Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid a nový tvarový směr české značky: Klidná evoluce

Rapid je prvním vozem značky Škoda, který je navržen v novém designovém jazyce. Kde však má tento směr prameny a z kterých karosářských postupů vychází?
Zpět na článek
23. 6. 2012 10:09
23. 6. 2012 16:58
23. 6. 2012 22:42
24. 6. 2012 10:11
24. 6. 2012 09:37
25. 6. 2012 00:35
24. 6. 2012 11:53
25. 6. 2012 08:23
24. 6. 2012 19:38
Avatar - autista
23. 6. 2012 08:57
Málo info o ŠKODA
Nějak na auto.cz vymizely články o automobilce ŠKODA. Je to velká škoda, protože takto mám dojem, že jsou zde pouze zahraniční automobilky a přitom má ŠKODA co nabídnout. RAPID, nebo jak někdo zde na auto.cz již psal, Octavia Tour po faceliftu, která se nabízí jen proto, aby se zdvihli opět již tak nízké ceny. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Starfighter
23. 6. 2012 09:29
Re: Málo info o ŠKODA
Tak ses nám vykecal a teď šup zpátky do klecáku >:-[]
23. 6. 2012 10:40
Re: Málo info o ŠKODA
Myslim, ze to tak nie je. Spomni si, aka bola pred 2 mesiacmi kritika, ze AUTO.CZ pise o nicom inom ako len o novom Hy i30. Raz je Hy, potom SKODA a nabuduce bude zas daco nove ;-)
23. 6. 2012 10:09
Cena cena cena
Kdo zná pracovní postupy a tvorbu zisku u Das Auto Volkswagenu a jeho penězovodů tak ví, že vylisovat hranatý plech je levnější než vylisovat kulatý plech = větší zisk, který se vytuneluje do Německa!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - twistedTSD
23. 6. 2012 10:20
Re: Cena cena cena
A co víc - on ten hranatý plech i dobře vypadá. ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2012 11:21
Re: Cena cena cena
V provedení "by VW" zrovna moc ne.
23. 6. 2012 15:03
Re: Cena cena cena
Toto napr. vyzera ako karikatura, nez dobre vyzerajuci plech [odkaz]
23. 6. 2012 12:13
Re: Cena cena cena
Kdo zná pracovní postupy a tvorbu lisovaných plechů, tak by podobnou blbost nikdy nenapsal. Vyrobit přípravek pro lisování, který bude mít kulaté nebo hranaté části je totiž při celkové ceně daného přípravku skoro jedno.

A navíc těch pár plechů, které tvoří karoserii ve srovnání s počtem výlisků použitých na celým autě..
23. 6. 2012 12:55
Re: Cena cena cena
Hlavne se nejdriv podivej na to auto. "Hranatych" plechu tam moc neni. Na srovnavaci fotce ruznych modelu je krasne videt, ze Rapid ma prolysu a ohybu suverene nejvic. Pouze ma ostreji rezane rysy a hrany.
Avatar - Kolouš
23. 6. 2012 10:26
Jděte s tím už dop*dele
Hawk!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - avatas
23. 6. 2012 14:20
Re: Jděte s tím už dop*dele
Škoda 100 x jinak a vždy lehce stravitelná ! >:-[]
23. 6. 2012 18:36
Re: Jděte s tím už dop*dele
Když už tak Howgh ;-) ale jinak souhlas >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2012 15:10
Když si to člověk nechá trochu projít hlavou
a podívá se na ty obrázky z odstupu, vyjde mu zase jen jediné - nejhezčím autem z těch na obrázku byla Octavia model 1996. :yes:
Rozbalit vlákno
0
23. 6. 2012 16:58
Vývoj masiek
Ako sa tak pozerám na vývoj predných masiek Škody, začínam mať predtuchu, že v budúcej generácii bude Škoda žalovať značku Kia za kopírovanie...

Inak názov je trochu nepresný, správne malo byť "...nový tvarový směr PŘÍDÍ české značky" - na zbytku škodoviek sa o nejakom tvarovom smere dá hovoriť vskutku len výnimočne (napr. Yeti), inak je to ťažká stagnácia...
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2012 00:31
Re: Vývoj masiek
Ano, víceméně ten vývoj je jasnou stagnací. Nelze označit jinak!
Yeti (jako jeden ze dvou "pozůstatků" designu Thomase Ingenlatha u Škody) je excelentí ukázkou jisté konzervativnosti (v míře nejnutnější) a zárověň takového... "čtveráctví" (směs nápaditosti až mírné provokace). O tuto esenci Škoda přišla (a nyní i celý koncern VW; radují se u Volva).
23. 6. 2012 22:42
Paradox
Obecně platí, že studie jsou vždycky hezčí, než sériová auta. Stačí se podívat u škody - Yeti, Roomster. Ale u Rapidu je to po dlouhé době kupodivu (a naštěstí) jinak. Teď nesrovnávám s Mission L, protože kromě jiných klik to je Rapid, ale Vision D vypadá proti sériovému Rapidu, jako jeho ne moc povedená skica. Skoro jako by ho designéři spíchli během jedné noční šichty, týden před autosalonem. U Rapidu jsou všechny linky mnohem rafinovanější a celé auto je pěkně vyvážené. Otázkou je, jak to bude vypadat v nějaké nepříplatkové modré barvě na patnáctipalcových plechových kolech.
Rozbalit vlákno
1
24. 6. 2012 10:11
Re: Paradox
U mě je to aspoň co se týče přídě přesně naopak. Vision D je ostrá, světla jsou menší a více oddělena od masky a originální. Rapid už ma příd velmi zcivilněnou a zvětšení světlometu a a jejich spojení s maskou v jeden jednolitý celek z něj udělalo tuctové auto. Příď Rapidu pak příliš připomíná Passat s vykrojením kapoty pro znak, ala Kia. Co mi, přijde také škoda jsou ty interiéry. S novým designovým směrem je mohli trochu odlišit od VW. Kdyby posunuli displej navigace od kolen někam nad výdechy klimy, interiérum by to ergonomicky velice pomohlo (prostě zakládní tvarová myšlenka interiéru jako u posledního saabu 9-5 nebo kii optima). Na navigaci by bylo lépe vidět a vyšší řidič by ušetřil i své pravé koleno.
24. 6. 2012 09:37
KIA
mne ta predna maska dost pripomina KIU...
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2012 00:35
Re: KIA
Jen to tak na 50 % :-) Ale je to patrné velmi dobře. J. Kabaň :no: Čekal jsem víc, mnohem víc.
Avatar - deliqent4
24. 6. 2012 11:53
bez nápadu
Změny tam jsou ale abych byl upřímný není to nic co by mě zvedlo ze židle pořád ten stejný stejný stejný tvar čumáku a někdy i zadku. Jasně proč zpravovat něco co není pokažené, vždyť Octavia je jedna z nejhezčích škodovek vůbec ale když se člověk mrkne ke konkurenci musí si přiznat že mohlo být té odvahy daleko více. Nesmí se to přehánět ale těch změn je opravdu málo.
Rozbalit vlákno
2
25. 6. 2012 08:23
Re: bez nápadu
Viděno in live, v krátkém časovém rozestupu na dálnici Rapid i ten SEAT, co se bude vyrábět na jedné lince s Rapidem. Sice jeli jako prasata, ale i tak jsem je omrknul ze všech stran. Dojem? Je to úzký, HODNĚ úzký, něco jako Fabie II, a vysoké. Nejvíc mi to připomnělo AVEO sedan, co se týče velikosti se vším všudy. Takový levný dojem, i když byly v slušné výbavě stříbrné. Seat je zezadu mnohem hezčí než škoda, nemá tak levně působící zadní svítilny, má je na rozdíl od škodovky i ve víku kufru. A ten hnusný prohnutý plech u škodovky vzadu pod značkou. Zepředu je to tak nastejno, světla opravdu jako Fabia I. V porovnání i se současnou Octavií II je to slabota. Maximálně jako náhrada za Fábii II, jako by na ni někdo narouboval kufr. ;-\
Avatar - deliqent4
25. 6. 2012 22:50
Re: bez nápadu
působí i na fotkách takovým dojmem, hodně lidí ho stejně koupí ale jen v případě že bude mít rozumnou cenu. Já osobně bych si ho nekoupil a nekoupím ://
Avatar - eXp10it
24. 6. 2012 12:49
tragické světla rapidu
Rapid měl mít světla z fábie II jako na spyphotos, nechápu proč to nakonec tak zmrvili a namontovali tam ty úzké z fábie I, vždyť to vypadá jako 120cka 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2012 13:14
Re: tragické světla rapidu
Vše špatně. Rapid žádná světla z Fabie mít neměl (tedy ne ten evropský), na spy photos byl přesně tento model, jen s maskovacími polepy. Tato světla (u kterých podobu s F1 nevidím) vypadají (podle mě) podstatně lépe.
Avatar - nalimer
24. 6. 2012 17:29
k dizajnovým identitám
Som trocha sklamaný článokom p. Sochora. Dizajn značky totiž nie je len o prednej maske chladiča, ale aj o mnohých iných detailoch.
Je pravda, že v prípade veľkých koncernov sa zmeny pri podobnom modely dajú robiť len v pár detailoch a najlepčie to je svetlomet, nárazník, časť interiéru.
V prípade Škody sú tieto identické znaky.
- predná maska chladiča (nové modely dostali vrazenú kapotu s novým znakom, tvar je hranatý)
- zadné reflektory ostávajú ohraničené písmenom C (ako sa po 1x objavilo na FL Fábií1 a dnes je jedným z hlavných dizajnových prvkov)
- predné hmlovky dostali pretiahnutý obdĺžnikový tvar, denné svetlá ostávajú integrované v nich (LED denné svetlá zatiaľ neponúka žiaden z modelov Škoda, všetky majú integrované denné svetlá v hmlovkách. drobná zmena bude až pri nástupcovi Octávie, kde LED svetlo bude, ale tiež v hmlovkách)
- chromové U na volante - ďalší prvok Škoda. Pre niekoho archaizmus, pre iných tradícia
Rapidom sa mení oblosť k masívnosti a hranatosti. Je to rukopis šefdizajnéra.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eXp10it
24. 6. 2012 17:43
Re: k dizajnovým identitám
Návrat k fábii 1 je nepřehlédnutelný, škoda 8-s

[odkaz]
[odkaz]
24. 6. 2012 20:04
Re: k dizajnovým identitám
Souhlas, a tak se mi to líbí.
24. 6. 2012 19:38
Kopie
Tak takovéto kreace jsme tu už dávno viděli,Kia a Lancia dohromady.
Kdy začnou být ve škodě konečně originální a nebudou kopírovat.Možná kdyby byli samostatní...
Rozbalit vlákno
0
25. 6. 2012 00:21
Nudna stagnace
Nudna stagnace. Nuda, nuda, sed.
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2012 01:34
Typické znaky Škoda
Autor článku zabudol podotknúť, že ostal zachovaný aj ďalší typický znak, ktorý majú všetky modely počnúc Fabiou I (teda okrem Yetiho, dokonca ešte aj na Citigo 5D a koncernových súrodencov sa dostal). Ide o priamu líniu zadných dverí pri zadnom kolese.

Z Rapida mám zmiešané pocity. To auto má byť lacné, ale nemuselo vyzerať tak lacno. Konkurencia dokáže vyrobiť lacné autá, ktoré sa tvária menej lacno.
Rozbalit vlákno
0