Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Starfighter
Mechanika
| 21. 6. 2012 10:43
Stejnou hnusnou šedou barvu měla moje CD ROM mechanika z roku 1996 >:-[]

[odkaz]
Mechanika
| 21. 6. 2012 11:00
cely interier je tak zzenstile impotentni, ze bych se v takovem aute citil nesvuj i kdyby bylo jinak OK. prijde mi to jako mikrovlnka zkrizena s vibratorem.
Mechanika
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 21. 6. 2012 19:36
Whatever floats your boat, dude...

Inymi slovami, vzrusuj sa cim chces, ale svoje eroticke vizie sem neplet.... :no:
Mechanika
| 21. 6. 2012 19:48
heh, to nema s erotickou vizi nic spolecneho, spise s designem zminenych vyrobku
Avatar - "Brňák"
Mechanika
| 21. 6. 2012 11:02
Mě hlavně hrozně vadí ta kaplička uprostřed. Nikdy si na to nezvyknu.. :no:
Mechanika
| 21. 6. 2012 11:58
A ty už s tím jako jezdíš nebo o kapličce jen tak plácáš podle fotek?? Manželka měla kapličku v Yarisu a vůbec není problém se koukat naprosto nepatrně vpravo místo před sebe.
Mechanika
| 21. 6. 2012 12:11
no to je vec nazoru, ne kazdemu to sedne.
osobne mam uprostred pristrojoveho clusteru velky analog otackomer a nalevo od nej velky analog rychlomer a ani po roce jsem si na to nevykl a radsi se koukam na maly prtavy rychlomer digitalni, nez se "koukat naprosto nepatrne vlevo misto pred sebe" ;-\
Avatar - "Brňák"
Mechanika
| 21. 6. 2012 12:14
Co se do mě hned navážíš ty chytráku. Myslíš, že sem nikdy nejel v autě s budíkama uporostřed??? Toto auto je nový, ale není snad jediný který to tak má ne?!
Mechanika
| 21. 6. 2012 12:53
A v jakým autě s kapličkou uprostřed jsi jel?
Avatar - "Brňák"
Mechanika
| 21. 6. 2012 13:04
C4, Grand Scenic
Mechanika
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 21. 6. 2012 19:36
Ani C4 ani Scenic nie su Toyota Prius.
Mechanika
| 21. 6. 2012 16:19
Mně to taky nesedí. Řídil jsem Yaris a Xsaru Piccaso. Krom toho umístění mi u prvního zmíněného auta vadilo, že jsem tam nenašel kontrolku tlumených světel, u druhého jsem zase nemohl najít otáčkoměr.
baterie
| 21. 6. 2012 11:12
Pozor na rozdíl mezi E-CVT v Toyotích hybridech a běžnou CVT (třeba v podobě Multidrive S od Toyoty) - jsou úplně rozdílné uvnitř.

Docela by mě zajímalo, jak bude klesat kapacita. Podle [odkaz] klesá kapacita bez ohledu na používání o 20% ročně při 20 st. C, při 40 st. C však o 35% přitom v létě na sluníčku může být v autě o dost tepleji.

To ta skvělá spotřeba bude v průběhu používání stoupat někam lehce nad úroveň spotřeby nehybridního benzínového motoru (E-CVT vyžaduje funkční oba motory takže nejde jen vypnout ten elektrický).

