Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Úsporné auto do 300 tisíc: Co bychom si koupili my?

Máme rodinu, potřebujeme auto, ale peněz není na rozhazování. Jak by tuto situaci řešili redaktoři Auto.cz?
Zpět na článek
5. 7. 2012 16:16
neregistrovaný "SR20"
5. 7. 2012 16:12
5. 7. 2012 16:18
5. 7. 2012 16:19
5. 7. 2012 16:44
5. 7. 2012 16:47
neregistrovaný "SR20"
5. 7. 2012 20:29
5. 7. 2012 17:03
5. 7. 2012 17:14
5. 7. 2012 22:29
7. 7. 2012 13:39
5. 7. 2012 16:14
5. 7. 2012 18:03
5. 7. 2012 18:35
5. 7. 2012 21:31
5. 7. 2012 22:06
5. 7. 2012 16:52
5. 7. 2012 17:09
5. 7. 2012 18:56
5. 7. 2012 19:17
5. 7. 2012 19:26
5. 7. 2012 19:35
5. 7. 2012 19:40
5. 7. 2012 19:48
5. 7. 2012 19:53
6. 7. 2012 10:09
6. 7. 2012 10:15
5. 7. 2012 19:30
5. 7. 2012 19:35
5. 7. 2012 19:37
5. 7. 2012 21:01
neregistrovaný "SR20"
5. 7. 2012 20:46
5. 7. 2012 21:27
5. 7. 2012 21:26
5. 7. 2012 21:29
5. 7. 2012 21:35
6. 7. 2012 01:45
6. 7. 2012 01:49
5. 7. 2012 21:38
5. 7. 2012 21:58
6. 7. 2012 11:49
5. 7. 2012 21:54
6. 7. 2012 07:54
6. 7. 2012 21:18
5. 7. 2012 23:27
6. 7. 2012 21:30
7. 7. 2012 11:22
7. 7. 2012 12:24
7. 7. 2012 14:18
7. 7. 2012 16:59
21. 9. 2012 09:41
5. 7. 2012 15:59
Hlava mi nebere
jak nekdo muze uprednostnit Fabii kombi pred Ibizou ST, stejna technika, , Ibiza ma modernejsi podvozek, ALE HLAVNE fabia je oproto ibize naprosto hnusne disproporcni auto....k tomu neni co dodat.
Rozbalit vlákno
5
5. 7. 2012 16:12
Re: Hlava mi nebere
Prostor, interiér. A mě se líbí víc i ten exteriér, ikdyž vnímám problematičnost hmoty nad zadním kolem.
5. 7. 2012 16:23
Re: Hlava mi nebere
Souhlasim s tebou že z venku je Ibiza ST mnohem hezčí auto než Fabie combi, jenže v interiéru je to podle mě naopak, vnitřek Ibizy se mi moc nelíbí i když v žádným případě netvrdim že Fabie je v interiéru překrásná, ale mě se líbí víc a zdá se mi i přehlednější, až na ten roch rádia u pravého řidičova kolena. Prostě každej má jinej vkus a neni to jen o autě z venku.
5. 7. 2012 16:23
Re: Hlava mi nebere
To je individualni. Mne se napriklad libi obe.
5. 7. 2012 21:05
Re: Hlava mi nebere
Já kliknul na Ibizu. Je to opravdu pěkné auto. Snad bych zkousnul i ten nepěkný interiér.
Avatar - chlapecx
6. 7. 2012 15:22
Re: Hlava mi nebere
možná PROTO, že kvůli výrobní lince ten podvozek zůstal sice úzký, ale VŠECHNY komponenty NOVÉHO podvozku z Ibizy BYLY už do podvozku ZAKOMPONOVÁNY :-) 8-s :-! >:-[]
5. 7. 2012 16:10
Na letiště Alberte....
Opravdová limuzína ... ;-) Ale teď vážně , vám se někomu to auto opravdu líbí ???
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "SR20"
5. 7. 2012 16:16
Re: Na letiště Alberte....
Mne. Styriapolmetrovy sedan (inej znacky) uz mam, je to dobre vozenie. Takze s pohodlnym a priestrannym sedanom problem nemam. Ale namiesto dizla by som bral dvojlitrovy benzin. Spotrebu 8 litrov pri rozumnom rocnom najazde nevidim ako problem.
5. 7. 2012 16:20
Re: Na letiště Alberte....
Mně taky. Je to lowendový model a nijak to nezastírá - to samé je třeba nový Rapid, bohužel zatím za "nelowendovou" cenu.
Je to pořádný kus auta a za skvělou cenu. A mimochodem, použitá technika (mix Meganu II a Meganu III) není o nic víc morálně zastaralá než ta v Roomsteru nebo Fabii...

Ale ve finále bych Fluence také nekoupil, můj tip je níže.
5. 7. 2012 22:27
Re: Na letiště Alberte....
...tak to si rychle utíkej koupit patnáct let starý Mercedes třídy S a budež mít ještě pořádnější kus auta za skvělou cenu! A garantuji ti,že to auto bude po všech stránkách lepší ;-)
5. 7. 2012 22:36
Re: Na letiště Alberte....
Jo. A udržovat ho budu doma ve stodole s použitím dílů ze šroťáku ;-)
Avatar - Emel
5. 7. 2012 16:23
Re: Na letiště Alberte....
Ne, to ne... pro trošku lepší vzhled je potřeba vyhnout se bílým světlům - pokud jsou v barvě karoserie, vypadá to hned lépe.

[odkaz]

Nevíte někdo, jestli se tohle dá objednat? Jako šalamounské řešení bych bral Fluence v bílé, tam to nevadí :-).
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 16:42
Re: Na letiště Alberte....
Nejsou to xenony?
Avatar - Emel
5. 7. 2012 19:19
Re: Na letiště Alberte....
Že by? Ta velká stříbrná plocha třeba v černém laku je podle mě nejhorší prvek Fluence....
Avatar - miromen
5. 7. 2012 19:28
Re: Na letiště Alberte....
Ono to dobře nevypada ani u auta v bile barvě např. 308.
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 20:27
Re: Na letiště Alberte....
Proto je dneska u 308 u druhého stupně výbavy Active u HDI xenony v ceně. A je pravda, že díky černé neoptické části světel to auto vypadá lépe, v černé to dělá obrovský rozdíl.
Avatar - miromen
5. 7. 2012 20:52
Re: Na letiště Alberte....
Je to tak. Takova vcelku drobnost a vzhledu to vyrazněji prospiva.
5. 7. 2012 21:08
Re: Na letiště Alberte....
U Fluence mi vadí, že je to sedan, do toho kufru se přes tu malou díru rozhodně kočárek neschová.
Avatar - Emel
5. 7. 2012 21:11
Re: Na letiště Alberte....
Záleží jaký... golfky tam dáš jakékoliv, u korbičky už musíš pečlivě vybírat... ale vstupní otvor u Fluence je celkem velký, úplně beznadějně bych to neviděl.
5. 7. 2012 22:02
Re: Na letiště Alberte....
Golfák není kočárek, to je nouzovka.
5. 7. 2012 16:12
20%
Já myslel že na tenhle portál chodí povětšinou lidi co maj o autech přehled... TAK JAK JE MOŽNÝ ŽE FLUENCE BY VOLILO PŘES 20% LIDÍ????!!!!!! Asi lidi co maj zbytečně moc peněz, ale pořádný auto si koupit něchtěj. Tak koupí náhražku auta, do který budou po celou dobu vlastnictví cpát prachy, a ještě k tomu budou výsměchem pro okolí
Rozbalit vlákno
9
5. 7. 2012 16:18
Re: 20%
Máš nějakou dlouhodobou zkušenost s Fluencem?
Avatar - Emel
5. 7. 2012 16:19
Re: 20%
Fluence má prostornou a kvalitně zpracovanou kabinu a za danou cenu bezkonkurenční výbavu, motor 1.5dCi patřil po dlouhá léta k naprosté špičce a dneska se jedná o ověřenou a stále kvalitní techniku.

Ten zbytek jako podvozek nebo převodovka už taková sláva není, navíc je potřeba akceptovat variantu sedan... ale vzhledem k ceně je to podle mě jedna z nejlepších variant, pokud si člověk těch dalších 40.000 (za které už pak je třeba Focus Winner) dovolit nemůže.
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 16:44
Re: 20%
Co na Fluence je náhražka, proč by měli do cpát prachy a proč by se majitelům mělo okolí smát?
neregistrovaný "SR20"
5. 7. 2012 16:47
Re: 20%
Osobne by som bral benzinovy Fluence. Na benzinove megany minulej generacie mam velmi dobre referencie. Znamy ma vo flotile 6 kombikov, ziadne mimoriadne servisy sa nekonali. Iba standard kotuce, dosticky obcas tycky stabilizatora, spojka. Akurat pokial viem, maju kratsi interval vymeny oleja, na zaklade doporucenia servisaka. A to s nimi jazdia obchodaci a vobec nie v rukavickach. 5 rokov / 200t km si uz vacsina odkrutila.

