Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hurá na skútry! Na stopětadvacítku bude stačit řidičák na auto

S řidičákem na auto budete moci od ledna usednout legálně na stopětadvacítkový skútr. Zatvrzelým automobilistům by to mohlo být jedno. Ale možná nás čeká revoluce.
Zpět na článek
19. 7. 2012 13:20
19. 7. 2012 14:26
19. 7. 2012 14:38
19. 7. 2012 14:52
19. 7. 2012 15:05
19. 7. 2012 18:18
19. 7. 2012 14:30
20. 7. 2012 12:01
19. 7. 2012 14:34
19. 7. 2012 15:06
19. 7. 2012 15:13
19. 7. 2012 15:45
19. 7. 2012 15:53
19. 7. 2012 16:01
19. 7. 2012 16:14
19. 7. 2012 17:48
19. 7. 2012 18:56
19. 7. 2012 19:44
20. 7. 2012 12:04
19. 7. 2012 15:21
19. 7. 2012 20:50
20. 7. 2012 04:17
20. 7. 2012 08:43
20. 7. 2012 09:28
20. 7. 2012 14:20
20. 7. 2012 09:41
4. 1. 2019 12:40
19. 7. 2012 13:09
To zase bude mrtvejch
v alejéjích. >:D Ale oni poslanci zase vymyslí další zákon aby to regulovali.
Rozbalit vlákno
18
19. 7. 2012 13:10
Re: To zase bude mrtvejch
Zrovna sem to chtěl napsat >:D
19. 7. 2012 13:37
Re: To zase bude mrtvejch
tak se jen tak z legrace koukam, co je na trhu..no, treba Piaggio X10 125ccm, 4taktni jednovalec se 4ventilovou technikou a 15 konma, vepredu dvojite diskove brzdy s odvetravanim, duální systém ABS/ASR, elektricke nastavovani zadniho odpruzeni, palubní počítač .... jsou to vubec jeste skutry ? :-!
Vzdyt to po par upravach urcite pojede pres 130 a to zdaleka nebude limit, kdyz se do toho cpou 350tky a dokonce i petistovky.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 7. 2012 13:39
Re: To zase bude mrtvejch
Nebo Prase :-)
Avatar - Slavek-TDM
19. 7. 2012 13:51
Re: To zase bude mrtvejch
Tech "par uprav" u ctyrtaktni 125ky neudela s vykonem celkem nic a kdyz, tak bude stat ranec (jeste tak u nekterych vyrobcu lze koupit 150ccm valec a pistni skupinu s vetsim vrtanim). Jooo, to u dvoutaktu, tam se daji za celkem male penize udelat velke veci. Valec Polini 180ccm, k tomu poladit variator a pak takovy skutr skutecne leti.
Jinak kdo se orientuje v provozu v aute nebude mit na malym skutru problem. Moje mama sedla na skutr po 30ti letech od posledni jizdy na motorce a uplne v pohode vse zvlada. :yes:
19. 7. 2012 14:39
Re: To zase bude mrtvejch
V tomhle máš pravdu, každopádně dneska kupovat dvoutaktní 50ku za 50 000 Kč (to je ta kvalitní) je holý nerozum, když přidáš 10 tis., tak máš 125 (stejně kvalitní). A komfort a kvality jízdy je prostě jinde.
19. 7. 2012 15:02
Re: To zase bude mrtvejch
Já měl 2T Piaggio 150ccm a musím říct že mě to překvapilo... ani ne tak max. rychlost jao spíš rozjezdy na semaforech. Na ten objěm to jede opravdu slušně.
19. 7. 2012 15:15
Re: To zase bude mrtvejch
Ano. Jede. Opravdu. V max určuje variator, není problém poladit. Je tot aky jediná věc, která má smysl u současných 4T řešit. U 2T toho bylo víc.
19. 7. 2012 15:46
Re: To zase bude mrtvejch
Brácha měl Piaggio Ciao... obdoba babety ale s variatorem. Nechci kecat, ale mám dojem že ho měl překopanej na 80ccm a to už bylo celkem peklo na to že to bylo prakticky kolo >:D
Já měl Piaggio Hexagon, ale vrtat se v tom nemělo smysl, podvozek byl hroznej navic jen 10" kola takže ta 150 byla možná až moc. Nezdá se to ale ty 2T jedou neskutečně. Kamarád mě jednou svezl na otevřené Cagiva Mito a lezl jsem z toho hodně vyděšenej >:D
19. 7. 2012 15:55
Re: To zase bude mrtvejch
Ta doba je už pryč. Malá kola jsou na našich silnicích smrtelný (Hexagon). Vývoj nezastavíš. Já mám ted 2x14" 120/70 tuším..., což už nejsou malý kolečka... jede to asi výrazně komfortněji a stabilněji...
Avatar - Stefič
19. 7. 2012 13:33
Re: To zase bude mrtvejch
no je to fakt...Jsem jeden z těch co si na tuhle novinku brousí zuby, ale tak trochu z toho strach mám. Přece jenom se na dvou kolech jezdí jinak než na čtyřech.
19. 7. 2012 14:23
Re: To zase bude mrtvejch
Kdo jezdil na kole zvládne jízdu na motorce...
19. 7. 2012 14:45
Re: To zase bude mrtvejch
Tak je to na tom skútru o chlup těší. přeci jen se to chvoá jinak, zejména hmotnost je hodně matoucí pro někoho, dko an tom v životě neseděl. Ale dá se to za 3 jízdy někde v klídku spolehlivě zvládnout. Pro mě osobně bylo nejtěžší na tom skútru dojet domů z prodejny... Ten první dojem je prostě bomba a ta 125 už je dost silná na to,a by z toho byl fakt silný zážitek... ;-)
19. 7. 2012 14:50
Re: To zase bude mrtvejch
Tys jel poprvé na motorce až teď, v dospělém věku? My už jsme proháněli kámošovýho fichtla v 15... a tak nějak to šlo samo...
19. 7. 2012 15:02
Re: To zase bude mrtvejch
Jo jistě.

