Novinky
opravdu se stává "lídrem" v elektro vozech.myslím ,že běžný dojezd 200 km je pro normálního člověka víc než dostatečným.nikdo netvrdí,že se třeba za pět let dojezd nezvedne na pětinásobek.technologie jde dopředu vysokým tempem.a k designu je potřeba dodat,že by málo kdo asi chtěl auto typu pivo2.jinak myslím,že cesta vede tímto směrem a nissanu fandím...
200km je dostatecny dojezd pro auto typu mestske vozitko, ne pro rodinny vuz. Mimochodem na jinem webu je uvaden dojezd 160km. To nedojede ani z Prahy do Brna bez hodinove zastavky na dobijeni.
Dojezd na 5ti nasobku muze byt jiz dnes, jen by to auto bylo neprodejne, protoze by bylo astronomicky drahe. I kdyz cena baterii pujde dolu, povazuji za malo pravdepodobne, ze za 5 let klesne na 30% soucasne ceny. Za 10 let mozna.
Dojezd na 5ti nasobku muze byt jiz dnes, jen by to auto bylo neprodejne, protoze by bylo astronomicky drahe. I kdyz cena baterii pujde dolu, povazuji za malo pravdepodobne, ze za 5 let klesne na 30% soucasne ceny. Za 10 let mozna.
Zaujímavé, ako dobre ovládaš dôvody, ako a prečo nie, namiesto hľadania spôsobu ako a prečo áno. A ešte mi vysvetli, prečo by dojazd do 200 km mal byť vhodný iba pre mestské vozítko. Koľko vozov veľkosti Tiidy najazdá denne viac ako zmienených 200 km? Asi by si sa divil, ale drvivá väčšina rodinných vozov tejto triedy väčšinu dňa proste stojí. Jazdia do práce a domov, na nákupy, do okresného mesta na úrady, cez víkend na návštevu k babke. Vezmeš ženu, deti, a idete niekam do nákupného centra, do kina, alebo pár km za mesto k vode. Na to skutočne treba viac ako mestské mini.
Na dovolenku autom ideš raz ročne, ak vôbec, lepšie je odviezť sa len na letisko, nie? Skutočne, mimo dovolenky takýto voz môže vyhovovať skutočne širokému spektru zákazníkov. Pokiaľ bude aj cena priaznivá a tentoraz naftárska lobby neurobí žiadny škrt, niet dôvodu na neúspech.
Ak to vezmem reálne, minimálne na 90% mojich potrieb by takýto voz vyhovoval.
Na dovolenku autom ideš raz ročne, ak vôbec, lepšie je odviezť sa len na letisko, nie? Skutočne, mimo dovolenky takýto voz môže vyhovovať skutočne širokému spektru zákazníkov. Pokiaľ bude aj cena priaznivá a tentoraz naftárska lobby neurobí žiadny škrt, niet dôvodu na neúspech.
Ak to vezmem reálne, minimálne na 90% mojich potrieb by takýto voz vyhovoval.
Podle tisku se podarilo dojet tomuto vozu AZ 160 km. Jenomze v horskem terenu nebo za velkych mrazu je to mene. Odecti si nejakou "rezervu v nadrzi" rekneme 30km (ktera je bezna u soucasnych aut). Zjistis, ze dokud nebudou dobijeci stanice vsude kam pojedes, nemuzes s takovym vozem bez obav vyrazit na delsi vylet, nez 60km tam a 60 km zpatky.
Dojet z Prahy do Brna za praci, z Prahy do Krkonos ci z Blavy do Tater lyzovat, z Blavy do Kosic za rodici, z mesta na chatu, ktera je dale nez 60km atd atd je preci bezny ukol rodinneho vozu. Ja jednoduse neverim, ze by se auto, ktere to nezvladne a pritom bude stat vyrazne vice nez bezny rodinny vuz mohlo masove prodavat.
Jsem velky priznivce modernich technologii a elektromobilu zvlast. To ale neznamena, ze budu zavirat oci pred evidentnimi problemy, ktere zatim tyto technologie maji. Tim muzu elektromobilum jenom uskodit. Ale ty problemy maji reseni jiz dnes. Jmenuje se plugin hybrid s extenderem - dobijecim spalovakem. Vsechny ty ulohy o kterych pises bohate zvladne jako elektromobil, ale kdyz je potreba, pojede stejne daleko jako bezne auto. To je to spravne reseni pro tuto dobu. Na ciste elektromobily ve tride rodinnych vozu je jednoduse brzo.
Dojet z Prahy do Brna za praci, z Prahy do Krkonos ci z Blavy do Tater lyzovat, z Blavy do Kosic za rodici, z mesta na chatu, ktera je dale nez 60km atd atd je preci bezny ukol rodinneho vozu. Ja jednoduse neverim, ze by se auto, ktere to nezvladne a pritom bude stat vyrazne vice nez bezny rodinny vuz mohlo masove prodavat.
Jsem velky priznivce modernich technologii a elektromobilu zvlast. To ale neznamena, ze budu zavirat oci pred evidentnimi problemy, ktere zatim tyto technologie maji. Tim muzu elektromobilum jenom uskodit. Ale ty problemy maji reseni jiz dnes. Jmenuje se plugin hybrid s extenderem - dobijecim spalovakem. Vsechny ty ulohy o kterych pises bohate zvladne jako elektromobil, ale kdyz je potreba, pojede stejne daleko jako bezne auto. To je to spravne reseni pro tuto dobu. Na ciste elektromobily ve tride rodinnych vozu je jednoduse brzo.
to co uvádíš ,jsou případy více-méně "vyjimečné",zkus si sám přiznat kolikrát v týdnu najedeš víc než 100 km.takže nejenom městská auta zatím nepotřebují výrazně větší dojezd.ale nyní je to jenom začátek a za rok za dva se ukáže,jaké jsou možnosti.vždyť i auta se spalovacím motorem před 100 lety taky neujela 1000 km na jednu nádrž,potažmo dnešní standartní výbavu...
Kdo jezdi tak malo, pro toho uz nema vubec smysl uvazovat o elektromobilu. Minimalne v nasledujicich 10ti letech, nez cena baterii klesne. Elektromobil bude jeste leta vyrazne drazsi reseni nez benzin ci naftak. Aby se vyplatila vyssi pocatecni investice, musi se najet hodne kilometru. Podobna problematika jako benzin kontra naftak. Teprve vetsi najezdy davaji drazimu reseni smysl. Z tohoto pohledu nedava rodinny elektromobil postaveny na kratke jizdy smysl vubec.
A nie! A ani bohovi nie! Nie je to dobré, nemá to zmysel, nechceme to! A ešte raz nie! >😁
no počkej,až petrobaroni utáhnou kohoutky,co pak budeš psát.už si nepamatuješ loňských 150$ za barel 😒 .to může přijít jedna dvě a pak bude ev v pohodě 😉
To samozrejme. Cena ropy je promenna, ktera meni uplne vse. A nenadale prudke skoky, budou mit nepredvidatelne prudke dusledky.
Ale to stale nemeni nic na tom, ze plugin hybrid je v nasledujicich letech pro zpusob jezdeni o kterem pisete vyhodnejsi nez cisty elektromobil. A ja, kdybych se mel rozhodnout mezi elektromobilem se kterym muzu jezdit po meste, ale uz ne na chatu nebo na dovolenou a plugin hybridem, ktery je pro bezne jezdeni take elektromobil ale pri tom mne neomezuje dojezdem a se kterym muzu jezdit kam chci, i mimo zatim neexistujici site dobijecich stanic, rozhodnu se dnes jednoznacne pro plugin hybrid. A jsem si skoro jisty, ze vy, kdyby jste jenom hypoteticky nediskutovali, ale stali pred volbou jestli utratit realne a tezce vydelane penize za stroj s provoznimi omezenimi, nebo za stroj bez tecto omezeni, tak by revolucni zapal pohasl a rozhodli by jste se nakonec stejne jako ja - elektromobil s extenderem - plugin hybrid.
