Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v květnu 2012: Corsa v Top 3

Corsa byla mezi třemi nejprodávanějšími vozy v Evropě naposledy v březnu.
Zpět na článek
24. 6. 2012 09:08
24. 6. 2012 09:36
24. 6. 2012 10:06
24. 6. 2012 20:49
24. 6. 2012 09:48
24. 6. 2012 11:48
25. 6. 2012 08:10
24. 6. 2012 09:08
Opel
Neviem, nechapem, kazdy mesiac je Opel na najvyssich stupnoch predajov, ci uz Corsa, alebo Insignia sa predavaju ako teple rozky. Astra, napriek tomuto mesiacu, ma velmi dobre predajne vysledky, Zafira sa podla mojich informacii nepredava tiez zle, este pride dlho ocakavana Mokka.....a napriek tomu je na tom Opel tak zle. Nechapem, nerozumiem. Opel vsetko najlepsie :yes:
Rozbalit vlákno
6
24. 6. 2012 09:36
Re: Opel
skratka predavaju relativne "lacno" no vyrabaju draho...za prvy stvrtrok vyrobili stratu 250milionov dolarov, ak to tak pojde dalej tak koncom roka znova prekrocia stratu 1 miliardy $... co by im mohlo pomoct je vyplnenie vyrobnych kapacit autami od Chevroletu, ktore by smerovali do Ruska ci krajin EU (namiesto toho aby boli vyrabane v Korei a dovazane lodami)
24. 6. 2012 10:06
Re: Opel
Neviem si potom predstavit, ake kapacity ma Opel vo svojich fabrikach, ked svoje auta doslova chrli ku zakaznikom a predsa su tie kapacity tak "malo" vyuzite. :-!
24. 6. 2012 20:49
Re: Opel
Niekde som videl clanok, ze na kolko percent musi byt vytazena tovaren, aby bola ziskova. Je to niekde okolo 89% a Opel to mal niekde na 70%. Ford tesne v ziskovom pasme a VW, tak ten s trochou nadsazky ide cez svoj limit. V CR/SR Opel toho moc nepreda, ale bol som prekvapeny kolko Zafir a Astier som stretol v Rakusku a v Chorvatsku ma Opel asi taku poziciu, ako Ford v CR.
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2012 09:48
Re: Opel
dobra pripomienka presne tak :yes:

zrejme je to tym ze nase trhy su male ale ked sa pozries z celoeuropskeho pohladu na jeho predaj nie je to ziadna tragedia, z nemcov mi je opel rozhodne najsympatickejsi :yes:

nase trhy su male a neuspech na nasom trhu nemusi este znamenat zakonite neuspech v celej eu.... ;-)

to ze je opel na slovensku na tom tak predajne biedne ako je to mi je divne ale lepsie na tom nie je ani ford ani toyota a ini giganti.....proste kazdy trh je iny a nas je maly takze vysledky znacky opel v eu to neovplyvni....

ked sa na to pozriem z pohladu slovenskeho trhu a nasich priorit je opel neuspesny u nas mozno aj pre tieto dovody:

1. relativne drahe auto, menej predajcov, drahsi servis, neskusenost zakaznkikov so znackou opel

2. syndrom skoda - co ma na kapote logo skoda pojde ako teple rozky aj keby to bolo z papiera s drevenymi kolesami