Jaksi nikdy sem neměl sebevražedné sklony, mimoto sem měl tak říkajíc auto odjaktěživa, takže sem neměl potřebu sedlat cokoliv s motorem 50ccm. Nikdy mě to tímto směrem netáhlo. Ten skútr sem teď koupil právě protože 125 a právě proto, že město je už tak přecpané, že se autem v klidu nedá. Stálo mě to moc nervů, každodenní cesta do práce a zpět. Zvlášť když něco rozkopou tak jako teď.

A když sem začínal s autem, tak sem stával před školou na obrovském parkovišti ještě s jedním mým kamošem a děkanem fakulty skoro sám (z ročníku sme jezdili pravidelně do školy jen snad dva). Dneska už to parkoviště pro veřejnost zpoplatnili, tehdá bylo prázdné... Doby se setsakra změnili. Dneska má ( i soudě dle tohoto webu) auto každý, kdo má díru do zadnice. To za mých mladých let nebylo (jo musel si mít fakt love, aby si mohl mít kchár).

Jinak.. já to řízení taky zvládal bez problémů... jen ten pocit, je prostě jiný než v autě... Já po tom co sem převzal skútra taky na něm jel už úplně normálně druhý den do práce... a ještě ten den co sem ho přivezl sme si se sousedem udělali výlet po okolí (on na 650 Kawě)... a v pohodě. Řekl mi na co dát bacha a tak.. a naprostá pohoda. Proto píšu, že nečekám nějakou zvýšenou úmrtnost, tak jak "experti" straší..., chce to mít v dnešní době jen respekt a koupit kvalitní stroj (FIJ, nejlépe však I).
19. 7. 2012 18:16
Re: To zase bude mrtvejch
sebevražedný sklony? Když na to přijde tak seš schopen vyvinout podobnou rychlost i na běžné jízdní kole...
Avatar - petrumr
19. 7. 2012 17:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 7. 2012 14:35
Re: To zase bude mrtvejch
nemyslím. Kdo chtěl skůtra už měl 50tku, kdo ho nechtěl ten si ho stejně nepořídí. Z hlediska bezpečnosti je určitě bezpečnější 125ka, 50ka může brzdit provoz.
19. 7. 2012 14:43
Re: To zase bude mrtvejch
Není pravda...
Já skútra chtěl (sice mám papíry na velkou), ale padesátku bych nikdy nekoupil. A 125 sem koupil právě proto, že na tom může (bude-li chtít) jezdit i žena aniž by zase absolvovala papírové orgie (pokud ho bude chtít, pořídím pak asi něco většího, po tom co sem se už "naučil")... Těch skútrů bude na silnici rozhodně víc a i u nás se naplní trošku očekávání EK. Já ve městě autem byl až teď 2x po 3 měsících. Jinak auto beru jen na nákupy a když jedu někam dál a nebo něco vezu. Jinak stojí přes léto v garáži (od doby co mám skútr).
19. 7. 2012 13:20
Autoškoly
Samozřejmě, že se zlobí. Jde jim ale o bezpečnost? Pochybuju, spíš jde o kšeft, který mít nebudou.
