Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seriál o spotřebě: Jezdit na ropu, nebo na řepu?

Palivo E85 je nyní o deset korun levnější než Natural 95. Pokud navíc jde nejběžnější typy zážehových vozidel na spalování lihobenzinové směsi levně přizpůsobit, pak to zní jako pohádka.
Zpět na článek
26. 6. 2012 01:33
rozsirovani palety
Vsiml si tady vubec nekdo ze treba od 22.6 vyjela na cesty pecka zamerena trosku jinym smerem? Asi stale ne dosteatecne revolucni ale kazdopadne uz pokrok. Prijde me smutne kdyz se stale resi spotreba tak nikdo nezmini tohle.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jurrisek
27. 6. 2012 10:51
Re: rozsirovani palety
jinym, ale proste spatnym směrem...auto na eletřinu si myslím nemá budoucnost, změnu vidím ve vodíku nebo v palivových článcích. Je třeba si jen uvědomit co by se stalo, kdyby všechny dosvadní auta nahradila auta na elektriku. životní prostředí to neušetří právě naopak a max. to dočasně nahradí fosilní paliva. víte kolirát víc by se muselo vyrobit elektřiny než teď? Ale nová tesla vypadá opravdu bombově to je pravda :yes:
Avatar - Ada je zase tady
27. 6. 2012 10:49
Známá zkušenost je
že diesel pod kapotou ničím nenahradíš :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jurrisek
27. 6. 2012 11:06
Re: Známá zkušenost je
ale jdi ty brebto ;-) >:D
29. 6. 2012 10:22
POZOR na pridavne E85 jednotky!!!
Rad bych upozornil ctenare tohoto serveru, ze jednotky pro e85 prestavbu maji velice daleko od bezpecneho reseni. Vetsina techto jednotek upravuje bohatost smesi na zaklade signalu z lambda sondy, ktera je v drtive vetsine vozu pouze uzkopasma. To znamena spravnost smesi pouze v podminkach vyzadujicich stechiometricky pomer. V oblastech vetsiho zatizeni motoru, kdy je motor bez spravne kontroly smesi velice ohrozen detonacemi, nejsou tyto jednotky schopny spravne urcit bohatost smesi.
A i pokud by jednotka softwarove zajistila spravny pomer smesi, tak provoz na E85 znamena posun ve stoichiometrickem pomeru o zhruba 33% coz znamena vyteznost vstrikovacu u vetsiny vozu nad 100%, nemluve o vetsich narocich na akceleracni a teplotni kompenzaci.

Takze shrnuto - pro spravnou funkci motoru na palivo E85 je nutno vynalozit vice usili, nez pouhy piggybacking puvodni jednotky. Spatne rizeni smesi bude prinejmensim znamenat snizeni zivotnosti motoru, v horsich pripadech jeho smrt nasledkem detonace pri prvnim vyssim zatizeni.
Rozbalit vlákno
0