Novinky

Zpět na článek

Renault Zoe rekordmanem: Elektromobil ujel za 24 hodin 1.618 kilometrů

48 komentářů

Klaudius
:yes:
cuoresportivo
Folksvágn :no:
npc
Jak to zni krasne ze ? 1618 km za 24h. Ale prepoctete to na prumernou rychlost 67 km/h a razem to zni docela jinak, ze jo... kdejaky moderni fichtl 50ccm zajede ten samy vysledek. A za dvacetinovou porizovaci cenu. 2x levnejsi Smart je proti tomu ucinena raketa.
cuoresportivo
Ono průměrná rychlost 67 km/h dosažená na silnici I.třídy při dnešní hustotě provozu je docela dost. Zkus si někdy projet třeba Jičín, HK, Vysoké Mýto, Svitavy, Mohelnice, Olomouc, Přerov, Zlín...
Stejné rychlosti dosažené moderním fichtlem 50ccm se musím smát...
MariAchi
Oni jeli na okruhu, ne na silnici.

[odkaz]

Jinymi slovy stacilo jen drzet rychlost.
Na okresce by nezajeli ani polovinu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Za domácí úkol napiš 363x tuto větu s článku: Zoe na rychlostní dráze Aubevoye v Normandii objel během jednoho dne 363 kol, což odpovídá 1.618 kilometrům.
IPace
ale ty auta nejezdili nosntop 24 hodin, tedy prumerna rychlost byla samozdrejme vetsi, zaviset to bude na celkove delce nabijeni, kterou je potreba od tech 24 hodin odecist

zaroven se tu zapomina na dost podstatnou vec u elektromobilu, styl jizdy, pri jizde na okruhu pocitam jeli dost nadoraz, takze dojezd byl jiste pod 100km na 1 nabiti, v realu ale takto v provozu urcite nikdo nepojede, kor s elektromobilem

ciste prakticky, elektromobily jsou idelani kuprikladu coby taxikarske auto, samozdrejme v pripade ze mesto vybuduje na inkriminovanych mistech pro taxiky take dobijeci stani
_MT_
_
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Na normalni silnici by tech 1600km s tim kramem ujeli jen tehdy, pokud by byl na korbe nakladaku s dieselovym motorem :no:
geroc I.
Co hodinu a půl to dobíjeli? Děkuji, je to o ničem. :no:
Frantizsekk
JJ, zatim kterykoliv benzinovy prditko tenhle *rekord* prekona. 18x dobijeni... :no:
Klaudius
A to benzínové prdítko je rovnako nehlučné a bez výfukovývh plynov ako Zoe?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale no tak Klaudie, ty k nim patříš? Myslím k té lobby co si hraje na nulové emise u EV? Myslel jsem že jsi rozumější.
V tuto chvíli jsou EV velice slepou cestou a Renault na to TVRDĚ DOPLATÍ. Investovali do toho hodně ale nikdo to nekupuje. Nikdo, kdo by do toho nebyl nucen nebo se mu neposkytne ................. riadna dotácia ............... :no:
npc
i s tou dotaci je to o nicem. Renault zije jen a jen kvuli Dacie. :-!
Klaudius
To si zas vypotil múdrosť...Ľudia, kam na tie vedomosti chodíte? :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vzdyt je to pravda. Nebo jsi snad slepy?
caruser
EV nie je slepou cestou, patrí jej budúcnosť a ak by tu nebola obrovská lobby ropných spoločností tak aj súčastnosť.

ZOE je jeden z prvých elektromobilov, ktorý má konečne prijateľný dojazd. Škoda len, že za tú cenu sú baterky len na prenájom.

