Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Chrysler tlačí na vládu USA, aby zvýhodnila CNG

27 komentářů

npc
Porad mi prijde mensi zlo V8cka na CNG nez nejaky sileny hybrid s elektromotorem, ktery by s tim ani nehnul z mista.
Avatar - wladyk
wladyk
:yes:
IPace
takze s lokomotivou, autobusem nebo nakladakem elektromotor pohne, ale s pickupen ne? >😁

ano s plynem taky souhlasim, a je celkem jedno o jakej jde, mista na nadrze je v soucasnych autech dost a dost, nejen v pickupech, problem je, ze vyrobci si zato kostujou sileny penize, a tak je levnejsi si to nechat dodelat dodatecne, kdyby to nabyzeli za rozumny peniz a nechteli natom vydelavat treba jak na integrovanych navigacich, tak by meli prodeje techto aut daleko vetsi
npc
no dobre, tak z mista by s tim hnul (taky diky tomu uzasnemu kroutaku vocpoda, co elektromotory maji), ale na hrabani by to asi uz nebylo 😉
IPace
elektricke EV je idelani prave pro takovato auta kde je dostatek mista i na ty "sileny" nadrze, ostatne chrysler takovou koncepci EV zkousi v nekolika planovanych modelech, takze casem to jiste zkusi i v pickupech [odkaz]
chrudoš
Zapominas ale, ze lokomotiva a autobus ma nad sebou draty, takze zadne baterie a dobijeni nepotrebuje, na troleje musis u osobaku zapomenout, kor u pracantu, u kterych se pocita spotreba spis na hodiny nez na km, pri jejich vytizeni by elektromotor moc nevydrzel
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Skutečně? Co takové dieselové lokomotivy (třeba "brejlovec") s generátorem a elektromotory na podvozku... I když, vlastně máš pravdu, i ty nad sebou mají dráty... jen z nich nějak nemají jak brát energii...
Avatar - jeylkey
jeylkey
Nevim, ale myslim si, v lokomotivach a jim podobne tezke technice elektromotory jsou proto, aby tam nemuseli vymyslet spojky a prevodovky, co zvladnou ten monstrozni kroutak (ty by byly prilis velke a tezke). Aspon v tech nejvetsich sklapecich to tak je
pargi
Nejde ani tak o krouťák. Třeba tradiční "osmsetdesítky", zvané šukafóny, používají běžné motory z LIAZky (motorových mašin s takovým motorem je samozřejmě víc), žádné trhače asfaltu..emm..kolejí. Navíc tady se nehraje na kila, i kdyby měla spojka metrák, žádnej problém. Jde spíš o to, že spojkové obložení by hodně rychle shořelo při rozjezdech, taky proto tyto mašiny používají hydromechanické přvodovky.
berann
Ono hnát moment hřídelema nebo jinak mechanicky z boudy na otočné podvozky taky bude problém.
pargi
:yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dříve bývaly v dieselových lokomotivách ty převody běžnou věcí, ale ztráty v takovém ústrojí jsou obrovské. Stejně tak hydropohon (jako mívají třeba nakladače) je dost ztrátový. Elektřina je nejlepší cestou.
kyklop
elektromotory v lokomotivach maju aj ine dovody...jednoduchsia konstrukcia, jednoduchsia regulacia vykonu/otacok, odpada nutnost prevodovky (neratam dve ozubene kolesa), netreba spojku, z toho vsetkeho vyplyva spolahlivost. V pripadoch ked mas nad sebou trakcne vedenie nema spalovaci motor ziadnu vyhodu.
npc
no hlavne u lokomotivy neresis nejaka kila navic.
U pickupu uz by 400 kilo baterek, kabelu a motoru navic takova vyhra nebyla.
(tech 400 kilo hazim od oka, ale tak nejak to bude, kdyz v Priusu vazi baterka cca 60 kilo motor 20 kilo a dalsi vaha jsou kabely, regulator a chlazeni a ponasob si to 110 konma prisusu a 5.7l V8 hemi, ktery ma odhadem vic jak 300 koni)
IPace
do pickupu s 300 konma by se samozdrejme dal odpovidajici elektromotor/y, a EV nemusi nutne znamenat 400kilo baterek, tech baterek muze bejt treba jen 100kg a k nim klasicky spalovaci/zazehovi motor tak jako v Ampere/Voltu, staci se podivat jakou vahu z uzitecne hmotnosti RAM 2500 ubere tato zastavba na CNG, ostatne i samotnej HEMI si veme slusnou porci vahy, ktera by v pripade EV sla nahradit necim do obsahu 3-3.5 litru
npc
njn, slo. Ale zas to jsou amici a ti by na nejaky trilitr asi koukali trochu pres prsty. Kazdopadne by to bylo tezke a asi by to byla i draha sranda, tolik baterek.
Mozna nekdy casem takovy hybrid postavi, az baterky zlevni a zvysi se kapacita a snizi hmotnost.
kyklop
ano, hmotnost u lokomotivy nie je problemom, dokonca je nutna, aby mala aspon nejaku adheziu, vzhladom k tomu, ze stycna plocha kolies o kolajnice je minimalna 😉
IPace
tak to ti doporucuje precist si neco o lokomotivach ktere krizuji treba Ameriku, a ze tam tech dratu nad kolejema ale maji co, respektive nemaji 😄 a jak poznamenali zde dalsi, diesel-elektrika je u lokomotiv celkem bezna i u nas a draty nadsebou nepotrebujou, elektricke autobusy nejsou trolejbusy, ale opravdu elektricke autobusy [odkaz] , stejne jako se to skousy v podobe EV u mestskych nakladaku kuprikladu na svoz odpadu
kyklop
ak by elektromotor moc nevydrzal, tak by nepohanal lokomotivy, zeriavy, atd..
Avatar - Norge
Norge
..pre lepsiu predstavu, ..diesel-elektricka schema (slovne) 😒br />
Spalovaci motor (vznetovy) je spojeny s generatorom, cize otacky motora su pramo umerne otackam generatora, ..spojenie je cez hydraolicku spojku (mokru, existuje aj suche spojenie) Nasledne generatorom vyrobeny el.prud je posielany na jednotlive sukolia do elektomotorov v podvozkoch. Oznacuje sa Co-Co, alebo Bo-Bo ..atd. Sukolia v podvozkoch su teda hnane el.motormi, ktore su na pevno spojene a zalisovane.
Treba si ale uvedomit jednu dolezitu vec, otazky spalovacich motorov v lokomotivach, neprekracuju 150.-500.ot./min ..teda rychlost lokomotivy nezabezpecuje sp.motor, ale prave generator. Velmi podobne to funguje aj v pripade lodi nad urcity vytlak.
Na tomto pricipe funguje aj Chevy Volt, ale su tam urcite specifikacie, ktore boli upravene pre cestnu dopravu v osob. vozidlach.
U autobusov a nakl.vozidiel je to trochu inak, ..teda v tejto dobe, ..tam ide skor o princip aky pouziva Toyota, ..cize hnacia naprava ma el.motor, ktory berie energiu z akumulatorov, nasledne sa pripaja spalovaci motor..., alebo ide ciste o el.pohon so zberom energie z akumulatorov ...
Snazil som sa to napisat v jednoduchosti ...