3. momentalna modelova ponuka nie je az taka silna: corsa ma uz nejlepsie roky za sebou, astra je tazka velka pre mnohych zakaznikov zakladan motorizacia nestaci a silenjsia uz je draha, insignia je uz na urovni starej omegy....aj cenou aj velkostou aj vsetkym..., zafira je este neoukakana a malo znama, nova meriva takisto sa este len rozbieha, ponuka SUV ---- slabota, opel ma co dohanat......
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2012 11:48
Re: Opel
Přesně tohle mě napadlo při přečtení titulku. A ne poprvé.
25. 6. 2012 08:10
Re: Opel
Tady jsou (ještě jednou) květnové přehledy podle zemí a značek - rozkliknout hlavně tabulku vpravo dole u článku. Pravda o Opelu je tam: [odkaz] . Vývoj prodejů Opelu se nevymyká trendu francouzských značek a Fiatu. Pro GM tahle kyselá věc nemá v Evropě řešení, protože prodeje Chevroletu jsou přes růst v absolutních číslech příliš malé a nemůžou propadání Opelu vyrovnat.
Avatar - PeterLuk
24. 6. 2012 10:58
Kam zmizol Peugeot
Sa čudujem kam zmizol Peugeot 208. 207 sa darilo, napriek tomu že to nebol bestseller ako 206 či 205, ale 208? V testoch ju chvália, v porovnávacích testoch sa umiestňuje hneď za Polom, dizajn je podarený a ľuďom sa páči, ale v rebríčku nieje...
U nás je dvadsiaty. Myslím, že to je tým, že je len nedávno uvedený, ale keď sa pozrieme na nového ceed-a a i30 v SR, ČR...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2012 11:48
Re: Kam zmizol Peugeot
Mno, design se mi tedy nelíbí ani trochu. :-)
24. 6. 2012 12:54
Re: Kam zmizol Peugeot
Vydrž, na 208 je ještě brzo.
Avatar - Blue Sun
24. 6. 2012 21:47
Re: Kam zmizol Peugeot
Jestli to nebude tím, že se sotva začala prodávat a první skutečné dodávky přijdou tak do měsíce, dvou... To není jako nový model telefonu.
I když... máš vůbec mozkovou kapacitu, abys to pochopil?
Avatar - PeterLuk
25. 6. 2012 15:29
Re: Kam zmizol Peugeot
Neboj sa, mám.
24. 6. 2012 12:23
kde je ten diskusni zvanil GTI?
je nekde zalezlej jak spraskanej pes a hloda si nehty i na nohach. novej passat je proste propadak. ten folcvagn je vubec v evrope na rucnik do ringu
Rozbalit vlákno
12
Avatar - jazva
24. 6. 2012 13:58
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Čo to tu trepeš?! Passat je najpredávanejšie auto strednej triedy v Európe...
Avatar - 4hill
24. 6. 2012 14:41
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Ve snaze někoho urazit střílíš pouze do vlastních řad.Nejdřív si to dvakrát třikrát přečti než ze sebe uděláš hlupáka.. >:D
24. 6. 2012 18:05
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Ubožáku, je mi tě líto :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 6. 2012 18:47
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
>:D tohle člověk vážně nemůže myslet vážně
Avatar - rohYpnol
24. 6. 2012 20:15
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Dokonale promyšlený příspěvek. Úplně jsi tu zazářil... jak supernova po výbuch >:-[] :no: :no: :no:
Avatar - Ada je zase tady
24. 6. 2012 20:26
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Bobánku, ten rendlík Megere měl být až za tím Paššákem. Pokud tedy tvá inteligence stačí k tomu, aby porovnala počet evropských prodejů za prvních 5 měsíců. :-!

Porovnáváme ovšem hrušky a brambory. Paššák není auto pro socky, ti kupují rendlíky. Je v té první desítce totiž jediným reprezentantem střední třídy.
24. 6. 2012 20:39
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Evropské socky mají dobrý vkus. Chceš ho taky?
[odkaz]
Avatar - Johny.Rico
24. 6. 2012 21:51
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Poslouchej. a kde je třeba OUTLANDER? Ten by se nevešel ani do první tisícovky, tak být tebou bych zavřel držku (neb z ní jdou jen **viny - u tebe to jinak není ale nikdy) a sunul se někam, kde bych mohl něčím konstruktivním přispět, a ne jen prskat žluč do diskuze.

