Přesně to mě hned napadlo. Myslím, že i "zaručené" informace jsou stále ještě dost založené na spekulaci a dojde i k nějakému upřesnění, nebo rozšíření kompletních informací do představení. Ale rovnou mě zarazila i informace o 2,0 TDI 135 KW, který má být součástí standardní nabídky, nikoli RS. Skoro mě napadá myšlenka, že to udělají jako u Superbu, kde je prostě jen "silná" verze bez jakéhokoliv označení.
Nene, v RS bude 2,0 TSI... V tomhle se nebudou lišit RS GTI Cupra. 1,8 TSI bude součástí jen standartní nabídky. Ještě donedávna se řešilo, zda to bude verze 1,8 TSI/125kW, nebo 132kW (jsou to identické motory,jen s jinak naladěnou řídící jednotkou a výsledné řešení je volbou marketingu).
RS - to je to jak se to musi napsat zepredu i zezadu, aby si to opravdu vsichni vsimli?
Na CT minuly tyden o Octavii RS rikali ze si to poridi jen Mr. Defekt. >:D
Celkem souhlas. Je to takové všechno jen na oko a vsechno napul.
A hlavne utrpeni na delsi cesty.
Proste na projizdeni pred Kauflandem a machrovat :-D.
..no NEbyla bych si úplně jistá. Tahle Octívia bude ještě více "nesportovní/rodinná", velikostí opravdu už (jako)vůz střední třídy a třeba Leon je pro sport až VÝRAZNĚ lepší auto/základ vozu...
no to je sice pravda že bude velikostí střední třída ale to neznamená že nemůže na sobě mejt nalepený odznáčky RS :-) a že je leon o dost sportovnější o tom není pochyb však patří k nejostřejším hot-hatchům :-!
jojo klidně na MPV >:D počkej bude to jako OII hlavní je ten odznáček , potom nějaký sedadla alá sport , potom rádoby sportovní motor kterej se tváří jako motor z golfu GTI ,nějaký ty plastový lízátka pod nárazníky pár znáčku RS do kabiny a na prahy dveří a máme tady pravou nefalšovanou eresku OIII >:-[] vypadat bude určitě pěkně i OII se mě docela líbí :-)
a co si čekal? Za chvíli se to má začít vyrábět, tak už je na čase, aby se o tom začalo psát. Vzhledem k SOP v 45 týdnu čekej, že to bude čím dál častěji a větší kapky ;-)
Mě to baví číst. Jezdil jsem z VW koncern vozy. Všechny jsou nějak tak nepohodlný, uvnitř nudný,neumí pořádně držet stopu na špatným povrchu. A přitom vyhrávají srovnávací testy. Tedy jestli je spotřeba a o pár litrů větší kufr tím nejhlavnějším parametrem. To mi někdo musel povolit šroubečky na těch vozech, že byli takový jak jsem popsal. Snad vyjímka A8 4,2l a A80 2,8l.Jenže to je jiné kafe.
Články o Rapidu jsem přečetl se zájmem, jako o OI, Fábie I a II, golf IV zvláště tyto byly dost nepohodlný. O II ujde.A realita byla vždy mírně horší než prvotní články o nich. Tak jsem zvědav co novináři vyplodí nyní.
No zde vzniká rozpor mezi tím, co Audi píše na zákaznických stránkách a co nám dává k dispozici za informace. Nejlepší bude pár měsíců počkat, než 1,4 TSI/90 kW uvidíme naživo - zatím se jezdilo jen verzí 103 kW ACT, která pro změnu v žádném soupisu technických údajů není a v souladu s tvrzením o 100kW hranici pro multilink ho má.
Nejdřív bude v A3 pod 100 kW jen 1,4 TSI/90 kW, později přibudou nové generace 1,2 TSI a 1,6 TDI o výkonu 77 kW. O nich ale zatím nikdo pořádně nic neví, jen to, že budou.
Dosť pochybujem, žeby si Audi (na domácom trhu) dovolilo klamať spotrebiteľa a uvádzať "Hinterachse: Vierlenker-Hinterachse mit getrennter Feder-Dämpfer-Anordnung", ak by tam bola torzka. Tomu verím skôr, než nejakým zaručene pravdivým informáciám kolujúcim ústne. ;-)
A i keď opomenieš tento údaj na webe, zdá sa Ti logické, aby prémiový nemecký kompakt vyšiel na trh s jednoduchou zadnou nápravou, ak už minulé generácie multilink mali? Stavím fľasu svojho archivovaného Cabernetu, že A3 bude mať vo všetkých verziách multilink.
No, kdyby ses mě zeptal před půl rokem, tak bych tipnul multilink i u Leonu a Octavie. Leč minimálně u Leonu už je potvrzená torzka, přestože v minulé generaci byl multilink.
A3? Těžko říct, torzka by byla mírné faux pas, ale možné to je. Nějakého Veltína bych asi vsadil ;-).
No když jsem to tu poprvé napsala já (že někdo zadní pohon a někdo torzku) málem mi "hlavu utrhli".. ;-)
..nicméně v rámci šetření to možné JE (nebo zvažujete variantu: pro "náročnější" trhy multilink, pro...? :-)
PS: NE že by takové řešení NEbylo (také) možné, ale...
..ale to že pro "normální" motory bude "obyč" náprava s torzní (zkrutnou) tyčí a jen pro "top" varianty multilink mi docela dává smysl...
To dava smysl o tom zadna. VW stejne bere Sade a Seat jako lowend a akorat se snazi lidem vnutit ze je to stejna kvalita. Take jsem psal ze se vsadim ze OIII bude mit torzku a po Leonu to bylo jasne. Verim, ale ze jako konkurence BMW ji mit audi nebude, jinak by to bylo slusna ostuda. Staci ze se tu porad pomlouva Rendlik a uz se nam cpe dalsi skvost v podobe OIII do stredni s tozkou a 63kW >:-[]
No když (dnes) někteří berou (technikou spíš "protažený Golf) SUPerb jako "alternativu" vozů VYŠŠí střední... ;-)
..tak to (nejspíš) "projde" asi i té Octavii :-)
PS: Nicméně v té "prémii" ona konstrukční perla "poháněná zadní náprava vs předokolka s torzkou vzadu"... ta opravdu působí jako "skoro moc" (i na VW ;-)
Svwatá pravda >:-[] ... Tuto informaci jsi před drahnou dobou hodila do fora Ty, dokonce ne jednou a dopadlo to jak říkáš ... Já jsem zvědav, jaká bude realita u A3, neb informace se rozcházejí -> něco jiného zde, jiná informace na Audi.de, jiné informace na prezentacích...
;-) Díky, to jste asi sama >:D ... Samozřejmě, že mne to překvapuje - v otázce techniky bych očekával jednoznačné informace...Obzvláště od Němců ;-) ...