Rozbalit vlákno
6
19. 7. 2012 14:26
Re: Autoškoly
Já myslím, že prakticky o nic nepřijdou. Stopětadvacka je o minimum silnější než padesátka. Měl jsem Gilleru Runner (50) a jela kilo... Tam je zrádné to, že si člověk říká, na skůtr stačí pantofle a kraťasy a když se pak vymázne tak se nestačí divit...
19. 7. 2012 14:38
Re: Autoškoly
No kilo sice jo, ale podle tachopmetru... a k tomu z kopce... Reál mají ty Gillery tak 80 max... po investici komplet malossi (a podobně).

Gilleru samozřejmě uznávám, ale víc jak 5 koní z 50 málokdy dostaneš, základní italská 125 má min. 10 koní, což je stále 2x tolik. Není to o tom vytáhnutí až..., ale o kvalitě jízdy - do kopce atd... Ta 125 jede s jendou osobou 80 i do rel. prudkého kopce, ve dvou bezproblémů 60, což je stále unosné... Na čtyřtakt nemusíš mezi servisními intervaly šáhnout (s trochou nadsázky), zatímco ten vyhoněný tvoutakt po 10 000 km repasuješ... jestli mi jako rozumíš... Je toho víc...
19. 7. 2012 14:52
Re: Autoškoly
...asi proto sedlám šestnáctistovku:-) skutr brzy přestane stačit. Jinak do městě jsem měl elektroskutra a ten budil větší pozornost než Murcielago:-)
19. 7. 2012 15:05
Re: Autoškoly
no na to není co říct, tak daleko já jistě nedojdu, ale rozumím tomu. To by mi doma ani neprošlo. Nějak mě už rychlá jízda na motorce neláká... vím jak jezdím na tom skútru (i tam kde bych prostě mohl jet 60, jedu 100), takže já pokud bude doma konsensus.. tak max. nějaký pohodový caferacer (Guzzina to jistí)... s tím, že to ale není prac. dopr. prostředek jako skútr... to je prostě potřeba brát v potaz.
Ale na víkendový ježdění já bych stále raději nějaké kabrio... no... a nebo obě, ale jaksi už teď sem ve stádiu, že musím přistavět garáž..., nemám to kam dávat.
19. 7. 2012 18:18
Re: Autoškoly
máme v baráku kabrio i motorku, a obojí má využití:-) jenom pak už je většinou víc možností než času :'-(
20. 7. 2012 11:49
Re: Autoškoly
Jakej elektroskutr jsi mel?
Avatar - Pekelná Micinka
19. 7. 2012 13:36
Hurikáni
No v zásadě proč ne... [odkaz] ;-) >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
20. 7. 2012 12:01
Re: Hurikáni
>:D ...som šiel do kolien... asi iný gang... >:D :yes:
19. 7. 2012 14:34
Vyjádření
Tak já se teda vyjádřím.

Je to jednoznačně pozitivní krok!!!! V dnešní době bych si nedokázal představit jezdit na 50ce, k tomu přiškrcené. To je skutečně brzda provozu. Z tohoto pohledu je to jednoznačně krok kupředu.