Ale to stale nemeni nic na tom, ze plugin hybrid je v nasledujicich letech pro zpusob jezdeni o kterem pisete vyhodnejsi nez cisty elektromobil. A ja, kdybych se mel rozhodnout mezi elektromobilem se kterym muzu jezdit po meste, ale uz ne na chatu nebo na dovolenou a plugin hybridem, ktery je pro bezne jezdeni take elektromobil ale pri tom mne neomezuje dojezdem a se kterym muzu jezdit kam chci, i mimo zatim neexistujici site dobijecich stanic, rozhodnu se dnes jednoznacne pro plugin hybrid. A jsem si skoro jisty, ze vy, kdyby jste jenom hypoteticky nediskutovali, ale stali pred volbou jestli utratit realne a tezce vydelane penize za stroj s provoznimi omezenimi, nebo za stroj bez tecto omezeni, tak by revolucni zapal pohasl a rozhodli by jste se nakonec stejne jako ja - elektromobil s extenderem - plugin hybrid.
To nie je tak trochu mrhanie, dva rôzne pohony v jednom aute?
To je bezpredmetna uvaha. Je lhostejne, kolik pohonu je v aute. Pro drtivou cast zakazniku je dokonce jedno, kde ten motor je. Otazka je, jake vysledne uzivatelske vlastnosti cela technologie ma. Je plugin hybrid (50km baterie + maly spalovaci motor) levnejsi nez elektromobil (200km baterie)? Ano JE. Poskytuje delsi dojezd? Ano poskytuje. Je hybrid snad tezsi nez vuz s velkou baterii. Neni, paradoxne dokonce muze byt i lehci. Je spolehlivy? Ano, muze byt. Napr. Prius okupuje vzdy prvni pricky tabulek spolehlivosti. Je snad drazsi udrzba? Neni, spise naopak. To zjisti kazdy, kdo bude za 15 let menit velkou baterii. Tak proc by me melo zajimat, kolik pohonu je v aute? At jich tam je treba 10 kdyz to bude levnejsi, vykonnejsi a spolehlive jak elektromobil.
Tvrdenia bez podkladu. Drahšia údržba? Môže byť. Viac technologických uzlov, zložitejšia elektronika aj elektroinštalácia, to sú zdroje prípadných problémov. Nebude spoľahlivosť Priusu najmä v tom, že je to Toyota a model ako taký je jej vlajkovou loďou pokroku?
O lacnejšom aute by som tiež mohol s úspechom pochybovať, viac techniky jednoducho nižšiu cenu mať mať nebude.
Na dlhé cesty klasika alebo hybrid, na kratšie elektrika, aký máš teda problém? >😁
O lacnejšom aute by som tiež mohol s úspechom pochybovať, viac techniky jednoducho nižšiu cenu mať mať nebude.
Na dlhé cesty klasika alebo hybrid, na kratšie elektrika, aký máš teda problém? >😁
Tvrzeni s podklady. Baterie pro dojezd 200 km stoji statisice. Jeji vymena bude stat nekolikanasobne vice, nez cokoliv co zaplatis za udrzbu bezneho vozu ci hybridu. Spolehlivost - Prius ukazuje, ze to proste jde a samotna slozitost technologie nutne nevede k nespolehlivosti. I slozita elektricka cast je vzdy spolehlivejsi nez mechanika. Cena - maly elektromobil Mitsubishi Miev s dojezdem 100km stoji stejne jako velky Prius. Problem je, kdyz nekdo udela rodinny elektromobil pro dlouhe cestovani s malym dojezdem. To proste nedava smysl. To je protimluv. Neco jako luxusni Trabant ci levny RollsRoyce.
Pokiaľ to budeš vyrábať ako exota na kolene pre pár ľudí, bude to pekelne drahé. Ak budeš vyrábať slušnejšie série, bude to drahé, ale nie nedostupné (Prius). Ak nájdeš dobrý kompromis a začneš to búchať vo veľkom, cena pôjde hlboko dolu a bude mať zymsel si to kúpiť. Jednoduchá logika.
