Neviem, nechapem, kazdy mesiac je Opel na najvyssich stupnoch predajov, ci uz Corsa, alebo Insignia sa predavaju ako teple rozky. Astra, napriek tomuto mesiacu, ma velmi dobre predajne vysledky, Zafira sa podla mojich informacii nepredava tiez zle, este pride dlho ocakavana Mokka.....a napriek tomu je na tom Opel tak zle. Nechapem, nerozumiem. Opel vsetko najlepsie :yes:
skratka predavaju relativne "lacno" no vyrabaju draho...za prvy stvrtrok vyrobili stratu 250milionov dolarov, ak to tak pojde dalej tak koncom roka znova prekrocia stratu 1 miliardy $... co by im mohlo pomoct je vyplnenie vyrobnych kapacit autami od Chevroletu, ktore by smerovali do Ruska ci krajin EU (namiesto toho aby boli vyrabane v Korei a dovazane lodami)
Neviem si potom predstavit, ake kapacity ma Opel vo svojich fabrikach, ked svoje auta doslova chrli ku zakaznikom a predsa su tie kapacity tak "malo" vyuzite. :-!
Niekde som videl clanok, ze na kolko percent musi byt vytazena tovaren, aby bola ziskova. Je to niekde okolo 89% a Opel to mal niekde na 70%. Ford tesne v ziskovom pasme a VW, tak ten s trochou nadsazky ide cez svoj limit. V CR/SR Opel toho moc nepreda, ale bol som prekvapeny kolko Zafir a Astier som stretol v Rakusku a v Chorvatsku ma Opel asi taku poziciu, ako Ford v CR.
zrejme je to tym ze nase trhy su male ale ked sa pozries z celoeuropskeho pohladu na jeho predaj nie je to ziadna tragedia, z nemcov mi je opel rozhodne najsympatickejsi :yes:
nase trhy su male a neuspech na nasom trhu nemusi este znamenat zakonite neuspech v celej eu.... ;-)
to ze je opel na slovensku na tom tak predajne biedne ako je to mi je divne ale lepsie na tom nie je ani ford ani toyota a ini giganti.....proste kazdy trh je iny a nas je maly takze vysledky znacky opel v eu to neovplyvni....
ked sa na to pozriem z pohladu slovenskeho trhu a nasich priorit je opel neuspesny u nas mozno aj pre tieto dovody:
1. relativne drahe auto, menej predajcov, drahsi servis, neskusenost zakaznkikov so znackou opel
2. syndrom skoda - co ma na kapote logo skoda pojde ako teple rozky aj keby to bolo z papiera s drevenymi kolesami
3. momentalna modelova ponuka nie je az taka silna: corsa ma uz nejlepsie roky za sebou, astra je tazka velka pre mnohych zakaznikov zakladan motorizacia nestaci a silenjsia uz je draha, insignia je uz na urovni starej omegy....aj cenou aj velkostou aj vsetkym..., zafira je este neoukakana a malo znama, nova meriva takisto sa este len rozbieha, ponuka SUV ---- slabota, opel ma co dohanat......
Tady jsou (ještě jednou) květnové přehledy podle zemí a značek - rozkliknout hlavně tabulku vpravo dole u článku. Pravda o Opelu je tam: [odkaz] . Vývoj prodejů Opelu se nevymyká trendu francouzských značek a Fiatu. Pro GM tahle kyselá věc nemá v Evropě řešení, protože prodeje Chevroletu jsou přes růst v absolutních číslech příliš malé a nemůžou propadání Opelu vyrovnat.
Sa čudujem kam zmizol Peugeot 208. 207 sa darilo, napriek tomu že to nebol bestseller ako 206 či 205, ale 208? V testoch ju chvália, v porovnávacích testoch sa umiestňuje hneď za Polom, dizajn je podarený a ľuďom sa páči, ale v rebríčku nieje...
U nás je dvadsiaty. Myslím, že to je tým, že je len nedávno uvedený, ale keď sa pozrieme na nového ceed-a a i30 v SR, ČR...
