprv az kdyz jim krachuji automobilky, tak zacnou "prehodnocovat". Sasci jedni. To bylo jasne od zacatku, ze to automobilky nezvladnou. Dusledek ? Evropa se stava cim dal tim vice okrajovym automobilovym trhem v globalnim meritku a tyhlety nesmyslne restrikce cely proces vyznamne uspisily.
Namisto co EU mela podporit konkurenceschonost Evropy, tak ji dokonale zabila svymi nesmyslnymi normami , prerozdelovanim a planovanim.
7. 6. 2012 15:11
Re: EU vs zbytek sveta
Ono diesly nejsou explicitně zakázány, ony prostě musí splnit tu samou emisní normu, co benzíny a tu žádný, ani ten "nejekologičtější", traktor nesplní, jak jednotuché: zavést jednotné emisní normy pro benzíny a nafty taky v evropě a bude klid...doslova. Bude ticho, vzduch dýchatelný (každý asi ví, jak odporně kysle sazomety zapáchají), nebude prašno a míň lidí chcípne na rakovinu krvinek. Ubude ovšem taky práce...nebude co čipovat, nebude se dát vytloukávat filtr pevných částic, nebudou se spravovat dvouhmoty..no prostě nese to aji nějaká negativa :-)
6. 6. 2012 16:29
spotreba
Spíš by měli přehodnotit ten normový cyklus pro výpočet spotřeby. I kdyby převzali ten z US nebo Japonska, furt by výsledek odpovídal realitě více než dnes.
Rozbalit vlákno
4
7. 6. 2012 11:39
Re: spotreba
Přesně tak, v současnosti reálné spotřebě odpovídá číslo, které podle cyklu vyjadřuje spotřebu ve městě 8-s
7. 6. 2012 13:11
Re: spotreba
To bych neřekl, ve městě spotřeba spíš roste. Mně zaráží, že zákazník je schopný soudit se s automobilkou o spotřebu, která je závislá i na jízdním stylu. Proč nepodat žalobu o náhradu třeba na Evropskou komisi, která podobné nesmysly vynucuje, (uvádí do praxe)?
7. 6. 2012 14:37
Re: spotreba
počkej, to jsme si nerozuměli... myslel jsem to tak, že reálný kombinaci bude odpovídat udávaný číslo normovaný spotřeby ve městě :-)
8. 6. 2012 15:03
Re: spotreba
Ja si myslim, ze to je stejne jedno. Zijeme krok od kolapsu a to totalniho kolapsu, kdy veskere takzvane "ekonomicke krize" jsou cajicek. EU jde jako celek do kopru, USA jdou do kopru, posledni kdo to z takzvanych "vyspelych" statu drzi je tak mozna Japonsko a Nemecko, ale kdo vi na jak dlouho. Priznejme si, ze v Evrope a v USA jsme to dopracovali tak daleko, ze uz se tu pomalu nevyplati nic vyrabet, zijeme jen z podstaty a z predrazenych sluzeb a z dani uvalenych na dovoz veci a surovin odjinud.

Snizme spotrebu aut a staty prijdou o jeden z poslednich zdroju pro sve dane. Donutme obnovovat spotrebitele auta co 2-3 roky jak v Americe, kratkodobe tim mozna podporime ekonomiku ale dlouhodobe se zadluzime a utopime v recesi. Necekam, ze budeme mit benzin za korunu litr nebo jeste za mene, jak to meli v Lybii a maji ve Venezuele, ale ceho je moc, toho je prilis. Evropani vymysleji a planuji limity a pak je zas rusi a pak je zas vymysli a naplanuji jinak. Cinani nam kazdy den ujizdeji a je jen otazkou casu, kdy si Evropu koupi celou. Vzdyt se na to podivejte. Korejske automobilky maji designova centra v Nemecku, Francouzi vyrabeji v Maroku, protoze uz i Turci jsou asi moc drazi, kazda druha automobilka montuje v Indii a Iranu, o Cine ani nemluvim. Ta jak se do toho obuje tak tu zustane mozna Volkswagen a BMW a zbytek bude tvorit nejaky konglomerat vsech ostatnich, kteri se z nutnosti spoji dohromady a splichti nejake tri nebo ctyri konkurenceschopne modely. Pekna vize budoucnosti.