Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan EV-11: Tiida jako elektromobil na každodenní použití

Nissan představil prototyp EV-11, elektromobil na bázi hatchbacku Tiida, který je schopen každodenního provozu. Jeho produkční verze se představí v srpnu a k zákazníkům se dostane už příští rok.
Zpět na článek
28. 7. 2009 10:50
neregistrovaný "ssaaiibb"
28. 7. 2009 12:01
neregistrovaný "ssaaiibb"
28. 7. 2009 14:48
30. 7. 2009 12:26
28. 7. 2009 10:41
Predcasne narozene dite
Maly mestsky elektromobil dava smysl. Ale velky rodinny elektromobil s dojezdem cca 200km je predcasne narozene dite. Pro rodinny vuz je to proste malo. Vyvoj baterii jeste neni tak daleko, aby umoznil vyrobit rodinne auto konkurenceschopnych parametru (zejmena dojezdu) za akceptovatelnou cenu. Elektromobil, s dojezdem 50km a "prodluzovacem dojezdu" v podobe maleho spalovaciho motoru dava, minimalne v nadchazejicim desetileti, vetsi smysl. Muzeme Nissanu drzet palce, aby se to povedlo, ale obavam se, ze az opadne napor milovniku technologickych hracek, a bezni zakaznici budou konfrontovani se starosti zda na rodinnou dovolenou dojedou, nebo nekde zustanou viset, zajem o rodinne elektromobily znacne ochladne. Minimalne do te doby, dokud nenabidnou podobne provozni parametry, jako plugin hybridy typu Volt.
Rozbalit vlákno
21
neregistrovaný "ssaaiibb"
28. 7. 2009 10:50
Re: Predcasne narozene dite
Přesně jak to nebude mít dojezd cca 800 km tak to úspěch mít nebude.
28. 7. 2009 11:11
Re: Predcasne narozene dite
Ale i tak je to nepouzitelny. Co kdyz bude zvolena destinace 1000km? To ta rodina bude muset zakotvit 200km pred cilem a prespat nez se jejich milovany auticko zase nabije? IMHO je pohon z baterii slepa ulicka, resp. je pouzitelny opravdu jen na to dojizdeni do/z prace nebo na nakupy.
neregistrovaný "ssaaiibb"
28. 7. 2009 12:01
Re: Predcasne narozene dite
Musí se postavit nějaká rozumně nabíjecí stanice, ale v ČR :-O :-O :-O
28. 7. 2009 14:47
Re: Predcasne narozene dite
i v CR mestech us se planuje vystavba infrastruktury pro elektromobily, bohuzel zatim jen u soukromich spolecnosti, cos povede k problemum, ja jsem spracovaval vizualizace jednoho takoveho reseni pro jednu soukromou firmu a reseni to bylo velice jednoduche a zamerene prave na zakazniky s platebni kartou a mozne instalovat na vsech parkovistich kdekoliv ve mestech kde je i moznost elektricke site co se jen bude muset zavest ke kazdemu parkovacimu mistu, vypada to obdobne jako parkovaci hodiny v USA, jen s tim ze misto minci se plati kartou a misto ciferniku je tam terminal kde se voli kapacita dobyjeni a trci z toho navyjeci kabel s koncovkou
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2009 22:25
Re: Predcasne narozene dite
No ty budes tedy asi opravdu expert, ktery pro spolecnosti v "soukromich" rukou "spracovaval" navrhy "dobyjeni" s "navyjecim" kabelem. Opravdu ti to verim >:-[]
28. 7. 2009 11:28
Re: Predcasne narozene dite
Dojazd je diskutabilne slovo...

Riesenie spociva v rozmiestneni dobijacich stanic pre EV- ecka v zmysle parkovacich miest a platenie priamo kartou po odbere...

Zaparkujes, ides do prace alebo na plaz a medzitym sa auticko dobija. Zaplatis, odpojis a odchadzas...

Ziadne sci- fi!
28. 7. 2009 12:51
Re: Predcasne narozene dite
Ještě lepší by možná byly "tankovací stanice" kde by člověk nechal baterie a dostal jiné, dobité, za cenu natankované elektřiny. Jako je to dnes s PB lahvemi na benzínkách.
