Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
_Teddy_
"...Co je možná ještě důležitější je točivý moment, vrcholící na hodnotě 190 Nm při 2000 otáčkách. Rychlé srovnání: benzinová šestníctistovka v Mazdě 3 má 77 kW a točivý moment 145 Nm dostupný o celé dva tisíce otáček výš. Mládí a downsizing vpřed..."
Tuto obsessiu krutiacim momentom fakt nechapem. Dajte si za ten motor mazdy prevod 1:2, a na jeho vystupe budete mat 290Nm pri 2000rpm. Krutiaci moment sa totiz sprevodovanim nezachovava, vykon ano (neuvazujem straty). Preto pre porovnanie dvoch motorov je smerodajna vykonova krivka. Mimochodom, ten moturek Meganu pri tych 2000rpm ma vykon 40kW (mazda pri 4000rpm 60kW). Tolko k teme "mladi a downsizing vpred"! :-)
Tuto obsessiu krutiacim momentom fakt nechapem. Dajte si za ten motor mazdy prevod 1:2, a na jeho vystupe budete mat 290Nm pri 2000rpm. Krutiaci moment sa totiz sprevodovanim nezachovava, vykon ano (neuvazujem straty). Preto pre porovnanie dvoch motorov je smerodajna vykonova krivka. Mimochodom, ten moturek Meganu pri tych 2000rpm ma vykon 40kW (mazda pri 4000rpm 60kW). Tolko k teme "mladi a downsizing vpred"! :-)
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ty seš tu zase? Tak když jsi tak chytrej, vysvetli mi, proc je vlastne k ničemu, kdyz má auto v nízkých otáčkách dost točáku. Jo ono to jde teoreticky zpřevodovat jako bobcat, co...agrument jak noha >:D . To je jak říkat, že ta tvoje holka je sice dost hnusná (neber to osobně) a tlustá, ale když jí necháš makat rok v solárku a koupíš zákrok u šmuclera, tak z ní vlastně bude kočka větší než holka kámošova. Vás jako nenapadlo, že to zpřevodování má asi nějakej důvod a že v tý mazdě by to sice MOHLI zpřevodovat, aby to trhalo asfalt, ale neudělali to?
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Musíš bejt slušňák >:D. Jako asi se shodneme, že 145 Nm při 4000 a 190 při 2000 bude ve výsledku znamenat zásadne jinej točák na kolech, protože nepředpokládám, že by šestikvalt v megoši na rozdíl od (pětikvaltu?) v mazdině dělal něco zásadně blbě.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zapomeňme na čísla, turbo má prostě tu výhodu, že má lepší zátah v nejvíce využívaných otáčkác a to dokonce při delších kvaltech. Navíc nižší otáčky = nižší hluk.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To nebol dobrý príklad. Vyššie rozlíšenie pri danej veľkosti čipu výstup skôr horšuje, nechceš ale tvrdiť, že vyšší krútiaci moment z daného objemu dynamiku zhoršuje, že?
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Áno, ale M3 nemá dvakrát kratšie prevody ako Megane, aby kompenzovala svoj slabý krútiaci moment. A ak by i teroreticky mala, maximálku by mala niekde inde.
Proste je fakt, že turbobenzín je užívateľsky príjemnejší, ako vysokootáčková atmosféra a subjektívne pôsobí silnejšie. Prevodové pomery môžu na tejto skutočnosti niečo korigovať, ale nie veľa (požiadavky rozumného odstupňovania prevodov, primeranej maximálky a hlavne spotreby a emisií nepustia).
Proste je fakt, že turbobenzín je užívateľsky príjemnejší, ako vysokootáčková atmosféra a subjektívne pôsobí silnejšie. Prevodové pomery môžu na tejto skutočnosti niečo korigovať, ale nie veľa (požiadavky rozumného odstupňovania prevodov, primeranej maximálky a hlavne spotreby a emisií nepustia).
Ano, primárně je to průběhu výkonu, o výkonové křivce (nicméně průběh výkonu souvisí s průběhem toč. momentu) a právě když porovnáš výkonové křivky 1,2 TCe a 1,6 MZR tak zjistíš, že atmosféra se hrubě nechytá na turbomotor průběhem výkonu, 1,2 TCe má v jakýchkoliv otáčkách velkou převahu ve výkonu, v celém dolním a středním pásmu, řekněme od 1500 do 4500 je ta převaha zcela zdrcující a nahoře (4500 - 6000) je dostatečná aby v konečném důsledku 1,2 TCe byla daleko svižnější motorizace než 1,6 MZR a nic by na tom nezměnila ani osmistupňová převodovka u atmosféry (samozřejmě 6st by byl lepší, protože pouhý 5st. ji ještě více deklasuje).
Nemam tu vykonove charakteristiky, ale ak 1.2TCe ma max. vykon 85kW uz pri 4500rpm, tak pri 6000 uz bude "mliet z posledneho". Naproti tomu motor 1.6i v mazde3 77kW/6000rpm sa este len "dostava do nalady".
Su to koncepcne uplne ine motory (pomaly turbomotor versus tociva atmosfera), kde ten v mazde ma rozsah pracovnych otacok posunuty vyssie (a tomu zodpovedajuco upravene prevody). Prave preto to "rychle srovnani" v clanku nema velmi zmysel. Napokon, na na kolesa dostanes aj tak uplne inu hodnotu...
Su to koncepcne uplne ine motory (pomaly turbomotor versus tociva atmosfera), kde ten v mazde ma rozsah pracovnych otacok posunuty vyssie (a tomu zodpovedajuco upravene prevody). Prave preto to "rychle srovnani" v clanku nema velmi zmysel. Napokon, na na kolesa dostanes aj tak uplne inu hodnotu...
Tak jednak i v rámci atmosfér je Mazda 1,6 nahoře už jen lemra líná a ne točivá atmosféra a třeba Kia je dnes daleko točivější motor.
Mazda se v 6000 dostává do nálady a okamžitě prudce padá dolů, v 6500 již zasahuje omezovač. Takže ta nálada ji trvá cca 100-200 otáček.
Renault má max. výkon již v 4500 ale ten si drží prakticky na úrovni přes 80kW až do 6000 ot. (max. výkon se v tabulkách udává jen při nejnižších otáčkách) a následně padá dolů stejně jako u Mazdy aby ve stejných 6500 zasáhl omezovač.
Výsledek je, že aby jsi jel s Mazdou rychle tak musíš držet motor v úzkém pásmu řekněme 5800-6100 a stejně i v tomto pásmu dostaneš od motoru o 8kW méně než v 1.2 TCe a ve zbytku spektra je bezpředmětné se o tom bavit.
Nastuduj si výkonové křivky o kterých jsi tak plamenně pohovořil v úvodu.
Mazda se v 6000 dostává do nálady a okamžitě prudce padá dolů, v 6500 již zasahuje omezovač. Takže ta nálada ji trvá cca 100-200 otáček.
Renault má max. výkon již v 4500 ale ten si drží prakticky na úrovni přes 80kW až do 6000 ot. (max. výkon se v tabulkách udává jen při nejnižších otáčkách) a následně padá dolů stejně jako u Mazdy aby ve stejných 6500 zasáhl omezovač.
