Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus 1,0 EcoBoost – Downsizing dovedený do extrému

Tříválec? A litrový? V rodinném autě nižší střední třídy? To přece nemůže fungovat...
Zpět na článek
4. 7. 2012 17:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 7. 2012 11:49
2. 7. 2012 15:48
2. 7. 2012 12:52
2. 7. 2012 13:08
2. 7. 2012 13:14
2. 7. 2012 13:22
2. 7. 2012 13:24
2. 7. 2012 15:18
2. 7. 2012 15:43
2. 7. 2012 15:46
3. 7. 2012 13:40
3. 7. 2012 14:33
4. 7. 2012 10:28
4. 7. 2012 12:35
3. 7. 2012 06:37
3. 7. 2012 09:06
2. 7. 2012 13:15
2. 7. 2012 14:40
2. 7. 2012 15:21
2. 7. 2012 19:45
2. 7. 2012 18:44
2. 7. 2012 19:21
2. 7. 2012 19:55
2. 7. 2012 22:55
3. 7. 2012 09:57
3. 7. 2012 13:25
3. 7. 2012 14:34
2. 7. 2012 13:28
2. 7. 2012 20:59
3. 7. 2012 08:25
3. 7. 2012 17:50
3. 7. 2012 20:12
3. 7. 2012 21:14
3. 7. 2012 21:22
3. 7. 2012 21:20
3. 7. 2012 22:28
4. 7. 2012 07:24
4. 7. 2012 12:36
4. 7. 2012 14:59
4. 7. 2012 07:21
4. 7. 2012 07:29
4. 7. 2012 07:22
4. 7. 2012 22:17
3. 7. 2012 14:34
27. 11. 2012 17:26
2. 7. 2012 13:34
2. 7. 2012 15:18
2. 7. 2012 15:54
2. 7. 2012 14:33
2. 7. 2012 15:24
3. 7. 2012 11:40
3. 7. 2012 13:45
3. 7. 2012 14:45
3. 7. 2012 15:50
3. 7. 2012 18:49
3. 7. 2012 19:27
3. 7. 2012 19:31
3. 7. 2012 19:30
3. 7. 2012 14:45
4. 7. 2012 12:43
4. 7. 2012 12:43
4. 7. 2012 15:07
4. 7. 2012 19:45
4. 7. 2012 18:04
Avatar - Flai
2. 7. 2012 10:37
ochrané lišty dveří
myslím,že to moc nepomůže ... [odkaz] má s tím někdo praktické zkušenosti . Ony i klasické lišty na dveřích jsou ve většině případů k ničemu. Každé auto má jíný " styčný bod " dveří ... takže dveře jsou obité kolem lišty ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2012 10:52
Re: ochrané lišty dveří
Sice souhlas, ale tahle lišta je poměrně dlouhá, takže bych jí dal šanci. Omlácené dveře ale nejsou o ochranných lištách, ale především o bezohlednosti (a možná i závisti) majitelů často starých vražd, kteří vystupují stylem - co bych si do sousedního auta nepráskl dveřma... :no: ;-\
3. 7. 2012 10:13
Re: ochrané lišty dveří
Vidíš...a já se svojí "starou vraždou" jsem pravidelně "bit" právě majiteli (a hojně majitelkami) novějších vozů, v posledním týdnu třeba M-B a Audi. Když jsem jim šel slušně vysvětlit, že jsou hovada, byl jsem málem napaden.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2012 11:03
Litr pálenky
tož šikovné to je. Vozejk podařenej, litřík do tří hrnků, 125 valachů, pořádnej kočár k tomu... A ty detaily:
1) hrdlo nádrže vyvinuto pro blondýny
2) částečně 3jité těsnění dveří
3) zakrytí plechového rámu dveří :yes:
4) praktické oplastování prahů
Ke kufru - objem není vše, nažvo to opravdu není taková tragedie. Stísněnost interiéru - ano, člověk se cítí doslova obskládán plasty. Na druhou stranu prostoru bylo všude ... tak nějak akorát.
Co tedy tomuhle Fíkusu vytknout?
1) Design - ne že by byl špatný. Ale nemůžu si pomoct, od první generace to jde spíš směrem od desít k pěti. 1. generace - revoluční, šmrncovní, 2. generace - stále šmrncovní, ale umírněná, konzervativněji laděná, facelift - aby se neřeklo, tato 3. generace - kudy se jen vydat?
2) Cena - myslím, že ani prvotřídní technika nemůže ospravedlnit cenu tak výrazně odskočenou od konkurence. Relativně slušne vybavený základ se v této třídě nosí za 280-290...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ronault.
2. 7. 2012 22:49
Re: Litr pálenky
Souhlas.
Ten kufr je hlavně plytký, dokonce i s lepící sadou, nedejbože člověk chce alespoň dojezdovku. Taktéž místa vzadu není na rozdávání, ale to řeší kombík.

Ta cena není nejnižší, ale jel jsem jen tenhle Ecoboost a podvozek je opravdu vynikající, pohodlný, ale zároveň dobře ovladatelný. Tady je vidět ty výhody menšího lehčího motoru. Mimochodem i Megane s 1,2 TCe je podle mě daleko lépe naladěný než s dCi.