..a VÍTE že pisálkové takovéto info (většinou) píší na základě tiskových zpráv (přímo od výrobce? ;-)
PS: Jak jsem napsala hned v úvodní diskuzi: počkáme a uvidíme - viz Andromeda 15:17 :-)
Jsem ráda že jménem "kolektivu" (to samé co já napsal dnes místní profík + Andromeda) oslovujete právě mne.. :-)
..nicméně já BLONDÝNA když se dozvím z více (celkem seriozních) zdrojů dvě RŮZNÉ info, tak raději napíši/řeknu "že počkám"... až uvidíme jak to DOOPRAVDY je.. ;-)
PS: NEpoužití sofistikovanější zadní nápravy u "prémiového" vozu (vzhledem k jeho ceně) je sice trochu "out", ale na druhou stranu pro motory typu 1.6 TDi nebo 1.2 TFSi a podobné to zas TAK "nutněnutné" asi není... :-)
PPS: Nicméně "náskok díky technice" to moc NEní.. ;-)
(to nebude - když to tak bude :-)
Jako že to co (jako třeba dnes p. Vaverka o torzní nápravě v nové audi A3) píši dáááávno PŘEDEM? No tak DÍKY ;-)
PS: To "tajemství" jsem vám již prozradila = stačí číst automagazíny :-)
a) kdo tvdil kravinu (jak jsem napsala již tehdy a dnes Andromeda) teprve UVIDÍME - víme? ;-)
b) proč bych měla mít problém? Ja "prodávala jak jsem nakoupila"
(a sdělila i KDE nakoupila :-)
c) já bych se spíš "obávala" co VY - když tam ta torzka (tak jak píše pan Vaverka) skutečně BUDE ;-)
...ne"hodnotíte" to trochu "jednOOOOstranně"? (že už "vwíte" jak to v reálu JE? ;-)
PS: Variantu že stránky audi "kecají" a info z automagazínů, neb dnes zde od pana Vaverky jsou pravda NE"připouštíte"?? :-)
NEmáte v tom trochu "hokej"? ;-)
CO by se tady dalo asi tak "nepřiznat"??? :-)
PS: Tak a teď doufám že se "pochlapíte" a TO SAMÉ napíšete panu Vaverkovi (a asi i ANDROMEDA-ovi ;-)
Konec spekulacím, podle katalogu ETKA je pro A3 k dispozici jak jednoduchá, tak víceprvková náprava. V provedení Quattro je pak provedení třetí, ale nijak zásadně odlišné od víceprvku předokolky.
Trošku mě udivuje absence 1.2TSI, pro auta nižší střední je to dnes mírně nadstandardní motorizace. Škoda to zřejmě s posunem do střední třídy myslí vážně. Jsem zvědavý na nový Superb...
Potom je jednoduchá zadná náprava v motorizáciách do 100 kW v priamom rozpore so snahou o posun do strednej triedy. A neboj, 1,2TSI bude, neexistuje, aby Octavia začínala na 90 kW a Golf na 77. ;-)
No jo zase to bude klasická hra na střední. Lift bude střední, protože je větší než hathbacky od konkurence a kombík už bude normální nižší střední, protože tam má kufr i konkurence. :-)
a kde je napísané, že všetky motorizácie spomenuté v článku, budú dostupné hneď pri uvedení OIII na trh??? predpokladám, že min tretiny sa dočkáme až po nejakom čase...
Taky bych to tak viděl, 1,2 tsi minimálně v silnější variantě, vzhledem k tomu, že není avizován hned od začátku, bude to už asi ta nová verze s řemenem. A 2,0 tsi pro RS je taky pravděpodobná, divili bych se, kdyby rs variantu škodovka u octavie odpískala, je to prodejně úspěšné.
Už to tady na diskuzích myslím zaznělo, že když píše redakce? o torzní příčce, tak v šáde je to vždy jednodušší, prostorově úspornější konstrukce (aby to neznělo tak špatně), u kohokoliv jiného se jedná o zastaralé konstrukční řešení >:D
Holub mi prave z Boleslavi doniesol psanicko, ze so slabsimi motormi sa pouzije traktoristicka pevna naprava a zadne gumy budu mat vyssi profil a fukat sa na nizsi tlak.
Je to priestorovo velmi usporne, takmer 100% bezporuchove riesenie, prida to 150L kufra a 40L pre nadrz a nenarocny zakaznik aj tak nic nepozna. :-)
...1,2 TSI samozřejmě v nabídce bude!!! A to sice ne hned od představení, ale již v příštím roce. Bez tohoto motoru by si Škoda dobrovolně ubrala 1/3 prodejů a to by se musela jmenovat jinak ;-)
Stejně tak 2,0 TSI v modelu RS. Ten nás ale čeká až v roce 2014...
No a jak je to tedy s tou zadní nápravou u AUDI A3??? >:D
Teda ak bude OIII vyzerať ako na obrázku k článku (osobne si myslím, že je to viac ako pravdepodobné), tak klobúk dolu :yes:
Na rozdiel od Rapida je to auto s vyváženými proporciami a oku lahodiaci čistý dizajn. Akurát by som v tomto prípade trochu polemizoval nad údajnými slovami Kabaňa, že OIII bude vyzerať inak ako Rapid. Jedine že by to myslel tak, že nebude taká neohrabaná ako rapid. Jasne tam vidieť rovnaký prelis na zadných výklopných dverách pod EČ, veľmi podobné zadnén svetlá a vlastne celá silueta. Akurát teda tá silueta je oveľa vyváženejšia ako u Rapida.
Podľa mňa bude nová OIII úplne iná pecka ako Rapid (podľa mňa sklamanie roka).
Sam si protirecis, viac sa ti paci OIII ale neveris Kabanovi v rozdiely medzi R a O. Osobne mi to pride jedno a to iste, akurat v kabine bude viac miesta v O, ale hlavne nech zmiznu tie bocne dvere sucasne O, ktore patria niekde na stary Robur alebo V3S.
Nemyslím si, že by som si protirečil. Práve tá placatosť OIII (pomer výšky a šírky) robí z nej oproti Rapidu oveľa krajšie a vyváženejšie auto (píšem o dizajne). Rapidu z dizajnovej stránky dosť ubralo to, že mu oproti MissionL takpovediac "zbrúsili" lemy blatníkov, čím to auto vyzerá (a aj v skutočnosti je) podstatne užšie. Ale samozrejme nie je to len tými blatníkmi, je to aj celkovou šírkou (či skôr "úzkosťou"). A ešte jedna vec sa mi na Rapide vôbec nepáči. Sú to predné svetlá, hlavne tá skosená časť, kde sú smerovky. Ak by dali smerovky na kraj svetiel (čo si myslím, že je aj logickejšie a bezpečnejšie) a nebol by tam ten skos, ale sklo svetla by pokračovalo pekne zarovno prednej masky až k nárazníku, tak by ten predok Rapida vyzeral omnoho lepšie. A ešte by som zmenil aj hmlovky. Zdajú sa mi moc veľké vzhľadom k predným svetlám a maske.
Takže chcel som tým povedať, že stačí len zopár zmien a výsledok je podstatne iný.
V podstate suhlasim. Ten dizajn je nedovareny. Chyba mu poslednych 10% k dokonceniu. To iste sa da povedat aj o interiery, typickum prikladom je nemastny, neslany volant. To VW a Audi je ina kava.
jedny pisu, ze RS dostane 1,6 TSI, iny pisu ze dostane rovnaky dvojliter ako G7 GTI... Jedny tvrdia ze dostane 1,2 TSI 63 aj 77 kW, iny tvrdia, ze zaklad bude 1,4 TSI - kym nepride nove generacia 1,2 TSI... je v tom nejaky chaos :no:
Těžko můžu vsázet na něco, co je nepředvídatelné - nebo byste mě odpustil, když se tam za pár let třeba dvoulitr (a klidně úplně jiný, než o jakém je řeč dnes) přece jen dostane? Známe současný stav věci a ten je popsán v článku. Situaci kolem RS bohužel nemůžu komentovat kromě informace zmíněné v textu - nejsilnější TDI bude běznou verzí, jako je to u Superbu. A jinde v diskuzi zmíněný příměr k Superbu ohledně modelové politiky je asi docela trefný... Každopádně Škoda si díky modulární platformě bude moct dovolit mnohem rychlejší tempo technických změn než dosud. Spousta podstatných technických skupin, ať jde o pohony nebo elektroniku, bude v rámci koncernu k dispozici a jejich použití bude záviste hlavně na rozhodnutí, ne na potřebě něco zdlouhavě vyvíjet a testovat. To bude další krutá rána pro konkurenční koncerny, které zapasí o přežití už dnes. Tím chci říct - stačí rozhodnutí příslušných míst a Octavia může mít cokoliv z toho, s čím se dnes ze startegických důvodů nepočítá. Ať je to dvoulitrový motor, litrový tříválec nebo spousta dalších agregátů, které zatím nebyly veřejnosti prezentovány.
