Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT má nové logo, oficiálně ho představí v Paříži

Diskuze (14)
Od podzimu se bude španělská automobilka prezentovat novým, jednodušším emblémem.

To, co mladoboleslavská Škoda Auto zahájila před rokem, čeká nyní i na španělský SEAT. Na podzimním autosalonu v Paříži, na přelomu září a října, oficiálně představí nové logo. Zároveň se rovnou odhalí první model, který dostane nový znak – SEAT Leon třetí generace.

Nedávno zveřejněné nové Toledo přitom ještě na prvních fotkách nese současný znak, resp. syntézu starého a nového loga. Liftback, který je sourozencem Škody Rapid, bude mít velkou výstavní premiéru také v Paříži. Do té doby by mohl i on dostat logo z nového Leonu.

A v čem změna vlastně spočívá? Je v zásadě kosmetického charakteru. Obrys loga je hranatější a je proporcemi bližší čtverci. Stylizované S uvnitř něj pak přijde o jeden ze šikmých zářezů – zůstane mu jediný.

V tomto duchu jde celý vývoj loga španělské automobilky. Na začátku totiž byly v písmenu S tři šikmé zářezy, od roku 1999 (představení modelů Leon I a Toledo II) dva a nyní zůstává jediný.

Dříve automobilka vyrábějící licenční Fiaty používala různé variace stříbrného nápisu na rudém nebo černém pozadí, aktuální styl loga letos slaví 30 let. SEAT jej poprvé prezentoval v roce 1982 na modelu Ronda, který znamenal odloučení od partnerské automobilky Fiat. I přes nový znak na přídi a hranatá světla tehdy SEAT Fura vyvolal spor s Italy kvůli údajné nepřípustné podobnosti s Fiatem Ritmo.

Španělská automobilka ale soudní tahanice vyhrála a záhy začala vyjednávat s Volkswagenem. Německý koncern se v roce 1986 stal většinovým akcionářem a od roku 1990 je jediným vlastníkem značky SEAT.

Diskuze (14)
Avatar - KubikCv
17. 7. 2012 21:56
Seat Fura???
Achjo...Seat Fura a podobnost s Ritmem? [odkaz]
možná jen zadními světly,jinak je to Fiat 127
Seat Ronda byl dvojče Ritma
[odkaz]

zprávy jako z blesku.... :no:
Avatar - Thomas89
17. 7. 2012 16:49
Re: Copak čárky
:yes:
17. 7. 2012 16:10
Re: logo
Co na to říct, když nemáš důvěru, tak potom musíš přejít ke konkurenci, třeba k Hjondé - říká se, že prý dělají dobrá auta ;-)
Seat se ale snaží - jeden nový model za druhým. Za to v jaké je situaci nemůže nikdo jiný než sám mocný VW, když potopil Toledo I. - zákazníky velmi oblíbený a ziskový vůz a usnadnil tak nástup sesterské Octavie I. na trh. To je tak, když nejsou prodeje, nejsou prachy a není vývoj/investice a potom to jde z kopce ... A tak si Škoda roky vesele vyrábí v Číně statisíce aut a SEAT se nemůže odpíchnout ze stále klesajícího evropského trhu. Čí je to vina? Ukazuje se, že VW podcenil hned na začátku potenciál Škody jako východní značky a přecenil SEAT a jak to dopadlo. Kdo ví jak má správně fungovat koncernová politika, je doma.
Když je řeč o "profitabilitě" výroby, SEAT letos vykáže opět ztrátu a v následujících letech bude ziskový. Ziskový by byl i letos, kdyby neinvestoval obrovské prostředky do vývoje nových modelů a expanzi do Číny, kde má v následujících letech svá auta rovněž vyrábět. Kdo logicky uvažuje, uvědomuje si, že takovéto investice mají dlouhodobý charakter a změny nemůžou nastat okamžitě ze dne na den. Sám Winterkorn se nedávno nechal slyšet, že je velice nepravděpodobné, aby se Seat již příští rok opět a tentokát natrvalo nevrátil k tvorbě zisku.
Na závěr: kdo nechce vidět, ten nevidí ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 7. 2012 15:29
Re: ubírá čárky
>:D :yes:
17. 7. 2012 14:27
Copak čárky
že ubralo. Ale zmizela i barva, jako u Škody. Asi je to záměr, aby i loga byla šedivá jako produkce celého VW.