Jestli to nebude tím, že se sotva začala prodávat a první skutečné dodávky přijdou tak do měsíce, dvou... To není jako nový model telefonu.
I když... máš vůbec mozkovou kapacitu, abys to pochopil?
Bobánku, ten rendlík Megere měl být až za tím Paššákem. Pokud tedy tvá inteligence stačí k tomu, aby porovnala počet evropských prodejů za prvních 5 měsíců. :-!
Porovnáváme ovšem hrušky a brambory. Paššák není auto pro socky, ti kupují rendlíky. Je v té první desítce totiž jediným reprezentantem střední třídy.
Poslouchej. a kde je třeba OUTLANDER? Ten by se nevešel ani do první tisícovky, tak být tebou bych zavřel držku (neb z ní jdou jen **viny - u tebe to jinak není ale nikdy) a sunul se někam, kde bych mohl něčím konstruktivním přispět, a ne jen prskat žluč do diskuze.
Když vidím tvůj věk, asi budeš starý zapšklý důchodce (nebo skoro důchodce), kterého život neustále přech*ává. Ostatně, když se mrknu na tvé poslední příspěvky...tak krom tohoto výblitku nemají ani tvé předchozí příspěvky žádnou hodnotu - viz Bentley GT Speed jako auto pro mentální invalidy; rendlíky a USA = pohroma; Renault Megane TCE - největší ostuda je mít rendlíka; další pod USA: BMW a Mercedes svolávají kvůli závadám a opět tvůj výblitek s tím, jaká je to ostuda prodávat tam rendlíka... přitom to s tím nemá nic společného; diskuze pod Renaul Espace a tvé rozjímání nad jeho kvalitou, interierem a praktičností, opět výblitek; Citroën DS5 1,6 THP 200 – Art de Vivre a tvé "čarování" s designem jak by to mělo být + fabulace nad střechou... ach bože...(podíval ses někdy pořádně na řadičku tvého outlanderu? Takový hnus snad nemají ani korejské Hyundaie před 10 lety - a navíc hned se kvedlající do stran od výroby) a takto by se dalo pokračovat dál do minulosti. Z 10 příspěvků 2, které se aspoň lehce týkaly něčeho, co by se dalo použít. :no:
No, na internetu se bohužel vyskytuje spousta trosek. Je mi tě líto, žes neměl život jednodušší :no::-!
kecáš nesmysly, Volkswagen je prodejně nejuspěšnější značka v Evropě. I když podle mě jsou všechny "volks"wageny v interiéru na jedno brdo (stejně jako Škodovky) a exterier ma slušnej snad jen Scirocco. Gratulace pro Opel.
Pánové, copak nechápete, že je to pouze příspěvek dementa, který tady chce n...t a provokovat? Kdyby nikdo z vás nereagoval, n....j bude maximálně on. Takhle si isce stupidně myslí, že se objeví GTI a něco mu napíše, ale eliminiace podobných individuí s takto průhlednými "příspěvky" je možná pouze tím, že na něj člověk nebude reagovat.
Pokud tady někdo vykládá kraviny, které nejsou na první pohled tak dementní a navíc se tváří, že jsou pravdivé, stojí to i za tu nějakou ostřejší reakci (v tomhle leckterého diskutujícího obdivuju za vytrvalost - napadá mně třeba Jossalito), ale tady je jakákoliv reakce asi zbytečná. Pro příště......
Přesně tak, jsou patrioti a za pár drobných nebudou kupovat kopírovače. Až nebude reklama na korejce na každám rohu, tak jejich prodeje spadnou i u nás.
Rád bych, aby se Opel vrátil na vrchní pozice, je jich zbytečně málo na silnicích.
Co je lepší, když ti prodeje klesnou ze 100 jednotek na "pouhých" 90, nebo když ti z 10 jednotek stoupnou na "nepřekonatelných" 15...?
Pokud jsi doposud prodával "kulové" je snadné poměrně stoupat, naopak když si lídr trhu nemůžeš logicky stoupat donekonečna a tím pádem ani stále. Jednoduchá logika, stačí jen chtít trošku myslet a nedívat se na trh jen "šikmýma očima"... ;-)
Jistě, tak to je.To ale nic nemění na tom že H/K v EU roste a věř mi že to je trnem v oku všech automobilek.Už ho berou hodně vážne a vědí že do budoucna maji "problém".Ne snad že by přesrostl v leadera, to se nečeká, ale každý rok "uzobává" po slušných procentech trhu a bere zavedeným automobilkám zákazníky.
Hoši jde vidět že o autech vůbec nic nevíte.Hyundai velice stoupá nahoru,kvalita automobilů teto značky se neustále zvětšuje. Dokládají to i prodeje v Evropě. Věřte mi že za chvíli bude i30 v top 10. A že nějaký pražáček nevěří nám moravským šroubovákům je jeho problém pepíci byli vždycky jiní.Opel nedělá špatné modely ,ale už to není to co bývalo před 8 lety,kdy opel dělal solidní auta.Dnes se jedná o průměrný autmobil. Za to hyundai se dostavá od 0 na samotnou špičku
Zatím se HK prodávají v Evropě za nižší ceny než konkurence. Až se odhodlají nasadit i v Německu, Francii nebo Británii podobné ceny jako evropští výrobci, tak se ukáže, proč si je lidé kupují nebo nekupují.
Třeba Ceed si asi na auta z TOP10 moc nevěří. Ceny hovoří za vše.
Německému lidu je vlastní stádovitost. VW produkce je předražená, technicky sotva průměrná, ale úplný šrot to není, tak co, proč se lišit od sousedů, kvůli autu to zato nestojí.
Hyundai bych si asi nekoupil, ale ne proto, že je to Hyundai, ale protože nemám důvěru v ty moravské šroubováky (a moc nevěřím, že by se to Korejcům podařilo uhlídat).
Já zde Hyundai taky postrádám! ;-) ... Ale klid, "celkový prodej vozů Hyundai v zahraničí stoupl o rekordních 32,5 procenta a vozů Kia o 44,7 procenta" v úvodních měsících tohoto roku... Nudný a vyčpělý evropský trh v čele s beznadějně ohraným Golfem, je sám o sobě opravdu poněkud nezajímavý... ;-)
Březen v ČR ovšem: "Nejprodávanější auta v nižší střední třídě: Hyundai i30 válí, je hned za Škodou"! [odkaz]
HyuKiaku, podívej se do tabulky k článku na toho "beznadějně ohraného Golfa". >:D
Na procenta růstu/poklesu se klidně vy...a porovnej reálné evropské prodeje Golfu s i30/Ceed. ;-)
Umite cist ? Nemecko Francie Italie a Spanelsko maji pokles aut. trhu, GB jedina roste. Pokud se nepletu, tak Opel/Vauxhall se dost dobre prodava v GB, naopak propadajici se VW, PSA ,Renault a spol zase nejvic prodava tradicne v Spanelsku, Italii a Francii. Je naprosto logicke, ze znacky ktere nejvice prodavaji na trzich s nejvyssim propadem maji nejvetsi pokles. Navic Opel nepada jen a diky tomu, ze se k jeho vysledkum pricita Chevrolet, nebo chcete li .. korejske Daewoo postaru, protoze samotny Opel bez Chevroletu je taky v minusu.
