Technika
Rad bych upozornil ctenare tohoto serveru, ze jednotky pro e85 prestavbu maji velice daleko od bezpecneho reseni. Vetsina techto jednotek upravuje bohatost smesi na zaklade signalu z lambda sondy, ktera je v drtive vetsine vozu pouze uzkopasma. To znamena spravnost smesi pouze v podminkach vyzadujicich stechiometricky pomer. V oblastech vetsiho zatizeni motoru, kdy je motor bez spravne kontroly smesi velice ohrozen detonacemi, nejsou tyto jednotky schopny spravne urcit bohatost smesi.
A i pokud by jednotka softwarove zajistila spravny pomer smesi, tak provoz na E85 znamena posun ve stoichiometrickem pomeru o zhruba 33% coz znamena vyteznost vstrikovacu u vetsiny vozu nad 100%, nemluve o vetsich narocich na akceleracni a teplotni kompenzaci.
Takze shrnuto - pro spravnou funkci motoru na palivo E85 je nutno vynalozit vice usili, nez pouhy piggybacking puvodni jednotky. Spatne rizeni smesi bude prinejmensim znamenat snizeni zivotnosti motoru, v horsich pripadech jeho smrt nasledkem detonace pri prvnim vyssim zatizeni.
A i pokud by jednotka softwarove zajistila spravny pomer smesi, tak provoz na E85 znamena posun ve stoichiometrickem pomeru o zhruba 33% coz znamena vyteznost vstrikovacu u vetsiny vozu nad 100%, nemluve o vetsich narocich na akceleracni a teplotni kompenzaci.
Takze shrnuto - pro spravnou funkci motoru na palivo E85 je nutno vynalozit vice usili, nez pouhy piggybacking puvodni jednotky. Spatne rizeni smesi bude prinejmensim znamenat snizeni zivotnosti motoru, v horsich pripadech jeho smrt nasledkem detonace pri prvnim vyssim zatizeni.
[odkaz]