Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Golf VI si už s DSG neobjednáte

Ještě před koncem šesté generace Golfu se s tímto modelem loučí převodovka DSG.
Zpět na článek
2. 7. 2012 09:41
2. 7. 2012 10:13
2. 7. 2012 10:59
2. 7. 2012 11:12
2. 7. 2012 11:23
3. 7. 2012 11:00
4. 7. 2012 18:32
2. 7. 2012 21:05
2. 7. 2012 22:10
3. 7. 2012 22:40
4. 7. 2012 01:49
4. 7. 2012 02:02
4. 7. 2012 02:07
2. 7. 2012 14:04
2. 7. 2012 09:41
Hm?
Osekávanie súčasného modelu ukazuje na príchod nového? Zvláštna úvaha... Aký to má zmysel okrem toho, že VW tým škodí sám sebe? Nový Golf ešte nebol predstavený, ktovie kedy sa začne reálne predávať...
Rozbalit vlákno
12
2. 7. 2012 10:13
Re: Hm?
>:D Výroba na DSG nestačí pokrývat poptávku. Dodací lhůty na tyto převodovky jsou dnes tak dlouhé,že než by stačily přijít,už se bude prodávat nová generace...
2. 7. 2012 10:59
Re: Hm?
Samozřejmě, že to má smysl. Nebudou sekat dvě generace vedle sebe na jedné lince. O zisk nepřijdou, už mají objednáno maximum, co stihnou vyrobit. Spotřebovali prostě kvótu na DSG až do konce výroby.
Avatar - Ham.
2. 7. 2012 11:12
Re: Hm?
Primární problém není výměna modelů ale skutečnost, že VW nezvládl zájem o dsg, kdyby měl kapacitu na dsg (totéž platí o haldexu, viz ukončení octávie 4x4) tak není problém dsg dodávat i při generační výměně, když se na dsg čeká u řady modelů rok, tak to problém je.
2. 7. 2012 11:23
Re: Hm?
Navíc každá země má své kvóty. Na model, na který v ČR čekáš přes rok (nejspíš kombinace Haldex a DSG), v Německu budeš čekat 3-6 měsíců. Je to o prioritizaci. Samozřejmě, navýšení výroby by nebylo od věci.
3. 7. 2012 11:00
Re: Hm?
No to určitě. Zajímavý, že na Golfy DSG nejsou a na Škodovky jo. Tím, že by DSG nestíhali vyrábět to nebude.
Avatar - Ham.
4. 7. 2012 18:32
Re: Hm?
Máš to vysvětlené v příspěvku MT, některé značky/modely/země mají kvóty méně napjaté takže jsou schopni lepších lhůt, některé mají čekací doby 6 a více měsíců. DSG a Haldex nestačí vyrábět. Ono je to poměrně pochopitelné, plánovači nejspíše plánovali požadavky na dsg podle starých požadavků na klasické automaty které se moc neprodávaly a když přišlo dsg a zákazníci si osahali jeho kvality tak poptávka (podíl vůči manuálu) prudce roste, ale to už kapacity stojí a nejsou jednoduše nafukovací.
2. 7. 2012 21:05
Re: Hm?
To by bolo vysvetlenie, keby premiéra nového Golfu bola na spadnutie, veď som to vyššie písal. Toto ukazuje na niečo iné asi...
2. 7. 2012 22:10
Re: Hm?
Počkej, když máš půl roční, roční čekací lhůty, tak vyřadíš takhle postižené modely měsíc před ukončením výroby? Jak pak dodáš ta objednaná auta? Budeš odstupovat od smluv, nebo co? Začátek prodeje by měl být v horizontu půl roku, k tomu připočítej přestavbu výrobní linky, testovací sérii.
3. 7. 2012 22:40
Re: Hm?
Možno máš pravdu. Ale polročné, ročné čakacie lehoty? Neblázni. Tak to auto radšej nechcem.
Každopádne to nie je pre VW žiadne plus. podobných excesov by sa mali prebudúce vyvarovať. Zákazníci nemajú radi obmedzovanie.
4. 7. 2012 01:49
Re: Hm?
Slyšel jsem, že se v ČR na některé verze Tiguanu čeká přes rok. Nápodobně. Rok si mohu počkat na Ferrari, u běžného auta je to trochu na hlavu. Dva týdny jsou pro mne utopistický ideál, tři měsíce strop.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2012 02:02
Re: Hm?
Dva (snad i) tři měsíce bych na vůz na objednávku viděla jako "realitu" - rok je opravdu už HODNĚ "mimo" (rychleji jsou dnes dokonce NĚKTERÉ modely onoho Ferrari :-)
PS: A čekat přes rok na ("tuctový model") VW - to "opravdu SORRY" :no: 8-s
4. 7. 2012 02:07
Re: Hm?
Ano, dva až čtyři měsíce jsou celkem běžné u aut do výroby. Ale to je v ČR, v Německu bys na něj tak dlouho nečekala.
2. 7. 2012 14:04
Co je na DSG??!
Vždyť je to cukatura s velkými servisními náklady a kratší životností než klasické automaty s hydro měničem. To bych si raději koupil hybrida od Toyoty, kde je automat vyřešen lépe.
Rozbalit vlákno
24
2. 7. 2012 14:33
Re: Co je na DSG??!
Jednoslovné odpověďi s dvěma znaky puberťáků moc nerozumím, takže rozvedu co jsem napsal a ty napiš co se ti nelíbí.

