Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia III: Motor 1,2 TSI z nabídky NEzmizí

Víme, které motory se v roce 2013 objeví pod kapotou nové Škody Octavia, jaké bude mít převodovky a také jak bude vypadat.
Zpět na článek
19. 7. 2012 08:24
19. 7. 2012 09:06
19. 7. 2012 09:13
19. 7. 2012 09:15
19. 7. 2012 09:27
19. 7. 2012 10:28
19. 7. 2012 11:17
19. 7. 2012 21:47
19. 7. 2012 22:10
20. 7. 2012 20:37
20. 7. 2012 22:36
20. 7. 2012 23:00
20. 7. 2012 23:16
20. 7. 2012 23:22
20. 7. 2012 20:23
19. 7. 2012 08:28
19. 7. 2012 08:50
4. 8. 2012 04:33
19. 7. 2012 08:32
19. 7. 2012 09:16
19. 7. 2012 10:09
19. 7. 2012 10:36
19. 7. 2012 11:15
19. 7. 2012 11:21
19. 7. 2012 11:28
19. 7. 2012 11:35
19. 7. 2012 11:26
19. 7. 2012 13:25
19. 7. 2012 13:43
19. 7. 2012 14:31
19. 7. 2012 14:54
19. 7. 2012 15:17
19. 7. 2012 17:47
19. 7. 2012 22:40
19. 7. 2012 22:55
19. 7. 2012 23:02
19. 7. 2012 22:57
19. 7. 2012 23:03
19. 7. 2012 10:37
24. 7. 2012 20:04
19. 7. 2012 08:52
19. 7. 2012 09:19
19. 7. 2012 09:22
19. 7. 2012 10:11
19. 7. 2012 10:19
19. 7. 2012 09:21
19. 7. 2012 09:22
19. 7. 2012 10:15
19. 7. 2012 10:38
19. 7. 2012 12:48
19. 7. 2012 10:06
19. 7. 2012 09:16
19. 7. 2012 09:29
15. 10. 2012 20:26
19. 7. 2012 09:32
19. 7. 2012 15:19
20. 7. 2012 09:41
20. 7. 2012 09:51
19. 7. 2012 13:27
neregistrovaný "HTPkiller"
19. 7. 2012 10:15
19. 7. 2012 10:45
20. 7. 2012 10:33
19. 7. 2012 10:48
19. 7. 2012 11:16
19. 7. 2012 17:47
19. 7. 2012 18:56
19. 7. 2012 20:22
19. 7. 2012 21:15
20. 7. 2012 00:07
20. 7. 2012 11:37
20. 7. 2012 13:05
20. 7. 2012 17:32
20. 7. 2012 23:57
21. 7. 2012 07:31
20. 7. 2012 20:44
21. 7. 2012 07:35
20. 7. 2012 06:27
20. 7. 2012 13:02
20. 7. 2012 20:42
21. 7. 2012 07:49
23. 7. 2012 15:32
19. 7. 2012 08:24
RS
No tak to by mě zajímalo, co teda nacpou do RSka za benziňák, když 2.0 TSI ne-e. Jestli se vůbec RSa dočkáme...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - kari.laz
19. 7. 2012 09:06
Re: RS
Přesně to mě hned napadlo. Myslím, že i "zaručené" informace jsou stále ještě dost založené na spekulaci a dojde i k nějakému upřesnění, nebo rozšíření kompletních informací do představení. Ale rovnou mě zarazila i informace o 2,0 TDI 135 KW, který má být součástí standardní nabídky, nikoli RS. Skoro mě napadá myšlenka, že to udělají jako u Superbu, kde je prostě jen "silná" verze bez jakéhokoliv označení.
19. 7. 2012 09:13
Re: RS
Samozřejmě,že 2,0 TSI v eRSu bude! Úplně stejně,jako v Golfu GTI! ;-)
Avatar - Emel
19. 7. 2012 09:15
Re: RS
Taky může být jen jinak naladěná 1.8TSI...
19. 7. 2012 09:27
Re: RS
Nene, v RS bude 2,0 TSI... V tomhle se nebudou lišit RS GTI Cupra. 1,8 TSI bude součástí jen standartní nabídky. Ještě donedávna se řešilo, zda to bude verze 1,8 TSI/125kW, nebo 132kW (jsou to identické motory,jen s jinak naladěnou řídící jednotkou a výsledné řešení je volbou marketingu).
19. 7. 2012 10:28
Re: RS
RS - to je to jak se to musi napsat zepredu i zezadu, aby si to opravdu vsichni vsimli?
Na CT minuly tyden o Octavii RS rikali ze si to poridi jen Mr. Defekt. >:D
Celkem souhlas. Je to takové všechno jen na oko a vsechno napul.
A hlavne utrpeni na delsi cesty.