Pokud se Octavia skutečně přesune do střední třídy, může si konkurence trošku paradoxně oddechnout - prodeje aut ve střední třídě jsou obecně menší než v nižší střední, kde Rapid asi nebude tak silným hráčem jako byla Octavia. Octavia přijde o část prodejů vypuštěním 1.2TSI, v nižších konfiguracích bude s torzkou...
Co píšete je samozřejmě možné, jako redakce auto.cz máte vyšší kredit než anonymní kolega diskutér Xavier... na druhou stranu jsem na pochybách z toho důvodu, že to co píše on mi dává větší smysl. Vždyť i Mondeo má dostat 1.0 Ecoboost. Proto bych si z logiky věci tipnul na 2.0TSI v RS a 1.2TSI jako základ. Možná ne hned, ale hned asi nebude ani 2.0TDI 135.
Základní fakt je ten, že 1,2 TSI, jak ho známe dnes, v žádném autě s MQB použít nepůjde (a dokonce ani v Citigo a spol.). Z pohledu celého koncernu to zásadní problém není, modelů bez platformy MQB bude v nejbližeích letech pořád dost.
Chystá se úplně nové 1,2 TSI, to ale podle toho, co víme, pro Octavii vůbec není jisté a jestli na něj dojde, tak až po pár letech výroby (řekněme 2015 nebo tak). Nakonec je to zcela běžné. Nabídka při uvedení na trh nebývá tak rozsáhlá, jednotlivé verze přibývají postupně, aby se udržela atraktivita daného modelu.
:-):yes: Možná nemám takový kredit jako pan Veverka z Auto.cz, nicméně můžeš se vsadit, že už příští rok budou mít motor 1,2 TSI 63kW i 77kW v nabídce všechny nové modely na platformě MQB. Tedy jak Leon a Golf,tak i Octavia!
P.S. S Golfem VII s motorem 1,2 TSI Tě klidně už koncem tohoto roku provezu ;-)
V pohodě,neberu :-) Golf budou mít všichni dealeři na salonu již koncem tohoto roku. Ze začátku budou k dispozici 1,2 TSI/63kW (podotýkám,že nevím,zda to je současná varianta,nebo již nová generace!!!), dále 1,6 TDI/77kW, nový 1,4 TSI/103kW a 2,0 TDI/103 kW. 1,2 TSI/63kW a 1,6 TDI/77kW budou mít pětistupňové manuální převodovky, ostatní již v základu šestistupňové...
No a k SEATU: I oficiální stránky hovoří o motorech 1,2 TSI/63 kW a 77kW již od začátku výroby. Viz: [odkaz]
K tomu nejsou potřeba žádné zákulisní informace, nebo články na auto.cz:-)
Škoda nebude výjimkou a v hierarchii koncernu nebude postavena nad Golfa. Bude to opět špička nižší střední třídy (jako Golf),jen s kufrem (a o pár centimetrů větší,než současná generace) - stejně jako dosud :-)
V MQB je to dané, současný motor, který má osm ventilů a hlavně je nakloněný směrem dopředu, být nemůže. To je jedno z klíčových poselství tohoto článku, navíc je v něm dost explicitně vyjádřené.
Leon s tím, co bude nabízet Škoda pro Octavii příliš společného nemá - nanejvýš to, že co má Leon, je technicky možné i u Octavie. Nicméně není nad čím dlouze rozmýšlet, 1,2 TSI v Leonu i Golfu bude muset být nová konstrukce modulárního motoru MOB, tzn. EA211. Na tuto informaci můžete ale narážet na Auto.cz nebo ve Světě motorů opakovaně už několik měsíců.
Aaano,takhle je to asi nejracionálněji vyjádřeno :-):yes: Tedy s největší pravděpodobností se již bude jednat o novou generaci 1,2 TSI. Jistě vím jen to,že 1,2 TSI bude v nabídce jak Golfu,tak i Leonu hned od začátku...
Píšete, "základní fakt je ten, že 1,2 TSI, jak ho známe dnes, v žádném autě s MQB použít nepůjde". Přitom tu už pár dní zveřejňujete informace o leonu postaveném na MQB, kde vám ve výčtu motorizací 1,2 tsi nechybí. Nezlob te se, ale s takovým přístupem k "faktům", vás skutečně nelze brát vážně. :no:
Teď máme osmiventilový 1,2 TSI, který může být jen v autech bez MQB. Za mnoho nejrůznějších třeba Rapid, Jetta, Beetle, Ibiza... Časem přijde zcela nový 1,2 TSI šestnáctiventil (skloněný dozadu), ten se zmiňuje oficiálně u Leonu, neoficiálně u A3 nebo Golfu. Jak je u VW zvykem, objem i základní parametry motoru budou stejné nebo velmi podobné jako do teď. Nakonec zákazníkovi to může být opravdu docela jedno co za "železo" (hliník) má pod kapotou...
Co je v článku, to je dané. To, že je na českém internetu vždy někdo chytřejší, kdo ví, že je všechno naopak - tak to prostě chodí, však to tady mezi sebou dobře znáte.
Nechci zpochybňovat vaše tvrzení, já sám žádné interní informace k dispozici nemám, jen mi vámi zveřejněné informace nedávají smysl.
Pokud se v článku o Leonu mluví o 1.2TSI 63 a 77kW dostupné začátkem příštího roku, znamená to tedy podle vás již novou verzi motoru? Pokud ano, proč tipujete nasazení v Octavii až 2015?
A jen tak mimochodem... vy své zdroje zveřejnit nemůžete?
- Platforma MQB neumožňuje použití stávajících motorů 1.2TSI
- Nová generace motoru bude dostupná již začátkem příštího roku a bude v nabídce pro Leon (a možná ještě dříve pro Golf a A3?)
- Octavia tento nový motor nedostane (možná kvůli výrobním kapacitám?). Pokud přece jen ano, tak jen silnější verzi, odhadem kolem roku 2015.
Souhlasí?
Doufám že to nezní moc jako rýpání, mě tyto informace opravdu zajímají...