28. 7. 2009 14:12
Re: Predcasne narozene dite
To je neprůchodné. PB láhev se totíž doplňováním prakticky neničí, ale takhle bys třeba měl auto s baterkama po 20 dobíjecích cyklech a vyměnili by ti je za baterky po 1000 cyklech a to by se ti asi nelíbilo ;)

Celkove koncepce ve stylu "vezmeme normální auto, vyhodíme motor, nacpeme tam baterky" je nesmysl. Elektromobil musí být tak od začátku koncipovaný. Pokud ne, je zbytečně těžký a co udělá zbytečných třeba 500 kilo s dojezdem je asi každému jasné. Blok baterií musí být nutně součástí konstrukce ne jen k autu přilepená věc. Taky nějaký minimotor "ze sekačky" s malou zásobou paliva na nouzové dobití baterek je naprosto nutný stejně jako solární články na střeše a kapotě.
28. 7. 2009 15:45
Re: Predcasne narozene dite
Baterie by samozrejme byly pronajate od poskytovatele sluzby, takze starost o jejich stav je problem jeho. Ridicovi muze byt jedno, kolikrat byly dobijeny, pokud na ne ujede tolik, kolik si zaplatil.
30. 7. 2009 15:06
Re: Predcasne narozene dite
Nabíjanie je možné riešiť aj v priebehu desať-dvadsať minút, nikde nie je napísané, že to vždy musí trvať niekoľko hodín ako zo zásuvky doma.
Inak s tým, čo si napísal, plne súhlasím.
28. 7. 2009 14:43
Re: Predcasne narozene dite
us vidim jak na takovem miste menis baterky co vazej treba 100-200kg a jeste za stejnej typ kde kazda automobylka ma jine a jinde umistene, nehlede na to co us napsal megacruiser
28. 7. 2009 23:33
Re: Predcasne narozene dite
Jasne, ale predpokladajme, ze tie auta a baterky nebude vyrabat microsoft. To by som celkom uveril, ze sa vyrobci dohodnu a budes moct pouzit akekolvek baterie v akomkolvek aute.
28. 7. 2009 15:25
Re: Predcasne narozene dite
Ano. Pro mestske vozy je to urcite vhodne reseni. Ale predstav si, jak takhle jedes treba s rodinou do Chorvatska a kazdych 200km stavis na hodinove dobijeni. Tam skutecne prichazi do uvahy jedine ten vymenny system. A nez se to vybuduje a rozbehne v celoevropskem meritku, nez se na to auta uspusobi bude trvat leta. Proto pisu, ze cisty elektromobil v kategorii rodinny vuz, je minimalne pro nasledujicich 10 let predcasne reseni, na ktere jeste nenazrala doba.
29. 7. 2009 07:46
Re: Predcasne narozene dite
ty píšeš o dovolenkovom voze, nie o rodinnom :-)
29. 7. 2009 10:26
Re: Predcasne narozene dite
Na Slovensku dnes maji rodiny druhe auto urcene jen k odvozu na dovolenou. To jeste nemaji ani v Americe. Jednoduse pokrok. :-)
29. 7. 2009 22:52
Re: Predcasne narozene dite
Nie, na Slovensku chodíme na dovolenku oddychovať, nie sedieť celý deň alebo noc za volantom, aby sme sa dostali k moru. Dve-tri hodinky v lietadle ale sú predsa len podstatne príjemnejšie, ako sa viezť nacvakaní v aute a deliť sa o priestor s batožinou... >:D
30. 7. 2009 09:53
Re: Predcasne narozene dite
More neni jediny zpusob dovolene. Treba predloni jsem jezdil po Slovensku. Od zapadu k vychodu. A soude podle jazyka, ktery jsem tam slysel, bylo nas takovych mnoho. Na Male Fatre jako na Vaclavaku - jeden Pepik vedle druheho. Ano mohl jsem letet letadlem. Ale asi bych toho ze Slovenska mnoho nevidel.
30. 7. 2009 14:17
Re: Predcasne narozene dite
No hej, vy Češi ste cestovatelia...
