Vietnamští prodejci prodávají kecky se čtyřma pruhama, jeden se strhne a je z toho Adidas. A tady si přivezete auto ze salónu, uprostřed masky nalepíte kus plechu a budete mít ledviny :yes:
jakože několikrát jsem potkal Hyundai Santa Fe s BMW grilem vepředu a musím ty lidi obdivovat, protože já bych se hanbou propadnul. Když si dá někdo na starou škocnu nápis RS nebo Racing dá se tomu zasmát, ale v tomto případě je to příšerný trapas...
Trpite predsudkama, jeste jste v tom nejeli (a patrne ani nikdy nepojedete) a plkate, muze to byt traga a muze to byt bargain, nejspis to bude neco mezi, protoze neverim, ze to korejci vychytaji hned napoprve na vybornou.
Ale v dnesni dobe downsizingu si lecjaky vyrobce nedovoli 3.8l V6 s vice nez 330 PS a pohonem na zadni, jako ze treba Skodna mela naposled nahon na zadni ve 120cce.
Myslim to o necem dost svedci, napriklad o tom, jak Korejci vidi luxus. Tohle ma bliz k soucasne S klade nez k Phaetonu, pri vsi ucte k druhemu z nich.
Haha. To jsou zase hurvínkovské představy. VW umí udělat, kupříkladu, Veyrona - asi i vy budete chápat, že ho neudělala jakási samostatná entita Bugatti, a asi i vy uznáte, že Veyron vysoce převyšuje jakoukoli techniku, kterou jakýkoli korejský výrobce aut byl a ještě nějakou dobu bude schopen nasadit do auta. Tolik k vašemu komickému podoteku, že kdyby VW uměl postavit něco jako tuto korejskou lebku... :-) A za druhé, nepodceňujte ani ten blbý Phaeton. Marketingově a komerně to byl neúspěch a dnes je to staré auto, ale v době svého vzniku to bylo auto překapivě blízké Continentalu a věřte mi, že ve srovnání s ním byla jakákoli tehdejší Kia něco jako zednické kolečko. No a design VW nám může připadat příliš nudný, ale alespoň není trapný, jako u tohoto posledního korejského paskvilu.
Phaeton je možná teď pozadu , asi stejně jako je teď Opel Omega...není nová řada Ale je to stejné jako XC90, je to staré, ale stále mnohem lepší než ix45 a podobné.....
Phaeton nebyl rozumne navrzene auto, na to vysel moc tezky. Podle mne nesplnil ocekavani a bude stazen bez nastupce, protoze hlinikova A8 takove problemy nema.
hm, mozna jo, mozna ne. Vypadalo to, ze to uz odpiskaji a pak udelali pekny kseft v cine, tak se hned vytasili s recmi o jeho nastupci. Dokud neuvidim studii a nekdo to jasne nepotvrdi, tak to beru jako kec.
Viz můj komentář níže, já dizajn (ani techniku) neodsuzuji, dokonce jsem napsal, že když se na to kouknu objektivně, nevypadá to špatně. Ale mnohé rysy ve mě evokují 7er a profil zase GS.
Ja v tom vidim zepredu BMW a zezadu Audi a z boku Lexuse nejak z toho taky jako odvazanej nejsem.
Ale o design tu moc nejde.
Tady jde o techniku a o to, ze na to fabrika ma know-how a ze to ma stejnej grill jak CEE'D. Takze kazdej jouda s Ceede'm se muze ohanet tim, ze "jeho" fabrika "umi" segment luxusnich limuzin.
Coz je samozrejme smesne, ale tak uz to v marketingu funguje.
Nejde jen o to, ze je to kopie. To auto je proste a jednoduse ohavny a v tom je zasadni problem. Obzvlaste ten opuchly "tygri nos" nenapadne se roztekajici do tvaru bavorackych ledvinek a hranata optika svetel pod oblymi kryty jsou doslova sileny... Zbytek auta je pak klasicky asijsky beztvary a bezpohlavni... nic. A to to s Kiou vypadalo po prvnim Cedniku tak nadejne. ;-\
Edit: Kdyz uz jsme u toho kopirovani, casto tu zazniva, ze je to kopie 7er. No, ja bych rekl, ze je to 5GT jak vysita - [odkaz] . Nutno dodat, ze uz original je v tomhle pripade sereda k pohledani.
ja bych si to klido nechal pridelit jako firemni auto.
domu bych si to asi nikdy neporidil, ale pokud by mi to servisoval zamestnavatel a platil mi benzin.. urcite bych si dal rict ;-) .