3. 7. 2012 08:06
Re: Litr pálenky
Výhody lehčího motoru ? Už i ty tady šíříš tu marketingovou masáž ? Pravda je taková, že pohotovostní hmotnost Focusu 1.0EB je vyšší než 1.6 Ti-VCT. I leckteří zvídaví novináři už si toho všimli a přisoudili to šestistupňové převodovce u 1.0EB. Já si myslím, že ani to není pravda a že prostě ten tříválec se svým litinovým blokem, turbopříslušenstvím a dodatečnými tlumícími materiály prostě váží víc než hliníková atmosféra.
Nebyla by to žádná ostuda, vždyť k výročí 100 milionu vyrobených small blocků se GM pochlubil, že jeho 6.3 litrový motor pro Chevrolet Corvette je lehčí než čtyřlitrový motor pro BMW M3 :-)
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 11:33
Re: Litr pálenky
Přesně tak, a je komické sledovat, jak najednou, s "lehoučkým motorem" pod kapotou, objevují novináři úžasnou agilitu focusu. >:D Klišé, opisování jeden od druhého, tenhle příklad je dalším z argumentů pro tvrzení, že hodnocení jízdních vlastností aut z pera běžného autonovináře nemá smysl brát moc vážně. :-!
Avatar - rohYpnol
3. 7. 2012 18:06
Re: Litr pálenky
A proč by ne? Pokud je to těžší převodová skříň, tak je umístěná asi kde? Asi blíž těžišti... Jestli přibyly odhlučňovací materiály, tak se to projeví jak?
Jestli je motor sám o sobě lehčí, tak ten přímo zatěžuje přední nápravu. Není to jen o absolutním čísílku v kolonce hmotnost.
Avatar - Dinar
4. 7. 2012 08:00
Re: Litr pálenky
:-O jasně, ten litr má o padesát kilo víc tlumících hmot v kabině a je to transaxle, v podstatě úplně jiné auto.
Avatar - Ronault.
3. 7. 2012 21:36
Re: Litr pálenky
S jiným Focusem III jsem nejel, jel jsem s Focusem II 1,6 a ten nebyl tak agilní jako tento kousek. A i autor srovnával ne s jednašestkou, ale s dvoulitrovou naftou, kterou on řídil. Na to pozor, číst třeba pořádně ;-)
Avatar - Dinar
4. 7. 2012 08:13
Re: Litr pálenky
Co se FIII objevil a Angličané napsali, že už to není, co bývalo, začali se čeští autonovináři předhánět v tom, kdo to focusu víc nandá. Nevzpomínám si, že bych četl někde doporučení testera, nekupujte si dýzl, s lehkou hliníkovou 1,6 je focus skvěle agilní auto. Pár týdnů zpátky AC napsal, že 1,0 je geniální motor a s ním pod kapotou je focus králem agility a ejhle, naši hoši teď píšou stejné věty, já jsem měl z auto.cz v poslední době dojem, že nejlepší je hjondee 1,6 , turbo že netřeba, "stará škola" atd., atp., tak se jen divím.
Avatar - Ronault.
4. 7. 2012 20:56
Re: Litr pálenky
Je nutno se dívat, který autor píše test. Panovi Vaverkovi třeba vytáčení atmosférického motoru nevadí. Nechci mu křivdit, ale v této třídě s manuálními převodovkami jakoby nerespektoval nejběžnější styl jízdy...
Avatar - Ronault.
3. 7. 2012 21:34
Re: Litr pálenky
Já nesrovnávám s jednašestkou, ale třeba s nafťákem, že je zhruba stejně těžká vím.
4. 7. 2012 05:37
Re: Litr pálenky
Dobře, to chápu, to je naprosto jasné, nafťák má třeba o sto kilo těsně před přední nápravou víc. Ale šlo mi o to, že u dřívějších benzíňáků výhodu nižší hmotnosti nikdo nezdůrazňoval, ale jakmile přišel Ecoboost, všichni se můžou přetrhnout chválou o agilitě díky nízké hmotnosti.
Avatar - Ronault.
4. 7. 2012 20:56
Re: Litr pálenky
Nevím jestli nikdo, ale já už u více aut. Hodně mě dostalo, jak je 508 s THP pohodlnější oproti 2,0 HDI... jen teda ten HDI se k autu hodí více.
5. 7. 2012 08:53
Re: Litr pálenky
Ano, to věřím. Zkušený člověk to určitě pozná. Problém je v tom, že většina lidí, co si jde koupit auto střední třídy, jaksi automaticky vybere diesel - někteří prodejci možná ani benzínové předváděčky nemají.
Já zase tolik zkušeností s diesely nemám a mé pocity z dieselu vždy zastíní neskutečně tuhá spojka i řazení a úzký rozsah využitelných otáček ... zrovna předevčírem se mi služební Fabia combi TDI celá "rozklepala", když jsem měl zařazenou čtyřku, zpomalil jsem na 40 km/h a pak jsem chtěl bez podřazení zrychlit ... a přitom ještě před pár lety jsem se všude dočetl, jak diesely skvěle táhnou "vocpoda" a není potřeba často řadit :-) V tomto má 1.2 TSI jednoznačně navrch.
