tak bizardně odporný nárazník. Jakýkoliv i tuzing tomu autu jen prospěje. Otázka je kolik to papne po dálnici, když pojedeš rovinu na dálnici s firemníma TDI t.j. tachometrových 160.
Az na to, ze hmotnost vozidla pri ustalenej rychlosti nema na spotrebu v podstate ziaden vplyv. Cx a velkost priecneho prierezu ovsem ano, a pri tych rychlostiach dominantny...
Trenie? Chapem, ze furmanske vozy tahane volskymi zaprahmi maju kolesa ulozene na ocelovych objimkach, a tam sa to trenie moze prejavit.
Ovsem u beznych osobnych aut je pri rychlostiach >100km/h rozhodujuci aerodynamicky odpor. A okrem toho, vsetky mne zname auta maju v nabojoch kolies valive loziska kde trenie nehra velku ulohu...
sak ti hovorim, az budes mat auto, tak skus ist po dialnici 100km na prazdno, potom sa vrat, naloz ho a zmeraj spotrebu este raz... som zvedavy ci ti vyjde ta ista spotreba ty lozisko...
Hmotnost ovlivňuje setrvačnou sílu. Pokud jedeš ustálenou rychlostí, tak má Teddy pravdu. Při ustálené rychlosti se motor pere se silami, které auto brzdí. Setrvačná síla tě nebrzdí, ale naopak pomáhá udržet tě v pohybu. Těžké auto bude mít hlavně problém se na danou rychlost dostat. Vliv má také při jízdě z/ do kopce, kde zase hraje roli gravitace.
Nie je hanbou nieco nevediet, alebo sa pomylit. Hanbou je nepriznat si to. Raz to pochopis, a potom konecne prestanes robit zo seba hlupaka...
Ale medzitym by si nas este mohol trosku pobavit a porozpravat o tom ako "trenie" suvisi s nakladom a so spotrebou pri ustalenej rychlosti! Chapes, chcem sa este trosku zasmiat... >:D
Myslím, že Atlis vôbec nevyvracal tvoju teóriu, tú predpokladám pozná tak ako ja, ty... Ale vieme, že teória na tejto úrovni vo svojej jednoduchosti zanedbáva isté vplyvy. Myslím, že návrh, aby si naložil auto, spravil trasu a potom ho vyložil a spravil tú istú trasu, nieje zlý. Aj keby si mal akokoľvek pravdu, tak by si to spravil, aby si ju Atlis-ovi frkol do tváre. Miesto toho tu teoretizuješ... A tým vôbec nepopieram tvoju teóriu ;)
na S-Maxy aj Mondea nie je v PL problem dostat zlavu okolo 20% v priebehu celeho roka. na Focusy je to zvycajne okolo 10-12%, ale ked bol vypredaj rocnika 2011 dostal jeden chalan z naseho fora tiez okolo 20% - co potesi hlavne preto, ze od 2012 sice ceny ostali, no isla dole mierne vybava...
...tuto větu:
Otáčky se tehdy krátkodobě (po dobu 15 s) zvýší z 3000 -1
To jako při overboostu stoupnou otáčky?
Jak?
Pokud je spojena spojka, tak motor má takove otáčky, jaké odpovídají rychlosti a zvolenému převodu. Pokud by měly tehdy (tehdy kdy?) otáčky stoupnout, musela by se rozepnout spojka.
Vzhledem k tomu, že ST nebude schopno konkurovat autům jako je Astra OPC nebo Megane RS (nemá samosvor, brzdy taky horší) tak ta cenovka vypadá hodně sebevědomě. Skutečný konkurent, Golf GTI stojí cca 690 tis. Je docela možné, že Ford bude postupovat s cenou stejně jako u běžného Focusu, tzn. že v ceníku bude vedle "normální" ceny uvedena i cena akční - o cca 150 tis. nižší. To jsou běžné cenové hrátky. Za 850 tis. by to rozhodně dobrá koupě nebyla :no:
Kdybych si měl vybírat v této kategorii asi bych sáhl po Mazda 3 MPS. Za cenu 599.900,- Kč mám 260k a užiju si stejnou srandu jak Focem a nebo s GTI neli větší. Co vy na to? ;-)
Mám ještě lepší cenový tip: Peugeot 308 GTI 147kW za cca 460 tis., lité osmnáctky, polokožené čalounění, brzdy o průměru 340mm a mnoho dalšího v ceně. Pružné zrychlení má přitom lepší než Golf GTI především díky twin-scroll turbu od BMW - za tu cenu nabídka roku >:-[]
No. Zeby sa sportovejsie auta vyberali podla cennika, tak to asi nie. A ostry hatchback od Peugeota porovnavat s VW, Mazdou a Fordom? To ano,ale pred nejakymi 20 rokmi. :-O
Ve srovnávacím testu na autobild.de dopadl 308 GTi ve srovnání s Golfem VI GTI celkem dobře, díky 340 mm předním brzdám (golf má jen 310 mm) měl výrazně kratší brzdnou dráhu a díky pokročilejšímu způsobu přeplňování ujížděl golfu i při pružném zrychlení. Zároveň nabízel v základu bohatší výbavu. Němce přitom určitě netřeba podezírat, že peugeotu nadržovali:-) Cena Golfu GTI cca 690 tis. cena Peugeotu 308 GTi cca 460 tis., co víc dodat!
[odkaz]
TSI v GTI nemá valvelift. Kdyby měl valvelift, tak má 350 Nm místo 280. Tahle verze je vyhrazená pro Audi. U dvoulitrů poznáš twinscroll někde kolem 180-200 kW, hlavně v reakci na plyn. Pružná zrychlení jsou pak otázkou zpřevodování.
Jen tak mimochodem. 147 kW THP má nebo nemá Valvetronic? Nebo jiný systém řízení ventilů. Nejsem si teď jistý.
Motor v 308 GTi má přímé vstřikování i Valvetronic, myslím, že je to stejný motor, který bmw dává do Mini jen s mírně sníženým výkonem ze 155kW na 147kW. Pro těch "pár" motorů co dodají Peugeotu nebudou asi dělat jiné než softwarové úpravy, kdo by to platil...
Autobild by som bral ako bernu mincu, ak by som riesil, ktore auto ma lepsi polomer otacania, alebo ci sa viac vzduchu vojde do kufru Astry, Octavie, alebo Meganu.
O autach na ktorych sa jazdi pre radost si, pri vsetkej ucte, radsej spravim nazor popri Autocar-e.
No pokud napíšou, že golf zabrzdí ze 100-0 km/h na dráze 37,9 metru a peugeotu stačí 34,8 metru a podívám se na průměr brzd, který je u golfu 312 mm a peugeotu 340 mm tak tomu klidně věřím.
To je nějaký moc velký rozdíl, ale důležitou roli hraje také typ použitých pneu na testovaném autě - viz. testy pneu... A průměr kotouče taky ještě nutně neznamená, že to brzdí lépe ;-):-)
Pneumatika, kotouč, destičky, celkově podvozek a povrch (kolo ve vzduchu nebrzdí), elektronika. Také je otázka, jestli brzdy vadnou nebo ne. Pokud brzdí o něco hůř, ale zvládnou to znovu a znovu a znovu, tak je to rozhodně lepší, než lepší výsledek na první pokus a pak jen horší a horší. Viz ten test, výkon Golfu se po zahřátí brzd zlepšil, Peugeotu zhoršil.
Každopádně stojí při úvaze o koupi "auta pro zábavu" za zamyšlení, že auto za 460 tis. (308 GTi) má modernější motor, lepší brzdy a daleko lepší základní výbavu (polokůže, park. senzory, 18p.kola apod.) než auto za 690 tis. (Golf GTI). Já osobně, ač teď jezdím ve druhém jmenovaném a jsem s ním až na DSG, které jsem tam objednávat fakt neměl, spokojen, bych v současné době volil kvůli poměru cena/nabízená hodnota určitě 308 GTi.
Ten modernější motor zkus rozebrat. Lepší brzdy... 308 GTi neznám, předpokládám, že tvé tvrzení je založené na něčem lepším než test brzdné dráhy v AB. U GTI jsem na okruhu s brzdami problém neměl, v rámci třídy, samozřejmě. V kterých parametrech jsou horší (vadnutí, dávkovatelnost, charakteristika atp.)? Výbava je mezi Golfy dobrá, v rámci konkurence to už tak skvělé není, to je pravda. Ale 690 tisíc? Bez DSG se v pohodě vejdu do 600.