Inak neviem, kde stále berieš ten veľký rodinný automobil na dlhé cesty...okrem teba ho tu nespomenul tuším nikto, a ja vôbec nie. Tak čo s ním stále máš?
Inak neviem, kde stále berieš ten veľký rodinný automobil na dlhé cesty...okrem teba ho tu nespomenul tuším nikto, a ja vôbec nie. Tak čo s ním stále máš?
Vsak rikam, za par let no problem. Dnes - predcasne. Pokles cen baterii nebude pres noc. Pocitej nejmene 5 (ale spise 10) let nez se to dostane do relaci, ze se to vyplati i pro male najezdy.
PS Tiida je nizsi stredni, coz je u nas (na Slovensku treba ne) kategorie, kterou si rodiny kupuji jako rodinny vuz, od ktereho se ocekava jako samozrejmost, ze rodinu dopravi na dovolenou.
PS Tiida je nizsi stredni, coz je u nas (na Slovensku treba ne) kategorie, kterou si rodiny kupuji jako rodinny vuz, od ktereho se ocekava jako samozrejmost, ze rodinu dopravi na dovolenou.
je zajimavé,že i tojota připravuje na příští rok produkci čistého ev..
Pritom je to tak jednoduché - každý si zváži, či mu stačí auto s krátkym dojazdom alebo nie, a aj podľa toho zvolí typ pohonu. Žiadny radikalizmus - čistý elektromobil nevytlačí klasické autá, doplní ich ako zaujímavá alternatíva. preto tvrdenie, že na elektromobil je ešte skoro, považujem za scestné.
Ze uz by ti to dochazelo? Kdo jezdi mene, tak jak jsme o tom diskutovali, nekoupi si velky elektromobil, protoze se mu ta investice jeste dlouho nezaplati. Proto je velky rodinny elektromobil, s vysokou porizovaci cenou a kratkym dojezdem marketingovy omyl.
Je smutne, ze ani po hodinove diskuzi k tobe nedorazilo ta zprava o ktere hovorim. Ja vubec nerikam, ze na elektromobil je brzo. Ja rikam, ze je brzo na velky rodinny elektromobil s malym dojezdem. V segmentu rodinnych vozu muze dobre fungovat plugin hybrid (boha vzdyt je to taky vlastne elektromobil jen s mensi a levnejsi baterkou a bez omezeni dojezdu diky extenderu). Jinak muze elektromobil fungovat dobre tam, kde se nepozaduje velke vykony (dojezdy) - mestske auto, nebo tam, kde priplatit si za vetsi baterii neni problem - exkluzivni sportaky. Ale na rodinne vozy zatim jednoduse ta technologie neposkytuje dostatecny pomer cena/vykon. A jeste leta poskytovat nebude
Je smutne, ze ani po hodinove diskuzi k tobe nedorazilo ta zprava o ktere hovorim. Ja vubec nerikam, ze na elektromobil je brzo. Ja rikam, ze je brzo na velky rodinny elektromobil s malym dojezdem. V segmentu rodinnych vozu muze dobre fungovat plugin hybrid (boha vzdyt je to taky vlastne elektromobil jen s mensi a levnejsi baterkou a bez omezeni dojezdu diky extenderu). Jinak muze elektromobil fungovat dobre tam, kde se nepozaduje velke vykony (dojezdy) - mestske auto, nebo tam, kde priplatit si za vetsi baterii neni problem - exkluzivni sportaky. Ale na rodinne vozy zatim jednoduse ta technologie neposkytuje dostatecny pomer cena/vykon. A jeste leta poskytovat nebude
Nemáš pravdu. Jediným problémom veľkého rodinného auta je jeho veľká hmotnosť - vyplývajúca z veľkých rozmerov aj potreby väčšieho počtu bateriek. Zas Tiida nie je tak hrozne veľká, naopak, pre mnoho rodín primeraná, s výkonmi podobnými ako majú menšie elektromobily. Vyššia cena je jasná, ale zas nie nadlho, väčším rozšírením pôjde samozrejme cena dolu.
Ten tvoj hybrid nie je z opačného pohľadu nič iné, len elektromobil s menším počtom bateriek, ale namiesto nich má spaľovací motor. Čiže cenovo plus mínus možno to samé, akurát zájdeš ďalej, ak teda okrem strčenia vidlice do zásuvky nezabudneš aj natankovať. Ale ten dlhý dojazd, ako som už písal, každý nepotrebuje. Ja tiež jazdím častejšie krátke trasy, pritom potrebujem do auta nacvakať celú rodinu a často aj nemálo batožiny, a to mestský automobil, hoci na elektrinu, nemá šancu zvládnuť.
Takže s Tebou rozhodne nesúhlasím a tvrdím, že čistý elektromobil veľkosti nižšej strednej (ako je Tiida), s dojazdom 160-200 km má zmysel a rozhodne neprišiel privčas.
Ten tvoj hybrid nie je z opačného pohľadu nič iné, len elektromobil s menším počtom bateriek, ale namiesto nich má spaľovací motor. Čiže cenovo plus mínus možno to samé, akurát zájdeš ďalej, ak teda okrem strčenia vidlice do zásuvky nezabudneš aj natankovať. Ale ten dlhý dojazd, ako som už písal, každý nepotrebuje. Ja tiež jazdím častejšie krátke trasy, pritom potrebujem do auta nacvakať celú rodinu a často aj nemálo batožiny, a to mestský automobil, hoci na elektrinu, nemá šancu zvládnuť.
Takže s Tebou rozhodne nesúhlasím a tvrdím, že čistý elektromobil veľkosti nižšej strednej (ako je Tiida), s dojazdom 160-200 km má zmysel a rozhodne neprišiel privčas.
Uvidis, ze az bude na aute finalni cenovka, tak zjistis, ze pro kratke trasy a maly najezd to auto nedava smysl. Stejne jako se dnes pro male najezdy nevyplati naftak. Jednoduse zjistis to co rikam, ze pro ten ucel, jaky si malujes to nema smysl. Nova a draha technologie vyzaduje vyssi najezd, aby se zaplatila. Minimalne dokud benzin nebude za nasobek dnesni ceny. Coz muze byt brzo, ale taky nemusi. Samozrejme jednou bude benzin drahy a baterie levne. Proto uplne v prvnim prispevku rikam, ze to auto nema smysl pro nasledujicich par let. Jednim slovem predcasne. Potom uz samozrejme bude situace jina.
Pri dnešných cenách sa vyplatí mnoho aj nemalých vozov, ktoré do krízy stáli majland...
Najväčšou brzdou vývoja sú ľudia s podobným zmýšľaním ako máš ty. Na zníženie ceny najviac pôsobí rozšírenie produktu, a na to, aby sa produkt rozšíril, je nutné ho začať vyrábať a predávať. Hoci s minimálnym ziskom alebo spočiatku dokonca so zakalkulovanou stratou.
Ak si povie každý, že dnes to ešte nemá zmysel, a proste si to nekúpi, tak to môžu rovno zabaliť kašlať na to.
Naopak, je najsprávnejšia doba, silnejú ekologické aj ekonomické tlaky a elektrický pohon sa stále viac dostáva do povedomia verejnosti. Či sa ti to páči, alebo nie, práve načrtnutá realita v podobe už celkom slušného elektroauta môže vyhovieť mnohým. A o cenu sa nebojím. Má ísť o bežne použiteľné auto pre širokú verejnosť, teda musí byť predajné.
Ešte raz - také auto má zmysel. Nie každý potrebuje alebo chce auto na nájazd viac ako 200 km denne. A druhý, podľa mňa možno dôležitejší zmysel tkvie v dláždení cesty elektrickej budúcnosti. Vývoj proste nezastavíš, a aby niekam dospel, musí niekedy a niekde aj reálne začať a preverovať sa praxou.
Najväčšou brzdou vývoja sú ľudia s podobným zmýšľaním ako máš ty. Na zníženie ceny najviac pôsobí rozšírenie produktu, a na to, aby sa produkt rozšíril, je nutné ho začať vyrábať a predávať. Hoci s minimálnym ziskom alebo spočiatku dokonca so zakalkulovanou stratou.
Ak si povie každý, že dnes to ešte nemá zmysel, a proste si to nekúpi, tak to môžu rovno zabaliť kašlať na to.
Naopak, je najsprávnejšia doba, silnejú ekologické aj ekonomické tlaky a elektrický pohon sa stále viac dostáva do povedomia verejnosti. Či sa ti to páči, alebo nie, práve načrtnutá realita v podobe už celkom slušného elektroauta môže vyhovieť mnohým. A o cenu sa nebojím. Má ísť o bežne použiteľné auto pre širokú verejnosť, teda musí byť predajné.
Ešte raz - také auto má zmysel. Nie každý potrebuje alebo chce auto na nájazd viac ako 200 km denne. A druhý, podľa mňa možno dôležitejší zmysel tkvie v dláždení cesty elektrickej budúcnosti. Vývoj proste nezastavíš, a aby niekam dospel, musí niekedy a niekde aj reálne začať a preverovať sa praxou.
Zasadni omyl. Elektromobilum nepomuze, kdyz se zacnou vyrabet ve tridach, kde nestaci na konkurenci. Naopak jim to velmi uskodi. Elektromobily ziskaji ve verejnosti na dlouha leta nalepku drahe a neefektivni technologie, s nedostacujicimi vykony. A zmenit spatne jmeno je mnohem obtiznejsi nez zacit z nuly v okamziku, kdy uz v danem segmentu budou konkurenceschopne. Pro elektromobily je spousta mista v mestskych autech, mest. dodavkach, premiovych vozech a sportacich. Tady se da vyroba rozjet a ceny snizit. Vyroba v segmentech, kde budou nekonkurenceschopne opravdu elektomobily jen poskodi. Nadseni nemuze kompenzovat techologickou nedotazenost. To vzdy konci prusvihem.
pětkrát do týdne jezdím 200km trasu. Zmiňovaný elektromobil by pro mne tedy byl nepoužitelný. Bohužel
Myslím, že 200 km zase nie je tak vzdialená méta. Jazdiť "na knap" nie je určite nič príjemné, ale ako som už napísal, kto vlastne vraví, že elektromobily majú nahradiť súčasnú klasiku? Spaľovacie motory tu budú ešte hodne hodne dlho, iba už nebudú mať 100% podiel, ale nižší a postupne sa bude znižovať. To je všetko. 😉
Jak tě tak čtu, tak ty jsi snad z Kazachstánu a nejbližší sámošku máte 70 km daleko, co? >😁
Tak rodinne auto, ktere potrebuje nase rodina rozhodne musi umet dojet dal nez 60km tam a 60km zpatky. Musi dokonce umet dojet dal nez do samosky. Na tom bych tedy trval.
Tak Tiida není čistě rodinné auto pro evropana, natož pro Japonce, kde je primárně určeno. V ČR se ani prodávat nebude. V Japonsku těch 60 km stačí a dokoupit si k tomu ještě jedno opravdové rodinné auto, tak mi 120 km dojezd bohatě na 95% týdenní popojížděk stačí.
No to jsme u toho. Kdyz si koupis takovy elektromobil, tak potrebujes jeste druhe auto, ktere nema omezeni dojezdu. Neni tedy rovnou lepsi koupit si pluginhybrid? 95% tydennich pojizdek - elektromobil, ale zvladne i delsi vylety. A jeho cena rozhodne bude nizsi, nez kolik by jsi musel zapatit za elektromobil + rodinne auto. Dokonce nejspise bude nizsi nez samotny elektromobil.
Keďže v rodine bezpodmienečne potrebujem dve autá, v tom by som problém nevidel. A s cenou sa netráp, dnes sa dejú aj veci, o ktorých by sa nám pred krízou ani nesnívalo...