Dobrý názor, z cizího krev neteče >:D Btw auto neni nic moc, ale chválihodné je, že Korejci vyšší střední třídu a luxusní nechtějí jen tak opustit... Přece jen je alespoň na výběr ;-)
No, sám jsem benzínovej, ale na vaši otázku odpovím - dával. Racionální důvod je ten, že kupci aut za 1,5 mega (což vy asi nebudete) si jej většinou žádají víc než benzín. Minimálně na největším světovém trhu, tj. v Evropě. Zkuste někdy navrhnout v Mnichově, aby přestali dělat 535d, zkuste říct v Audi, ať už proboha nedělají 3.0 TDI, že to nemá racionální důvod. Uvidíte, že z vás hned udělají nejméně viceprezidenta pro strategický rozvoj.
proc do toho motas BMW 5kovou radu, tohle je jina trida... je to sirsi nez S klassa a rozvor to ma o 3 cm mensi nez 7cka od BMW.
Kdyz uz, tak to srovnavej S S kladou, BMW7 a Phaetonem a osobne tvrdim, ze do techhle aut davat diesel je zvrhlost.
Mozna tak kdybych mel hotel v centru mesta a potreboval bych vozit klienty na letiste, tak to pochopim. A rozhodne bych tam nedaval 2.0l turbodiesel, ani trojku, ale minimalne 3.5l .
Pokud ti tak malý rozdíl (deci a půl) objemu stačí k tomu, aby si nemusel brát zpět svůj lehký diskusní "úlet" zpět, pak je to rozdíl opravdu zásadní... :*);-)
U auta na pomezi vyssi stredni a luxusniho segmentu budes resit rozdil v radu stokorun pripadne tisicu na povinnem ?
Kdyz servis vyjde na 50tis rocne, pojisteni odhadem na to same a amortizace na 400 tisic rocne ?
Tady se to na tebe ale sesypalo proto, že ses ptal, kdo by dnes v lux třídě (kromě kie) nabízel 2litr diesel. A ejhle, zrovna jeden z nejvýznamějších hráčů.
Já sem věděl a vím že Mercedes nabízí čtyřválcový turbodiesel do Ska, ale rejpnul sem si do toho 2litrového, protože ten motor má o deci a půl větší objem.....
Ale aji ten o deci a půl větší motor má puze 4 hrnky, ty se s chodem 6 nebo 8 válce nedají srovnat..navíc v naftě ;-\ jinak taky A8 se dělá s foukaným benzínovým 2litrem, tomu ale pomáhá ještě elektromotor.
Reagoval jsem na otázku velkého automotivního experta npc, který napsal "ty bys daval do auta v cene tipuju mega a pul diesel?". Odpověděl jsem příkladem BMW 535d či Audi A6, že tam se diesel dává. Velký automotivní expert npc mi na to napsal "Proč do toho motas BMW 5kovou radu, tohle je jina trida... je to sirsi nez S klassa a rozvor to ma o 3 cm mensi nez 7cka od BMW." Takže prosím, drahý hochu (odhaduji, že je ti tak 12 let, takže přecházím na tykání). TY jsi psal o 1,5 mega! Já jsem uvedl auta z této cenové kategorie. Ta tvoje "S klassa" (kterým jazyk to vlastně píšeš?) je cenově zase někde jinde - a i do ní se diesel dává, a jak často! Uvědomuješ si, hochu, co tu píšeš? Jestli je ti 9, beru to zpátky a nezlob se, v tom případě jsi šikovnej kluk a je dobře, že se zajímáš o auta.
pekny pokus, ale spatne citujes, odhaduju cenu na mega a pul u te nove Kie (cena v clanku uvedena neni) ten odhad vychazi z aktualni ceny Phaetonu, protoze 1.5 mega je presne jeho startovaci cara.
Dale me zase spatne citujes, protoze pisu "ty bys daval" cimz myslim, ze mam mega a pul na auto a kupuju ho PRO SEBE a vy tu na me vytasite prodeje u dealeru a zastoubeni turbodieselu v nich, ktere jsou tak jako tak tvoreny fleetem, ne soukromymi majiteli.
