Novinky
Čisto subjektívne
- predná maska Rapidu je lepšia. Je celkovo dobre zvládnutá, nadväzuje na seba. Toledo je dosť nesúmerné a žiadne emócie vo mne nevzbudzuje. 1:0 pre Rapid
- interiér sa dá len ťažko súdiť. Ad1. - oficálna snímka Rapidu nie je (len neoficiálna a aj to testovacia) a ad2. - okrem volantu nebude žiadna iná zmena... Na druhú stranu - Škoda má prísť so 4 ramenným, Seat dáva 3 ramenné. Plus - Seat mal doposiaľ lepšie sedadlá. Ale ako píšem, rozdiely v interiéry budú minimálne. Čiže remíza s výhľadom na malé víťazstvo Seatu. 0:0
- zadná časť je opäť subjektívna. Seat to nemá až tak zle, ako v prípade prednej časti. Dokonca sa snaží o pocit širšieho auta (širšie svetlomety preahujúce do kufra, vypuklá spodná časť). Ale aj tu je vidno, že najprv sa nakreslil Rapid a potom sa dorábal Seat. Čiže remíza 0:0.
- farby sa neodprezentovali. Vieme len o bielej a striebornej pre Rapid (strieborné bolo testovacie auto) a striebornej a červenej metalíze pre Seat. Čiže bez možnosti porovnávať.
Subjektívne vyhráva Škoda o bod. Možno preto, ako som spomínal, že auto bolo asi koncipované pre túto značku.
- predná maska Rapidu je lepšia. Je celkovo dobre zvládnutá, nadväzuje na seba. Toledo je dosť nesúmerné a žiadne emócie vo mne nevzbudzuje. 1:0 pre Rapid
- interiér sa dá len ťažko súdiť. Ad1. - oficálna snímka Rapidu nie je (len neoficiálna a aj to testovacia) a ad2. - okrem volantu nebude žiadna iná zmena... Na druhú stranu - Škoda má prísť so 4 ramenným, Seat dáva 3 ramenné. Plus - Seat mal doposiaľ lepšie sedadlá. Ale ako píšem, rozdiely v interiéry budú minimálne. Čiže remíza s výhľadom na malé víťazstvo Seatu. 0:0
- zadná časť je opäť subjektívna. Seat to nemá až tak zle, ako v prípade prednej časti. Dokonca sa snaží o pocit širšieho auta (širšie svetlomety preahujúce do kufra, vypuklá spodná časť). Ale aj tu je vidno, že najprv sa nakreslil Rapid a potom sa dorábal Seat. Čiže remíza 0:0.
- farby sa neodprezentovali. Vieme len o bielej a striebornej pre Rapid (strieborné bolo testovacie auto) a striebornej a červenej metalíze pre Seat. Čiže bez možnosti porovnávať.
Subjektívne vyhráva Škoda o bod. Možno preto, ako som spomínal, že auto bolo asi koncipované pre túto značku.
Sice subjektivní, ale dost objektivně - souhlas.
Je to velice podobné, jako Citigo (podle mně nejošklivější škodovka od převzetí VW AG) a španělské Mio (či jak se to jmenuje). Naprosto pravdivá a zcela objektivní je tvoje poslední věta. Snaha designově se odlišit a nacpat designové markanty tam, kde celková hmotové řešení je jinde nemůže dopadnout dobře. Poslední originální, hezké a současné auto od SEATu je Ibiza. Tday třeba ty tvary předních světel, které mají na Ibize odezvu v lince na boku působí nepřirozeně a cize.....
Je to podobné, jako třeba onen derivát předchozí A4. Neurazí to, ale ani nezaujme. SEAT se jakoby vrací do doby, kdy dělal auta v licenci FIATu. Co se dá dělat, ekonomická realita je ale neúprosná a projeví se i v designu.
Je to velice podobné, jako Citigo (podle mně nejošklivější škodovka od převzetí VW AG) a španělské Mio (či jak se to jmenuje). Naprosto pravdivá a zcela objektivní je tvoje poslední věta. Snaha designově se odlišit a nacpat designové markanty tam, kde celková hmotové řešení je jinde nemůže dopadnout dobře. Poslední originální, hezké a současné auto od SEATu je Ibiza. Tday třeba ty tvary předních světel, které mají na Ibize odezvu v lince na boku působí nepřirozeně a cize.....
Je to podobné, jako třeba onen derivát předchozí A4. Neurazí to, ale ani nezaujme. SEAT se jakoby vrací do doby, kdy dělal auta v licenci FIATu. Co se dá dělat, ekonomická realita je ale neúprosná a projeví se i v designu.