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 14:01
Re: Litr pálenky
Ať si říká kdo chce co chce, tak diesel velmi často potřebuje více soustředění při jízdě.

Ono to vyjádření novinářů a i laiků není přesné, s tím táhne vod spoda. Diesely v drtivé většině pod 1500 otáček ne, že nejedou, ale vyloženě trpí, pak zatáhnou a zrychlují více. Benzín prostě přežije i 1200 otáček, můj klidně i 1000, sice tolik nezrychluje, ale třeba projet půlku brna na zelenou vlnu není problém se zařazenou pětkou, u nafťáku se ušaltruju do haleluja.
2. 7. 2012 11:09
Slušný výsledek spotřeby ?
"Indikovaných 6,4 l/100 km při stokilometrové rychlosti a 7,2 l/100 km při 130 km/h (2800 min-1) je výsledek slušný, ale nic víc."
Slušný ? To je hodně diplomaticky řečeno. Vždyť dříve testovaný 1.6 Ecoboost byl úspornější. Vzhledem ke všem těm chválám na ten tříválcový zázrak (např. Motor roku 2012), je ten výsledek prostě tragédie.
Rozbalit vlákno
48
2. 7. 2012 11:27
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Při stovce jsem čekal spotřebu minimálně tak o 1/4 (1/3?) nižší, tohle je fakt hodně na to, jak jsem byl masírován zprávami o revolučním litrovém motorku.
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2012 11:38
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
ziadne prekvapenie.....ked sliapnes na krk tymto malym turbam tka zeru ako traktor ;-) , preto si kupovat taketo auto skutocne nema zmysel pokial ide cloveku o spotrebu
Avatar - miromen
2. 7. 2012 11:42
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Jako vždy mimo.
2. 7. 2012 14:35
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Mluvíš o sobě? ... Ale vždyť my víme: "jede líp, žere míň". Něco jako Tvoje 1,2 TSI, že? :-)
Avatar - miromen
2. 7. 2012 20:45
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Mě opravdu nebavi někoho přesvědčovat kdo nevi a ani nechce vědět. Takže ano jsem mimo a raději už se zdržim hlasovani.
2. 7. 2012 21:19
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Ale nepovídej, píšeš příspěvky typu: "jsi mimo", "jako vždy mimo", jede líp, žere míň"... No co chceš, aby Ti na to bylo odpovězeno? Já vím své, vím, za kolik jezdím s různými turbomotory, vím, co je na nich fajn, vím, kde mají achillovky a vím i docela dost z pod pokličky např. motoru 1,2 TSI. Minule jsem Ti upřímně popřál, aby Ti dlouho sloužil, protože nejsem nepřející hajzlík, ale prostě já bych ho do auta nechtěl - zejména z ekonomických a kvalitativních důvodů. Ne proto, že by jel špatně, když zrovna náhodou jede :-). O tomto jednolitru s chybějícím válcem to platí dvojnásob.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2012 11:43
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
[odkaz]

spotřeba zatím nevypadá jako špatná. Ale na závěry je třeba vyčkat. Já bych rozhodně do litru místo 1.6 šel...
2. 7. 2012 11:46
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Zas takhle bych to nepaušalizoval. I když jsem fanda atmobenzínů, některé foukané motory se mi docela líbí a pro klidného řidiče mají své opodstatnění. Zatím jsem ale spíš skeptik a volil bych do focusu místo litrového turba jednašestku atmo.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2012 11:52
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
vidíš a já zase příznivce atmo benzinů bych volil právě foukaný litr ;-) Dnešní atmosféry mi přijdou prostě projevem "mrtvé".
2. 7. 2012 12:00
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Já nepopírám, že turbomotory jsou příjemné v tom, že (téměř) kdykoliv jim šlápneš na krk, tak jedou. Ale jsem zvyklý na japonské atmosféry ještě ze staré školy a ty mrtvé rozhodně nejsou. S žádnou udušenou atmo europětkou jsem ještě nejel, čili možná změním názor. Ale zatim...
Avatar - Choochoo
2. 7. 2012 13:00
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
No ono tohle se svymi 170Nm a tezkymi prevody je od 2000tis otacek horsi jak 1,6GDI a spotreba bude cca stejna ;-)
2. 7. 2012 13:29
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Do dnešních atmosfér dávají hrozně dlouhé převody. Dnes leckdy 1.4ka točí na dálnici 3500 ot/min ... jenže takové otáčky mívaly před 10 lety dvoulitry. To je pak jasné, že ta 1.4ka nejede.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2012 16:13
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Protože se snaží konkurovat turbomotorům. Taková 1.2 TSI s 6kv. točí při 130 nějakých ca 2900 ot...
Avatar - Ronault.
2. 7. 2012 22:50
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
:yes:
2. 7. 2012 14:32
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Šlápneš na krk. >:D Vždyť ten motor při 100 km/h točí 2100 otáček za minutu. To je šlapání na krk?
2. 7. 2012 12:02
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Jj, take me ta spotreba hodne neprijemne prekvapila. Mozna je to nezajetym motorem, ale, kurna..., 6,4 litru pri stovce? Vzdyt slabsi 77kW TSI pri stejne rychlosti bere, pokud vim, jen neco kolem peti.