Zbytek bez komentare protoze s ignoranty kteri sezrali pul rozumu sveta a neumi ani cist nema cenu se bavit.
Jsi argumentačně mimo mísu, viz tvé příspěvky v diskusi, a s těmi ignoranty zatím šetři a radši na sobě trošku zapracuj, ať se za sebe jednou nemusíš stydět... ;-)
nevidim totiz nic divneho na tom, ze kdyz uz bych si (hypoteticky) pro sebe porizoval nove luxusni auto za 1.5 mega (Kia) nebo nasobne vyssi cenu (MB S, BMW 7 A8 Lexus LS) s tim ze ho (opet hypoteticky) za 3-4 roky prodam za nejakych 500 (700)tisic, tudiz zaplatim jen na amortizaci nejakych 700-900 Kc denne a na servise a udrzbe dalsich cca 200 Kc denne aniz bych ujel jediny kilometr, tak rozdil mezi spotrebou 9l nafty nebo 14l benzinu uz opravdu nehraje zadnou roli. jakoze do toho Lexusu ani diesel neni... A pri vsi ucte k turbodieselum, do Rollsu se taky dava jenom benzin ;-)
Jezkovy oci, tak me zabij, ze Sklada nema 2.0 turbodiesel, ale 2.098 nebo kolik a ze ho oznacuje 250... to jsou fakt velice podstatne veci v porovnani s tim, ze v luxusnim aute to kazdopadne poskytne podprumernou dynamiku vhodnou tak akorat na pojizdeni po meste pripadne na obcasne cesty na kratke vzdalenosti cimz naprosto popira smysl takoveho auta pro soukromeho vlastnika.
U me je 2.0 nebo 2.1 porad dvoulitr , i kdyby to imagologove oznacili 2500 CDI a je mi uplne jedno, jestli to tu nekdo proziva nebo ne pripadne jestli mu to staci k tomu, aby nekoho koho nezna oznacil devitiletym chlapeckem.
co to zas meles... proc bych si pocital zbytkovou cenu.. tohle neni ani Felicie ani 120tka... kdyz ma nekdo hrube pres meloun na nove auto a pocita s tim, ze dalsi rekneme meloun ho bude stat behem nasledujicich 4 let udrzba pojisteni a provoz , tak je mu jaksik jedno, jestli to pak proda v bazaru za 700 tisic anebo za 400tisic anebo to rovnou daruje charite.
Se podivej za kolik se treba prodavaji 5 roku stare ojete A8 cky. Klidne i za 300 tisic a nikdo to ani tak nechce.
Tak v USA se prodávají všechny auta jen s benzínem >:D Ale v evropě má 80 procent všech aut i v luxusní třídě diesel!!! A ve vyšší střední, kam tohle auto spadá spíš (a navíc v neprémiové) je ten podíl dieselů ještě mnohem větší!
to bych byl hodne spatny ridic, kdybych nepoznal turbodiesel od velkoobjemoveho benzinu. A doufam, ze s tim nemas problem, ze si dovolim zastavat nazor, ze do velkych a luxusnich limuzin je benzin lepsi volba. Mimochodem se s tim shoduje cca 85 procent civilizovaneho sveta, vcetne majitelu Rollsu, Maybachu, Bentleyu atd.
Som rád, že korejské automobilky dávajú prácu na SVK a CZE. Som rád, že to pomáha aj ekonomike krajín.
Ale WTF sa trepa Kia do tejto triedy? Aj čínsky manager a aj ten kórejský si vyberú BMW, Mercedes či aspoň Lexus.
Nech to znie akokoľvek divne, manager s Kiou si radšej odparkuje 3 ulice od garáže, kde budú mať kolegovia Mercedes S, CL, BMW 7...
Kia je a ostane low-cost značkou. Jej silnou stránkou je, že dokáže za akceptovateľný peniaz ponúknuť dostatočnú kvalitu. Ale nie luxus. Nech so mnou polemizuje ktokoľvek.