:-) Nebudeš mi to věřit, ale zrovna dneska mi tak nějak přišlo na mysl, že jsem okukoval Leona a jeho motor 1,2 TSI, který má na chlup stejné parametry jako 1,2 TSI pro např. současnou Fabii (myslím tím vrtání, zdvih, ventily, atd.) a že by bylo dobré to připlácnout sem do diskuze, že prostě nejmenší motor z portfolia VW nepochybně do MQB "se vleze", ať už Lukáš slyšel ze svého zdroje kdejaké bludy, jenže jsem sem uvedl místo Leona Ibizu... No myslím Leon, píšu Ibiza... Prostě tak :-).Původní příspěvek jsem chtěl editovat, ale byla jsi rychlejší :yes:
Spíš BUDU (už se mi něco takového TAKÉ stalo.. :-)
NEvleze - on je sice "stejný ale jiný" (což tedy "příliš NEchápu", že pracují na nové platformě přece VĚDĚLI...) pro novou MQB bude "jinak skloněný" = jinak uložený = a prý opravdu museli udělat NOVÝ (stejný) motor ;-)
PS: NEní to zrovna (auto)tématika co by mne "zajímala" - NEsnažila jsem se tomu nějak "hlouběji" přijít na kloub :-)
Nechápu, jak tady můžete jako redaktor šířit nějaké Vaše domněnky o motoru 1.2 TSI v Octavii a střílet tady s rokem 2015. Vždyť by Vám snad i mohl někdo uvěřit.
Či to bude 8v verzia, alebo nová 16v, je jedno, jedno je isté a to že Škodovka nižšej strednej triedy nebude začínať na 90 kW. ;-) A ako píše Emel, Leon má ohlásenú 1,2TSI, tak to asi s tou technickou nepoužiteľnosťou 1,2TSI v MQB nebude také horúce. ;-)
NEtreba žrať tie PR kecy o nejakom "presune do strednej triedy". Octavia zostane nižšou strednou, s rovnakým rázvorom, ako sesterské modely a táto hodnota ako rozhodujúca bude v intenciách triedy. Nemyslím, žeby Octavia III medzigeneračne výrazne narástla akýmkoľvek vonkajším rozmerom (bude to obvyklých pár cm, príp. len mm). V strednej triede je Superb a tam priestor pre Octaviu nie je. Naopak v nižšej strednej Rapid priama konkurencia nie je, veľkostne môže byť podobný, avšak imidžovo a technicky bude lowend a už len tým sa odlíši dostatočne od Octavie a i kvôli cene si príliš konkurovať nebudú. A aby Škoda ako dlhodobý užívateľ najslabších motorov v koncerne nemala 1,2TSI je nonens, dokonca si myslím, že ani tých 77 kW nebude základ, ale bude ešte slabšia verzia (možno 66 kW verzia 1,2ky).
Na modulární systém typu MQB přejdou v dohledné době všichni, tedy ti co to ještě zaživa stihnou, pak pomalu přestane dávat smysl rozlišení mezi třídami založené na na rozměrech nebo rozvoru, ono je už problematické dnes. Octavia klidně může mít 4,6 metru, což není ani pro nižší střední nic extra, taková astra kombi má 4,7m, a přitom soupeřem pro astru být nemusí. V budoucnu půjde rozdělení spíš podle zaměření, rodinné auto, manažerský sedan apod., podobně jako to dnes používají Britové, protože v době, kdy má být např. mondeo větší než 5er už velikost nebo rozvor nejsou kategorií. ;-)
Takže podle tebe bude lift ve střední a kombík v nižší střední? Navíc nechápu, proč by si měla konkurence oddechnout. Zákazníka přece nezajímá, kam je kdo zařadí, ale cena a co za ni dostane. Pokud bude Octavia dál patřit mezi nejlevnější auta nižší střední třídy (a bude tvrdit, že jde o střední třídu), tak se bude dobře prodávat (i díky tomu, že dost lidí uvěří pohádce o střední třídě). A věř tomu, že Octavia nadále zůstane cenově na úrovni kompaktů, stejně jako Rapid se bude prodávat za cenu subkompaktů.
Já skoro ano - SPORT bude (teď už "doopravdy") vyhrazen SEATu..
..a Leon je na to navíc LEPŠÍM "náčiním" než "rodinná" Octavia (si tedy alespoň myslím já ;-)
"Nová generace zážehových motorů se vyznačuje rozvodem ventilů DOHC, který je místo problematického řetězu poháněn řemenem..."
U všech ostatních automobilek je řetěz považován za dražší, ale spolehlivější a bezúdržbové řešení. Udělat z něj problematickou součástku je skutečný majstrštyk fušenýrů z VW. >:D
krutá pravda to neni. za kvalitu řetězu nezodpovídá automobilka, ale výrobce řetězu. navíc dneska už jsou řemeny tak daleko že jsou opravdu lepší než řetězy ;)
Za kvalitu řetězu zodpovídá výrobce řetězu, za kvalitu materiálu použitého výrobcem řetězu zodpovídá dodavatel materiálu... ale za kvalitu celého auta zodpovídá automobilka. Včetně kvality všech komponent.
S tímhle přístupem by jsi za chvíli skončil u horníka který údajně vyrubal špatnou rudu.
Ještě mi vysvětli, proč se ty úžasné řemeny pravidelně vyměňují, kdežto horší řetěz v motoru většinou zůstává po celou dobu jeho životnosti.
Dodavatel dodá výrobci přesně ten řetěz, který automobilka požaduje. A v případě VW byly řetězy v toleranci dle požadavku VW. To, že měl VW tolerance špatně nastavené není chyba výrobce.
Ani z kraje výroby by se tím nemohli ohánět. Naprosto by tak popřeli výstupní kontroly u dodavatele a vstupní kontrolu u nich v závodě. Prostě mizerná konstrukce a hledání výmluv. Nic jinýho.
Je to tak, pamatuji jak nam ze Sade prisla zpet varka cca 2tis dilu, kdyz objevili jeden spatny a musela se provest znova kontrola >:D Ten kdo jim to tady basti tak je bud zabednenej nebo dealer, kterych je tu dost, pac PR je treba >:-[]
2 tisíce ještě jde. Pamatuju jak jsme přebírali 300 000 dílů, kvůli tomu, že u nich našli při montáži nějaký defektní kus. Asi byl jen jeden protože při 100% kontrole se žádný další nenašel. Hrajou si na kvalitu dodávek PPM 0 a pak tu budou mlít o X tisích chybných řetězech, kterých si údajně nikdo při montáži nevšiml. Jak píšeš buď zabedněnej nebo dealer >:D
Jenže ty řetezy mají problém s materiálem. Po čase se vytahají. A jak chceš asi zkontrolovat na tuto vlastnost řetěz právě dodaný? Mikrometr je ti v tuto chvíli k ničemu.
Jde to udělat mechanickými zkouškami či spektrografickou analýzou, ale to musíš řetěz rozříznout -> provést destrukční zkoušku.
já teda četl mlžící článek o opotřebovaným přípravku a tím pádem špatných rozměrech řetězu ne o špatným materiálu. Nota bene řetěz jako takový stejně nepraská (vlivem špatnýho materiálu) ale dojde k jeho přeskočení (vlivem špatný konstrukce napínáku a věcí s tím souvisejících) Nehledě na to, že ke každý šarži materiálu je atest na kterém jsou od výrobce určeny a měřeny kritické hodnoty pro daný typ materiálu, takže i to je průběžně pod kontrolou. Holt ISO je ISO. ;-)
No tak abych to vzal od začátku. Jen tak pro zajímavost mám 25 let starou motorku (Suzuki) 4 válec DOHC. Vačice hnaná řetězem. Ač je rozvodový řetěz původní a za ta léta vytahaný jak kšandy pořád nepřeskočil a ani jeho přeskočení díky konstrukci a vedení řetězu nehrozí. Zajímavý že to před 25 lety šlo vyřešit, že? Jinak atest není cár papíru, ale záznam z výstupní kontroly, kde se kontroluje jakost výrobku (materiálu). Čili jestli je něco na atestu pak je to taky fyzicky v balíku. Dodavatel, který by psal něco jiného na atesty a něco jiného dodával do Škodovky (nedej bože VW) by asi dlouho dodavatelem nebyl. Maximálně do prvního zákaznickýho auditu. ISO TS 16949 je automobilová norma, kterou musí všichni dodavatelé do Škodovky splňovat a podle ní se chovat. To je pravidelně kontrolovaný auditama Škodovky přímo u dodavatele a dost přísně, takže na jakýkoliv ojebávky by se rychle přišlo. Čili ISO s tím má sakra co dělat.