Toledo je mnohem hezčí než Rapid. Maska Škodovek připomíná ruské náklaďáky. Zadní lampy Rapida vypadají jako kdyby je zdědil po Fabii I kombi.
ve své dalo by se říci původní podobě, tedy s karoserií liftback, kterou tak velkoryse přenechalo sesterské Octavii. Toto auto má rozhodně velký předpoklad stát se velmi oblíbeným vozem. Vypadá velmi hezky, bude cenově přijatelné, prostorné, praktické a navíc je to koncernové auto. To jsou všechno věci, na které zákazníci slyší. Podle mě je Toledo povedenější "varianta Rapidu".
Musím říct, že když jsem ho uviděl poprvé, řekl jsem si " sakra, to musím mít" (konkrétně v té vínové je nádhernej) ..... Vyměním své staré TOLEDO (r. 2001) za nové 😉 Ale pak přišel RAPID a zvažování o výměně starého toleda za nové je tu tam... Nic o tom, TOLEDO je krásný, ale ten RAPID se fakt povedl.
Navíc, to co ty vidíš jako plus, já vidím jednoznačně mínus. A může za to hlavně EXEO, neboli kopie A4.. Teď TOLEDO kopie RAPIDU... Já tohle prostě vidím jako zápor. Alespoň toledo vychází ze zbrusu nového projektu a nebude tak žádat po zákaznících již vyplacené finance. To jsem ale odbočil. Tím jsem jen chtěl říct, že záchrana SEATU je ovlivněna mnoha věcmi.
Ale přejme mu hojné prodeje, ne však větší jako RAPIĎÁKOVI..
U mě to vyhrál RAPID! 😉
Navíc, to co ty vidíš jako plus, já vidím jednoznačně mínus. A může za to hlavně EXEO, neboli kopie A4.. Teď TOLEDO kopie RAPIDU... Já tohle prostě vidím jako zápor. Alespoň toledo vychází ze zbrusu nového projektu a nebude tak žádat po zákaznících již vyplacené finance. To jsem ale odbočil. Tím jsem jen chtěl říct, že záchrana SEATU je ovlivněna mnoha věcmi.
Ale přejme mu hojné prodeje, ne však větší jako RAPIĎÁKOVI..
U mě to vyhrál RAPID! 😉
Jasně, design je velmi subjektivní co člověk, to jiný názor. Jenom když už zmiňuješ to Exeo, tak je třeba připomenout, že Toledo je o třídu níž a tam jsou o dost tolerantnější zákazníci. Navíc neřekl bych, že koncernová spolupráce, tedy to co ty nazýváš kopírováním je něco na co by zákazníci koncernu nebyli v minulosti zvyklí, jako např. Sharan - Alhambra, Superb I - Passat, Cordoba I - Polo sedan, Up - Citigo - Mii.
Je třeba pochopit skutečnost, že koncern VW je taková velká rodina, v níž samozřejmě dominantní postavení má VW jako vlastník těchto značek. Výsledkem této spolupráce poté může být např. již zmiňované Exeo, které by vůbec nevzniklo nebýt členství SEATu v AUDI Brand Group, kam patří i takové Lamborghini.
Je třeba pochopit skutečnost, že koncern VW je taková velká rodina, v níž samozřejmě dominantní postavení má VW jako vlastník těchto značek. Výsledkem této spolupráce poté může být např. již zmiňované Exeo, které by vůbec nevzniklo nebýt členství SEATu v AUDI Brand Group, kam patří i takové Lamborghini.
Samozřejmě, tím jsem nechtěl zpochybnit rodinu VW, to je jasný 😉 Miluju VW. Jen je třeba držet to v rozumných liniích. Víš jak to myslím.. Třeba mé toledo je vlastně taková octavia a nebo golf. Stejný motory, podvozek atd.... Ale to exeo jsem nepobral, víš jak to myslím. Pro mě to byl těžkej přestřel.. Ale už dost o exeu 😉
Bude pěkný sledovat tento sesterský kupní boj 😄 RAPID vs. TOLEDO
Bude pěkný sledovat tento sesterský kupní boj 😄 RAPID vs. TOLEDO
Souhlas Toledo je dle mě designově povedenějši než Rapid a to hlavně zadni čast ktera je opravdu povedena což se o zadnici Rapida moc řict neda.
designově je asi hezčí Rapid, ale těch opravdových rozdílů je v podstatě minimum. Nejvíc se ale obávám že Seat bude, v rámci snahy o zvýšení prodeje, v konečném důsledku nejspíš levnější. Takže myslím že kdybych náhodou uvažoval o koupi, zvítězilo by Toledo :yes:
Vedu sa tu spory, ci je krajsi Rapid alebo Toledo, napriek tomu, ze je medzi nimi rozdiel ako medzi nocou a tou istou nocou o pol hodinu neskor.... a napriek tomu, ze na to, aby mohlo byt jedno auto krajsie, musi byt druhe pekne, co v tomto pripade naozaj neplati.
Obe auta su stelesnenim dizajnerskej naivity a prvoplanovosti. Co ich pouzivatelom (sorry, ale nemozem sa prinutit napisat "vodicom") urcite vadit nebude.
Obe auta su stelesnenim dizajnerskej naivity a prvoplanovosti. Co ich pouzivatelom (sorry, ale nemozem sa prinutit napisat "vodicom") urcite vadit nebude.
...s hezkou a kvalitně působící přístrojovou deskou! ...A vůbec celým interiérem... :yes: Gratulace do škodovky! :yes: :-!
mna by skor zaujimalo s ktorym motorom si vobec niekto tieto auta kupi....to by som rad vedel....lebo velmi nie je ziadny vhodny v ponuke 😉
vcelku pekne auta su bez poriadnych motorov na nic...co uz...neivdim dovod na kupu rapida alebo toleda ked sa na to tak pozeram...totiz spolahlivy motor je zaklad a bohuzial taky motor rapid s toledom nemaju....este aj tie diesle maju svoje muchy zvlast ta silnejsia verzia znama svojim zdochynanim
myslim ze pezot 301 ked pride bude lepsia volba - nejake 1.6 Vti - parada
vcelku pekne auta su bez poriadnych motorov na nic...co uz...neivdim dovod na kupu rapida alebo toleda ked sa na to tak pozeram...totiz spolahlivy motor je zaklad a bohuzial taky motor rapid s toledom nemaju....este aj tie diesle maju svoje muchy zvlast ta silnejsia verzia znama svojim zdochynanim
myslim ze pezot 301 ked pride bude lepsia volba - nejake 1.6 Vti - parada
Návrat známeho mena začína slušne. Čistý design, príjemný interiér len pre mňa úzka škála palety motorov (nejaká modernejšia atmosférická 1.6 sa tam úplne pýta) a navyše som trocha šokovaný tou výbavou. Nedokážem si predstaviť kto by mal v 21. storočí záujem o tú Reference?
Auto bez klimatizácie je dnes nepredajné, toto už dávno nie je luxusný prvok aby aspoň manuálnu nedali do základu. No a potom veci ako board computer či elektrické zrkadielka mimo základu?? Dúfam, že tá výbava sa u nás ani nebude predávať, príde mi to ako nejaká oholená albánska verzia... Pravdepodobne to ale bude kvôli cenovke "cena od..."
Každopádne je to ale sympatické auto, byť tam normálna výbava za slušnú cenu a budem Seatu držať palce :yes:
Auto bez klimatizácie je dnes nepredajné, toto už dávno nie je luxusný prvok aby aspoň manuálnu nedali do základu. No a potom veci ako board computer či elektrické zrkadielka mimo základu?? Dúfam, že tá výbava sa u nás ani nebude predávať, príde mi to ako nejaká oholená albánska verzia... Pravdepodobne to ale bude kvôli cenovke "cena od..."
Každopádne je to ale sympatické auto, byť tam normálna výbava za slušnú cenu a budem Seatu držať palce :yes:
Žádné snová a designově uvolněná tvorba jako v případě minulého Toleda (namísto toho produkt globalizace), přesto však celkem pohledný automobil.
a co si budem namlouvat, diesel a v takovichto autech je domenou hlavne evropy ktera se jednou v sazich utopi
Českým snem je nepochybně turbodiesel a osobně nevidím sebemenší problém ani v turbobenzínu, uživatelsky je výborný a pokud ho člověk koupí jako nový (nebo s jasnou historií), nevidím ani problémy v ohledu jeho spolehlivosti.
To, že popíšu situaci v ČR, neznamená, že výjimky neexistují.
Ta "oprava rozvodů" nic nevyřešila, problémy pokračují.
Ale jinak jo, jezdí se s těmi motory fajn a i za docela příjemné spotřeby, pokud se nesypou.
Myslet si, že extrémně spořivý koncern VW vědomě dále bouchá deset tisíc TSI tejdně se stejnou chybou, aby se mu vrátily jako bumerang, je ... krátkozraké.
Vidíš, já znam dva lidi s TSi a sesypaly se oběma.. A do servisu kam jezdím (orig. škodovácký) se mechanici vsází, které u nich zakoupené TSi(1,2;1,4) dá alespoň 15tisíc do prvního problemu s turbem nebo rozvody 😉
Ale chápu, ty znáš správnější lidi a proto se TSi nesypou ..
Problémy s turbem? Za mě nesmysl. To by do ruk musel dostat naprostý *. Takže ti prostě neveřím a mám k tomu mnohem pádnější důvod, než ty, kterej s TSI nemá zkušenosti vůbec žádný. :-!
No nic... :no:
PS: A na V6 3.6 v SUPerbu je "nejzajímavější" asi (jen) to, že je nejsilnější v nabídce - tím jeho "výjímečnost" cca "začíná i končí" 😉
PPS: Nicméně řeč bylo o motorech pro příští generaci SEATu TOLEDO - a ta je "žádný zázrak" (a jestli ta "základní" 1.2ka je HTP - tak snad ani to ne 😉