Výsledek je, že aby jsi jel s Mazdou rychle tak musíš držet motor v úzkém pásmu řekněme 5800-6100 a stejně i v tomto pásmu dostaneš od motoru o 8kW méně než v 1.2 TCe a ve zbytku spektra je bezpředmětné se o tom bavit.
Nastuduj si výkonové křivky o kterých jsi tak plamenně pohovořil v úvodu.
Tady máš ty křivky. Pokud jsi si vybral toto téma, bude lepší, když budeš vědět o čem píšeš.
[odkaz]
[odkaz]
No pekne pekne, ale oblast maximalniho vykonu je dost uzka a nekoresponduje prilis s oblasti maximalniho tociveho momentu. Osobne mam radsi opacne krivky, plocha krivka VYKONU v oblasti maximalnich otacek a s ni korespondujici krivka tociveho momentu, ktera muze mit klidne v oblasti nejvyssich otacek a vykonu mirny pokles. Tak ma totiz vypadat spravny motor.
? Když máš plochou křivku točivého momentu, tak máš lineárně rostoucí křivku výkonu. Nemůžeš mít oboje ploché. Aby byla výkonová plochá, musí točivý moment lineárně klesat. A není na tom nic mírného. Pro motory přeplňované turbodmychadlem je typické, že mají velký točivý moment ve středních otáčkách, a pak jim citelně klesá.
Jistěže je směrodatná výkonová křivka a TCe v Megane bude výrazně silnější jak ve 2000, tak ve 4000 otáčkách. Mazda nebude kolem 1500 otáček použitelná prakticky vůbec, ale získá hodně navrch nad 5000, kde Megane zřejmě totálně odpadne, protože má nejvyšší výkon už ve 4500 (rozuměj: od 4500 mu padá krouťák rychleji než otáčky). Takže je to jenom posunuté.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pro realnou jizdu je KLICOVE, jak se krivka tociveho momentu setkava s krivkou vykonu a jaky mate pomer vykonu a hmotnosti. S tim vam zadna prevodovka vubec nic neudela. S kratkymi prevody budete mit sice kroutaku habadej, ale akcelerace stejne nebude nic moc, kdyz ten motor nepujde extremne rychle do otacek a nebudete schopni extremne rychle prerazovat. Coz vyzaduje vyslovene zavodni konstrukci, lehky setrvacnik a klikovku, podctvercovy pomer s kratkymi zdvihy a sekvencni prevodovku. A delat motor s nedostatecnym vykonem a dohanet to zavodni konstrukci jaksi nedava smysl. Takze bych vliv prevodu v obycejnych spotrebnich autech neprecenoval. Da se tim hodne pokazit, to jo, ale zachranit se toho da jen velmi velmi malo, ne li vubec nic.
"...Pro realnou jizdu je KLICOVE, jak se krivka tociveho momentu setkava s krivkou vykonu..."
Nezmysel. Krivky sa "nesetkavaju" pretoze navzajom suvisia pevnym vztahom, ktory je rovnaky u vsetkych rotacnych motorov:
P[W] = Mk[Nm] * omega[rad/s]
Nemozes jednu krivku zmenit, aby druha zostala rovnaka, ani mat pre danu krivku vykonu viacero kriviek krutiaceho momentu (a naopak).
Nezmysel. Krivky sa "nesetkavaju" pretoze navzajom suvisia pevnym vztahom, ktory je rovnaky u vsetkych rotacnych motorov:
P[W] = Mk[Nm] * omega[rad/s]
Nemozes jednu krivku zmenit, aby druha zostala rovnaka, ani mat pre danu krivku vykonu viacero kriviek krutiaceho momentu (a naopak).
Proč tedy nahoře zmiňuješ převodovku. Ta nedokáže změnit Mk, který jde na kola ?
V 5ti i 6ti tis. ot. bude mít 1.2 TCe vždy větší výkon než Mazda, prakticky neexistuje otáčkové pásmo, kde by měla Mazda navrch. Jestli řidič 1,2 TCe točí 3,5 nebo 6 tis. ot je prakticky jedno protože vždy má větší výkon než Mazda v uzoučkém pásmu okolo 6000 ot.
Ano, bylo by super pod článek hodit momentové a výkonové křivky, spolu s výslednými převodovými poměry. Hmotnosti už se uvádí. Ale kolik lidí by to opravdu ocenilo a pochopilo?
Celkem k nicemu, protoze vyrobci v ramci marketingu jsou schopni tvrdit, ze ta cerna kocka co vam prebehla pres cestu je ve skutecnosti zelena zirafa. Se podivej, jak vypadaji prospekty automobilek v Nemecku ... jak to maji krasne primarne serazene podle emisi CO2 v eurotestech i se zelenymi hvezdickami a prouzky. Pro spotrebitele to je naprosto zavadejici srovnani o nicem.
Spotřebitel tu taky nebude diskutovat o momentech, výkonech a srovnání motorů. A pokud marketingové oddělení ohýbají i momentové a výkonové parametry, je tohle vlákno úplně zbytečné >:D
Z logiky věci převodovkou kroutí motor (každá má nějaký převod), ta zas kroutí kolama. Takže co se tam nedostane od motoru to na kolech není.
A za druhé potřeba kroutícího monentu nevychází od motoru ale od kol. Takže když od kol přijde potřeba kroutícího momentu 170Nm tak s tím mazda hejbne horko těžko (páč ho nemá), kdežto ten downsizeto ukroutí celkem bez problémů.
A za druhé potřeba kroutícího monentu nevychází od motoru ale od kol. Takže když od kol přijde potřeba kroutícího momentu 170Nm tak s tím mazda hejbne horko těžko (páč ho nemá), kdežto ten downsizeto ukroutí celkem bez problémů.
no to tezko. kroutak na kolech ziskas jako kroutak na motoru ponasobeny aktualnim prevodovym pomerem, takze tech 170 Nm bys tam mel akorat tak, kdyby byl prevodovy pomer 1:1. Coz je dost nerealne, kdyz tolik mivaji prevodovky auta na ctyrku nebo petku ale to si jeste musis ponasobit stalym prevodem diferencialu. Ktery je docela vyrazne do pomala, tak 3x az 4x. Takze i na tu blbou sestku tam bude na kolech realne 500 Nm a vic pri 170 Nm na motoru. Na jednicku klidne 4x vic 2000 Nm.
Když v té Mazd podřadíš, tak tam ty Nm dostaneš. Uvědom si, že převodovka ti tu sílu krátí v daném převodovém poměru. Stejně jako na kole. Když si dáš nejlehčí převod, dostaneš na kole enormní točivý moment (tvá síla násobena přehazovačkou), na štěrku to protočíš ani nevíš jak, zrychlíš jak blesk, ale brzy tě zastaví "omezovač", už při malé rychlosti nemůžeš šlapat více. Když si dáš nejtěžší převod, všechnu sílu těžkým převodem zabiješ (na kolo jde zlomek Nm, které produkuješ, přehazovačka ti to sníží). Rozjedeš se velmi velmi pomalu, kolo neprotočíš ani na ledu, ale zase máš obrovskou maximálku.