2. 7. 2012 12:39
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Je to divný, v posledním Autocaru psali ohledně spotřeby příznivější údaje, pokud si dobře vzpomínám, tak lehce přes 6l město a dálnice, okreska lehce na 5l, což by v kontextu zde uváděných čísel znamenalo, že jezdili po dálnici stovkou a po okresce tak osmdesátkou... Navíc menší spotřebu při konstatních 100 km/h má i stará atmo 1.6 ve Focusu II točící při dané rychlosti 3000 rpm...

Jak říkáš, tady byl buď na vině nezajetý motor, nebo třeba protivítr - i to může udělat, jak víme, své.
2. 7. 2012 12:55
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Pánové zřejmě indikovali spotřebu 6,4 l při 100 km/h se zataženou ruční brzdou a letmým pohledem na okamžitou spotřebu palubního počítače. >:D
Avatar - Choochoo
2. 7. 2012 13:04
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Nene, to jen panove v Autocaru indikovali spotrebu dle palubaku ktery podmeroval o litr vice >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 7. 2012 17:51
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Dialnicny limit v UK je cca 110 km/h (70 mph), co by bolo jedno z moznych vysvetleni.

A druha vec, Briti na Focus nedaju dopustit, ziju v presvedceni, ze je to britske auto.
2. 7. 2012 13:00
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Ta spotřeba při stovce mě překvapila nejvíc. Pokud je to pravda, tak je to vyloženě ostuda, starý dvoulitrový Duratec by byl úspornější. Dle fotografie přístrojové desky měl testovaný Focus najeto mírně přes 5000 km ... to ještě není ideálně zajeté, ale vyloženě syrový motor to také není.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2012 16:16
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Ono je dnes vůbec diskutabilní, co je to nezajetý motor. Mnozí naopak zastávají názor, že zajíždět se nic nemá a naopak se má jezdit zcela normálně tak, aby se motor "vychoval". Spotřeba časem možná mírně poklesne, ale nic zásadního...
2. 7. 2012 17:04
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Myslel jsem tim spis syrovy. Myslim, ze at budes "zajizdet" opatrne nebo normalne, spotreba bude mit v obou pripadech tendenci z pocatku trochu klesat. Jak moc, to uz je druha otazka.
Avatar - Ronault.
2. 7. 2012 22:52
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Problém je nezajetý motor a metoda měření spotřeby. Tu bych v potaz při testech na auto.cz s prominutím nebral. Rozhodně s tím autem se 100km/h nejedou 50 km v kuse.
Není to vyloženě kritika, ono se to moc jinak nedá řešit při délce testů (mrkněte se kolik testů výjde týdně při počtu redaktorů). Prostě je nutné si počkat na první delší data ze spritmonitoru.
3. 7. 2012 06:22
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Tak samozřejmě, že ta čísla neberu jako posvátnou krávu. Ale četl jsem i dva jiné české testy a v žádném z nich nebyla spotřeba zázračná, jak by člověk po té mediální masáži o tříválcovém Ecoboostu čekal. Na spritmonitoru očekávám velké rozpětí spořeb ... spokojený německý důchodce bude jezdit za těch proklamovaných 5, obchodní cestující ve služebáku za 8.
Avatar - Ronault.
3. 7. 2012 21:37
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Obchodní cestující by neměl dostat takový motor do služebáku. A kdo plánuje najezdit tolik kilometrů a takovým stylem jako obchodní cestující, tak musí počítat i u atmosféry s velkou spotřebou a raději by se měl přiklonit k dieselu.
4. 7. 2012 07:29
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
To ano. Jenže průměrný manažer firemní flotily si vezme oficiální údaje automobilky (cena, spotřeba, servisní prohlídky), spočítá to a vyjde mu, že ten 1.0EB má nejnižší předpokládané náklady. No a obchoďák dostane tříválcový Focus. Ale pro nás - obyčejné smrtelníky - je to jen dobře, protože právě díky těmto obchodním cestujícím s velkými kilometrickými nájezdy budeme už za cca dva roky vědět, jak na tom ten motor opravdu je.
Avatar - Choochoo
4. 7. 2012 07:51
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
100tis za 2 roky a to by mel snad ten motor vydrzet, to zvladla i Sade hundertka, ktera pak byla zrala na GO ;-)
Spis bych to videl na tech 3-5let, to bude ukazujici vice. Tady pujde asi vice o valagrovani kliky atd.(casove omezeny overboost neco naznacuje) nez o nejake problemy ala retezy TSI ;-)
4. 7. 2012 09:01
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Já předpokládám to, že 100 tisíc najetých obchodním zástupcem (jízda na plný plyn po dálnici, vytáčení za studena), je rovno 200 tisíc najetých běžnou rodinou :-)
Avatar - Choochoo
4. 7. 2012 09:46
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Na opotřebení to tak nějak možná bude, ale třeba na tu kliku těžko říci. Tady to asi bude chtít naběhat co nejvíce km, ale zase jak říkáš ten obchoďák mu dá točky a overboost častěji. U nějakého čepičáře možná dostane overboost tak jednou za 10-20tis ;-)
Avatar - Ronault.
