Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Pekelná Micinka
Sbohem
Pekelná Micinka
| 3. 7. 2012 13:04
Grazie Maestro!
Avatar - PeterLuk
Sbohem
PeterLuk
| 3. 7. 2012 13:11
R.I.P. Pinninfarina... :-(
Sbohem
alambert
| 4. 7. 2012 00:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
Sbohem
PeterLuk
| 4. 7. 2012 08:47
Niektorí píšu Pinifarina, niektorí Pininfarina a niektorí Pinninfarina... Ako sa v tom mám vyzneť? Napísal som to meno zle, priznávam...

A pre info, nie som typ človeka, ktorí si pred napísaním všetko skontroluje a opisuje z článku a z nadpisu...
Avatar - white label
Sbohem
white label
| 4. 7. 2012 00:47
Někomu jedno N ve jméně chybí, jinému pro změnu nadbývá... ;-)
LEGENDY
GTI
| 3. 7. 2012 13:14
Legendy neodchází, legendy... zůstávají.

BRAVO PINIFARINA :yes:
Avatar - white label
LEGENDY
white label
| 3. 7. 2012 14:44
Nevím jestli to byl jen překlep, každopádně to poměrně dost lidí o to jedno "N" krátí (viz vyhledavač na netu po zadání "pinifarina"), ale:
"Ve skutečnosti jde o složeninu dvou jmen. Pinin je Farinovo chlapecké jméno, které si Italové rádi nechávají (jako Giuseppe Nino Farina). Spojením těchto jmen vznikl název firmy ale i nové příjmení, když v roce 1961 starý pan Farina definitivně předal žezlo firmy synovi a požádal o změnu příjmení na Pininfarina."
[odkaz]
LEGENDY
GTI
| 3. 7. 2012 15:01
Byl to překlep, resp. brejle... Tu skutečnost znám, každopádně díky za připomenutí :yes:
Avatar - Guttalax
LEGENDY
Guttalax
| 3. 7. 2012 15:57
Farina je do češtiny mouka :-!
LEGENDY
oldrt11
| 3. 7. 2012 14:49
... bohužel ne. legendy odchazejí, ale skvosty zůstávají!
LEGENDY
GTI
| 3. 7. 2012 15:02
Ano, a tahle legenda těch skvostů vytvořila mnoho.
LEGENDY
oldrt11
| 3. 7. 2012 15:45
je fakt, ze na co sah, davalo smysl... jeste zajimavejsi je, ze to fungovalo i na zcela beznym produktu-viz automat na colu, lyzaky lange, kardio centrum pro panatta group (no, tu matonku, nadobi pro gorenje, kufry, kafemašína lavazza, pixla pro guerlaina, nevim, nevim, ale proc ne...), ale hodinky bovet-ty zeru!!!, helma pro new max-uchvatny!!! pochoden pro wog torino-neni co dodat!!! magnum marine 80-votevrena huba!!! sofa&spol. pf3 pro ares line-kdo umi, umi!!! stolecek calligaris orbital-he, he, v jednoduchosti je sila!!! vona ani ta x-ten sesle neni spatna
p.s. ale to bychom tu byli do pozejtra vecera a nekoncili...
LEGENDY
GTI
| 3. 7. 2012 15:54
:-) :yes:
LEGENDY
oldrt11
| 3. 7. 2012 16:17

p.p.s. ... kdyz uz vo tom krafeme, tak to fungovalo i globalne-japonskej a farina design sou filozofii na prvni pohled na svetelny roky od sebe, ale on to dokazal propojit a kiyoyuki kuyama, alias ken, nakonec dohlizel jako creative direktór pres design na enzo, 599 a p4/5...
Avatar - Litrico
Uz treti
Litrico
| 3. 7. 2012 13:49
Tak tento rok odisli Porsche, Shelby a teraz Pininfarina :-(
Avatar - 3_diamanty
Uz treti
3_diamanty
| 3. 7. 2012 14:48
kazdy starneme, nikto tu nebude vecne, stara generacia vymiera

pininfarina bol podla mna najlepsi dizajner vsetkych cias a vsetky jeho diela su bozske, a napr spolupraca pezota s pininfarinou bolo to najlepsie co mohlo stretnut francuzsku znacku, skoda ze uz to skoncilo....modely ako 406 coupe alebo 306 cabrio take uz pezot mat nebude....takisto fiat coupe ..taky fiat uz nebu­de..­....­....pi­ninfa­rina tvoril dizajnom legendy, fakticky vsetky ferrari od 50tych rokov su pininfarinove diela a teda spominane pezoty a fiat su len akesi spicky ladovca, ktory je vacsi ako ten vo filme titanic....