Kdyby to fungovalo, tak jak píšeš, nikdy by u nikoho nezvnikl žádný zmetek. Proto, že by to bylo tak, jak je to na papíře. Prostě se to stává.
O normách mi nic psát nemusíš, protože o nich vím asi desetkrát tolik co ty a co si do systému napíšeš je jedna věc a co ti tam vymýšlí lidi (zaměstnanci) je věc druhá. Kdyby byli spolehliví, žádná kontrola by existovat nemusela a audity jakbysmet. Realita je ovšem jinde.
Zmetky se ti samozřejmě v produkci vyskytnout můžou ovšem v mizivém množství (pár kusů z milionu) a ne v řádu tisíců jak se vykytují u TSI motorů. Pak se nejedná už o vadu ale vlastnost. To by mě teda hrozně zajímalo jak máš zmáknutý TSko ty desetkrát tolik. ISO TS existuje právě kvůli tomu, aby byl výrobní proces co nejlépe kontrolovatelný, průhledný, stabilní a pokud možno znemožňoval "lidovou tvořivost" zaměstnanců. Realita je náhodou docela v pohodě. Specielně Škodovka si to u svých dodavatelů hlídá jako ostříž. Rozhodně si nenechá dodávat zmetky po tisících. O to strach nemám. Všechno co se jim na autech sype bych dal na vrub špatný konstrukci nebo jejich savingům než chybě u dodavatele.
To máš samozřejmě naprostou pravdu ovšem je zajímavý, že Češi v tomhle případě fušují ausgerechnet jen ty rozvody. Že neflinkají taky převodovky o kterých by sme tu teď četli že se sypou nebo něco jinýho? Nepřijde ti to podezřelý?
netuším kde se dělají řetězy a napínací kladky k rozvodům. Ty si tu nahoře psal o Češích jak všechno obchází, a ochcávají. Měl jsem za to, že vidíš tím pádem vinu v českých zaměstnancích. Nicméně některý převodovky se u nás pokud vím dělají nebo se pletu?
Audit je divadlo, které A) projdeš, když se na něj dobře připravíš a auditora si povodíš B) neprojdeš, když se nepřipravíš. A je úplně jedno, jestli máš všechno OK nebo všechno KO. Jde pouze o tu přípravu té šou.... No a co se kvality týče, dnes je v módě prodávat levné a poddimenzované součástky, co nic nevydrží.
No u auditu hodně záleží na tom na jakýho vola zrovna natrefíš. Můžeš klidně neprojít i když máš všechno naprosto v pořádku. Kdo chce psa bít si hůl vždycky najde. S tou poslední větou naprosto souhlasím.
Dle oficiálního vyjádření VW byly rozměry v pořádku. Jen vlivem toho, že se nástroje používaly až na samou hranici, tak se i rozměry dostávaly na hranu tolerance. Řetízky tedy byly v pořádku a chyba je v konstrukci, protože pokud se tyto díly šikovně v autě potkaly, tak se potkal i motor.
Ale jaká pak kvalita řetězu. To o opotřebovaném nástroji u subdodavatele a z toho pramenící problémy s rozvody je jen pohádka, aby zakryli mizerně zvládnutou konstrukci napínáku a poddimenzované díly. Tomu přeci nemůže nikdo věřit.
Bingo, tak to je... A žádné ISO TS, FMEA, DRBFM, PPAP, TPS a následné audity a já nevím jaké všechny německo-japonské krávoviny do procesu zapojené tomu prostě nezabránily. Proč? Protože jsou na *.
Pred 20 lety byl do H montovan remen na 100tis a dnes vwidlaci nejsou schopny udelat retez ani na 50. To me po.er, hlavne kdyz slysim slova o spickove technice :no:
To co tam vyrobce namontuje, to si samozrejme prebral a zkontroloval. Proste chtel usetrit levnejsi konstrukci na hrane a na vyrobe >:-[]:no:
Přesně tak. To je furt všechno odlehčit, udělat z mizernějšího materiálu, o***, zmenšit, udělat platový. Hlavně to pěkně zabalit. Udělat tomu reklamu pro pitomce že to má "18" airbagů, takový a makový asistenty a půl kubíku kufr. Sakra takový auta nikdo nechce. Já chci poctivě udělaný auto, který drží pohromadě, nehnije, funguje, nezruinuje mě na servisu a poskytuje mi dostatečnou bezpečnost a pohodlí. Cingrlátka jako kde to má jakej prolis nebo vlnu jsou mi celkem putna. Experti ve VW si takhle pošpiní svoji reputaci nějakým trapným cost savingem a ještě se to snaží hodit na subdodavatele.
Naprosty souhlas s tebou od " Já chci........putna"
Předpokládám ze bude auto slouzit v poho 10 let, pak s nim budu jezdit na kratkych pojizdkach po okoli atd. K tomu druhe nove auto a porad dokola a ne po 2 letech trnout kdy me ta osizena jebka na podstatnych dilech necha na holickach >:-[]
Co si automobilka objedná, to dostane. Jestli jsou u VW i*ioti, kteří slyší jen na cenu, a proto namontují do rozvodů motor z jízdního kola (obrazně řečeno), tak ať se pak nediví!
Kdyby to bylo jasné, tak by se podělaly všechny motory bez výjimky, ale jsou to jen stovky kusů za několik let produkce. Což v ohledu týdení výroby cca 10 tis motorů, je prostě trošku četnější nahodilost.
Stovky motorů ? To vám nakukal kdo ? Zajděte si na fóra uživatelů VW, Škody a Seatu, jen tam těch majitelů, co už měnili řetězové rozvody motorů TSI, najdete "stovky". No a vynásobte to těmi, co na fóra nechodí a pak počtem prodaných aut v celé Evropě.
Pořád je to k roční produkci (specielně jednadvojek cca půl milionu), jen kapka v moři.
Přece nebudeš věřit, že by koncern sám neustále produkoval motor, který by se z 90% všem pokazil. To by ho za chvíli zruinovalo. A zrovna koncern umí počítat penízky sakra dobře.
Koncern dává maximální záruku do 120 000 km do tý doby většina motorů vydrží. Jestli se to pak někomu potká to má holt smůlu, ale koncern na tom těžce vyvaří na náhradních dílech. Kde máš jaký ruinování? Naopak kdyby udělali ten motor 100% spolehlivý tak neprodají žádný náhradní díly.
Tady se furt žvaní, že ten řetěz odchází do 20 tis km,. tak jakých 120? Já jsem TSIčko 1.2 se 120 na hrbu snad ještě ani neviděl (čímž netvrdím, že nesjou).
Rozhodně nebude pravidlo, že buď přeskočí do 20 000 km. Třeba HTP taky přeskakujou a už jsem viděl přeskočený od 40 000 km až po 250 000 km nebo taky nepřeskočí nikdy. Záleží asi na stylu a režimu jízdy a spoustě dalších faktorů.