200 tisic nabeha bezny user za 10 az 15 rokov.
Takze ake prachy sa budu pchat do Fluence?
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 20:29
Re: 20%
Já už mám na tom motoru 300t... ale olej měním taky v polovině, 30t km mi přijde moc...
5. 7. 2012 17:03
Re: 20%
Já bych si rád do 300 tis. koupil pořádný auto, ale v tom výběru jsem ho bohužel nenašel. Který z nich to je? Na Škodu se nedá dívat, Citroen také žádný zázrak. Ibiza se povedla, ale ten motor.. zkrátka vyřazovací metodou zbyl Fluence, který dostal i můj hlas :yes:
Avatar - Aladeen
5. 7. 2012 17:14
Re: 20%
Ja patrím k tým čo by kúpili Renaulta , z ponuky je takmer najväčší , najkomfortnejší s dobrým pomerom motor/výbava/cena...
Ale keďže ty si proti tak by som rád počul tvoj tip , čo kúpiť ???!!!! ;-)
7. 7. 2012 13:39
Re: 20%
Vzhledem k návštěvnosti tohoto serveru sem určitě chodí i tací, kteří tomu zjevně nerozumí. Ostatně jsi tu taky, takže vítej.. Na úvod doporučuji se vzbudit, usnul jsi pravděpodobně nekdy v 80.-90.letech a ono máme 2012.

Pokud posuzuješ všechny Renaulty podle své zkušenosti s 19kou či starými Lagunami, pak se není čemu divit.

O kvalitě Fluencu nikdo kdo o něm ví více nepochybuje, není to nejpropracovanější zázrak pod Sluncem, ale pokud jsi klidný defenzivní řidič, nevadí či naopak vyhovuje ti sedan, pak s tím autem nevidím problém. Prostorné, docela pohledné, dobře zpracované, s 1.5 dCi velice úsporné, kultivované a relativně technicky jednoduché.

Pro upřesnění, nejsem Renaultista. Z vybraných aut bych pro zadaný účel volil asi Roomstera, ale tam mi vadí motor, což je pravě ten případ o kterém jsi se mylně zmínil u Fluenca a to sice, že hrozí velké sypání peněz do TSIčka. S těma slyším o nákladných problémech (vesměs totožných) hned z několika stran. Takže raději vlastní (odlišná) volba či ryze z ankety pak autobus :-)
Avatar - Emel
5. 7. 2012 16:14
C4
Při brouzdání ceníky člověk na 300.000 narazí raz dva. Je tedy potřeba sáhnout po některém z levnějších modelů. Roomster s TSI není špatný nápad, něco podobného by se asi dalo koupit v naftě u Renaultu nebo PSA. I Ibiza ST se mi docela líbí, to TSI bych asi holt risknul.

Za zvážení by mi stál ještě Megane Grandtour 1.6 16V Expression. Nabízí komplexní výbavu včetně vyhřívaných sedaček, elektrických okének nebo duální autoklimy. Jenže překračuje jak cenu (309.900), tak spotřebu (6.8). A podobně na tom je i pětidveřový Cruze LT.

Nakonec mi jako nejlepší řešení vychází C4 Furio 1.4VTi nebo Fluence - těch kompromisů ve výbavě, úrovni a prostornosti interiéru je tam nejméně.
Rozbalit vlákno
4
5. 7. 2012 18:03
Re: C4
Souhlas, v téhle cenové kategorii jasně vedou Francouzi, za mně C4 nebo to C3 Picasso. Fluence (a taky Fiat Linea) je fajn, ale sedana bych jako rodinné auto nechtěl, "páté dveře" pokládám za velkou výhodu.

Škoda těch 9 tisíc Kč nad hranici u Cruze (a 15 tis. Kč u 308 SW), obojí by byla velmi solidní volba.
Avatar - PeterLuk
5. 7. 2012 18:35
Re: C4
Áno, ja by som tiež volil C4 alebbo C3 Picasso, prípadne Fluenca/Cruza...
5. 7. 2012 21:31
Re: C4
No a by ta C4 stala za neco, musíš tak 40 - 50tis Kč přidat ;-)
5. 7. 2012 22:06
Re: C4
To asi ano, ale zase se tu bavíme o ceníkových cenách, zatímco ty reálné jsou o něco příznivější - tedy pokud někomu nejde v prvé řadě o vztah s prodejcem, že... ;-)
5. 7. 2012 16:14
Já se klidně přiznám,
že z toho výběru jsem dal hlas taky Fluence a teď klidně do mě. >:D
Rozbalit vlákno
4
5. 7. 2012 16:21
Re: Já se klidně přiznám,
Já mu dal hlas taky. Prostorný, dobře vybavený, pohodlný a dle mého názoru i pohledný :yes:
I Picasso vidím jako dobrou volbu.
5. 7. 2012 17:37
Re: Já se klidně přiznám,
Můžu v rodině srovnávat zhruba stejně starou Fluenci 1,6 benzín aa ix20. Ne že by Fluence byla špatné auto, ale jako rodinné auto je strašně nepraktické. Je to sice strašně dlouhé a široké, ale vevnitř nedostanete pocitově ani reálně víc prostoru ani větší a praktičtější kufr. A sedadla se ix20 nedají vůbec srovnat.Jedině kde je opradu prostoru nadbyt je vzadu před koleny. A nejneštastnější je ve Fluenci prostor pro nohy spolujezdce vpředu, kde Vás tlačí nesmyslně ostrá hrana palubovky.
Avatar - iudex
6. 7. 2012 09:12
Re: Já se klidně přiznám,
Neboj, kritizovať Tvoj výber budú len:
1. tí, čo im práve skončila škola a cez prázdniny sa tešia na nový vodičák, mysliac si, že auto pod 300 kW (ktoré majú ako screensaver) na ceste nemá čo robiť.
2. GTI.
To ustojíš. ;-)
Avatar - white label
7. 7. 2012 14:52
Re: Já se klidně přiznám,
Proč by tu do tebe někdo chodil, když si ho tady v anketě vybrala většina. Takže spíš, vítej do klubu..., Alfréde! :-O >:D
5. 7. 2012 16:33
Můj tip nepřekvapí ;-)
Za 289 900 Megane GrandTour Authentuque 1,6 74kW + ESP za 10 100,-. Jsi na ceníkových 300, máš plnohodnotného zástupce kombíků C segmentu. Spotřeba sice trochu přes limit 6,5-7,0, ale to podle mně za to stojí.

Cena lze samozřejmně "ukecat", takže ač je lepší výbava Expression za 309 900,-, určitě se na 300 dostaneš taky. A to už máš i automatickou klimu, světelný a dešťový senzor atd., atd. - zkrátka velmi slušně vybavený plnohodnotný zástupce C segmentu, v kombíku. V tomto světle volbu většiny členů redakce moc nechápu, nicméně ji samozřejmně respektuji ;-)

Ps.: Koho z nás by před cca 4 roky napadlo, co půjde za 300 koupit? ;-)
Rozbalit vlákno
26
5. 7. 2012 16:36
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
:yes:
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 16:45
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Běžná sleva z ceníku je cca 25-30t, plus dnes je akce 15t dolů z ceny 1,2 TCe, tkaže by se dalo vlézt do ceny i TCe ;-)
5. 7. 2012 16:50
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
No, tou slevou už bych si nebyl tak jistý, přeci jen již beru v úvahu "akční" ceny, které ovšem platí třetí rok. Ale samozřejmně bych ten 1,2 TCe ukecat zkusil, o tom žádná. Nicméně to už se z "pravidel" tohoto výběru přece jen vymyká příliš...
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 20:29
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Stejnou slevu mi nabídli na sobě dva prodejci. 1,2 TCe nemusíš ukecávat, ta je oficiálně v ceníku asi od minulého týdne.
5. 7. 2012 20:53
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
To tak to by za cca 310 byla super koupě. Asi máš výrazného favorita, že?
Avatar - miromen
5. 7. 2012 21:13
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Teď mam v tom trochu zmatek. Takže za jakou cenu je realně možny Megan HB 1.2TCE Dynamique + par extras ?
Dle ceniku je cena za Dynamique 340tkč.

[odkaz]
5. 7. 2012 22:44
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
No zjevně +/- za 310. Ale 1,2 TCe je k dispozici již v nižší výbavě, i ta je velmi, velmi slušná - lepší než FII vybraná panem Vaverkou - a tu, pokud to ukecáš tak jako Ronault, máš pod 300. Ale v rámci Meganu bych šel rozhodně do kombíku - připlatek minimální, větší rozvor, ve vysokých rychlostech je to stabilnější a dle mého je o dost hezčí.
5. 7. 2012 22:53
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
A co Clio Grandtour TCE za 234 900,-?
Priplatek za ESP je 8 100,- ale neni moznost objednat hlavove airbagy, nevim, jestli ty bocni chrani hlavu i hrudnik na prednich sedadlech.
5. 7. 2012 23:03
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Výborná cena. Řešil jsem primárně něco kolem těch 300. Nicméně tohle je hodně dobrá nabídka. Pro mě má dva háčky:

1.) Mě se současné Clio hodně nelíbí. Jak exteriér, tak interiér
2.) Zrovna mezi B a C segmentem se mi subjektivně zdá být veliký rozdíl - nechci to nějak extra vypisovat, auta C segmentu mi přijdou "dospělá", vhodná jak do města, tak na rychlé dálniční přesuny. (ale cenový rozdíl je v případě Clia a Meganu odpovídající rozdílu mezi těmi vozy).