Proste na projizdeni pred Kauflandem a machrovat :-D.
Avatar - Emel
19. 7. 2012 11:17
Re: RS
RSko vypadá hezky, má moc fajn sedačky, jede to taky pěkně...
19. 7. 2012 21:47
Re: RS
ano, ale je to jen o efektu, za ty prachy si koupite jine a lepsi auto >:D
Avatar - JDM
19. 7. 2012 22:10
Re: RS
souhlas, nejvíc v tom vídávám ženský a nagelovaný kluky v růžovejch košilkách >:D ale jezdí jich taky dost takže RS určitě bude
Avatar - Hammunasakra
20. 7. 2012 20:37
Re: RS
..no NEbyla bych si úplně jistá. Tahle Octívia bude ještě více "nesportovní/rodinná", velikostí opravdu už (jako)vůz střední třídy a třeba Leon je pro sport až VÝRAZNĚ lepší auto/základ vozu...
Avatar - JDM
20. 7. 2012 22:36
Re: RS
no to je sice pravda že bude velikostí střední třída ale to neznamená že nemůže na sobě mejt nalepený odznáčky RS :-) a že je leon o dost sportovnější o tom není pochyb však patří k nejostřejším hot-hatchům :-!
Avatar - Hammunasakra
20. 7. 2012 23:00
Re: RS
..tak SAMOZŘEJMĚ znáček RS se dá nalepit na cokolik (třeba i na MPV že? :-)
Avatar - JDM
20. 7. 2012 23:16
Re: RS
jojo klidně na MPV >:D počkej bude to jako OII hlavní je ten odznáček , potom nějaký sedadla alá sport , potom rádoby sportovní motor kterej se tváří jako motor z golfu GTI ,nějaký ty plastový lízátka pod nárazníky pár znáčku RS do kabiny a na prahy dveří a máme tady pravou nefalšovanou eresku OIII >:-[] vypadat bude určitě pěkně i OII se mě docela líbí :-)
20. 7. 2012 20:23
Re: RS
Kdyby na tom bylo ještě i30 tak by to byla suer kára co? Jen proto že si to nemůžeš dovolit to hanit nemusíš ;-)
Avatar - leone
19. 7. 2012 08:28
a jééé
...takže seriál o Škodě Rapid končí a začíná, o něco větší,...o Octavii III,...tak to máme rok co číst >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
19. 7. 2012 08:50
Re: a jééé
a co si čekal? Za chvíli se to má začít vyrábět, tak už je na čase, aby se o tom začalo psát. Vzhledem k SOP v 45 týdnu čekej, že to bude čím dál častěji a větší kapky ;-)
4. 8. 2012 04:33
Re: a jééé
Mě to baví číst. Jezdil jsem z VW koncern vozy. Všechny jsou nějak tak nepohodlný, uvnitř nudný,neumí pořádně držet stopu na špatným povrchu. A přitom vyhrávají srovnávací testy. Tedy jestli je spotřeba a o pár litrů větší kufr tím nejhlavnějším parametrem. To mi někdo musel povolit šroubečky na těch vozech, že byli takový jak jsem popsal. Snad vyjímka A8 4,2l a A80 2,8l.Jenže to je jiné kafe.
Články o Rapidu jsem přečetl se zájmem, jako o OI, Fábie I a II, golf IV zvláště tyto byly dost nepohodlný. O II ujde.A realita byla vždy mírně horší než prvotní články o nich. Tak jsem zvědav co novináři vyplodí nyní.
19. 7. 2012 08:32
Audi A3
Podle stránek německého a rakouského Audi má nová A3 multilik i pro základní motory.Leon a OIII budou mít torzku.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 09:13
Re: Audi A3
Četla jsme už obě "verze" - takže jsem docela ZVĚDAVÁ jak to v reálu bude... ;-)
19. 7. 2012 09:16
Re: Audi A3
:-) To už jsme řešili...