Abych byl úpřimný, zas tak tragicky to nevypadá, ale jak píšeš, image automobilky, která vyrábí kromě K9 taky rio (a vyráběla picanto a pod.), bude nevalný :no:
manager si vyberie...
ministri si vyberu...
keby boli normalny manageri a politici,tak by prave kupovali taketo auta..ved naco je komu co dokazovat? manager a firma ma auto ktore splna vsetky poziadavky triedy tak naco platit 30-50 tis.euro viac za premiovky?
komu co budu dokazovat podla toho aky znak je na kapote?
lenze bohuzial tito akoze manageri trpia vlastnym komplexom...
ja myslim ze komplexem netrpi. Je to pro korejsky trh a tim je to dane.
Korejsti ministri tim budou jezdit na 100% a manageri tak na 99,5%
Tech prodeju v Evrope a USA zas tak moc byt nemusi, tohle podle me neni mineno jako strojek na penize ale spise jako prestizni zalezitost, oni si to bez problemu nahrabou jinde.
ale preco by nemohla firma kupit tieto vozi a na kazdom usetrit urcite 30tis. v porovnani s premiovkov ked ponuka velmi podobny komfort? teda okrem pocitu znacky na kapote..
Firma dokazuje svoju uspesnost financnymi vykazmy ,uspesnostou na trhu a spokojnym zakaznikom a nie podla budov a aut ...
poznam par firiem kde na poziciu nazvem to :nieco ako lepsi obchodak maju v jednej firme passaty a ich zamestnanci sa tvaria ako by to bolo ich a myslia si ,ze su lepsie plateny.
Ina firma kupila nejake renaulty a korejcov...prepokladam,ze ten na passate si povie..pcha som na tom lepsie...ale bohuzial nie: nema v aute navigaciu a nemoze s auto pouzivat na sukormne ucely a este ma aj o 30% nizsi plat..ale hold ludia a najma tu vo vychodnej EU su taki....
vysvetlim to takto - hovorime o aute na urovni vyssej strednej triedy - luxusnej triedy
ide o relativne minoritny predaj, tvori nie viac, ako 2% vsetkych predanych aut. zakaznici su vyssi managment, statne institucie, majitelia spolocnosti. v tejto triede neplati praviudlo - usetri a ziskaj viac. plati pravidlo - mna reprezentuje luxus.
v nasledujucich 6 rokoch sa v CR a SR nepreda viac, ako do 50 ks z tohto vozidla. a aj to hovorime mozno o managmente Kia Zilina...
a ako som pisal hore - to auto nema nic revolucne. Optima ma aspon dizajn. toto je eine grosse katastrophe
keby nedali taku velku kiacku masku, tak by to mozno bolo znesitelne auto. Ale s tou maskou je to ako pojazdna reklama na coca colu, alebo marlboro v sferach, kde to nema co hladat, tu to marketingove oddelenie prepisklo.
Mozno sa nabuduce dockame predneho skla znaku kia. Jak na cinskom magnetaku. Uz len velke cisla 1500 koni tam chybaju
Ta maska je to nejdulezitejsi, je to jasne poselstvi ... ja jsem vetsi braska Cee'du a jsem v luxusnim segmentu.
Jako pojizdna reklama na Coca Colu, presne tak.
Před lety se mnozí Kii smáli a teď ji začínají brát chtě nechtě vážně... A proč zkouší auto v této třídě? Třeba jsou lidé, kteří chtějí velké pohodlné auto a je jim jedno zde milionkrát omílaná "imidž" značky.... ne každý kupuje podle znaku na kapotě. Nevím, jak tento pokus dopadne (v ČR ten znak na kapotě má velkou hodnotu), ale proč ne. A co se týče kopírování... tak dnes kopíruje každý každého, tak nevím, proč z toho dělat vědu... nechť zákazníci rozhodnou, jestli rozhodnutí pouštět se do tohoto segmentu a touto formou byla dobrá volba nebo ne... howk.
Před lety se mnozí Kii smáli... no a po tomhle počinu se jí smějou znova. Nejde o to, že je to kopie. Jde o to, že je to kopie nevkusná a hnusná. Holt, když se někdo dere na VIP večírek a ještě mu kouká sláma z bot, tak to vždycky dopadne takhle.
Jo a tem co jezdi v Superbu nekouka slama z bot???