Až to za dalších deset let vychytají, tak si rád hybrid nebo elektromobil koupím, pokud to nebude výrazně dražší (měřeno v TCO).
Avatar - Emel
baterie
| 21. 6. 2012 11:48
Kdybys ten článek na Wiki četl pozorně, zjistil bys, že udávaný pokles kapacity o 20% se týká kobaltových Li-Ion, jiné typy jsou lepší. Testy Priusu s nájezdem přes 200.000 mil a stářím 10 let nevykazují nijak zásadní nárůst spotřeby.
baterie
| 21. 6. 2012 12:20
vsechny baterky starnou, tech 15-20% za rok povazuju u elektromobilu za normal... tim samozrejme netvrdim, ze za 5 nebo 6 let jsou baterky na nule, pokles se pocita z aktualni a ne puvodni kapacity.
Takze po 4 letech to klesne pri ztrate 20% za rok na nejakych 40% puvodni kapacity a pri ztrate 15% za rok na 52% puvodni kapacity. To je myslim docela realne cislo. Mozna ze Prius je na tom o neco lepe, protoze ty baterky jsou delane primarne na vydrz, ne na spickove proudy. Nekdo rika 8-9 let vydrz, ale nikdo ti nerekne, na kolik musi klesnout jejich realna kapacita, nez ti auto zarve ze se to musi menit. Pokud vim, tak Priusy zavady baterii v podstate nehlasi. Jak ale zmerit realnou zbytkovou kapacitu baterii Priusu po 10 letech mi neni jasne.
baterie
| 21. 6. 2012 13:05
Myslíš si, že si nevšimneš ztráty 50% kapacity? Ničí je hlavně nabíjení. Při pomalém nabíjení Nissan počítá s kapacitou 70-80% po 10 letech používání Leafu. Když ho budeš často dobíjet rychlonabíječkou a porušovat jiná doporučení ohledně nabíjení (rychlonabíjení nad 80%, nabíjení před tím, než spadne pod 80%, stání dlouhou dobu s vybitými bateriemi atd.), tak můžeš mít po bateriích klidně za pět let. Ale uděláš si to sám způsobem používání.
baterie
| 21. 6. 2012 13:18
Stačí systém předimenzovat a udržovat nabití baterií v co nejoptimálnějším rozpětí (ani je nenabíjet úplně, ani je nevybíjet úplně, pokud je to třeba). S dnešními LiFePO4 se žije snáz, nicméně tenhle princip pořád platí. Klidně jsi mohl mít systém, který se pohyboval mezi 20 a 60 procenty, takže nula pro uživatele bylo pořád 20% baterie plných a 100% pro uživatele bylo 60% baterie plných. Stačí používat hlavu. ;-) Může se to zdát na hlavu dát tam 2,5x tolik baterií, ale pokud ti klesne pokles kapacity z 20% na 2-4% ročně, tak to za to z dlouhodobého hlediska stojí, že. V tomhle triviálním příkladě dostaneš 2-4x větší životnost za stejné peníze. A to počítám jen se ztrátou v plně nabitém stavu. Tyhle věci se optimalizují podle aplikace.

PS: Čísla jsem vzal náhodně, ne pro konkrétní baterii.
baterie
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 21. 6. 2012 19:40
Baterie v Priusoch sa nabijaju maximalne na 60% kapacity - prave kvoli tomu, aby sa predlzila ich zivotnost.
baterie
| 22. 6. 2012 10:44
40-60, podle toho, jak elektronika usoudí. Pokud vím.
Avatar - Starfighter
Spotřeba
| 21. 6. 2012 13:15
V rychlosti jsem se podíval na sprintmonitor a vaše spotřeba je zhruba stejná, jakou uvádějí tamní uživatelé u normálního Priusu, tj cca 4,1 až 6,4 l/100 km. Vím, že se na tento výsledek nedá dívat stejnou optikou, ale ty čísla proti naftě nejsou žádný zázrak.
Spotřeba
| 21. 6. 2012 14:48
Zázrak to není, ale lepší výsledek to je. A osobně bych byl rád, kdyby se po městě prohánělo víc priusů a méně nafťáků.
Spotřeba
| 21. 6. 2012 15:18
jako principialne souhlas. pokud to budou plugin hybridy a na kazdem druhem parkingu bude zastrcka "zadara"... tak urcite fajn.
jenze my nejsme ani Japonci ani Nemci a na takove eko reseni nemame.
navic se ukazuje, ze osetrenim emisi z osobnich aut se ovzdusi ve mestech nelepsi, takze je treba zacit nekde jinde... prumyslova vyroba, teplarny, spalovny, stavebnictvi, uklizeni cest a vysadba zelene... vsechno to jsou taky drahe veci, ale prinesou lepsi efektivitu nez draho vyrobit a draho zadotovat auta, ktera tak jako tak za 6 let skonci ve srotu a najedou s bidou nejakych 150 tkm, z toho jen zlomek po meste.
Spotřeba
| 22. 6. 2012 07:32
Nechci se teď bavit o dotování a elektřině do plug-in hybridů a elektromobilů zadax. Ale logicky vzato, když budou auta míň čmoudit, bude ovzduší ve městech jenom lepší, to prostě nejde jinak. A budou-li na křižovatkách priusy místo octávek s TDi, bude tam taky větší ticho. Navíc mi nafta hrozně smrdí. Neříkám, že dýchat spálený benzín je pro plíce to pravé, ale lahodí to mému nosu podstatně víc. O škrcení emisí pro spalovny, průmysl a pod. moc nevím, proto si netroufám o tomhle debatovat, ale mělo by jít ruku v ruce se snahou o ekologizaci automobilismu. Jinak nejsem žádnej objímač stromů, i když to tak v posledních větách mohlo vyznít, hybridům a elektromobilům ve městech prostě fandím, nedělám si iluze o jejich ekologické stopě, ale když "přenesou" znečištění z měst někam jinam..proč ne.
Spotřeba
| 22. 6. 2012 12:36
no reknu ti to asi tak, jeden prius co najede 150 tkm za cca 10 let pri spotrebe 6l / 100 km spali za svuj zivot cca 9000 l benzinu a to odpovida 288GJ tepla.

