Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Eckhard Scholz, šéf vývoje Škody Auto o Yetim, asijské expanzi a budoucnosti Octavie Tour (rozhovor Auto.cz)

Během brněnského autosalonu jsme využili vzácné příležitosti a vyzpovídali člena představenstva Škody Auto, zodpovědného za technický vývoj.
Zpět na článek
28. 7. 2009 14:22
neregistrovaný "joshuaX"
28. 7. 2009 14:32
28. 7. 2009 14:40
28. 7. 2009 16:28
neregistrovaný "joshuaX"
28. 7. 2009 16:32
28. 7. 2009 16:35
28. 7. 2009 20:40
neregistrovaný "RayBan"
28. 7. 2009 19:58
neregistrovaný "507--"
29. 7. 2009 09:24
neregistrovaný "*pepa*"
29. 7. 2009 14:20
neregistrovaný "507--"
30. 7. 2009 12:25
neregistrovaný "507--"
29. 7. 2009 21:20
neregistrovaný "spirpin"
28. 7. 2009 20:00
neregistrovaný "507--"
neregistrovaný "joshuaX"
28. 7. 2009 14:22
:)
Fabia má neuvěřitelný potenciál, je to auto se skvělým technickým základem
:-) jak usmevne :-)
Rozbalit vlákno
5
28. 7. 2009 14:32
Re: :)
Vzhledem k tomu, že to bylo řečeno jako reakce na otázku ohledně RS... Může mít třeba dobrou tuhost karoserie, relativně nízko těžiště, jednoduché a "levné" možnosti, jak modifikovat podvozek, dobré rozložení hmotnosti předek/zadek.
Nymyslím, že by tady bylo technickým základem myšleno 1.2 HTP...
neregistrovaný "joshuaX"
28. 7. 2009 16:28
Re: :)
Stary podvozek, vysoka stavba karoserie...
28. 7. 2009 16:32
Re: :)
"Nymyslím, že by tady bylo technickým základem myšleno 1.2 HTP"... ale vyloucit to uplne nemuzes, vid. >:D

Jinak takove "potencialy" a mnohdy i lepsi ma kupa aut na trhu.
28. 7. 2009 16:35
Re: :)
Tak to každopádně.
Nečekal jsi ale, že řekne "Fábia stojí za ho*no, ale stejně zkusíme utahnout další zákazníky na RS" ?
Avatar - Ronault.
28. 7. 2009 14:53
Hlavně ať je veselo!
Evidentně je šéf vývoje veselá kopa a dobře se baví, jen doufejme, že se nesměje kupujícím Škodovek a vlastním tvrzením >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
28. 7. 2009 15:13
Re: Hlavně ať je veselo!
Veselý to Nemec (skoda len, ze nie vtipný). >:-[]
neregistrovaný "RayBan"
28. 7. 2009 20:40
Re: Hlavně ať je veselo!
Vystihnul jsi to dobře - zkrátka se řeže těm, co už koupili ... >:D
28. 7. 2009 15:05
Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Ja trouba se vzdy s radosti do takoveho rozhovoru zactu, abych se od zasveceneho odbornika dozvedel neco noveho, a na konci zjistim, ze jsem se nedozvedel nic, co bych uz predtim 10x necetl nekde jinde. Takova zvlastni vlastnost zasvecenych odborniku. Proc novinari z ceskeho webu obsahle probiraji situaci v Cine a nevymacknou ze zasveceneho odbornika neco o budoucnosti Skody v Evrope? Vzdyt je to sef VYVOJE. Jake nove technologie Skoda pripravuje? Proc slova jako hybrid, plugin hybrid, elektromobil, stopAndStart, E85, nebo alternativni pohony vseobecne jsou v MB povazovana za sprosta, ktera se na verejnosti nevyslovuji? Jak to bude s novymi modely, napr. mini Skodovek-VW-Seatu z Bratislavy atd. To mne tedy jako ctenare v CR zajima daleko vice nez drobne nuance asijskych trhu.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Perun
28. 7. 2009 15:10
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
:yes:
Avatar - iudex
28. 7. 2009 15:12
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Ak si cítal akýkolvek rozhovor s predstavitelmi Skoda (VW) v posledných rokoch, musís mat presne ten istý dojem. Nic nerezradia, "nechcú predbiehat", nepotvrdia ani veci uz bezne kolujúce po internete a reagovat ich prinútia mozno iba uniknuté spy-shots ako v prípade Superba. Správajú sa ako manzelia podozrievaní z nevery: zatloukat, zatloukat...
Avatar - Ronault.
28. 7. 2009 15:37
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Já bych ještě dodal, že buďto tomu nerozumí nebo do těch rozhovoru naschvál mluví jak pro blby. Některé jeho fráze a formulace jsou jako pro Ženu a život
Avatar - iudex
28. 7. 2009 15:40
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Alebo automobilovú prílohu Nového času pre ženy. >:-[]
Avatar - Ronault.
28. 7. 2009 15:44
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
To by se tam museli zmínit, které model v jaké barvě se hodí ke kabelce od Prady >:D
Avatar - iudex
28. 7. 2009 15:51
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Aj to by malo vacsiu výpovednú hodnotu ako rozhovor s pánom Šulcom (pardon, Šolcom).