Renault :yes:
npc
Budoucnost patri Cine.
Benzinovym a dieselovym motorum budou moct elektromobily konkurovat, az ujedou minimalne 400 km na jedno dobiti, ktere bude trvat maximalne 5 minut pri hmotnosti akumulatoru max 200kg a zivotnosti 15 let.
Pri nevelkych porizovacich nakladech.
Do te doby je elektrotechnologie v aute vicemene o nicem.
Klaudius
Ľudia, kedy už konečne začnete používať hlavu?
Elektromobil v dohľadnej dobe nenahradí autá so spaľovacím pohonom a nebude im konkurovať.
Elektromobil má byť alternatívou, a dlho ňou určite aj zostane.
Hlavne sa zabúda na jednu vec - ako dlho a v akom ostrom konkurenčnom prostredí je vyrábaný a vyvíjaný spaľovací pohon voči elektromobilom.
Aj "bežné" autá boli v začiatkoch o ničom. Drahé, nepohodlné, nebezpečné, s nákladnou prevádzkou a chabými výkonmi. A kde sú dnes?
Pokiaľ máme mať elektroautá použiteľné aj na dlhšie trasy, treba sa k nim najprv pracne postupným vývojom dostať.
zatiaľ sú vhodné na kratšie trasy a najmä do mesta. Sú tiché a sú čisté.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Odpovím ti na tu první otázku.

Někteří ji už používají a někteří, třeba Robert, nikdy.

Je tu prostě spoustu těch skeptiků, kteří byli na počátku všech větších vynálezů, auta, mobilních telefonů a vsadím se, že byli i tehdy, kdy pravěký člověk poprvé do ruky vzal klacek.
Klaudius
Doplatí alebo nedoplatí. Ale EV nie sú slepá cesta. To kričia len tí, čo elektromobily nepochopili.
Klaudius
A to si sa dočítal kde?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
autorevue.cz

Celkově elektrický Renault musel zastavit za 24 hodin osmnáctkrát. Za předpokladu, že každé dobíjení trvalo půl hodiny to znamená, že vůz stál celkem 9 hodin a průměrná rychlost jízdy se tedy přibližně pohybovala kolem 110 km/h. Na jedno nabití ujel model Zoe cca 85 km.
Klaudius
A kde je tá hodina a pol o ktorej píšeš hore?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jeste by bylo vhodne dodat, ze po tomto trapnem marketingovem show bylo treba baterie vymenit, protoze jejich kapacita klesla na polovinu. :no:
npc
:-!
Avatar - Emel
Emel
1600km, to je slušný výsledek, zejména v kontextu toho, že Zoe je víceméně sériové auto. Samozřejmě že každé "obyčejné" auto to zvládne taky, obzvlášť v laboratorních podmínkách uzavřeného okruhu... ale o to právě jde, aby se elektromobily přiblížily svou využitelností k těm obyčejným autům. Zoe je možná další malý krůček správným směrem.

Předchozí držitel rekordu je krabice jménem AX? >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
85 km na jedno dobití a potom 3/4 hodinová přestávka - to Ti připadá úspěch?
Jestli krůček, tak velmi malý. Jen se potvrdilo, jak je to s bateriemi a dojezdem tragické.
npc
Presne tak. AX je kolik roku zpatky a vicemene srovnatelny vysledek. Elektromobily preslapuji na miste, jedine co se meni jsou marketingove tanecky kolem nich. Vsechny ty "prevratne" pokroky ktere zaznamenaly jsou prevratne pouze na papire.
Avatar - Emel
Emel
No, z 1300 na 1600 je nárůst skoro o 25%, to není zase tak málo... navíc AX byl speciál a Zoe je sériovka. Je fakt že aerodynamika AX asi není úplně optimální... 😄
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Pozor. Citroen AX byl ve své době (1986) se součinitelem odporu vzduchu Cx 0,30 nejaerodynamičtějším sériově vyráběným automobilem.
npc
elektromobily za 30 let (1986 - 2012) zaznamenaly narust prumerne rychlosti na okruhu o 14 km/h (z 53km/h na 67,4km/h) . To je podle dost malo vzhledem k tem recickam, ktere se kolem toho delaji.
A vzhledem k tomu, ze 1.0 ecoboost u Forda jako zastupce "slabeho" benzinaku ma prumernou rychlost pri 24h na okruhu kolem 170 km/h, tedy 2.5x vyssi.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, za současné konstelace nedávají elektromobily pro většinu populace smysl. Je potřeba to vnímat tak, že stojíme na počátku jejich reálné využitelnosti, kdy je zatím jejich doménou město a požadavky na univerzální auto moc nesplňují. Vybudování infrastruktury je běh na dlouhou trať a vyžádá si velké investice, ale třeba pro firemní flotilu si umím Zoe docela dobře představit... mimo jiné i proto, že to dobře vypadá.