4. 7. 2012 21:01
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Všichni nejezdí stejně.
Avatar - Ronault.
4. 7. 2012 21:00
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Tak já osobně v této třídě, kdy takto velká auta obchoďákům slouží už na delší cesty, vidím pravidelně diesely. Jo, o třídu níže se hlavně pro malá auta pro městský provoz třeba realitních makléřů benzíny najdou. Ale Fabky kombi už převážně TDI.
5. 7. 2012 08:46
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
U nás ve firmě jsou služební Fábky combi ve verzi TDI i TSI, podívej se kolem sebe nebo sleduj provoz na dálnici, určitě služební TSI zahlédneš. Naopak HTP už moc nevidivám, protože příplatek za TSI je jen 20 tisíc (za 1.4 16V 55 kW se kdysi připlácelo 30 tisíc).
Všechno to vychází z toho, že normovaná spotřeba TSI je jen o litr větší než u TDI, takže když spočteš teoretické celkové náklady na 1 km, TSI asi vyjde lépe (příplatek za TDI je obrovský). A na tohle firmy slyší. A můžou na to slyšet i u toho Focusu 1.0EB.
3. 7. 2012 11:46
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Na to, jak se tu všichni tváří, jak rozumí autům a motorům, tak o fyzice tu asi má ponětí málokdo. Jasně že nemá nižší spotřebu. K nižší spotřebě je totiž nutné zvýšit účinnost motoru a to se už se těžko podaří. Turbo sice malinko účinnost zvyšuje, jelikož částečně využívá odpadní energie výfukových plynů, na druhou stranu je to další odporový článek do série, který zase trochu ubírá, takže ten přínos je malý. Turbo (a kompresor) hlavně dokáží zvýšit dávkování paliva a tím i točivý moment (a tedy i výkon) i při nižších otáčkách, takže má motor větší výkon v nižších otáčkách, ale ne nižší spotřebu (naopak při těch nižších otáčkách má větší spotřebu, protože atmosféricky plněný motor tam nedostane tolik paliva=směsi paliva a vzduchu). Takže už z fyzikálního principu tyhle motory nemají nižší spotřebu, mají ji stejnou, záleží pak na naladění motoru a volbě převodů, jaká je výsledná spotřeba.

Shrnuto - malý turbo motor má větší výkon přes všechny otáčky, ale tím pádem i vyšší spotřebu při konkrétních otáčkách než atmosférický motor stejného maximálního výkonu. A záleží pak na jízdním stylu, jaká je výsledná spotřeba. Pokud někdo jezdí na nízkých otáčkách stylem plyn na max, tak u atmosférického motoru bude mít nižší spotřebu, protože při nízkých otáčkách má motor menší výkon a posílá do motoru méně paliva. Naopak při citlivém zacházení s plynem budou spotřeby podobné s tím, že turbo motor má větší rezervu a když je potřeba to přišlápnout, tak tam ten výkon je k dispozici. U atmosférického motoru by bylo nutné podřadit, aby člověk získal podobný výkon.

Další podstatná věc je spolehlivost - turbo je další součástka, která se může podělat. Stojí ta lepší charakteristika při shodné spotřebě za to?
Avatar - rohYpnol
3. 7. 2012 18:14
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Jen jsi nějak pozapomněl na to, že víc vzduchu nemusí znamenat víc paliva 8-s Ono totiž může být směs chudší. Palivo se totiž do dnešních motorů dostává...
Navíc zcela logicky - když díky turbu mohu jet na nižší otáčky, na vyšší převodové stupně, tak i kdybych do válců nacpal stejné množství paliva, tak ta spotřeba nižší bude. A to nehovořím o tom, že válce mají už samy o sobě menší objem, takže i pokud dodám stejné množství paliva, tak směs bude "bohatší", pane teoretiku.
3. 7. 2012 19:39
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
To nemusí být pravda. Princip turba je v tom, že dokáže do válců "nacpat" více vzduchu než atmosferické sání. U benzíňáku předpokládám stechiometrický poměr vzduchu a paliva (už dávno pominuly doby, kdy se "solavovala" chudá směs třeba u GDI a FSI), takže více vzduchu je úměrné většímu množství paliva. Výsledkem pak je ten vyšší výkon. Důsledkem pak je, že spotřeba může být stejná, i když turbomotor točí méně nebo má menší objem.
Tohle ale platí jen pro benzíňáky ... u dieselů je to jinak.
Avatar - rohYpnol
3. 7. 2012 20:44
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Tím bys tvrdil, že nacpe tolikrát víc vzduchu, kolikrát je menší objem a kolikrát jsou nižší otáčky. Tedy zjednodušeně při stejných otáčkách u 1.0 EcoBoost bychom měli 2 x menší objem než 2.0 l, tedy 2 x víc vzduchu, tedy 2 atm.
