Zázraky sa nedejú a "vymačkať" rovnaké množstvo energie z menšieho motoru sa dá, ale jeho zaťaženie bude na jeho hmoty stúpať .... a tu môže byť problém ...
u forda a spol to vymysleli tak, že po 100 000 km nebudeš meniť rozvody, sviečky a pod, ale vymeníš hneď celý motor >:D čistá robota >:D
ja neviem kam tá dnešná doba speje... :'-( vlastne viem ;-) oni nás vlastne prinútia takto kupovať stále nové a nové veci a staré vyhadzovať (a to nie len autá). veď pre ekonomiku je dobré stále točiť peniaze dokola ;-\
je mi smutno z tejto doby. kedysi sa veci vyrábali tak, aby čo najdlhšie vydržali, ľahko a veľakrát sa dali opraviť a teraz pravý opak. len aby z ľudí vytiahli čo najviac peňazí :no:
Žiaľ taký je trend; nielen pri autách, ale pri všetkej spotrebnej elektronike (počítače, mobily, chladničky...), všetko je robené tak, aby nebolo výhodné to opravovať, ale rovno kúpiť nové. Prečo by výrobcovia áut mali ísť proti prúdu? Ceny áut išli v priebehu dekády neuveriteľne dolu, ľudia majú viac peňazí, skrátka všetko smeruje k tomu, že i auto sa mení z voľakedajšieho rodinného pokladu, čo drží 20 rokov, na spotrebák.
P.S. Koľko najazdili priemerne za rok Tvoji rodičia s tou Škodovkou (Ladou, Trabantom...) a koľko najazdíš Ty? Nedávno som predával auto mojich rodičov po 15 rokoch s 85000 km, jasne, že potom bolo v super stave.
Ako som už písal, litrový výkon 92 kW/l nie je nijak nezvyčajný, skoro všetky autá v nižšej strednej majú nejaký motor s porovnateľným litrovým výkonom (Astra OPC, Golf R, Megane RS, Leon Cupra...), sú na trhu už pár rokov a žiadne veľké aféry s rozpadaním sa po 100t km som u nich nezaregistroval.
Mazda se s motory SkyActive znovu nastartovala. Jako jejich fanouška mě těší, že uspěli v kategorii benzínu i dieselu (jen o 5 bodíků za druhým medvědem!). Je vidět, že Mazda s vývojem nespí. To samé Nissan.
P.S.: jedno malé popíchnutí na závěr - kdepak jsou ty vaše slavné TDI a TDCI ? A lidi to stejně kupujou (a fleetujou...) jak teplé housky z pekárny :-) Aspoň, že profíci nemají zavřené oči :-)
... ti isti profici hodnotia motor z Ampery/Volta...je to 1,4 so zakladom v 1,4 Ecotec ktory bol este v Astre F pred 15 rokmi...no comment. Inak fandim tejto koncepcii, ale mohli tam dat aspon atmo 1,8 103 kW, aby sa netrapila s autom pri vybitych aku.
Tvé hodnocení mě překvapuje. Mě se naopak zdá, že Mazda je nespravedlivě vzadu. Ta 2,0 benzínová atmosméra je motor jdoucí naprosto proti proudu a dokazující, že ke snížení spotřeby (i v reálu!) a exhalací při zachování skvělých výkonů vede více cest, ne jen downsizing a turbo.
Já nejsem fanda Mazdy, ale upřímně, možná jednou budu. Tenhle motor bych totiž chtěl mít ve svém příštím voze. Moc.
Ale mě , jako někoho kdo potřebuje auto k ryze praktickému užívámí , zajímá jak tento motor bude pracovat i po ujetí 150 000 Km . A vzhledem k tomu že přibližně polovina všech motoristů prostě nemá na to kupovat každých 5 let ůplně nové auto , jak se takový motor vypořádá s nájezdy kolem 300 000 Km .
No bežný motorista, ktorý nabehá ročne 20000 km, životnosť moc riešiť nebude, lebo tých 150t dá za 7,5 roka. Kto nabehá ročne 30t či viac, nekupuje benzín a už rozhodne nie jednoliter.
P.S. Ten výkon je síce relatívne vysoký, ale nijak výnimočný. Veď dvojlitrové turbá sú porovnateľne výkonné (námatkovo Insignia 2,0T, Megane RS, Golf R..) a nik u nich nehýka, že nevydržia 100t km.
Krom kategorii kde se BMW fakticky nezucastnuje (pod 1,4L) jsou vlastne vsude vitezem, nebo alespon v top 3. :yes:
Trosicku se mi tam straci Audi (krom vyborneho 2,5L) a MB. I na to jak byl opevovany 2* preplnovany 3L diesel audi, cekal jsem ze ho v tomto zebricku uvidim.
Inu je videt ze motorari z BMW porad delaj svou praci na jednicku ikdyz jeden clanek/diskuze za druhym tady jsou prosakle pesimizmem nebo posmesky :-!
Netvrdim opak, ale i tak nenachazim v tom seznamu vylozene spatny motor. Resp. vsechny motory jsou parametrove na vrcholu (zivotnost je kategorie sama pro sebe, to se ted u novych motoru ani poradne hodnotit neda).
Od roku 2006 pravidelně obsazuje prvenství ve své kategorii, čili 7x vyhrál a 2x byl vyhlášen celkovým vítězem. I letos druhý v absolutním pořadí... :yes::yes::yes:
7 let nedokáže konkurence odpovědět.
I životnost byla ověřena Autobildem při testu Golfa VI na 100 tisíc km. Po skončení testu
naměřen výkon 116 kW (118 kW je jmenovitý výkon), čili se ten motor neutahal. Navíc Golf dostal celkově známku 1, čili jedno z nejlepších testovaných aut podle žebříčku Autobildu.
Osobně ho mám v novým Beetlu a jezdí neskutečně (na svůj objem). Akorát dá práci si zvyknout na to, že se na šestku bez problémů rozjede i z 1000 ot/min (což např. 2,0 TDi nedokáže ...), čili od spodu v pásmu 1000-1500 ot/min je lepší než dvoulitrová naftová konkurence... A navíc lze efektivně točit do 6500 ot/min a to už je hodně nad rámec nafty.
Takže motor s největšími využitelnými otáčkami co znám.
Škoda jen, že kvůli rentabilitě výroby ho VW stahuje z výroby a bude nahrazen jen turboverzemi. Osobně nevěřím tomu, že nová turba zcela nahradí kompresor, ale uvidíme.
Věcná: Motory Volkswagenu většinou mívají po těch 100 tisících km výkon vyšší než je jmenovitý, často i o více než 10 kW. Takže to spíše vypadá, že ten motor už je opotřebovaný.
Už "obyčejné" TSI mívají velké spektrum využitelných otáček, takže věřím, že ten "turbokompresorový" TSI je na tom opravdu excelentně.
Zrovna u týhle verze 118 kW nebyl výkon u nového motoru příliš větší než uvádí výrobce. Záleží ale hodně na zajetí motoru a dalších věcech. Ale u toho testu byl rozdíl po 100 tisících v porovnání s novým vozem celkem minimální. Navíc i po rozebrání motoru nebylo zaznamenáno výraznější opotřebování.
Jinak Autobild s tím měl průměrnou spotřebu tuším kolem 9,5 litru, což je hodně extrémní a svědčí to o tom, že tomu dávali dost zabrat. Já zatím jezdím někde mezi 7-7,5 litru a patřím k nejrychlejším na silnici, takže oni to museli honit dost výrazně, což tam taky psali (dlouhé a rychlé přesuny po dálnici atd.), takže při běžnějším používání to bude s opotřebením zřejmě ještě lepší.
Navíc prodejce dává záruku 5 let a 200 tisíc km, za příplatek 3 tisíce Kč mám záruku 5 let bez jakéhokoliv omezení, takže myslím, že tomu motoru celkem věřej, protože při mém proběhu s tím za těch 5 let udělám dost přes 200 tisíc, takže to otestuju v praxi... :-) Ale co říkal přímo prodejce, tak tento motor i přes svoji složitost patří k nejméně poruchovým TSi. 1,8 nebo 1,2 TSi je na tom o dost hůř.
Já jezdím na Natural 95 od Benziny. Tohle palivo funguje obdobně jako Natural 98 od jiných výrobců, protože ten benzín od Benziny má asi o 2 oktany víc než bývá běžné. Navíc já mám poslední specifikaci tohodle motoru, která již má jako palivo předepsaný pouze N 95. Dříve to bylo N 98 s tím, že šlo jet i na N 95 (ale nebylo to optimální). Jinak na zmíněné palivo to jezdí zcela bez problémů, nepozoruji žádné cukání nebo jiné problémy.