Boční bagy hlavu částečně chrání, dnes jsou již hodně velké. Ale hlavové je nicméně vždy lepší mít než nemít ;-)

Každopádně pokud je cena toho Clia taková, je to velký soupeř např. FII, kterou vybral pan Vaverka.
5. 7. 2012 23:11
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Treba VW pise bocni airbagy s ochrannou hlavy a hrudniku na prednich sedadlech, ale Renault to u Clia nepise, tak nevim.
Ale kdyz tam prihodim tempomat za 8 100,- ESP za 8 100,- predni mlhovky za 4 100,- a zatmavena bocni zadni okna za 2 500,- tak i se slevou od prodejce jsem na 250 000,-

Fabie Champion je dobra nabidka, ale priplatek za ESP je 16 800,-
5. 7. 2012 23:24
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Ty bagy jsou u toho Clia tvarově velmi podobné, to bude stejné.

Jinak takové vozidlo za cca 250, to je opravdu super.
5. 7. 2012 23:28
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Treba u citigo se psalo, ze tyto bocni airbagy jsou unikatni tim, ze jsou podobne jako u kabrioletu, a chrani i hlavu, u fabie to treba nepisou, u Pola zase ano.
6. 7. 2012 00:01
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Ony jsou obecně u nových modelů koncipovány tak, aby chránili i hlavu. Jde jen o to, jak se to využije v rámci propagace.
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:05
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Ja se ptam mimo ramec teto 300tkč kategorie. Kombik opravdu nevyužiju a litry navic zbytečně tahat je hloupost. Na vzhled taky prdim a nemam problem ani se vzhledem HB. Ja kupuji auto prakticky a dle potřeb a ne podle toho že tenhle kousek se mi vice libi. Takže proč zbytečně vic mrhat prašulema tam kde neni třeba. Pak tu mame stabilnějši vs ovladatelnějši a přehlednějši. Navic lehči a z toho plynouci dalši vyhody.
No každopadně tohle je pěkna cena a jak pišeš srazit cenu dolu jde.
Takže koukam,stale koukam a......vybrano. >:D
Libil by se mi Megane 1.2 TCE Bose+xenony a toť vše. Shoď te mi ty 17" šlupky a dej te mi tam něco z těch 16". Cena 350 max 355tkč a mužeme sepsat smlouvičku. :-)
5. 7. 2012 23:18
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Dobrá volba.

Pokud o něm skutečně uvažuješ, klidně se ptej (přes SZ, ať tu zbytečně nezabíráme prostor), po dvou letech a 50tis. km už to auto mám docela pod kůží.
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:23
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Ja auto mam takže tě zklamu. Byla to spiš takova představa co by kdyby. ;-)
Každopadně alespoň vim že lze s cenami Renaultu něco dělat což ještě před par lety nebylo teměř možne. Hlavně jsem dost zvědav na tu novou 1.2 TCE jak se bude jevit v praxi jak u uživatelu tak v ruznych testech.
5. 7. 2012 23:26
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Sem si nebyl jistý ;-)

U té 1,2 TCe to bude chtít alespoň 3 roky počkat. Té spolehlivosti se bojím u všech malých oturbenců a (bohužel) se to docela potvrzuje.
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:35
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Ja už jsem vic než 2 roky spokojeny majitel turbobenzinu takže ja bych do TCE vletěl po hlavě. 3 roky bych fakt nechtěl čekat. >:D
5. 7. 2012 23:37
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Však já už jsem si vzpomněl co máš ;-)

Už je zjevně pozdě a nějak mi vynechává ta... šedá kůra.
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:51
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
To nic ja jsem dneska taky pěkně mimo z těch hicu. Nejraději bych se nechal naložit do nějakeho mraziciho boxu. Možna pujdu spat do auta kde sice neni takove pohodli ale klima to mnohokrat vynahradi. :-)
6. 7. 2012 00:04
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Jo, ty hice jsou pekelný.

To auto není špatný nápad. Brou ;-)
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 23:37
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Takže ceníková cena za Bose 1,2 TCe 379 900 kč, od toho odečti 15 000 Kč aktuální slevu na 1,2 TCe a jsi na 364 900 Kč + 25 200 Kč xenony a jsi na 390 100. Na kombík se dává sleva tak cca 30t, na hatchbach to bude podobně... a jestli ti přendají ta kola, to nevím. Osobně bych si je tam nechal, protože jediné šestnáctky co mají, tak ty vůbec nesedí k bílé, ale je pravda, že se 17" je to o něco tvrdší. Jel jsem s 1,2 TCe na 17" na sportovním podvozku, dalo se to, i když by to mohlo být lepší...

No a taky je otázka, co konkrétní prodejci. Já byl u dvou v Brně, ale vím, že zrovna ten u tebe v městě, toho moc nemusím...
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:47
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
No pravě tam jsem byl v kontaktu s jednim p. a ten byl docela dost neochotny a pak s jednou s. kde už to bylo lepši nicmeně celkově vzato spokojeny jsem moc tedy nebyl. Řešilo by se to navštěvou jineho salonu.
Co se kol tyče tak ja mam sice rad rychlou a svižnou tedy "sportovnějši" jizdu ale u nas diky cestam upřednostnim raděli menši kola.
Avatar - Ronault.
6. 7. 2012 12:47
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Vlastně z toho důvodu jsme nezůstali u Renaultu a přešli k Peugeotu, prodávající byl tak neochotný, že nás to odradilo. Na otázku, jestli tady mají předváděčku Clia Grandtour nás poslal si jej prohlédnout do Elánu... 8-s
Avatar - miromen
6. 7. 2012 13:06
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Jistě si važil cestu a posadil se do uzamčeneho auta a prohledl uzamčeny kufr. >:-[]
Mimochodem v tomto čase tam postava Duster takže jestli maš zajem >:-[]
Avatar - Ronault.
6. 7. 2012 16:42
Re: Můj tip nepřekvapí ;-)
Jj, hned jsme tam jeli a podle pohledu z venku jsme hned vše poznali >:D Prodejce byl vůl... sotva jsme se zeptali na možnost LPG, tak nás div neseřval, že to můžeme autu vůbec udělat a kdesi cosi. Zajímavé je, že v Brně Renaulty přestavuje rovnou prodejce se zachováním záruky auta a motory jsou na to přímo dělané... no prostě bych tam už podruhé nešel. Jediný solidní, kdo v tom podniku je, je servisák, ale to musíš přímo za ním osobně, ne přes příjmacího technika.
5. 7. 2012 16:52
300.000 SNŮ
No začíná přituhovat, tři sta tisíc, to už překonává i zdejší notorický rodinný letecký prodloužený víkend v evropské metropoli, na druhou stranu, a buďme nyní upřímní, tahle částka svojí razanci předvádí možná ve světě (ocelových) hodinek, ovšem garážově vzato je to leda na vodřený záda.

Jak to nahoře pročítám, koukám, že budeme muset Alfréda zaměnit za Ondřeje, ovšem i přes to že Alfréd tuhle změnu jistě přivítá, takový debakl si Ondřej tedy rozhodně nezaslouží. Můj člověk je zde séfredaktor, střihá to s přehledem, nadhledem a vědomím kotliny ve které žije. A to se cení. Osobně bych volil shodně - ROOMSTER, ani bych nemusel čekat na nacenění nového clia :-| ;-) Na co bych ovšem počkal, to je tu jistě jasné i vrátnému, ano ano - RAPID, ŠKODA RAPID.

Každý z nás se pohybuje ve svém cenovém nákupním pásmu, a tak možná mimo tradičních "třístováků" jsou ti ostatní lehce zaskočeni. Ano ano, nyní se totiž čeká diskusní pravda dní, žádné bláboly o pašovaném Mustangovi přes mexické hranice v pytli s nápisem humanitární pomoc do horní dolní, nýbrž veskrze racionální realistická volba. A jaká? Jistě, ROOMSTER. Jedině... ROOMSTER :yes:

Jen tiše dodávám, že do dlouhé fabie bych (dobrovolně) nešel. Nešel. Jakkoliv ctím progresivnost karoserie fabie krátké, na delší modifikaci tak nějak nemám dostatečné estetické vybavení . Nešel bych, a to ani s Alešem na půl, do toho citroenu... Boha jeho :*)

No vidíš, sleeper, nakonec se tu od něho brzy dočtu jeho veřejnou omluvu směrovanou do Stuttgartu s přáním ať mu na náves přivezou jednoho CLS bejka, pardon, brejka. Tomu se říká vývoj, od pojízdného kanystru k CLS... Može byť.

P.S. Docela se tu těším na příspěvky od zdejších diskusních gallardů, však to znáš - za tři sta bych si koupil čtyři ručně kovaný obruče, zbytek dohodím z kvartálních prémií rovnou do Maranella...

Dnes velmi zřetelně - BRAVO ROOMSTER :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
5. 7. 2012 21:28
Re: 300.000 SNŮ
Dnes s tebou souhlasím, do 300k je Roomster velmi dobra volba :-)
6. 7. 2012 06:23
Re: 300.000 SNŮ
Rapid 1,2 HTP, červená farba, pevné ťažné... 304.000,- po zľave. Naozaj nostalgia nepustí... [odkaz]

niekomu tu vážne prituhuje.. ;-)
5. 7. 2012 17:09
Skvely clanek
"Ke standardní klimatizaci, rádiu a elektrickým oknům vpředu se proto dá přihodit elektrické stahování zadních oken, vyhřívání sedadel, kožený volant multifunkční volant a rozšířený palubní počítač. Takovému autu nic nechybí, všichni členové rodiny si celoročně přijdou na svoje.

Přesto pár tisícikorun zůstává, a tak se můžeme trošku rozšoupnout. Vzhled auta je pro mě důležitý, proto bych vyčlenil 5.100,- Kč na žlutý lak Sprint a 3.100,- Kč na dvanáctipaprsková kola Comet o průměru 16 palců. Za rovných tři sta tisíc tu máme hezky vybavený kombík, který navíc vypadá dost frajersky, nemyslíte?"

Dlouho jsem necetl takovy blabol. Takze kupujeme rodinne a usporne auto. Aha...kdyz si koupime par nepodstatnych (viz lak, kola, vyhrivani sedadel) zbytecnosti (vzhledem k zameru -> rodinne a usporne auto) tak mame auto, kteremu nic nechybi. Fakt?

Prave jsme koupili rodinne auto co nema ESP, nema hlavove a bocni airbagy, nebo automatickou klimatizaci s filtrem (musi se koupt jeste s radiem). Mimochodem touto vybavou co jsem napsal jsme nekde na cene 315 000,-....

Tehle clanek ma nulovou hodnotu - je to pusta vycpavka, chtel bych videt pana Vaverku jak si toto auto kupuje - naprosty bezobsazny clanek pro ctenare Blesku...aha vlastne jsem tu spravne.
Rozbalit vlákno
14
5. 7. 2012 17:41
Re: Skvely clanek
Nesmysl. Fabia Combi Champion ma bocni airbagy, radio CD/MP3 a klimatizaci. Sice manualni, ale klimatizuje. Pokud se v konfiguratoru nacvaka auto presne podle predstav pana redaktora, tak vychazi na 300 600,-
5. 7. 2012 17:43
Re: Skvely clanek
Dle Skoda konfiguratoru (akcniho kde champion je) - tak nema.
5. 7. 2012 17:48
Re: Skvely clanek
Ale notak... [odkaz] [odkaz]
5. 7. 2012 17:50
Re: Skvely clanek
Ja psal o konfiguratoru a ne o nejakem pdfku. Ano, na pdfku to je.
5. 7. 2012 17:55
Re: Skvely clanek
Ono je to v tom konfiguratoru trochu zavadejici. Hlavove airbagy za 7200 jsou tam pojmenovany "Hlavove airbagy a bocni airbagy vpredu", pricemz ty bocni tam jsou zmineny spise proto, ze jeste nedavno nebylo bezne, aby mela skodovka pod 250 tisic (pripad Active) bocni pytle ve standartu. Kdyz si zobrazis popis te polozky, tak uz je to jasne, pisou tam, ze mas moznost si priobednat hlavove pytle, jeslti chces ochranit nejblizsi bla, bla...
Odpoved na prispevek z 17:52 - Ano, nicmene v zakladu tam jiz nejake radio je a manualni klimatizace take.
5. 7. 2012 18:02
Re: Skvely clanek
No, ja jsem take radio jako chybejici standardni polozku neuvadel. Ano, bocni airbagy tam jsou - je jasne, ze kazda automobilka ma neskutecny bordel v konfiguratorech - tohle neni jen vec skodovky. Ale stale....pointa je stejna. Vaverka nakupuje rodinne auto, kde zakladni bezpecnostni prvky chybi. Zakladni = kde konkurence je vetsinou ma v zakladu. Muzeme se bavit jeste o klimatizaci - jestli automaticka, 2zonova je standardni vybava. Pri predstave deti + manzelky + vyletu v takovem pocasi jako je treba dnes - tak si pri nakupu auto v roce 2012 opravdu nedovedu predstavit, ze tam nebude ta priplatkova.

Takze o cem to svedci? Ze nemaji paru o potrebach rodiny (uz vubec neresim, cpat rodinu do Fabie).
5. 7. 2012 18:08
Re: Skvely clanek
Jake bezpecnostni prvky chybi? Snad jen to ESP. Automaticka klimatizace je dle meho zbytecna, standartni manualni odvede praci na vybornou a pokud by mrazila moc, tak je porad moznost pustit trochu tepla z motoru. A vyhoda dvou zon u maleho auta je take trochu sporna.
5. 7. 2012 18:23
Re: Skvely clanek
No to co jsem psal hlavove a ESP.
5. 7. 2012 17:52
Re: Skvely clanek
Kdyz koupis automatickou klimatizaci - musis dokoupit nejake radio (2 700,-)
5. 7. 2012 17:41
Re: Skvely clanek
pre niekoho su nepodstatne vyhrievane sedadla, pre niekoho automaticka klimatizacia. Aj mas obmedzeny rozpocet je mozne, ze si vyberas polozky, ktore viac vyuzijes.

PS: ja by som uprednostnil vyhrievane sedacky pred aut. klimou ;-)
5. 7. 2012 17:45
Re: Skvely clanek
Jo, to je v pohode, odecti - 12 000,-. Jiste jde o vnimani standardu.
5. 7. 2012 22:12
Re: Skvely clanek
jasne, kazdemu podla chuti, preferencii a velkosti penazenky ;-)
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2012 19:20
Re: Skvely clanek
Boční pytle v základu už od roku 2007 vždy mívala Fabia Classic a všechny vyšší verze, pokud vím. A jsou uvedeny v PDF i v konfigurátoru.

Co se týče příplatků - ty si pan Vaverka poskládal s ohledem na komfort a vzhled, a upřímně, myslím, že takto uvažuje v ČR mnoho lidí. Pokud budeš chtít dbát na bezpečnost, není to problém a s ní i automatickou klimou se do těch 310 000 vlezeš...Jednoduše,složení výbavy už záleží na preferencích.
Avatar - miromen
5. 7. 2012 18:56
Buď.....
bych zustal na svem ale se slabšim motorem a očesanějši vybavou tzn. nějaky skladovy Golf 1.2TSI 63kw. Nebo Ibiza 1.2 TSI 77kw. Vzduch za sebou vozit nepotřebuji takže HB by bohatě mim potřebam postačil. Kdyby byl do te ceny Megan 1.2TCE tak určitě dalši kandidat.

[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
5. 7. 2012 19:17
Re: Buď.....
Nojo, jenže to je skladovka s cenou platnou při financování ŠkoFin...
Avatar - miromen
5. 7. 2012 19:26
Re: Buď.....
Maš pravdu že ten prvni Golf je za tu cenu při financovani Škofinem ale určitě bych se poptal a myslim si že bychom došli k dohodě.
Avatar - Emel
5. 7. 2012 19:35
Re: Buď.....
Jasně, stejně tak bys určitě došel k dohodě i jinde... je potřeba porovnávat srovnatelné. Golf i Focus jsou ceníkově kolem 350...
Avatar - miromen
5. 7. 2012 19:40
Re: Buď.....
Jinde bych nešel. Vybiral bych mezi těmito 3 kandidaty. Takže Golf,Ibiza nebo Megan. Pak už by jen zaleželo jakou nabidku bych dostal u Seatu a Renaultu. U VW je to dano skladovkou takže je to jasne max. ještě nějaka finančni korekce samo směrem dolu.
Avatar - Emel
5. 7. 2012 19:48
Re: Buď.....
Ok, osobní preference jsou zase jiná věc...
Avatar - miromen
5. 7. 2012 19:53
Re: Buď.....
Jasně ujasnit si preference do šrajtofle 300 koliku a vyraži se. ;-)
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 20:33
Re: Buď.....
Reálně je Golf 77 kw na 345t, cca.
6. 7. 2012 10:09
Re: Buď.....
Nevis jak to je s 1.2 TSI? Nemaji ji v ceniku.
Avatar - miromen
6. 7. 2012 10:15
Re: Buď.....
Ale je v ceniku. Nabizi se pouze u vybavy Comfort Edition.