Předpokládejme, že Renault má v určitých otáčkách 180 Nm, Mazda při stejné rychlosti 140 Nm, oba přímý záběr 1:1. Renault tedy na kola dává 180 Nm, Mazda 140 Nm. Když ale v Mazdě podřadíš třeba o dva stupně s převodem 1:1,5, tak už na kolech budeš mít 140*1,5 = 210 Nm. Většinou to ale bývá tak, že auto s větším točivým momentem má těžší převod a tedy menší sílu na kolech. Ostatně jsem tu už kdysi řešili VW Golf 1,2 TSI 77kW versus Honda Civic 1,8/104kW. Papírově má Golf téměř všude do 4000 rpm vyšší točivý moment (a papírově by v těchto otáčkách měl být dynamičtější než Honda), ale má tak těžké převody (+17%), že větší výkon na kolech má snad jen někde v rozmezí 1500-2000rpm. A to nemluvím o tom, co se děje po překročení 4000 rpm.
Předpokládejme, že Renault má v určitých otáčkách 180 Nm, Mazda při stejné rychlosti 140 Nm, oba přímý záběr 1:1. Renault tedy na kola dává 180 Nm, Mazda 140 Nm. Když ale v Mazdě podřadíš třeba o dva stupně s převodem 1:1,5, tak už na kolech budeš mít 140*1,5 = 210 Nm. Většinou to ale bývá tak, že auto s větším točivým momentem má těžší převod a tedy menší sílu na kolech. Ostatně jsem tu už kdysi řešili VW Golf 1,2 TSI 77kW versus Honda Civic 1,8/104kW. Papírově má Golf téměř všude do 4000 rpm vyšší točivý moment (a papírově by v těchto otáčkách měl být dynamičtější než Honda), ale má tak těžké převody (+17%), že větší výkon na kolech má snad jen někde v rozmezí 1500-2000rpm. A to nemluvím o tom, co se děje po překročení 4000 rpm.
ty si masochista? tocis 4400rpm na dialnici a povazujes to este za vyhodu?
ja radsej budem tocit 2800rpm a ked stlacim plyn tak sa aj nieco udeje a nebude sa to chovat ako japonec, ci 1,9 diesel bez turba a to mozno este ten diesel urazam.
ja radsej budem tocit 2800rpm a ked stlacim plyn tak sa aj nieco udeje a nebude sa to chovat ako japonec, ci 1,9 diesel bez turba a to mozno este ten diesel urazam.
Vysokootackovym motorum 4500 rpm dlouhodobe nijak zvlast nevadi. Vetsina VTEC systemu zacina neco menit az kolem 5000-6000 rpm. A jsou motory, ktere maji spicku hodne nad 8tis rpm. je to vec nazoru a zvyku.
Tak mi povedz, ktoréže to motory (a teraz nemyslím superšporty á le Ferrari) majú špičku "hodne nad 8000"? Najtočivejším motorom, čo som jazdil bol práve ten VTEC v CTR, a ten mal maximálku pri 7900 rpm, tak mi nejak nenapadá motor so špičkou výkonu "hodne nad 8000". ;-)
Honda S2000. Ale to už je minulost. A neřekl bych hodně, ale na úrovni italských (super)sporťáků. Konkrétně dvoulitrová měla maximum výkonu v 8300 otáčkách.
A taky poslední dvě generace M3 :-)
Holt dneska letí podčtvercové motory, těm se tak moc do otáček nechce...
Holt dneska letí podčtvercové motory, těm se tak moc do otáček nechce...
Podčtvercovým se nechce do otáček ? Snad naopak, ne.
??? Podčtverec=dllouhý válec-malé vrtání=nízké otáčky... ;-)
Podčtverec => vrtání > zdvih.
Nee, je to naopak, vážně.
Ducati 1199 Superquadro (motor z Panigale), vrtání x zdvih: 112 × 60.8 mm.
Super znamená "nad".
Hmm, koukám, že na český wiki to je blbě.
Ducati 1199 Superquadro (motor z Panigale), vrtání x zdvih: 112 × 60.8 mm.
Super znamená "nad".
Hmm, koukám, že na český wiki to je blbě.
Nemáš pravdu. Pravdu má MT.
Děláte si ze mě legraci??? Uvedu empirický příklad, ono to nestačí...
Kurzhuber, Superquadro, Oversquare = zdvih je menší než vrtání.
Langhuber, Sottoquadro, Undersquare = zdvih je větší než vrtání.
Jiný jazyky neumim.
O tom, co je Under a Over doufám diskutovat nemusíme.
[odkaz]
Tak jako tak je tohle už vedlejší, motor v M3 točí 8300 rpm a tak to můžem nechat.
Kurzhuber, Superquadro, Oversquare = zdvih je menší než vrtání.
Langhuber, Sottoquadro, Undersquare = zdvih je větší než vrtání.
Jiný jazyky neumim.
O tom, co je Under a Over doufám diskutovat nemusíme.
[odkaz]
Tak jako tak je tohle už vedlejší, motor v M3 točí 8300 rpm a tak to můžem nechat.
Nakresli si píst/válec v řezu. Vznikne ti obdélní, nebo čtverec, jehož výška je definována zdvihem a délka vrtáním. Když je zdvih menší hodnota než vrtání, jde o podčtvercový motor.
Ano, a proto se to v civilizovaných zemích nazývá opačně. Dobrý, poznamenam si, odteď máme přednost zleva, jezdíme pozadu a brzdíme pravym pedálem.
Němci správně říkají Kurz-/ Langhuber, to je univerzální a dává to smysl. Stejně tak v angličtině se říká long-/ short-stroke. Hrátky s poměry/ čtvercovostí nikam nevedou. Stačí si přečíst třeba [odkaz] V zahraničí se tomu pojmu vyhýbám, když ho někdo použije, tak se pro jistotu ptám, ale doma tak nějak počítám s domácí definicí ;-)
Mimochodem, Finsko není civilizovaná země? ;-)
Mimochodem, Finsko není civilizovaná země? ;-)
Finsky umim říct akorát "Jsi hezká", "borovice" a "mobilní telefon", jinak nic >:-[] Tam je to taky "otočený"?
Právě v Itálii se používá jen Sottoquadro a Superquadro a tam jsem k autům tak nějak přičichl když jsem tam byl na škole. A člověk se přeučuje těžko.
:-)
Právě v Itálii se používá jen Sottoquadro a Superquadro a tam jsem k autům tak nějak přičichl když jsem tam byl na škole. A člověk se přeučuje těžko.
:-)
Prý ano. A to jsou tam pěkně zapálení do aut. Jak říkám, snažím se tomu vyhýbat, protože mají tyhle pojmy nejen nejasnou definici, ale fakticky dvě protichůdné. To je činí nepoužitelnými. Ona ta česká definice dává smysl (když si to nakreslíš) a automobilový průmysl tady máme prakticky od počátku, takže jsme si vytvořili své pojmy a definice. Je dost dobře možné, že to na západ od nás převzali třeba právě od Italů a původně používali zmíněné alternativy. Jen spekulace, to by si žádalo větší výzkum.
Ještě ke zmíněnému Porsche. Ono má pořád krátký zdvih, jen oproti zvyklostem došlo k jeho prodloužení, protože už nešlo pracovat s vrtáním. Vrtání 102,4 mm se ukázalo jako konečná pro Metzger. Jak jsem to napsal, bylo matoucí.
Ještě ke zmíněnému Porsche. Ono má pořád krátký zdvih, jen oproti zvyklostem došlo k jeho prodloužení, protože už nešlo pracovat s vrtáním. Vrtání 102,4 mm se ukázalo jako konečná pro Metzger. Jak jsem to napsal, bylo matoucí.
Máš to vskutku otočené. Podčtvercové motory jsou vysokootáčkové. Typický diesel je nadčtvercový. V dnešní době u benzínových motorů spíš oscilují okolo čtvercovosti. Slabší a ekonomické jednotky bývají lehce nad, výkonější verze čtvercové a špičkové lehce pod. I u sportovních se občas nějaká výjimka najde, viz Porsche H6 4.0.
Ne, nemám to otočené, viz nahoře. :-)
Typický diesel je podčtvercový. My si rozumíme, jen máš otočenou terminologii.
Typický diesel je podčtvercový. My si rozumíme, jen máš otočenou terminologii.
Máš to otočené. MT to píše správne.
Můžeš mi tedy vysvětlit, proč motor z Ducati Panigale má vrtání a zdvih 112 x 60.8 a jmenuje se SUPERQUADRO?
[odkaz]
[odkaz]
Pomotané to máš ty.
Citace z Wiki
Parametr vrtání x zdvih určuje tvar pracovního prostoru válce. Číselně jsou to podobné hodnoty a zhruba lze rozlišovat motory na nadčtvercové (zdvih je delší než vrtání), čtvercové (vrtání = zdvih) a podčtvercové (vrtání > zdvih). Nadčtvercový motor má vyšší účinnost (nižší spotřeba), ale nízké maximální otáčky. Naproti tomu podčtvercový motor je vysokootáčkový a díky tomu disponuje vyšším maximálním měrným výkonem. Dříve se používaly motory silně nadčtvercové. Dnešní běžné zážehové motory jsou slabě nadčtvercové, lehce výkonnější varianty jsou čtvercové a výkonné varianty jsou mírně podčtvercové. Vznětové motory jsou výrazně nadčtvercové.
Nadčtvercový
[odkaz]
Podčtvercový
[odkaz]
Vysokoobrátkový motor musí, mimo jiné, co nejvíce snížit kinetickou energii pohybujících se pístů a to se děje právě snížením zdvihu pístů.
Citace z Wiki
Parametr vrtání x zdvih určuje tvar pracovního prostoru válce. Číselně jsou to podobné hodnoty a zhruba lze rozlišovat motory na nadčtvercové (zdvih je delší než vrtání), čtvercové (vrtání = zdvih) a podčtvercové (vrtání > zdvih). Nadčtvercový motor má vyšší účinnost (nižší spotřeba), ale nízké maximální otáčky. Naproti tomu podčtvercový motor je vysokootáčkový a díky tomu disponuje vyšším maximálním měrným výkonem. Dříve se používaly motory silně nadčtvercové. Dnešní běžné zážehové motory jsou slabě nadčtvercové, lehce výkonnější varianty jsou čtvercové a výkonné varianty jsou mírně podčtvercové. Vznětové motory jsou výrazně nadčtvercové.
Nadčtvercový
[odkaz]
Podčtvercový
[odkaz]
Vysokoobrátkový motor musí, mimo jiné, co nejvíce snížit kinetickou energii pohybujících se pístů a to se děje právě snížením zdvihu pístů.
Na české wikipedii je to ŠPATNĚ.
Víš, co je na odborné terminologii hezké? Že termín má vždy jeden a ten samý význam a na to se můžem spolehnout. Takže chlap má vždy péro a tak je tomu v USA, Německu, Itálii i Japonsku. Jestli někde na Papue Nový Guinei nebo v Česku říkají tvorovi s pérem žena, je to blbě. A dodal bych, že docela dost blbě.
Stejně tak to je s tim motorem. Říkej krátkozdvihu jak chceš, ale je to prostě OVERSQUARE. Respektive SUPERQUADRO. Přes to nejede vlak. Šroubovák Phillips je vžycky Phillips, nikdy se z něj nestane Torx.
Super znamená nad. Tečka. Nebo Superman je podčlověk???
Ano, vysokoobrátkový motor musí v zájmu dosažení nižší pístové rychosti mít podstatně nižší zdvih. Proto se taky 16v Twin Sparky kazily. Ale tak jako tak je ten motor PODČTVERCOVÝ. Že se tomu banda pseudomotoristů v malé zemi snaží říkat jinak je jinej problém. Zrovna princip spalovacího motoru je zbytečné mi vysvětlovat.
Pořád nemám odpověď na 1199 Superquadro s vrtáním a zdvihem 112 x 60.8 mm.
Howgh.
Víš, co je na odborné terminologii hezké? Že termín má vždy jeden a ten samý význam a na to se můžem spolehnout. Takže chlap má vždy péro a tak je tomu v USA, Německu, Itálii i Japonsku. Jestli někde na Papue Nový Guinei nebo v Česku říkají tvorovi s pérem žena, je to blbě. A dodal bych, že docela dost blbě.
Stejně tak to je s tim motorem. Říkej krátkozdvihu jak chceš, ale je to prostě OVERSQUARE. Respektive SUPERQUADRO. Přes to nejede vlak. Šroubovák Phillips je vžycky Phillips, nikdy se z něj nestane Torx.
Super znamená nad. Tečka. Nebo Superman je podčlověk???
Ano, vysokoobrátkový motor musí v zájmu dosažení nižší pístové rychosti mít podstatně nižší zdvih. Proto se taky 16v Twin Sparky kazily. Ale tak jako tak je ten motor PODČTVERCOVÝ. Že se tomu banda pseudomotoristů v malé zemi snaží říkat jinak je jinej problém. Zrovna princip spalovacího motoru je zbytečné mi vysvětlovat.
Pořád nemám odpověď na 1199 Superquadro s vrtáním a zdvihem 112 x 60.8 mm.
Howgh.
Máš pravdu, že v UK nebo US je long stroke = undersquare a short stroke = oversquare
Nicméně v Čechách je to jazykově přesně naopak.
Stejně tak některé země používají engine ratio = bore/stroke
a jiné země používají engine ratio = stroke/bore
Takže je v tom bordel, to ano, ale pokud jsme v CZ a mluvíme česky tak nevidím důvod proč nepoužívat českou terminologii.
Nicméně v Čechách je to jazykově přesně naopak.
Stejně tak některé země používají engine ratio = bore/stroke
a jiné země používají engine ratio = stroke/bore
Takže je v tom bordel, to ano, ale pokud jsme v CZ a mluvíme česky tak nevidím důvod proč nepoužívat českou terminologii.
Oukej, o to mi celou dobu šlo. Moje chyba je, že jsem tohle vždycky řešil v cizím jazyce a nikdy se nepodíval, jak je to tady...až potom, co se snesl ten shitstorm.
Spíš by mě zajímalo, jak se k tomu dojde, přece jen levou a pravou stranu taky nezaměňujeme.
