Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Insignia ST BiTurbo – Bez Haldexu jede líp

Dražší nemusí znamenat lepší. Když si nejsilnější dieselovou Insignii pořídíte bez 4x4, dostanete lepší auto.
Zpět na článek
25. 7. 2012 09:19
25. 7. 2012 09:25
25. 7. 2012 09:59
25. 7. 2012 10:18
25. 7. 2012 21:11
25. 7. 2012 21:50
27. 7. 2012 09:28
25. 7. 2012 10:59
25. 7. 2012 11:09
25. 7. 2012 11:50
25. 7. 2012 13:04
25. 7. 2012 14:12
25. 7. 2012 15:27
25. 7. 2012 22:50
26. 7. 2012 11:46
25. 7. 2012 14:23
26. 7. 2012 12:26
29. 7. 2012 22:10
25. 7. 2012 21:13
25. 7. 2012 17:49
26. 7. 2012 11:48
29. 7. 2012 22:27
25. 7. 2012 14:59
25. 7. 2012 22:01
29. 7. 2012 22:13
25. 7. 2012 21:16
25. 7. 2012 13:01
25. 7. 2012 13:05
25. 7. 2012 11:55
26. 7. 2012 22:44
25. 7. 2012 09:19
Interiér
To je snad poprvé, co vidím vnitřek ve světlé barvě. Kromě toho seniorského dřeva to vypadá velmi pěkně a vzdušně :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
25. 7. 2012 09:25
ECO tlacidlo
Dobry den, mohla by mi redakcia popisat funkciu toho ECO tlacidla na palubke? A konkretne u tohoto motora? Obmedzuje otacky ci odozvu na plyn? Vidim to u Insignie prvykrat.
Rozbalit vlákno
2
25. 7. 2012 09:34
Re: ECO tlacidlo
ECO tlačítko zapíná/vypíná Stop-Start systém
25. 7. 2012 13:12
Re: ECO tlacidlo
to by me zajimalo, co je na tom eko, kdyz se tim snizuje zivotnost motoru, ktery se tim padem muze menit + narust spotreby pri neustalem startovani + naklady na vyvoj, testovani a propagaci takoveho reseni. myslim, ze to vubec eko neni. ale mozna sem ted kacir... nevim.
25. 7. 2012 09:59
Shrnuti
Muze si redaktor motoristickeho magazinu dovolit napsat, ze se u dieselu nekonaji zadne turbo prodlevy?? nebo ze tahani za volant prednim pohonem je vlastne vyhoda a ze kdyz je to auto velke a tezke, tak je to potom vlastne adrenalin jezdit s tim blbe? taky kratsi 6ka mi prijde vyhodna, ze to auto na dalnici neni brzda... proste je to vsechno naopak? opravdu si lide takovy pohled zadaji? opravdu je treba vytlacit vsechno nedieselove a ne "ECO"? nechci hanit insignii, ale vadi mi "Objektivita" recenze...
Rozbalit vlákno
5
25. 7. 2012 10:18
Re: Shrnuti
Ona i hlaska : "Když si nejsilnější dieselovou Insignii pořídíte bez 4x4, dostanete lepší auto" ... je rekneme hodne zajimava ;)
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 13:39
Re: Shrnuti
..je spíš NE"zvyklá" (málokdo to napíše takhle "narovinu") = pan Vaverka ode mne dnes dostává :yes: ;-)
PS: A za tu (správnou) zmínku o současné "posedlosti" pohonem všech kol :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - petr164
25. 7. 2012 21:11
Re: Shrnuti
Mimochodem, kdo by si koupil tuctový sedan/kombi s pohotovostní hmotností skoro 1900 kg? Jen ten, kdo chyběl ve škole, když se probírala fyzika pevných látek... :no:
25. 7. 2012 21:50
Re: Shrnuti
pozri si celoeuropske predaje a zistis, ze tych co si kupili tuctovu insigniu je dost
27. 7. 2012 09:28
Re: Shrnuti
Vela ludi neriesi slabsiu dynamiku, to by cely diesel svet isiel do trubiek. Ale aj ine dovody by sa nasli, napr. kamarat v servise, firemne auto, kde ostatne moznosti boli horsie alebo obchodnik u dealera ochotny dat lepsiu cenu na zelanu kombinaciu motor/vybava. Niekomu sa Insignie pacia. atd.