pininfarinov najvacsi konkurent bol dlhe roky nuccio bertone - takze mame dve najvacsie dizajnerske skoly a obe z talianska....bravo italia ;-) :yes:
Avatar - PeterLuk
Uz treti
PeterLuk
| 3. 7. 2012 15:19
Úplne súhlasím...
Sused si prenedávnom kúpil Peugeot 406 Coupé a vyzerá fakt nádherne, hlavne zozadu a zboku. Niekde som čítal, že bol pôvodne vyvíjaný ako Ferrari. Neviem či je to pravda, každopádne tam Pinninfarinov Ferrari dizajn vidieť. :yes: :yes:
Bolo by super keby Pinninfarina a Peugeot pokračovali v spolupráci...

PS : Niekde som tu čítal o tom, že na sklade Pinninfarinu sú stále 406-ky. Je to pravda, sú tam stále?
Avatar - 3_diamanty
Uz treti
3_diamanty
| 3. 7. 2012 16:20
tak ci su na sklade neviem ale skutocne sa montovali komplet v taliansku v pininfarine....tak mozno nejake este zostali ;-) doteraz podla mna najkrajsi pezot :yes: a vieme ze napr 306 cabrio vyhralo anketu cabrio roka , tusim to bolo v 94-tom kedy sa prave tato anketa aj zacala udelovat....a pezot bol hned prvy vitaz

pamatam sa ako som p 406 coupe videl raz na jednom parkovisku v tatrach - cele biele s nadhernymi kolesami a znamym logom pininfarina na boku karoserie - doteraz som krajsie auto nevidel....to auto je legenda, pininfarina je legenda

:yes:
Avatar - 125S
Pininfarina
125S
| 3. 7. 2012 14:58
Upřímnou soustrast automobilismu :'-( .

Ať jeho výtvory přeživají staletí... :yes:
R.I.P.
Xawier
| 3. 7. 2012 14:59
...kdybych tu na světě zanechal podobnou stopu,jako on,umíral bych spokojený! :yes:
design automobilov má synonymum Pininfarina
695
| 3. 7. 2012 15:19
Pininfarina je pojem. Pininfarina je Design. Pininfarina je hodnotiacou jednotkou designu. Pininfarina je to čo na automobilizme obdivujem. Zomrel kráľ, nech žije kráľ­..več­ne..­...Mož­no sa v buducnosti bude deliť historia pred a po Pininfarinovi...
ech....
Mr.Murphy
| 3. 7. 2012 15:31
k tomu není co dodat, RIP maestro.... :'-(

Jinak je příznačné, že děcka tady si hlavně vzpomenou na 406 Coupe, což je sice hezké auto, ovšem v kontextu práce studia Pininfarina nic extra....

Tvorba studia Pininfarina je třeba tady: [odkaz] a je tam fakt z čeho vybírat.... :yes:
Avatar - PeterLuk
ech....
PeterLuk
| 3. 7. 2012 16:29
Vieš, ja som spomenul P406-ku Coupé preto, lebo si ju pred pár dňami kúpil sused a vždy keď idem von, tak ju obdivujem...
Avatar - Andromeda
Ave Maestro....
Andromeda
| 3. 7. 2012 15:48
A díky ...
R.I.P.
John Smith
| 3. 7. 2012 15:56
R.I.P.

Tento človek netvoril autá. Tvoril umelecké diela.
Umelecké dielo je niečo do čoho autor vložil okrem techniky aj časť svojej DUŠE. To už dnes neexistuje. Dizajnéri tvoria už iba bezpohlavné amorfné plechové sračky.
Avatar - 3_diamanty
R.I.P.
3_diamanty
| 3. 7. 2012 16:24
:yes:

aj dnes je tych aut s dusou ......ale je ich skutocne malo....kedysi mali auta dusu charizmu a istu davku niecoho nebeskeho.....dnes je auto len kus srotu.....skoda, nic nena­robi­me..­..ma­teri­aliz­mus vzdy vsetko dos.ral.......
Avatar - PeterLuk
R.I.P.
PeterLuk
| 3. 7. 2012 16:39
Žial, tak to je...
Dnešné autá sú robené tak, aby si ich človek kúpil na 3-6 rokov a potom si zaobstaral nové...
Človek si k autu ani nestihne vytvoriť vzťah a večšinou sa ani nejedná o auto, s ktorým by si niaky vzťah človek mohol vytvoriť...
Keď som vyrastal, tak sme mali škodovku 120L-ku a neskôr 130-ku a k tým som si vzťah vytvoril a dodnes na ne spomínam...
Že by som si vytvoril niaky podobný vzťah k modernej Oktáví si neviem predstaviť...
R.I.P.
karlitto00
| 3. 7. 2012 16:01
a za to, co jste vytvořil smekám... :yes:
sergio nebo andrea, hodinky nebo holinky
chytrak1
| 3. 7. 2012 17:26
Po tomhle článku v tom mám teda pěkný guláš a myslím si že redaktoři taky. Podle toho co vím, byl hlavní osobou studia Pininnfarina p. Andrea Pininfarina, který zemřel v roce 2008. Byl to vnuk zakladatele. Sergio Pininfarina vedl firmu od té doby (nebo nějakou dobu společně?). Jestli Sergio a Andrea byli bratři, bratranci či nevím. Ale myslím že tím hlavním designérem byl již dávno zesnulý Andrea. Taky proto ta firma jde posední léta do kytek. Ví někdo něco upřesňujícího? Fakt je že když se podíváte na různé jazykové mutace wiki tak každá říká něco jiného. A orig. stránky pinin radši nic.

Jo ale pinin není chlapecké jméno, ale označení malý odlišující syna od otce. Zakldadatel Battista Pinin Farina pojmenoval svoji firmu tak aby bylo jasný kterého Fariny ta firma je.
sergio nebo andrea, hodinky nebo holinky
Sleeper
| 3. 7. 2012 18:24
Chytráku první: Andrea byl synem Sergia Pininfariny. Oba pánové byli především manažeři, Sergio v pozdějším věku i politikem. Technické vzdělání měli oba dva, ale ani jeden z nich nebyl designérem. Tuto práci měli u Pininfariny na starosti jiní. Například většinu Ferrari od konce 60 do 80. let navrhoval Leonardo Fioravanti. To, že něco "navrhl Pininarina" je nesmysl, neznamená to totiž, že by se na designu podílel někdo s tímto jménem, ale celá firma, respektive dnes studio.
Avatar - euro89
:-(((
euro89
| 3. 7. 2012 18:00
Velmi smutná zpráva, Pininfarina byl hned po Zagatovi můj druhý nejoblíbenější designér. :'-( :'-( :'-( Stará škola pomalu odchází...
Avatar - Ronault.
Děkujeme
Ronault.
| 3. 7. 2012 19:45
Jako malý jsem si hrál s modely autíček, které maestro navrhl, jako dospívající jsem o nich snil a jako dospělý chovám respekt.

Ať odešel, jeho dílo zůstane věčné. :yes:
Avatar - Stejsn
Obrovská ztráta.
Stejsn
| 3. 7. 2012 19:54
Přestože já tíhnu nejvíc k výtvorům Nuccia Bertoneho, symbolem italského designu byl určitě především Pininfarina. Budiž Ti Sergio země lehká a děkujeme za krásná auta.
Obrovská ztráta.
megacruiser
| 4. 7. 2012 00:04
Já taky tíhnu spíš k Bertonemu, má takový čitelnější styl s charakteristickými prvky. Třeba tvar zadního blatníku. Není to vtip - stačí se podívat na Lamborghini Countach LP400, Škodu Favorit, Citroen BX, atd. Celkově se Bertone dokázal víc odvázat a udávat směr. Ale i Pininfarina vytvořil skvělá auta, vždy o několik tříd lepší než nedomyšlené bezpohlavní výtvory designérů automobilek. Na tom je jasně vidět, že na designu se šetřit nemá, protože většinou design rozhoduje o úspěchu auta - technika a kvalita je dnes srovnatelná.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku