Ekonomika
je vidiet, ze myslienka pretrvava...
teraz su zbranou auta, sila priemyslu, obsadzovanie trhov a pod.
vw je automobilka, ktora svojim domyselnym marketingom zblbne sprostackov (3 krat faceliftovane modely), aby mali co najvyssi zisk a mohli tak skupovat dalsich a dalsich...
potom moze vyjednavat (vyiebavat) s vladou, kedze je jednym najvacsim zamestnavatelom a odberatelom...
u mna vzdy a jasne...vw :no:
teraz su zbranou auta, sila priemyslu, obsadzovanie trhov a pod.
vw je automobilka, ktora svojim domyselnym marketingom zblbne sprostackov (3 krat faceliftovane modely), aby mali co najvyssi zisk a mohli tak skupovat dalsich a dalsich...
potom moze vyjednavat (vyiebavat) s vladou, kedze je jednym najvacsim zamestnavatelom a odberatelom...
u mna vzdy a jasne...vw :no:
... pro Frantíky docela masakr >😁
Pro Frantíky je to takový masakr, že tam tento článek nikde nenajdeš. My to francouzsko-německé soupeření asi prožíváme o něco víc než oni sami. 😄
[odkaz]
Najdes, ale nepisu nic o 14. juli. To este len budu, ak je to teda pravda.
Najdes, ale nepisu nic o 14. juli. To este len budu, ak je to teda pravda.
Ale nenajdeš tam nějaké bouřlivé reakce na Němce, Slováky, Maďary, Francouze, Čechy,.... jako tady. Jediné, co jim vadí je to, že se tam místo knih a muziky budou prodávat zase další auta - ostatní automobilky už tam jsou a VW je spíše vyjímkou (a nikdo neřeší, zda jsou německá nebo francouzská). Vůbec nechápu, kde se v nás bere potřeba řešit, zda je lepší Francie, Německo, Slovensko nebo Maďarsko. Takové nápady snad skončily v minulém století. Každý tady píše, že frantíci jsou nacionalisti. Co jsme dle této a řady jiných diskusí my?
Nechceš srovnávat nacionalismus náš a ten francouzský, že ne?
Protože to dost dobře vůbec nejde. My jsme oproti frantíkům obyčejní žabaři, tedy spíše břídilové. 😉
Protože to dost dobře vůbec nejde. My jsme oproti frantíkům obyčejní žabaři, tedy spíše břídilové. 😉
Tak my vysvětli, proč ti nacionalističtí frantíci pod stejným článkem nerozpoutali stejnou národnostní debatu jako my tady. To že si tady někdo myslí, že jsou Francouzi nacionalisti ještě neznamená, že jimi opravdu jsou. Docela často chodím na francouzské Renault fórum a tam opravdu nikdo neřeší nějaké národnostní otázky. A nějakou zášť k Německu tam nenajdeš. Německo je tam bráno spíš jako dobrý příklad. A pak si přečti zdejší diskuse - nadávání Čechům, Slovákům, Němcům, Francouzům.... Nevím, proč Čech musí pořád řešit jiné národy a navíc ještě některému fandit.
Nejde ani tak o nacionalismus, ale o hrdost. Navíc my jsme trochu jiný příklad. My (spíše někteří z nás) máme spíš tendenci se přiklánět k někomu, kdo je momentálně silný a úspěšný a povyšovat se ty v našich očích slabší a méně úspěšné.
... Hojandé. Takovou taktiku by si Volkswagen jakožto konzervativní značka mohla odpustit.
Cieľom reklamy je vždy upútať .... ak bude veľká diskusia o tom "provokačnom" kroku, tak to bude pre koncern úspech ....lebo prvým predpokladom úspech značky je aby o nej všetci vedeli a podľa možností diskutovali ....
Ak si niekto myslí, že to koncern nepotrebuje, veď ho "každý pozná", tak to je veľký omyl a i preto neustále počujeme reklamy na Coca-Colu, alebo ten Hyudnai 😉
Ak si niekto myslí, že to koncern nepotrebuje, veď ho "každý pozná", tak to je veľký omyl a i preto neustále počujeme reklamy na Coca-Colu, alebo ten Hyudnai 😉
Cílem reklamy nemá být znechucení, což v případě nacionalistického trhu typu francie může klidně takto dopadnou. Jen češi si nechají * na hlavu větami o českém autě z Nošovic....
No hele v první řadě jde o prachy... vše ostatní jde stranou 😉
Taky je odemne nedostanou ani kdyby se rozkrájeli 😉
To srovnání doufám nemyslíš vážně. VW snad někde tvrdí, že VW je francouzské auto?
Cituji: "Volkswagen údajně vyjednává o prostorách v průčelí budovy, v níž sídlí prodejna hudebního nakladatelství Virgin Records." Britské Virgin records je stejně francouzské, jako německý VW. Tvá reakce na to, je naprosto zbytečně hysterická, VW nechce svůj showroom na místě "Arc de Triomphe de l'Étoile", ani na "ejfelovce"... :😉 😉
Cituji: "Volkswagen údajně vyjednává o prostorách v průčelí budovy, v níž sídlí prodejna hudebního nakladatelství Virgin Records." Britské Virgin records je stejně francouzské, jako německý VW. Tvá reakce na to, je naprosto zbytečně hysterická, VW nechce svůj showroom na místě "Arc de Triomphe de l'Étoile", ani na "ejfelovce"... :😉 😉
Ale otevírá v den pádu Bastily naproti Renaultu... To je jako otevřít muzem Hjondé v Kopřivnici 😉
VW tam chce mít pouze showroom, stejně jako ho tam má Renault, o žádné muzeum ani sídlo Renaultu v tomto případě nejde...
Čo sa dátumu týka, bola by to podivná zhoda náhod. Áno, VW otvára "len" showroom, ale ten ideologický podtón je tam jednoznačný. Zo strany Nemcov dosť hrubý a neohrabaný obchodný ťah.
Neodsuzuj Němce na základě nějakého blábolu ze strany Auto.cz. Ten ideologický podtón tomu dává Auto.cz a ne VW.
Bohužel jste s Ronem (a zřejmě nejen vy) sedli na lep bulvárnosti Blesku alias auto.cz. 😉
Možno áno. Na mieste je potom otázka, ako intenzívne Francúzi tento deň slávia a jak ho vnímajú. Ak je to len jeden z X sviatkov prejdených takmer bez povšimnutia, potom máš pravdu, sadli sme na lep bulváru. Ak je to národná udalosť, potom som bližšie k pravde ako by sa zdalo. Nanešťastie nepoznám francúzske sviatky tak dobre, aby som to vedel posúdiť.
A showroom VW by potom mohol prist slavnostne otvorit Adolf, znamy to milovnik Renaultov. >😁
Prebehol som francuzsku tlac na nete a nenasiel som nic o tom, zeby to VW planoval otvarat 14. jula. Bloomberg pise, ze v buducnosti mozu francuzske vojska 14. jula pochodovat popred VW, ale nespomina sa, ze prave v tento den by sa to malo otvarat. Nepise to dokonca ani Automotive News Europe, na ktory sa autor odvolava ([odkaz] ). To si tu zrejme niekto len domyslel, aby to malo stavu. 14. jula 2013 to moze byt davno otvorene.
Nasiel som vsak dve podstatne informacie, ktore mi v tomto clanku chybaju😒br />
1. vlastnikom budovy, v ktorej ma VW otvarat showroom, je Qatar Investment Authority, teda minoritny akcionar VW. Virgin chce odtial odist a katarcania by tam namiesto neho chceli mat VW.
2. VW zvysuje svoj podiel na fr. trhu najma vdaka vyhodnemu financovaniu, ktoremu francuzski vyrobcovia vzhladom na svoje financne tazkosti nedokazu konkurovat. VW ponuka financovanie za 1,9% urok, Renault za 5,9% a PSA az za 11,6%. Ako bolo spomenute vyssie, ked sa k tomu prida lepsia zakladna cena a dobra povest "qualité allemande", je to smrtiaca kombinacia.
Vazena redakcia, chcelo by to overit si informacie z viacerych zdrojov, nielen odpisat clanok z jedneho servra.
Ibe zdroje napr.: [odkaz] ; [odkaz]
Nasiel som vsak dve podstatne informacie, ktore mi v tomto clanku chybaju😒br />
1. vlastnikom budovy, v ktorej ma VW otvarat showroom, je Qatar Investment Authority, teda minoritny akcionar VW. Virgin chce odtial odist a katarcania by tam namiesto neho chceli mat VW.
2. VW zvysuje svoj podiel na fr. trhu najma vdaka vyhodnemu financovaniu, ktoremu francuzski vyrobcovia vzhladom na svoje financne tazkosti nedokazu konkurovat. VW ponuka financovanie za 1,9% urok, Renault za 5,9% a PSA az za 11,6%. Ako bolo spomenute vyssie, ked sa k tomu prida lepsia zakladna cena a dobra povest "qualité allemande", je to smrtiaca kombinacia.
Vazena redakcia, chcelo by to overit si informacie z viacerych zdrojov, nielen odpisat clanok z jedneho servra.
Ibe zdroje napr.: [odkaz] ; [odkaz]
Já jsem tento článek nenašel na žádném francouzském autowebu. Pro Francouze je např. Golf levné, jednoduché auto pro normální lidi - to jsou jejich slova. Už několik měsíců navíc VW nabízí šrotovné při jehož využití se dá golf koupit za cca 15 000,- Euro. Pro srovnání cena nového Clia začíná na 13 700,- Euro a cana Mégane v základu je cca 20 000,- Euro.
Suhlas :yes😒br />
VW Golf je jednoduche auto pre normalnych ludi vsade tam, kde nerobia z VW modlu 😄
Fr. autoweby velmi necitam, ale sem-tam sledujem relacie v TV ako Turbo na M6 alebo Auto-moto na TF1 a aj ked protezuju francuzskych vyrobcov, slovne spojenia ako "nemecka kvalita" a "vysoka kvalita spracovania" sa v spojeni s VW pouzivaju aj tam.
VW Golf je jednoduche auto pre normalnych ludi vsade tam, kde nerobia z VW modlu 😄
Fr. autoweby velmi necitam, ale sem-tam sledujem relacie v TV ako Turbo na M6 alebo Auto-moto na TF1 a aj ked protezuju francuzskych vyrobcov, slovne spojenia ako "nemecka kvalita" a "vysoka kvalita spracovania" sa v spojeni s VW pouzivaju aj tam.
Přesně tak. To, že je Golf jednoduché auto za dobrou cenu pro normální lidi je pochvala. A jak píšeš Německo a německá auta jsou brána ve Francii jako vzor. Nenávist k Němcům tam nenajdeš.
Rovnako suhlas :yes😒br />
Pred necelymi dvomi tyzdnami (po tom, ako PSA oznamila, ze zatvori jednu z francuzskych tovarni) to rozoberali v radiu a Dominique Chapatte ([odkaz] ) sa vyjadril, ze francuzske auta idu dolu kopcom kvoli tomu, ze uz nevedia chytit za srdce, ze neprinasaju vodicovi potesenie z jazdy. Ze nie su stavane na tento ucel. Ze automobilky riadia uctovnici a manazeri z povolania, ktorym je jedno, ci riadia podnik vyrabajuci auta alebo nejaky iny podnik, jednoducho riadia podnik. Zjavne tym narazal na sefa PSA, ktory prisiel zo Saint-Gobain, ak sa nemylim. Naproti tomu vyzdvihoval Nemcov, ze automobilky tam riadia technici a ze na autach je to poznat.
Pred necelymi dvomi tyzdnami (po tom, ako PSA oznamila, ze zatvori jednu z francuzskych tovarni) to rozoberali v radiu a Dominique Chapatte ([odkaz] ) sa vyjadril, ze francuzske auta idu dolu kopcom kvoli tomu, ze uz nevedia chytit za srdce, ze neprinasaju vodicovi potesenie z jazdy. Ze nie su stavane na tento ucel. Ze automobilky riadia uctovnici a manazeri z povolania, ktorym je jedno, ci riadia podnik vyrabajuci auta alebo nejaky iny podnik, jednoducho riadia podnik. Zjavne tym narazal na sefa PSA, ktory prisiel zo Saint-Gobain, ak sa nemylim. Naproti tomu vyzdvihoval Nemcov, ze automobilky tam riadia technici a ze na autach je to poznat.
Aj Nemci si mohli vybrať iný dátum ako zrovna 14.júl (červenec), ktoré je pre Francúzov priam posvätný.
To byla od Slovaku nehanebna urazka. Madarsky prezident tam prijel zhodou okolnosti 21. srpna, aby si uctil pamatku svateho stepana, prvniho krale nejen madaru, ale i slovaku. Na to vsak slovaci zapomneli.
A ze by slovaci nejak hluboce prozivali 21. srpen jako cesi? Kdepak, pro ne to nebyla zadna velka tragedie. Nezapominej ani na to, ze symboly normalizace Husak a Bilak, ktery sem tam vojska "pozval", byli oba slovaci. Takze o nejake urazce nemuze byt ani reci.
A propos, jak je pad Bastilly negativne spojen s Nemci? Kdyby to bylo vyroci z 1. nebo 2. sv. v. tak nerikam, ale tohle...? No problem.
Väcsina obyvatelov mesta Komarno sice je madarskej narodnosti (60😖, ale to ci by tam väcsina z nich chcela madarskeho prezidenta a ze by tam madarsky prezident cestou ani nestretol Slovaka, ked ich je v Komarne do 40% je len Tvoj vymysel. Pri tom odhalovani sochy tam bolo viac ludi z Madarska ako z Komarna a Slovenska. A hadaj preco to tak bolo😊) Madari na Slovensku su rozstiepeni a polovica z nich voli proorbanovske SMK a polovica voli HID ktory sa s predstavitelmi Madarska a Fideszu prilis nekamarati.
Celkovo sa da povedat ze o teme vies diskutovat len takymi skreslenymi hospodskymi drbmi. Nabuduce sa priprav lepsie.
A k tym dalsim zvastom sa ani nema zmysel vyjadrovat. Ako je podla Teba dost hlboke prezyvanie 21.8? Je na to nejaka norma ktoru si vymyslel kolko je dost a kolko je malo? A Cesi ju splnaju?
[odkaz]
Husak pozval vojska?? Netrep. Zisti si kto vsetko bol pod pozyvacim listom podpisany a zistis ze ze Bilak je tam jediny podpisany Slovak. Okrem toho nebyt pozyvacieho listu, nic by sa nezmenilo.
Husak vojska nezval, ale byl symbolem normalizace. Srpen 68 zarizoval predevsim Bilak.
O dopadu srna 68 na Cechy svedci nespocet filmu, kulturnich pamatek, vzpominkovych akci, vlna emigrace, atd. Cesko se rovnez definitivne hospodarsky propadlo za sve rozvinute sousedy (jeste pred 68 bylo cesko bohatsi nez rakousko).
Na Slovensku se toho moc nezmenilo, spis naopak, obdobi normalizace bylo obdobim rozkvetu slovenskeho hospodarstvi. Toto obdobi dokonce pozitivne uznava i Vas premier. Myslim, ze pokud by u Vas zil nejaky cizinec klidne i nekolik mesicu tak se o "hruzne okupaci" nedozvi. Na te okupaci totiz bylo ad hoc "hruzne" pouze to, ze se ji nedobrovolne ucastnila i madarska armada.