Avatar - Choochoo
2. 7. 2012 12:57
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Presne, kor kdyz to ma mit mimo mesto 4,2 dle udaju vyrobce. Mimo mesto beru cca 90km/h, coz je rozdil pres 2 litry >:D Neplacal tady Bosch, ze diky 1,0Ecoboostu bude do peti let spotreba pod 3,5 litru nebo podobnou volovinu??? >:-[] :no:
2. 7. 2012 13:10
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Bosch asi potřebuje prodat více vstřikovačů a jiných dílů, které do toho tříválcového zázraku dodává :-)
Avatar - Peto02
2. 7. 2012 14:34
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Ved podobnu spotrebu mam na mojom Focuse 1.6 2001 so 4st automatom. Naposledy som z Nemecka na Slovensko spotreboval plnu nadrz (48,8l) za 750km, jazda podla predpisov (obmedzeni), inak tachometrovych 120km/h (114km/h podla GPS), pricom priemerna rychlost bola nieco malo nad 100km/h. Pri ustalenej tach. 120km/h to je priblizne 6,7l/100km a pri rychlosti okolo 100km/h to je obcas aj pod 6,5l/100km. To su skutocne hodnoty, pricom palubny pocitac hlasi +/- 0,1l/100km to iste. Takze tiez nechapem, ze by tento skvelyo EcoBoost mal rovnaku spotrebu...
2. 7. 2012 17:06
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Ja to proste vidim na preklep. Tak maly rozdil spotreby mezi 100 a 130 km/h (tj. 6,4 a 7,2 litru) mi prijde podezrele maly.
2. 7. 2012 20:32
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Oproti atmosféře bezpochyby znatelné zlepšení. FFII 1.6 74kW mě bral při dálničních přesunech (140 tacho, takže cca 133 satelit, 4000 ot/min) 8,2-8,5. I ze zdejší recenze FFII 1.6 vyplývají vyšší spotřeby. Chtělo by to ale srovnávací test, snad ho někdo udělá.

Oproti ostatním downsizingovým motorům zřejmě ne, protože prostě pro udržení určité rychlosti je prostě třeba spálit nějaký benzín. A technologie 1.0 EB prostě nezavdává příčinu vyšší účinnosti než ostatním při vyšších rychlostech. 1.0 Ecoboost ale možná bude mít výhodu ve městě, kde jeho malý objem a nižší tření ze 3 válců může mít určitý vliv při titěrném zatížení při popojíždění a konstantní 50ce (tzn. větší motory spalují benzín nazdařbůh).
2. 7. 2012 21:16
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Ale na spotřebu při 130km/h tu nikdo nenadává, ta je v pořádku. Brutální je ale spotřeba při 100 km/h.
Avatar - Ronault.
2. 7. 2012 22:53
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Stačil blbý protivítr nebo špatný odhad měřeného profilu trati testéra a bylo to.
2. 7. 2012 22:57
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
To sice ano, ale u tohoto motoru pri tak nizkych otackach bych ocekaval minimalne o litr nizsi spotrebu, ne-li o dva. Kazdopadne je to mozne a pokud to tak bylo, melo by to byt zmineno. Predpokladam, ze auto testovali na stejne trati jako vsechna ostatni. No, meli by to tak delat.
Avatar - Ronault.
2. 7. 2012 23:05
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Na spotřebu je lépe jít přes spritmonitor, tyhle testy jsou opravdu krátké na lepší zhodnocení.
3. 7. 2012 14:24
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Ano, to souhlasim. A na SM se prozatim 1.0 Ecoboost vyskytuje jen v nekolika exemplarich s prumernou spotrebou 6,7 litru. Neni to hrozne, ale zadny zazrak.
Avatar - Ronault.
3. 7. 2012 21:38
Re: Slušný výsledek spotřeby ?
Zázraky nečekejme ;-) :-)
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2012 11:36
tu mate ten downsizing
* to ide, spolahlivost diskutabilna a spotreba ked na to clovek realne sliapne je vyssia ako v motore s o pol litra vacsim objemom - bravo ;-) , technicky sa vraciame do minulosti :yes: ale hlavne ze papierovo je vsetko lepsie :yes:
Rozbalit vlákno
59
Avatar - miromen
2. 7. 2012 11:42
Re: tu mate ten downsizing
Jako vždy mimo.
Avatar - dicky
2. 7. 2012 11:45
Re: tu mate ten downsizing
EU šaškárna s emisemi na druhou >:D a co takhle dvou valec treba by ty emise byly jeste mensi >:-[]
Tak jen tak dal v ramci pokroku pridejte do kroku a rovnou prejdete na 2 valce urcite bude smradu mene >:-[] >:-[]
2. 7. 2012 11:48
Re: tu mate ten downsizing
Foukaný dvouválec už funguje, objem 0,9 litru s jedním turbem. Má jej určitě fiat 500 a snad i panda :-)
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2012 14:34
Re: tu mate ten downsizing
ma ho aj lancia Y a tusim aj MiTo ;-)
2. 7. 2012 15:03
Re: tu mate ten downsizing
Prostě má ho už několik modelů :-)
2. 7. 2012 12:07
Re: tu mate ten downsizing
No ja bych rekl, ze stejnou, ne-li nizsi spotrebu bude mit i motor s dvojnasobnym objemem. Sice to kvuli znacne rozdilnym normam nelze primo srovnavat, ale v podstate stejnych spotreb dosahuji u meho 15 let stareho atmosferickeho dvoulitru. To bych teda i pres mnohem prisnejsi normy cekal preci jen nejaky vyvoj (a ne tri litry rozdilu spotreby jen na papire :-)).