Já sem v tomto smyslu krok na před (mám papíry na velkou motorku) a vzhledem k hustotě dopravy ve městě sem do skútru po dlouhé době přemýšlení šel. A předem říkám - nelituji a každému, kdo má zázemí (má tedy kde parkovat, tuto věc doporučuji). A vzhledem ke změně zákona a možnosti, že by na tom mohla jezdit i žena vzal sem v první fázi právě 125ku. Bál sem se taky (doprava je dnes fakt prevít), objektivním faktem však je, že nebýt řidičů dodávek, pár mladých tupců ve votuzenkách a řidičů zejména postarších Octávií (ale i nových), je to na silnici už dnes v pohodě a za předpokladu, že si řidič skútru dává pozor je to i rel. bezpečné. Časem se člověk naučí i rozpoznat dementa za volantem. Na té motorce se člověk časem naučí tu dopravu kolem vnímat tak nějak jinak. Faktem je, že to cca týden až 14 dní trvá, než si na to člověk zvykne a naučí, nicméně během učení sem se do žádné extra velké krizovky nedostal. Ono už dnes jezdí po městě skútrů dost a lidi si na to tak nějak zvykli. Je to prostě lepší a lepší...

Rychlost a spotřeba, to jsou jen příjemné bonusy.

P.S. Dá se s tím v pohodě dojet i dál do cca 50 km je to v pohodě. Jediné, kde to nestíhá je dvouproudová rychl. komunikace, tam to určené fakt není. i když i tak se dá. A ve městě a na pěkné okresce je i zábava s tím jet (samozřejmě motorka to není,a le jistý druh zábavy to skutečně je)

Takže za sebe...Jednoznačně pozitivum a těším se, že nás ohleduplných skútrařů bdue stále víc a víc, protože to je orpavdu narozdíl od Tuarega jediný správný dopr. prostředek do města.

Předpokladem však je nákup kvalitního skútru (země původu je zřejmá - J,I,F)
Rozbalit vlákno
14
19. 7. 2012 15:06
Re: Vyjádření
Mám rád padesátku, je lehká, ostrá, "jednoduchá".
Na 125ccm mi vadí už přílišná hmota, především po stránce designu. Už to zkrátka nevypadá tak kompaktně (drtivá většina).
Pokud člověk neváží metrák, tak se dá hovořit i o svižné jízdě. Když se chce, 50 to jede kopec nekopec, roviny to zvládne i stovkou...

Na druhou stranu doba se mění a když může člověk bez řidičáku osedlávat 3x rychlejší tříkolky [odkaz] , tak proč by nemohl stopětadvácy.

PS: ta tříkolka, aktuálně dokonce čtyřkolová tříkolka, mě dost fascinuje a z původní pozice totálního odporu se mi začíná velmi líbit
:yes:
19. 7. 2012 15:13
Re: Vyjádření
No třeba moje 125 [odkaz] áč větší než padina, v pohodě váží do 120 kg. Není to tak zásadní rozdíl. Hodně lidí si myslelo, že koupím něco "většího" a opravdu dospěle to te´d vypadá až po dokoupení kufru. Ale rozumím tomu co píšeš. Musíš holt vybrat podle svýho gusta.

MP3 je kategorie sama o sobě. Je to naprostá bomba, o které nemá cenu vést debaty. U mě byl jen problém ten, že už to je cenově nad limit, za který sem byl ochoten něco podobného koupit a také to, že bych to neměl fakt už teď kde parkovat. Mimoto sem třeba potřeboval co nejmenší stroj, abych se nemusel s ním u práce zbytečně tahat do dvora...

Jak říkám, ten výběr je silně individuální a u koncernu Piaggio si skutečně vybere každý a chybu neudělá (to skoro vypadá jako reklama, ale je to tak... snad se jen s větším nárůstem prodejů trochu vylepší prodejní a servisní zázemí)...
19. 7. 2012 15:45
Re: Vyjádření
Piaggio mě nikdy moc nepřitahovalo. Jejich Vespa family a retro styl není nic pro mě.
Ta nová čtyřkolová věc je od Quadro [odkaz]
19. 7. 2012 15:53
Re: Vyjádření
No,
a) Quadro je moc pěkný
b) myslel sem na MP3 od Piaggia, či Gillery
c) pod Piaggio patří Piaggio, Aprilia, Gillera, Moto Guzzi, MV Agusta, Derbi... (vybere si opravdu každý)

Ale jo to Quadro...no to by se mi taky líbilo, ale tam bych taky čekal cenu ke 150.... >:-[]
19. 7. 2012 16:01
Re: Vyjádření
To jsem ani nevěděl. Moje padesátkové srdce tluče jen pro Aprilii.

