mám rád výtvory od FIAT group, ale čo sa dizajnu týka, tak Panda s Foxom si nemajú príliš čo vyčítať :-) Panda ponúka v tejto triede pri daných (porovnateľných) parametroch lepšiu cenu a aj preto je najúspešnejšia...
Panda má bezpochyby svoj štýl, nikoho neokopírovala, stala sa autom roka, ale mne sa nepáči...no pravdou je, že Fox sa mi nepáči ešte viac ;-) píšem tu za seba a v mojich očiach, ktoré si nepotrebujem kupovať, si tieto dve autá skutočne nemajú čo vyčítať...pre mňa škaredé káčatko (napriek svojbytnosti) a ešte škaredšie káčatko...
A mne sa nepáči ani jedno. Keď ačo malé tak I10 alebo trebárs Pikoša či kolíňatá. Všetky tieto autá vyzerajú lepšie. Keď niečo väčšie, per splešku alebo agílu. A keď štýlovejšie zober Fiata 500 alebo nové Káčko. Panda je zaujímavá priestorom a hlavne cenou, Líška vôbec ničím... :-|
však tu tvrdím, že nie som zrovna "autopedofil", ale pár dospelých prckov som už "pretiahol"...s grófkou som nemal dočinenia, na brazílku je málo temperamentná a príťažlivá >:-[]
Nekazím, ale některý myšlenkový pochody se nedaj okecat ani věkem. Je to stejný, jeko když ti přejedou psa, tak ho přejedeš sousedovi a ještěna něj děláš "kiš, kiš", aby sis ulevil! :*)
"zásadní pro automobilku"...a práve o to ide, tak ako si VW vytvoril image Golfom, tak FIAT má image hlavne v mini a malých autách, takže asi tak nejak a podľa toho sú aj tie výsledky...šotek, nešotek, dôležité je, na čom automobilka zarába a od toho sa odvíja i jej hlavné zameranie alebo si snáď zaznamenal prílišné snahy FIATu konkurovať VW v strednej triede, v SUV, atď.(?)...časom možno príde i to...
je rozdiel medzi snahami, prílišnými snahami a prioritami, napokon z toho vzinkajú prioritné snahy...FIAT sa myslím za každú cenu nehrnie do všetkých segmentov trhu, i keď ako som napísal vyššie, časom to určite nie je vylúčené a hlavne prostredníctvom jeho ďalších značiek...
To sis přesně odpověděl sám. Proto se posmívat VW s 2x větším model. záběrem, že automobilka zaměřená na šotky je mistr světa v jednom modelu, je dětinský. Nic víc. Moje reakce s Bravem vs. Golf má větší hlavu a patu.
tak ako ty si si odpovedal nadomnou na to, čo je zásadné pre automobilku...o tom posmievaní sa by som pomlčal, môj prípad to nie je, a tých, čo sa to týka (a že ich vo "VWašom tábore" nie je málo, tých kydalov a tlčhubov) nech si to poriešia v sebe...
Neboj, jednou taky sedneš do auta, co má těch koní víc než 100 a dáš mě za pravdu.
A ta volná parafráze byla z hlediska místních závodníků kolem dvaceti let, kdy jeden měl o dva koně néně a chtěl to tady druhýmu nandat v každý zatáčce psaným textem.
Neřekl bych, že se nedaří, ale když je fiat kilometry vzdálen zaměřením a nabídkou za VW, tak je právě směšný se s ním srovnávat. Evidentně z toho máte opocený čela a jste rádi, když VW překonáte třeba prodejem polívek v závodních jídelnách.
škoda komentovať...tuná sa hovorí o vyrobených kusoch Pandy a nie o zrovnávaní, upotených čelách a polievkach...kto chce čo, to si obráti na svoj obraz a na svoje provokačné potreby... :no:
Ešte mi ukáž, kde sa tu kto posmieva Volkswagenu voči Fiatu. Jediným objektom posmeškov je jediný model kvôli jednému pánovi a jeho jednému chválospevu na dané auto. Načo robíš zo všetkého politiku? vyzerá to, akoby si prehral veselú letoru v kartách...
