Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v květnu 2012: Nejprodávanější automobily střední třídy

62 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
4. místo pro Avensis? To není špatné.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
o celkove 4 miesto na konci roka este bude boj: trojica avensis 508 a insignia si to pekne rozdaju, som zvedavy kto bude nakoniec 4ty - drzim palce pezotu

hyundai i40 vzhladom na uzku motorovu ponuku nepredava vobec zle, ak by mal sirsiu paletu motorov a silnejsi diesel predpokladam ze predaje by boli este lepsie....snad sa to este zlepsi....pozeram ze optima sa uz tiez pomaly zacina objavovat v tabulke 😉 pekne auto parada :yes😒br />
z laguny som sklamany aj z C5ky - tie auta maju na viac ako ukazuje tabulka a takisto mazda 6 - to je totalna bieda.....
Avatar - donPedro
donPedro
Tož vono je to taky vo tom že kočáry téhle velikosti už nejsou za hubičku, pravda. A to pak ti co jsou, abychtakřek, nížesolventnější volí víceméně logicky to co je v 1. 3čce (byť modří ztrácejí IMHO víc než je zdrávo). No a pro další skupinu je zde prémieD3, kterážto má zde v této třídě stěžejní prodejní rybník (byť v poslední době notně okusový svými vlastními SUV, což jest ale ve finále vlastně jedno, neb co je doma to se počítá, že) a tam je ta škála variant konfigurací tak obrovská že není absolutně žádného důvodu kupovati jinde. No a ten zbytek je prostě ten zbytek. Tož tak.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlasim, taka mazda 6 rozhodne nie je lacne auto ale taky biedny predaj si nezasluzi...accord tiez .....samozrejme su to namakane vozy a malo beznych ludi vobec taketo auta potrebuju a maju na nich ale aj tak su predaje niektorych modelov slabsie ako by sa patrilo a neodpovedaju kvalitam auta.....skoda
Makovnik
To je slusne povedane nezmysel, ze menej solventni volia automaticky 1.-3. miesto.
Tie auta z celeho rebricka si navzajom cenou velmi neutekaju, kazde jedno je +- v rovnakej hladine a naopak, prve dve patria medzi tie najdrahsie (vyjma BMW, MB, Volvo, Audi).

Ani superb nie je lacny voci ostatnym autam, preto je jeho predajnost totalne absurdna a nepochopitelna, pretoze to auto, snad okrem kufra, neponuka zhola nic lepsie, co by dokazovalo logickost jeho predajnosti.

Napr. Honda Accord 2.4 201k AT v max. vybave Executie je za 33550Eur, Superb 2.0 200k 6AT vybava Elegance je za 35797Eur, Passat Highline 2.0TSI 6MT 32920Eur, 6AT 35670Eur.
Lancia Delta Platinum 200k 6AT je za 29890, v akcii dokonca 26290, kde aj s max. priplatkami nedosiahne cenu superba a je totalne nepochopitelne, aby si dakto ako manazersky voz kupil superb.
Kia Optima TX 2.0 165k, kde pomaly niet co doplatit, tak je to vybavene a jazdi to lepsie ako superb, stoji 28490Eur.
Citroen C5 Bussines Exclusive 2.0HDi 160 6MT, stoji 27120 Eur, bez akcie 33620Eur.
Opel Insignia 2.0 Cosmo 220k 6MT 32390Eur, v akcii 29890Eur.
Suzuki Kizashi SPORT 2,4 VVT 2WD stoji 26720Eur.
Toboz podobne ceny maju dalsie modely ako i40, Mazda6, Laguna, Avensis, 508 atd...

Kazde jedno z menovanych aut este aj zacina na nizsej cenovke, nez superb/passat.
Cenou to proste nevysvetlis. Ta iba zosilnuje dojem absurdity.

