nikdy som tym relly zavodom nechapal ;-\ , neraz sa stalo ze doslo k zraneniu aj usmrteniu pri tychto zavodoch, neraz si to odniesli aj divaci, na co je to relly zavodenie dobre, nechapem. Tych pruserov v cechach ohladom relly bolo uz za poslednu dobu dost.....na slovensku si nejake taketo tragedie nepamatam...., kazdopadne je to nebezpecny sport ;-\
mam auta rad odmalicka, ale relly niekde po lesoch medzi divakmi to neuznavam ;-\
Lidé kteří tam závodí jsou tam dobrovolně. I lidé co stojí okolo tratě jsou tam dobrovolně. A pro mnoho z těch co tam závodí, je to celý jejich život. ... Takže si prosím svoje kecy nech pro ústřední výbor unie svobody evropské a zkus jim to navrhnout.
Souhlasim. Navic vetsina zraneni divaku je zpusobena tim, ze jsou tam, kde nemaji co delat. Nebezpecne je i prechazeni na prechodu, to chces toppere taky zakazat?
Ono dle této anti logiky by se zrušila Tour de France (kolik jenom letos bylo karambolů), dále hokej, fotbal... Vlastně všechny sporty.. Každý má větší či menší nebezpečnost.. A hlavně by měli přestat jezdit auta všeobecně a lidé raději ani nevstávat z postele 8-s8-s8-s:no:
Přesně tak ... při každé činosti na světě, dokonce i při jídle, sexu a nebo pití piva se může stát, že jeden umře. Prostě se to stává a stávat bude. Jednou omezíte rychlost a lidi přestanou dávat pozor na jízdu atd. Zakažme střelné zbraně a tak soused ubodá bývalou nožem, zakažme nože a vezme ji sekyrou. Za každou smrtí stojí člověk, nikoliv sport, auto, zbraň a nebo motyka.
"nikdy som tym relly zavodom nechapal" 8-s
Nauč se proboha psát správně alespoň jazykově, když už to obsahově tradičně stojí za starou bačkoru... :no:
Když už tak: nikdy som tie rally (nebo rallye, rely, česky relí, ale rozhodně ne "relly!, to není nic) závody nechápal ( tak jako nechápeš všechno ostatní)...
případně: nikdy som tým rally závodom nerozumel...
Přesně tak! Nevím co ty zase nechápeš! Lidi odjakživa soutěžili, měli snahu závodit a je jedno naprosto v čem. Riziko je nějaké vždy a všude ať už u motorsportu, kol nebo letadel. Je to každého volba a o tom to je. A pro mě za mě ať si každej jezdí rally, lítá ve stíhačce nebo se potápí, hlavně že se nefláká po putykách a třeba nefetuje. Mít koníčka, jakékoliv hobby je hrozně důležité. Jinak ty nechápeš spoustu věcí, vrať se na diskuse o erekci a prostatě, tak jsi vynikal :no::no::no::no:
kdyby si chtěl dělat jen to co je bezpečný tak můžeš sedět doma a cvrnkat kuličky. Je to sice strašná tragédie, ale takový věci se prostě v rallye přes veškerý bezpečnostní opatření stát můžou. S tím nic nenaděláš.
>:D yachtař... já to věděl, že s Fabií HTP musí jezdit yachtař, který chytá do plachet ten správný vítr, aby to někam dojelo >:-[]
Jinak ne že bych toho o rally věděl mnoho, ale to si vážně myslíš, že se zde jezdí hlavou a s rezervou pro případné chyby 8-s ? Viděls vůbec někdy záběry z on-board kamery? Stačí někde neodhadnout přilnavost nebo nepřesně najet na horizont a už jen koriguješ směr a čekáš, jak to dopadne... Třeba jako tady [odkaz]
Kdybys jen jel na místě spolujezdce, tak máš trenky nejen mokrý, ale i hnědý...
Rally jezdci u mě mají obrovský obdiv, mnohem větší než jezdci F1 apod.
I když česká rally občas přináší zajímavé videa [odkaz] ...
A ty si myslis, ze ve sportu, at je to jakykoliv sport, se jezdi na jistotu? Kdyby kazdy sportoval jen na jistotu a neriskoval a neprekonaval se, tak to rovnou muzeme prohlasit ranni behani za vrchol atletiky. Boze.
Ten kluk umí za volntem víc než ty po najetí 1 milionu kulometrů. Jezdit jakékoliv zavody a hlavně Rally je něco jinýho než to co jezdíš ty okolo komína. Nech si tyhle keci někam jinam.
Ty tomu rozumíš jak kozel petrželi. Každý závodník chce být nejrychlejší, sem tam se stane, že to prostě nevyjde tak, jak by si představoval. Kdo nebourá nezrychluje praví jedna poučka z rallye.
Smutné je to, že to častokrát odnese právě spolujezdec :'-(
Čest jeho památce...
Přijde mi, že ta četnost je nějak vysoká 8-s skoro každý rok někdo? Letošní ročník už má své jméno, bohužel :-( .
Rally nějak nesleduji, ale na jiných není bilance ani zdaleka tak tragická, ne? Tak proč tady co rok, to život? (jen se ptám)
Jestli by takto měli ukončovat soutěž každý rok, tak to regulérních dokončených soutěží za poslední dobu tedy moc nebylo 8-s
Letošní rok je na úmrtí obzláště bohatý, a to nejen v rámci České republiky. Letos již zemřel Aleš Zimolka v Krumlově, takže se jedná o druhé úmrtí v rámci MM ČR.
Rally je samozřejmě nebezpečný sport, proto se to občas stane. Ale to i u jiných sportů a nemusí na první pohled vypadat tak nebezpečně.
Je pravda, že téměř každý rok někdo při závodech rally v ČR zahyne, nicméně to bývá v různých mistrovstvích, takže ono to zas tak hrozné není, že bys každý rok musel z nějaké rally odjíždět. I když je pravda, že teď se mi to stalo 2× po sobě, loni se rušila Šumava. Jinak závody se samozřejmě zastavit musí, jezdci prostě nejsou ochotni jet dál a odevzdají výkaz, když jim umřel kamarád, to je snad jasné... Jde to primárně od jezdců a ne z nějakého úředního nařízení.
Přehled za posledních pár let je tu [odkaz]
Nevím, jak je to ve světovém šampionátu S2000 nebo WRC, ale nemyslím, že by tam byla bilance tak tragická. Jasné, riziko tam prostě je a osud tyhle situace přináší, s tím nikdo nic nenadělá.
To mě ještě nenapadlo... Seznam smrtelných havárií při WRC jsem našel zde: [odkaz] Jak už jsem naznačil, je nutno brát v úvahu, že ten seznam ve tvém odkazu je z několika různých šampionátu, ale je pravda, že i tak to je dost. Vysvětlit si to neumím, buď to v MS fakt víc umí, nebo je to jen náhodný jev. Třeba v národních šampionátech jiných zemí umírá lidí stejně, to fakt nevím.
V každém případě úmrtí v rally autě je celkem smůla, protože bezpečnost je na vysoké úrovni a nejrizikovější je náraz bokem, kde není prostor na deformační zóny (stačí kouknout na crash testy při bočním nárazu do sloupu i ve velmi malé rychlosti a je to jasné či [odkaz] případně to, co se stalo Kubicovi či nedávno Craigu Breenovi, kdy něco projde autem - konkrétně svodidla.
Bezpečnost sice vysoká, jenže riziko též. Navíc to, že auto není na hadry ještě neznamená, že to, co v něm zbylo, bude životaschopné... Přetížení (resp. zpomalení) jsou zde při nárazech často nesrovnatelně vyšší, protože jsi penvě připoután 5bod. pásem, protože auto má klec a deformační zóny moc nejsou... Ideální obvykle je karambol, co vypadá děsivě, kdy se auto x-krát převálí apod. Má tak čas se zbrzdit... I "obyčejný" boční náraz v těchto rychlostech naopak může být konečnou.
Tak nezbývá než doufat, že aspoň podle statistik si tento rok už svoji oběť vybral...
Jo, to je pravda, často hrůzně vypadající havárie způsobí méně škody než zdánlivě nenápadný náraz do stromu. Rally "bohužel" nejsou okruhy, nemůže vykácet stromy v okolí a zbourat domy ve vesnicích, tak se tohle občas stane. Letos je toho skutečně moc, tak snad teď bude pár let klid.
Smrt je hrozná, krutá, protože... nevratná. Zemřít z lásky k něčemu, k někomu, to dodává smrti alespoň rozměr hodnoty. Hodnoty života, hodnoty člověka. Vždy je však nutno zemřít čestně. A když člověk zemře navíc v čestném boji, přičemž nemusí jít nutně vždy o boj válečný, je jeho smrt, jakkoli bolestná a trýznivá, smrtí, která se hluboko v srdcích a duších těch, co žijí dále, upřímně ctí.
Byl to jisto jistě rytíř silnic, rytíř závodů, rytíř života. Zbývají vzpomínky, neboť nic netrvá, vzpomínky však zůstanou navždy :yes:
jestli není chyba při výběru rychlostních etap při rallye v CZ. Za 10 let 10 smrťáků v CZ je opravdu hodně. Poslední úmrtí budiž posledním varováním. Je tě opravdu škoda! I když každý ví jaké postupuje riziko, ale naprosto zbytečná smrt. :-(
Jo to jsem říkal před začátkem, psal jsem to i do diskuze. Taxikáři si hrajou na mistry volantu a takhle to dopadá. No nic čest jeho památce a ostatní ať si vemou ponaučení, že jezdit rally se musí umět.
No to je zase moudro. A co třeba takovej Henri Toivonen? To byl taky jen taxíkář co neuměl jezdit rallye, když se zabil? Vybourat a zabít se může i ten největší mistr volantu.