Avatar - Ronault.
30. 7. 2009 14:43
Re: Predcasne narozene dite
Opatrně abychom se nepřehoupli k stejně trapným narážkám na Slováky 8-s :no:
30. 7. 2009 15:04
Re: Predcasne narozene dite
Ale čo sem pletieš narážky, tu sa o nich nikto ani nezmienil - s tým cestovaním je to pravda a vôbec to nebolo týmto spôsobom myslené. Češi precestujú podstatne viac ako Slováci, my viac sedíme doma. Podobne veľa cestujú Nemci, zase iné národy cestujú autom menej, takí Švajčiari napríklad. Takže netreba hneď povyskočiť pri spomenutí národnosti, ale treba to brať v kontexte. ;-)
29. 7. 2009 22:53
Re: Predcasne narozene dite
;-)
Avatar - pelikoš
28. 7. 2009 14:48
nissan jede
opravdu se stává "lídrem" v elektro vozech.myslím ,že běžný dojezd 200 km je pro normálního člověka víc než dostatečným.nikdo netvrdí,že se třeba za pět let dojezd nezvedne na pětinásobek.technologie jde dopředu vysokým tempem.a k designu je potřeba dodat,že by málo kdo asi chtěl auto typu pivo2.jinak myslím,že cesta vede tímto směrem a nissanu fandím...
Rozbalit vlákno
37
28. 7. 2009 15:36
Re: nissan jede
200km je dostatecny dojezd pro auto typu mestske vozitko, ne pro rodinny vuz. Mimochodem na jinem webu je uvaden dojezd 160km. To nedojede ani z Prahy do Brna bez hodinove zastavky na dobijeni.
Dojezd na 5ti nasobku muze byt jiz dnes, jen by to auto bylo neprodejne, protoze by bylo astronomicky drahe. I kdyz cena baterii pujde dolu, povazuji za malo pravdepodobne, ze za 5 let klesne na 30% soucasne ceny. Za 10 let mozna.
28. 7. 2009 22:30
Re: nissan jede
Zaujímavé, ako dobre ovládaš dôvody, ako a prečo nie, namiesto hľadania spôsobu ako a prečo áno. A ešte mi vysvetli, prečo by dojazd do 200 km mal byť vhodný iba pre mestské vozítko. Koľko vozov veľkosti Tiidy najazdá denne viac ako zmienených 200 km? Asi by si sa divil, ale drvivá väčšina rodinných vozov tejto triedy väčšinu dňa proste stojí. Jazdia do práce a domov, na nákupy, do okresného mesta na úrady, cez víkend na návštevu k babke. Vezmeš ženu, deti, a idete niekam do nákupného centra, do kina, alebo pár km za mesto k vode. Na to skutočne treba viac ako mestské mini.
Na dovolenku autom ideš raz ročne, ak vôbec, lepšie je odviezť sa len na letisko, nie? Skutočne, mimo dovolenky takýto voz môže vyhovovať skutočne širokému spektru zákazníkov. Pokiaľ bude aj cena priaznivá a tentoraz naftárska lobby neurobí žiadny škrt, niet dôvodu na neúspech.
Ak to vezmem reálne, minimálne na 90% mojich potrieb by takýto voz vyhovoval.
29. 7. 2009 10:14
Re: nissan jede
Podle tisku se podarilo dojet tomuto vozu AZ 160 km. Jenomze v horskem terenu nebo za velkych mrazu je to mene. Odecti si nejakou "rezervu v nadrzi" rekneme 30km (ktera je bezna u soucasnych aut). Zjistis, ze dokud nebudou dobijeci stanice vsude kam pojedes, nemuzes s takovym vozem bez obav vyrazit na delsi vylet, nez 60km tam a 60 km zpatky.

Dojet z Prahy do Brna za praci, z Prahy do Krkonos ci z Blavy do Tater lyzovat, z Blavy do Kosic za rodici, z mesta na chatu, ktera je dale nez 60km atd atd je preci bezny ukol rodinneho vozu. Ja jednoduse neverim, ze by se auto, ktere to nezvladne a pritom bude stat vyrazne vice nez bezny rodinny vuz mohlo masove prodavat.