Avatar - guze
25. 7. 2012 10:59
chyba
V tabulce výkon je chyba, nemá 121kW.......hlavně že to máte napsané dobře u ceny vozu :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MajoThePuk
25. 7. 2012 11:09
NEZMYSEL
Absolútny nezmysel už len ten nadpis...nezvyknem reagovať v diskusiách, ale teraz musím. Mám v autoparku obe tieto verzie (s 4x4 aj klasiku FWD). Neviem, či pán redaktor sedel a mal možnosť reálne jazdiť verziu 4x4, ale príde mi, že asi nie, alebo sa minul povolaniu...Tak markantný rozdiel medzi 4x4 vďaka nápravám z OPC, odozve riadenia tiež z OPC, celkovému naladeniu vďaka OPC riešeniam ako SS či HiPerStrut a medzi klasickou FWD musí zaregistrovať aj človek, čo nikdy žiadne auto nešoféroval. FWD má absolútny problém preniesť spomínané Nm pri akejkoľvek prudšej akcelerácií nielen na mokrej vozovke, kde okamžite zasahuje trakčná kontrola, neskutočne ťahá za volant, dynamickejšia jazda je dynamaciká vlastne len preto, lebo auto nedokáže naraz zrýchľovať a zabáčať a má potom pocit divočiny, človek sa bije s volantom a riadenie je také tupé...o brzdách ani nehovoriac...toto je v poriadku? toto je lepšie??? 4x4 má lepšiu trakciu kdekoľvek aj na suchej ceste pri výjazdoch zo zákrut je auto omnoho istejšie a môžete na tu šlapnúť kedykoľvek chcete, vďaka podvozku a brzdám Brembo z OPC auto naozaj sedí na ceste, čo sa Oplom okrem posledných OPC veľmi nestáva, auto neskutočne brzdí nehovoriac o tom, že pocitovo je 4x4 vďaka niekde ale úplne inde s riadením a jeho spätnou väzbou...Ale článok je publikovaný, čo z toho že stojí za...vieme čo
Rozbalit vlákno
31
25. 7. 2012 11:50
Re: NEZMYSEL
Myslim, že smysl článku je velmi jednoduchý. Rozdíl mezi 4x2 a 4x4 je 160kg a to se musí značně projevit na jízdních vlastnostech.
25. 7. 2012 13:04
Re: NEZMYSEL
mame prostredek leta a 30 stupnu ve stinu.
chleba se bude lamat v zime, kdy predohrab s tezkym a silnym motorem kus pred predni napravou bude buhvico, ale urcite ne idealni auto do rozbredleho snehu.

Osobne mi silny motor s kratkou prevodovkou a pohonem na predni moc smysl nedava, ale jsou lidi, kteri treba jezdi porad plne nalozeni a po dalnicich a po meste a snih nepotkaji jak je rok dlouhy. Tak ti treba ten silny motor pri najezdech na dalnici oceni a na trakci kaslou.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 7. 2012 13:33
Re: NEZMYSEL
No ale kolik tisíc kilometrů ročně najedete na neprohrnuté silnici?
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 13:52
Re: NEZMYSEL
(velmi) VÝJÍMEČNĚ se to stane a zrovna předokolka se slušnými pneu (rozhodně) problém NEMÁ (a když to "uřídí" holka, navíc blond, tak snad... ;-)
25. 7. 2012 14:12
Re: NEZMYSEL
Souhlas. V evropských podmínkách (pokud tedy člověk nemá chatu na ledovci a i tam se o silnice starají velmi dobře) s předo, nebo zadokolkou nevidím nejmenší problém. Když už je nějaká "mela", tak stejně končí i většína konfekčních čtyřkolek z důvodu světlé výšky. Pak má smysl vyšší SUV, ale i to nemusí být záruka.
25. 7. 2012 14:55
Re: NEZMYSEL
Asi nemate chatu v horach, na nasi jsem s Felicii / Fabii musel v lete (v zime tam cesta neexistuje) couvat, jinak jsem jen hrabal na miste.
Skoda 120 De Luxe / Ochcavia Turbochrocht 4x4 bez problemu.
25. 7. 2012 15:27
Re: NEZMYSEL
Vždyť to v příspěvku naznačuji, že pro minoritní klientelu může být 4x4 nezbytnost.
Avatar - boost.
25. 7. 2012 22:50
Re: NEZMYSEL
Přesně tak. My máme zadokolku a nemít nízký podvozek, tak vyjedeme snad všude. Akorát loni v zimě jsme poprvé za tři roky, co máme to auto, na něj dali řetězy. Vyjeli jsme teda všude, kam jsme chtěli, akorát za cenu příšernýho hluku. :-!
26. 7. 2012 11:46
Re: NEZMYSEL
No a v tom je ten rozdíl, 4-kolo řetězy nepotřebuje. A už vidím, jak v zimě zas tahám zmrzlé dvoukolaře, co nevyjedou menší stoupání, protože je sníh ujetý.
25. 7. 2012 14:23
Re: NEZMYSEL
Tady u nás by člověk mnohem víc využil kabriolet, než pohon 4x4 :-) ale co, hlavně, že lidi mají možnost si vybrat.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 14:50
Re: NEZMYSEL
Počet prodaných cabrio vs 4kolek tomu sice NE"odpovídá", ale MÁTE PRAVDU :-)
..mohu potvrdit že jezdit se (zadokolkou) cabrio v lednu bývá "no problem" (občas i se staženou střechou - ten pocit VŠEM "doporučuji" - alespoň vyzkoušet/zažít...), tak reálná POTŘEBA pohonu všech kol na normálních silnicích je "naprosto okrajová" záležitost..
..je to/příjde mi to trochu jako "pro jistotu" nosit k pásku i kšandy... ;-)
Avatar - petr164
25. 7. 2012 21:13
Re: NEZMYSEL
Stačí jediný v nevhodnou chvíli, ono totiž jde i o aktivní bezpečnost a za snížené adheze je tohle nevyvážené auto rizikem.
25. 7. 2012 17:49
Re: NEZMYSEL
Nemusí jít o tisíce km, může jít jen o metry, které ale jinak stojí spoustu času a někdy nervů - parkování na sídlišti (minulý rok se v Praze sníh a led držel na parkovištích víc než měsíc a o nějakém úklidu, aspoň tam, co bydlím, nemohla být ani řeč), svažitý výjezd od garáže, poslední metry na chatu atd. Samozřejmě lopata nebo řetězy nebo někdo, kdo zatlačí, jsou taky možností. K čemu vlastně auto, když se dá chodit pěšky.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 13:45
Re: NEZMYSEL
NEsouhlasím - neexistuje důvod aby slušně postavená předokolka měla (jakékoli) problémy s trakcí...
PS: Na NEsmysl naopak správně upozornil autor textu - současná "móda" či snad až "posedlost" 4kolkami je prostě ... NESMYSL ;-)
26. 7. 2012 11:48
Re: NEZMYSEL
Ano ... dokud nenapadne sníh >:D
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2012 12:20
Re: NEZMYSEL
...samozřejmě i když prší nebo sněží - platí to SAMOZŘEJMĚ na suchu, mokru i sněhu ;-)
Avatar - MajoThePuk
25. 7. 2012 13:32
Re: NEZMYSEL
Skus ju vyskusat a uvidis, ze tych 160kg si nevsimnes natolko, aby stali za zmienku...ale zato vsetky neduhy vyssie spominane si vsimnes zarucene a potom by si mozno bol radsej mat o 160kg tazsie auto...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 7. 2012 13:36
Re: NEZMYSEL
Nemůžu si pomoct, ale s trakcí 4x2 prostě problém nemá. Co nepoberou pneumatiky, to velmi citlivě odreguluje elektronika. Nakonec kdyby měla Insignia problémy s trakcí, měla by mít verze 4x4 lepší údaj zrychlení než 4x2...
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 13:48
Re: NEZMYSEL
NEmám s Insignia praxi, ale SOUHLASím - není důvod aby "normálně" postavená předokolka měla jakýkoli problém s trakcí..
..výjímku z pravidla představuje Volkswagen (už ne) Passat CC - kde to asi bude způsobeno NEsmyslně dlouhým zadním převisem - u předokolky fakt "bubost"
..a možná i dalšími vlivy typu uložení motoru, to ale už NEvím - ten zadní převis "bije do očí"
Avatar - MajoThePuk
25. 7. 2012 20:41
Re: NEZMYSEL
Na suchu nie... Ale napriklad je uz citelny rozdiel pri jazde, vyjazd zo zakruty, clovek vyrazne zrychli a prednokolka chce utekat von zo zakruty lebo je nedotacava a trha volant z ruky...to 4x4 nerobi. Porovnavat udaj 0-100 mi pride prilis amaterske to robia pubertaci na semaforoch.
Avatar - JDM
29. 7. 2012 22:27
Re: NEZMYSEL
pochybuju že pojedete s insignií za prudkýho deště do levý vracečky 90km\h kde by možná ten rozdíl mezi 4x4 4x2 byl hmatatelný to se týká i jízdy na sněhu pochybuju že insignie bude mít za deště pokud pojedeš jako člověk problém s trakcí naopak budeš mít respekt a nebudeš spolíhat na haldex jako na superhrdinu kterej tě ze všeho vytáhne
údaj 0-100 je už odnepaměti u aut udávám všemi výrobci aut na světě a zřejmě neslouží pro puberťáky ze semaforů . insignie je jasným důkazem (i autor článku to potvrzuje) že u tohohle auta je 4x4 uplná kravina , nesmysl , jen drahá a těžká zbytečnost , není 4x4 jako 4x4 u tohohle auta využiješ a oceníš 4x4 jen až budeš v lednu vyjíždět z neprohrnutýho parkoviště :-!
25. 7. 2012 14:59
Re: NEZMYSEL
Znát to není možná v Karose, ale já poznám výrazně, zda jedu sám, nebo vezu další dva lidi ;-)
Avatar - MajoThePuk
25. 7. 2012 20:39
Re: NEZMYSEL
to mozes poznat vo favorite ale nie v aute co ma 400nm ;-)
25. 7. 2012 22:01
Re: NEZMYSEL
To si piš, že to poznáš
Avatar - JDM
29. 7. 2012 22:13
Re: NEZMYSEL
taky souhlasím že to poznáš i kdybys měl 800nm 160kg je nějaká váha
Avatar - petr164
25. 7. 2012 21:16
Re: NEZMYSEL
A ďábel se skývá v detailu "slušně postavená předokolka". Neznám slušně postavenou předokolku těchto dimenzí a hmotnosti...
25. 7. 2012 13:01
Re: NEZMYSEL
Jo, taky me to vytocilo a tak sem nestihl reagovat na vsechno... treba + v podobe zasahu elektroniky. Drive sem mel auto.cz rad, ale ted uz me zacina malinko *. Kde jsou odborne clanky, ctive recenze nejen kazdodennich aut nebo poucne clanky z historie? tohle jsem kdysi hltal, ale ted uz me nebavi cist porad o rapidu a dieselovych kombicich...
25. 7. 2012 13:05
Re: NEZMYSEL
to cenzor: nestojim o editaci semXjsem a "vypipavani" nespisovnych slovicek. pisu to vedome a urazlive to neni... dekuji...
25. 7. 2012 11:55
jede lip
Pravy duvod toho, proc jede lip, bych hledal jinde. Ze zkusenosti muzu rict, ze s najetymi kilometry diesely u insignie velmi ozivaji. Proto bych duvod hledal v rozdilnem najezdu obou testovanych vozu (pod 1800km u 4x4 a 8000 u predokolky).
Rozbalit vlákno
0
25. 7. 2012 12:00
Pohřebák v základu
Tak jsme se dověděli, že Insignii je lepší vzít rovnou v základu, veškeré příplatky jsou v podsatě zbytečné.
Že by to bylo vyznamenání se mi ale nezdá...
Není to na "skoro" 200 koní nějak pomalé?
Rozbalit vlákno
1
25. 7. 2012 13:04
Re: Pohřebák v základu
Neni, kdyby to bylo rychlejsi, byl bys uz pirat. v podstate je zlocin uz to, ze to jede vice nez 130, protoze toto je maximalni povolena rychlost a vice prece nemuzes potrebovat. tak jako nepotrebujes r6 v bmw, protoze ti staci r4 biturbo. auto.cz ti rado vysvetli, ze mene je vice... ach jo....
25. 7. 2012 13:48
Mediální masírka 4x4
Zdá se mi to, nebo je tady v diskusi samej retard? :no:
Rozbalit vlákno
7
25. 7. 2012 14:00
Re: Mediální masírka 4x4
podle ceho soudis? podle posedlosti 4x4? nekteri lidi to proste kupujou, co kdyby... ja myslim, ze to sice vetsinou neni treba, ale neda se rict, ze bych vyberem 4x2 koupil objektivne lepsi auto. ale spis narazim na jine chutovky v clanku. viz vyse...
25. 7. 2012 17:48
Re: Mediální masírka 4x4
Test říká přesně to, co místní hltači tabulek nejsou absolutně schopni pochopit. Není potřeba mít vždy nejdražší verzi, abyste měli nejlepší auto. Tečka.
Avatar - m.z.
25. 7. 2012 18:31
Re: Mediální masírka 4x4
Antoda: pravý důvod bude jistě v pohonu 4x4, ten to brzdí. Taky si nemyslím, že by výkon 143kw, měl nějak krutě nezvládat jen pohon předních kol, je to takový lepší průměr.
Podle mě test autor napsal trefně.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 18:53
Re: Mediální masírka 4x4
Přední pohon ve voze střední třídy zvládne samozřejmě (daleko) víc - "maličko" znám model co "s prstem v nose" přenáší 177 kW a 450 Nm (a působí že by snesl DALEKO víc - což tedy opradu NEvím, ale "působí" to tak.. ;-)
25. 7. 2012 23:29
Re: Mediální masírka 4x4
Mam Dodge Journey, neviem ci to je stredna trieda, vazi porovnatelne s tou Insigniou, motor 3,6V6 209kW a s trakciou za sucha problem absolutne nie je hoci je to len FWD.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 18:54
Re: Mediální masírka 4x4
No ano - KAŽDÉ auto má svou "optimální" verzi a ta nejDRAŽŠí to popravdě nebývá docela ČASTO ;-)
26. 7. 2012 08:06
Re: Mediální masírka 4x4
S tim retardem to mas tak, redaktor si dovolil mit kontroverzni nazor a kontroverzni nazory drazdi a vyvolavaji emotivni reakce.
Ja mu ten jeho nazor preju, ma castecne pravdu, stejne tak ti, co tvrdi, ze 4x4 se pouzije trikrat do roka a je zbytecne ho tam vozit cely rok a nechat zahalet.
Budiz.
Co tady ale nezaznelo a 99% lidi to zrejme nedocvaklo je, ze ta UZASNA elektronika ktera hlida trakci neni nic jineho, nez berlicka, ktera dusi motor a jeho kroutici moment ve spolupraci s nejakym hogofogo balancovanim brzdama.
Lidi, kteri jezdi podle limitu si jen vsimnou, ze ten motor "tahne min" nez cekali a ze to v zatacce pod plynem "taha za volant".

Treba pro me to je o nicem, protoze podvozek je diky zasahum elektroniky necitelny, jednou je neutralni, jednou nedotacivy trochu a jednou nedotacivy fest a na takove auto si nikdy nezvyknu a nemuzu se na neho spolehnout.

Moderni elektronika ma ten nasledek, ze clovek nema auto v ruce a v konecnem dusledku driv nebo pozdeji prijde situace, kdy to ani ta elektronika nepobere a je pruser. Takze za me kdyz uz silne biturbo, tak s pohonem 4x4, pro klid v dusi. Porad je lepsi poslat prebytek kroutaku na zadni, nez ho udusit v protiprokluzu a stabilizaci. I kdyz haldex asi taky zrovna nebude zrovna optimalni...

Neni nad mechanicky vyvazene a stabilni auto, kde se elektronika nenadre ani pri vyjezdu pod plynem z ostre zatacky.
25. 7. 2012 19:00
Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
osobně preferuji 4x4, se kterou jsem strávil mnoho km, 4x4 je otázka pasivní bezpečnosti a vědomí, že vyjedu, kam běžný člověk potřebuje. Můj názor je radši připlatit 4x4. BiTurbo se chystám vyzkoušet a moc se těším >:-[]
PS: pokud jezdíte rychleji i v zimně, muselo Vám už auto někde "ustřelit", což je třeba na dálnici velmi nepříjemné... 4x4 tomu částečně předchází.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Nerez
25. 7. 2012 19:11
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Mi vysvětli, jakej význam pro pasivní bezpečnost má 4x4?
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 19:44
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Já vím, já vím: "NIJAK" :-)
25. 7. 2012 23:11
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Co se týče pasivní bezpečnosti, tak je pohon 4x4 díky vyšší váze auta někdy výhodou (srážka s jiným lehčím vozidlem), jindy zas nevýhodou (srážka s pevnou překážkou).

Aktivní bezpečnost má lepší pohon 4x4 díky lepším jízním vlastnostem. Např. v hraniční situaci můžeš zvládnout úhybnej manévr, který s předokolkou nezvládneš...
Avatar - Nerez
26. 7. 2012 06:16
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Aktivní bezpečnost 4x4 chápu, ale pasivní bezpečnost zde tedy obstarává spíše hmotnost vozu, než vyloženě 4x4 ;-)
25. 7. 2012 19:44
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
4x4 je důležité pět dní v roce, když napadne brutálně sníh a silničáři jsou překvapení, jako každý rok. Když je nejhůř, vytáhneš z kufru řetězy za pár stovek a vyjedeš taky. A ušetříš za palivo, za 4x4, máš lepší jízdní vlastnosti a v případě zadního náhonu i zábavu.