Když vidím tvůj věk, asi budeš starý zapšklý důchodce (nebo skoro důchodce), kterého život neustále přech*ává. Ostatně, když se mrknu na tvé poslední příspěvky...tak krom tohoto výblitku nemají ani tvé předchozí příspěvky žádnou hodnotu - viz Bentley GT Speed jako auto pro mentální invalidy; rendlíky a USA = pohroma; Renault Megane TCE - největší ostuda je mít rendlíka; další pod USA: BMW a Mercedes svolávají kvůli závadám a opět tvůj výblitek s tím, jaká je to ostuda prodávat tam rendlíka... přitom to s tím nemá nic společného; diskuze pod Renaul Espace a tvé rozjímání nad jeho kvalitou, interierem a praktičností, opět výblitek; Citroën DS5 1,6 THP 200 – Art de Vivre a tvé "čarování" s designem jak by to mělo být + fabulace nad střechou... ach bože...(podíval ses někdy pořádně na řadičku tvého outlanderu? Takový hnus snad nemají ani korejské Hyundaie před 10 lety - a navíc hned se kvedlající do stran od výroby) a takto by se dalo pokračovat dál do minulosti. Z 10 příspěvků 2, které se aspoň lehce týkaly něčeho, co by se dalo použít. :no:

No, na internetu se bohužel vyskytuje spousta trosek. Je mi tě líto, žes neměl život jednodušší :no: :-!
24. 6. 2012 20:38
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
kecáš nesmysly, Volkswagen je prodejně nejuspěšnější značka v Evropě. I když podle mě jsou všechny "volks"wageny v interiéru na jedno brdo (stejně jako Škodovky) a exterier ma slušnej snad jen Scirocco. Gratulace pro Opel.
24. 6. 2012 20:39
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Pánové, copak nechápete, že je to pouze příspěvek dementa, který tady chce n...t a provokovat? Kdyby nikdo z vás nereagoval, n....j bude maximálně on. Takhle si isce stupidně myslí, že se objeví GTI a něco mu napíše, ale eliminiace podobných individuí s takto průhlednými "příspěvky" je možná pouze tím, že na něj člověk nebude reagovat.