Já teď konečně potkal jeden přeskočenej motor. 1.2TSI najeto asi nejakých 40 a měl to člověk, který po dvou měsících zjistil, že má jeho auto dokonce šest rychlostních stupňů. Prostě naprostý kopyto.
žabožrouti neumí udělat podvozek. Motory jim paradoxně vždycky docela šly. Takže si takovou záruku můžou dovolit. To že co rok měníš čepy, spojovačky, stabilizátor a prasklý péra je mimo záruku, protože se jedná o výměnný díly, který podléhají běžnému opotřebení jako třeba brzdový destičky, takže si je zaplatíš sama.
Ne v záruce (bohužel) ne..
..ale když je to po 60ti tisících, tak to "nějak zvládám"..
..neb to bylo to jediné co se skutečně (u C5 V6) měnilo :-)
PS: Tolik k tomu "rok co rok měníš čepy atd. ;-)
PPS: Ach a ty čepy byly měněny... v 90ti tisících..
(a NIC jiného - nebo to udělali fakt "potajmu" :-)
Řekl bych, že u motoru 1.2 TSI je to horší, protože pokud si to dobře pamatuju, tak se u něj nedá dělat generálka. Když někomu řetez přeskočí a potkají se ventily s písty, tak je to pro ten motor konečná. Buď nový motor nebo vrakoviště.
Není to kapka v moři, zajdi si na ty fóra. Ale koncern nespí. Řetěz a jeho napínáky už modifikoval, takže aktuálně vyráběné motory by na tom v tomto ohledu měly být lépe.
Služební 1.2 TSI se mi zdá taky podezřelé, protože tu a tam je po některém studeném startu nedměrně hlučné (to vynikne o to víc, že jinak je to velmi tichý a kultivovaný motor).
Při servisní prohlídce nahlásit, sadu s řetězem vymění. Navíc při první servisce dělají automaticky i úpravu software ŘJ a nějakou podložku pod turbo... V servisce jsou to jen kódy, musel jsem si to vygůglit.
Když něco uděláš dimenzovaný tak akorát na hraně, výsledkem je pak to co tady vidíme. Stovky až tisíce potkaných motorů, které to už nevydržely, a další desetitisíce, který to ještě přežili. To je ovšem jasný znamení špatný konstrukce, kdyby se jednalo o pár zmetků, tak se to nikdo ani nedoví a nikde se takový problémy po fórech neřeší.
Problém je ten, že jakmile uslyšíš nějaký problém ve zvuku motoru, můžeš to jet okamžitě reklamovat. Nechceš mi tady tvrdit, že je to záměr koncernu, měnit řetězy/motory zdarma jak na běžícím pásu...
Kamarád s VW Passat řešil problém, že mu asi na 15 000 začalo pískat turbo. Takovej ten známej zvuk ala sanitka. Osobně mě píská taky už několik desítek tisích km a vůbec mi to nevadí ba naopak. Jeho to ovšem hrozně štvalo tak to jel do VW reklamovat. Výsledek? Poslali ho do háje. To je normální projev turba. Některý to prostě dělají. Nashledanou. Myslíš, že když přijedeš reklamovat motor, že se ti nezdá zvuk motoru tak ti honem dají nový motor?
Zkušenost Yeti 1.2TSI: První garančka po dvou letech (najeto 12tkm). Na otázku, zda vědí o problémech s řetězem se tvářili, jako by spadli z Marsu. Nicméně byla jim nahlášena větší hlučnost motoru - zpětně volali, že hlučnost je opravdu o něco vyšší a řetěz (je to celá servisní sada) vymění.
Jooo to bude spickova technika. O vyspelych asistentech ani slovo, predpoklad je to same nakoupene co ma konkurence, konecne snad nebudou vylagrovane motory a uz to bude fungovat jako u konkurence, zlevneni vyroby diky unifikaci platformy a zlevneni zaveseni zadni napravy, ktere neprinese nic navic v uzitnem prostoru. Ve vysledku hezky podane maximalni zlevneni vyroby jako spickova technika. Takze predpoklad je akorat tak slusny vejvar Skodovky >:-[]
Kde jsou ty blaboli o slabych moterech pro nizsi stredni, kdyz tady se chce cpat 63kW do stredni??? Jo ona to bude vlastne zase spesl Sade pseudostredni trida v parametry horsimmy nez nektera nizsi stredni >:-[] >:-[] >:-[]
a odteraz az do pol roka po oficialnom zahajeni predaja sa tu bude kazdy den objavovat aspon jeden clanok o octavii 3... z toho samozrejme 85 percent bude vycucane z prsta...
A motor 1.4l 59kW nie je relativne slaby motor do relativne velkej octavie tour?
Rovnako tak do golfu.
U VW mi to casto pripadalo ako keby sa zubami nechatami branilo dat do svojich aut vykonnejsie motory a silou mocou tam davali co najmensie vykony. Mozno uz konecne dostali rozum.
tak se nám tady zase objevuje zařazení O. z ověřených zdrojů nedostane OIII slabé motory - ty připadnou Golfu, který je lehčí... o kolik? mám pocit že stejné auto váží stejně - plus minus pár kilo.
A je to jasné. Ta nejdůležitější informace, která se protahuje pod zatím pevně zavřenými garážovými dveřmi je tato - Octavia III, zvaná Veliká, bude svými rozměry zahajovat střední třídu, velikostně na konkurenční pozici společně s Mercedes-Benz C-Klasse či AUDI A4.
A přesně tohle je (bude) mistrovským koncernovým tahem - v kompaktní třídě se uvolní sevření Jetty, tu pak ve třídě doplní levný Rapid a... Octavia bude zářivým skvostem ve třídě střední. Na (velikostně) třídním opačném konci pak bude zářit větší PASSAT, APOŠTOL OSMÝ, VÍTĚZNÝ. Octavia pak, bez velikostní a provázané kvalitativní mainstreamové konkurence, bude ojedinělý mainstreamový démant pro znalce.
Pokud to opravdu takto dopadne, a vše nasvědčuje, že tomu tak bude, stane se ze Škody garážový silniční vizionář druhého desetiletí, prvního století, třetího tisíciletí po Kristu.
Tedy ber na vědomí, že Octavia III. zahajuje éru samostatného třídního subsegmentu - OCTAVIA-KLASSE.
Máte PRAVDU - (můj) Citroën C5 s dvojitými lichoběžníky vpředu + MULTILINKem vzadu (navíc s 6ti-válcem) je takový "poslední mohykán" (takhto "poctivě" postavený vůz "zaplatitelné" kategorie.. ;-)
Ano, u benzinky zaplatíš každý metrák, který si veze oproti konkurenci, aniž by z toho dokonalého konstrukčního řešení byl schopen vytěžit byť o chlup lepší jízdní vlastnosti oproti "jednoduché" konkurenci. ;-)
Tím absolutně neobhajuju torzku v nižší střední, je to krok zpět, jakkoliv jsem schopen ho, v kontextu cenového zápasu vyvolaného francouzi a korejci, chápat třeba u octavie, nelíbí se mi, a u takové A3, pokud by se v nějaké verzi torzka skutečně vyskytla, by to bylo jednoznačně přes čáru. :no:
Na v Evropě klíčových pro škodovku trzích, tj. německy mluvící, severské státy, určitě ne, vím, že tu pořád odkazuješ na to, jak je megane ve Francii dražší, ale v globále to je naopak.