Výjimku podle mého tvoří systém, který používá GT-R a Nissan obecně, tj. připojení předních kol při prokluzu zadních. To se mi líbí.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 19:51
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
...ano, to se mi (v INFINITI či Ferrari FF) také (moc) LÍBÍ :yes: :yes: :-)
Avatar - Nerez
25. 7. 2012 19:54
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Čím ušetříš za palivo? 4kolka žere víc jak 2kolka.
26. 7. 2012 08:19
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
píšu ušetříš za 4x4 (když ho nekoupíš) a ušetříš za palivo (když ho nekoupíš). Prostě samá pozitiva a životní jistoty.
Avatar - Nerez
26. 7. 2012 09:39
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Jo tak :yes: ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 19:49
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Osobně preferuji před 4x4 zadní i přední pohon. Sice jsem strávila a trívím s modely 4x4 mnoho km, ale jejich reálný přínos na běžných silnicích dálnicích je víceméně NULA celá NULA nic... :-)
Bi-turbo ale k vyzkoušení doporučit MOHU :yes: ;-)
PS: Myslím že v létě v zimě jezdím stále cca stejně - a jak bylo před časem krásně vidět na jednom videu i zde, stejně jako cokoli jiného "ustřelí" i 4 kolka (byl to audibus Q7) - větší vliv než pohon té které nápravy na to mají pneu + případná NE"přiměřená" rychlost...
..4x4 s tím vpodstatě NEmá žádnou souvislost...
25. 7. 2012 20:20
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Tady je zase odborníků. :-) Pokud se bavíme o silnějších autech (250 hp+ nebo 400 Nm+), tak je předokolka k ničemu (moc fajn pocit, když Vás to tahá v zatáčce pod plynem za volant a nemůžete zatočit), takže tady budete mít s předokolkou problém celý rok, ne jen v zimě. No a zadokolka má problémy dva: trakci a trakci. V zimě se bez samosvoru zahrabete na rovince na parkovišti i v pár číslech sněhu (o cestě na hory ani nemluvě) a v létě se to bude hrabat i na suchu a pneumatiky budou mizet před očima. Nehledě k tomu, že za mokra pojedete opatrně po celý rok, protože jedno neopatrné přidání plynu a jste v hodinách (ledaže vás zachrání stabilizace). Takže u silnějších aut jedině čtyřkolku. Nebude sice tak zábavná jako zadokolka, ale nebude mít problém dostat ten výkon kdykoliv a za jakýchkoliv podmínek na silnici.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2012 20:49
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Tady je to SAMÝ "odborník" (a odborniCE :-)
Pokud se bavíme o silnějších autech (třeba 177 kW a 450 Nm) tak to pochopitelně současná dobře postavená předokolka zvládá NAPROSTO bez sebemenšího problému. Jakési "tahání za volant" PLNĚ vyřeší použití dvojitých lichoběžníků (místo levného tuctového řešení v podobě McPhersonů ;-)
Já (159 cm, BLONDýna) preferuji u silnější aut JEDNOZNAČNĚ ZADNí pohon. Stačí auto jen dobře postavit - a rozhodně NENí potřeba "si vypomáhat" pohonem všech kol.
PS: Mům oblíbenec Bristol Fighter má 744 kW a 1450 Nm - na ZADNí nápravě pochopitelně :yes: :yes: :yes: :-)
27. 7. 2012 09:22
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Co je to prosím za auto s těma 177 kW a 450 Nm na předku? Takže říkáte, že v té předokolce dáváte s plně otočenýma kolama plnej a ono se to za plynem nerovná nebo elektronika nekrotí točivý moment, jo?

A k té zadokolce. Tak zrovna varianta 744 kW a 1450 Nm na zadku musí být moc "komfortní". Kolikpak ty zadní pneumatiky z toho asi přesunou bez prokluzu? Třetinu? Čtvrtinu? A pak shoří! Hrabat se to bude ještě na čtyřku a klidně i ve 200 za hodinu, ne? Bez kontroly trakce ten výkon a točivý moment nebudete moct využít a když tam kontrola trakce bude, tak se chudák nezastaví. Promiňte, ale k čemu mít monstrózní krouťák na lehkém zadku, když ho stejně na silnici nedostanete?

Jistě, při takovémto výkonu se budou hrabat všechna čtyři kola i ve čtyřkolce, ale předek (navíc zatížený zpravidla motorem, pokud není "jinde") dokáže leccos přenést, a to i na nižší převodové stupně, takže ten výkon a točivý moment na silnici dostanete skoro kdykoliv.