Jsme zvědavej,jak to bude v reálu :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 7. 2012 10:02
Re: Audi A3
No zde vzniká rozpor mezi tím, co Audi píše na zákaznických stránkách a co nám dává k dispozici za informace. Nejlepší bude pár měsíců počkat, než 1,4 TSI/90 kW uvidíme naživo - zatím se jezdilo jen verzí 103 kW ACT, která pro změnu v žádném soupisu technických údajů není a v souladu s tvrzením o 100kW hranici pro multilink ho má.
Nejdřív bude v A3 pod 100 kW jen 1,4 TSI/90 kW, později přibudou nové generace 1,2 TSI a 1,6 TDI o výkonu 77 kW. O nich ale zatím nikdo pořádně nic neví, jen to, že budou.
Avatar - iudex
19. 7. 2012 10:09
Re: Audi A3
Dosť pochybujem, žeby si Audi (na domácom trhu) dovolilo klamať spotrebiteľa a uvádzať "Hinterachse: Vierlenker-Hinterachse mit getrennter Feder-Dämpfer-Anordnung", ak by tam bola torzka. Tomu verím skôr, než nejakým zaručene pravdivým informáciám kolujúcim ústne. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 7. 2012 10:16
Re: Audi A3
Aktualizovat databázi s omylem překopírovanými daty by bylo to nejmenší ;-)
19. 7. 2012 10:36
Re: Audi A3
Také si myslím... :-)
Avatar - iudex
19. 7. 2012 11:15
Re: Audi A3
A i keď opomenieš tento údaj na webe, zdá sa Ti logické, aby prémiový nemecký kompakt vyšiel na trh s jednoduchou zadnou nápravou, ak už minulé generácie multilink mali? Stavím fľasu svojho archivovaného Cabernetu, že A3 bude mať vo všetkých verziách multilink.
Avatar - Emel
19. 7. 2012 11:21
Re: Audi A3
No, kdyby ses mě zeptal před půl rokem, tak bych tipnul multilink i u Leonu a Octavie. Leč minimálně u Leonu už je potvrzená torzka, přestože v minulé generaci byl multilink.