28. 7. 2009 15:51
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Čteš ty někdy něco jinýho?
Avatar - Ronault.
28. 7. 2009 16:00
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Tak jsou tam občas dobré recepty... nevím dle čeho vaříš ty >:-[]
28. 7. 2009 16:40
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Podle sebe, nebo kde co pochytim, pak už to jde samo rozhodně ne z časopisů pro ženy, který už nezajímaj muže.
28. 7. 2009 17:01
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Ronault si to určitě kupuje kvůli tipům na líčení a makeup ale nám tvrdí že kvůli receptům >:-[]
Avatar - Ronault.
28. 7. 2009 17:34
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Sakra, teď jsi mě odhalil! >:D Pravda, vařím podle stejným způsobem jak navtech... jen dodejme, že ještě si dle toho vybírám kabelky Prada
28. 7. 2009 15:48
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Tak zrovna Stop&Go by se měl objevit u některých motorů už příští rok... ;-) E85 se už dělá, leč ne pro náš trh...
Avatar - iudex
28. 7. 2009 15:53
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Boze, len sotp&go nie (hlavne nie sériovo!). Niet vacsieho marketingového oblbováku, ktorý je maximálne skodlivý. To uz radsej tie pneu s malým odporom (co je druhé najhorsie riesenie). :no:
Avatar - Ronault.
28. 7. 2009 17:36
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Já ti nevím, mě stop and go až tak tragické nepříjde. Je samozřejmé, že se musí jednat o dobré naladění. Přiznám se, že já sám vypínám motor v zácpě, navíc při zahřátém motoru už samotný start tolik emisí nevypustí.
Avatar - woody-alien
28. 7. 2009 22:14
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Pokud stojím přiměřenou dobu, řekněme cca 1 minutu ,klidně motor chcípnu. Ale jinak jsem přesvědčenej, že tenhle systém motorům škodí a v autě ho nechci, a když tak jedině vypínatelnej.
Avatar - Ronault.
28. 7. 2009 22:21
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Jasně, pod minutu až dvě to nedává smysl... Spíše jde o zácpy a jak sám říkáš, měl by bát vypínatelný.
Avatar - woody-alien
28. 7. 2009 22:07
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Já navrhuju rovnou vyndat motor, co se s tím budem párat... ;-)
Avatar - saldy
28. 7. 2009 16:31
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Jak to? Já jsem se z rozhovoru dověděl například toto:
"Myslitelné to je, bohužel v tuto chvíli nemohu říct nic konkrétnějšího. Ale čistě strategicky by to bylo možné".anebo:"V tomto směru vyvíjíme mnoho úvah"
:yes:
Avatar - Ricardo
28. 7. 2009 16:47
Re: Rozhovor dlouhy, informace nulova.
Motoristické weby čte i konkurence. Přece nemůže pustit do světa informaci strategického charakteru, jako jak jsou v hybridech daleko/pozadu.
Navíc škodovka je značka, která dělá osvědčené technologie, "auta pro lidi" - nejsou a nikdy to nebyli žádní průkopníci. Můj názor je, že až budou mít hybridy všichni bude je mít i Škoda. V její části trhu to ani jinak dělat nejde.
28. 7. 2009 15:59
Co jsme se dozvěděli?
Motorů HTP se jen tak nezbavíme. Jsou laciné. Se spřísněnými emisemi výkon nahoru asi nepůjde. Takže logicky do Fabií k těmto slabým motorům přibude i rachitičtější, podobně laciná převodovka.
V Číně jdou prodeje skvěle, v Indii je Škoda dokonce prémiová značka (vedle Taty Nano za 40 tisíc se není čemu divit).
Malá vysoká Fabia je auto se skvělým technickým základem. Akorát na tomto základně nejde postavit pickup ani 4x4 a na konkurenci i v rámci koncernu začíná Fabia hodně ztrácet. Fabia RS zajisté přijde. Děkuji, už se těšíme na načipovaný motor 2.0 TDI a oblaka sazí.
Spíše bych čekal otázky ohledně připravovaného malého koncernového vozu co se bude vyrábět na Slovensku. Nebo jestli se počítá s instalací lepších motorů třeba do Fabie - tam by se 1.2 TSI skvěle hodil.
Rozbalit vlákno
10
28. 7. 2009 16:11
Re: Co jsme se dozvěděli?
Moc ti chybí 4x4? Kolik lidí by si bylo ochotno zua něj u takového auta připlatit? Btw na 2.0TDI u RS zapomeň... ;-)
28. 7. 2009 16:55
Re: Co jsme se dozvěděli?
ja ahá, tak už chápu proč je ta Fabka tak vysoká. Aby prémiový zákazníci z nejvyšších indických kast mohli řídít v turbanu >:-[]
neregistrovaný "507--"
28. 7. 2009 19:58
Re: Co jsme se dozvěděli?
Áno, na Ibizu a Polo Fabia stráca. Ale, vlastne je to tak? Pri Pole nemá šancu, to je jasné. Ale Ibiza? Tá zase nie je velmi priestranná a jej plasty sú skutočne na smiech, na to, že auto je od VW. Stráca skôr v podvozku. Ale ak si porovnáme Fabiu s konkurenciou, zistíme, že vôbec nie je zlá. V master teste, ktorý porovnáva všetky paremetre v šíslach, čiže je zachovaná maximálna objektívnosť Fabia porazila aj novú Fiestu. Takže Fabia je celkom iste špičkový produkt aj voči aktuálnej konkurencii.
28. 7. 2009 22:19
Re: Co jsme se dozvěděli?
Píšeš, akoby si v tej Ibize niekedy sedel a viezol sa. Ale zrejme si sa neviezol ani vo Fabii II, to by si písal inak, chlapče.
neregistrovaný "*pepa*"
29. 7. 2009 09:24
Re: Co jsme se dozvěděli?
Ehm a jak? Já jezdil jak Ibizou tak Fabií a volil bych Fabii. Fabia byla poslední se starší podvozkovou platformou než má nová generace Pola a Ibizy a jako taková porážela starší Polo a ostatní s přehledem. To že je nový podvozek lepší než starší je samozřejmé. Že by investovali hromadu peněz do nové platformy a ta byla horší než stará-to si může myslet jen blázen. Fabia rozhodně nemá špatný podvozek a celkově interiér má lepší než Ibiza. Nové Polo je lepší než Fabia, ale to se dalo všeobecně čekat.
Avatar - ethicon
30. 7. 2009 14:08
Re: Co jsme se dozvěděli?
tá "nová" koncernová platforma sa od tej "starej" líši akurát tak rázvorom (je väčščí)technicky sa tu moc toho nedá moc vymyslieť vpredu Mac Pherson vzadu priečka so skrutným stabilizátorom...tolko penazí vývoj takejto "novej" platformy asi nestál... ale marketingovo to VW zase velmi dobre predal..údahjne nová platforma >:-[]
neregistrovaný "507--"
29. 7. 2009 14:20
Re: Co jsme se dozvěděli?
Čo si taký arogantný? Čo sa stalo? Nerozumiem tomu. A načo sa mám s Fabiou II zviesť?
30. 7. 2009 09:12
Re: Co jsme se dozvěděli?
Kde vidíš aroganciu? Nesúhlasím s niektorými vecami, čo si napísal.
Polo je krajšie ako Fabia, ale kupodivu (možno subjektívne) priestorovo slabšie, aj keď ani Fabia sa, najmä na šírku, nemá čím chváliť.
Z plastov v Ibize sa smeje iba blázon, sú tvrdé a majú tvary vybočujúce so zaužívaných konceptov, ale sú kvalitné a ľahko sa udržujú. Pozri si palubku vo Fabii detailnejšie - napríklad cez špáry okolo spínačov vidno "črevá", tvarovo to tiež nie je žiadne umelecké dielo. Tiež sa dá s úspechom pochybovať, že auto na novej väčšej platforme nebude mať lepšie vlastnosti ako auto na platforme o generáciu staršej.
S Fabiou II by si sa mal zviesť, aby si aspoň vedel, o čom píšeš, čísla z testov nie sú vždy najrelevantnejšie údaje. Autá nie sú dobré a lepšie len podľa objektívnych ale z veľkej časti aj podľa subjektívnych hodnotení...
neregistrovaný "507--"
30. 7. 2009 12:25
Re: Co jsme se dozvěděli?
Veď to, že Fabia nemá lepšie jazdné vlastnosti ako Ibiza som nepopieral.
PLasty v Ibize? Já som v nej sedel. Ver mi. Zlícovanie ešte lepšie ako u Fabie, ale na tvrďasy dnes už proste nikto nie je zvedavý.
neregistrovaný "spirpin"
29. 7. 2009 21:20
Re: Co jsme se dozvěděli?
"Pri Pole nemá šancu, to je jasné." To myslíš vážně? Porovnej si třeba jen prostor na zadních sedadlech. Rozdíl jako hrom, a to je přitom Fabia postavená na starší platformě než nové Polo.
Avatar - masO
28. 7. 2009 18:44
OT: Ferrari 458 Italia fotky
[odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "507--"
28. 7. 2009 20:00
Re: SUPERŠPORT? SUPERHNUS!
Veľmi ti ďakujem za fotky, no zároveň si mi nejak pokazil náladu. Ferrari s čínskymi svetlami, čo vyzerajú jak chápadla chobotnice? To sa po tom Mite a Milane už celkom zbláznili v Taliansku?
28. 7. 2009 22:21
Re: OT: Ferrari 458 Italia fotky
Superhnus vidím teraz, stačí mrknúť sa na nadpis tvojho príspevku.
Avatar - ethicon
30. 7. 2009 14:28
Re: OT: Ferrari 458 Italia fotky
v Quatroruote sú nové obrázky Milana...aj s popisom techniky..od superhnusu to má naozaj daleko...je postavené na novej C-Evo platforme vpredu Mac Pherson vzadu modifikovaný podvozok z Brava takzv. 3-link.