SEAT má nové logo, oficiálně ho představí v Paříži
To, co mladoboleslavská Škoda Auto zahájila před rokem, čeká nyní i na španělský SEAT. Na podzimním autosalonu v Paříži, na přelomu září a října, oficiálně představí nové logo. Zároveň se rovnou odhalí první model, který dostane nový znak – SEAT Leon třetí generace.
Nedávno zveřejněné nové Toledo přitom ještě na prvních fotkách nese současný znak, resp. syntézu starého a nového loga. Liftback, který je sourozencem Škody Rapid, bude mít velkou výstavní premiéru také v Paříži. Do té doby by mohl i on dostat logo z nového Leonu.
A v čem změna vlastně spočívá? Je v zásadě kosmetického charakteru. Obrys loga je hranatější a je proporcemi bližší čtverci. Stylizované S uvnitř něj pak přijde o jeden ze šikmých zářezů – zůstane mu jediný.
V tomto duchu jde celý vývoj loga španělské automobilky. Na začátku totiž byly v písmenu S tři šikmé zářezy, od roku 1999 (představení modelů Leon I a Toledo II) dva a nyní zůstává jediný.
Dříve automobilka vyrábějící licenční Fiaty používala různé variace stříbrného nápisu na rudém nebo černém pozadí, aktuální styl loga letos slaví 30 let. SEAT jej poprvé prezentoval v roce 1982 na modelu Ronda, který znamenal odloučení od partnerské automobilky Fiat. I přes nový znak na přídi a hranatá světla tehdy SEAT Fura vyvolal spor s Italy kvůli údajné nepřípustné podobnosti s Fiatem Ritmo.
Španělská automobilka ale soudní tahanice vyhrála a záhy začala vyjednávat s Volkswagenem. Německý koncern se v roce 1986 stal většinovým akcionářem a od roku 1990 je jediným vlastníkem značky SEAT.