A3? Těžko říct, torzka by byla mírné faux pas, ale možné to je. Nějakého Veltína bych asi vsadil ;-).
Avatar - iudex
19. 7. 2012 11:28
Re: Audi A3
Prijímam stávku. Inak pijem červené, tak daj do stávky nejaký moravský mok (mám rád Čejkovice a okolie). :-)
Avatar - Emel
19. 7. 2012 11:35
Re: Audi A3
Tak jo. Osobně si taky spíš myslím že máte pravdu a multilink tam bude, ale při výhodném kurzu... :-)
19. 7. 2012 11:26
Re: Audi A3
Souhlasím-nezdá se mi to ani trochu logické a sám doufám, že ten multilink bude mít již v základu. Nicméně na druhou stranu bych se ničemu nedivil...
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 13:19
Re: Audi A3
No když jsem to tu poprvé napsala já (že někdo zadní pohon a někdo torzku) málem mi "hlavu utrhli".. ;-)
..nicméně v rámci šetření to možné JE (nebo zvažujete variantu: pro "náročnější" trhy multilink, pro...? :-)
PS: NE že by takové řešení NEbylo (také) možné, ale...
..ale to že pro "normální" motory bude "obyč" náprava s torzní (zkrutnou) tyčí a jen pro "top" varianty multilink mi docela dává smysl...
Avatar - Choochoo
19. 7. 2012 13:25
Re: Audi A3
To dava smysl o tom zadna. VW stejne bere Sade a Seat jako lowend a akorat se snazi lidem vnutit ze je to stejna kvalita. Take jsem psal ze se vsadim ze OIII bude mit torzku a po Leonu to bylo jasne. Verim, ale ze jako konkurence BMW ji mit audi nebude, jinak by to bylo slusna ostuda. Staci ze se tu porad pomlouva Rendlik a uz se nam cpe dalsi skvost v podobe OIII do stredni s tozkou a 63kW >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 13:41
Re: Audi A3
No když (dnes) někteří berou (technikou spíš "protažený Golf) SUPerb jako "alternativu" vozů VYŠŠí střední... ;-)
..tak to (nejspíš) "projde" asi i té Octavii :-)
PS: Nicméně v té "prémii" ona konstrukční perla "poháněná zadní náprava vs předokolka s torzkou vzadu"... ta opravdu působí jako "skoro moc" (i na VW ;-)
Avatar - Andromeda
19. 7. 2012 13:43
Re: Audi A3
Svwatá pravda >:-[] ... Tuto informaci jsi před drahnou dobou hodila do fora Ty, dokonce ne jednou a dopadlo to jak říkáš ... Já jsem zvědav, jaká bude realita u A3, neb informace se rozcházejí -> něco jiného zde, jiná informace na Audi.de, jiné informace na prezentacích...
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 13:59
Re: Audi A3
Ráda vás (po delší době) "čtu" :-)
PS: Také jsem docela zvědava (a za ZAJÍMAVÉ považuji i ty "různé/rozdílné" info - NEpřipadá vám? ;-)
Avatar - Andromeda
19. 7. 2012 14:31
Re: Audi A3
;-) Díky, to jste asi sama >:D ... Samozřejmě, že mne to překvapuje - v otázce techniky bych očekával jednoznačné informace...Obzvláště od Němců ;-) ...
19. 7. 2012 14:54
Re: Audi A3
Oficiální informace máš přímo od Audi na jejich stránkách. Vše ostatní je jen od pisálků xkrát odněkud vycucané.
Avatar - Andromeda
19. 7. 2012 15:17
Re: Audi A3
Já si dovolím být obezřetný, počkat a ověřit si ...
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 17:25
Re: Audi A3
..a VÍTE že pisálkové takovéto info (většinou) píší na základě tiskových zpráv (přímo od výrobce? ;-)
PS: Jak jsem napsala hned v úvodní diskuzi: počkáme a uvidíme - viz Andromeda 15:17 :-)
19. 7. 2012 17:47
Re: Audi A3
Chápu, ty zase musíš (na nco) čekat, než se ukáže, žes byla zase mimo...

Info máš na webu Audi v kolonce technika. To je snad dostatečné.
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 22:38
Re: Audi A3
Jsem ráda že jménem "kolektivu" (to samé co já napsal dnes místní profík + Andromeda) oslovujete právě mne.. :-)
..nicméně já BLONDÝNA když se dozvím z více (celkem seriozních) zdrojů dvě RŮZNÉ info, tak raději napíši/řeknu "že počkám"... až uvidíme jak to DOOPRAVDY je.. ;-)
PS: NEpoužití sofistikovanější zadní nápravy u "prémiového" vozu (vzhledem k jeho ceně) je sice trochu "out", ale na druhou stranu pro motory typu 1.6 TDi nebo 1.2 TFSi a podobné to zas TAK "nutněnutné" asi není... :-)
PPS: Nicméně "náskok díky technice" to moc NEní.. ;-)
(to nebude - když to tak bude :-)
19. 7. 2012 22:40
Re: Audi A3
Jasně, ty tvoje infa o Boxsteru s koncernovou technikou... Tím jsi tady pověstná. >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 22:46
Re: Audi A3
Jako že to co (jako třeba dnes p. Vaverka o torzní nápravě v nové audi A3) píši dáááávno PŘEDEM? No tak DÍKY ;-)
PS: To "tajemství" jsem vám již prozradila = stačí číst automagazíny :-)
19. 7. 2012 22:55
Re: Audi A3
Jo, číst kecy od pisálků, které sem tam nevyjdou.