Základní 4D mi nabízeli za 180 ... silnější se blíží ke čtvrtmíli :-(
19. 7. 2012 16:14
Re: Vyjádření
Taky mám Aprilku, cena mazec, ale asi zaslouženě, vypadá to fakt dobře...
Piaggio, je třetí největší výrobce motorek na světě. ;-)
19. 7. 2012 17:30
Re: Vyjádření
věcnáááá - ta "tříkolka" - to můžu s "osobákem" řídit do objemu 125 nebo výš? a pak - protože je mi to tak nějak sympatické - kolik si to řekne na 100? Jako letní alternativa přesunů mi to přijde jako stylovka...
19. 7. 2012 17:48
Re: Vyjádření
Věcná...
Tu tříkolku od Piagga můžeš řídit jen s řidičákem na auto. Na to nejsou platné papíry na motorku (paradox). Takže na tom může, klidně na 500ce může jezdit pipka s čerstvýma papírama na auto...

P.S.: Jo je to bomba, jen pro mě už v novém mimo akceptovatelný rozpočet (pro hrkadlo do práce).
19. 7. 2012 19:08
Re: Vyjádření
díky. No tak to je pecka- mírně ojeté tak kolem 80ky - to jde.... akorát tedy jako motocyklový nevyježděnec z toho mám trošku respekt - rychle o přesčuňu...
20. 7. 2012 11:20
Re: Vyjádření
No bacha na věc, mírně ojeté nejsou většinou typ LT, tj. s rozšířeným rozchodem kol a s brzdovým pedálem, ale ty klasické z dovozu, které musíš řídit s ŘP skupiny A dle patřičné kubatury. Ony se ty tříkolky totiž vyrábí ve dvou specifikacích...
19. 7. 2012 18:56
Re: Vyjádření
Z toho co mi bylo nabízeno, tak ta silnější pětistovka má 40koní, váží čtvrt tuny ( 8-s ) a spotřeba není problém do 4 litrů benzínu :yes:
/to Quadro 4D/
19. 7. 2012 19:44
Re: Vyjádření
ve městě těm 4 litrům nevěřím (při využití potenciálu)... Ale furt to bude mnohem míň než auto... >:-[]
20. 7. 2012 04:24
Re: Vyjádření
MV pod Piaggo nepatří. A taky to není třetí, ale až čtvrtý největší výrobce motocyklů s výraznou (řádovou) ztrátou na vedoucí trojici.
Avatar - iudex
20. 7. 2012 12:04
Re: Vyjádření
Tých trojkoliek je plný Paríž, sám som bol z toho prekvapený. Ale je to pohodlné, dokonca si k tomu môžeš dokúpiť také návleky a dá sa s tým jazdiť aj v zime (pokiaľ nesneží/nemrzne).
19. 7. 2012 15:21
dobry napad
Toto rozhodnutí je jednoznačeně pozitivní. Něvěřím ale, že by došlo k nějakému hromadnému úprku od aut ke skůtrům. Vzhledem ke klimatickým podmínkám co u nás panují a k tomu, že ten skůtr taky něco stojí, to na silnicích zjevně ani nepostřehneme.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
19. 7. 2012 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 7. 2012 15:27
Re: dobry napad
já s Vámi souhlasím a rozhodně to vítám pozitivně(mám jenom Bčko). Samozřejmě že na skutru nebudu závodit a budu ho využívát jenom na krátké cesty - tam kam bych dojel na kole - a přihlédnu k počasí a zavazadlům. Jinak jedu autem!

A co se týká ostatních nezkušených, tak je to jejich problém, alespoň budu orgány. Akorát pokud by došlo ke střetu auta s motorkou a na vině bylo moto, tak lituju řidiče auta co se týká dokazování neviny, protože v mnoho situaích to nemusí být jednoduché. Ale toto může řešešit kamera.
Avatar - Aštar Šeran
19. 7. 2012 19:18
Nebude to zas tak žhavý
Je třeba si uvědomit, že cena i těch dost drahých motorek + řidičáku na ně je pořád nižší než cena nejlevnější thalie. Pořízení řidičáku nikoho kdo motorku chtěl neodradí, "problém" je někde jinde. Na motorkách chce jezdit jen dost specifická skupina lidí, kteří se nebojí. Není to ani náhodou bezpečný, ekonomika provozu taky není moc argument (3l * 2 motorky (po dvou lidech) jsou 6l, za tolik jezdí běžně diesely), motorka se v podstatě nedá používat za horšího počasí...
Jako nejvýznamnější ale vidím tu bezpečnost. Při pádu z motorky jste si skoro určitě zajistili několikaměsíční léčení, nebo rovnou smrt, při havárii v autě máte slušnou šanci vylézt bez následků. Myslím že patřím k většině, která si radši trochu připlatí za to, aby je při prvním smyku nemuseli seškrabovat ze silnice a na skútr bych nevlezl ani kdyby mi za to někdo zaplatil. ;-)
Rozbalit vlákno
3
19. 7. 2012 19:29
Re: Nebude to zas tak žhavý
mi by ani tak nevadilo to, ze pady z motorky prinejmensim boli, blbe je, ze pri nehode auto versus motorka umiraji vzdycky motorkari, at uz havarku zavinil kdokoliv.
Viz nedavny majstrstyk policejnich prassatistu.
Na zakladce mi za uplne stejnych okolnosti zahynul spoluzak.
19. 7. 2012 19:43
Re: Nebude to zas tak žhavý
Tak jako úpřímně... bavíme se o 125.
Mimoto, neznám moc lidí, co by se mělo rádo tak jako já sebe, případně bylo na sebe tak opatrných.
Ještě před rokem bych napsal totéž..., nicméně situace stojících kolon mě donutila se podívat na celou věc z úplně jiného úhlu a to toho, že pokud na motorce (skútru) neprasíš, není to o nic více nebezpečnější než to auto.. se kterým, když už se něco stane.. prostě neuhneš.
Mimoto z vlastní zkušenosti vím, že se naučíš jezdit tak nějak jinak... víc vnímáš jednotlivé řidiče a víc odhaduješ a přemýšlíš, co ti může kdo udělat... A když si odpustíš jízdy mezi jedoucími auty... a objíždíš jen velmi pomale jedoucí kolonu, případně stojící auto... není to v zásadě nějak extra nebezpečné... Mimoto, z těch rychlostí do 100 km/h se to dá ještě docela dobře ubrzdit.
KAŽDOPÁDNĚ OPATRNOST A RESPEKT JSOU NA MÍSTĚ!!!!!

Mimoto... malá vsuvka... Po tom městě ani ten diesel (samo jsou výjimky) nejezdí za 6/100 ;-)
20. 7. 2012 09:57
Re: Nebude to zas tak žhavý
Pises spoustu blbosti. Bavime se o skutru (125ccm) jehoz porizovaci cena je prumerne nekde kolem 35 tis. I kdyz prictes poviny ruceni, helmu, dobry obleceni a zamek, ses na cca 50 tis, takze s Thalii muzes jit vis kam ;-)