No neviem ci je to úpne pravda. Ja som pred pár týzdnami v IT bol a konkrétne v Kalábrii som videl tak 80% Fiatov (najviac práve Pánd a 500), este aj tých bavorákov tam bolo viac ako Volkswagenov. :-!
Jedna věc je vidět auta v chudý části Itálie a druhá věc jsou čísla např. od místní redakce. Já jsem si je nevymyslel a rozhodně jsem je nenadnes na základě pozorování aut na italských silnicích.
máš pravdu, tie bavoráky boli dvadsaťročné šunty, ktoré by najradšej ich majitelia dali zošrotovať a vymenili za Golfy, Passaty a hlavne 500-ky si kúpili len preto, lebo nemali na Foxa... 8-s
Hele, nejsi náhodou pod vlivem drog? Jednak neodpovídám tobě, nekomentuju žádný BMW a odkazuju na tabulky prodejů značek, tak co tady plácáš o šrotování? Že se v IT prodává víc Golfů, než Bravo není můj výmysl, tak si to sešrotuj v hlavě a nech si tu eufórii do práce.
tu sa diskutuje a reagovať mi nemôžeš zakázať, čítať to samozrejme nemusíš, takže si odpusti takéto navážanie sa...potvrdzuješ iba jediné, a síce, že si iba prezlečené jelito (jossalito), rovnako arogantný štýl...
Hele, Navtech je (stejně jako já) svébytná bytost. To, že ti nevoní nečí styl, je tvůj problém. Já tu nechodím proto, abych si tu s někým vyměňoval spodní prádlo.
Nechoď sem, nereaguj, nepiš, stejně tu od tebe člověk čte samý přizdisráčský příspěvky, které postrádají jakýkoli vyhraněný názor - prostě tak nějak vždycky něco napsat, ale hlavně se do nikoho/ničeho nenavést - jako bys tu ani nebyl - šeď...průměr..nicota. Tvůj životní styl :-!
no áno, ono vytiahnuť sem niekoho po 16-tich dňoch mlčania (a zrovna prvá reakcia po tých 16 dňoch je na niečo, kde sa obleskne jeho nick), to dá trochu i zabrať...zároveň je to od teba veľmi neprezieravé >:-[]:no:
aspoň vieme, že tých sráčov je tu menej, pretože sú rozmnožení vo viacerých nickoch :no:
Dalo se čekat od Slováka něco jiného? Nedalo. :-! Sám si se utopil ve vlastní blbosti a pak ses ještě potřeboval o někoho otřít.
Když ti tady někdo ukáže, že se plácáš ve vlastní hlouposti, tak se tu od tebe dočkáme schizofrenní konstrukce na téma nicky. Jseš mimo. :-!
zatĺkať môžeš, ale je nad Slnko jasné, že si jedna osoba...Navtech & jossalito schizofrenic group :-!
ono to bolí, keď domnievajúceho sa českého "inteligenta" prečúra Slovák, viem...
S tým Slovákom kámo sklapni, podobné drísty čítať nemienim. Pokiaľ nemáš čo rozumné napísať, tak si podobne vadné myšlienkové pochody nechaj radšej pre seba.
Diskutovat, nebo plácat si můžeš, jak chceš, to ti nikdo nebere. Hlavně se snaž kontrolovat, protože ztrácíš nervy, jako mladá holka panenství po obecním candrbálu.
Ja se nedivim, vsechny ty vydaje kolem toho ktere jdou do stovek milionu rocne, pokud nejsi na vrcholu mezi Top 3, ja bych vlastni prachy do toho nedal.
Pred nedavnem byl nejaky clanek, ze nemecka GP se konat nebude jelikoz si trat nemuze dovolit Bernieho poplatky za poradani GP, tak je jasne ze bez domaci GP v nemecku, a jeste mit mizernou sezonu + ekonomickou krizi. Neni opravdu ocem hovorit!
Keby som chcel aplikovat stýl niektorých prispievatelov, povedal by som, ze "císlo týdna je: 1,5 milióna". >:-[]
Kazdopádne je to úspech, ktorý sa neodpústa a zrejme tu okrem Navtecha este niektorí do Fiatu kopnú. Nepopieratelným faktom vsak je, ze fiat malé autá robit vie a Pandou to skvele dokazuje. Preto je správne sústredit sa na to, v com je niekto dobrý a netlacit sa oknom tam, kde ho vyhodili dverami (napr. tá nestastná Croma).
autor je jasný, ale v tomto prípade treba uznať, že tá veta je pravdivá, ak sa do nej pridá za "nabízí" i "predáva", tak samozrejme nie je o čom a námietky sú zbytočné...trh rozhoduje a kupuje to, čo uzná za najlepšiu voľbu, tak to má byť :yes:
"autor" by Ti vysvetlil, že si iba to, čo Tvoje auto...myslím, že sa nemáme za čo hanbiť, na to auto som nenakradol, ani v ňom (omylom) nevozím "vezenskú" mrežu, a to je podstatné...
Panda je auto, ktoré ponúka v triede malých áut za prijateľnú cenu slušný priestor, ale osobne sa mi nepáči :-) hoci v tejto konfigurácii [odkaz] vyzerá k svetu, ale aj tak mám radšej autá o "kúsok" väčšie a hlavne nielen prioritne určené do mestskej premávky... ;-)
ja sice tiež pri autách strácam značnú časť svojho pragmatizmu a rád vozím vela vzduchu so sebou, ale možno časem dozriem aj na tú Pandu, alebo možno radšej Twingo :-!
malé autá sú fajn, ale skutočne to beriem ako záležitosť do mestskej premávky a iba výnimočne s tým vyraziť za hranice mesta...mám s tým svoje skúsenosti, lebo jedno pidižihadielko má moja polovička, ale skutočne jazdiť na tom mimo mesta je skôr za trest...v tejto kategórii áut je to normálne a dané veľkosťou podvozku, malý rozchod a rázvor osí kolies sa jednoducho poprieť nedá...ak by som volil malé auto, tak radšej štýlovú 500-ku, no na druhej strane uznávam, že pre mnohých má Panda svoje opodstatnenie, keďže v našich podmienkach pre niektorých plní i funkciu "rodinného" autíčka, čo 500-ka jednoducho nedokáže...
Ono faktom je, že okrem malých áut v posledných rokoch Fiat skutočne nijak výrazne neboduje. Posledným "veľkým" úspechom bol, myslím, Fiat 124. Snahy dobehnúť konkurenciu modelmi ako Ritmo, Regata, Tipo, Brava/Bravo, Stilo, Bravo alebo Croma sú evidentné, ale rovnako evidentne tá správna prísada do hlavného jedla fiaťákom stále chýba. Ovšem v predjedlách a chuťovkách sú špička. Podľa mňa by sa mal každý venovať tomu, v čom je dobrý. Aj portfólio Fiata je možné v rámci malých autíčiek ešte rozšíriť. Vozítka ako Nano, Smart alebo IQ zatiaľ neponúkajú, super je, že pribudne Topolino a podľa mňa by mohli zase skúsiť niečo ako Idea, ale to už by mal byť vrchol ponuky. Ísť vyššie v súčasnosti je podľa mňa pre Fiat rizikovejšie ako kedysi.
No so súčasným Bravom podla mňa zbytočne zaváhali - je to slušné auto, dobré motory, fajn kvalita, ale problém je v jedinej karosérii. Kde je kombi? Minimálne. Kde je CC, sedan čiastočně supluje Linea, ale proste jediný hatch 5dv nestačí... ;-\
v tom máš pravdu...no práve preto som vyššie tvrdil, že FIAT sa zrovna do "vyšších" segmentov trhu netlačí...u "Rendlíkovcov" to v nižšej strednej berú zgruntu a je to sympatické, keď vyrchlia takmer celú modelovú radu naraz...predvčerom som videl naživo za jazdy nový kombík Megana a je to sympatickejšie ako na obrázkoch, i keď dizajnovo je (zatiaľ) najlepší aj tak trojdver ;-)
nový Grandtour je parádny, tiež som ho už stretol :yes:
s tým Fiatom neide o to sa hrnúť vyššie, veď to oni až tak ani nerobia. Preto podla mňa Cromu neurobili klasický sedan, ale mix velkého kombi a MPV, čím chceli zabiť dve muchy jednou ranou, no bohužial asi netrafili ani jednu ;-\
Škoda, Croma je podla mňa super ako rodinné auto, a po F/L je vyslovene pekná :yes:
V nižšej strednej ale minimálne absencia kombíku je výrazne cítiť. Stilo malo kombíka, Marea tiež, Tempra tiež, prečo toto Bravo nemá? ;-\
Aj ja sa pítam prečo?? Prečo vlastne čakať kombík do Brava, keď je tu Ceed a královia segmentu Golf a krásna nová Oktávia?? Povie mi niekdo prečo?? A to nehovoriac o DSG, lepšíh motoroch, viacprvku, parkovacej kamere a plastoch... :-!
Opět mne tento přiZpěvatel velmi dobře pobavil. Jen pár reakcí...samozřejmě nečekám, že by to místní podguru pochopil, nebo aspoň přijal jako argumentaci...
Tak za a)
Panda je velice úspěšný model, to ovšem už napsali autoři článku výše a i přes to se v podstatě snažíš tento v dnešní době víceméně ojedinělý úkaz úspěšného modelu automobilky zpochybnit případně zesměšnit. Jak pak vypadáš je věcí druhou. (napovím ti - moc dobře ne, řadíš se tím do diskuzní žumpy)
za b) K té statistice prodejů. Fiat Bravo v Itálii v prodejích na začátku roku postihl nástup Mita a nástup prodejů Delty, tedy obou aut, které něco málo z počátku z prodejů Brava ukrojily, přičemž VW měl zrovna na začátku roku celkem silné období s prodeji Golfu (skladové zásoby V a akční příchod VI). Na rozdíl od tebe já úspěch VI nezpochybňuji, byť kdyby si nëbyl tak buď hloupý a nebo líný, věděl by si, že tato anomálie už se vrátila do starých kolejí a za poslední dva měsíce se Brav prodalo více než Golfů a Focusů (on neméně dobře si v Itálii vedl i Focus) a už v celoročním měřítku ztrácí Bravo cca 2000 prodaných kousků na Golf, což by měl s nastalým trendem spolehlivě dohnat a překonat (jak si zvyklý říkat).
Za c) Ona totiž je v současné době u Fiatu ve výrobě těch šotků velká síla. Je to taky ten důvod proč je Fiat (ano spolu s VW) jedinou ziskovou automobilkou a může vykázat jakž takž nějaké růsty a zisky. Jednak proto, že je opravdu ve výrobě těch šotků dobrý, jednak také proto, že jsou šotci v kurzu a jednak proto, že na jednom takovém šotkovi umí Fiat (zejména v případě F 500) vydělat stejné a nebo i větší peníze jako VW na Golfovi nebo Passatovi. Může se to někomu nelíbit, může s tím i nesouhlasit, ale je to tak jediné co s tím může dělat...
Za d) Ono stejně tak jako se nedaří v poslední době Fiatu v boji s VW ve střední třídě, podobně se nedaří VW v boji proti Fiatu v těch šotcích (ono donedávna VW dostával na zadek i ve třídách o něco větších šotků tedy rozuměj POLOvozů). To, že by byl VW rád, kdyby byl úspěšný i v těch šotcích dokládá nejen to, že se snažl s tím v minulosti bezúspěšně něco dělat (LUPO AROSA a marný pokus s Foxem), ale také to, že už te´d dělá velkou masivní kamapň na budoucí minivůz...s nemalými investicemi. A já opět nepochybuji, že znovu nebude úspěšný... Ono totiž platí staré známé heslo... Postavit velké auto, to umí každý jouda..., ale postavit malé auto, to už chce hold fištrón...
P.S. Panda má i 100 koní, F 500 až 150 kobylek.. >:-[]
P.S. 2 Neustále srovnávat portfolio výroby italských a německých značek a objemů jejich prodejů může jen JOUDA, neboť historicky se jedná z automobilového pohledu o dva naprosto antagonické světy. Ono se skutečně jen stačí podívat na dopravu v Římě a na dopravu třeba v Berlíně... A jen tak mezi nama... Hustota silniční sítě v Itálii a v Německu... Já teda nevím jak vy, ale mám takový pocit, že do Itálie přijede autem každý rok násobně více turistů než do Německa, tedy.. poptávka po velkých autech v Itálii prostě není... a jendou pro vždy by mohli místní guruové a podguruové pochopit, že to opravdu není nedostatečnou kupní silou Italů (ta je imho nesrovnatelně větší než ta naše)
dělá se i Panda Abarth? Jak píšu výše, vídaval jsem jednu bílou raketu, tusím s modrými samolepkami, a ta měla na zádi jenom 100HP, ale nic víc, tak nevím? ;-)
Pokud vím, tak navtech nebo jak mu říkají, zde exceluje pouze v psaní receptů na polévky(a co je horší..,ještě k tomu z pytlíku)atd.
Co se týče reakcí na podobné články jako je tento, z důvodů vlastní inteligence a přehledu v autosvětě se uchyluje jen k výkřikům o puntech, kterými kdysi jezdil, urážkách a intelektuálním zvolání, že v Itálii se prodá více Golfů než Brava.
Samozřejmě, každému musí být hned jasné,s kým má tu čest.
Nejhorší je ovšem to, že už tě podobné blafy ani nepobaví, jsou totiž příliš ubohé, stejně jako jejich autor... :no:
>:D
Hochu až ty jednou dokážeš psát jako Navtech, nemluvě o jeho kulinářském umění, zkus nám dát vědět. Zatím raději tiše šoupej nohama pozorně si čti příspěvky kolegů a zbytečně se neztrapňuj. Ber to zatím jako kolegiální dobrou radu hombre. Tak hodně štěstí, trpělivosti a pevné vůle na sobě zapracovat... :-!
Zato ty moc ne... ;-) Zkus to ještě jednou s troškou zdravého sarkasmu, jestli víš o čem mluvím. Tyhle pláče nad polivkama z pytlíku a slabými recepty by se nechytly ani na webu Přemka Podlahy... :-!
Až ty budeš chtít kašpárku pobavit, tak napiš něco do dvou vět, takhle je to zajímavý možná pro troubu A2, nebo jak se jmenuje. Myslím toho, jak mezi puntama v krámu spolu skáčete gumu, ty kupní sílo. >:D
jj, něco se dá napsat do dvou vět něco ne.. Znáš to... někdo umí číst max. dvě věty, někdo ucelený text... o to ale nejde.. jde o to, že by ti neuškodilo tošku sebevzdělávání, mrskání jazyků :-) a zase by si byl o kus dál... ;-)
Hoši, hoši, nač tolik hádání kvůli autu, které jde mimo nás. Prostě přejme Pandě potažmo Fiatu úspěch, když se jim daří. Je to jen důkaz podnikatelského úspěchu. Nic víc, nic míň. To že vyrábějí laciná auta je jen dobře, oni to jak vidět umějí. Na rozdíl od jiných, kteří se snaží konkurovat svým "levným" modelem a nějak jim to nejde a celá tato snaha stojí a padá pouze na vykrytí mezery na konkurenčním trhu. Takže zanechte hašteření (to platí pro plauta a navtecha/josallita a klaudia) půjčte si nějakého Fiata a zkuste ho jen tak pro srandu projet. Pak pište jaká je Panda, pětikoule, Bravo, Grande, atd. A hlavně se hošani oproštěte od těhle hloupých výpadů a neznaleckých emocí a napište něco, co by mohlo kontrovat wollfově, pravda trochu idealisticky mířené shrnovačce. Díky. Budu se těšit na nějakou normální reakci a příspěvek. :-!
pokiaľ viem, tak nový Puntík by mal prísť na trh až v roku 2012, teraz sa uskutočnia nejaké retuše, interiér v štýle Brava tu už bol viackrát zverejnený, čo je dôležitejšie, že s omladením by mala prísť nová technika v podobe motorov, takže priznám sa, že zvedavý na výsledok som.