Ale u tebe je probém spíš v tom, že nedovedeš tak nějak uznat, žes tvrdila kravinu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 23:00
Re: Audi A3
a) kdo tvdil kravinu (jak jsem napsala již tehdy a dnes Andromeda) teprve UVIDÍME - víme? ;-)
b) proč bych měla mít problém? Ja "prodávala jak jsem nakoupila"
(a sdělila i KDE nakoupila :-)
c) já bych se spíš "obávala" co VY - když tam ta torzka (tak jak píše pan Vaverka) skutečně BUDE ;-)
19. 7. 2012 23:02
Re: Audi A3
Užij si svou schízu, >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 23:15
Re: Audi A3
No spíš "nápodobně" :-)
PS: co to "c)"? ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 22:50
Re: Audi A3
...ne"hodnotíte" to trochu "jednOOOOstranně"? (že už "vwíte" jak to v reálu JE? ;-)
PS: Variantu že stránky audi "kecají" a info z automagazínů, neb dnes zde od pana Vaverky jsou pravda NE"připouštíte"?? :-)
19. 7. 2012 22:57
Re: Audi A3
Hele, zaměř se na realitu. Tu oficiální, od výrobce. Ano? ;-)

Akorát se tu zase kroutíš jako žížala na háčku.
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 23:01
Re: Audi A3
Chápu = NEPŘIPOUŠTÍTE :-)
19. 7. 2012 23:03
Re: Audi A3
Chápu, nepřiznáš. >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2012 23:13
Re: Audi A3
NEmáte v tom trochu "hokej"? ;-)
CO by se tady dalo asi tak "nepřiznat"??? :-)
PS: Tak a teď doufám že se "pochlapíte" a TO SAMÉ napíšete panu Vaverkovi (a asi i ANDROMEDA-ovi ;-)
19. 7. 2012 10:37
Re: Audi A3
To máš sice pravdu a také mě to napadlo,nicméně jak píše pan Veverka,takové chyby při kopírování se občas stávají... :-)
24. 7. 2012 20:04
Re: Audi A3
Konec spekulacím, podle katalogu ETKA je pro A3 k dispozici jak jednoduchá, tak víceprvková náprava. V provedení Quattro je pak provedení třetí, ale nijak zásadně odlišné od víceprvku předokolky.
19. 7. 2012 08:52
motory
Nabídka motorů je myslím velice slušná. Když to srovnám s počtem a úrovní motorizací při uvedení O2, tak je to nebe a dudy. :yes: :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
19. 7. 2012 09:19
Re: motory
Trošku mě udivuje absence 1.2TSI, pro auta nižší střední je to dnes mírně nadstandardní motorizace. Škoda to zřejmě s posunem do střední třídy myslí vážně. Jsem zvědavý na nový Superb...
19. 7. 2012 09:22
Re: motory
1,2 TSI v nabídce bude!!! A to jak ve verzi slabší,tak i silnější... Silně se zvažuje i jeho nasazení do příštího Passatu... ;-)
Avatar - iudex
19. 7. 2012 10:11
Re: motory
Potom je jednoduchá zadná náprava v motorizáciách do 100 kW v priamom rozpore so snahou o posun do strednej triedy. A neboj, 1,2TSI bude, neexistuje, aby Octavia začínala na 90 kW a Golf na 77. ;-)
19. 7. 2012 10:19
Re: motory
No jo zase to bude klasická hra na střední. Lift bude střední, protože je větší než hathbacky od konkurence a kombík už bude normální nižší střední, protože tam má kufr i konkurence. :-)
19. 7. 2012 09:21
Re: motory
a kde je napísané, že všetky motorizácie spomenuté v článku, budú dostupné hneď pri uvedení OIII na trh??? predpokladám, že min tretiny sa dočkáme až po nejakom čase...
Avatar - Emel
19. 7. 2012 10:15
Re: motory
...a naopak, nějaké další motorizace zde nezmíněné přijdou až časem? Tj. 2.0TSI a 1.2TSI?
Avatar - Dinar
19. 7. 2012 12:48
Re: motory
Taky bych to tak viděl, 1,2 tsi minimálně v silnější variantě, vzhledem k tomu, že není avizován hned od začátku, bude to už asi ta nová verze s řemenem. A 2,0 tsi pro RS je taky pravděpodobná, divili bych se, kdyby rs variantu škodovka u octavie odpískala, je to prodejně úspěšné.
19. 7. 2012 10:06
Re: motory
Vidíš to mi nedocvaklo. To máš asi pravdu. Každopádně i tak je to pokrok vůči starý Oktávce. Tam při uvedení nebyl kloudnej motor krom 1,9 TDI
19. 7. 2012 09:16
Torzka
Už to tady na diskuzích myslím zaznělo, že když píše redakce? o torzní příčce, tak v šáde je to vždy jednodušší, prostorově úspornější konstrukce (aby to neznělo tak špatně), u kohokoliv jiného se jedná o zastaralé konstrukční řešení >:D
Rozbalit vlákno
2
19. 7. 2012 09:29
Re: Torzka
Holub mi prave z Boleslavi doniesol psanicko, ze so slabsimi motormi sa pouzije traktoristicka pevna naprava a zadne gumy budu mat vyssi profil a fukat sa na nizsi tlak.
Je to priestorovo velmi usporne, takmer 100% bezporuchove riesenie, prida to 150L kufra a 40L pre nadrz a nenarocny zakaznik aj tak nic nepozna. :-)
15. 10. 2012 20:26
Re: Torzka
ale pozná ... u první oktávky to bylo znatelné.
19. 7. 2012 09:20
Musím se smát...
...1,2 TSI samozřejmě v nabídce bude!!! A to sice ne hned od představení, ale již v příštím roce. Bez tohoto motoru by si Škoda dobrovolně ubrala 1/3 prodejů a to by se musela jmenovat jinak ;-)