Ad "nebojí": Jak uz ti popsal wolff, kdyz nemas pouze lebecni dutinu, neni skutr ve meste o moc nebezpecnejsi nez auto. Naopak vetsina prumernych ridicu (jako budes asi i ty ;-) ), trpi kvantami zlozvyku a neumětelství, ukolébáni pocitem, ze sedi v plechove krabici, kde se jim prece nic nestane :-)
19. 7. 2012 20:50
blbost
Já ten systém řidičáků fakt nechápu. Na CE si musim dělat jak blbec dva kurzy hned zasebou, ale k Béčku se dostane zdarma i motorka, ikdyž bych nemusel umět ani nakole. borde bordel bordel.
Rozbalit vlákno
4
20. 7. 2012 04:17
Re: blbost
Přesně tak. Taky mi hlava nebere, proč se na jednu stranu neustále zpřísňují požadavky na řidičák na velkou motorku (zaštítěno tažením proti nehodovosti) a na druhou stranu přilepíme 125 skůtry ke skupině A.
20. 7. 2012 08:43
Re: blbost
Já jsem rok jezdili na velké úplně bez papírů (tedy jen s papírama na mopeda). Když někdo začal o tom, jak je to příšerně nezodpovědné, ptal jsem se: "V autoškole uděláš řidičák ve Fabii, dostaneš papíry a klidně si můžeš koupit osmilitrového Vipera. S jedním řidičákem. Tak proč je to na motorce jinak?"
20. 7. 2012 09:28
Re: blbost
Dobra otazka :yes: Souhlasim s tebou, na motorce se pri absenci mozku rozsekas uplne stejne na 350 jako na 1300 :-)
20. 7. 2012 14:20
Re: blbost
tak když si riskneš jezdit bez papírů po silnici, nemám co k tomu dodat, to mluví za vše. Třebaže si naní uměl líp jak někdo kdo ten řidičák má, v případě nehody by sis taky moch jít sednout nemluvě o pokutě, zákazu řízení atd... to už není žádná *. Stěma autama je to sporný, zaprve i rychlý auto se ovládá pořád stejně jako všechny ostatní, velká motorka přijde jinak to nejde srovnat. A další věc je kolik 8litrovejch viperů potkáš za rok ještě s řidičem kterej ted dodělal autoškolu, řek bych že nula. Není problém=proč hledat řešení.
20. 7. 2012 09:41
Chvalim
... :yes:

Osobne sem letos me milovane poridil na jezdeni do prace (asi 5 km mestem) 50ccm skutr Kentoya Ideo (motor 2T Generic) za skladovych 20 tis a pres drobny mouchy, ktery se v ramci zaruky vyladily, velka spokojenost. Naklady nula nula nic, casova uspora proti autu i MHD, bezproblemovy parkovani.

Pisu ale kvuli jedne veci: Nemachrujte a i na skutr poradnou helmu! Ma draha se tomu branila, ale po prvnim svezeni mi dekovala, ze jsem byl tak nekompromisni..
Rozbalit vlákno
0
20. 7. 2012 10:50
plati v celej EU?
toto nariadenie plati v celej EU? takze aj na slovensku? alebo tomu clanku zle porozumel :-)
Rozbalit vlákno
2
20. 7. 2012 11:57
Re: plati v celej EU?
V celym vesmíru, tohle je z Bruselu...
20. 7. 2012 12:55
Re: plati v celej EU?
Evropsky smernice maji vsechny staty EU povinost zapracovat do narodni legislativy, pokud neexistuje vyjimka.

Tuhle smernici sem necetl, takze je mozny ze to u vas zacne platit pozdeji, obecne ale ano, i na Slovensku ;-)
4. 1. 2019 12:40
Elektro skutr
Poradíte mi prosím, jaký elektroskůtr je na trhu nejkvalitnější? do čeho investovat? kolik to tak najede, a jak dlouho se nabíjí?
Rozbalit vlákno
3
5. 1. 2019 10:50
Re: Elektro skutr
Já co mám doma elektro skútr, tak má dojezd 80 km, a nabíjí se 5 hodin. Uveze 100 kg. Jsem s ním velice spokojený, pořizovací cena je sice stejná jako u benzínového, ale tady neplatím za benzín a údržbu motoru.
6. 1. 2019 13:27
Re: Elektro skutr
A jaký elektro skútr doma máte? dojezd máte 80 km pořád stejný?
9. 1. 2019 15:21
Re: Elektro skutr
Podívejte se na elektro skútry od [odkaz] jsou to opravdu kvalitní skútry z velice kvalitních materiálů. Vypadají velice dobře a mají kvalitní baterie, které vydrží hodně nabíjecích cyklů.