Zkus si do svých úvah zahrnout třeba nárůst ceny ropy o nějakých 100-200%... to se během pár let klidně může stát... a hned to bude vypadat jinak.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Co pořád všichni máte s tou průměrnou rychlostí?
Já mám Focus II 100kW a v nedělním dopoledni za minimálního provozu jsem na 200km trase udělal průměr 59km/h a to jsem se stím nijak nemazlil (100-140km/h jsem měl na tachometru jak jen to šlo). Před deseti lety jsem to v Meganu s 66kW zvládal +/- stejně rychle a dokonce s o fous nižší spotřebou. Co to vypovídá o vývoji? Vůbec nic! Lze z toho vyvodit, že 2,0 TDCi není oproti komůrkové 1,9 dT žádný pokrok? Asi sotva!

Hlavní posun ve vývoji elektromobilů nespočívá v tom jestli po okruhu krouží o pár km/h rychleji, ale v hmotnosti, ceně a především životnosti baterií!
npc
no protoze tech tvojich 59 km/h ti umoznilo auto, ktere dokaze 24h denne jet 160km/h. Pokud bys jel v elektroaute, ktere za 24h umi jet jen prumernou rychlosti 60 km/h, tak bys po meste dosahl pumerne rychlosti kolik... 25 km/h ? nebo jeste mene, kdybych zapocetl nutne zajizdky k nabijeci stanici ? To uz budes rychlejsi na kole.
pogo26
To auto asi bude pro bohatší lidi z většího města, kteří chtějí žít ve trochu zdravějším prostředí a nebudou se bát vyšlapávat cestu pro elektroauta. Nic není hned na začátku dokonalé, ale snahu je potřeba ocenit. Jinak nechápu, proč elektroauta řešíš, když evidentně nepatříš mezi výše uvedené potenciální zákazníky.
npc
bohati lide .... hm. Ti si to ale nekoupi, pokud jim chudi lide budou prdet pod nosem.
A pokud chudi lide (napriklad pekari, knihkupci, drogisti a reznici) budou donuceni EU zavazet sve kramky elektroauty, tak si to urcite promitnou do nakladu a cela (uz nyni krachujici) EU zkrachuje do roka a do dne na naprostou nekonkurenceschopnost. Protoze ta prohnila a nestydata komunisticka Cina takove restrikce urcite nezavede. :-!
pogo26
Naopak. Pokud někdo prosadí masivní nasazení elektroaut do měst, tak to bude v Číně. 😄
IPace
a kdo teda ty auta kupuje? chudi?
IPace
proc se tu porad srovnava prumerna rychlost za 24h? elektromobil a auto na bezne palivo stravi jizdou uplne jinou dobu za onech 24h 😉
Avatar - Emel
Emel
Pokud je to tak, pak Zoe ujel 1618km za 10h čisté jízdy... tedy průměr přes 160, kdy už jde samozřejmě spotřeba dost nahoru. To mi nepřijde jako optimální strategie pro maximální nájezd... já bych čekal průměrnou rychlost někde na úrovni 100km/h.
npc
optimalni by bylo nechat ho krouzit na lane :-! To by ty rekordy padaly jedna radost.
Klaudius
:no:
IPace
schvalne, jak dlouho vydrzis se seriovim benzinovim/naftovim autem stejne kategorie v jednom zatahu na okruhu? u Clia 2 1.4-72kW mam odzkouseno ze se da nadrz vyjezdit za cca 60-70 minut, ano ujedu za tu dobu podstatne vice nez je nejakych 85km (cca ochlup vice nez 2nasobek), ale ruku na srdce a hlavu na spalek, kdo bude se ZOE v beznem provozu jezdit nadoraz? kor u mestskeho auticka kde bude pocitam denni najezd tak 10-30km a nebude to jiste jedine auto v rodine