Stejně tak 2,0 TSI v modelu RS. Ten nás ale čeká až v roce 2014...

No a jak je to tedy s tou zadní nápravou u AUDI A3??? >:D
Rozbalit vlákno
5
19. 7. 2012 09:28
Re: Musím se smát...
Do 100 kW torzka..bude audi do A3 vůbec motor s výkonem do 100 kW nabízet? :-)
19. 7. 2012 09:30
Re: Musím se smát...
Už se nabízí 1,4 TSI/90kW... Časem bude i nová 1,2 TSI...
Avatar - iudex
19. 7. 2012 10:12
Re: Musím se smát...
No tu píšu o Vierlenker-Hinterachse aj pti 1,4 TSI: [odkaz]
19. 7. 2012 10:39
Re: Musím se smát...
jj,to tam píší... Ale na všech prezentacích pro novináře a dealery bylo zatím tvrzeno,že víceprvková náprava bude až od jisté výkonové hranice...
Avatar - peV
19. 7. 2012 22:15
Re: Musím se smát...
A nevis nahodou, kdy bude Scout?
19. 7. 2012 09:32
OIII
Teda ak bude OIII vyzerať ako na obrázku k článku (osobne si myslím, že je to viac ako pravdepodobné), tak klobúk dolu :yes:
Na rozdiel od Rapida je to auto s vyváženými proporciami a oku lahodiaci čistý dizajn. Akurát by som v tomto prípade trochu polemizoval nad údajnými slovami Kabaňa, že OIII bude vyzerať inak ako Rapid. Jedine že by to myslel tak, že nebude taká neohrabaná ako rapid. Jasne tam vidieť rovnaký prelis na zadných výklopných dverách pod EČ, veľmi podobné zadnén svetlá a vlastne celá silueta. Akurát teda tá silueta je oveľa vyváženejšia ako u Rapida.
Podľa mňa bude nová OIII úplne iná pecka ako Rapid (podľa mňa sklamanie roka).
Rozbalit vlákno
3
19. 7. 2012 15:19
Re: OIII
Sam si protirecis, viac sa ti paci OIII ale neveris Kabanovi v rozdiely medzi R a O. Osobne mi to pride jedno a to iste, akurat v kabine bude viac miesta v O, ale hlavne nech zmiznu tie bocne dvere sucasne O, ktore patria niekde na stary Robur alebo V3S.
20. 7. 2012 09:41
Re: OIII
Nemyslím si, že by som si protirečil. Práve tá placatosť OIII (pomer výšky a šírky) robí z nej oproti Rapidu oveľa krajšie a vyváženejšie auto (píšem o dizajne). Rapidu z dizajnovej stránky dosť ubralo to, že mu oproti MissionL takpovediac "zbrúsili" lemy blatníkov, čím to auto vyzerá (a aj v skutočnosti je) podstatne užšie. Ale samozrejme nie je to len tými blatníkmi, je to aj celkovou šírkou (či skôr "úzkosťou"). A ešte jedna vec sa mi na Rapide vôbec nepáči. Sú to predné svetlá, hlavne tá skosená časť, kde sú smerovky. Ak by dali smerovky na kraj svetiel (čo si myslím, že je aj logickejšie a bezpečnejšie) a nebol by tam ten skos, ale sklo svetla by pokračovalo pekne zarovno prednej masky až k nárazníku, tak by ten predok Rapida vyzeral omnoho lepšie. A ešte by som zmenil aj hmlovky. Zdajú sa mi moc veľké vzhľadom k predným svetlám a maske.