Komfort - cukání s autem při řazení, jemnost rozjezdu
Toyota hybrid jednoznačně vítězí nad DSG.

Životnost/servisní náklady:
Z nezávislých testů i zkušeností uživatelů jsem získal dojem, že DSG toho moc nevydrží, drahá údržba a Toyotě se povedl mistrovský kousek - složitější ústrojí nakonec není poruchovější a má i slušnou životnost. Vítěz spíše Toyota.
2. 7. 2012 14:50
Re: Co je na DSG??!
Promiň,ale celý tvůj příspěvek je stupidní. DSG cuká jen ve verzi se suchou skříní (do 250Nm) a pořát je to jen minimálně a znatelné pouze při porovnání s původní DSG,která co do hladkosti změny převodů neměla konkurenci. Životnost je srovnatelná s automaty s hydroměničem...

To,čím jsi se ale totálně zesměšnil je tvoje argumentace velkými servisními náklady DSG a tvoje následné zazdění celé diskuse tím,že by jsi šel do Toytoy Hybrid... která má jako celek tisíckrát větší nároky na servis. A to jak po technické,tak finanční stránce. O nesmyslnosti dnešních hybridů,které mají mnohem horší spotřebu,hmotnost,servisní náklady i praktičnost,než osvědčené diesely,ani nemluvě...

Takže ještě jednou srry,ale tvůj příspěvek na nic jiného než na výsměch nebyl :-)
2. 7. 2012 15:17
Re: Co je na DSG??!
Dělal se test Priusu na 100kkm a vyšel perfektně, mnohem lépe než u nějakého VW s DSG, tak bych chtěl nějaké podložení těch mnohem větších nároků na servis u hybridů od Toyoty. Jsem rád, že jsme se shodli, že nějaká DSG cuká, takže to tak úplně pro výsměch nebylo. O smyslu hybridů nemá smysl diskutovat - někdo nemá rád „osvědčené" diesely a chce zároveň i dobrý automat, tak bere hybrid. Oni ty dnešní diesely zas tak osvědčené nejsou díky extrémně choulostivé vstřikovací soustavě a dalším modernostem bez kterých to jsou jen hlučné sazomety.
2. 7. 2012 15:43
Re: Co je na DSG??!
Ke každému hybridu existuje mnohem lepší volba v podobě jak benzínového,tak dieslového motoru... I s automatem...
2. 7. 2012 15:45
Re: Co je na DSG??!
Hmm... jaká je ta mnohem lepší volba k aktuálnímu GS 450h? Beru čistě techniku, design, kufr a podobné věci zapomeň.
2. 7. 2012 15:57
Re: Co je na DSG??!
BMW M550dX,... po všech stránkách lepší volba... Nenajdu jedinou věc,v které by byl GS 450h lepší. Naopak vě většině kritérií bude zaostávat diametrálně. Řeči o tom,že někdo nemá rád diesely v tomto případě nemají smysl,protože ani nepoznáš,že tam ten diesel je...

