len skoda ze po motorovej stranke nie je z coho vyberat, ponuka motorov - tragedia.....nie kazdy chce turbo a diesel chce este menej ludi a htp? Preboha htp v takomto aute znamena len dalsie nebezpecenstvo pomalej jazdy na nasich cestach....take pekne auto a take smiesne motory ...skoda.....ved vlastne cely koncern je po motorovej stranke bieda a to uz roky rokuce...
Tak ano, občas se tací najdou. Ale kvůli tomu hodnotit nabídku motorů jako tragickou... ? Ty motory jsou dobrý a ten pátý bude snad silnější benzín, tak proč tragický?
Spousta lidí především ani neví, co má pod kapotou.
Českým snem je nepochybně turbodiesel a osobně nevidím sebemenší problém ani v turbobenzínu, uživatelsky je výborný a pokud ho člověk koupí jako nový (nebo s jasnou historií), nevidím ani problémy v ohledu jeho spolehlivosti.
Kolem mě, je osm TSIček. Problémy s rozvody nemá ani jedno. A to jsou cca 3 roky a mladší. :-!
Myslet si, že extrémně spořivý koncern VW vědomě dále bouchá deset tisíc TSI tejdně se stejnou chybou, aby se mu vrátily jako bumerang, je ... krátkozraké.
Vidíš, já znam dva lidi s TSi a sesypaly se oběma.. A do servisu kam jezdím (orig. škodovácký) se mechanici vsází, které u nich zakoupené TSi(1,2;1,4) dá alespoň 15tisíc do prvního problemu s turbem nebo rozvody ;-)
Ale chápu, ty znáš správnější lidi a proto se TSi nesypou ..
Já žádné TSI nemám, ale můj kamarád jich má vě firmě pár a další taky. Nikdo s nima nemá žádné problémy. A to z firemních aut krev neteče, jezdí s nima hotový nemehla.
Problémy s turbem? Za mě nesmysl. To by do ruk musel dostat naprostý *. Takže ti prostě neveřím a mám k tomu mnohem pádnější důvod, než ty, kterej s TSI nemá zkušenosti vůbec žádný. :-!
TSi nemáš a dovoluješ si tu říkat o mě, že nemám žádné zkušenosti s TSi. Ty tu plácáš o kamarádech, já mam zkušenosti ze servisu. Problemy s turby nejsou tak známé, protože se problem dá regulovat dodatečnou opravou. Problem s turbem nemusí nastat špatným chováním řidiče, ale např. hůře zvoleným materiálem, ty chytrolíne. Až budeš mít trošku blíž k těmhle problémům a nebudou ti to říkat jen ty tvý fiktivní kamarádi, tak si budeme povídat :-!
To se mi nějak nezdá, myslíš to vážně? Ponuka je tragická? A bídu, která podle tebe trvá už několik let... >:D >:D >:D to si mě dostal ! Teď nevím jestli se mám smát a nebo kvůli tobě plakat jak seš vedle... :no: Mě je třeba nejsympatičtější šetivál 3,6 191kW kterej najdeš v superbu... A pak mrkni na vrcholné verze od AUDI.... TY voe, ty ses sekl jak prase, co? >:D
No nic... :no:
No NEsekl, ne Ne NE :-)
PS: A na V6 3.6 v SUPerbu je "nejzajímavější" asi (jen) to, že je nejsilnější v nabídce - tím jeho "výjímečnost" cca "začíná i končí" ;-)
PPS: Nicméně řeč bylo o motorech pro příští generaci SEATu TOLEDO - a ta je "žádný zázrak" (a jestli ta "základní" 1.2ka je HTP - tak snad ani to ne ;-)
Čisto subjektívne
- predná maska Rapidu je lepšia. Je celkovo dobre zvládnutá, nadväzuje na seba. Toledo je dosť nesúmerné a žiadne emócie vo mne nevzbudzuje. 1:0 pre Rapid
- interiér sa dá len ťažko súdiť. Ad1. - oficálna snímka Rapidu nie je (len neoficiálna a aj to testovacia) a ad2. - okrem volantu nebude žiadna iná zmena... Na druhú stranu - Škoda má prísť so 4 ramenným, Seat dáva 3 ramenné. Plus - Seat mal doposiaľ lepšie sedadlá. Ale ako píšem, rozdiely v interiéry budú minimálne. Čiže remíza s výhľadom na malé víťazstvo Seatu. 0:0
- zadná časť je opäť subjektívna. Seat to nemá až tak zle, ako v prípade prednej časti. Dokonca sa snaží o pocit širšieho auta (širšie svetlomety preahujúce do kufra, vypuklá spodná časť). Ale aj tu je vidno, že najprv sa nakreslil Rapid a potom sa dorábal Seat. Čiže remíza 0:0.