Takže chcel som tým povedať, že stačí len zopár zmien a výsledok je podstatne iný.
20. 7. 2012 09:51
Re: OIII
V podstate suhlasim. Ten dizajn je nedovareny. Chyba mu poslednych 10% k dokonceniu. To iste sa da povedat aj o interiery, typickum prikladom je nemastny, neslany volant. To VW a Audi je ina kava.
19. 7. 2012 09:56
protichodne informacie
jedny pisu, ze RS dostane 1,6 TSI, iny pisu ze dostane rovnaky dvojliter ako G7 GTI... Jedny tvrdia ze dostane 1,2 TSI 63 aj 77 kW, iny tvrdia, ze zaklad bude 1,4 TSI - kym nepride nove generacia 1,2 TSI... je v tom nejaky chaos :no:
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 7. 2012 10:02
Re: protichodne informacie
My v tom chaos nemáme, naše zdroje jsou spolehlivé :-)
Avatar - Emel
19. 7. 2012 10:17
Re: protichodne informacie
Takže si klidně vsadíte na to, že 2.0TSI nebude?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 7. 2012 10:29
Re: protichodne informacie
Těžko můžu vsázet na něco, co je nepředvídatelné - nebo byste mě odpustil, když se tam za pár let třeba dvoulitr (a klidně úplně jiný, než o jakém je řeč dnes) přece jen dostane? Známe současný stav věci a ten je popsán v článku. Situaci kolem RS bohužel nemůžu komentovat kromě informace zmíněné v textu - nejsilnější TDI bude běznou verzí, jako je to u Superbu. A jinde v diskuzi zmíněný příměr k Superbu ohledně modelové politiky je asi docela trefný... Každopádně Škoda si díky modulární platformě bude moct dovolit mnohem rychlejší tempo technických změn než dosud. Spousta podstatných technických skupin, ať jde o pohony nebo elektroniku, bude v rámci koncernu k dispozici a jejich použití bude záviste hlavně na rozhodnutí, ne na potřebě něco zdlouhavě vyvíjet a testovat. To bude další krutá rána pro konkurenční koncerny, které zapasí o přežití už dnes. Tím chci říct - stačí rozhodnutí příslušných míst a Octavia může mít cokoliv z toho, s čím se dnes ze startegických důvodů nepočítá. Ať je to dvoulitrový motor, litrový tříválec nebo spousta dalších agregátů, které zatím nebyly veřejnosti prezentovány.
Avatar - Emel
19. 7. 2012 11:14
Re: protichodne informacie
Pokud se Octavia skutečně přesune do střední třídy, může si konkurence trošku paradoxně oddechnout - prodeje aut ve střední třídě jsou obecně menší než v nižší střední, kde Rapid asi nebude tak silným hráčem jako byla Octavia. Octavia přijde o část prodejů vypuštěním 1.2TSI, v nižších konfiguracích bude s torzkou...