A i kdyby se podobný srandista vymlouvající se v tomto případě na naftu našel,tak i samotné 535i bude lepší volbou. Ve spotřebě na tom budou v reálu podobně a ve všech ostatních kritériích Lexus zaostává...
2. 7. 2012 15:59
Re: Co je na DSG??!
V jakém parametru jsi to bral? Ve výkonu? Proč ne rovnou M5? 450h má spotřebu na úrovni 530d. Nebo A7 3.0 TDI 180 kW S tronic. Tenhle víkend jsem s ním trochu cestoval. Konkrétně s A7 jsem jel stejnou trasu před rokem, spotřeba byla kolem 7 litrů, GS to zvládlo za 6,5. Po Francii 50:50 město dálnice skončila 6,2. A to se bavíme o autě, které váží kolem 1900 kilo a nabízí necelých 350 koní.
2. 7. 2012 16:18
Re: Co je na DSG??!
Tak 530d a A6 3,0/180kW jsou přeci jenom úplně jiná výkonová kategorie,než GS 450h. Ve srovnání s 535d,či A6 3, biTDI vychází Lexus ještě o poznání smutněji,než když by se měřil s M550dX.

Já osobně jsem se při mé běžné jízdě (ani dynamická,ani na spotřebu) se současným GS 450h nedostal pod 8,5l/100km. Stejnou trasu,stejným stylem zajedu s A6 3,0/180kW i s BMW 535d/230kW za 6,5l/100km... A z řízení A6,natož pak 535d mám samozřejmě ve srovnání s Lexusem pocit jako z jiné galaxie... Hmota GS 450h je neskutečně cítit. O tom, že mnohem víc trpí brzdy,tlumiče,prakticky všechny mechanické části,prostornost automobilu atd. se ani bavit nebudem...

Prostě zkus jiný příklad hybridu,který podle tebe nemá lepší tradiční konkurenci... ;-)
2. 7. 2012 16:33
Re: Co je na DSG??!
Toyota Yaris hybrid - pro člověka co chce tiché malé auto s dobrým automatem.

BMW 550DX to je ten mazlík s třemi turby a 4x4? To bych nechtěl vlastnit když se to začne kazit a to mě navedlo zpět na tvoje tvrzení o velkých servisních nákladech u hybridů? Vařil si z vody co? Já jen že většina majitelů chrochtá blahem a užívá si bezporuchový provoz, což se o majitelích BMW s turbodiesely říct nedá.
2. 7. 2012 16:48
Re: Co je na DSG??!
Jak říkám,tvoje argumentace jsou na výsměch... Každý ví,že je to přesně naopak :-) Mazlík se třemi turby se ještě ani nezačal pořádně prodávat a ty už víš,že se to bude strašně kazit >:D Stejně tak "víš",jak jsou Hybridy od toyoty spolehlivé....

A Yaris hybrid? To si děláš srandu!? >:D Za ty prachy máš novéhoho Golfa s automatem v plné výbavě a se stejnou reálnou spotřebou. ;-)
2. 7. 2012 17:01
Re: Co je na DSG??!
Méně smajlíků a více argumentů. Vypustil jsi hoax jak jsou hybridy náročné na údržbu/poruchové a nepodložil si to jediným argumentem i když já jich několik použil. Podle statistik a testů jsou hybridy od Toyoty na špičce, podle majitelů to samé. To není žádné „víš" co používáš ty. Můžeš začít konečně s argumenty nebo aspoň přiznat že žádné nemáš?

Tři turba, 6r turbodiesel, 4x4 hele to auto se Priusu ve spolehlivosti nepřiblíží ani na dohled, ale uznávám, že je to jen moje teorie opírající se o poruchovost turbodmychadel a součástek u dieselu. Ve městě ten tvůj golf s horším automatem bude žrát víc, tak zkus něco jiného, ale soustřeď se spíš na tu poruchovost/údržbu hybridů - to má prioritu.
2. 7. 2012 17:06
Re: Co je na DSG??!
Počkej, on Golf v plné s automatem stojí 360 tisíc? :-O
2. 7. 2012 17:05
Re: Co je na DSG??!
Skutečně jsi řídil současnou generaci? Jakou jsi měl výbavu? Osobně doporučuji F Sport. Jezdí opravdu hodně dobře. A natáčení zadních kol... jedna z mála věcí, které mi u Audi chybí. A také jeden z důvodů, proč bych nevzal xDrive - BMW sice řízenou zadní nápravu má, ale jen pro pohon zadních kol. Navíc mi podvozek a řízení v GS připadaly opravdu dobré, pocitově (bez přímého srovnání) ve sportovním režimu lepší než u BMW. Dokáže krásně řezat zatáčku za zatáčkou. Působí velmi přímě, nadšeně, ochotně. Dobře maskuje svou hmotnost.