Ano "teoVWii" že McPherson ve škodovce je stejně dobrý (ne-li lepší) než dvojité lichoběžníky s oddělenými těhlicemi v "něčem žabožroutském" jsem na těchto stránkách již četla... ;-)
Doporučuji se projet třeba z München do Hamburg a zpět a porovnat si SÁM :-)
Krom zpět to je - ale je to prostě dáno "cenovými tlaky" (ale na tom "přes čáru" - kdyby to bylo u "prémiového" vozu - se JEDNOZNAČNĚ shodneme ;-)
PS: Ach a co se té spotřeby týče - já RÁDA (jsem, že nějaký půllitr sem/tam řešit NEmusím..a raději vůz s lepší trakcí, sedadly, odhlučněním, chováním v nad200kilometrových rychlostech, řízením, brzdami.. :-)
Trend svou logiku má... v nižší střední, zejména u lowendových modelů. Ve střední jezdí s torzkou jen auta na spodní straně spektra (cenového). Každopádně jakákoli paralela mezi Octavií a MB-C je mimo, paralela mezi Octavií III a Lagunou III ale možná bude celkem zajímavá.
"PASSAT, APOŠTOL OSMÝ, VÍTĚZNÝ."
"stane se ze Škody garážový silniční vizionář druhého desetiletí, prvního století, třetího tisíciletí po Kristu."
"OCTAVIA-KLASSE."
>:D >:D
Přemýšlím, co se musí člověku stát, aby napsal takovýhle žvásty a bral to jakou svou modlu >:D
Nějak mi nedochází ta modla. To nahoře není o modlách, jsou to obecné velmi realistické konstatace. Nebo ty se domníváš, že snad nová mazda šest smete nového Passata? Samozřejmě, že nesmete, a ten nový Passat (Apoštol osmý, vítězný) bude opět králem třídy, a to přesně tak, jako Apoštol sedmý, sličný.
Zrovna tak ten termín Octavia-Klasse. Ty neznáš termín Golf-Klasse? Proč myslíš, že celá silniční Evropa tenhle pojem zná? A když se zamyslíš, kam Škoda novou Octavii velikostně směruje, pak při znalostech širších konkurenčních souvislostí ti dojde velmi rychle, proč právě Octavia a proč právě Klasse.
Jinak velmi oceňuji, Zdéňo, že sis dal tu práci a můj horní příspěvek přečetl, vážím si toho, vážím si i toho, žes vybrané pasáže dokonce kopíroval dále. Až ti bude opravdu těch dvacet devět, uvidíš, že to všechno budeš chápat úplně v jiném světle ;-)
Smete? V čem by ho měla smést?
Ve spolehlivosti? No to každopádně.. V zážitku z jízdy? Také určitě. V pohodlí? To ne, ale to se od ní ani nečeká, přeci jen míří více na řidiče. V prodejích? To naštěstí také ne, ale ani tam mazda nemíří.
Jasně, to si povíme za 5 let, až bude celá evropa běžně používat pojem Octavia-klasse >:D a myslím, že bude stále jediná. Kdo by chtěl auto na rozvoru podprůměrném v nižší střední a s velikostí kufru střední třídy >:D
Ano, teď se mě snažíš zesměšnit, udělat ze mě puberťáka, který o autech akorát tak sní v noci, ale to je tvoje věc. Nevím co by mi přineslo psát sem jiný věk, ale jinak díky, je to poklona, hned bych se do těch bezstarostných let puberťáka vrátil a to nejen na papíře ;-)
Stojíš oběma nohama v garážové historii, Octavia III nebude mít podprůměrný rozvor, četl jsi vůbec článek shora? Rovněž tak postavení mazdy6 a Apoštola ve střední třídě je nepoměřitelné - Apoštol jakožto vrcholná, odladěná technická a technologická třídní ikona a mazda šest jako zcela průměrné auto, které nevyniká ani v žádné jednotlivosti ani v komplexu.
P.S. Nesnažím se tě zesměšnit, to jsi tu již "provedl" sám sobě svým prvním příspěvkem, naopak se tě snažím poučit, vysvětlit ti, jak to ve střední třídě chodí a bude v chodit v reálném světě.
Aleši, Aleši, jsi nějaký přecitlivělý, ne? ... Já bych si třeba rád ty nadávky přečetl, ale ty jsi rozhodl beze mě a za mě, že nemůžu. Trochu mi to v principu připomíná Mnichov 1938....
Prosím? Nadávky a sprosté urážky opravdu nepatří na slušnou diskuzi. Alespoň ne na tu naší. To s tím Mnichovem přece nemůžete myslet vážně... V těchto případech jako admin vždy zasáhnu, popravdě spíš nevím, zda nemáme být tvrdší a žádná varování nedávat. Naštěstí se jedná o naprosto ojedinělá ustřelení.
Tady není problém s tím, jaký máš názor na to, co tam bylo napsáno. Problém mám s tím, že se nestydíš určovat, co si já (a nebo kdokoliv jiný) můžeme a nemůžeme přečíst. Hitler a spol. se tehdy rozhodli, jak čechoslováci budou a nebudou žít. Paralela je zcela zřejmá a navíc názorovým souhlasem mnohých místních s Tvým zásahem do diskuze se posouváme do situace, kdy rozhodování o nás a bez nás je v pořádku. Podotýkám, že vůbec nevím, co dotyčný v příspěvku napsal. Vadí mně přístup alá big brother, aneb já vím nejlíp, jak se ty máš vyjadřovat a co ostatní uráží.
Čechoslováci s tím nemohli moc dělat. No, vlastně mohli, že, ale...
Tebe ale auto.cz nikdo navštěvovat nenutí. Máš možnost volby. U mě doma taky návštěva dělá jen to, co jí dovolím.
nam asi chce dat najavo,ze 1,2TSI su nespolahlive motory,tak ich radsej nenasadí ;-)
Pacia sa mi tunajsie onánie nad jednym obrazkom,ze to vraj bude pecka...presne takto isto sa onanovalo nad Rapidom ala MisionL koncept a podobne...drzim vam palce! >:D
zalezi aj od ceny, ale kedze uz rapid nebude ziadne lacne auto predpokladam ze octavka uz bude draha a vela ludi zvoli rapida a teda predaje octaviek uz poklesnu,,,,beznemu ceskemu a slovenskemu zakaznikovi nebude treba drahu octavku ked vsekto podstatne najde v rapide...., skoda vedela preco prichadza s rapidom....uvolnila miesto octavii z ktorej mozu spravit drahy luxusny korab, a miesto predoslej a terajsej octavky zaujme rapid.....90 percent terajsich octavii je stejne s tymi motormi co ma rapid....takze vidim to na akesi rozlozenie sil a rapid sa stane tercom tych ktori pokukoval ipo terajsich zakladnych octavkach....no a nova octavka ta uz bude draha.....takze rapid ma zmysel
Odkdy bude a jestli bude 1,2 TSI ? Zatím zde ještě nezazněla informace, zda zahájení výroby OIII bude znamenat ihned konec OII. Nebude nějakou dobu souběh ? Dělá se Octavia ještě na více místech (MB,Bratislava ... Rusko ?). Pak by to logiku mělo. Souběh OII se základními motory a výbavami a OIII v lepších motorizacích a výbavách. Dobře informované nejmenované zdroje kde jste ? Pište ...