Co píšete je samozřejmě možné, jako redakce auto.cz máte vyšší kredit než anonymní kolega diskutér Xavier... na druhou stranu jsem na pochybách z toho důvodu, že to co píše on mi dává větší smysl. Vždyť i Mondeo má dostat 1.0 Ecoboost. Proto bych si z logiky věci tipnul na 2.0TSI v RS a 1.2TSI jako základ. Možná ne hned, ale hned asi nebude ani 2.0TDI 135.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 7. 2012 11:19
Re: protichodne informacie
Základní fakt je ten, že 1,2 TSI, jak ho známe dnes, v žádném autě s MQB použít nepůjde (a dokonce ani v Citigo a spol.). Z pohledu celého koncernu to zásadní problém není, modelů bez platformy MQB bude v nejbližeích letech pořád dost.
Chystá se úplně nové 1,2 TSI, to ale podle toho, co víme, pro Octavii vůbec není jisté a jestli na něj dojde, tak až po pár letech výroby (řekněme 2015 nebo tak). Nakonec je to zcela běžné. Nabídka při uvedení na trh nebývá tak rozsáhlá, jednotlivé verze přibývají postupně, aby se udržela atraktivita daného modelu.
Avatar - Emel
19. 7. 2012 11:27
Re: protichodne informacie
Základní fakt je to zajímavý, ale nikoli příliš vypovídající. Leon má také MQB a tady je citace z vašeho článku:

"Na začátku příštího roku si tak budeme moci koupit základní 1,2 TSI/63 kW (86 k) a silnější s výkonem 77 kW (105 k).

Proto mám o absenci 1.2TSI své pochybnosti.
19. 7. 2012 12:11
Re: protichodne informacie
:-) :yes: Možná nemám takový kredit jako pan Veverka z Auto.cz, nicméně můžeš se vsadit, že už příští rok budou mít motor 1,2 TSI 63kW i 77kW v nabídce všechny nové modely na platformě MQB. Tedy jak Leon a Golf,tak i Octavia!

P.S. S Golfem VII s motorem 1,2 TSI Tě klidně už koncem tohoto roku provezu ;-)
Avatar - Emel
19. 7. 2012 12:15
Re: protichodne informacie
Hele, to bych tě docela vzal za slovo... a neber si to osobně s tím kreditem :-).
19. 7. 2012 16:39
Re: protichodne informacie
V pohodě,neberu :-) Golf budou mít všichni dealeři na salonu již koncem tohoto roku. Ze začátku budou k dispozici 1,2 TSI/63kW (podotýkám,že nevím,zda to je současná varianta,nebo již nová generace!!!), dále 1,6 TDI/77kW, nový 1,4 TSI/103kW a 2,0 TDI/103 kW. 1,2 TSI/63kW a 1,6 TDI/77kW budou mít pětistupňové manuální převodovky, ostatní již v základu šestistupňové...

No a k SEATU: I oficiální stránky hovoří o motorech 1,2 TSI/63 kW a 77kW již od začátku výroby. Viz: [odkaz]

K tomu nejsou potřeba žádné zákulisní informace, nebo články na auto.cz :-)

Škoda nebude výjimkou a v hierarchii koncernu nebude postavena nad Golfa. Bude to opět špička nižší střední třídy (jako Golf),jen s kufrem (a o pár centimetrů větší,než současná generace) - stejně jako dosud :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 7. 2012 18:06
Re: protichodne informacie
V MQB je to dané, současný motor, který má osm ventilů a hlavně je nakloněný směrem dopředu, být nemůže. To je jedno z klíčových poselství tohoto článku, navíc je v něm dost explicitně vyjádřené.
Leon s tím, co bude nabízet Škoda pro Octavii příliš společného nemá - nanejvýš to, že co má Leon, je technicky možné i u Octavie. Nicméně není nad čím dlouze rozmýšlet, 1,2 TSI v Leonu i Golfu bude muset být nová konstrukce modulárního motoru MOB, tzn. EA211. Na tuto informaci můžete ale narážet na Auto.cz nebo ve Světě motorů opakovaně už několik měsíců.
19. 7. 2012 23:40
Re: protichodne informacie
Aaano,takhle je to asi nejracionálněji vyjádřeno :-) :yes: Tedy s největší pravděpodobností se již bude jednat o novou generaci 1,2 TSI. Jistě vím jen to,že 1,2 TSI bude v nabídce jak Golfu,tak i Leonu hned od začátku...
Avatar - Emel
20. 7. 2012 13:26
Re: protichodne informacie
Pro mě to moc explicitní nebylo - to, jak je to s motorem u Leonu a že jeho uvedení do Octavie vlastně není dané, jsme si vyjasnili až na diskusi.