25. 7. 2012 21:26
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Podle toho co píšeš považuješ plyn za vypínač on/off a v tom případě máš problém i s jakoukoliv silnou čtyřkolkou.
Avatar - m.z.
25. 7. 2012 21:35
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Mě se zdá, že se tady Insignia řeší, jako nějaké okruhové, nebo rallye nářadí. Je to tuctový kombík s průměrným výkonem ( mimochodem ten humbuk kolem toho, nakonec zůstal daleko za očekáváním), u kterého nebude vůbec žádný problém s předním náhonem.
Kam na ty horrorové scénáře proboha chodíte?
Tohle je auto pro běžný provoz na silnici, ne speciál, u kterého se hodnotí rychlost výjezdu z utažené zatáčky, atd. Tohle bych pochopil,kdyby se probíralo OPC, ale u nafty?
26. 7. 2012 08:07
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
OK, tedy polopaticky. Nesouhlasim s tím co píše MrBeranek, protože nevidím problém v přenesení výkonu na silnici (plyn není vypínač) navíc (jak poznamenáváš) u naprosto konfekčního mainstreamu, kde je primární úloha doprava z bodu A do bodu B.
27. 7. 2012 09:25
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Když si člověk koupí výkonné auto, tak podle mne proto, aby ten výkon využíval. Samozřejmě že i se silným autem lze jezdit a rozjíždět se zvolna tak, aby se kola nehrabala, ale k čemu pak ten výkon?
Avatar - JDM
29. 7. 2012 22:37
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
a k čemu mít 500 hp a mít kontrolu trakce a stabilizaci??? to si můžu koupit autíčko na dálkový ovládání a uspokojí to stejně >:D stačí se podívat do světa závodních aut tam auta nemaj ani ABS a jak jim to brzdí co ?? >:D
Avatar - Nerez
25. 7. 2012 21:55
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Stačí jezdit jak člověk a nemusíš být odborník. Když prší nebo sněží tak na to prostě nešlapu ;-)
26. 7. 2012 08:29
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Pane Beránek dřív jsem takovým kydům věřil a kupoval na zimu čtyřkolky. Pak jsem se na to vy..., koupil dobré zimní gumy a jezdil s 370 koněma na zadek a neměl jsem sebemenší problém...a do zatáček jsem schválně šlapal na plyn, aby to sklouzlo aspoň trochu, než to zase stabilizace "vychytala"... a nikde jsem nezůstal a nikde jsem se nezahrabal...
26. 7. 2012 14:09
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2012 19:26
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
:yes: :-)
27. 7. 2012 09:34
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Já taky, až jsem si pořídil zadokolku bez samosvoru (BMW 130i) a parkrát zůstal ošklivě viset, a to klidně i v Praze. Kombinace nižší světlé výšky s odlehčeným zadkem je z hlediska trakce na několka cm sněhu dost nepraktická. Stačilo píchnout jedno zadní kolo do trochu víc sněhu a bylo vystaráno. To už nezachrání ani nové a kvalitní zimní pneu, ten zadek je prostě moc odlehčenej (pomohl až samosvor a 80 kilo zátěže do kufru).

Jistě, zadokolka je zábavnější a i v zimě se s ní dá báječně užít, ale jen kontrolovaně a jen někde. Navíc se čtyřkolkou (mám BMW 330xd) se dá v zimě užít srandy mnohem víc než se zadokolkou. Přetáčivá je totiž stejně, ale předek pomůže se vytáhnout tam, kde by se zadokolka už nehnula, takže se dá blbnout prakticky všude.

Mám tu svou zadokolku rád a je parádní, úžasná a zábavná, ale v zimě a za mokra člověk prostě musí myslet na to, že si s ní musí dávat mnohem většího bacha a ten výkon si už tak neužije.
27. 7. 2012 10:32
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Takhle nejak jezdim v zime já :-) [odkaz]
Avatar - JDM
29. 7. 2012 22:44
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
přesně takovýhle lidi si kupujou silnou zadokolku , ten člověk na videu UMÍ řídit, takle jezdím i já v zimě ale já mám 4x4 a stím je to o level jednodušší :-) se zadokolkou bych to asi takhle nedával hold jsem rozmazlenej >:D
1. 8. 2012 15:11
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
nudaaaaaa.. a navic dela vsechno spatne, umyslne to auto rozhazuje plynem az na vyjezdu, misto aby to vzal plynulym svihem dverma napred uz od najezdu, plynule prodriftoval celou zatacku a na konci to co nejrychleji srovnal...