[odkaz]
5. 7. 2012 19:30
Re: Buď.....
Tak to bych ja radsej zobral cednika, 1.4cvvt/77kW/comfort za 289980,-. Vzadu sice svihadla, ale inak nechyba nic podstatne...
Avatar - miromen
5. 7. 2012 19:35
Re: Buď.....
S atmosferou na mě nechoď. Ja už si na turbobenzin zvykl a plně mi vyhovuje. :-)
Avatar - 1975ak
5. 7. 2012 19:33
Úsporka do 300?
Opominuli jste zcela minidodávečku pro rodinu jako dělanou, tj FIAT Fiorino viz [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
5. 7. 2012 19:36
Re: Úsporka do 300?
Uff, chápu že za 300.000 je potřeba se připravit na designové kompromisy... ale tohle už je trošku moc.
Avatar - 1975ak
5. 7. 2012 19:50
Re: Úsporka do 300?
Jistě "dizajnově" vybočuje z řady, ale ROoMSTER je taky oblíben >:D
Avatar - Emel
5. 7. 2012 20:25
Re: Úsporka do 300?
Mě se Roomster po faceliftu celkem líbí, přinejhorším je zvláštní.
5. 7. 2012 20:45
Re: Úsporka do 300?
Z mého subjektivního pohledu to nevypadá hůř než v článku doporučovaný Citroen C3 Picasso.
Avatar - Emel
5. 7. 2012 21:13
Re: Úsporka do 300?
Mám stejnou odpověď... Picasso se mi soukromě celkem líbí, některé detaily jsou povedené a většinou je k vidění v pěkných barvách. I když ale odhlédnu od osobních sympatií... C3 prostě nevypadá tak lacině.
5. 7. 2012 19:37
Nic z toho
Chybí mi tady nějaká slušná a spolehlivá technika, hlavně Japonská. Honda City, Toyota Auris a ne tyhle piksly s turbem, co nevydržej víc než 200tis km. Možná ten Renault by stál za zmínku.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "SR20"
5. 7. 2012 21:01
Re: Nic z toho
Do tych 300 sa vojde akcny Note s ESP, automatickou klimou, tempomatom, hlinikovymi kolami, ... .
A Note je na tom so spolahlivostou celkom dobre, nie?
6. 7. 2012 05:09
Re: Nic z toho
Přiznám se, že Note jsem měl v širším výběru.Nakonec vyhrála Ibiza.
Avatar - woody-alien
6. 7. 2012 08:16
Re: Nic z toho
Note s 1.4 je v rámci zadání jistě dobrá volba. Zrovna tak třeba zmiňovaná SX4. Ovšem tam ta 1.6 už bude zcela mimo limit spotřeby.
6. 7. 2012 09:44
Re: Nic z toho
Měli jsme SX4 1.6 4x4 a spotřeba do 7l/100km.. Což mi nepříjde jako hrůza.. Podívej se na hmotnost toho auta.. Úplná sranda..
6. 7. 2012 05:10
Re: Nic z toho
Honda City už se v ČR neprodává.
5. 7. 2012 20:46
Tak nevím
Tenhle styl článků je fajn, akorát mi příjde, že ta doporučení jsou psána jako reklamy na akční nabídky automobilek. Ten text mi příjde takový neupřímný, ale jak říkám je to jen můj subjektivní dojem.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
5. 7. 2012 21:27
Re: Tak nevím
Inu to víš, od srdce to asi úplně nejde - nepředpokládám že by redaktoři skutečně kupovali nové auto za 300k pro rodinu, takže je to takové teoretizování - redakce je snad platí lépe. Ale žádný skrytý úmysl bych za tím nehledal...
5. 7. 2012 21:26
Otázka....
...je jakou mám rodinu.

Jiné auto si koupím s kyselou neplodnou manželkou a malým psíkem nebo kocourem a jiné s aktivní sportovně laděnou pětadvacítkou. A děti ? Kolik ? A jak staré ? A využívám auto jen na nákup jednou týdně do supremarketu, v sezóně 3x na houby, pak na dušičky a do jara zase klid zbraní ? Nebo žiju aktivní život třeba kola, lyže, paragliding, motorový člun, jízdy i do zahraničí a možná i trochu cestou necestou ?

... je také jak těch třista litrů využít. (Je to dost málo.)

Moje dlouholetá a několikrát ověřená zkušenost je, že je lepší koupit dobře ojetou káru o třídu nebo o dvě vyšší, než byť úplně novou socku bez motoru, bez klima a se švihadlama. (Když už teda jako nemám prachy.) Obojí jsem několikrát zkusil.

Pokud se týká článku nebo celého seriálu "co koupit za...." tak jako nápad dobrý, ale nepečlivě zpracovávané. Záměrně nepíšu "co bychom si koupili my", protože jak jsem uvedl výše, každý má diametrálně odlišné priority na výběr auta. Proto se taky vyrábí a úspěšně prodává bambilión typů aut.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
5. 7. 2012 21:29
Re: Otázka....
Musím tě zklamat, ale kyselou manželku s psíkem ti jako rodinu neuznáme. Pod rodinou se obvykle rozumí český standard - dva dospělí různého pohlaví a dvě malé děti (libovolného pohlaví), s jedním kočárkem.
5. 7. 2012 21:35
Re: Otázka....
Dobrá, adoptuji dva opálené adolescenty, ale na kočárek ti se*u. Ve dvanácti a čtrnácti by už měli umět alespoň chodit. :-)

Je to už rodina ?
5. 7. 2012 23:08
Re: Otázka....
Pre takú rodinu sú mraky áut, ale skús nájsť lacné auto pre rodinu s 3 deťmi, tam je deficit financií pravdepodobnejší.
6. 7. 2012 01:45
Re: Otázka....
Moje rada je sice opět mimo zadání, ale tím pádem daleko větší výběr - raději dobrou ojetinu.
6. 7. 2012 11:48
Re: Otázka....
Po skúsenostiach už nie. Ak sa len trochu dá, tak auto zásadne nové. A jak tak pozerám cenník, už aj Kangoo sa dá kúpiť do 300, v základnej výbave dokonca aj s dieslom.
Avatar - Bristol
5. 7. 2012 23:34
Re: Otázka....
souhlasím: kdo má rodinu a k dispozici cca 300 tisíc rozhodně udělá lépe s ojetinou: ono když člověk ví kde a jak nakoupit: není problém koupit 1-2 letá auta která mají najeto do 30-40 tkm...je to rozhodně lepší než sockoverze koncernových nebo korejských malých vozů
6. 7. 2012 01:49
Re: Otázka....
Dík. Jo, tak jsem to myslel. A hlavně - je doopravdy z čeho vybírat. To ani nemusím mluvit třeba o mobile.de nebo o autoscoutu24.de. :yes:
Avatar - JuckiCZ
7. 7. 2012 20:07
Re: Otázka....
Přesně tak.
Já jsem koupil auto střední třídy za 160 tisíc (5let, 110 tisic najeto): Rover 75 kombi, 96kw v naftě (motor BMW), super výbava (metalíza, automatická dvouzónová klima, el. okna, dešťovej senzor, tempomat, přídavné topení, Al kola, parkovací senzory, zatmavovací vnitřní zrcátko, vyhřívaná vnější zrcátka... a hromada dalších věcí, nemluvě o 8mi airbagách) a známej koupil ve stejnou dobu Chevrolet Aveo 1,2 62kw v benzínu a výbava: 2 airbagy, manuální klima a to je snad vše... cena: 200 tisíc. Jezdíme 3 roky, já mám nalítáno 60 tisíc km a do auta jsem během provozu vrazil o 20 tisíc víc, než on, tudíž mám zatím ještě o 20 tisíc víc uspořeno a představa, že jezdím s tou plechovkou tolik km, mě zabíjí, protože to je rozdíl několika tříd, nesrovnatelné svezení, praktičnost, prostornost, pohodlí, bezpečí... A to nemluvím o tom, že mi to žere míň!

A teď ta otázka: Proč kupovat nové, pokud nemám na pořádné nové?
5. 7. 2012 21:38
automat
já bych prosil redakci, ať hodí v dalším článku dodatečnou podmínku automat
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
5. 7. 2012 21:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 1975ak
6. 7. 2012 11:49
Re: automat
Automat se dá pořídit kolem 310 000? Tohle jsem nedávno pořizoval ve FIORINO jako robotizovanou převodovku a realita je jiná - příznivější než to co píšou testovací novináři.
Avatar - petrumr
5. 7. 2012 21:54
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
5. 7. 2012 23:10
Re: frantík?
Nemáš šetriť na internete a zaplatiť si vlastnú IP, voľné porty obsadzujú vraj len švorcáci... >:D
Avatar - Ronault.
5. 7. 2012 23:40
Re: frantík?
To je jako s tím jeho autem... hogofogo výbava, ale pohání ho motor do sekačky, internet hogofogo, ale dělí se s půlkou města o IP >:D
6. 7. 2012 07:54
Re: frantík?
Tak tomu rikam hlaska tydne! >:D
Avatar - petrumr
6. 7. 2012 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
6. 7. 2012 21:46
Re: frantík?
Samozřejmě, IP adresy se z registru vymažou, tak je to běžné. Prostě nemáš připlacenou svou IP a máš * internet. Dnes už 256 kbit/s není žádný zázrak, to mi věř, dnes to frčí na 100mbit/s.