Tu len cakam, ze daky mesuge zacne placat, ze su prve dve auta lepsie ako vsetko ostatne.
To by davalo zmysel jedine, ze dostal upal z aktualnych horucav.
Avatar - donPedro
donPedro
Tož horučavy nehoručavy, první tři mainstreamové příčky jsou jasné, a to tak nějak víceméně dlohoudobě. Nemusíme s tím souhlasit, nemusí se nám to líbit, ale to je asi tak všecko co s tím můžeme dělat. Možná si těch 535+236+79 vybralo auta horší, čemuž já osobně sice nevěřím, ale to je total egal, však ony ty rozdíly, a obzvláště v této třídě, zas až tak velké nejsou, tedy skoro nikdo snad koupí téměř čehokoli asi neprohloupil. A víme taky kulový v jakých konfiguracích, a to nejen ty první 3 šprušle, šly ze šourůmů, opět se můžeme jen dohadovat, což smyslu ovšem opět postrádá. Tedy v globále si stojím za tím což jsem byl napsal dříve výše. Tož tak.

P.S. No a měl-li bych nad nějakým číslem s podivem pozdvihnouti obočí, tak je to 19, tedy jen 19 M-B C?
Makovnik
To je snad jedno, v akej vysli konfiguracii.
Ked je raz rozsah ceny od 22000 do 35000, auta vychadzajuce z predajne budu vzdy drahsie, ako u znacky, kde je rozsah od 19000 do 29000.
Tym dlhym prispevkom som chcel povedat, ze toto je uplny nezmysel: "nížesolventnější volí víceméně logicky to co je v 1. 3čce" , pretoze tie auta su v priemere drahsie ako zvysok (vyjma premie).
K zvysku som nereagoval.

A ano, mozeme sa len divit, preco je rebricek taky, aky je.
Certmike_SVK
Mazdu 6 treba nechat tam kde je. Ja som velmi spokojny s jej predajmi. Aspon takych aut ako mam ja nieje zbytocne vela :-!

Ale suhlasim ze tak kvalitne auto by si zasluzilo lepsie predaje. Z mojho pohladu zlyhava marketing. Vidiet bilboard alebo reklamu v telke, pripadne pocut reklamu v radiu na Mazdu (aspon na SVK) je nemozne. Ale zato mazda mi pravidelne posle domov list ze si mam kupit novu mazdu. Pytam sa preco ked mam 3,5 rocne auto, ktore funguje bez problemov.
augustin
Tiez mam z toho radost 😄 , na druhej strane sa priznam, ze test medzi Avensis a Insignia [odkaz] ma velmi, velmi prekvapil, ze Avensis nie je schopny to, co by malo byt samozrejmostou (pozri cas od 1:40 - 3:00) 8-s . Raz som sa uz tu na to pytal, udajne je Toyota co do jazdnych vlastnosti naozaj predpotopna, bohuzial.
martinpet
to je predfaceliftovy model. vid test passat vs avensis po fl, dost zasadne zmeny na podvozku. a hlavne motor 2.0d4d je dost kultivovanejsi a prepracovanejsi ako 2.0 v insignii. to biturbo je samozrejme ine kafe
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
6:1
Peugeot Citroën : Toyota Prius
hezký začátek, ještě uvidíme co Mercedes na to
vratidlo007
Nebo spis zase mimonstvi Evropy? 😉 Hybridy by mely zbavit smradu z dieselu, a Evropa zase musi prosazovat svou 😐
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To jako máme v Rvropě dělat věco po japonsku nebo po americku? To je jako lepší - o***t se po nich?
Prius je typický benzín-hybrid - líná mrcha. S 3008, 508, DS5 a Mercedesem E si můžeš jezdit s výkonem min 200 k, u Mercedesu ještě víc - a přitom jezdíš za stejné litry jako Prius.
Uvedená vozidla splňují Euro 6 která je stejně přísná jak na benzíny tak na diesely - takže co to tady plácáš o smradu?
Víš kulový ale zozséváš tady svá moudra - zkus se objednat na zkušební jízdu - potom kritizuj.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Víš kulový a rozséváš tady svá moudra.
Emisní norma Euro VI. je v oxidech dusíku (to je ten smrad) pro naftové motory o cca 30% volnější.
Dixik2
Jezdil jsem 3008 Hybrid 4 a jezdí se s tím moc dobře.Proti E-hdi ten robot řadí dobře a bez cukání.Moje dojmy z tohoto auta jsou velmi dobré.Nejřív si to projeď a pak kritizuj.
vratidlo007
Ale ja neresim prevodovku, ale zcela zcestne EU spojeni ekologie s dieselem.
Do firmy jsem si koupili Aurise HSD prave po poskakovani mestem, takze si dovolim tvrdit, ze zkusenost s hybridem mam.
Avatar - white label
white label
Koncern má u nás ve střední třídě přes 50 %, to je skoro "monopol"...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ale H/K už se začíná rozjíždět a teď teprve začne sranda. >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Hyundai šlape!, sice jen na místě, ale přesto >😒]
bullock
Tak musím říct, že vtip tomu dodal až Tvůj komentář.
Jinak jak jezdí P 208? Pokud jsi zkoušel. Vozí je po D1 co 15 minut.
Avatar - Ronault.
Ronault.
O 208 by to bylo na delší vyprávění. Každopádně z mého pohledu je to proti 207 docela velký krok a správným směrem.
Avatar - Starfighter
Starfighter
:yes: Delší vyprávění by si zasloužilo blog 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo, to by zasloužilo, ale za poslední 5 týdnů jsem toho projel opravdu hodně (308, 208, RCZ, 508, C4, Megana, Golfa, Astru, Focusa, Octavku, Civica, Aurisa, Jettu...) a to bych se na blogu upsal. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Fííha, ty to bereš vážně od podlahy. A přitom stačilo přiznat si, že ta Thalie nakonec není tak špatný auto a ušetřil bys spoustu času. 😉 >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Když nevíte co by, zajděte si k dealerovi >😒]
Dixik2
Já řídil 3-dva benzíny a jeden diesel a proti 207 je ten skok hodně velkej.
Banjo
Jednoduché - pokud nezlevní - neprodají. Reklama to nezachrání.
bullock
Ale to není příspěvek Topera. Tvoje rána vyšla mimo terč.
Avatar - 4hill
4hill
Možná šla..ale zásah je to jinak výbornej. >😒]
jossalito
>😒]
Avatar - white label
white label
Jj, ten se "rozjíždí" už pěkně dlouho... 😉
pitrys
Aby ho pak vůbec někdo někdy zastavil... 😉
pitrys
Teda a dovolil ses vůbec, jestli to můžeš říkat? Copyright na to má někdo jiný....
Avatar - kari.laz
kari.laz
Už obvolávám právníky, aby byli připravení, až přijde žaloba, kdyby jsem se nějaký čas neozval, tak jsem u Rátha za porušení Topperova sloganu >😁
Avatar - white label
white label
Nezapomeň si přibalit lubrikant, Rath tam prý prohlásil: "Krabici od vína za lubrikant...!" 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
To jsi neměl psát, teď si to topper bude chtít se mnou vyměnit >😁
Avatar - Ham.
Ham.
No v Evropě to nevypadá příliš odlišně vyjma prémie (1Q). I tady Hyu šlapeee.
1 VW Passat 57tis.
2 Audi A4/A5 49tis.
3 MB C Class 43tis.
4 BMW 3 Series 37tis.
5 Opel Insignia 28tis.
6 Peugeot 508 24tis.
7 Ford Mondeo 21tis.
8 Toyota Avensis 19tis.
9 Skoda Superb 15tis.
10 Citroen C5 12tis.
jossalito
Hyu šlape, ale vodu.... >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Bravo Peugeot 508.
King of rain
No tak logicky, v téhle třídě se kupuje dost na "image", takže tady H/K v současnosti a pokud někdy dominovat nemohou i kdyby udělali nejlepší auto.Směrem dolů, myslím třídně, to ale bude jinak.
Mixo
Panove, tolik prodanych peugeotu 508 a na macz neni ani jedna recenze! Delejte s tim neco, mam na tu karu zalusk 😉
Dixik2
Můžu ti doporučit 508 GT.Svezení super,zátah výborný,automat řadí v jakékolil rychlosti a kickdownu skvěle. :yes:
Mixo
hm, vyhody GT bych asi neuvital a spis by mne odradila vyssi cena a taky vyrazne vyssi realna spotreba oproti dvoulitru.

hrozne rad bych zde videl recenze majitelu p508 a jejich komentare ke spolehlivosti. francouzska auta maji podle mne silnejsi porodni bolesti a trva par let nez je vychytaji.
Dixik2
Peugeot Club: [odkaz]
Mixo
Jo, tam uz jsem byl, ale v polovine prispevku resi kdo je koho soused nekde v Koline... >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
To je dobré znamení. Když není co řešit, tak se řeší kraviny >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
My co jsme zavčas pochopili, že 508 GT je jen dražší, možná lépe oblečený, ale hůř podvozkově vyladěný Mondeo, řešíme kraviny už dávno. >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Inu, jsou lidé, kteří dávají přednost teplákům před dobře padnoucím oblekem. >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁

No jo, takoví lidé ale jezdí v Audině z Áček a na krku maj zlatej řetěz... 😉
Avatar - white label
white label
Tak to už mi chybí jen ty tepláky, Áčka a zlatej řetěz... : 😲 :😉 >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pro tuhle "funkci" prostě nemáš potřebný předpoklady. Naštěstí. 😉
Avatar - "Brňák"
"Brňák"
Taky bych uvítal více testů.. ;-\
Avatar - kari.laz
kari.laz
mě překvapil hlavně poměrně stabilní prodej P5058. Drží se stále kolem TOP5. Jeden z mých favoritů ve třídě. Čtvrté místo Avensisu je také hodné gratulace, protože po dlouhé době nějaký Japonec, který předběhl korejce a hlavně i většinu Evropy.
A nakonec A4 před BMW 3er. Ještě podotknu, že jeden letitý model Audi také nad BMW v květnu uspěl a to A3 nad 1er (42:26).
zlysoused
Tak u nás má Audi v premii tradičně silnou pozici.
Mixo
Avensis utoci cenou jako blazen. Samotne akciove ceny jsou lakave. Pak jeste nabizeji bonus 30 taliru kdyz u nich nechas auto na protiucet. To vse pak dorazi jeste dodatecna sleva pro nektera svobodna povolani. Napr. v mem pripade 7 procent...
Avatar - white label
white label
Tak jestli má Toyota ty "akciové" ceny, tak to bude tím, konkurence totiž nabízí ceny pouze akční... 😉
P.S. Jen nevím, jestli ty "akciové" ceny neplatí jen pro akcionáře Toyoty... >😒]
patan
lidi kdy uz dostanete rozum a zacnete kupovat neco jineho, jedno vypada jako jezevcik >😁 a druhy je stejny jako minula generace ( zadna velka zmena :no: ), no co se tyce vybav tak je to plus minus vsude stejne ale s jizdnimi vlastnostmi jste tady na stiru, jsou i lepsi podvozky a s tim souvisejici jizni vlastnosti...
zamyslete se!!!
Avatar - Bristol
Bristol
Nejdriv se ty zamysli kdo v drtive vtsine auta tohoto segmentu nakupuje: taxi firmy, hotel service, podniky pro sve vedouci pracovniky...a tem je skutecne srdecne fuk jaky to ma podvozek ci jizdni vlastnosti-pro ne jsou dulezite jine aspekty: provozni naklady, dostupnost servisni site a siroka moznost konfigurace a priznejme si v tomto je koncern v cr nejlepsi....kdyby se udelala tabulka prodeju fyzickym osobam dost mozna by to vypadalo jinsk...vsak se na to podivej....passat a superb-potom dlouho nic a zbytek-to o necem vypovida...stejne tak percentualni zastoupeni nafty
Avatar - Bristol
Bristol
Napred omluvte muj text bez diakritiky(chytry telefon bohuzel neni tak chytry aby to umel)

faktem je ze cisla pro zazehove motory mlubi vcelku tristne obzvlaste u koncernove top2. Pricinu muzeme hledat napriklad v tom ze koncernove duo v republice nakupuji v naprosto drtive mire pravnicke osoby ve velkych poctech a temer vyhradne v dehtu. Jiste by stalo za to mit tu tabulku prodeju fyzickym osobam...zajimalo by me kolik aut tohoto segmentu se fyzickym osobam prodalo a jake bylo procentni zastoupeni nafty...myslim, ze i poradi by bylo velmi zajimave
a1m
SEDUM !!! >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jo co by dala za 7% :-!
Já se ale výsledku nedivím. Za tu cenu, co za něj chtějí... Absence silnějšího turbodýzlu, obstarožní automat, absence 4x4...

I čísla i40 hovoří jasně - útok na zavedené matadory je jen pouhý sen. Na druhou stranu ale na obranu korejců musím říct, že velmi pravděpodobně našli 28+7 soukromých majitelů. Kolik Superbů, Mondeí a Passatů šlo k FO a ne k práv. osobám 😉 ?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: >😒] >😒]