A k tomu Hyundai a Kia. Nekdo se tu dost naivne ptal, jestli je lepsi prodat 95 misto 100 jednotek nez 15 misto 10. Samozrejme, ze je lepsi narust v malych objemech nez pokles ve velkych uz jen proto, ze ten pokles vyroby znamena dalsi naklady v podobe nevyuzitych kapacit. Korejci dobyvaji evropsky trh za situace, kdy zavedene automobilky tento trh vyklizeji a to je samozrejme VELMI NEGATIVNI trend pro VW, Renault, Opel, PSA a Fiat. A k tem cenam korejcu, jdou na to docela chytre, nenasadi ceny zbytecne nizko aby pak nemuseli resit problem, ze nebudou stihat vyrabet. Na co si zmensovat zisk, kdyz mohou nerusene expandovat a pomalu a postupne ziskavat kapital na dalsi rozsirovani vyroby a lidi to koupi tak jako tak ? Tohle neni o tom, kdo umi vyrobit lepsi auta, to je o tom, kdo je umi vyrobit levneji v prijatelne kvalite a Evropa na Korejce ztraci dech, rok od roku vice. Tady se evropskym vyrobcum vraci jak bumerang politika EU, ktera je nuti delat drazsi auta nez jsou spotrebitele ochotni v dobe krize akceptovat. Uspech rumunske Dacie je toho dalsim dukazem.
Korejské irádio ve výrobních halách Nošovic hraje hity, lidi makaj jak sedřený z kůže, sní o podmínkách, jaké mají jejich kolegové ve Vlčím hradě... Korejští vývojáři kopírujou od taktiky, marketingu, ambice vysoké...
Hit letošního léta je pro Hyundai Země vwzdálená, Evropa stále nějak odolává kouzlu Hjandééé. Zatímco VW si užívá výsluní temné strany [odkaz]
Evropa je VW, Ford a Opel.
-Golf, Polo, Passat
-Fiesta, Focus
-Corsa, Astra
Renault stěží stíhá, ale stále je to silný hráč.
Porovnání s naším trhem ukazuje na značnou zdeformovanost korejskými příživníky. Že domácí značka je na domácím trhu silnější než kde jinde, je zcela obvyklé. Že ale cizí značka, která do ČR přesunula výrobu, tak hne trhem... Svědčí o jediném - křehkost a nevyzrálost trhu.
Celkově ovšem docela zdrcující čísla. Zatímco Kalous ušatý škrtá jak zběsilý a média jsou plná optimismu, jak "krize" zřejmě odjela někam na dovolenou, tak čísla a perspektivy jsou, snesitelně řečeno, naprosto bídné. Není se tak čemu divit, že Renault zrušil prezentace nového Clia, tedy 8. nejprodávanějšího vozu v EU, pro novináře...
Ale radujme se, dokud je čas. VW, Ford, Opel, Renault - nejlepší mainstream automobily světa, které Evropa stále dokáže ocenit :yes:
To je jak projev Jakeše z Hrádku. >:DMy víme co budete kupovat. >:D
Zapoměl jsi na škodovku. >:D
Jinak docela by mne zajímalo, kdepak Hyundai prodá těch cca 150 tpcs I30 do konce roku.Mno v ČR to asi nebude.....
Až mně běhá mráz po zádech. Přidat trošku garážoviny, plakátovosti, transylvánů, obratů a příměrů, které dřou a je to jako z pera . . . (asi všichni ví). Raději to ani nenapíšu, aby zase nevystříkl.
Jinak proti vlastnímu obsahu nic zásadního nemám. :-)
Skoro mi přijde až možná trošku zbytečné, komentovat tak obsáhle tabulku prodejů na evropském trhu v květnu, zvláště když nic tak překvapivého neodhaluje.
Za krehkost a nevyzralost trhu si muze VW sam .
Vsichni ve VW vedeli, ze konkurence nespi, vsichni vedeli, ze pro evropsky trh budou klicove male benzinove turbomotory do zakladnich modelu a co udelal VW ? Zvoral jejich spolehlivost a dodnes si nepripousti nejmensi problem.
Naopak to svedci o vyzralosti trhu, ze zakaznici utikaji k Hyundai a Kia s jejich zarukami.
Podíval jsem se pro porovnání na rok 2002 a za těch 10 let je to pěkný pokles. Třeba Lagun se prodávalo cca 20 000 měsíčně. Dnes by s tím byla v TOP10 před Passatem. :-(