Avatar - JDM
29. 7. 2012 22:37
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
:yes:
27. 7. 2012 09:27
Re: Má Insignia 4x4 smysl? za mě rozhodně ANO
Jako shora. Jistě, máte pravdu, ale kvůli tomu si výkonné auto přece nekoupím. ;-)
25. 7. 2012 19:45
Nejlepší auto, jaké kdy Opel vyrobil
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
26. 7. 2012 22:44
4x4 v zimě
by mě zajímalo jak může být čtyřkolka v zimě rychlejší, když svou rychlejší rychlostí dojede kolonu kde jede 20předokolek >:D

Ano v čechách jsou většinou cesty úzké a přeplněné, takže mít rychlejší auto nedává moc smysl. Ok, možná pokuď někdo jezdí v noci, tak jsou silnice klidnější a zase jsou plné zvěře >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Lucaslegend
27. 7. 2012 00:56
haldrex versus 4x4 :)
vy povazujete haldrex za plnohodnotnu 4x4 ? sa potom necudujem tym vasim nazorom tu...

skutocna 4x4 udrzuje lepsiu trakciu vozu stale....zvysuje bezpecnost na mokrej alebo zasnezenej ceste....moze vas zachranit v kritickej situacii pri vyhybacom manevri , najlepsie je mat system ktory dokaze preniest vecsie mnozstvo krutaku na jedno koleso zadnej napravy, auto potom v zakrute velmi dobre drzi ..........
Rozbalit vlákno
6
27. 7. 2012 07:41
Re: haldrex versus 4x4 :)
přenést větší množství kroutícího momentu na jedno kolo umí i haldex... stálá 4x4 obecně zvyšuje nedotáčivost... a poslední generace haldexu je stálá 4x4...
27. 7. 2012 08:32
Re: haldrex versus 4x4 :)
?? Zvyšuje nedotáčivost? Proti předokolce??? ... Haldex je cokoliv, jenom ne stálá 4x4. Pomáhá jenom tam, kde 4x2 nestačí, jinak je to zátěž.
27. 7. 2012 18:53
Re: haldrex versus 4x4 :)
Proti zadokolce. je fakt, že tady to bylo trochu mimo mísu:-) ale Haldex poslední generace má stále poháněny všechny čtyři kola, na rozdíl od předchozích generací...
Avatar - Lucaslegend
28. 7. 2012 00:37
Re: haldrex versus 4x4 :)
mig to je tak skoro pravda ...stale to neni 100% storkolka hoci 4gen. haldrexu je uz dost dobra. ma v podstate staly pohon, a to na predok 90% a na zadok 10% ale meni si to potom ako potrebuje ....a aj poslat krutak na jedno koleso dokaze pomocou eLSD ale nie kazde vozidlo s haldrex 4 to ma! prve vozidlo to malo saab v roku 2007, dalsie automobilky to mohli pouzivat od roku 2008....chcelo by to velky test systemov 4x4 v praxi....napr taky losi test na snehu :-)
prva automobilka ktora pouzila 4x4 s moznostou prenesenia krutaku na jedno koleso bola honda v roku 2004
Avatar - JDM
29. 7. 2012 22:58
Re: haldrex versus 4x4 :)
to o sobě honda tvrdila realita byla jinde . ani haldex nejnovější generace nepřenese krouták na jedno kolo [odkaz]
Avatar - Lucaslegend
30. 7. 2012 20:58
Re: haldrex versus 4x4 :)
tak ale honda to mala v europe iba v jednom modeli...legende ...system ma oznacenie SH-AWD...
v cr-v to urcite nebolo, tam je obycajne pripojitelne 4x4....
a v usa to ma v znacke pod oznacenim acura RL, TL, ZDX a MDX.

tak isto ako aj subaru to nema vo vecsine modeloch ...presne ma to legaci ..oznacenie systemu VTD ako to je aj v tom odkaze

ten passat nemohol mat ten system kedze bol povoleny ho davat do dalsich automobiliek az od roku 2008 . pisal som to uz vyssie...a ani netvrdim ze to ma novsi passat...proste technicky to uz haldrex vie ale nemusi to byt pridane...
15. 9. 2014 12:22
Raději počkat na novou generaci
Opel Insignia je komfortní a velmi příjemné auto, bohužel silná nadváha a neefektivně využitý obestavěný prostor velké karoserie jsou jen těžko přehlédnutelnými nedostatky. Opel ale o tomoto problému (kterým trpí i současá Astra) dobře ví a u nástupců by prý již měl být odstraněn :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0