- farby sa neodprezentovali. Vieme len o bielej a striebornej pre Rapid (strieborné bolo testovacie auto) a striebornej a červenej metalíze pre Seat. Čiže bez možnosti porovnávať.
Subjektívne vyhráva Škoda o bod. Možno preto, ako som spomínal, že auto bolo asi koncipované pre túto značku.
Je to velice podobné, jako Citigo (podle mně nejošklivější škodovka od převzetí VW AG) a španělské Mio (či jak se to jmenuje). Naprosto pravdivá a zcela objektivní je tvoje poslední věta. Snaha designově se odlišit a nacpat designové markanty tam, kde celková hmotové řešení je jinde nemůže dopadnout dobře. Poslední originální, hezké a současné auto od SEATu je Ibiza. Tday třeba ty tvary předních světel, které mají na Ibize odezvu v lince na boku působí nepřirozeně a cize.....
Je to podobné, jako třeba onen derivát předchozí A4. Neurazí to, ale ani nezaujme. SEAT se jakoby vrací do doby, kdy dělal auta v licenci FIATu. Co se dá dělat, ekonomická realita je ale neúprosná a projeví se i v designu.
Super detaily! Masivne madla na dverach. To asi preto, aby si posadka nezlomila krk, ked pojde na pole. A vrch palubovky? Cista linia, ako tacka v jedalni.
ve své dalo by se říci původní podobě, tedy s karoserií liftback, kterou tak velkoryse přenechalo sesterské Octavii. Toto auto má rozhodně velký předpoklad stát se velmi oblíbeným vozem. Vypadá velmi hezky, bude cenově přijatelné, prostorné, praktické a navíc je to koncernové auto. To jsou všechno věci, na které zákazníci slyší. Podle mě je Toledo povedenější "varianta Rapidu".
Musím říct, že když jsem ho uviděl poprvé, řekl jsem si " sakra, to musím mít" (konkrétně v té vínové je nádhernej) ..... Vyměním své staré TOLEDO (r. 2001) za nové ;-) Ale pak přišel RAPID a zvažování o výměně starého toleda za nové je tu tam... Nic o tom, TOLEDO je krásný, ale ten RAPID se fakt povedl.
Navíc, to co ty vidíš jako plus, já vidím jednoznačně mínus. A může za to hlavně EXEO, neboli kopie A4.. Teď TOLEDO kopie RAPIDU... Já tohle prostě vidím jako zápor. Alespoň toledo vychází ze zbrusu nového projektu a nebude tak žádat po zákaznících již vyplacené finance. To jsem ale odbočil. Tím jsem jen chtěl říct, že záchrana SEATU je ovlivněna mnoha věcmi.
Ale přejme mu hojné prodeje, ne však větší jako RAPIĎÁKOVI..
Jasně, design je velmi subjektivní co člověk, to jiný názor. Jenom když už zmiňuješ to Exeo, tak je třeba připomenout, že Toledo je o třídu níž a tam jsou o dost tolerantnější zákazníci. Navíc neřekl bych, že koncernová spolupráce, tedy to co ty nazýváš kopírováním je něco na co by zákazníci koncernu nebyli v minulosti zvyklí, jako např. Sharan - Alhambra, Superb I - Passat, Cordoba I - Polo sedan, Up - Citigo - Mii.