Nevidim problem v tom, ze se cpe Kia tam kam se cpe VW natoz Sade. V USA to urcite bude uspesne a pokud to postavis vedle Superba, ktery je uzky jako Ceed, tak to uspesne bude taky ;-)
Jak stredni, dle Sadefilu, minimalne vyssi stredni, pac ostatni modely se cpou taky kam nemaj >:-[] Kdyz vedle sebe postavis Ceeda a Superba, tak zezadu je dle mohutnosti Ceed nizsi stredni a Superb polotridni, neco mezi malym a nizsim strednim verkem a to je děsný >:-[]
Jak nehraje, kazdy model Sade si hraje na neco vic, tak jako OII si hraje na stredni tridu, tak si Superb u tech co jim kouka slama z bot hraje na lux >:-[]
Ne. Škoda je taky tak drošku buranka, která se snaží dostat do vyšší vrstvy, než kde se narodila. To je osud více značek. Ale Superb nejde rovnou na gala party ve Four Seasons, superb je obyčejný, fortelný vůz střední třídy a nedělá si žádné přehnané ambice. Není to prostě tak okatý případ traktoristy, co vyhrál ve sportce, jako tato korejská obluda. Ale to se špatně vysvětluje... Já vím, že se tam ta Kia jednou dostane a že i tyto trapné pokusy do toho patří, protože otvírají vrátka... Ale musíš nám dovolit se jejich trapnosti zasmát... :-)
vzdyt jasne pisou, ze to je pro domaci trh
a tam to rozhodne uspech slavit bude
ze my mame jiny vkus jak korejci a pripada nam to ponekud ulitle vubec neznamena, ze korejci maji spatny vkus, jen ho maji jiny
Suhlas. :yes: Myslim si, ze Kia vie velmi dobre, ze na tuto "klassu" este nema, ale Kii ide o nieco ine, totiz o cielavedome upevodomenie tejto znacky na trhu. Magentis bola nula a Optima prekonava rekordy. K7 (Cadenza) sa predava uz tiez dobre. Kia musi niekedy prvy krat skusit vstupit i do tychto vod, i mozno za cenu strat. Ale image znacky sa zvysi a to ma podla mna Kia za ciel.
Po prolitnuti clanku a po precteni par technickych vychytavek je podle toho Superb neco jako vwartas >:-[] Takze mozna snad uz v cechach lid pochopi, ze jezdit v Sade neni jezdit luxus tridu >:-[]
Nekdo prijde s Rapidem, nekdo Quorisem >:-[]
Možná ji začínají někteří brát vážně, ale rozhodně ne v tomto segmentu. Všichni víme, jak dopadl VW při stejném pokusu, a co teprve Kia, jejíž pověst není zrovna synonymem kvality a luxusu. Navíc ani designem neoslní. V Evropě to na úspěch prostě nevidím.
Zlatou medaily za nevkus. Jako vsechno z produkce H/K. Lide, kteri si kupuji H/K museji byt opravdu zoufali, kdyz jsi nejsou schopni vybrat v Evrope mezi tolika vybornymi znackami.
je to jen otazka zvyku. Ledvinky u BMW anebo soucasne pojeti masky merglu s kolotocarskou hvezdou velikosti jak u kamionu a mnozstvim chromu jak v kuchyni je taky vsecko mozne, jen ne decentni.
Taky mi prijde Medak cikansky poutovej a audi designove jednoduche a lacine. Jooo "kdybych" mel v hotovosti vetsi peniz navic, tak jedine z tehle trojky BMW >:D >:D >:D
Mě taky přijdou japonský auta tragický,o korejských ani nemluvím..A jestli někdo troubí do světa že interier audi je lacinej a sám jezdí hondu,je k smíchu.
To je možná otázka vkusu,mně se tohle celkem líbí,ale každopádně jde o to,že tyhle automobilky s tím přišly samy! Nikde to neokopírovali a nepřekýčovali...
Dej Korejcum pet let a tez neco vymysli. Mergl je na trhu pres 100 let a momentalne prochazi opet jednim ze svych temnejsich obdobi. Podivej se na prvni Acko, jak vypadalo a podivej se na Vaneo, jak vypadalo a na prvni Rclasse jak vypadalo a pak neco mluv.
Neni jednoduche vybudovat si vlastni image z niceho a korejci na to jdou myslim celkem dobre.
Rozhodne to vypada lepe jak Opirius blahe pameti, o hruzach typu Ssang Yong uz vubec nemluvim.
