Já tyhle vysoké tvary u aut obecně nemusím.
Ale co mi říkala manželka, jí se třeba líbilo ix35 a Sportage zase vůbec ne.
Takže je to fakt různé, co se komu líbí.
Já jsem žádné stížnosti na kvalitu ani jednoho ani druhého nezazanamenal a Sportage je podle mého názoru jedno z nejhezčích SUV na trhu. Sice mně už tolik nenadchnul interier a už vůbec nejsem schopen porovnávat jízdní vlastnosti, ale ix35 je poněkud "obludka" ve srovnání se Sportage.
Jinak začínám mít takový pocit, že hyundai se trochu zklidnil a třeba i30 se mi naživo líbí víc než Cee´d, nicméně nikdy by mně nenapadlo uvažovat v intencích "české" nebo "slovenské" auto. H/K dělá v České republice a na Slovensku svoje auta a zrovna tak, jako snad nikoho soudného nenapadne, že třeba auta z bývalé BAZky (dnes VW AG) jsou slovenská, tak Hyundai není prostěě česká značka, stejně jako nejsou české televizory značky Panasonic z Plzně ani Sony tuším z Trnavy.
Hyundai/KIA je korejský výrobce, centrum pro Evropu (tj. centrála, markering, výzkum a především vývoj) jsou v západní části Německa a pochybuji, že třeba Rusové mají Škodovku za vlastní značku, protože v Kaluze je závod, kde se značná část škodovek pro ruský trh montuje....
U části Peugeotů a Citroenů ať už z Trnavy nebo z Kolína taky nikdo nezkoumá jejich původ, jsou to prostě francouzská auta.....
Jinak ta kampaň zdůrazňující "českost" Hyundaie byla tak násilná, trapná až směšná, že její odeznění nemusí trápit ani jejího zadavatele.
Na Slovensku je možná GLK na čele jak píšeš, ale v Čechách je přesně tam, kde je v prodejích v celé Evropě, daleko za X3 a Q5 protože ztrácí technicky (ve všech srovnávacích testech dostává napráskáno od X3 a Q5) tak designově. Hrany jsou out, možná se hodí k pravověrnému offroadu jako je difík do lesa nebo na pole, ale do toho divadla jak píšeš je nikdo nechce.
V ČR je situace specifická. Mimochodem, bilance GLK by byla asi mnohem lepší, kdyby se vyráběly i v provedení pro UK.
Dlouho jsem si myslel, že se v UK neprodávají kvůli hrozbě kanibalizace na ML, teď ale vím že si u Mercedesu spočítali náklady na výrobu pravostranného řízení ........... Prodeje GLK v UK by opravdu byly vysoké, hlava mi to nebere, asi se skutečně bojí kanibalizace. Nevím.
Poté co jako "příliš hranatý" odsoudila GLK nějaká "odbornice" blondýna v jakémsi pseudomotoristickém pořadu, a člověk si představí vedle GLK tvarem nijaké a zakulacené metrosexuální a 5%menšinové Q5 a Tiguan, začíná mu docházet jací lidé si u nás tato SUV kupují (respektive nekupují). Jsem rád za GLK že je hranaté a že i po faceliftu zůstalo hranaté. Mám ho rád, s 6válcem jezdí skvělě a jezdil by i s uvedeným CDI250.
Jsem velmi rád, že v protijedoucích GLK NEPOTKÁVÁM zástupy blondýn bez mozků (tímto se omlouvám Kylie, to je o jiných blondýnách >:D ).
A jsem vlastně rád, že vůbec moc GLK nepotkávám. punc exkluzivity je dobrá věc.
Nicméně, spousta lidí má prostě potřebu splynout s davem - jejich problém, i když je to občas k zblití.
Pokud musel Mercedes tuto cenu zaplatit, aby se "odhranatil" od konkurence, bylo třeba ji zplatit a co se týče celkového image Mercedesu, je to dobře. Můj názor.
;-) Čím to je,že IX 35 se prodá jednou tolik než Sportáží? Mnoho lidí se přiklání k tomu,že je hezčí,krásnější,oku lahodící,,,,,,,,,,,Nebude to tím ,že se víc sere? :-!
Z celého tvého příspěvku je jasné jedno..nechápeš,nerozumíš.O tom tu ale nemusíš nikoho přesvědčovat.U všech výše zmíněných aut jsou čísla jejich prodejnosti logicky zdůvodnitelný.Proč někdo k tomu potřebuje vlastní přitroublou teorii..to je záhada..
Také mě to napadlo! Určitě bych (a nejen "bych") dal přednost tomu, co je osobité a "nemíří do davu" s chromozémem X (či Q). Dle mého - to, co... evokuje sportovní věk :-)
aspoň ty skutečný auta zbudou na skutečné řidiče . lidé kupují co je moderní co vidí v televizi to co frčí to co má soused možná se bojí koupit něco nového zaexperimentovat bojí se o svoje peníze že je špatně utratí proto koupí yetiho to je záruka a jistota že se jím nikdo nebude smát nikdo je nebude urážet ale ani jim nikdo nebude závidět a nikdo se za něma neotočí prostě nuda :-) jaký pán takový pes :-)
..neb "reálná" kvalita s prodejními čísly NEmá (bohužel) až tak souvislost... ;-)
PS: Nejen u aut :-)
PPS: Prostě Q a X jsou momentálně "víc v kurzu" :-)
PPPS: No a NEJlepší je samozřejmě Yeti - ten je vlastně lepší než Ferrari a ... a nevím co už to ten Clarkson říkal.. ;-)
nemozem si pomoct ale na najlepsie auto v tejto triede strasne slaby predaj.....neviem co ludi nuti kupovat Q5ky X1 alebo X3ky .....ked GLK je jasne najlepsie SUV v tejto triede....preto nechapem ako sa za 5 mesiacov moze predat len 60 kuskov....navyse v kombinaci 2.2 biturbo 250 CDI spolocne so 7G tronic niet zohratejsej a idealnejsej motorizacie v tejto triede....ten motor je legenda.....nerozumiem tymto slabym predajom GLK.....pritom imidzom kvalitou aj interierom aj motoricky je GLK uplna spicka...nechapem...ci je problem v cene....alebo cesko je specificky trh kde ludia skor preferuju bmw....lebo inde v europe sa GLK dari slusne...len v cechach je jeho predaj uplne mim mojho chapania.....pritom Ecku alebo Cecku sa nedari zle...aj nove Mko predava nad ocakavania hend od zaciatku...... ;-)
nechapem....ja mat 40 tisic eur volnych na auto tak je GLK moja jasna volba, ziadne C-ecko alebo ine znacky - GLK splna presne to co vacsina vodicov potrebuje - je dostatocne imidzove silne komfortne velke a ale nie je to zase obluda, je ot presne ta trieda velkostne aj vykonovo ktora je idealna - auto je vhodne aj do divadla alebo na chatu ale aj na dialnice alebo sluzobnu cestu priapdne rodinne vylety....nechapem......nevadi, inde sa mu dari viac , nie vsade moze byt mercedes bestseller ;-)
este aby som nezabudol: na slovensku sa za 5 mesiacov roka 2012 predalo tiez presne 60 medakov GLK ale vzhladom k velkosti nasho trhu oproti ceskemu je to uplne ine kafeeee.....a X1? tych sa za 5 mesaicov predalo na slovensku len 57 - cize na slovensku je medak v uplne inom postaveni ako v cechach v tejto triede....je tam kde ma byt,,,na cele