Ford se jako jediný z americké „velké trojky“ vyhnul bankrotu. To ale neznamená, že modelové portfolio jeho tří značek Ford, Lincoln a Mercury nečekají v nejbližších letech rozsáhlé změny.
To je to oživení trhu. Za pár let amíci začnou řvát, že jim to chybí a kola se budou točit dál. Nedovedu si představit, jak John Brown jezdí po klondajku ve fiestě.
presne tak, podľa mňa si to časom trh znovu vyžiada a mastodonty sa s väčšou alebo menšou pompou vrátia na scénu...cyklus ako s otepľovaním a ochladzovaním planéty...vo sfére automobilového priemyslu zavládli časy ochladzovania, ale to sa zase spraví...
Presne tak, i po ropnej kríze v sedemdesiatych sa zdalo, ze vymrú osem- a viacvalce, a vida, kolko ich premáva nielen v Amerike. Pribudne viacero Eco/Green/Blue a iných verzií, pár skutocných hybridov a V8-icky sa nebudú tak hlasno propagovat, ale obmedzenia na 50 kW na auto sa este nebudú konat. ;-)
Přesně, akce vyvolá reakci a až eko-šílenství pomine, auta se začnou zvětšovat, válce přibývat a radost z jízdy ať už to máš rád brutus nebo leháro se zase vrátí... ;-)
a tim take odchazi to, co delalo Ameriku Amerikou - sbohem V8, sbohem zadni tuha napravo a sbohem listova pera! ;-\ ! Jeste ze nam nejaky ten rok ponechaji alespon ten F150 ve vyrobe...
...i kdyz nedavno jsem to nekde videl a trochu me ta velikost prece jen trochu prekvapila 8-s
Tak ja si myslim, ze o vozy ako F 150 alebo Dodge RAM asi neprideme, toho by som sa nebal. Ci uz budu take "stodoly" ako teraz, alebo o 30 cm kratsie to je uz vedlajsie (a mne to chybat nebude). Skor ma zaujima osud parnikov ako je napr. F 350!!!
PS: budu ti listoe pera chybat? v pick-upoch budu navzdy (koli nosnosti) a ked sa vytratia z "SUV" tak to podla mna len dobre...ved to je uz v dnesnej dobe hamba ci nie?
Listova pera urcite pro zadni tuhou napravu nejsou nic, za co by se muselo stydet. Naopak, nejen kvuli nosnosti, ale i vedeni tuhe napravy je rozhodne lepsi!
O jinem je to samozrejme u nezavislych zadnich naprav. Tam nedava listove pero ten smysl a nema tam ani misto...
Tak jeden můj kámoš V3Sku má a jak si jí považuje. Nedávno sehnal fungl novou kabinu a jako víkendovej relax si zvolil montáž na auto. Když to měl hotový, okamžitě posílal MMS-ky na všechny strany .
F150 a F350 jou skoro stejne velky a v predchozich generacich byl i v podstate stejny desing
dodge RAM1500 a RAM3500 bez napisu na boku nerozeznas pokud se nekouknes pod sasi. To cislo oznacuje nosnost
1/4t, 1/2t, 1t
Je pravda ze v SUV a off road som doma, no ale o americke modely sa nezaujimam... Nehladam na nete rozmery F 150 a 350, no tusim, ze druhy menovany je ovela vecsi nie? ved na F150 sa neda dat dvojmontaz vzadu a rozsirenie ci hej? neverim, ze toto:
[odkaz]
a toto:
[odkaz]
su rovnake rozmery. Narokom som poslal starsie generacie, ktore som videl aj nazivo. Ze sa da 350-ka kupit bez dvojmontaze to viem, no ze sa da F 150 kupit rozsirena a natiahnuta?? uz neviem ako to je u novych modeloch, ako som pisal, ameriky pod drobnohladom nemam... Myslel som tie starsie.
Ide skor o to, aký exot tam bol, myslím, ze este vacsí, ako u nás napr. Chevrolet Tahoe 6,0 V8 ci Dodge Viper 8,2 V10... A hlavne v USA stál viac nez Lincoln Town Car 4,6 V8...
Ale to je jen nemecka reklamni kampan jak prodat vic jejich TDi v US, (protoze s hybridy jim ujel v US vlak), nemecka "clean" nafta od VW a BMW neni nic co by bylo opravdu tak prinosne pro US.
Lincoln bude dělat auta na podvozku Focusu? Zdá se že v USA někdo zase myslel něčím jiným než hlavou. Tímhle ty značky akorát pohřbí. Vypadá to tak že US značky se pokouší opustit svoji oblast trhu a zaměřit se jen na oblast kde budou přímo konkurovat levnějším japonským značkám. Tím ztratí image co si budovali až doteď.
Jinak si myslím, že ta snaha o malá okologická auta není v USA zase tak horká. Mají platy zhruba 10x vyšší než my a benzín za 15 korun litr. Jde jen o jakousi módu "vypadat ekologicky" ale ta zase v USA rychle odezní. Narozdím od nás budou mít ropy vždycky dost protože si pojistili Irák, mají Aljašku a jakési ropné písky kde jdou obrovské zásoby čekající na vytěžení. U nás to bude přesně naopak - ropu co bereme dnes my začne brát Čína a Indie...
Průměrný plat v USA je 35 až 38.000 USD ročně, zdanění je vyšší (cca 32%), nemocenskou si platit můžeš, ale nemusíš, totéž platí pro důchod (pokud neděláš pro "vládu" jak říkají Američané...), takže ten desetinásobek je nesmysl. V USA je to těch cca 684 tis brutto, u nás 282 tis taky brutto. Takže je to něco víc než dvojnásobek. Ti, co to tam vyzkoušeli (nemyli ani nádobí ani nevykládali zboží v Kmartu) byli poněkud překvapeni. A ne příjemně. Na druhou stranu doktoři a právníci mají 120 až 150 tis. USD ročně - tedy víc, než stejná kategorie u nás. Ale to jen tak na okraj....
dobre si to zhrnul co sa tyka tych platov. CR a aj SR su tak na urovni platov 1/2 z USA, este dodam u nich je klima drsnejsia, a vzdialensoti vacsie, takze minu viac na elektriku, vodu, teplo a pod. Ano, benzin stoji polovicu,ale maju ovela vascie vzdialenosti a kedze aj auta, tak potom aj tak maju vacsie vydaje na naftu. Takze sa im pri vascich vzdialenostiach vyplacaju aj uspornejsie auta