Jsem názoru, že pokud na něco nemám, nekoupím. Nesnažím se to nějak "ochcat". :-! Mít BMW 7 , tak snad tohle auto ojedu klíčem. Bude stejný posměch jako byl se SsangYongem alias X5... A myslím si, že tohle auto nebude moc dobré a na vyšší třídu bude stačit akorát velikostí. Měli by k tomu dávat malou korejku... >:D
tohle auto nebude zalevno, jednak se nebude delat v Evrope (10% clo) a jednak se tu doveze par kousku, takze to bude raritka.
Pokud se seredne nemylim, tak to bude tak za 95% ceny Phaetonu, akorat s luxusem a bohatosti vybavy nalozene S klassy. prece si nebudou shazovat image tim, ze to budou prodavat pod cenou nenarocnym ridicum.
;-)
neboj, par se jicjh najde, minialne si je poridi vysoky management korejskych filialek a bohatejsi fans znacky.
Taky by to mohlo fungovat ve vychodni evrope, nekde na Ukrajine a v Rusku to pujde myslim docela do mistniho vkusu.
A znova rikam, ucelem tohodle auta neni vydelat balik, ucelem tohodle auta je budovat image znacky a to je beh na dlouhou trat.
Prachy vydela Cee'd a spol.
si asi kazdej posoudi sam-pro me se chce "tvarit evropsky"-konecne i shreyer priznal, ze se nechal(i) "inspirovat" (sic!!!) u tvaru maserati quattroporte-vysledek, no, nevim...
me spis zajima, esli, skrze tu kopici el. hejblat, kuliva kterejm snad ani nejni cas na rizeni, davaj na showroomu i first officera...
p.s. primlouvam se za "technicky" erudovanou mladou absoloventku...
Po přečtení diskuse vyhlašuji dnešním vítězem již po 14. hodině borce s nickem "npc" >:D Toť nový designově technický guru automobilového světa...na tváři vytetováno "Proti všem" :-)
Ale jedno mu nelze upřít - má na různé věci svůj názor a to nelze bohužel pozorovat u diskutérů odsuzujících korejskou vlajkovou loď jen pro to, že nejsou schopni/ochotni uznat KIU jako luxusní zboží. S npc nemám problém. Jsou tu uplně jiní borci, se kterými nemá cenu rozumně a racionálně argumentovat
posobi to odlahcenejsie a modernejsie ako BMW :yes:
pritom cielm nie je ani tak konkurovat BMWcku ako skor najst novych zakaznikov a zlepsit si image... a takyto model znacke len pomoze....
povedzme si pravdu, phaeton nie je tiez bmw ani mercedes ani jaguar ale kto si ho kupi asi potrebuje pohodlie a priestor a na to nemusi hned vyhadzovat vsetok majetok....
nebude to hit v eu.......ani to nie je cielom kie...ide o rozsirenie ponuky....
no to je tvůj jeden velký problém. Ty jsi totiž na to jak obšírně píšeš, kritizuješ a vyprávíš nejel skoro v ničem a jestli si v něčem jenom alespoň seděl, tak to už je co říct. Každopádně ta Kia má za mě aspoň sympatický zadek, jinak je to o ničem. Napsat ale, že tahle Kia to je sen, tak to mluví skutečně za vše. Dobrou noc snílku :-)
je přeci jasný, demonstrovat vysokou úroveň užívaných technologií a to je i přes někdy hloupé, někdy trefné příspěvky v této diskuzi neoddiskutovatelný fakt. O prodané kusy vůbec nejde, to auto se bude dobře prodávat v Asii a Americe i bez Evropy to bude dost.
Hyundai má Genesiss/Equinus, Kia má tohle, tedy nevím proč, ale to jméno se mi plete s klitorisem a to není zrovna ono.
Design je odvozen z baworáka, nakonec on se k tomu PS, který je za K9 zodpovědný, několiktát veřejně přiznal. I ten tzv. "Tygří nos" je inspirován ledvinkami - též to již několikrát nepřímo potvrdil. Nedivil bych se, kdyby za pár let PS nastoupil v Mnichově jako šéfdesignér a pak ho tu budeme všichni velebit a zbožňovat?