Dynamicky je na tom 35d/ 230 kW 3.0 TDI o něco lépe, tak 5 desetin na stovku, ale papá o něco víc, hlavně pak ve městě. Z mého pohledu si ponechalo ty vlastnosti, které jsem na něm měl rád, a vylepšilo ty, které jsem rád neměl.

Takže mi přijde, že jsi jezdil se starým 450h. Je to asi tak měsíc, co oznámili ceny pro český trh nového. V téhle třídě mám rád osmiválce, takže GS není můj favorit, nicméně hledat něco šetrného... udělalo na mne hodně dobrý dojem.
2. 7. 2012 15:44
Re: Co je na DSG??!
e-CVT není klasická převodovka, je to jeden planetový převod, který spojuje spalovací motor, dva elektromotory a výstupní hřídel. Běžný automat jich má několik - alespoň jeden na každý pár rychlostních stupňů. Je to těžko složitější ústrojí. Je to ve skutečnosti neskutečně jednoduché, to je ten husarský kousek.
2. 7. 2012 15:54
Re: Co je na DSG??!
Já vím, ale běžného zákazníka to nezajíma s stačí mu, že to nemá spojku a funguje to dobře a samo. Vzhledem k tomu že na to Toyota dává asi 160 tisíc km záruku, tak bych se nebál. Nějaké spojky ovládající blokování jednotlivých planetových kol tam jsou, ale zřejmě nejsou tak namáhány. Planetová kola samotná vydrží většinou věky, takže bych se nebál ani klasického hydro automatu. Bál bych se jen levných DSG a u těch dražších si nejsem jist.
2. 7. 2012 16:12
Re: Co je na DSG??!
Spojky? Spojky používá GM ve Voltu/ Ampeře.
2. 7. 2012 16:28
Re: Co je na DSG??!
Myslím lamelové spojky planetových soukolí co jsou v každé klasické automatické převodovce.
2. 7. 2012 17:17
Re: Co je na DSG??!
Takže tam žádné nejsou. No nikdy jsem to v ruce neměl, kvalitní fotku neviděl, tak jsem si nebyl jistý. Tak to by mělo být takřka věčný.
Avatar - Emel
2. 7. 2012 20:58
Re: Co je na DSG??!
Jakékoli bezstupňové převodovky byly zatím spíš průšvih.. přenos větší síly jinak než zub na zub je docela problematický. Záruka na 160.000km ti přijde hodně?
2. 7. 2012 21:38
Re: Co je na DSG??!
e-CVT je planetový převod, tedy jde o "zub na zub". Z konstrukčního hlediska nemá s klasickými CVT nic společného. Rozdíly v otáčkách se realizují přes elektromotory, stejně tak zpátečka. Pokud bys elektromotory odstřihl a nastartoval, tak auto nepojede, protože bez elektromotoru nedokáže přenést sílu na kola.
Avatar - JirkaVejrazka
3. 7. 2012 11:32
Re: Co je na DSG??!
Jenom abyste oba vedeli o cem vlastne diskutujete. Ta eCVT "prevodovka" (Toyota ji rika "power split device") vypada takhle: [odkaz]
a funguje takhle: [odkaz] - na obrazku dole na strance se da tahat za tahla otacek a nastavovat jednotlive rychlosti motoru.

Je to "zub na zub" a nic se tam nerozpojuje ani nespojuje, v principu strasne jednoduche.
3. 7. 2012 13:31
Re: Co je na DSG??!
Vím, jak vypadá, viděl jsem ji rozebranou. Obyčejný planetový převod, nic těžkého na pochopení. A opravdu geniálně jednoduché.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku