Ojetiny
Někdy se mi zdá, že při hodnocení Rencků se používá princip kolektivní viny - prostě když je něco špatně u jednoho modelu, musí to být špatné i u toho druhého - i kdyby ten konkrétní motor/převodovka/typ výbavy ani vlastně nebyl v nabídce >😒]
pár postřehů od bývalého Renaulťáka, sice benzinového, ale fórum, jako nejlepší zdroj info o reálnych problémech jednotlivých modelů, mám slušně nastudované😒br />
- karty - problém u prvních Lagun, občas u prvních Meganů, u Scéniců spíš výjimečně. Osobně jsem měl Megane tesně před F/L a s kartou nikdy žádný problém nebyl. Klasicky mi párkrát padla, zasedl jsem ji a pod., takže "běžný provoz"
- cívky u benzinů - ano, toto je známý problém. Osobně jsem měl v 1.4 60kW origo nějaké německé (Bosch?). Za 100tis km odešly 2.
- u 1.6 benzin omezená životnost variátoru, většinou kolem 60/80tis Km.
- 2.0T - ano, je jich jak šafránu, ale jsou celkem spolehlivé. Zajímavé je hodnocení v článku, kde se mluví o výborně potlačené turbodíře, protože zatím jsem ve všech testech (i zde) četl naopak o výrazné turbodíře tohoto konstrukčně už staršího motoru
- 1.5dCI - tady opět podle výkonu se používali rozdílne vstřikovače, některé lepší, některé horší
- 1.9dCI - jak už psal kolega výše, většina problému u tohoto motoru začíná u dlouhých intervalů výměny oleje. V průběhu výroby se upravilo tuším poddimenzované chlazení turba, takže po F/L je to už velmi slušný motor. Rekordní spotřeby s tím ale člověk asi neudělá, ale to je stejný i u 2.0dCI.
- žárovky - kolega měl tuto generaci Scénicu jako služební a mi vyprávěl, že na cestě PHA-Brno měnil žárovku klidně i 3x >😒] , já u Megana za 6.5 roku měnil 3x taky
Pro tuto generaci Scénicu platí podobně jako pro Megane nebo Lagunu, že se určitě vyplatí investovat do modelu po F/L, které jsou výrazně spolehlivější. 1.4 benzin bych zvažoval čistě do města, je to sice spolehlivý motor, ale na tuto krabici bude slabý. Asi bych vynechal i 2.0 atmo, který je sice taky spolehlivý, ale spotřeba výrazně převyšuje dynamiku. Stejně je jich poskrovnu.
pár postřehů od bývalého Renaulťáka, sice benzinového, ale fórum, jako nejlepší zdroj info o reálnych problémech jednotlivých modelů, mám slušně nastudované😒br />
- karty - problém u prvních Lagun, občas u prvních Meganů, u Scéniců spíš výjimečně. Osobně jsem měl Megane tesně před F/L a s kartou nikdy žádný problém nebyl. Klasicky mi párkrát padla, zasedl jsem ji a pod., takže "běžný provoz"
- cívky u benzinů - ano, toto je známý problém. Osobně jsem měl v 1.4 60kW origo nějaké německé (Bosch?). Za 100tis km odešly 2.
- u 1.6 benzin omezená životnost variátoru, většinou kolem 60/80tis Km.
- 2.0T - ano, je jich jak šafránu, ale jsou celkem spolehlivé. Zajímavé je hodnocení v článku, kde se mluví o výborně potlačené turbodíře, protože zatím jsem ve všech testech (i zde) četl naopak o výrazné turbodíře tohoto konstrukčně už staršího motoru
- 1.5dCI - tady opět podle výkonu se používali rozdílne vstřikovače, některé lepší, některé horší
- 1.9dCI - jak už psal kolega výše, většina problému u tohoto motoru začíná u dlouhých intervalů výměny oleje. V průběhu výroby se upravilo tuším poddimenzované chlazení turba, takže po F/L je to už velmi slušný motor. Rekordní spotřeby s tím ale člověk asi neudělá, ale to je stejný i u 2.0dCI.
- žárovky - kolega měl tuto generaci Scénicu jako služební a mi vyprávěl, že na cestě PHA-Brno měnil žárovku klidně i 3x >😒] , já u Megana za 6.5 roku měnil 3x taky
Pro tuto generaci Scénicu platí podobně jako pro Megane nebo Lagunu, že se určitě vyplatí investovat do modelu po F/L, které jsou výrazně spolehlivější. 1.4 benzin bych zvažoval čistě do města, je to sice spolehlivý motor, ale na tuto krabici bude slabý. Asi bych vynechal i 2.0 atmo, který je sice taky spolehlivý, ale spotřeba výrazně převyšuje dynamiku. Stejně je jich poskrovnu.
Docela mě zaráží ten výčet poruch, který jsem osobně u Francouze nikdy nezaznamenal a naopak mi tam chybí neustále vymlácený podvozek, což už u francouzských aut nepovažuju za vadu ale vlastnost. Osobně nechápu co má startování kartou za výhody. Já bych ho teda nechtěl. Zatím sem na to slyšel každýho jen nadávat a že by ta karta byla nějak skladnější než klíč se mi teda nezdá.
já na Meganu do 100tis Km neměnil na podvozku nic, a to většinu života strávil v Praze. Naopak na Xsaře se různé tyčky řízení a stabilizátory a nevím co měnili docela často.
karta možná není extra skladná, ale stačí zasunout a zmáčknout čudlík (nebo u vyšších výbav stačí mít v kapse/tašce). Nemusíš šmátrat klíčkem, pak točit a pod. Já jsem jednoznačně za kartu, teď ji nemám v autě a chybí mi to.
karta možná není extra skladná, ale stačí zasunout a zmáčknout čudlík (nebo u vyšších výbav stačí mít v kapse/tašce). Nemusíš šmátrat klíčkem, pak točit a pod. Já jsem jednoznačně za kartu, teď ji nemám v autě a chybí mi to.
Ty by ses asi neměl vyjadřovat k podvozku a jiným "nepodstatným" věcem na autě, kterým evidentně stejně nerozumíš a jejich funkci nechápeš, ale omezit se na svý čudlíky a karty a všechny další hračky, které ti v autě chybí....
Nic ve zlém... 😉
Nic ve zlém... 😉
nerozumím, ale vím co řekli na přehlídce po cca 90tis Km - podvozek OK, nic není potřeba měnit. Nic neklepalo, nic nevrzalo.
U Xsary jsem viděl jen staré faktury co tam měnili ještě tchánovi, ale nijak zvlášť jsem to nestudoval, byly to položky v řádech stovek korun
čudliky a karty jsou možná hračičky, ale postupně je zavádí každý. časy se holt mění 😉
U Xsary jsem viděl jen staré faktury co tam měnili ještě tchánovi, ale nijak zvlášť jsem to nestudoval, byly to položky v řádech stovek korun
čudliky a karty jsou možná hračičky, ale postupně je zavádí každý. časy se holt mění 😉
Kolega z práce kupoval novou 307. Teď má najeto 50 tisíc a už 3x! musel měnit tyčky od stabilizátoru a to je kloboučník nejhrubšího zrna. Jezdit s tím autem já tak to měním asi co pár měsíců. Na oktávce jsem je měnil jednou, ale jen díky tomu, že byly plastový a v zátáčce jsem je přetrhnul (ne najednou nejdřív jednu a za pár týdnů druhou) Po výměně za kovový fungovaly až do 180 000. Na Laguně jsem je měnil vždycky na jaře. Spolu s čepama na řízení. Co tak píšeš tak Xsara asi má podobně mizerně poddimenzovaný podvozkový díly.
Jinak strčit klíček do zapalování a otočit s ním je skutečně nadlidský úkol. Nikdy mě nenapadlo, že mě to vlastně má obtěžovat.
Jinak strčit klíček do zapalování a otočit s ním je skutečně nadlidský úkol. Nikdy mě nenapadlo, že mě to vlastně má obtěžovat.
Tak je celkem jasné, že dokud to nebudeš mít v octávce, tak to budeš kritizovat. Já bych už auto bez karty nechtěl.
a neobtěžuje tě třeba to, že musíš chcípnout motor a pak vytáhnout kartu? To máš jeden zbytečnej pohyb na víc. Klíčkem jen otočíš a vytáhneš. Mnohem jednodušší. Já bych osobně místo takový * radši 20 koní navíc 😉
tak to už bude taková "filozoficko-éterická" debata, ale jaký je rozdíl mezi vypnutím motoru čudlíkem a vytažením karty = 2 pohyby a mezi otočením klíčku a jeho vytažením = 2 pohyby?
A když máš keyless, tak máš naopak jen 1 pohyb 😉
Ok, ale to je prostě věc zvyku - někdo raději ovládání rádia na volantu, někdo pod volantem a pod.
A ano, u Xsary se říká, že podvozek nevyniká právě životností. Na druhou stranu díly jsou relativně laciné a opraví ti to každý pepa v garáži.
A když máš keyless, tak máš naopak jen 1 pohyb 😉
Ok, ale to je prostě věc zvyku - někdo raději ovládání rádia na volantu, někdo pod volantem a pod.
A ano, u Xsary se říká, že podvozek nevyniká právě životností. Na druhou stranu díly jsou relativně laciné a opraví ti to každý pepa v garáži.
no na vyměňování čepů, ramen a silentbloků na jakýmkoliv běžným autě stačí kdejaký pepa v garáži. Já bych leckterý ty garážníky ani tak nedehonestoval a na druhou stranu autorizovaný servisy nijak zvlášť nevyzdvihoval. Neexistuje nic jako pod-mechanik a nad-mechanik. Existuje jen mechanik. Buďto mizernej nebo dobrej, ale principielně je jedno jestli dělá v autorizovaným servisu nebo sám v garáži.
já to nemyslel špatně. Některá auta ale mají různá specifická řešení, blbě se schání ND a pod. Zatímco Xsara je docela "blbuvzdorná" (dokonce já jsem si na ní spoustu věcí udělal sám) a i kdyby ji nějaký mechanik, klidně i málo zkušený, viděl poprvé v životě, tak by to zvládl bez dohledávání manuálů a pod.
Kartu nikam strkat nemusíš, když nejsi škrob a připlatil sis za handsfree kartu. Pak už klíč nemá žádný smysl.
No konkrétně do novýho Megana ji strkat musíš.
Nemusíš, karta hands free - 8100 Kč lze připlácet k E😜ression, Dynamique a Bose, v Privilege je již součástí výbavy.
Aha já jen že kámoš má novýho megoše a tuhle finesku tam nemá. Vzhledem k tomu, že to má jinak plnou palbu jsem myslel, že mu tam nic nechybí. Evidentně teda chybí 😉
Všichni tvrdí, že maj plnou palbu, ale tu má málokdo. Taťka třeba dneska tvrdil, že byli se známým se podívat na Bravo a to mělo ve výbavě "vlastně všechno, ABS, klimu"... tak jsem se trochu zasmál, že tohle není v dnešní době plná palba.
Megane třeba v plné palbě má dneska couvací kameru, aut. dálková světla, udržování v jízdních pruzích, tuhle hands free kartu... atd. 😉 Dnešní nižší střední nabídne i daleko více, třeba C4 kontrolu mrtvých úhlů a masážní sedačky, i30 vyhřívaný volant... 😄
Megane třeba v plné palbě má dneska couvací kameru, aut. dálková světla, udržování v jízdních pruzích, tuhle hands free kartu... atd. 😉 Dnešní nižší střední nabídne i daleko více, třeba C4 kontrolu mrtvých úhlů a masážní sedačky, i30 vyhřívaný volant... 😄
co se týče podvozku, tak jsem do 200 000 měnil jen tyčky od stabíků a axiální táhlo řízení při cca 120 000, ale to jsem měnil před tím i na oktávce, teď chci nechat udělat test tlest tlumičů, začíná to poskakovat a houpat jak parník. Jinak jsem na podvozek nešáhl. Teď akorát budu muset nechat opravit palubku, začíná blbnout tak uvidíme.
Karta namiesto kluca velmi vyhody nema. Avsak karta, ktora ti zabezpeci bezklucovy vstup a start auta je vyborna vec. Ako pise kuko, prides k autu, zatiahnes za klucku, sadnes, stlacis tlacitko a mozes ist.
Pridam ja par postrehov z Megana II po FL, 120tis km😒br /> Vlastne jedine problemy, na ktore si spominam suvisia prave s bezklucovym vstupom (co je skoda)😒br /> - senzory za kluckami prestali snimat polozenie ruky na klucku a tak sa da auto bezklucovo otvorit az dvojitym potiahnutim za klucku
-zamykacie tlacitka na kluckach prestali na niektorych dverach fungovat - oxiduju mikrospinace
Pridam ja par postrehov z Megana II po FL, 120tis km😒br /> Vlastne jedine problemy, na ktore si spominam suvisia prave s bezklucovym vstupom (co je skoda)😒br /> - senzory za kluckami prestali snimat polozenie ruky na klucku a tak sa da auto bezklucovo otvorit az dvojitym potiahnutim za klucku
-zamykacie tlacitka na kluckach prestali na niektorych dverach fungovat - oxiduju mikrospinace
Aj karta, ktorú strkáš do palubky má výhody. Napríklad tú, že štaruješ jedným stlačením tlačidla - teda ťuk, a dosť, čakáš. Riadi to počítač, včetne počtuotáčok štartéra. U Passatu je namiesto kľúča taká krabička, strčíš ju do palubky a štartuješ jej stlačením - ale nestačí zmačknúť a čakať, musíš to držať stlačené pokým to nenaštartuje, podobne jak s kľúčom. Karta v Renaulte šetrí štartér a šetrí motor.
Čo sa týka rôznej korózie a oxidácie kontaktov v autách, treba si kúpiť jeden sprej (najlepšie teflonový) a 2x do roka to jemne prestreknúť. Celé auto zaberie tak 15 minút. A je pokoj. Vyskúšané.
Čo sa týka rôznej korózie a oxidácie kontaktov v autách, treba si kúpiť jeden sprej (najlepšie teflonový) a 2x do roka to jemne prestreknúť. Celé auto zaberie tak 15 minút. A je pokoj. Vyskúšané.
Autor clanku napsal vsechny poruchy automobilky za poslednich 20let ze vsech modelu do jednoho a napsal to k jednomu modelu (priste az bude testovat jiny Renault tak tam budou ty same poruchy). A u Nemeckych je to naopak. Vsechny chyby na jednom voze rezepise mezi vice modelu. :no:
jo Renault v těhle letech se sice snažil posouvat mílovými kroky vpřed, ale bohužel spolehlivost to hodně odnesla a posléze celá pověst značky 😐
Povesti znacky rendlik a spol uz nic nepomuze. Doba, kdy tato automobilka vyrabela hezke, prakticke a spolehlive vozy skoncila pred nekolika desetiletimi. :no: :no: :no😒br />
Dnes by soudruzi z Velkeho Rumunska udelali lepe, pokud by v licenci vyrabeli vozy VW.
Dnes by soudruzi z Velkeho Rumunska udelali lepe, pokud by v licenci vyrabeli vozy VW.
Nič to, hlavne že ti chutí jesť.
Ona pravda o té spolehlivosti bude někde na půli cesty, asi si všichni vzpomeneme na "zhodnocení" Golfa V.
"Nezastavitelné" motory člověk potká napříč značkami, kolik Audin a Volkswagenů takhle odešlo, že? O Scéniku jsem to ještě nikdy neslyšel. Tak jako tak, chcípnout ten motor zase takovej problém není, pokud má auto v pořádku spojku.
Bola to jazdenka, pri cca 16.tis. km odišlo kvôli vadnému CGR-ventilu turbo. V závere zablbla elektronika - nejaký čas sa samovoľne otvárali okná vo dverách. Po vysušení a zatesnení (do dverí sa nejak dostala vlhkosť) to prestalo. Po výmene turba začala vydávať pazvuky ľavá poloos, homokinetický kĺb mal už zrejme dosť. To je všetko.
Nikdy žiadny problém s kartou, štartovaním alebo elektronickou parkovacou brzdou. Veľmi príjemné, praktické, pohodlné rodinné auto.
Jestli něco vrzalo si moc nepamatuju, naši to prodávali někdy před pěti lety se 110 tkm. Ale maminka na to auto pořád vzpomíná, variabilita a domyšlenost byla opravdu skvělá.
Palubní elektronika generace Megané II/Scenic nemá vůbec nic společného s poruchovou v Laguna II, byla kompletně přepracována. Byly použity karty nové generace, dodával je tuším Siemens, takže poruchy systému UCH byly naprostou vzácností.
Co se týče ovládání oken, dojezdové jednotky ve dveřích nejsou napojeny na datovou palubní síť. Samovolné sjíždění okna nebo nefunkčnost může způsobit jen voda nebo porucha kabeláže ve dveřích.
U převodovek si nejsemzcela jistý, zda se používala PK6 z Laguny II, Megané II 1.9dCi měl skříň ND0, která poruchami netrpí.
Co se týče motoru 1.9dCi - velmi spolehlivý, silný a tichý agregát, pro Grand Scenic naprosto dostatečný i s výkonovou rezervou. Jeho výroba historicky dosáhla několika milionu kusů. Problémy s turbem způsobil dlouhý interval výměny oleje. Pokud měl majitel rozum a měnil olej co 15 tis., nic z uvedeného ho nepotkalo.
Auto dosahovalo naprosto průměrné spolehlivosti běžné u tehdejších vozů.
Již jsem si zvykl, že všeobecné povědomí o autech tvrdí vše Francouzské je špatné, vše Německé je dobré. Výsledkem je totální přeplnění našich cest Octáviemi a jiným Wehrmachtem.
Tento článek je jasným důkazem, jak takové povědomí vzniká.
Nechci lobovat za Renault, ale autor by také měl napsat, jaké jiné podobné auto by koupil, kdyby nechtěl Scenica. Jel jsem osobně snad ve všech středních MPV a Scenic je z nich suverénně pocitově nejlepší.