Pokud tady někdo vykládá kraviny, které nejsou na první pohled tak dementní a navíc se tváří, že jsou pravdivé, stojí to i za tu nějakou ostřejší reakci (v tomhle leckterého diskutujícího obdivuju za vytrvalost - napadá mně třeba Jossalito), ale tady je jakákoliv reakce asi zbytečná. Pro příště......
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2012 21:21
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Chtěl jsem mu původně také něco napsat...Ale pak jsem si uvědomil, že je to buď provokatér, nebo to beztak nemá smysl...
Avatar - white label
24. 6. 2012 21:05
Re: kde je ten diskusni zvanil GTI?
Na ručník jsi tu evidentně hlavně ty, milý "boberko"... >:-[]
24. 6. 2012 18:08
A kde je Hyundai?
Nějak tady postrádám korejce? Že by to přece jen nebylo nejlepší auto ve své třídě? ;-)
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Nerez
24. 6. 2012 19:00
Re: A kde je Hyundai?
Reklamy totiž ještě nepřesvědčily Německý lid, že už nemohou odolávat kouzlu Hudlaje věčně. Je vidět, kde lidi mají vkus na auta a kde ne.
Avatar - Hafol
24. 6. 2012 19:10
Re: A kde je Hyundai?
Přesně tak, jsou patrioti a za pár drobných nebudou kupovat kopírovače. Až nebude reklama na korejce na každám rohu, tak jejich prodeje spadnou i u nás.
Rád bych, aby se Opel vrátil na vrchní pozice, je jich zbytečně málo na silnicích.
24. 6. 2012 19:35
Re: A kde je Hyundai?
Tak,tak,zatímco jedněm prodeje klesají,tak H/K v Evropě (i v Německu) rostou.Co je lepší?
Avatar - white label
24. 6. 2012 20:08
Re: A kde je Hyundai?
Co je lepší, když ti prodeje klesnou ze 100 jednotek na "pouhých" 90, nebo když ti z 10 jednotek stoupnou na "nepřekonatelných" 15...?
Pokud jsi doposud prodával "kulové" je snadné poměrně stoupat, naopak když si lídr trhu nemůžeš logicky stoupat donekonečna a tím pádem ani stále. Jednoduchá logika, stačí jen chtít trošku myslet a nedívat se na trh jen "šikmýma očima"... ;-)
24. 6. 2012 20:44
Re: A kde je Hyundai?
Jistě, tak to je.To ale nic nemění na tom že H/K v EU roste a věř mi že to je trnem v oku všech automobilek.Už ho berou hodně vážne a vědí že do budoucna maji "problém".Ne snad že by přesrostl v leadera, to se nečeká, ale každý rok "uzobává" po slušných procentech trhu a bere zavedeným automobilkám zákazníky.
24. 6. 2012 20:52
Re: A kde je Hyundai?
Třeba evropské automobilky taky časem zaútočí na korejském trhu a korejci jim u toho budou tleskat a pěkně po německu vyslovovat DAS AUTO.
24. 6. 2012 20:58
Re: A kde je Hyundai?
Pokud tam postaví továrny, tak proč ne.....
24. 6. 2012 21:07
Re: A kde je Hyundai?
Korejci už čekají s pobídkami. :-)
Avatar - white label
24. 6. 2012 21:22
Re: A kde je Hyundai?
Nechtěl si napsat spíš s vidlema... ;-)
24. 6. 2012 21:45
Re: A kde je Hyundai?
Netuším, jestli se dá rejže přehazovat vidlemi. Možná tam mají na vítání něco speciálnějšího.
24. 6. 2012 23:41
Re: A kde je Hyundai?
Takhle se mává, takhle se bije!
Avatar - chetoos
25. 6. 2012 10:41
Re: A kde je Hyundai?
Hoši jde vidět že o autech vůbec nic nevíte.Hyundai velice stoupá nahoru,kvalita automobilů teto značky se neustále zvětšuje. Dokládají to i prodeje v Evropě. Věřte mi že za chvíli bude i30 v top 10. A že nějaký pražáček nevěří nám moravským šroubovákům je jeho problém pepíci byli vždycky jiní.Opel nedělá špatné modely ,ale už to není to co bývalo před 8 lety,kdy opel dělal solidní auta.Dnes se jedná o průměrný autmobil. Za to hyundai se dostavá od 0 na samotnou špičku
25. 6. 2012 11:20
Re: A kde je Hyundai?
Zatím se HK prodávají v Evropě za nižší ceny než konkurence. Až se odhodlají nasadit i v Německu, Francii nebo Británii podobné ceny jako evropští výrobci, tak se ukáže, proč si je lidé kupují nebo nekupují.
Třeba Ceed si asi na auta z TOP10 moc nevěří. Ceny hovoří za vše.

Německo:
Ceed - 13 990,-
Astra - 14 990,-
Mégane - 15 990,-
Focus - 16 950,-
Golf - 16 975,-

Francie:
Ceed - 16 590,-
Astra - 16 990,-
Focus - 17 850,-
Golf - 18 590,-
Mégane - 19 800,-

UK
Ceed - 11 350,-
Astra - 12 995,-
Focus - 13 995,-
Mégane - 16 280,-
Golf - 17 010,-
24. 6. 2012 23:59
Re: A kde je Hyundai?
Německému lidu je vlastní stádovitost. VW produkce je předražená, technicky sotva průměrná, ale úplný šrot to není, tak co, proč se lišit od sousedů, kvůli autu to zato nestojí.

Hyundai bych si asi nekoupil, ale ne proto, že je to Hyundai, ale protože nemám důvěru v ty moravské šroubováky (a moc nevěřím, že by se to Korejcům podařilo uhlídat).
Avatar - white label
25. 6. 2012 00:57
Re: A kde je Hyundai?
Sotva průměrný (a to ti ještě hodně fandím) je v prvé řadě tvůj "mozgog", maloměšťácký čecháčku... :*) ;-)
25. 6. 2012 14:47
Re: A kde je Hyundai?
milý labile, na tebe, hrdého moravského majitele golfíka, jsem prostě zapomněl, neber si to osobně
Avatar - white label
25. 6. 2012 15:39
Re: A kde je Hyundai?
Ty hlavně chronicky zapomínáš myslet (teda pokud toho jsi vůbec schopen), měl by si změnit nick na "bezmozgog"... ;-)
24. 6. 2012 22:16
Re: A kde je Hyundai?
Já zde Hyundai taky postrádám! ;-) ... Ale klid, "celkový prodej vozů Hyundai v zahraničí stoupl o rekordních 32,5 procenta a vozů Kia o 44,7 procenta" v úvodních měsících tohoto roku... Nudný a vyčpělý evropský trh v čele s beznadějně ohraným Golfem, je sám o sobě opravdu poněkud nezajímavý... ;-)

Březen v ČR ovšem: "Nejprodávanější auta v nižší střední třídě: Hyundai i30 válí, je hned za Škodou"! [odkaz]
Avatar - Nerez
24. 6. 2012 22:40
Re: A kde je Hyundai?
Tys tu chyběl >:D
Avatar - white label
25. 6. 2012 00:46
Re: A kde je Hyundai?
HyuKiaku, podívej se do tabulky k článku na toho "beznadějně ohraného Golfa". >:D
Na procenta růstu/poklesu se klidně vy...a porovnej reálné evropské prodeje Golfu s i30/Ceed.
;-)
24. 6. 2012 23:35
Re: A kde je Hyundai?
Zrejme je to tým, že na rozdiel od Opla nevyrába autá pre radosť, ale pre zisk .... a ten dosahuje ;-)
25. 6. 2012 12:02
Re: A kde je Hyundai?
Umite cist ? Nemecko Francie Italie a Spanelsko maji pokles aut. trhu, GB jedina roste. Pokud se nepletu, tak Opel/Vauxhall se dost dobre prodava v GB, naopak propadajici se VW, PSA ,Renault a spol zase nejvic prodava tradicne v Spanelsku, Italii a Francii. Je naprosto logicke, ze znacky ktere nejvice prodavaji na trzich s nejvyssim propadem maji nejvetsi pokles. Navic Opel nepada jen a diky tomu, ze se k jeho vysledkum pricita Chevrolet, nebo chcete li .. korejske Daewoo postaru, protoze samotny Opel bez Chevroletu je taky v minusu.
A k tomu Hyundai a Kia. Nekdo se tu dost naivne ptal, jestli je lepsi prodat 95 misto 100 jednotek nez 15 misto 10. Samozrejme, ze je lepsi narust v malych objemech nez pokles ve velkych uz jen proto, ze ten pokles vyroby znamena dalsi naklady v podobe nevyuzitych kapacit. Korejci dobyvaji evropsky trh za situace, kdy zavedene automobilky tento trh vyklizeji a to je samozrejme VELMI NEGATIVNI trend pro VW, Renault, Opel, PSA a Fiat. A k tem cenam korejcu, jdou na to docela chytre, nenasadi ceny zbytecne nizko aby pak nemuseli resit problem, ze nebudou stihat vyrabet. Na co si zmensovat zisk, kdyz mohou nerusene expandovat a pomalu a postupne ziskavat kapital na dalsi rozsirovani vyroby a lidi to koupi tak jako tak ? Tohle neni o tom, kdo umi vyrobit lepsi auta, to je o tom, kdo je umi vyrobit levneji v prijatelne kvalite a Evropa na Korejce ztraci dech, rok od roku vice. Tady se evropskym vyrobcum vraci jak bumerang politika EU, ktera je nuti delat drazsi auta nez jsou spotrebitele ochotni v dobe krize akceptovat. Uspech rumunske Dacie je toho dalsim dukazem.
Avatar - rohYpnol
24. 6. 2012 20:41
Země vwzdálená
Korejské irádio ve výrobních halách Nošovic hraje hity, lidi makaj jak sedřený z kůže, sní o podmínkách, jaké mají jejich kolegové ve Vlčím hradě... Korejští vývojáři kopírujou od taktiky, marketingu, ambice vysoké...
Hit letošního léta je pro Hyundai Země vwzdálená, Evropa stále nějak odolává kouzlu Hjandééé. Zatímco VW si užívá výsluní temné strany [odkaz]
Evropa je VW, Ford a Opel.
-Golf, Polo, Passat
-Fiesta, Focus
-Corsa, Astra
Renault stěží stíhá, ale stále je to silný hráč.
Porovnání s naším trhem ukazuje na značnou zdeformovanost korejskými příživníky. Že domácí značka je na domácím trhu silnější než kde jinde, je zcela obvyklé. Že ale cizí značka, která do ČR přesunula výrobu, tak hne trhem... Svědčí o jediném - křehkost a nevyzrálost trhu.
Celkově ovšem docela zdrcující čísla. Zatímco Kalous ušatý škrtá jak zběsilý a média jsou plná optimismu, jak "krize" zřejmě odjela někam na dovolenou, tak čísla a perspektivy jsou, snesitelně řečeno, naprosto bídné. Není se tak čemu divit, že Renault zrušil prezentace nového Clia, tedy 8. nejprodávanějšího vozu v EU, pro novináře...
Ale radujme se, dokud je čas. VW, Ford, Opel, Renault - nejlepší mainstream automobily světa, které Evropa stále dokáže ocenit :yes:
Rozbalit vlákno
3
24. 6. 2012 20:51
Re: Země vwzdálená
To je jak projev Jakeše z Hrádku. >:DMy víme co budete kupovat. >:D
Zapoměl jsi na škodovku. >:D
Jinak docela by mne zajímalo, kdepak Hyundai prodá těch cca 150 tpcs I30 do konce roku.Mno v ČR to asi nebude.....
24. 6. 2012 23:55
Re: Země vwzdálená
Až mně běhá mráz po zádech. Přidat trošku garážoviny, plakátovosti, transylvánů, obratů a příměrů, které dřou a je to jako z pera . . . (asi všichni ví). Raději to ani nenapíšu, aby zase nevystříkl.

Jinak proti vlastnímu obsahu nic zásadního nemám. :-)

Skoro mi přijde až možná trošku zbytečné, komentovat tak obsáhle tabulku prodejů na evropském trhu v květnu, zvláště když nic tak překvapivého neodhaluje.
25. 6. 2012 12:33
Re: Země vwzdálená
Za krehkost a nevyzralost trhu si muze VW sam .
Vsichni ve VW vedeli, ze konkurence nespi, vsichni vedeli, ze pro evropsky trh budou klicove male benzinove turbomotory do zakladnich modelu a co udelal VW ? Zvoral jejich spolehlivost a dodnes si nepripousti nejmensi problem.
Naopak to svedci o vyzralosti trhu, ze zakaznici utikaji k Hyundai a Kia s jejich zarukami.

[odkaz]

Takove zvasty uz VW nikdo nezere
24. 6. 2012 21:02
Hezky nám ten trh padá.
Bude ještě veselo a PSA bude pěkně horko.
Rozbalit vlákno
2
24. 6. 2012 21:12
Re: Hezky nám ten trh padá.
Podíval jsem se pro porovnání na rok 2002 a za těch 10 let je to pěkný pokles. Třeba Lagun se prodávalo cca 20 000 měsíčně. Dnes by s tím byla v TOP10 před Passatem. :-(
25. 6. 2012 09:16
Re: Hezky nám ten trh padá.
A ještě není tomu pádu konec. Nejvíc to pocítí automobilky, kterou jsou hodně závislé na evropském trhu, což je hlavně PSA.