mimochodem u takove okruhove jizdy me spis trapil stav brzd a pneu, nez to kolik ujedu >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Hmmmm. Nejprve jsem chtel reagovat na ty silene gramaticke chyby, ale potom jsem si precetl, ze dotycny ridi rendlik Klijo a vsechno jsem pochopil. :-!
IPace
dotycny ridi Audi A6, Clio jsem mel predtim, ale slouzilo dobre a bez poruch 😉
Avatar - pumpkin
pumpkin
Rozumiem, že u nás je praktická využiteľnosť Zoe ešte tak trochu hudbou budúcnosti, ale nezdá sa vám úžasné mať plnohodnotný 5-dverový hatch s čisto elektrickým pohonom za necelých 16 tisíc eur?
Ráno vstanete, naraňajkujete sa, odpojíte svoje auto z nabíjačky a vyrazíte do práce bežnou mestskou rýchlosťou. Po práci to isté zas opačným smerom. Hups, kontrolka low battery? Nevadí, skočíte s kolegyňou na kávu a auto sa zatiaľ stihne dobiť. Cestou domov sa zastavíte nakúpiť, nákup aj máte kam dať, lebo batéria už nezaberá polovicu kufra a hurá domov. Večer sa ešte elegantne a bez emisií previezť s rodinkou do kina. A toto všetko bez kompromisov.
No a na dovolenku máte ešte auto so starým dobrým benziňákom (ja radšej dieselom).
Pre nás je to stále len parížske sci-fi. Trochu škoda, nie?
npc
"Nezdá sa vám úžasné mať plnohodnotný 5-dverový hatch s čisto elektrickým pohonom za necelých 16 tisíc eur?"

Nezda 😄 Mnohem lepsi reseni nez vrhnout se na soucasne stadium rozvoje elektromobilu je nahnat lidi na bicykly a aby to bylo fer, tak by mohly mit nainstalovanou strisku proti desti pokrytou FV clanky, baterku a miniaturni pomocny elektromotor s vykonem tak 15 wattu. Mestska hromadna se omezi na metro tramvaje a trolejbusy.
Pro rozvazku zbozi by slo pouzivat konska sprezeni, ve mestech pada jeste do uvahy nakladni tramvaj. Dalkovou dopravu by pak mohly zabezpecit vlaky a plachetnice. Rakety, letadla a lode na fosilni paliva by se samozrejme pouzivat nesmely, to neni ekologicke. Podobne by se musely odstavit veskere stavebni a zemedelske stroje, prenosne dieselgeneratory, take hasicska auta a auta zachranne sluzby. Propagatori elektromobilu maji urcite v kapse minimalne 10 navrhu, jak to zdarne vyresit, predem podotykam, ze urgentni transport pacientu konmo do nemocnice nebo elektro hasebni special s dojezdem 40 km a maximalni delkou haseni 15minut mi prijde ponekud problematicky. Vystrelovani kosmonautu na obeznou drahu elektromagnetickym delem mi prijde rovnou vrazedne.

Ale i kdyby toto vsechno vyresili, pri soucaste hustote osidleni a narocich na dopravu osob a zbozi by hipomobilni lidstvo do 10 minut zkolabovalo. Dokud elektromobily nenabidnou podobne parametry jako diesel a benzin v dnesnich autech potazmo veskere prumyslove aplikace zalozene na fosilnich palivech, je uplne zbytecne o prechodu na elektrinu uvazovat. Je to krasna myslenka,ale neslucuje se s prezitim lidstva tak jak je zname ted.