Za osem tácov to vyzerá dobre. Konkurent loganu alebo lady s takýmto dizajnom? No môže byť. Výsledná kvalita rusko-čínskeho joint venture však bude pravdepodobne...na očakávanej úrovni. A to je najväčší problém celého projektu. Škoda.
Taky se mi libi, skoda, ze auto.cz nema snahu pridat vice fotek a tak musi bezny uzivatel hledat dale na konkurencnich webech. Zepredu vypada dobre, akorat ten vnitrek je az moc sportovni (viz. skorepinovy sedadla). Ale jinak za ty penize proc ne :-) lepsi nez tuctovej Rapid >:D
On to v podstatě takový Rapid je. Tedy samozřejmě ne ten, co se kolem něj teď dělá tolik cavyků, ale opravdový ideový následník našeho předlistopadového Rapidu (Garde). Levné auto s běžnou technikou tvářící se jako sporťák. Jen to má několik :-) dveří navíc.
Ale na druhú stranu, prečo by uber lacné autá nemohli mať atraktívny dizajn? Nadšených mladých dizajnérov čo budú pracovať "za chleba" behá po svete dosť a tvar lisu na plech výslednú cenu neovplyvní.
Jenze ten "hnusny" evropsky design je vysledkem 2 diktatu, ekonomickeho a bezpecnostniho.
Auta jsou hnusna, protoze je kupci chcou levna, takze kazdy dil se prepocita podle tabulek pojistoven, odtud ty odule predni narazniky , vystredni tvary prednich svetel a plast kam oko pohledne.
A bezpecnostni normy si taky pridaji svoje, ochranna chodcu, vyhled z auta, vyztuze... designeri maji strasne svazane ruce. A zadny studentik tohle udelat nezvladne.
A co horsiho, vysledny produkt musi uspet na globalnich trzich a padnout do oka taky cinanum, americanum, japoncum, nejen evropanum... jinak se to zase prodrazi a to kupci nechteji.
Anebo ty bys sis koupil nejakou designovku v nizsi stredni v uplne zakladni verzi vybavy dejme tomu za mega ? :-!
Zas nemiešajme piate cez deviate. Nepíšem o "študentoch dizajnu" ale o mladých dizajnéroch. Už akože absolvovaných. By si sa čudoval koľko talentu behá po svete, no zatiaľ nedostali šancu navrhnúť viac než páčku smeroviek.
A výsledný produkt nemusí byť nevyhnutne "globálny". Len sa pozri na špecifické modely pre jednotlivé trhy od tej istej automobilky. Niečo iné sa predáva v japonsku, európe a usa. Značka, technika a marketing môžu byť spoločné, ale dizajn málokedy.
njn. proste to beru jako fakt, automobilky sazeji na jistotu a to vzhledem k tem miliardam co stoji vyvoj noveho auta zas na druhou stranu chapu. takze ti mladi talentovani se o mnoho dal nez k pacce blinkru nedostanou. anebo je preplati ty nejlepsi automobilky, co ja vim... vetsina evropskych aut je pak designove slabota . Ti rusi jsou strelci a myslim nemaji moc co ztratit. :-|
Kvalita, nekvalita, je vidět že i levný auto může vypadat dobře. Rozhodně je to příjemná vizuální změna oproti dnešnímu designu alá Peugeot 208, Citigo a jim podobný příšery.
Pokud pominu (trochu detinske) hodnoceni v rozmezi "Libi x Nelibi", tak koupe auta od maloserioveho jihoruskeho vyrobce jehoz "zkusenosti" se zakladaji na kopirovani zastaralych cinskych a korejskych prumyslovych vzoru povazuju za silne kratkozrake.
Spatny televizor vas muze pripravit o sportovni prenos, prinejhorsim vam od neho muze vyhoret barak, ale spatne auto rovnou zabije.
Tenhle kram je zadarmo drahy, muj nazor.
P.S. co to je za 4dverovy "sportak" se sesnactistovkou.. cekal bych minimalne turbo 2.0l nebo atmosferu 2.5l.
A take detailni pasaz o laserovych svarech, antikorozni uprave, dilech karoserie z vysokopevnostni oceli a hliniku a znackovych komponentech podvozku brzd a ridici elektroniky.
A taky o detailnim odladeni auta na okruhu a v aerodynamickem tunelu.
Bez toho jaksi sportak nebudi patricnou duveru :-)
hlavně oceňuji, že předek není tak odporně vysoký a tupý jako u většiny dnešních aut. To auto sice asi bude rachotina, ale design je výstřední a povedený. Díky tomu nízkému předku ve stylu Ferrari ale neprojde dnešní nesmyslně přísnou homologací EU, takže u nás ho asi nikdy neuvidíme. Držím palce, aby se podařilo rozběhnout výrobu.
Heh, opravdu veris, ze te to "pseudosportovni" auto nenecha ve stychu, kdyz to prezenes s najezdovou rychlosti, diky spatnemu podvozku ti bez varovani ustreli zadek a diky spatnemu rizeni nevyberes nasledujici smyk?
A co pak, kdyz se potkas treba s betonovym sloupem elektrickeho vedeni pri rychlostech vetsich nez predepisuje Euro NCAP, kde by to auto podle me zrovna nejaky sberac hvezdicek taky nebylo ? Kdyz ani nema EU homologaci ? Maly priklad k zamysleni. To uz radsi toho Logana.
No to prave ze ne. Slusne auto te 10x upozorni na nadchazejici smyk predem, kdyz uz ho dostanes, tak ti ho da sanci vybrat a kdyz uz ho nevyberes, tak ti aspon da sanci to prezit. :-!
A 10x upozornění je bliknutí kontrolky na palubce doprovázené pípnutím? Nebo už to umí mluvit a dokonce to něco řekne?
Jelito řidič přicházejcí smyk nepozná a až bude zle dupne na brzdu.
A kupodivu i rusko ma homologační požadavky na solidní úrovni.
Stejně když je to tak levné, tak bude vše krom designu stát za houby, takže budete mít na pohled sporťák, kterému ujede v pohodě Logan a bůhví jestli se to schválí vůbec v evropě prodávat kvůli bezpečnosti (viz crash testy čínských aut). Kombinace ruské automobilové produkce a čínské - o obou už bylo napsáno celkem dost (nic proti) - musí být teda fakt terno ... 8-s
Fakt když vidím taková auta (hlavně zevnitř), tak si říkám zlatej Logan... ale třeba bude tohle zrovna výjimka, kdo ví :)