Je to asi rok, kdy na jedné přednášce v USA s usměvem(a to je strašný introvert) poznamenal, že se nediví nikomu, kdo vidí v grilu podobu s ledvinkami. Myslím, že to bylo v souvislosti s Red Dot pro Optimu, takře už to budou roky dva.
nevim esli s usmevem, ja tam nebyl... ale co vim, tak to, o cem mluvis, bylo v souvislosti s "uspesnym dokoncenim projektu tiger nose styling", pricemz konstatoval, ze zatim neni tak proflaknutej (ten tiger nose) jako "kidney grille" nebo "vw's flat line”... tak asi tak...
Zatímco téměř každý přispívatel do "diskuze" k tomuto modelu zdůrazňuje, jak mu ten či onen detail připomíná (kdo ví proč?) nějaký již existující automobil, já vnímám napřed celek a potom detaily. Jako celek je to typicky vyzrálé Schreyerovo dílo, kterému lze jen velmi těžko něco vytknout. Vyvážené, elegantní, zdůrazňující dynamiku a jemnou agresivitu. Zejména maska chladiče se mimořádně povedla a s vhodně zaoblenou přídí bude oslňovat všechny, kteří ji naživo potkají. K zádi se nemohu vyjádřit, snímky (rovněž K9) mi zatím mnoho nenapověděly. Ale i tak, jde o mimořádně povedený design. Pro jistotu jsem ještě proskoumal snímky K9 interiéru a ty mě přesvědčily, že půjde o velmi úspěšný vůz - i v Evropě. Také v interiéru tvůrci dokládají velký talent a správný instinkt. Ten se bude líbit! Pokud mi něco přišlo peněkud směšné, je to citace z tiskové zprávy opisující funkci a technickou vyspělost elektronických "pomocníků". V této třídě se takovéto vybavení už stalo standardem. Jenže pak mi došlo, že tisková zpráva není namířena na dosavadní majitele bavorů a audin a meďáků, nýbrž na stávající majitele Kií, kteří v mezičase dospěli do stádia, že mohou uvažovat o voze vyšší třídy. V tom případě se taková osvěta hodí. A tak, vy co jste dočetli až sem, můžete přemýšlet, zda tento postupný vývoj Kie není náhodou opravdovým manažerským uměním, které (promiňte) mi imponuje více, než stávající vývoj škodovky. Ale snad se škodovka cítí dostatečně ohrožena, aby nástupce Superbu dostal kvality opravdu atraktivního vozu... Jo, a na vaš případné síru dštící reakce nejsem zvědav. Howg!
Souhlasím, kdybych to uměl, napsal by to stejně :-)
Veřejně říkám já bych problém projet s tím evropské dálnice a města asi neměl. Nejvíc mi imponuje zadní náhon a objem. Nemam moc rád downsizing a k tomu přidanou hromadu turb pod kapotou.
aj mercedes C ukradol octavii predne svetla a co ma byt? Je mercedes C zle auto ktore vykrada dizajn inym?
to ze sa dnesne auta cim dalej viac na seba podobaju je normalne a budes si musiet na to zvyknut nakolko aut je stale viac a nie je mozne aby sa teda od seba nejako uz vyraznejsie lisili.....
No jo, ale to je asijsky pristup k vyrobe.
Mitsu Evo je jen okopirovana Delta Integrale, motorky to samy, o telefonech skoda mluvit. Holt to neberou jak kopirovani, ale do jisty miry jako projev ucty. ;-\
uvidime ako sa uchyti v eu ale pre kiu to nie je ziadny taziskovy model pre europu ale skor taka imidzovka na zlepsenie mena a povesti :yes:
presne ako pises, ako celok je to poriadny kus auta a citit z toho Schreyerove crty a akusi charizmu aku dal kii prave tento dizajner......
zadny nahon a velky objem vidi mv tejto tirede ako plus a sam som zvedavy na prve predaje v eu ale ako vravim,,, tu pojde len o budovanie si mena....v eu to bude len par kusov, prioritne trhy pre toto auto su inde ako zapadna europa kde je dominancia nemeckych znaciek neohrozitelna....
Pekne jsi to napsal, ale ten prodejni uspech v Evrope / tomu neverim.
Ne po tom flamu, ktery vypukl kolem turbodieselu v luxusni tride.
Tak to vypada, ze dnesnim milionarum voni vice nafta nez benzin a bez svistu turbodmychadel a klapani pod kapotou se uz neobejdou.