Spíš by mě zajímalo, jak se k tomu dojde, přece jen levou a pravou stranu taky nezaměňujeme.
No ono je to asi jako když my říkáme půl páté nebo čtvrt na pět a v angličtině je to half past four, quarter past four tedy půl po čtvrté, čtvrt po čtvrté. Jazyky jsou sviňa..
Asi máš pravdu. :-)
Omlouvám se za tu nabroušenost, těžce mi nevyšla sázka na fotbal tak jsem otrávenej. >:D
Omlouvám se za tu nabroušenost, těžce mi nevyšla sázka na fotbal tak jsem otrávenej. >:D
nevadi to ani spotrebe a ani komfortu jazdy? Pretoze ja som mal doteraz iny pocit.
Japnci nie su zli, ale rozhodne mi vyhovuje viac filozofia nizsich otacok a dostupneho vykonu v nich.
Japnci nie su zli, ale rozhodne mi vyhovuje viac filozofia nizsich otacok a dostupneho vykonu v nich.
Civic type R, 1.6l , 185HP @ 8200, 158 Nm @ 7500 rpm
S 2000 177kW @ 8300, 208 Nm @ 7500 rpm, omezovac 9000rpm
ferrari nvm :-!
S 2000 177kW @ 8300, 208 Nm @ 7500 rpm, omezovac 9000rpm
ferrari nvm :-!
To je vsetko pekne, akurat ze na bezne jazdenie sa vyuziva pasmo 2000-3500 otacok a to ze ma motor vykon az pri 8000 ma maximalne nezaujima, lebo nikto nebude bezne tocit motor tak vysoko...
Nerikam ze dlouhodobe, ale kdyz akceleruju, tak jdu kolikrat az k 6500. 6900 mam limit omezovace. Dokonce spousta lidi (teda mimo CR) potvrzuje, ze garazove kralovny, ktere nikdy oblast maximalniho vykonu nepoznaly a jezdily celou dobu "ekonomicky" hluboce pod 3000 rpm maji brzy fatalni zavady motory a auta prohanena po okruzich, ktera nikdo nesetril, takove zavady nemaji. Kdybych mel S2000, tak to tocim k 8000 :-! . S prohratym motorem a dobrym olejem se neni podle me ceho bat. Pri bezne jizde tam mivam 2500-4500, pod 2000 nejezdim ze zasady, leda tak courem po meste s desetinou plynu. Ale snazim se tomu vyhybat.
V kontextu předmětného 1.2 Tce a jeho uživatelů neznamená těch pár sportovních vyjímek vůbec nic.
Ono moment je vlastně pouze výkon podělen ůhlovou rychlostí klikové hřídele (naopak to platí stejně), přeplňované motory mají tento ukazatel docela vysoký, tak na něj marketéři upozorňují a ovčané jásají, jaký má ta jejich kára krouťák. Znalí samozřejmě vědí, že na jízdu jsou potřeba koně, ne Nm.
lenze ten megane nema 2x tak tazky prevod ,aby pri rovnakom kvalte a rychlosti tocil megan 2000 a mazda 4000 ot/min. Takze hop, trochu vedla
Tak tedy Teddy:
výkon Mazdy při 2000 rpm: 25 kW
zdroj: [odkaz]
výkon 1.2 TCE při 2000 rpm: 39.7 kW
zdroj: [odkaz]
trochu si pooprav svůj náhled na věc :-)
výkon Mazdy při 2000 rpm: 25 kW
zdroj: [odkaz]
výkon 1.2 TCE při 2000 rpm: 39.7 kW
zdroj: [odkaz]
trochu si pooprav svůj náhled na věc :-)
Jinak, srovnávat malý turbomotor s větší atmosférou, turbo bude mít výkonově navrch. V nízkých otáčkách se chová jako atmo dvoulitr, ve středních jako atmo jednaosm a ve vysokých jako atmo jednašest. Atmo jednašest bude táhnout jako atmo jedna šest v celém svém spektru. Navzdory tomu bych turbomotor nechtěl, i když ty dnešní už jsou uživatelsky opravdu přívětivé.
Přesně tak bych čekal, že se to bude chovat. Podívám se na graf s průběhem výkonu TCe a zaraduju se. A pak se podívám do technických údajů a srovnám jízdní výkony, protože Renault nabízí do stejného auta i atmosferickou 1.6 a ... těžko se tomu věří:
0-100: 1.6 81 kW za 10.5, 1.2 TCe 85 kW za 10.9
sprint na 1000 metrů: 1.6 81 kW za 31.9, 1.2 TCe 85 kW za 32.2
Jak je to možné? Proč není TCe výrazně rychlejší, když má o dost navrch snad v jakýchkoliv otáčkách?
0-100: 1.6 81 kW za 10.5, 1.2 TCe 85 kW za 10.9
sprint na 1000 metrů: 1.6 81 kW za 31.9, 1.2 TCe 85 kW za 32.2
Jak je to možné? Proč není TCe výrazně rychlejší, když má o dost navrch snad v jakýchkoliv otáčkách?
zino
No, keď si čítam ten test, pozerám na výbavu, k tomu prihodím aj vlastné dojmy z reálneho stretnutia s Meganom a k tomu všetkému ešte prirátam tú cenu... Vychádza mi z toho naozaj jedno veľmi dobré auto, so slušnou technikou, výbornou výbavou a skvelou cenou.
Takže za mňa jednoznačne: :yes:
Takže za mňa jednoznačne: :yes:
Súhlas, nový motor mu vlial novú krv a vrátil ho do hry. Takto má vyzerať starostlivosť o model v priebehu jeho životnosti; priebežné inovácie, ktoré ho udržia v konkurencii.
GTI
Kontraproduktivní modernizace - drahá muzika Bose, aby se z reproduktorů chraplavě prodíral drumbas načerno přecucaný do ompétrojkové hluchoty... Ovšem za mistrovský designový kousek lze považovat... lesklou plastovou vložku předního nárazníku... :-) Ach bože... O té skládačce na středovém panelu snad ani nepsat, pořistrojové kino před řidičem... po tom toužíš? [odkaz]
Tak si dejme malou designovou lekci - [odkaz] tvar světel neharmonizuje s nárazníkem, neexistuje pohledová ladnost, jednotící linie, styl. Jen skládačka. No a kontrapohled? [odkaz] Slov jistě netřeba.
[odkaz] to je postoj co? A nyní... [odkaz] 8-s ;-)
Motor pochval. Stačí to?
P.S. Za necelých půl mega. No neber to...
To víš, kdo umí, umí. BRAVWO GOLF :yes: :-!
Tak si dejme malou designovou lekci - [odkaz] tvar světel neharmonizuje s nárazníkem, neexistuje pohledová ladnost, jednotící linie, styl. Jen skládačka. No a kontrapohled? [odkaz] Slov jistě netřeba.
[odkaz] to je postoj co? A nyní... [odkaz] 8-s ;-)
Motor pochval. Stačí to?
P.S. Za necelých půl mega. No neber to...
To víš, kdo umí, umí. BRAVWO GOLF :yes: :-!
Žeby majitelia Golfu 1,2TSI počúvali výlučne Piatu symfóniu?
A cena je fajn, nájdi mi lacnejší porovnateľný turbobenzín v triede.
A cena je fajn, nájdi mi lacnejší porovnateľný turbobenzín v triede.
Tak třeba Golf 1.2 TSI je levnější. Pokud tedy lze 1.2 TSI s 1.2 TCe porovnávat.
Určite hovoríš o 77 kW verzii? Lebo 63 kW porovnateľná nie je.
77kW se prodává za cca 350 000,-, skladovky 340 000,-. Mégane bude v podobné výbavě o dost dražší a v ČR asi těžko prodejné.
nemyslím si, za 355.000,- budeš mít Dynamique - a nebude ti tam chybět dešťový senzor, mlhovky.
Aktuální ceník má nejlevnější 85 kW TCe Megane za 334900. Výbava celkem normální, ESP, 6x airbag, keyless, PP, mlhovky, dvouzónová automatická klima, bederní opěrka, loketní opěrka, mě to přijde rozumné a dostatečné.
Tady jsem si udělal před časem takový malinkatý průzkum z kalkulací prodejců:
Golf 1,2 TSI 77 kW - Comfort Edition, bílá, 4xel. okna, 16"kola, aut.klima, RCD310, pal.pc plus, kožený volant, 7xairbag, white paket
- 365 184 Kč
Megane 1,2 Tce 85 kW - Dynamique, bílá, 4xel.okna, Arkanys, USB+BT, el. sklopná zrcátka, bezklíčový vstup, senzor světel a stěračů, 16"kola, aut.klima,
- 340 200 Kč
C4 1,6 VTi 88 Kw - Selection, bílá, 6xairbagl, zadní park. asistent, el. sklopná zrcátka, 16"alu kola, USB+BT, senzor světel a stěračů, aut.klima, aut. zrcátko
- 331 800
308 1,6 VTi 88 kW - Active, bílá, 4xairbag, 16"alu kola, vyhřívaná sedadla, aut.klima, senzor světel a stěračů, aut.zrcátko, 4xairbag,
- 349 000 Kč, skladovka v metalíze 339 900 Kč
Golf 1,2 TSI 77 kW - Comfort Edition, bílá, 4xel. okna, 16"kola, aut.klima, RCD310, pal.pc plus, kožený volant, 7xairbag, white paket
- 365 184 Kč
Megane 1,2 Tce 85 kW - Dynamique, bílá, 4xel.okna, Arkanys, USB+BT, el. sklopná zrcátka, bezklíčový vstup, senzor světel a stěračů, 16"kola, aut.klima,
- 340 200 Kč
C4 1,6 VTi 88 Kw - Selection, bílá, 6xairbagl, zadní park. asistent, el. sklopná zrcátka, 16"alu kola, USB+BT, senzor světel a stěračů, aut.klima, aut. zrcátko
- 331 800
308 1,6 VTi 88 kW - Active, bílá, 4xairbag, 16"alu kola, vyhřívaná sedadla, aut.klima, senzor světel a stěračů, aut.zrcátko, 4xairbag,
- 349 000 Kč, skladovka v metalíze 339 900 Kč
A jsme doma, konečně to někdo popsal rozumně. :yes:
Už jen to jak ti nad tebou vycházení z ceníkovky MIII a srovnávají se skladovkou Golfu... Ty ceny jsou prostě ve finále velmi podobné.
Už jen to jak ti nad tebou vycházení z ceníkovky MIII a srovnávají se skladovkou Golfu... Ty ceny jsou prostě ve finále velmi podobné.
A kdybys věděl, jak mi dneska v Renaultu nakonfigurovali kombíka... no i s leasingem nádherná cena. :yes:
Uz ked chces pouzivat odporne termity, tak sa aspon nauc, ze je to drum'n'bass, lebo inak vyzeras ako dumbass.
Dizajnovu liniu z toho [odkaz] vyciti aj slepy, ako je to navrhnute, iba chorobny popierac vsetkeho bez Vvv straca spojnenie medzi mozgom a senzormi, ak tam spravne logo nie je.
Kontrapohlad taku liniu nema [odkaz] kdezto su tam dve horizontalne linky bez zjavnej vertikalnej spojnice.
Dizajnovu liniu z toho [odkaz] vyciti aj slepy, ako je to navrhnute, iba chorobny popierac vsetkeho bez Vvv straca spojnenie medzi mozgom a senzormi, ak tam spravne logo nie je.
Kontrapohlad taku liniu nema [odkaz] kdezto su tam dve horizontalne linky bez zjavnej vertikalnej spojnice.
Na omalovánky dobrý, koukám, že si to nemůžeš odpustit ani na diskusích... >:D Já píši o reálu, zatím to nech plavat, časem ti to třeba možná i dojde.
Zase ti pointa usla 8-s.
Snazil som sa to vysvetlit takto polopate ako pre blbeckov, ale aj to je marne... :-!
Snazil som sa to vysvetlit takto polopate ako pre blbeckov, ale aj to je marne... :-!
>:D
Prosímtě přestaň tu už kulturně vzdělávat přispěvatelský kolektiv.
Ano, skoro všichni už víme, že pro tebe je kultura jen vážná hudba, pop, soul, či jeho kombinace....
Buď se tu profiluj jako auto-znalec anebo jako kulturní někde jinde.
Posměšný tón vůči někomu, kdo poslouchá drum and bass (a navíc si to špatně napsal, teda za předpokladu, že si to měl na mysli) mi dost vadí a není tě jako důstojného protivníka hoden...
Jinak s autem souhlas, za 500 000 ale myslím, že se dost lidí bát stejně nemusí. V bazaru to bude za pár let za cca 130 000 a to bude ten pravý moment ke koupi:)
Ano, skoro všichni už víme, že pro tebe je kultura jen vážná hudba, pop, soul, či jeho kombinace....
Buď se tu profiluj jako auto-znalec anebo jako kulturní někde jinde.
Posměšný tón vůči někomu, kdo poslouchá drum and bass (a navíc si to špatně napsal, teda za předpokladu, že si to měl na mysli) mi dost vadí a není tě jako důstojného protivníka hoden...
Jinak s autem souhlas, za 500 000 ale myslím, že se dost lidí bát stejně nemusí. V bazaru to bude za pár let za cca 130 000 a to bude ten pravý moment ke koupi:)
No dovol, správně jsem měl napsat nikoliv "drumbas" nýbrž - trumbas - je to od slova... trumbera... :-) Doufám tu nechceš rozehrát diuskusi o konfrontaci zvůků pro trumbery s klasickou hudbou virtuozních mistrů. Slyšel jsi vůbec hrát někdy housle? Nemyslím Vanesu... >:-[]
Jinak souhlas, ta cena je dost vysoká.
Jinak souhlas, ta cena je dost vysoká.
Nepochopil jsi mě.
Ať lidi poslouchají cokoliv přitroublého, mají na to právo a nečiní je to méně cennými. Třeba vynikají v nečem jiným.
V tvým posměšku a mé rekaci na něj mi jde především o to, že trumberové mají na svoji odpadní kulturu stejný nárok, jako ty na svoji virtuozní.
Přitroublý narážky na jakoukoliv z nich mi prostě přijde stupidní a s rozehráním té diskuze jsem tě právě odkázal někam jinam.
Ať lidi poslouchají cokoliv přitroublého, mají na to právo a nečiní je to méně cennými. Třeba vynikají v nečem jiným.
V tvým posměšku a mé rekaci na něj mi jde především o to, že trumberové mají na svoji odpadní kulturu stejný nárok, jako ty na svoji virtuozní.
Přitroublý narážky na jakoukoliv z nich mi prostě přijde stupidní a s rozehráním té diskuze jsem tě právě odkázal někam jinam.
To ty si chybně vysvětluješ můj příZpěvek, nemám nic proti těm co poslochají bezduchou "hudbu", naopak. Vedle toho vím, kde je hloubka, kde je kvalita. Kdyby to věděli ti trumbasovci, nikdy by si to nemohli přece pustit. Zde nejde o právo, zde jde o vztah k hudbě. Nečiním si právo být v postavení absolutistického hodnotitele, avšak rád se s tebou podělím o názor na muziku.
S větou - "ať lidi poslouchají cokoliv přitroublého" lze těžko souhlasit. Tak jako mají lidé chodit do škol, mají se vzdělávat i hudebně.
S větou - "ať lidi poslouchají cokoliv přitroublého" lze těžko souhlasit. Tak jako mají lidé chodit do škol, mají se vzdělávat i hudebně.
hrál jsem 12 let na housle, a myslím že docela obstojně...přesto si rád pustím i dnešní moderní elektronickou hudbu... ;-) vzhledem k mému věku vcelku pochopitelné....samozřejmě i klasika má své místo... ;-) ale povyšovat se nad lidi co poslouchají moderní hudbu...(o kvalitě se bavit nebudu) je dle mého nemístné...každý má poslouchat(a kupovat) to co se mu líbí a v čem se najde...
:yes:
:yes:
Nečiníš si právo být v postavení absolutistického hodnotitele, ale přesto se tak chováš. Nedávno byl v tvém hledáčku metal, pokud si dobře vzpomínám.
nasua23 má naprostou pravdu. Nech to být...
nasua23 má naprostou pravdu. Nech to být...
I mě se víc líbí design Golfu, v exteriéru i v interiéru. Ale tím to hasne. 1.2 TSI docela zaostává za tímto 85 kW TCe, a to podstatné je, ne že ne. Poznámku k muzice jsem vůbec nepochopil, to má být jako nějaká výtka? Kvalitní audio je pro mě podstatné a za verzi Bose dávám Megane jednoznačně palec nahoru :yes:
Výtka je to obecná, nikoliv nutně vztahovatelná pouze k méganovi - je to paradox, na stále lepších přístrojích se poslouchá stále horší kvalita nahrávek... Najdi mi kluka do třiceti, co neposlouchá v autě mp3.
Motory budou podrobeny konfrontačnímu testu, dole ti to píše míistr testér. Vydržme.
Motory budou podrobeny konfrontačnímu testu, dole ti to píše míistr testér. Vydržme.
Aha, jako obecnou výtku to beru. Jinak taky poslouchám MP3 a dávno nejsem kluk do třiceti. Kvůli úspoře místa, dokonce vesměs vyrobené z vlastních CD, když se to dobře udělá, ani netopýr nepozná rozdíl, klasiku mám v datovém toku 256 kbps.
poctivě se hlásím :-) Mezi náma... kdo poslouchá jazz v mp3 je barbar...
Ahoj chceš tvrdit že poznáš rozdíl mezi 320kbps a audio CD? v Autě? za jízdy?
KECY! a snobismus...
KECY! a snobismus...
To je taká pekná internetová forma; všetci máme v aute oblečené jelenicové rukavice, vzadu prehodené menčestrové sako a počúvame kvalitný jazz. >:D Skoro ako jehovistické obrázky dokonalého sveta. ;-)
nevím co má jazz společnýho s naprosto nevkusnejma mančestrovejma sakama pověšenejma na univerzálních vrzajících autoramínkách z Autokelly
No tak ako Ty prezentuješ jazz ako "lepšiu hudbu", tak tu niektorí prezentujú štýl "lepšieho Európana" práve tým menčestrovým sakom. Oboje je štylizovanie sa a možno snobizmus a od reality ciest má ďaleko asi ako čínske rezance zo sáčku od čerstvých hľuzoviek (česky lanýžov).
prezentuju? Ne, akorát mi přijde škoda devalvovat zvuk jazzu špatnou mp3kou (a nemyslím tím vlastnoručně konvertovanou muziku z cd do mp3 320kbps)... u Devida Géty je to víceméně jedno...
A ještě jedna otázka, co na poslouchání jazzu bys označil za snobismus?
A ještě jedna otázka, co na poslouchání jazzu bys označil za snobismus?
Ale v pohode, každý nech si počúva, čo chce. Len niekedy sa mi javí, že sa tu veci trošku prikrášľujú a niektorí sa tu hanbia priznať, že počúvajú aj toho "Devida Gétu". Ja trebárs počúvam len rádio, a to tak Expres (komerčné rádio so samými hitovkami), ako aj Devín s čítanou klasickou literatúrou. Ale netvárim sa, že len tú klasiku a Devid Géta nikdy.
Hlavně můj příspěvek byl naprosto špatně vyložen, dle zkušenosti vážně většina lidí (alespoň v mém okolí) nemá kvalitní mp3, ale stažený bůh ví odkud z netu a s mizernou kvalitou.. Pak právě rostu, když mi někdo věší bulíky na nos, jakej že je to jazz nebo klasik gurmán a doma na hifi nebo v autě mi pustí kvalitativně naprosto doprzněnou hudbu. U elektroniky to toleruju, ale u jazzu je to vážně škoda. That's all folks....
btw. Mě navíc "rajcuje" už samotnej rituál vyndavání média z obalu, ať už je to deska z papírovejch desek nebo cd z krabičky :-)
btw. Mě navíc "rajcuje" už samotnej rituál vyndavání média z obalu, ať už je to deska z papírovejch desek nebo cd z krabičky :-)
Mne by to také rajcovalo, kdybych nevěděl, jak se pokaždé to médium ničí. Takže CD a DVD jsou pěkně v "knihovně" a pracuji jen s binárními obrazy. Ostatně to má jen výhody. Kromě toho, že se to někdo neustále snaží ilegalizovat. Jo, desky, to je jiná.
Ne, ten můj příspěvek se týkal především stahovačů hudby v kvalitě 128-160kbps.... samozřejmě si můžu z CDčka vytvořit vlastní kvalitní MP3ky, ale nevidím v tom smysl... v autě stejně neposlouchám stejný album 10x, takže průběžně switchuju cd v changeru, aniž bych ztrácel čas převáděním vlastních CD do mp3...
a čo mám spraviť ja, keď mám 40GB hudby práve v tej 320kbps mp3? Mám tých 5 kabiel plných CD nosiť v kufri?! MP3 v aute je v terajšej dobe úplná samozrejmosť a hrať sa tu na fajšmekrov absolútne nedáva zmysel. JE jedno akú hudbu počúvaš, na diaľnici pri 140 to proste nerozoznáš.
