Zatial sa mi tento system nezda vobec uzitocny. Vyznam by mal podla mna vtedy, ak by bol zosuladeny s HUD, ktory by farebne zvyraznil obrysy detekovaneho chodca, zvierata alebo ineho objektu takpovediac v realnom svete. Zobrazovanie na pristrojovom stite alebo displeji navigacie sa mi zda zbytocne.
To se snadno řekne, že. Tohle by ráda spousta lidí, ale často si ani neuvědomují, že hýbou-li hlavou, překážka se, tak říkajíc, pohybuje po skle. Nejen že potřebuješ zjistit relativní polohu překážky vůči autu a sledovat ji, potřebuješ i sledovat pohyb hlavy řidiče, určit polohu jeho očí a sledovat je. Proto mají piloti tenhle systém integrovaný v helmě. Mnohem jednodušší by bylo udělat brýle, které zobrazují rozšířenou realitu a jsou napojené na palubní systém auta. Což není problém, pokud máš dost peněz. Vlastně, proč šetřit, co takhle napojit přímo tvůj mozek?
Pokud ten systém dokáže na 100 metrů ve vánici nebo mlze rozpoznat člověka a varovat tě, opravdu to není užitečné? Už jsem viděl příští generaci, která tě umí upozornit třeba na chodce, který se chystá vejít ti před auto. Fungující samozřejmě i přes den. Systém Audi sice zkoumá, jestli se objekt pohybuje směrem do tvé cesty, nebo ne, ale nesleduje tak široké okolí, aby fungoval třeba ve městě na přechodech.
Jasne, ze sa to lahko hovori :-) Som len jednoduchy uzivatel, nie vyvojar. Je mi jasne, ze keby to bolo take jednoduche, uz by to tu davno bolo. Ale snad jedneho dna aj to bude
Tento systém mám, trocha som sa pohrabal v návode a vyčítal som nasledovné.
Sledovanie je rozdelené na dve sekcie - priamo pred vozidlom a sprava a zľava vedľa vozidla. Podľa toho sa na HUD zobrazia odlišné ikony s tým že od vzdialenosti 15m sú ikony žlté a zväčšujú sa. Oblasť sa sleduje podľa natočenia kolies vozidla a mení sa s rýchlosťou jazdy. Zvieratá nie su zobrazované na HUD, primárne je systém zameraný na človeka. Ešte jedna poznámka, treba zapnúť rozpoznávanie osôb cez iDrive v menu NightVision.
Myslím, že zobrazenie výstrahy je tiež plus k bezpečnosti, hlavne pokiaľ je vodič po dlhej jazde mierne unavený a reakčná schopnosť klesá, resp. pokiaľ sú zhoršené vonkajšie podmienky.
Samozrejme, že si treba uvedomiť, že systém je iba pomocníkom a hlavnú zodpovednosť má vodič.
Ak už niekomu nestačí výstraha v zornom poli vodiča, tak potom alebo je veľmi unavený alebo sa absolútne nevenuje riadeniu.