Jsem velky priznivce modernich technologii a elektromobilu zvlast. To ale neznamena, ze budu zavirat oci pred evidentnimi problemy, ktere zatim tyto technologie maji. Tim muzu elektromobilum jenom uskodit. Ale ty problemy maji reseni jiz dnes. Jmenuje se plugin hybrid s extenderem - dobijecim spalovakem. Vsechny ty ulohy o kterych pises bohate zvladne jako elektromobil, ale kdyz je potreba, pojede stejne daleko jako bezne auto. To je to spravne reseni pro tuto dobu. Na ciste elektromobily ve tride rodinnych vozu je jednoduse brzo.
Avatar - pelikoš
29. 7. 2009 20:32
Re: nissan jede
to co uvádíš ,jsou případy více-méně "vyjimečné",zkus si sám přiznat kolikrát v týdnu najedeš víc než 100 km.takže nejenom městská auta zatím nepotřebují výrazně větší dojezd.ale nyní je to jenom začátek a za rok za dva se ukáže,jaké jsou možnosti.vždyť i auta se spalovacím motorem před 100 lety taky neujela 1000 km na jednu nádrž,potažmo dnešní standartní výbavu...
29. 7. 2009 22:31
Re: nissan jede
Kdo jezdi tak malo, pro toho uz nema vubec smysl uvazovat o elektromobilu. Minimalne v nasledujicich 10ti letech, nez cena baterii klesne. Elektromobil bude jeste leta vyrazne drazsi reseni nez benzin ci naftak. Aby se vyplatila vyssi pocatecni investice, musi se najet hodne kilometru. Podobna problematika jako benzin kontra naftak. Teprve vetsi najezdy davaji drazimu reseni smysl. Z tohoto pohledu nedava rodinny elektromobil postaveny na kratke jizdy smysl vubec.
29. 7. 2009 22:55
Re: nissan jede
A nie! A ani bohovi nie! Nie je to dobré, nemá to zmysel, nechceme to! A ešte raz nie! >:D
Avatar - pelikoš
30. 7. 2009 08:57
Re: nissan jede
no počkej,až petrobaroni utáhnou kohoutky,co pak budeš psát.už si nepamatuješ loňských 150$ za barel :-( .to může přijít jedna dvě a pak bude ev v pohodě ;-)
30. 7. 2009 10:08
Re: nissan jede
To samozrejme. Cena ropy je promenna, ktera meni uplne vse. A nenadale prudke skoky, budou mit nepredvidatelne prudke dusledky.

Ale to stale nemeni nic na tom, ze plugin hybrid je v nasledujicich letech pro zpusob jezdeni o kterem pisete vyhodnejsi nez cisty elektromobil. A ja, kdybych se mel rozhodnout mezi elektromobilem se kterym muzu jezdit po meste, ale uz ne na chatu nebo na dovolenou a plugin hybridem, ktery je pro bezne jezdeni take elektromobil ale pri tom mne neomezuje dojezdem a se kterym muzu jezdit kam chci, i mimo zatim neexistujici site dobijecich stanic, rozhodnu se dnes jednoznacne pro plugin hybrid. A jsem si skoro jisty, ze vy, kdyby jste jenom hypoteticky nediskutovali, ale stali pred volbou jestli utratit realne a tezce vydelane penize za stroj s provoznimi omezenimi, nebo za stroj bez tecto omezeni, tak by revolucni zapal pohasl a rozhodli by jste se nakonec stejne jako ja - elektromobil s extenderem - plugin hybrid.
30. 7. 2009 11:34
Re: nissan jede
To nie je tak trochu mrhanie, dva rôzne pohony v jednom aute?
30. 7. 2009 13:57
Re: nissan jede
To je bezpredmetna uvaha. Je lhostejne, kolik pohonu je v aute. Pro drtivou cast zakazniku je dokonce jedno, kde ten motor je. Otazka je, jake vysledne uzivatelske vlastnosti cela technologie ma. Je plugin hybrid (50km baterie + maly spalovaci motor) levnejsi nez elektromobil (200km baterie)? Ano JE. Poskytuje delsi dojezd? Ano poskytuje. Je hybrid snad tezsi nez vuz s velkou baterii. Neni, paradoxne dokonce muze byt i lehci. Je spolehlivy? Ano, muze byt. Napr. Prius okupuje vzdy prvni pricky tabulek spolehlivosti. Je snad drazsi udrzba? Neni, spise naopak. To zjisti kazdy, kdo bude za 15 let menit velkou baterii. Tak proc by me melo zajimat, kolik pohonu je v aute? At jich tam je treba 10 kdyz to bude levnejsi, vykonnejsi a spolehlive jak elektromobil.
30. 7. 2009 14:23
Re: nissan jede
Tvrdenia bez podkladu. Drahšia údržba? Môže byť. Viac technologických uzlov, zložitejšia elektronika aj elektroinštalácia, to sú zdroje prípadných problémov. Nebude spoľahlivosť Priusu najmä v tom, že je to Toyota a model ako taký je jej vlajkovou loďou pokroku?
O lacnejšom aute by som tiež mohol s úspechom pochybovať, viac techniky jednoducho nižšiu cenu mať mať nebude.
Na dlhé cesty klasika alebo hybrid, na kratšie elektrika, aký máš teda problém? >:D
30. 7. 2009 14:46
Re: nissan jede
Tvrzeni s podklady. Baterie pro dojezd 200 km stoji statisice. Jeji vymena bude stat nekolikanasobne vice, nez cokoliv co zaplatis za udrzbu bezneho vozu ci hybridu. Spolehlivost - Prius ukazuje, ze to proste jde a samotna slozitost technologie nutne nevede k nespolehlivosti. I slozita elektricka cast je vzdy spolehlivejsi nez mechanika. Cena - maly elektromobil Mitsubishi Miev s dojezdem 100km stoji stejne jako velky Prius. Problem je, kdyz nekdo udela rodinny elektromobil pro dlouhe cestovani s malym dojezdem. To proste nedava smysl. To je protimluv. Neco jako luxusni Trabant ci levny RollsRoyce.
30. 7. 2009 14:52
Re: nissan jede
Pokiaľ to budeš vyrábať ako exota na kolene pre pár ľudí, bude to pekelne drahé. Ak budeš vyrábať slušnejšie série, bude to drahé, ale nie nedostupné (Prius). Ak nájdeš dobrý kompromis a začneš to búchať vo veľkom, cena pôjde hlboko dolu a bude mať zymsel si to kúpiť. Jednoduchá logika.
Inak neviem, kde stále berieš ten veľký rodinný automobil na dlhé cesty...okrem teba ho tu nespomenul tuším nikto, a ja vôbec nie. Tak čo s ním stále máš?
30. 7. 2009 15:47
Re: nissan jede
Vsak rikam, za par let no problem. Dnes - predcasne. Pokles cen baterii nebude pres noc. Pocitej nejmene 5 (ale spise 10) let nez se to dostane do relaci, ze se to vyplati i pro male najezdy.
PS Tiida je nizsi stredni, coz je u nas (na Slovensku treba ne) kategorie, kterou si rodiny kupuji jako rodinny vuz, od ktereho se ocekava jako samozrejmost, ze rodinu dopravi na dovolenou.
Avatar - pelikoš
30. 7. 2009 14:54
Re: nissan jede
je zajimavé,že i tojota připravuje na příští rok produkci čistého ev..
30. 7. 2009 15:00
Re: nissan jede
To sú hazardéri, ešte treba počkať, na také autá nedozrela doba...
30. 7. 2009 15:43
Re: nissan jede
A bude to velky rodinny vuz, nebo neco mensiho jako je IQ, he???
30. 7. 2009 15:58
Re: nissan jede
Odpovim si sam - bude to mestske microauto IQ, cili presne v tech intencich o kterych tu uz hodiny opotrebovavam klavesnici.
30. 7. 2009 11:38
Re: nissan jede
Pritom je to tak jednoduché - každý si zváži, či mu stačí auto s krátkym dojazdom alebo nie, a aj podľa toho zvolí typ pohonu. Žiadny radikalizmus - čistý elektromobil nevytlačí klasické autá, doplní ich ako zaujímavá alternatíva. preto tvrdenie, že na elektromobil je ešte skoro, považujem za scestné.