jeden rodinny barak za topnou sezonu spali 60GJ tj za polovicni dobu 5 let spali jeste vetsi mnozstvi mnohem horsiho paliva nez benzin do Priusu(casto uhli, brikety...hardcore varianta pet lahve s vyjetym olejem a hadry) a tyto mnohem horsi emise vypusti kominem (bez jakehokoliv naznaku katalyzatoru atd).

Z toho je uplne jasne videt, kde je treba zacit. U rodinnych baraku, teplaren, prumyslu... auta jsou proti tomu technicky mnohem dal i kdyby vsechna plnila jen Euro1.

To mas uplne stejny, jako bys do reky vypoustel odpadni rourou 100 kubiku toxickeho odpadu za sekundu a nadaval deckam co do te reky lezou, ze se pred vstupem do vody neosprchovaly a tim ze tu reku znecistuji. Nulove vysledky emisnich zon v Nemecku jsou toho jasnym praktickym dukazem.
Spotřeba
| 22. 6. 2012 14:01
Tak dnes už máš různé peletkové, plynové, kombinované kotle, které jsou na tom emisně opravdu dobře, mnohem líp než jakékoliv spalovací motory, čili tady nesouhlasím. Kdo spaluje petky a pneu, to je dobytek, ale to samé si myslím o lidech, co vymlátí z auta dépeefko třeba.

Co se týče toho měření v emisních zónách v německu, těch aut je pořád víc a globální znečíštění v daném městě je na pořád stejné úrovni. A teď si vem, jak by to mohlo vypadat, kdyby nebylo egr ventilů, dpf a pod. CO2 neberu jako znečištění, to je to nejmíň škodlivé, co z výfuku vychází. To je jak ve městě, kde jsem vyrůstal, bylo pořád ucpaný a pak udělali dálniční obchvat. Jenomže vono je to pořád ucpaný a lidé nadávaj, k čemu to bylo. Tak jim dycky řeknu, ať vyběhněhnou na kopeček a koukají na dálnicu, kdyby jí nebylo, všecha ty auta by musela městem, protože jinudy to nešlo. Opravdu to tomu městu ulevilo (auta produkující míň sajrajtu tedy taky uleví). Navíc k tomu měření emisí, nevím z jakého zdroje čerpáš, ale výzkum to taky mohl být docela účelový, aneb jak řekl Churchil: věřím jen té statistice, kterou sám sfalšuju.
Avatar - Dylan McKay
Bravo Toyota!
| 21. 6. 2012 22:57
Děkuji Priusu za to, že žere o 12 litrů méně než Murano a já mám zase něco na sváču... ;-)
Bravo Toyota!
| 22. 6. 2012 07:18
>:D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku