Co na to říct, když nemáš důvěru, tak potom musíš přejít ke konkurenci, třeba k Hjondé - říká se, že prý dělají dobrá auta ;-)
Seat se ale snaží - jeden nový model za druhým. Za to v jaké je situaci nemůže nikdo jiný než sám mocný VW, když potopil Toledo I. - zákazníky velmi oblíbený a ziskový vůz a usnadnil tak nástup sesterské Octavie I. na trh. To je tak, když nejsou prodeje, nejsou prachy a není vývoj/investice a potom to jde z kopce ... A tak si Škoda roky vesele vyrábí v Číně statisíce aut a SEAT se nemůže odpíchnout ze stále klesajícího evropského trhu. Čí je to vina? Ukazuje se, že VW podcenil hned na začátku potenciál Škody jako východní značky a přecenil SEAT a jak to dopadlo. Kdo ví jak má správně fungovat koncernová politika, je doma.
Když je řeč o "profitabilitě" výroby, SEAT letos vykáže opět ztrátu a v následujících letech bude ziskový. Ziskový by byl i letos, kdyby neinvestoval obrovské prostředky do vývoje nových modelů a expanzi do Číny, kde má v následujících letech svá auta rovněž vyrábět. Kdo logicky uvažuje, uvědomuje si, že takovéto investice mají dlouhodobý charakter a změny nemůžou nastat okamžitě ze dne na den. Sám Winterkorn se nedávno nechal slyšet, že je velice nepravděpodobné, aby se Seat již příští rok opět a tentokát natrvalo nevrátil k tvorbě zisku.
Na závěr: kdo nechce vidět, ten nevidí ;-)
Nic proti změně loga... Jenže tahle změna odpoutává pozornost managementu firmy od důležitých věcí právě v době, kdy se celý tým má soustředit na daleko podstatnější věci. Snad jediná škodovka udělala změnu loga na vrcholu, kdy je k tomu nejvhodnější chvíle. Copak si management Seatu myslí, že opije lidi rohlíkem, když zároveň s novým modelem představí nové logo? A co podstatné věci, jako profitabilita výroby, kvalita servisní sítě...? Nic jiného nezmění stávající situaci, kdy potenciální zákazníci (varováni příkladem Saabu) zvažují nákup i z hlediska perspektivy firmy (jak dlouho mi budou poskytovat dobrou služnu?). Mimochodem, Seat- zdá se mi - neustále ubírá na deklarované dynamice: jak u modelů a jejich portfólia, tak u loga. Jak mi tohle pan CEO vysvětlí, to jsem fakt zvědavý. Dlouho jsem patřil mezi fanoušky firmy, udělal jsem skvělou zkušenost s Toledem 3 i s Alteou, ale od doby Exea mám stále méně důvodů Seatu nadále fandit. A změna loga tuhle situaci opravdu nezvrátí...
Protože nové logo bude až na pařížském autosalonu - zatím máme jen pár obrázků nového Leonu, tak jsme je pro dokreslení doplnili o fotky starších SEATů, aby byl patrný vývoj loga a modely, na kterých se to které objevilo. Snad vás to moc neuráží ;-)
vsakovakych seatov ale fotka noveho loga v galerii chyba ;-\
hlavne ze vidime vsetko ostatne ;-)
ale inak mne sa viac pacilo doterajsie logo ktore vidime na doterajsom leone, to uberanie ciarok nechapem, zachvilu uz z toho bude len nudne S na maske, takisto zelene logo skody mi pride ovela krajsie a take typickejsie pre skodu ako nejake nove strieborne co je na citigu a rapide....nuz chlad a nuda ma dnes zelenu....zlate casy su prec...