Ano, závidím ti to, co mám sám v autě ¨... a navíc mám ještě i motor >:-[]
5. 7. 2012 22:19
jo tak to je zas anketa
nic proti ale dnešní rodinné auta jsou z 90% 4+1 a ne 5 míst dozadu na delší trasu tři dospělí nebo tři děti v sedačkách nedáte
a uvažovali jste nad potřebou větších rodin? Z nových jednoznačně Logan
270 000 v nejvyšší výbavě a sedmi místný takže šest lidí pohodlně. a v pěti stále obří kufr
Rozbalit vlákno
11
5. 7. 2012 22:44
Re: jo tak to je zas anketa
Přesně tak. Proč tam nezařadili Dacie? Aha, už vím, soused by nezáviděl a zakomplexovaný majitel by se cítil jako "socka", takže Dacia nepadá v úvahu, to už raději olítanej střep vyšší třídy...
Nejen Logan, ale i nová Lodgy a Dokker by se do 300 tisíc vešly včetně slušné výbavy, díky skvělému vnitřnímu prostoru je to nejlepší volba. Hlavně Dokker se mi moc líbí. Sice nemá 7 míst, ale má slušnej kufr, šoupačky, prostorný interiér. Roomster v praktičnosti a ceně ve srovnání s Dokkerem nemá šanci.
5. 7. 2012 22:46
Re: jo tak to je zas anketa
Protože vybírali hypoteticky pro sebe.
Avatar - Bristol
5. 7. 2012 23:11
Re: jo tak to je zas anketa
protože dacie logan i když je nová tak je technicky někde na začátku tisíciletí, o kvalitě interiéru a podvozku nemluvě-současná dacia logan prostě plnohodným autem není a kdo má na logana udělá lépe s dvouletým focusem nebo golfem ;-)
6. 7. 2012 09:12
Re: jo tak to je zas anketa
jde vidět že jsi v ní neseděl byl jsem v té nej a už to za něco stálo krom toho
do fokuse neposadím 6-7 lidí kufr je malý na mé potřeby a nehodlám připlácet za pojistku proti krádeži což u Logana nehrozí zas až tolik.

a znám několik lidí co ji mají a jsou spokojeni.
P.S.: motor, brzdy , kastle, volant jsou věci co tady jezdí už od 19.-tého století, pytle, aut. klíma, abs, rádio s cd už tu je taky z minulého tisíciletí.
to mají i ty auta nahoře v posledních 12-ti letech se oběvila akorát detekce pruhů vzdálenosti a park asist. což jsou věci které v autě nechci ani zadara
a ani jedno z výběru to taky nemá tak co meleš

Logan arktica je v plné palbě i několika příplatkovými položkami stále pod 300 000

Chtěl jsem ho kupovat leč mi nedali splátky a 40 000 na ruku jsem neměl takže mám ojetinu jiné značky
6. 7. 2012 09:52
Re: jo tak to je zas anketa
dokker sa este nepredava, ale za 305 000 je lodgy vo verzii artica a 1,5dci 66kw jednoznacne najlepsou volbou pre racionalne uvazujucich ludi. A ak sa pocka este mesiac, tak s motorom 1,2TCE 85kw to bude este lacnejsie.
Nabuduce pls nahrnut do vyberu aj dacie.... ci treba dat sance aj inym automobilkam, tak dacie radsej vypustime?:-))
Avatar - Wolfiňu
6. 7. 2012 00:05
Re: jo tak to je zas anketa
:yes: :yes: :yes: Tomu říkám názor nekompromisního otce rodiny . Já to tak udělal , koupil jsem Logana , místo rezervy mám nádrž na " zkažený vzduch " takže spotřeba v přepočtu na benzín 4,5 L , nikdy jsem kočár neskládal - jen otevřu vzadu vrata a pošlu ho tam , na otázku dětí či manželky : " mohu si sebou vzít kamaráda , psa , kolo , polovinu koupelny a třičtvrtě šatníku ........... " vždy a bez rozmyslu odpovídám ANO :*) Logan MCV namá ve své třídě konkurenta . :yes: :yes: :yes:
6. 7. 2012 09:15
Re: jo tak to je zas anketa
:-) :-) :-) :-) co na to říct ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
6. 7. 2012 09:55
Re: jo tak to je zas anketa
co ti sibe, ved nema makcene plasty a dizajn od jezisa. To sa prave nosi, takze fabia2 s dvojrocnou zarukou, do ktorej si nemozes obliect hruby kozuch, lebo sa uz dovnutra nezmestis vyhrava na plnej ciare.
8. 7. 2012 14:09
Re: jo tak to je zas anketa
nauč se psát

vzhled mě nezajímá
pro mně je důležitá užitná hodnota nepotřebuji z nuly na sto za 3 vteřiny
chci klidnou cestu z bodu A do bodu B
9. 7. 2012 20:19
Re: jo tak to je zas anketa
myslel som to ironicky
6. 7. 2012 10:19
Re: jo tak to je zas anketa
:yes: :yes: :yes: :yes:
5. 7. 2012 22:23
Roomster za 300tis
Fuha,to horko nekomu poriadne zapieklo! Prepacte,ale Fabiu Pickup za tie prachy? Nebudte smiešni aj ked to je akoze české! :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bristol
5. 7. 2012 23:09
Re: Roomster za 300tis
někdy má holt dost zvláštní vkus, vedle roomster vypadají i čínské rádoby kopie krásně :yes:
Avatar - Bristol
5. 7. 2012 22:56
koncernová přehlídka low-endu
když chce někdo auto od koncernu co za něco bude stát tak si musí připravit alespoň půl mega za solidně motorizovanou a vybavenou octávku případně golfa/jettu, jinak prostě nemá smysl kupovat koncernové malé auto s mrzkým motorem a v základu

kdybych měl rozpočet do 300 tisíc tak bych zřejmě sáhl po chevroletu cruze 1.6 LT za 308 tisíc to vychází pro menší rodinu jako nejlepší volba: plnohodnotný motor který na rozdíl od TSI zřejmě déle vydrží, bude mít dostačujících 91kW pro klidnou až mírně-svižnou jízdu, řidič se však bude muset zřejmě smířit s poněkud vyšší spotřebou-výrobce sice udává kombinovaně 6.5l/100 ale myslím se že real bude okolo 7l/100, ale zase za své peníze dostane plnohodnotné auto nižší střední se solidním kufrem, technikou z aktuální astry, dobrým řízením a nebude muset dělat dost kompromisů jako je cpát do auta vyžrané a slabé HTP a podobně

pokud ho někdo z nějakých důvodů nechce a chce něco vyloženě evropského tak bych se zřejmě podíval k fiatu na model linea s 1.4 za 269 tisíc-bude se však musel smířit s relativně slabým motorem, diesel už je podstatně dražší, případně bych se podíval k opelu na astru classic za ještě relativně příznivých 314 tisíc
Rozbalit vlákno
9
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:17
Re: koncernová přehlídka low-endu
Někdo nechce nizkorozpočtove nebo lowendove auto a je jedno že je o třidu vyše.
Avatar - Bristol
5. 7. 2012 23:36
Re: koncernová přehlídka low-endu
myslím si že cruze je mnohem plnohodnotnější auto než sockoverze fabie-dá se říct že je plnohodnotnější než jakákoli verz fabie ;-) kdo seděl a svezl se tak ví že cruze je low-end pouze jménem-naštěstí, jinak je to za ty peníze velmi solidní auto
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:39
Re: koncernová přehlídka low-endu
Mě by jsi na něj neutahl. Scela jistě bych dal přednost raději např. Meganu nebo Ceedu.
5. 7. 2012 23:49
Re: koncernová přehlídka low-endu
Viděl bych to podobně. Cruze je dost přerostlý HB, skoro liftback. Má 413 l pro bagáž, což je na úrovni menších kombíků. Ta spotřeba bude při naložení rodinou obdobná nebo i nižší.
Lineu však osobně ne.
Avatar - miromen
5. 7. 2012 23:57
Re: koncernová přehlídka low-endu
Nadpis članku-usporna auta...

[odkaz]
6. 7. 2012 06:15
Re: koncernová přehlídka low-endu
Díky za zajímavý odkaz. Taková pětičlenná rodina, která bude jezdit z velké části plně naložená, by potřebovala vědět, kolik bude jejich auto žrát takto. Pak by se některá z vybraných úsporných aut asi ukázala v jiném světle.
Avatar - miromen
6. 7. 2012 08:28
Re: koncernová přehlídka low-endu
To je samozřejmě pravda. Tim odkazem jsem chtěl jen poukazat na to že benzinove motory u Cruze nejsou prostě usporne.

Tohle bude rozhodně uspornějši....
[odkaz]
[odkaz]
6. 7. 2012 06:24
Re: koncernová přehlídka low-endu
Teď hned by se ještě dalo něco podobného vybrat ze skladovek Octavie Tour.
Avatar - Emel
6. 7. 2012 09:02
Re: koncernová přehlídka low-endu
LT jsem zmiňoval, ale holt nesplňuje ani jedno kritérium... stojí 310 a žere 6.8.
5. 7. 2012 23:27
Podivnost
Clanok (vyjma 1 auta) vyzera ako vycuc najomielanejsich aut v diskusiach.
Najvacsie klise sa stretli v jednom vreci.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Wolfsteen
6. 7. 2012 06:01
Mé řešení rodinného auta
Tak stejné zadání na koupi auta jsem řešil před 4 měsíci a skončil jsem u Hyundaie ix20. Stál rovných 250k. Nejsem závodní pilot takže 1.4 motor stačí a ten vnitřní prostor je k nezaplacení :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - woody-alien
6. 7. 2012 08:25
Re: Mé řešení rodinného auta
ix20 je skutečně při takto nastavených parametrech jedním ze žhavých kandidátů a prodeje to jen potvrzují. Trikolor přináší slušnou výbavu a vzhled považuji za vcelku zdařilý. Vnitřní prostor je při těch rozměrech vyloženě luxusní, no a jízdně to tedy není nic moc, když to napíšu kulantně. Ale tady jde opravdu hlavně o peníze a na tom není nic špatného.
6. 7. 2012 08:41
Raději Hyundai i30cw!
Tak nevím nevím... z onoho rigidního výběru zde, bych volil nejspíše poněkud bizarní Roomster. Ale jinak bych raději šel do staršího (avšak zcela nový vůz!) Hyundai i30cw. Proč? Vlezu se ve skvělé výbavě do 300.000,-. Dále: pro rodinu ideální vůz; a to po všech stránkách (prostor uvnitř, poměřte si to...) - především bezkonkurenční místo pro posádku vzadu + nízká okna (děti vidí ven; jinak mám 4 děti, vím o čem mluvím...). Místa v zavazadlovém prostoru habaděj! A spotřeba: uvádí se mimo město (1.4) 5,3; kombin. 6,3. Mám Hyundai i30 1.4 (2009) a spotřebu po 70.000 km 5,9. Takže se dá vlézt do onoho limitu. Tady je konkrétní akční tip: [odkaz]

!!!

Jinak podobné volby řešil nedávno můj známý: od Renaultu, přes Citroen, VW, Astru došel jasně k Hyundai i30cw (v červené barvě, plná výbava, litá kola a hluboko pod 300.000,-). Tady opravdu není moc o čem...

Šťastnější volbu ( pro příště) >:D ;-) ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
6. 7. 2012 08:48
Re: Raději Hyundai i30cw!
Samozřejmě kde je hluboko do kapsy tam neni moc na vyběr a člověk se tak u auta musi spokojit s velkym počtem komromisu.
6. 7. 2012 08:56
Re: Raději Hyundai i30cw!
Jinak např. Hyundai i30cw ve srovnání s Renaultem Megane Grandtour [odkaz] - tady taky vyhrál spíše Hyundai a redakce uzavřela: "Na místě hlavy české rodiny bychom koupili Hyundai..."

Podobně, za ideální rodinné kombi, jej označil i kaleidoskop: [odkaz]

:-)
6. 7. 2012 10:23
Dacia Lodgy
Přesně jak zde bylo již zmíněno - absolutně nechápu nezmínění Dacie - jasně Logan prochází generační obměnou, ale za 300 se sežene celkem vybavený Lodgy, který strčí zmíněné modely do kapsy. Pokud by člověk nechtěl MPV jako Lodgy, tak bych šel do Fluence, který nabízí lepší výbavu. Zbytek mi přijde jako taková druhá (neprimární) auta...
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2012 10:46
Úsporné rodinné auto do 300 tisíc???
Dva dospělí, dvě děti, jeden kočárek. Taková rodina si musí koupit MPV nebo skutečně velkého kombíka. Do 300 se stejně nevleze, jedině, že koupí ojetý.
Článek je jen taková letní vata pro nemyslící. Za mě nebudete mít výdělek za zobrazení reklam, blokuju co jde.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
6. 7. 2012 21:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2012 11:22
Fiat Bravo
Volil bych Fiat Bravo My Life. Solidně vybavené se spolehlivou 1.4 a 6q. Spotřeba se drží právě na 6ti litrech, zavazadelník (i přes svůj ne úplně praktický vstup) pojme 400 litrů. Pro 4-člennou rodinu úplně dostatečné. Na tahání pytlů betonu a zahradních obrubníčků existuje tažné.

Případně jsem zvědavý na cenovky 500L
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Ronault.
7. 7. 2012 12:05
Re: Fiat Bravo
Bravo s tímhle motorem nikterak úžasně nejede, volil bych 1,4 T... každopádně je Bravo hodně tvrdé.
Avatar - miromen
7. 7. 2012 12:19
Re: Fiat Bravo
Je to tak takže souhlas.
7. 7. 2012 12:24
Re: Fiat Bravo
Není to na závodění, ale díky odstupňování převodovky s Bravem předjíždění není problém. Ztrácí dech v dlouhých dálničních stoupáních při rychlostech kolem 130ti (nízké otáčky). Při 160ti ale nemá problém. Bravo je tvrdší, ale absolvoval jsem v něm už několik více jak tisícikilometrových cest bez pocitu diskomfortu.
1.4T katapultuje cenu o nepříjemnou sumu výš. Škoda. Ani spotřeba potom nebude 6ti litrová. 1.4 16v pro běžného českéro řidiče postačí. Většina lidí jezdí kolem komína, občas po okreskách na chatu, v lepším případě jednou za rok na dovolenou.
Ve světě motorů psali "spolehlivý ale malý". Tenhle výrok je hodně zavádějící, protože sám mám 185cm sednu si za sebe bez jakéhokoli kontaktu s předním sedadlem (u spolujezdce dokonce s nataženýma nohama). Šířka interiéru je vynikající (napomáhá tvarování výplní dvěří, které dovolí mít loket opřený o polstrování loketní opěrky na dveřích a držel volant)
Avatar - miromen
7. 7. 2012 12:26
Re: Fiat Bravo
Nezapominej že je tu konkurence.
7. 7. 2012 14:18
Re: Fiat Bravo
Samozřejmě. Tenhle článek i diskuse jsou spíše o osobních preferencích podložených nějakými logickými předpoklady. Mě Megane nepřesvědčil prostorem, Golf cenou, asijské vozy designem i cenou, C4 převodovkou, Focus celkově...a tak bych mohl nižší střední pokračovat dále. Potom je zde samozřejmě konkurence z řad menších automobilů combi, které kontrují zavazadelníkem. Jak jsem ale uváděl, rozhodování podle zavazadelníku u mě nefunguje (350l+ stačí)
Avatar - Ronault.
7. 7. 2012 16:31
Re: Fiat Bravo
Megane je rozhodně vzadu prostornější, v kombíku tak minálně o třídu, je daleko lépe odhlučněný a neskáče tolik na nerovnostech jako Bravo. V čem je Bravo lepší, to je řízení a současná nabídka 1,4 T načež nemá Megane po faceliftu a přerušení dodávek 1,4 TCe odpověď.
Avatar - miromen
7. 7. 2012 16:42
Re: Fiat Bravo
Tak s odhlučněnim mam jiny poznatek. Podle mě je Bravo co se odhlučněni tyče velmi dobře a řekl bych na stejne urovni s Meganem.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2012 22:48
Re: Fiat Bravo
Možná tak Megane se starou 1,6 16V, s novými 1,6 dCi a hlavně 1,2 TCe je skok obrovský. Bravo s 1,4 T má krásný zvuk motoru, to se musí nechat, vlastně nemá konkurenci, ale nejtižší není, hlavně od kol by se to dalo vylepšit. Má své roky...
7. 7. 2012 16:59
Re: Fiat Bravo
Megane bude jednoznačně plavnější, neříkám, že ne.
Co se týče prostoru, tak právě vzadu Megane HB je subjektivně mnohem stísněnější. Combi jsem neřešil, ani bych combi znova nekupoval. Ze zkušeností naší rodiny je to zbytečná vstupní ivestice i zbytečné decilitry spotřeby navíc. Ale proti gustu...Celkově se mi právě Bravo a Megane líbí nejvíc z nižší střední.
Avatar - miromen
7. 7. 2012 17:05
Re: Fiat Bravo
Taky pravda s tim prostorem vzadu.Bravo sice pusobi stisněně ale mista je tam teda vic než v Meganu ktery patři zadnim prostorem ve třidě k těm nejmeně štědrym. Ja přijel do Renaultu na salon Focusem I a tam je vzadu subjektivně vice mista než pravě v tom Meganu. A Megan rozhodně neni plavny ale komfortnějši než Bravo je.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2012 22:54
Re: Fiat Bravo
Focus byl bez debat prostorné a výborné auto.

Renault do 5hb ani teď a ani v minulé generaci nedával nejvíce místa ve třídě. Drží se logiky, že rodina s dětmi si má koupit jeho trochu dražší Scénic a případně když už, tak alespoň kombíka.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2012 22:53
Re: Fiat Bravo
Problém je, který Megane jedeš.

Mám pro testování trasu. Jel jsem s ní Bravo, které je prostě vyloženě tvrdé a uskákané, to bych asi na delší cestování po našich (ne)cestách nesnesl. Ve stejném místě jsem třeba jel i nového Civica a je to asi jako trakař verzus let na létajícím koberci. Megane je měkčí, hlavně na běžném podovozku na 16" kolech. Pokud nějaký prodejce zvolí k prezentaci GT podvozek na 17", který sice lépe sedí v zatáčkách a má lépe naladěné řízení, tak musí pro svou prezentaci vybírat méně hrbolatý úsek. Ale kombinace 1,2 TCe a 16" je plavný, hlavně v kombíku.

Místo vzadu na kolena je o pár cenťáku v Meganu lepší, ne o moc, ale je. Není to luxusní prostor jak v 308 nebo C4, to ne. Hodně dělá optický dojem ze svažující se linie oken.
Avatar - JuckiCZ
7. 7. 2012 23:56
Re: Fiat Bravo
Civic byl jako trakař, nebo létající koberec? Já jsem na jeho podvozek četl a slyšel zatím jenom chválu...
Avatar - Ronault.
8. 7. 2012 00:03
Re: Fiat Bravo
Tak pokud se jedná o tento článek, tak Civic nemá moc šanci, pokud vím, tak nejlevněji je za nějakých 340t kč s dýchavičnou 1,4.
Civic má více problémů. Relativně s cenou. Pokud člověk chce levné auto, tak má na výběr základní výbavu, ale jinak dost chabou 1,4 benzín. Pokud chce slušnou výbavu, tak za 450t je výborně vybavená verze Sport s 1,8. Ale ta 1,8 nejede nijak extrémně dobře, hodně ji zabíjí dlouhé převody, takže žádný závodník to není. Třeba Fiatí 1,4 T 88 kw rozdrtí kdekoliv. Hodně slibně zní připravovaný diesel 1,6, ale prý cena nebude nízká, prý vyšší než za 1,8 benzín, takže vyšší než konkurence. Z druhé strany s jednosmou je to pořád levnější než Octavia.

Výhodami Civicu je podvozek, ten prostě na to, že je to jen torzka, je výborný. Konečně je pohodlný, dobře sedí a to i na 17". Nemám žádné výhrady. Taky je kultivovaný, má dobré řazení. Co mi vadí je posaz. Díky nádrži pod sedadlem řidiče nejde dostatečně snížit sedadlo, což je na tuhle třídu trochu škoda. A trochu méně je i místa vzadu nad hlavou
Avatar - miromen
8. 7. 2012 00:06
Re: Fiat Bravo
Udajně se da teď Civic 1.8 Sport pořidit do 400tkč.
Avatar - Ronault.
8. 7. 2012 00:22
Re: Fiat Bravo
To by byla výborná cena, když si vemeš, že ve výbavě je třeba i parkovací kamera, ale mě v Hodně takovou slevu nenabídli.
Avatar - miromen
8. 7. 2012 00:31
Re: Fiat Bravo
Jedna se o stranky viz. odkaz kde je to sice podminěno vykupem auta což je samozřejmě past pač za vykoupene auto určitě zakaznik nedostane adekvatni častku. Ale jde to udajně i bez toho vykupu a realně se lze dostat na 390tkč.

[odkaz]
Avatar - Ronault.
8. 7. 2012 00:46
Re: Fiat Bravo
Za ty prachy by to byla lákavá volba. Jen ten motor... no... jet nakonec jede, ve vyšších rychlostech je tichý, jen to spíše jede jak 80 kw a ne jak 100kw.
Avatar - JuckiCZ
8. 7. 2012 00:24
Re: Fiat Bravo
Ze Civicu se stal úsporný stěhovák, skvělý konkurent Octávie, sport u něj lze (díky normám EURO) hledat pouze v dieselu (ať to zní jakkoliv absurdně). Ikdyž jak to, že třeba Toyota/Subaru, nebo Renault udělají výkonný a živý motor (myslím teď atm. dvoulitry), který plní dnešní normy EURO, ale Honda, proslulá fantastickými zážehovými motory, toho schopná není? Snad přijde s něčím novým a dobrým a nezahrabe se ve slepé uličče úspor a ekologie. A s tou výbavou souhlasím, na holoverze je tu Škoda, na levná vozítka Fratíci (italové) a Honda má smysl až v lepší výbavě. Díky za upřesnění toho podvozku, nebyl jsem si prvně jistý, jak to autor myslel ;-).
Avatar - Ronault.
8. 7. 2012 00:45
Re: Fiat Bravo
Souhlas. Ale i francouze se dá vybavit za velké prachy, takový Megane s 1,6 dCi nebo C4 s 2,0HDI je na půlmilionu jen to hvízdne. :-) Ale to kde co.
Avatar - JuckiCZ
8. 7. 2012 01:03
Re: Fiat Bravo
To je jasné, ale ve vyšších výbavách má navrch Honda, tam je za míň peněz víc muziky (díky několika výbavovým stupňům), dole dává smysl Francouz.
Avatar - miromen
8. 7. 2012 00:04
Re: Fiat Bravo
Letajici koberec.Předchozi 8g je trakař a to snad ještě většiho razu a odhlučněnim taky na třidu hruza. 9g podle všeho zapracoval na podvozku s jednoduchou zadni napravou nejlip jak jen šlo.
Avatar - Ronault.
8. 7. 2012 00:21
Re: Fiat Bravo
To je pravda, 8G byla tvrdá, 9G je asi nejlépe odladěná torzka na trhu, hlavně co se týče bouchání a plavnosti.
Avatar - miromen
8. 7. 2012 00:28
Re: Fiat Bravo
8G jsem měl ve vyběru ale celkově jizdně docela zklamani. Utlumeni,komfort a celkově jizdně podvozek byl pro mě docela šok na to že jsem seděl v Hondě.
Avatar - miromen
7. 7. 2012 16:45
Re: Fiat Bravo
Jasně je to o preferencich a financich. Jinak u mě kufr taky neni zasadni věc a klidně bych se spokojil i s 300l.....
7. 7. 2012 15:56
Moje řešení
by bylo vykašlat se na rodinu a koupit si nějaký vůz (nejlépe německé provenience) s takovou spotřebou, že budou kamarádi v hospodě protáčet oči. Ale teď vážně, než ze mne zase začne mluvit mládí - pokud nechcete vypadat, jako že máte nejlepší roky za sebou, tak volte Ibizu. Vypadá mladistvě, je to koncern (takže kvalita zaručena) a v podstatě to není ani tak časté auto na českých silnicích, takže se vám tak rychle nezají. Měl jsem jeden čas Seat Altea a až na motor (1,6 75kw) jsem byl se vším spokojen. Volil bych pro Ibizu asi zaději 1,2TSI, ale ten se nejspíš už nevejde do cenového limitu.

Ostatní vozy:
Škoda Roomster a Fabia - klasika, česká šeď, z touhy po individualitě bych si toto auto prostě z principu nemohl koupit - ani kdyby bylo skvělé
Citroen C3 Picasso - je to asi věc názoru, ale mě to auto připadá ohyzdné (tady je zase té individuality možná moc ;-) )
Renault Fluence - nepřipadá mi vyloženě špatný, ale trochu bych se za tu cenu bál kvality
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2012 21:03
Roomster - dobrá volba, ale....
Roomster je určitě dobrá volba pro rodiny s dětmi, protože pro ně jsou zadní sedadla dostatečně široká. Až ale děti dorostou, nebo přerostou, veškeré pohodlí vzadu končí. Nechápu výrobce, že neudělal 4 místnou verzi, úchyty na sedadla vzadu na toto provedení jsou, pouze udělat jiné, šiřší sedadla. Pak by to opravdu byla "místnost s křesly" a konkurence by se jen těžko hledala.
Rozbalit vlákno
0
21. 9. 2012 09:41
DO 400 000 kč
Dosť by mi pomohol článok, ktorý by rozobral aké su možnosti do 400 000 kč, respektíve do tých 16 500 Eur.

Už nejakú dobu pozerám čo vybrať a napriek tomu, že aut v tejto kategórii je mnoho, na každom mi niečo vadí. Skúste poradiť.

Pohodlné pre 4 osoby, s kufrom min 350l, ale lepší je väčší.
S výkonom minimálne 80 kw, najlepšie 100kw.
Úsporný, je jedno či benzín, alebo diesel.

S bohatšou výbavou, určite automatická dvojzónová klimatizácia.
Rozbalit vlákno
0