30. 7. 2009 14:28
Re: nissan jede
Ze uz by ti to dochazelo? Kdo jezdi mene, tak jak jsme o tom diskutovali, nekoupi si velky elektromobil, protoze se mu ta investice jeste dlouho nezaplati. Proto je velky rodinny elektromobil, s vysokou porizovaci cenou a kratkym dojezdem marketingovy omyl.

Je smutne, ze ani po hodinove diskuzi k tobe nedorazilo ta zprava o ktere hovorim. Ja vubec nerikam, ze na elektromobil je brzo. Ja rikam, ze je brzo na velky rodinny elektromobil s malym dojezdem. V segmentu rodinnych vozu muze dobre fungovat plugin hybrid (boha vzdyt je to taky vlastne elektromobil jen s mensi a levnejsi baterkou a bez omezeni dojezdu diky extenderu). Jinak muze elektromobil fungovat dobre tam, kde se nepozaduje velke vykony (dojezdy) - mestske auto, nebo tam, kde priplatit si za vetsi baterii neni problem - exkluzivni sportaky. Ale na rodinne vozy zatim jednoduse ta technologie neposkytuje dostatecny pomer cena/vykon. A jeste leta poskytovat nebude
30. 7. 2009 14:47
Re: nissan jede
Nemáš pravdu. Jediným problémom veľkého rodinného auta je jeho veľká hmotnosť - vyplývajúca z veľkých rozmerov aj potreby väčšieho počtu bateriek. Zas Tiida nie je tak hrozne veľká, naopak, pre mnoho rodín primeraná, s výkonmi podobnými ako majú menšie elektromobily. Vyššia cena je jasná, ale zas nie nadlho, väčším rozšírením pôjde samozrejme cena dolu.
Ten tvoj hybrid nie je z opačného pohľadu nič iné, len elektromobil s menším počtom bateriek, ale namiesto nich má spaľovací motor. Čiže cenovo plus mínus možno to samé, akurát zájdeš ďalej, ak teda okrem strčenia vidlice do zásuvky nezabudneš aj natankovať. Ale ten dlhý dojazd, ako som už písal, každý nepotrebuje. Ja tiež jazdím častejšie krátke trasy, pritom potrebujem do auta nacvakať celú rodinu a často aj nemálo batožiny, a to mestský automobil, hoci na elektrinu, nemá šancu zvládnuť.
Takže s Tebou rozhodne nesúhlasím a tvrdím, že čistý elektromobil veľkosti nižšej strednej (ako je Tiida), s dojazdom 160-200 km má zmysel a rozhodne neprišiel privčas.
30. 7. 2009 15:21
Re: nissan jede
Uvidis, ze az bude na aute finalni cenovka, tak zjistis, ze pro kratke trasy a maly najezd to auto nedava smysl. Stejne jako se dnes pro male najezdy nevyplati naftak. Jednoduse zjistis to co rikam, ze pro ten ucel, jaky si malujes to nema smysl. Nova a draha technologie vyzaduje vyssi najezd, aby se zaplatila. Minimalne dokud benzin nebude za nasobek dnesni ceny. Coz muze byt brzo, ale taky nemusi. Samozrejme jednou bude benzin drahy a baterie levne. Proto uplne v prvnim prispevku rikam, ze to auto nema smysl pro nasledujicich par let. Jednim slovem predcasne. Potom uz samozrejme bude situace jina.
30. 7. 2009 22:46
Re: nissan jede
Pri dnešných cenách sa vyplatí mnoho aj nemalých vozov, ktoré do krízy stáli majland...

Najväčšou brzdou vývoja sú ľudia s podobným zmýšľaním ako máš ty. Na zníženie ceny najviac pôsobí rozšírenie produktu, a na to, aby sa produkt rozšíril, je nutné ho začať vyrábať a predávať. Hoci s minimálnym ziskom alebo spočiatku dokonca so zakalkulovanou stratou.
Ak si povie každý, že dnes to ešte nemá zmysel, a proste si to nekúpi, tak to môžu rovno zabaliť kašlať na to.
Naopak, je najsprávnejšia doba, silnejú ekologické aj ekonomické tlaky a elektrický pohon sa stále viac dostáva do povedomia verejnosti. Či sa ti to páči, alebo nie, práve načrtnutá realita v podobe už celkom slušného elektroauta môže vyhovieť mnohým. A o cenu sa nebojím. Má ísť o bežne použiteľné auto pre širokú verejnosť, teda musí byť predajné.
Ešte raz - také auto má zmysel. Nie každý potrebuje alebo chce auto na nájazd viac ako 200 km denne. A druhý, podľa mňa možno dôležitejší zmysel tkvie v dláždení cesty elektrickej budúcnosti. Vývoj proste nezastavíš, a aby niekam dospel, musí niekedy a niekde aj reálne začať a preverovať sa praxou.
31. 7. 2009 09:41
Re: nissan jede
Zasadni omyl. Elektromobilum nepomuze, kdyz se zacnou vyrabet ve tridach, kde nestaci na konkurenci. Naopak jim to velmi uskodi. Elektromobily ziskaji ve verejnosti na dlouha leta nalepku drahe a neefektivni technologie, s nedostacujicimi vykony. A zmenit spatne jmeno je mnohem obtiznejsi nez zacit z nuly v okamziku, kdy uz v danem segmentu budou konkurenceschopne. Pro elektromobily je spousta mista v mestskych autech, mest. dodavkach, premiovych vozech a sportacich. Tady se da vyroba rozjet a ceny snizit. Vyroba v segmentech, kde budou nekonkurenceschopne opravdu elektomobily jen poskodi. Nadseni nemuze kompenzovat techologickou nedotazenost. To vzdy konci prusvihem.
Avatar - eLzyx
30. 7. 2009 12:26
Re: nissan jede
pětkrát do týdne jezdím 200km trasu. Zmiňovaný elektromobil by pro mne tedy byl nepoužitelný. Bohužel
30. 7. 2009 14:25
Re: nissan jede
Myslím, že 200 km zase nie je tak vzdialená méta. Jazdiť "na knap" nie je určite nič príjemné, ale ako som už napísal, kto vlastne vraví, že elektromobily majú nahradiť súčasnú klasiku? Spaľovacie motory tu budú ešte hodne hodne dlho, iba už nebudú mať 100% podiel, ale nižší a postupne sa bude znižovať. To je všetko. ;-)
Avatar - Ronault.
30. 7. 2009 14:46
Re: nissan jede
Jak tě tak čtu, tak ty jsi snad z Kazachstánu a nejbližší sámošku máte 70 km daleko, co? >:D
30. 7. 2009 14:56
Re: nissan jede
Tak rodinne auto, ktere potrebuje nase rodina rozhodne musi umet dojet dal nez 60km tam a 60km zpatky. Musi dokonce umet dojet dal nez do samosky. Na tom bych tedy trval.
Avatar - Ronault.
30. 7. 2009 15:08
Re: nissan jede
Tak Tiida není čistě rodinné auto pro evropana, natož pro Japonce, kde je primárně určeno. V ČR se ani prodávat nebude. V Japonsku těch 60 km stačí a dokoupit si k tomu ještě jedno opravdové rodinné auto, tak mi 120 km dojezd bohatě na 95% týdenní popojížděk stačí.
30. 7. 2009 15:40
Re: nissan jede
No to jsme u toho. Kdyz si koupis takovy elektromobil, tak potrebujes jeste druhe auto, ktere nema omezeni dojezdu. Neni tedy rovnou lepsi koupit si pluginhybrid? 95% tydennich pojizdek - elektromobil, ale zvladne i delsi vylety. A jeho cena rozhodne bude nizsi, nez kolik by jsi musel zapatit za elektromobil + rodinne auto. Dokonce nejspise bude nizsi nez samotny elektromobil.
30. 7. 2009 22:49
Re: nissan jede
Keďže v rodine bezpodmienečne potrebujem dve autá, v tom by som problém nevidel. A s cenou sa netráp, dnes sa dejú aj veci, o ktorých by sa nám pred krízou ani nesnívalo...
31. 7. 2009 09:50
Re: nissan jede
Dost rodin ma dve auta, ale drtiva vetsina z nich ma jedno mensi, levne, mestske a jedno velke, drahe, rodinne. Rodin, ktere maji jedno drahe rodinne a druhe jeste drazsi a taky rodinne je opravdu jen zlomek - hornich 10tis. Ani by to nedavalo smysl. Druhe auto je zamerne jine aby plnilo ukoly pro ktere je velke rodinne auto nevhodne. Dojizdeni do prace, po meste, na nakup a jine denni bezne ukoly. Dve stejna auta opet nedavaji prilis smysl.
30. 7. 2009 15:08
Re: nissan jede
160km na polovicu je 80 a nie 60, teda aspoň v lepších rodinách. Predpoklad je, že dojazd sa časom bude zvyšovať, nie opačne...
30. 7. 2009 15:30
Re: nissan jede
Ja bych si z dovolenim rad nechal v nadrzi rezervu na objizdky, kopce atd. Mimochodem to je na celou novou diskuzi, cemu vyrobci rikaji dojezd 160km. Zatim na to nejsou zadne normovane cykly a vyrobci na to hresi. Je to za prve bez rezervy, proste kolik se jim podarilo ujet nekde na okruhu, nez se to uplne zastavilo. Je to v nejakem neprilis narocnem terenu - kopce dojezd o poznani snizuji. A neni to za mrazu, kdy kazda baterie ztraci minimalne procenta kapacity. Takze kdyz vyrobce uvadi dojezd 160km a ja rikam 2x60km tak to jsem asi na horni hranici toho, co auto v realne situaci dokaze. Ja vidim, ze ty si ty elektromobily ve svatem nadseni dost idealizujes. Realita je jina nez tiskove zpravy automobilek.
30. 7. 2009 22:51
Re: nissan jede
Isteže, na druhú stranu prvý sériový model neber za koniec vývoja, po odskúšaní doma možno Japonci ponúknu do sveta sofistikovanejší voz, možno aj s papierovo dvojnásobným dojazdom. Si príliš skeptický.
Avatar - pelikoš
31. 7. 2009 07:43
Re: nissan jede
mimoto jim jdou na ruku vlády v usa,izraeli,portugalsku,japonsku,dánsku,… podpora téměř ze všech stran...
prostě bych to černě neviděl,přijde mě to smysluplnější,nežli priusy apod...
31. 7. 2009 10:00
Re: nissan jede
Jiste. At postavi stroje v segmentech, kde jsou EM konkurenceschopne jiz dnes - mestske EM, premiovky a sportaky. Na nich si technologii zlevni. Pak mhou vstoupit do segmentu kde jeste dnes s elektromobily konkurenceschopni nejsou. Koneckoncu netvrdim zadne hamoty. Delaji to tak vsechy automobilky. Zacinaji se sportaky, premiovkami ci mestskymi vozy. Pouze Nissan-Renault to zkousi s beznymi vozy v nizsi stredni tride a ja tvrdim, ze vykrocili spatnou nohou. Je to predcasny krok, ktery jim v nejblizsich letech prinese vice problemu nez uspechu.
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2009 22:29
Mnohem ekologictejsi a levnejsi v provozu je diesel
Mnohem ekologictejsi a levnejsi v provozu je diesel. Treba stary TDI 66 jezdici na repkovou naftu. A navic to nebude rendlik v japonskem kabatu.
Rozbalit vlákno
2
29. 7. 2009 23:13
Re: Mnohem ekologictejsi a levnejsi v provozu je diesel
ale hlavne že si inak zdravý a jesť ti chutí...
Avatar - Ronault.
30. 7. 2009 14:47
Re: Mnohem ekologictejsi a levnejsi v provozu je diesel
Tak to je vtip dne! >:D >:D >:D
Já bych tě s tím ekologickým dieselem zavřel na půlhodiny do uzavřené garáže, pak bychom si promluvili, možná promluvili >:D >:D >:D