... a potom jsem našel foto [odkaz]
- i tady má Kia šmrnc a dostatek charakteru. Ach ano, zapomněl jsem se vyjádřit k detailům: P světlomety: ano dostatečně podobné audině, to nelze popřít, ale v docela jiných proporcích a hlavně v docela jiném prostředí- toto zaoblení tváře je u repre sedanu novinkou. A velmi povedenou! Zakončení rámu Z dveří: to že má být kopie BMW?! prosím, nezesměšňujte se... BMW má na to patent a ten si nikdo nedovolí nerespektovat. Zde u K9 jde o velmi logický tvar prodlužující profil dveří pro zlepšení vjemu dynamiky a pro zvětšení vstupního otvoru. Navíc jeho zasazení do nikde nezkopírovaného tvaru C-sloupku završuje originalitu řešení dle Schreyera. Nejvíce výtek si zaslouží zadní svítilny: jejich podoba s Maserati je opravdu zarážející, a to včetně zasazení do celku zádě. Zde bych si nepochybně dovedl představit originálnější řešení (ne korejské!), které by trošíčku zvýšilo optickou mohutnost zádě při pohledu zezadu. Jenže chápu, že tvůrcům šlo naopak o optické odlehčení zadku, tak to udělali, jak nejlépe to šlo. I přes tyto "podobnosti" se vzory však stále trvám na tom, že jde o designerky velice podařený automobil, který se stane na trhu vyhledávaným. A přeju mu to. Upřímně, vždyť prodeje Audi, BMW a Mercedesu neohrozí. Jen připravuje půdu pro svého následovníka, který tuto ambici už mít (možná) bude....
Tak tohle me ale vazne s..e, Kia neprisla s nicim novatorskym, jen se pobratrila u cinanu a vykradla co se dalo, bmw pocinaje a lexusem konce. Muze to byt sebekvalitnejsi auto, ale je to proste zlodejina..tfuuuj. Zakazal bych jim min. po EU prodej a vyrobu, at si ty zmetky dodavaj jinam. Ale k tomu se soudruzi v EU neodvazi..Za me palec dolu, ac osobne outsiderum obvykle fandim a Kia sla za posledni dobu strasne nahoru, tohle by si, pokud to mysli vazne, dovolovat nemeli.. :no:
zkus zalistovat v pameti, jak zacinal pred cca 20ti lety Lexus ... tohle je to same.
Smali se, ze to je okopceny Mercedes, ze to nikdo nekoupi a ted se prvni generace lexusu povazuje za vyjimecne povedene auto, dokonce se tvrdi, ze to je nejspolehlivejsi auto vsech dob.
Kii by uplne stacilo jen tenhle prvni Lexus designersky prebalit do moderniho havu, naucit ho plnit soucasne limity a zabudovat do neho elektroniku na vysi doby a vstupenku do sveta luxusu bude mit otevrenou.
Jako zajímalo by mě co proti tomuhle auto svět má. Ano možná se podobá německé prémii a to má být zločin ? Já naopak vítám další automobilku, která se snaží vyrobit něco takového a narušit D3. Ano je logické, že konkurovat jim přímo nemůže, ale může se jim postavit cenou. Pokud by tohle auto stálo v čr okolo milionu - dejme tomu 1,5 mio za plnou palbu. Není pro člověka co řešit. Naopak lidi co si tohle koupí si to nekupují kvůli tomu, že mají kopii BMW. Lidi co si kupují tohle (grandeur, opirus ) prostě ke svému životu a pohodlnému ježdění ve výborně vybaveném autě znáček na kapotě s trojcípou hvězdou a nebo vrtulku. Prostě nepotřebují připlácet za věci, kterými D3 vyniká a postačí jim hezké, velké a výborně vybavené auto za dobrou cenu. Takže bych to nijak neodsuzoval. Je dobře, že existuje i alternativa....
Jinak se asi najdou blázni co si na santa fe nalepí ledvinky apod. Ale taky se najdou lidi co si na bavoráky lepí M ka. Taky se najdou lidi co si koupí mercedes se 150 000km za stejnou cenu jako nový Quoris a potom se na jeho majitele budou povyšovat a říkat mu jaký je *, protože jezdí v tomhle ...
A já říkám, člověk co si koupí nový Quoris než aby zaplatil to samé za jetý mercedes a nebo BMW na tom bude vždy lépe.
Mimochodem z předního pohledu tam podobnost s BMW je, ale z bočního a dalších nikoliv...