S4 je prostě konkurent 335i, RS4 pro M3, těžko to vidět jinak.
Tady jsou čerstvé testy (S4 po faceliftu) kde jsou změřené dynamické parametry a to jak v podélném směru (včetně brzd) tak na testovací dráze a na okruhu a ve všech disciplínách je S4 lepší vyjma naměřené spotřeby kde je na tom o 1,6 litru hůře.
[odkaz]
[odkaz]
Tak předně s4 už má být sport varianta, 335i je jen motorizace bez specifických fičur, které nemůžeš mít třeba u 320d. Ale i tak v zatáčce je pořád lepší, jak jsem psal s4 musí mít nutně sport dif, aby agilitou stíhala, lepší není. Rychlejší v přímce jen o chlup, rozhodně ne tolik, kolik by napovídal rozdíl ve výkonu, co se odezvy týká kompresor v tomto případě v reálu neznamená žádnou výhodu, moc rád bych viděl někoho, kdo ta auta zkusil a bude mi vyprávět o rozdílu v reakci na plyn, naopak nevýhodou kompreoru v s4 je spotřeba. Nehodnotím ji absolutně, takže poznámka o tom, že takové auto se nekupuje na spotřebu je mimo, hodnotím ve vztahu k 335i a tam je to prostě rozdíl několika litrů a tento rozdíl se zvětšuje, čím víc na ta auta tlačíš. ;-)
Mínus S4 je větší spotřeba o tom žádná, nicméně takové motorizace si nikdo nekupuje aby jezdil za 6. Se sport. dif. pak následují samé plusy, rychlejší v přímce i v zatáčce a odezva motoru s kompresorem je také o něčem jiném než turbo. :-)
Audi palubky jsou delší, kapoty kratší, motor není tolik mezi nohama cestujících jako v BMW, pořád je to rozdíl, který se logicky promítá i do architektury palubky, její masy.
:-O "masa" interieru, oproti audi? No, ono to chce opravdu nějakou živou zkušenost, protože jestli je na bmw něco, co nepůsobí jako masa, ve srovnání s jinými auty, pak je to právě palubní deska. Je to dáno tím, že bmw mají dlouhé kapoty, kolmější přední okna a tím pádem i mnohem kratší a mnohem méně masivní palubní desku. To co dělá dojem útulnosti, obklopení interierem, je nižší posaz v kombinaci s vysokým středovým tunelem. Pokud se týká E46, ano, ve své době byla vrcholem. ;-)
Horda plastu - tak ono záleží, kolik vysolíš na dřevo ;-)
Třeba tohle [odkaz] už se dá... Jenže je tam stále cítit ta "masa" interiéru, palubní desky. Srovnej třeba s [odkaz]
Bezpochyby se shodneme na tom, že design současné 3ky je modernější, aktuální. Na A4 už jde zoubek času poznat. Jinak je ale BMW 3 podle mě překombinované. Vrcholem byla E46 tečka ;-)
Design je objektivní kategorie, jeho kvalita, krása je subjektivní kategorie. Vnímání designu jistě souvisí i se vkusem, ale pokud se vyjádřím k designu, jakkoliv expresivněji (galaxie), vyjadřuju se ke kategorii objektivní, o kráse mluvil rohypnol. O tom, co se komu líbí můžem debatovat, ale s tím, že je design F30 lepší než design E90 to nijak nesouvisí.
Design je čistě otázkou vkusu a psát o něčem, že je o tři galaxie lepší je čistě subjektivní dojem. Jsem majitelem F30 a E90 po facelifu se mi líbí daleko víc. Před ním to byla hrůza, teda hlavně zadní světla... F30 má čumák ze Z4 a zadek z nové pětky...
Současná 3er je designově o tři galaxie lepší než E90, což byla designově nejhorší trojka všech dob, F30 je esence moderního designu premiové značky, tj. firemní silueta, firemní markanty, posun v designových detailech viz. ztvárnění přední části, světla/maska. A4 je pořád kus solidního designu, ale ani v proporcích, siluetě nebo detailech na novinku F30 nemá. Uvidíme, jak se předvede v příští generaci. A pokud jde o interier, sleduj jak se to vertikální členění palbuní desky u současné A4 změní u té příští na horizontální přesně podle trendu určeného bmw. Pokud je pro tebe int. F30 horda plastu, pak jsi v ní neseděl.
Není co opravovat, 5er je váhově špatně, ale jak jsem psal, zadání pro opačný váhový směr je u bmw až od akt. 1er, co mám info, tak příští generace 5er půjde dolů o cca 150kg, to už je slušný.
To "lepší" je ale velmi vrtakvé. Každý si pod tím představí něco jiného, jiný mix vlastností.
Pro mě je třeba nepřekročitelný design. Minulá 3 E90 byla krásná, E46 dosud nepřekonaná. Ale ta současná? Ne, děkuji.
U Audi naopak současná A4 je krásná, interiér oproti BMW mnohem povedenější, žádná horda plastu. Jestli je v disciplínách jako komfort, dynamika, spotřeba apod. lepší o pár procent BMW, nemám schopnost posoudit. Ale jedno vím jistě - současné BMW je designem mírně řečeno "nevyrovnané". A to řada 3 je podle mě ještě ta, co dopadla poměrně dobře. Koneckonců evropské prodeje jsou víc než slušné (ale je to novinka a čísla už padají...).
Kdysi jsem tu o S4 vs. 335i napsal na blog, tehdy u mě vyhrála S4, ale bylo to proti E90 s N54. F30 335i bych už upřednostnil, S4 nutně potřebuje příplatkový sportovní zadní dif. a drive select, vybavená je dražší a víc žere. Částečně to umí vrátit v zimě díky čtyřkolce, ale pro tu bych si S4 nekupoval, awd bude výhoda A4ky v porovnání s F30 ve verzích s třílitrovým dýzlem například, tam to bude pro F30 těžší. ;-)
S tim spravnym smerem u BMW obecne si nejsem uplne jistej. Resp. u 3er je smer dobrej, stejne tak 1er a tusim i aktualni X3 na tom neni spatne a dalsi Xka i 7er je maji v hubnuti nasledovat. Ale rada 5 i v generaci F10 docela pribrala (jestli se pletu tak me opravte), coz je skoda. M5 vazici 2 tuny proste nepotesi. Ale trend jinak fajn.
Jak tě čtu v poslední době, musel ti nějaký bavorák přejet přes palec, píšeš totiž tendenční nesmysly. Co se váhy týká konkrtétně u 3er, viz. příspěvek fOE, obecněji řečeno, bmw pochopilo, že váha je limitující a všechny modely nastupující generace, první je nová 1er, druhou právě 3er F30 jdou z hlediska hmotnosti správným směrem. Podívej se, co dneska váží hatchbacky nižší střední s pohonem předních kol, taková astra například, je s dvoulitrovým dýzlem těžší než 320d auto o třídu výš a pohonem na zadní kola. Nemluvě o otesáncích typu C5, která je těžší než těžká 5er. Ne, co se hmotnosti týká, jde bmw s novými modely správnou cestou, protože jestli nová trojka drží váhové hodnoty na úrovni E46 je to jednoznačně úspěch, vzhledem ke konstrukci karoserie mnohem náročnější na bezpečnostní odolnost nebo vzhledem ke standardní výbavě, která je mnohem rozsáhlejší než před deseti lety.
Coz pri pouziti nejmodernejsich materialu a konstrukci neni nemozne ikdyz za cenu astronomickych nakladu takze ja to jeste trochu doplnim ;-) :
Kazdy by chtel vahu jako P 205 GTI a vybavu a motor z S klasse a to vse za cenu fabie junior
Pseudo vtipna otazka, faktem ale je ze E46 v motorizaci 330i vazila kolem 1550kg takze neslo o zadne lehke auto jak o starych BMW koluji legendy. 330 E90 vazila o 10kg min pri vysi standartni vybave. F30 vazi v 328i (nastupce a ekvivalent minulych 328i/330i) znovu min.
Tady je v tabulce uvedenej touring s 1595kg, i v testu na tomto servru je E91 330i touring vazici 1630kg. Rozdily tam jsou male ale jsou. Nekde jsem videl srovnani generaci vzdy na standartni US vybave a vaha kazdou generaci o 10-15kg klesa, ne naopak (to pri vetsim aute a vyssi vybave jednoduse neni spatnej vysledek).
Takze abych odpovedel, ne, o auta se zajimam uz dyl ;-)
Asi tě zklamu, ale jako majitel E91 a A4 B8, který jsem měl po sobě můžu bez pardonu napsat, že A4 až na vyjímečnosti nebyla v komplexu lepší než dnes už stará generace BMW.
Tohle máš zahrnuto v ceně všech aut,všech značek. Tyto náklady fakturuje výrobce importérovi a importér dealerovi. Někteří dealeři všech značek je pak fakturují i koncovým zákazníkům. Někteří je zákazníkům nefakturují,ale zase dají o to menší slevu...
Tyjo,ty jsi dneska zjistil,že existuje něco,jako auta,že? >:D Současná 3er je přibližně stejně těžšká jako minulá generace a ta byla samozřejmě výrazně těžší,než předminulá generace...
Děkuji za vtipnou reakci, ale myslel jsem to tak, že jsou to velikostně srovnatelná auta a BMW váží tolik, jen s RWD. Měl jsem za to, že 3 je agilní a odhadoval jsem váhu okolo 1400kg, ale vidím, že bejvávalo.
Tento 3er je mezigeneracne lehci proti predesle generaci a ten byl zase lehci proti E46, to ve spojeni s tim ze F30 narostlo ve vsech smerech znamena ze 1580kg bmw rozhodne neni tezke.
Ve verzi kombi je vždy o něco více místa u každého modelu jak BMW tak konkurence. Vyšší střecha touringu nad zadními sedáky umožňuje vzpřímenější sezení a tím o něco více místa pro kolena. Nebo se výrobce výšku na zadních sedadlech u sedanu snaží udržet větší a pak většinou čelí kritice za bublinofoidní design, viz Panamera.
"Tato částka zahrnuje i transportní náklady a předprodejní servis ve výši 9.000 Kč včetně DPH."
Ze by dalsi "premiova priplatkova vybava" do budoucna? ;-\
Ty krávo to je něco:-) co má společného Impreza STi sedan s pohonem čtyř kol s rodinným kombíkem od BMW? Už vidím někoho jak přijde k dealerovi, trojka se mu líbí, všechno je ok, nakonec uvidí hmotnost a řekne: "Pché! Impreza STi váží 1580 kg! Tu si půjdu koupit!"
No, musím říct, že těch pět cm v rozvoru sedan vs kombi mně pěkně nakrklo. Ty motorizace doufám doplní, ne že se bude dát objednat u sedanu nejvíc čtyřválcová nafta a u kombíku čtyřválcový benzín...