Osobně si myslím, že prostě došli na to, že než příště riskovat problémy s vadnou součástkou (řetěz), vrátili se k relativně bezproblémovému řemeni.
.
U řetězu imho sázeli na marketingovou výhodu jeho "bezúdržbovosti", ale po těchto zkušenostech si řekli, že je lepší nechat naplánovanou výměnu řemenu jednou za 100tkm a zodpovědnost obligátně přenést na spotřebitele.
.
Motor jako takový je velmi povedený, jak jízdními výkony, projevem, tak i spotřebou. Není to žádná vrcholová motorizace (aspoň ne v nižší střední a výše), ale uspokojí i náročnějšího řidiče.
.
Samozřejmě se uvidí časem, jak je to se spolehlivostí, ale těch motorů už se vyrobilo a je v provozu tolik, že se o tom jiným ani nezdá (myslím ve třídě maloobjemových přeplňovaných benzínů).
No já NEvím, já znám jednoho výrobce aut (nad nímž "proměrný koncernoVWý fanoušek" ohrne nos ;-) ) co už roky dělá motory s "bezúdržbovými" řemeny (které jsou o něco ŠIRŠÍ než je běžné) a ty vydrží (mají interval výměny) po 240.000 km (a "no problem" :yes::-)
No, já o tom motoru věděl své ještě než se objevil v autech. Zdroje mám v tomto případě lepší než pan Vaverka a ten zdroj jasně hovořil o tom, že střední doba zadření (úplného a ještě k tomu skokového = velmi nebezpečný jev) turbodmychadla podle testů byla stanovena na 50000 km - otázka je, jak se to přesně projeví v poli. Důvod byl zcela zřejmý - poddimenzovaná konstrukce - maličká hřídelka = maličké ložisko, příliš vysoké otáčky. Dalšími zásadními problémy 1,2 TSI je poddimenzovaný řetěz (tento problém mělo už i HTP, rovněž jsem o něm slyšel v předstihu), přímé vstřiky a čidla klepání. Také dobře vím, že seriózní prodejce firmy Škoda Ti skutečně řekne, že pokud je nějaký jejich motor v současnosti opravdu problémový, pak je to 1,2 TSI. A nic to nemění na tom, že když jede, tak jede pěkně. Jestliže totiž chceš nahradit relativně jednoduchou 1,6 atm. nějakým složitým turbomotorem, pak buď bude motor sám o sobě 3x dražší nebo prostě bude kvalitativně poddimenzován, aby cena byla oboustranně přijatelná. No a to je případ motoru 1,2 TSI a v dnešní době pochopitelně nejen jeho. Evidentně to je problém i pro samotný koncern, když s motorem do další platformy nepočítá - kecy o zástavbových rozměrech jsou jen kecy. Je to motor nejmenší a kam se vejde 2,0 TDI, tam se tenhle prcek vleze pomalu dvakrát. Akorát by se muselo chtít.
To je dobrý fór, vždyť ten 1,2 TSI byl konstruován právě s ohledem na ty emisní normy. A snad krom přepracované!! 1,8 TSI se jedná momentálně o nejmladší motor v portfoliu VW. Tedy jeho rychlé nahrazení novým motorem pro mě jednoznačně znamená, že se prostě nepovedl. Jen to koncern prostě neřekne natvrdo. To jsou totiž němci, takhle se oni chovají, nikdy nepřiznají barvu, lžou, jako když tisknou a vykrucujou se a vykrucujou a vykrucujou. Mám s nimi hodně co do činění, umí posrat na co šáhnou - stejně jako my, češi, ale neumí přijít a říct - hele, já jsem to ***.
Mi někdo vysvětlit proč 90% zde diskutujících tak leží v žalůdku torzka? Jedničková Fabie jí má a ve svě době měla dle mého názoru nejlepší podovzek ve třídě. To samé Roomster to auto je takřka nemožné dostat do úzkých a jaká je to "vysoká" krabice. Problémem není použítá náprava, ale stav českých silnic. Opravdový rozdíl mezi Multíkem a torzkou pozná a dokáže ocenit sotva 10% řidičů. Vsadím se že kdyby 90% chytráků usedlo do auta ať s tou nebo tou nápravou nepoznají ketrá je na autě zrovna použitá. Multilink má smysl v autech ve kterých si jízdu mohu a chci užívat. U motorů jako je 1,4 TSI nebo 1,6 TDI s danými výkony je víceprvkáč naprosto zbytečný jelikož to nejsou motory na proplétání se klikatou okrskou nebo serpentínama "sporotvní" jízdou. Navíc budou v "levnější" variantě tudíž není potřeba zvyšovat cenu multilinkem Docela bych uvítal zvolit si druh použité nápravy sám.
Myslím že "správně" to (už v minulé diskuzi) napsala ta Kylie.. ;-)
U předokolky zadní náprava opravdu NEní až TAK superdůležité, nicméně
a) jsme o třídu (dle marketingu dokonce o dvě) "výš" než je Fabia
b) Fabia myslím nikdy NEbyla vozem s nejlepším podvozkem
c) u vozu velikosti Fabia (a tomu "odpovídajících" motorů) je torzní náprava vzadu "naprosto ok"
d) marketing davu u minulé generace "vysvětlil" že víceprvková náprava "je to pravé", takže dnešní "návrat" k levnějšímu (a opravdu trochu HORŠÍMU) řešení holt... :-)
No a jinak souhlasím že to většina lidí NEpozná - DALEKO důležitější je (u předokolky) zavěšení přední nápravy - nicméně ten je i u SUPerbu či PASSATu "tuctoVWý"
Já mám v jednom autě vzadu právě vlečenou nápravu a ta nemá chybu - je to Astra G, nemá v zadu batoh jako Octavia (I a II) a ani Octavia (II) na ní v jízdních vlastnostech nemá šanci. No a když už se dostanu na limit, má ta moje Astra pochopitelně slabinu na předku - motor, pohon, McPherson - nic špatného, nic nestandardního, ale kdybych chtěl zlepšovat jízdní vlastnosti svého vozu, musel bych jako první přepracovat ten předek a určitě ne zadek. No a tohle byla realita téměř všech masových předokolek nižší střední konce 90. let, do toho přiběhl Ford s Focusem a multiprvkem, marketingově to dobře prodal, novináři nad tím div neonanovali a světe div se, kdo dnes nemá multiprvek v zadu, jako by nebyl. Přitom je to úplná blbost, konstrukčně to není levné řešení a to, co vydrží moje vlečená náprava v Astře, a tom se multiprvkům může jenom zdát.
Multiprvky mají výhodu akorát v tom, že do vlečené nápravy se těžko dá zabudovat pohon. Tedy tato vozidla nenabízejí řešení 4x4 (resp. vozidla s touto nápravou). Například starý Passat B5.5 (do roku 2005) měl ve variantě s pohonem předních kol vzadu vlečenou nápravu vlastní konstrukce (v předu Audi), varianta s pohonem 4x4 měla celý podvozek Audi, včetně zadní nápravy. Celá konstrukce podvozku byla mechnicky lepší než má současný Passat, ale novinářská esa z motoristických časopisů, která si tohoto zásadního kostrukčního rozdílu mezi předokolkou a 4x4 verzí ani nevšimla, klidně začala do výšin vynášet jízdní vlastnosti nového Passatu s víceprvkem vzadu. Přitom je to celé nesmysl, starý Passat (B5.5) má výrazně lepší přední nápravu, ve verzi 4x4 i zadní.