PS: Tí fajnšmekri aj tak kadia na CD a hudbu počúvajú z platní
PS: Tí fajnšmekri aj tak kadia na CD a hudbu počúvajú z platní
Jo, to je presne ono - 40GB hudby naraz a pate pres devate dokola od Prahy az do Kosic. Ukazovak na tlacitku FW a mackas dalsi, dalsi, dalsi dalsi...
Pres den stahnout aspon 4 filmy a vecer je proklikat narychlo, neni cas.
Spotreba?
5,5 litru nafty a 10GB hudby na 100km.
Pres den stahnout aspon 4 filmy a vecer je proklikat narychlo, neni cas.
Spotreba?
5,5 litru nafty a 10GB hudby na 100km.
To právě naprosto nechápu :yes:
Už som ti to písal niekoľko krát - nesúď ostatných podľa seba. Nechápem prečo by som pred každou cestou mal premýšľať čo budem počas jazdy počúvať a v konečnom dôsledku sa potom obmedzovať na pár CD. Zvlášť keď budem v aute celý deň, čo je u mňa celkom bežné... 8-s
Tebe soudím podle toho, co píšeš.
Na to že píšeš odveci si už pomaly ale isto zvykám. Tak teraz skús niečo k danej téme a hlavne mi skús objasniť ako si prišiel na to, čo si napísal predtým. >:D
Psal jsem o kultuře empetrojkařů, což je téma této části vlákna.
Že ses v tom našel, není můj problém.
Že ses v tom našel, není můj problém.
Stupídne(ako vždy) si reagoval na môj príspevok o tom, že mám v aute 40GB vo formáte mp3. Evidentne máš o kultúre empétrojkárov taký istý prehľad ako o autách. Aké predvídateľné - a zase ideš poúčať... >:D
Bohužel jsem přehlédl, žes to psal ty, jinak bych nereagoval.
Debatovat s tebou je totiž jako plavat v žumpě.
P.S.
A nezapomeň dodat ten tvůj sebezáchovný slint o zkrachovalém taxikáři.
Debatovat s tebou je totiž jako plavat v žumpě.
P.S.
A nezapomeň dodat ten tvůj sebezáchovný slint o zkrachovalém taxikáři.
Že sa pri debate so mnou vždy po.sereiš a potom smrdíš ako keby si plával v žumpe, nedávaj za vinu mne, ja za to naozaj nemôžem. >:D
PS:
S kľudom si ma daj na hate list, aby si sa nabudúce zase "nepomýlil". O tvoje trápne reakcie fakt nestojím. :-!
PS:
S kľudom si ma daj na hate list, aby si sa nabudúce zase "nepomýlil". O tvoje trápne reakcie fakt nestojím. :-!
:yes:
Fajnsmekri poslouchaji zvuk sveho motoru ;-) .
Jo! :yes:
Ja treba mam radio porad vypnute.
Jezdim a posloucham auto. Mam to tak rad.
Ale obcas tomu dam kladu - vetsinou brzy rano nekde v horach - a pote, co nahore na sedle vzbudim slunce, cestou zpatky pres probouzejici se vesnicky stahnu okna a zapnu radio, pustim si neco pohodoveho a uzivam si ten chill-out...
To je ta GTI-ho nesnesitelna lehkost...jetí :yes:
Ja treba mam radio porad vypnute.
Jezdim a posloucham auto. Mam to tak rad.
Ale obcas tomu dam kladu - vetsinou brzy rano nekde v horach - a pote, co nahore na sedle vzbudim slunce, cestou zpatky pres probouzejici se vesnicky stahnu okna a zapnu radio, pustim si neco pohodoveho a uzivam si ten chill-out...
To je ta GTI-ho nesnesitelna lehkost...jetí :yes:
[odkaz]
Ale jinak souhlas, na rozdíl od jiných se daří Renaultu skutečně posouvat model k lepšímu jak opticky tak (a to se cení nejvíce) technicky (1,2 TCe) a dnes je to velmi dobré auto a zaslouží :yes:
Jinak vnější tvary jsou sice trochu francouzské, ale myslím, že nikde to není úlet který by rušil funkci auta jako dobrého HB a proti gustu žádný dišputát.
Tak Mégane vyzerá vo verzií s LED diódami po facelifte výborne. Ale je pravda, že by si facelift zaslúžil aj zadok. :yes:
Co se přehlednosti tohoto řešení týče, je dle mého lepší než analog. Ale nikomu tento názor nevnucuji.
Ps.: Nedávno jsem seděl v nové Laguně a přistihl jsem se, že mě napadlo - "no jo, dobrý, ale na ten anologový tachometr bych si už nerad zvykal". Takže asi tak... ;-)
Já přesedl jak víš z Laguny a řekl jsem si "jo, na to by nebyl problém si zvyknout".
Máš tam SZ ;-)
ještě mě tak napadá, že by možná nebylo špatné si připlatit i za TomTom. Jen se třeba podívat, co říkají na Renault foru na cenu aktualizací a jestli jsou nutné aktualizace přímo v Renaultu nebo i nějak "levně" mimo
Při koupi jsem to měl stejně ;-) Za SZ díky.
Navigaci bych tam nechtěl. Ad 1) v interiéru Meganu vypadá blbě. Ad 2) často pracovně cestuji do neznámých destinací a proto ocením navigaci v mobilu. V každé cizí zemi rád otestuji místní kuchyni a poznám charakter toho kterého města - na večerní procházky je pěší GPS super a nevidím důvod, proč mít 2 přístroje místo jednoho.
Ale tohle je ryze individuální záležitost - já raději univerzální navigaci v mobilu, někdo raději více přístrojů, ale sofostikovanějších.
Jen ten TomTom v Meganu, to je jak pěst na oko.
Nicméně kvůli té designové čistotě palubky by mě osobně za to ta navigace nestála.
Duvod je jasnej... aspon tomu, kdo nekdo jel v aute opravdu rychle.
;-)
V urcity fazi uz nemas cas cist cisla... proste jen vis, kam zhruba ma rucicka ukazovat... a to je duvod, proc je analogova klasika u rychlych verzi.
No a krome toho je taky levnejsi - a to je zase duvod, proce je z Turecka.
;-)
Domnívám se, že v GT a RS je analog, neb je to "sportovnější" (i když F1 a rallye speciály mají hlavní údaje digitální)
V ceně (výrobní) to rozhodně není.
Treba F1 to dovedly k dokonalisti - tak uz jen barevna vysec z kruhu...
Soutezni auta - pro me vrchol sportovnich aut - maji casto pred ridicem ruciscku... a pred spolujezdcem stejne udaje v digitalu...
Normální Megane (Expression, Dynamique, Privilege) má splnit touhy většiny klientely, tedy francouzské. A francouzi se v pokroku vždy vyžívali a dokázali si zvyknout a ocenit logická a rozumná řešení na úkor omezení se v tradici a kostnatosti (sorry, ale jinak to napsat neumím). Jenže pro GT a RS jako sportovní vozy se sluší hodit analogové budíky aby měl řidič pseudopocit z rostoucí rychlosti na budících. Naopak Generation a Fluence jsou určené hlavně pro východní trhy, ve Francii je nekoupíš. Ty jsou hodně tradicionalní v autech, proto ty ručičky. Cenu bych v tom až tolik neviděl.