Srpen 68 zarizoval predevsim Bilak? Pod pozyvacim listom su podpisani okrem Bilaka aj Alois Indra, Oldřich Švestka, Antonín Kapek a Drahomír Kolder. Slovak je iba Bilak. Bilak dnes ako jediny este zije a bol to on kto Rusom dorucil list. To preto mas dojem ze to zarizoval. V skutocnosti to zarizovali Rusi. A opakujem ze pod pozyvacim listom boli okrem Bilaka podpisani dalsi styria "sudruhovia" a Slovaci to neboli.
Kulturne pamiatky, spomienkove akcie, vlna emigracie, to vsetko sa dialo aj na Slovensku, ano v mensej miere ako v Cesku, ale nazabudaj ze pomer obyvatelov CZ/SK bol v tej dobe 3/1.
Ze sa po 1968 Cesko prepadlo za Rakusko predsa nemeni nic na tom, ze prepadat sa zacalo uz za Gottwalda, Zapotockeho, Novotneho. A to Slovaci tiez neboli.
Ano Slovensko sa najviac hospodarsky vzchopilo najviac po roku 1968 a ano moze za to najmä Husak.
To vsak nic nemeni na tom moj zlaty, ze Slovaci rovnako ako Vy povazuju vpad vojsk varsavskej zmluvy za nepriatelsky akt. Opakujem ze neexistuje nijaka norma ktora hovori co je dostatocne a co nedostatocne prezivanie vyrocia vpadu v 1968.
b) s politikou tu jdi do (_|_)
JInak jsme se domníval, že 14. července je jejich státní svátek - a divil.bych se, že by makali, když jinak těch dní volna mají víc než dost. Takže pro koho by ten VW otevíral?
No a taky si myslím, že Renault na tom není až zas tak nejhůř, má diverzifikováno, to PSA je na tom podstaně hůř.
A jestli je francouzská civilizace obrazem pokroku, tak stačí jenom jedno slovo - gilotina. Brutální vraždění a zvěrstva francouzské revoluce překonávala tisícínasébně a možná ještě víc počty obětí oné inkvizice, která navíc v té době pomalu odcházela na smetiště dějin.
Mimochodom, bosorky nepálili katolíci, dokonca to bolo pápežom zakázané. Najväčším prenasledovateľom bosoriek boli toľko ospevovaní "reformátori" Kalvín a Luther.
Zaujímavé je, že v Rusku nebola upálená ani jedna bosorka. A posledná bosorka bola v Anglicku odsúdená na 9 mesiacov do basy počas druhej svetovej vojny, aby neprezradila plány o invázii do Francúzska.
Jinak Napoleon byl produktem revoluce a stejně jako Stalin byl důsledkem VŘSR. Navíc se tím revolučně-císařským (což byla oficiální verze...) pokrokem oháněl právě při dobyvačných a anexionistických válkách až do Waterloo. Nakonec i vizuelně a oficiálně, na revoluční tříbarevnou vlajku přibylo písmeno N ve vařínovém věnci a Marseillaisa zůstala hymnou i císařství. A co víc, podobně to bylo i sNapoleonem III., jeho synovcem, který se po jedné z dalších revolucí stal nejprve presidentem a dva roky na to se prohlásil císařem...
Otroctví bylo rušeno poněkud komlikovaně, ve Francii v roce 1794, ale následně bylo v roce 1802 obnoveno. Britové (jako praktici a pragmatici) nejprve zakázali obchod s otroky a začali ho stíhat jako pirátství, ve Francii bylo otroctví definitivně zrušeno v roce 1848 (jako jeden z důsledků už třetí revoluce....), v Británii (a týkalo se to celého impéria) definitivně v roce 1834.
No nic, dobrej pokec, přeji hezký den, mně historie hodně zajímá, takže jsem zvyklej jít víc do hloubky a šířky.
Nicméně myslím, že zas takovou hlavu z autosalonu na Elysejských polích Frantíci mít nebudou, to jen novináři hledají senzace všude, kde to jde.....ona to není žádná malá a krátká ulička a je zde lecos jiného 😄