Ty uvedené ceny jsou ceníkové, slevu dá dnes snad každý prodejce, každopádně srovnatelně vybavený P 308 GTi vyjde proti VW ceníkově levněji o cca 300 tis. Osobní zkušenost s 308 GTi sice nemám, ale koupit bych se ho nebál, není to žádná horká novinka, vyrábí se už přes 2 roky, jeho motor je made in germany a je to opakovaně motor roku. S Golfem GTI jsel jel taky poprvé až když mi ho vyrobili >:-[]
Já ty ceny bral podle sebe. 308 GTi mám "tady u sebe" za něco přes 20 tisíc €, Golf GTI mám za chlup pod 23 tisíc €. Oboje v základu a po "základní" slevě (u Pažouta dokonce 22%). Ronault píše, že má své slabiny, a já tomu i věřím. Kdybych kupoval, vyzkouším.
Myslim ze s Genesisom (zadokolka, samosvor!) by som si uzil mozno este viac zabavy ako s Focusom alebo M3/MPS. A usetrenych 100 litrov by mi chvilu stacilo na nove sady pneumatik a palivo! :-)
jen pro upřesnění 3,8V6......Tak je to určitě, jaký má kdo vkus....já osobně bych do Hunáče nešel, už jen kvůli tomu, že je to Hunáč a vyhodit 750 (830) za něj to bych asi nedal (kdybych je měl). Máme ho v baráku a Genesis se neprodal ani JEDEN od té doby co se prodává jak 2,0T tak 3,8V6. A u nás stojí 830.000,- Kč. (samo, že nějaká sleva by šla). Je to jen můj názor na Huyndai. Za ty prachy NE
Když už chceš argumentovat zadokolkou, co takhle GT 86? V Německu 30 tisíc €. Genesis je GT, ne stroj na zábavu. Nicméně ani jeden nedokáže nahradit kvality HH, kvůli kterým tahle auta vznikla.
MPS je úplně jinak zaměřené, než Focus ST (ten předchozí určitě), nemluvě o GTI, které je úplně pro jinou skupinu zákazníků. A pokud někdo překousne divnej vzhled MPS a nebude mu vadit kvalita + vzhled interiéru a především výrazně tvrdší a prkennější podvozek (s odskakujícím zadkem na mírně horší silnici), bude mít výborný poměr cena/výkon/výbava. Ale těžko to bude koupě srdcem. Ale pak bych se spíše díval na zajímavější a zábavnější auta jako Hyundai Genesis Coupé V6 nebo ještě lépe MX5 či ideálně Toyota GT86 :-)
Ale pokud jde někomu jen o to, aby mohl říct kolik to má koní a jak to jede na rovince, ať si klidně koupí MPS ;-)
P.S.: Peugeot 308 GTI bych už vůbec nesrovnával, pokud mluvíme o HotHatchi, to je spíše rychlý hatchback, kterému chybí právě ta "zábavnost", ale preferuje především univerzálnost. GTI v šesté generaci šlo pravda také hodně k té univerzálnosti, ale stavitelný podvozek s režimem Sport to naštěstí hodně řeší. Pokud jen jedno nastavení podvozku, přijde mi na české okresky nejlepší nastavení předchozí generace Focusu ST..
To se asi zbláznili s tou cenou !! To není Golf GTI, kde cena postupem doby padá mnohem pomaleji než u Focusu ST, aby si mohli dovolit chtít takové peníze a ještě nemít ve výbavě Xenony, tempomat, parkovací čidla apod. Nakonec cena byla jedním z důvodů, proč jsem si před třemi lety vybral GTI místo Focusu ST, protože ceny byly skoro stejné a Focus ST si zdaleka nedrží cenu tak dobře jako Golf GTI, ikdyž jejich schopnosti jsou v obou případech velmi dobré a patří mezi špičku HotHatchů.
P.S.: Ale kdo o něj bude mít i přes jeho podivný vzhled zájem, jistě si nějaký ten měsíc počká a nebude problém z prodejce dostat zajímavé slevy, jako je u Fordu běžné >:-[]
...cena je mimo, kazdy rozumny to koupi pv nemecku nebov polsku....kde sice mene vybavene...ale o 150-200 tis levnejsi... anebo...dovezte si to z USA :-)
cena od 474tis. samozrejme kdyz dopocitame dph clo a dovoz plus vse potrebne jsme na cca 620 tis.
...jen nechapu, kdy ford do focuse a cmaxu zacne dodavat tu velkou dotykovou obrazovku.....kterou maji v USA..hned ten interier vypada lepe ;)