Jen me tak napada, zde nejde o preklep, protoze se mi nezda, aby to zralo az tak moc. 5,4 litru bych veril, ale 6,4 pri stovce mi proste prijde byt mimo.
2. 7. 2012 13:26
Re: tu mate ten downsizing
5,4 litru by už bylo v "normálu" ... ale nepřinášelo by to žádný bonus oproti modernímu atmosferickému dvoulitru, ten by si vzal stejně.
2. 7. 2012 15:09
Re: tu mate ten downsizing
Nepřítelem velkých (větších) motorů jsou města, ne dálnice.
2. 7. 2012 14:47
Re: tu mate ten downsizing
Mně se také líbilo, jak tam v jednom odstavečku uslintával redaktůrek nad jízdními vlastnostmi toho Focuse s jednolitrem, že je motor tak lehoučký, že to zatáčí jak cosi z devadesátých let, ale pozornému čtenáři jistě neunikla informace, která říká, že ten litrový turbonesmysl je těžší než atmosférická 1,6tka, takže tip pro redaktůrka - tam teprve budou ty správné jízdní vlastnosti, ne? ... Navíc podle údajů výrobce atmosférická 1,6tka zrychluje lépe než tento jednolitr. Čím to?
2. 7. 2012 15:15
Re: tu mate ten downsizing
Že by převodovkou?
Avatar - Choochoo
2. 7. 2012 19:43
Re: tu mate ten downsizing
To neni mozny, vzdyt vsichni vime ze turbokone tahnou vice a vocpoda >:D
2. 7. 2012 20:47
Re: tu mate ten downsizing
Asi ne, 1,6 atm 92 kW s manuálem 5 stp. má zrychlení z 0 - 100 za 11,0 a 1,0 turbo s 6 stp. má 0 - 100 za 11,3. Maximálka potom pro atm. je 196 a pro turbo 193. Ne, že by to bylo nějaké drama, ale šestikvalt by měl být principiální výhodou a ten příval krouťáku (až 200 Nm) u turba zárukou lepších parametrů. Světe div se je to naopak. Kde udělali soudruzi u Fordu chybu?
Avatar - miromen
2. 7. 2012 21:04
Re: tu mate ten downsizing
Zaleži na jakou rychlost je schopny dany motor tu 100 dat. Takže i zde muže byt zakopan pes. Jinak uživatelsky bude vyrazněji na tom lip fordi EB diky lepši pružnosti.
2. 7. 2012 21:13
Re: tu mate ten downsizing
Pochybuju, že pětikvalt dá stovku na dvojku a rovněž pochybuju, že šestikvalt by ji na trojku nedal. Ale dneska je možné všechno. Nevím, čemu říkáš uživatelsky lepší motor, ale je fakt, že s turbomotorem se nemusí tolik řadit, na druhé straně je jeho chování trochu zrádné, když už Ti padne do otáček, kde turbo "nezabere" tak si pěkně namydlený.... Jezdím atmosféru i turbomotor (v naftě), takže si nevymýšlím, osobně teda radši tu atmosféru.
2. 7. 2012 21:27
Re: tu mate ten downsizing
Tak ja bych o tom tolik nepochyboval. Dat stovku na dvojku neni nic vyjimecneho (moje 96kW atmosfera da napr. zhruba 110, ale tam je to take tim, ze toci lehce pres 7000rpm). Opravdu to vidim na to, ze petistupnova prevodovka ma ve vysledku tezsi prvni dva prevody a tu stovku da s jedinym prerazenim, kdezto trojka ma prevody poskladane trochu bliz u sebe a tech 100 km/h na dvojku neda. Bohuzel se mi nepodarilo zjistit, jake prevody, pneumatiky a max. otacky maji u nas prodavane Focusy, aby se to dalo spocitat.
3. 7. 2012 08:43
Re: tu mate ten downsizing
Tak já mám tu Astru G, 1,6, 76 kW, 0-100 má papírově za 11,5 a na dvojku to fakt nedám. Nemyslím si, že ten Focus 1,6 atm se na dvojku dostane na stovku, nevím to a není to až tak podstatné. I ta maximální rychlost mluví ve prospěch té atmosféry. Spotřeba v reálu bude +- stejná, pořizovací náklady vyznívají pro atm, spolehlivost principiálně také pro atm. Snad akorát pojistka bude pro jednolitr levnější. Co je teda lepší koupě?
Avatar - iudex
3. 7. 2012 09:03
Re: tu mate ten downsizing
Ja som to skúšal a dá sa to; je to tak na hranici 7000 otáčok, ale Focus stovku dá na dvojku: [odkaz]
3. 7. 2012 10:13
Re: tu mate ten downsizing
Hezký odkaz, ale ten snad akorát dokazuje, že se to nedá, ne? Otáčkoměr už máš v červeném, byl jsi na omezovači nebo ne??? Rychloměr máš pořád znatelně pod sto a to vůbec nemluvíme o tom, o kolik Ti rychloměr proměřuje. Můj střízlivý odhad podle obrázku je, že na 6300 ot/min Ti to jede 90 km/h. Pak teda tu stovku dáš kdybys vytočil motor na rovných 7000 ot./min. Pochybuju, že to lze.