Je třeba pochopit skutečnost, že koncern VW je taková velká rodina, v níž samozřejmě dominantní postavení má VW jako vlastník těchto značek. Výsledkem této spolupráce poté může být např. již zmiňované Exeo, které by vůbec nevzniklo nebýt členství SEATu v AUDI Brand Group, kam patří i takové Lamborghini.
Samozřejmě, tím jsem nechtěl zpochybnit rodinu VW, to je jasný ;-) Miluju VW. Jen je třeba držet to v rozumných liniích. Víš jak to myslím.. Třeba mé toledo je vlastně taková octavia a nebo golf. Stejný motory, podvozek atd.... Ale to exeo jsem nepobral, víš jak to myslím. Pro mě to byl těžkej přestřel.. Ale už dost o exeu ;-)
Bude pěkný sledovat tento sesterský kupní boj :-) RAPID vs. TOLEDO
designově je asi hezčí Rapid, ale těch opravdových rozdílů je v podstatě minimum. Nejvíc se ale obávám že Seat bude, v rámci snahy o zvýšení prodeje, v konečném důsledku nejspíš levnější. Takže myslím že kdybych náhodou uvažoval o koupi, zvítězilo by Toledo :yes:
Vedu sa tu spory, ci je krajsi Rapid alebo Toledo, napriek tomu, ze je medzi nimi rozdiel ako medzi nocou a tou istou nocou o pol hodinu neskor.... a napriek tomu, ze na to, aby mohlo byt jedno auto krajsie, musi byt druhe pekne, co v tomto pripade naozaj neplati.
Obe auta su stelesnenim dizajnerskej naivity a prvoplanovosti. Co ich pouzivatelom (sorry, ale nemozem sa prinutit napisat "vodicom") urcite vadit nebude.
Z mého pohledu jsou alespoň zvenku ukázkou čistoty a efektivity/ neplést s efektností/. Je hezké, že si tady můžem každý říct svůj názor, i když ten tvůj hraničí se snahou urazit. :-) Všechno rozhodnou kupci a ti budou kašlat na názory nás věhlasných designérů, nepletu-li se, Mistře ! :-)
mna by skor zaujimalo s ktorym motorom si vobec niekto tieto auta kupi....to by som rad vedel....lebo velmi nie je ziadny vhodny v ponuke ;-)
vcelku pekne auta su bez poriadnych motorov na nic...co uz...neivdim dovod na kupu rapida alebo toleda ked sa na to tak pozeram...totiz spolahlivy motor je zaklad a bohuzial taky motor rapid s toledom nemaju....este aj tie diesle maju svoje muchy zvlast ta silnejsia verzia znama svojim zdochynanim
myslim ze pezot 301 ked pride bude lepsia volba - nejake 1.6 Vti - parada
Návrat známeho mena začína slušne. Čistý design, príjemný interiér len pre mňa úzka škála palety motorov (nejaká modernejšia atmosférická 1.6 sa tam úplne pýta) a navyše som trocha šokovaný tou výbavou. Nedokážem si predstaviť kto by mal v 21. storočí záujem o tú Reference?
Auto bez klimatizácie je dnes nepredajné, toto už dávno nie je luxusný prvok aby aspoň manuálnu nedali do základu. No a potom veci ako board computer či elektrické zrkadielka mimo základu?? Dúfam, že tá výbava sa u nás ani nebude predávať, príde mi to ako nejaká oholená albánska verzia... Pravdepodobne to ale bude kvôli cenovke "cena od..."
Každopádne je to ale sympatické auto, byť tam normálna výbava za slušnú cenu a budem Seatu držať palce :yes:
Skôr to budú len neúplné informácie o výbave. Manuálna klimatizácie bude určite, možno za príplatok, respektíve v balíkoch výbavy ako to teraz radi robia.