Dost rodin ma dve auta, ale drtiva vetsina z nich ma jedno mensi, levne, mestske a jedno velke, drahe, rodinne. Rodin, ktere maji jedno drahe rodinne a druhe jeste drazsi a taky rodinne je opravdu jen zlomek - hornich 10tis. Ani by to nedavalo smysl. Druhe auto je zamerne jine aby plnilo ukoly pro ktere je velke rodinne auto nevhodne. Dojizdeni do prace, po meste, na nakup a jine denni bezne ukoly. Dve stejna auta opet nedavaji prilis smysl.
160km na polovicu je 80 a nie 60, teda aspoň v lepších rodinách. Predpoklad je, že dojazd sa časom bude zvyšovať, nie opačne...
Ja bych si z dovolenim rad nechal v nadrzi rezervu na objizdky, kopce atd. Mimochodem to je na celou novou diskuzi, cemu vyrobci rikaji dojezd 160km. Zatim na to nejsou zadne normovane cykly a vyrobci na to hresi. Je to za prve bez rezervy, proste kolik se jim podarilo ujet nekde na okruhu, nez se to uplne zastavilo. Je to v nejakem neprilis narocnem terenu - kopce dojezd o poznani snizuji. A neni to za mrazu, kdy kazda baterie ztraci minimalne procenta kapacity. Takze kdyz vyrobce uvadi dojezd 160km a ja rikam 2x60km tak to jsem asi na horni hranici toho, co auto v realne situaci dokaze. Ja vidim, ze ty si ty elektromobily ve svatem nadseni dost idealizujes. Realita je jina nez tiskove zpravy automobilek.
Isteže, na druhú stranu prvý sériový model neber za koniec vývoja, po odskúšaní doma možno Japonci ponúknu do sveta sofistikovanejší voz, možno aj s papierovo dvojnásobným dojazdom. Si príliš skeptický.
mimoto jim jdou na ruku vlády v usa,izraeli,portugalsku,japonsku,dánsku,… podpora téměř ze všech stran...
prostě bych to černě neviděl,přijde mě to smysluplnější,nežli priusy apod...
prostě bych to černě neviděl,přijde mě to smysluplnější,nežli priusy apod...
Jiste. At postavi stroje v segmentech, kde jsou EM konkurenceschopne jiz dnes - mestske EM, premiovky a sportaky. Na nich si technologii zlevni. Pak mhou vstoupit do segmentu kde jeste dnes s elektromobily konkurenceschopni nejsou. Koneckoncu netvrdim zadne hamoty. Delaji to tak vsechy automobilky. Zacinaji se sportaky, premiovkami ci mestskymi vozy. Pouze Nissan-Renault to zkousi s beznymi vozy v nizsi stredni tride a ja tvrdim, ze vykrocili spatnou nohou. Je to predcasny krok, ktery jim v nejblizsich letech prinese vice problemu nez uspechu.
Mnohem ekologictejsi a levnejsi v provozu je diesel. Treba stary TDI 66 jezdici na repkovou naftu. A navic to nebude rendlik v japonskem kabatu.
Riesenie spociva v rozmiestneni dobijacich stanic pre EV- ecka v zmysle parkovacich miest a platenie priamo kartou po odbere...
Zaparkujes, ides do prace alebo na plaz a medzitym sa auticko dobija. Zaplatis, odpojis a odchadzas...
Ziadne sci- fi!
Celkove koncepce ve stylu "vezmeme normální auto, vyhodíme motor, nacpeme tam baterky" je nesmysl. Elektromobil musí být tak od začátku koncipovaný. Pokud ne, je zbytečně těžký a co udělá zbytečných třeba 500 kilo s dojezdem je asi každému jasné. Blok baterií musí být nutně součástí konstrukce ne jen k autu přilepená věc. Taky nějaký minimotor "ze sekačky" s malou zásobou paliva na nouzové dobití baterek je naprosto nutný stejně jako solární články na střeše a kapotě.
Inak s tým, čo si napísal, plne súhlasím.