Avatar - iudex
3. 7. 2012 10:43
Re: Stovka na dvojku
Dá sa v pohode 7000 a to je už dosť cez tachometrovú stovku (fotil som to trochu naslepo jednou rukou, tak som úplne presne netrafil otáčky). V červenom som ani nebol, to začína pri 6500 a do 7000 to pustí, až potom to sekne obmedzovač. ;-)
3. 7. 2012 14:26
Re: Stovka na dvojku
Tak treba mi v aute rychlomer moc nepremeruje, protoze tam mam nejvetsi kola, co na to sla dat :-) Odchylka pri stovce je tak u me do 2 km/h. Ale toje ted vedlejsi. To, ze je otackomer cerveny, jeste neznamena, ze se tam motor neda vytocit. Mi cervene pole zacina na 6500 rpm a za sedmicku jsem se dostal a jeste jsem nebyl v omezovaci.
Avatar - iudex
3. 7. 2012 15:46
Re: Stovka na dvojku
Ako vravím. ;-)
Avatar - miromen
2. 7. 2012 22:21
Re: Stovka na dvojku
Ja měl a řidil atmosfer a už bych se nevratil. Jinak ja ještě namydlen nebyl nebo nevzpominam že bych se diky tomu dostal do nějake ošemetne situace. Každopadně ty otačky by museli padnout dost pod 2 000 cca někde pod 1 500.
2. 7. 2012 22:36
Re: Stovka na dvojku
V tomhle pásmu si můžeš naběhnout i u atmosféry. Je to víc o motoru než o plnění.
3. 7. 2012 08:49
Re: Stovka na dvojku
Stačí chvilku řadit podle rádce řazení a budeš přesně vědět, o čem mluvím ;-)
Avatar - miromen
3. 7. 2012 08:56
Re: Stovka na dvojku
Radce ignoruji od doby co jsem na něj poprve kouknul takže prakticky hned. Ale je pravda že už mi parkrat byl napomocen a to tehdy když jsem si nebyl na 100% jist jakou mam pravě zařazenou rychlost. >:D
Ja osobně jinak pod 1 500ot nejezdim takže motorum s DSG je mi docela lito pač ten zvuk pod tuto hodnotu už neni tak libozvučny a tohle bych svemu motoru nerad dělal. ;-)
3. 7. 2012 10:15
Re: Stovka na dvojku
Chápu, že ho ignoruješ, ale představ si ty zástupy naprostých analfabetů, co podle něj jezdí a pak se diví, co se to všechno děje - turbodíra, zničený dvouhmoťák, atd., atd. :-)
Avatar - miromen
3. 7. 2012 10:28
Re: Stovka na dvojku
Tak dvouhmoťak u TSI naštěsti nehrozi. Ja znam i lidi kteři podle radce vědomě jezdi a ještě si to pochvaliji. Ti s DSG na něj nedaj dopustit a ani nic jineho jim nezbyva tedy pokud nechcou permanentně jezdit ve sportovnim režimu.
3. 7. 2012 10:34
Re: Stovka na dvojku
Jeden off-topic: Nechcou, nechcou, z toho bych chcal ;-). Vždycky se musím smát, až se za břicho popadám, když si moraváci začnou natahovat triko, že oni mluví spisovně a my ostatní v čechách ne :-)).

No, rádce řazení Ti akorát radí, jak vylágrovat motor a brzo pořídit nové auto. Nic víc, nic míň. Vedlejším produktem by měla být jakási motivace k minimalizaci spotřeby. Hádej, co z toho je pro výrobce auta zajímavější :-)
Avatar - miromen
3. 7. 2012 11:01
Re: Stovka na dvojku
"Nechtěji" zni moc jemně až přitepleně >:D a ja su ostravak a nejsem......
No je to věc nazoru to lagrovani. Ja si taky myslim že to pro motor nebude to prave ořechove ale tohle je na posouzeni majitelu a real ukaže jak se věci maji. Navic je tu věc a to že nižši otačky v dosti připadech neznamenaji automaticky nižši spotřebu pač motor nejede v optimalnijšim pasmu v dane situaci.
2. 7. 2012 22:40
Re: Stovka na dvojku
Promiň, ale u turbomotoru nemusíš často řadit? Jo máš pravdu, nemusíš, ale potom tady diskutujem o tom že turbomotory nepřinášejí úsporu paliva. Pokud chceš šetřit, musíš přijmout styl jízdy s řazením v pásmu max. cca 1000 ot/min. Ano, trojka u 1,6 EB táhne od 40 - 150 km/h, ale copak tak dnes někdo jezdí? Max. v nějaké krizovce, kdy potřebuješrychle předjet. Na styl jízdy s benzínovým turbomotorem si musíš zvyknout a respektovat jej. Potom se ti odmění papírovou spotřebou a rezervou výkonu až ho budeš potřebovat. :yes:
2. 7. 2012 22:43