CNG je urcite :yes: Pre info, skoro kazde nalezisko ropy, obsahuje v hornych castiach vrtu zasobu plynu 😉
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Zemniho plynu je vsude 3 sloni zadky a navic se jeho hlavni slozka povazuje za sklenikovy plyn, takze "ekologove" muzou jasat, ze nebudem zahrivat >😁 Krom toho se da metan ziskavat z biologickych odpadu. Ale co bysme pak delali s tou spoustou "levne" ropy, ze?
Nicco
V delete Nigeru tazi Shell ropu z riedkych povrchovych pieskov, samozrejme je tam aj plyn, ale v Afrike akosi nie je zima a nikto tam nejazdi na plyn, tak ho proste rovno spaluju na mieste, lebo ani prevoz do EU sa im nevyplati.
Pre predstavu😒br /> [odkaz]
npc
mazec, co na to rika globalni otepleni a emise CO2 ?
Myslim, ze za tyhle fotky nas jednou nasi vnuci-pravnuci hodne pochvali.

😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Nicco
Vzdy proti tomu niekto protestuje, je o tom niekolko dokumentov, ale je to Afrika - kontinent, ktory Boh uz davno opustil, ako povedal DiCaprio v Ciernom diamante a tiez maju skorumpovane vlady, takze staci, ze Shell zaplati zopar vyvolenym a vetko je mozne. V tomto si mozu podat ruku s Cinou. V podstate vsetky ekologicke aktivity sa deju v EU alebo pokial je to politicky mozne, v USA, kde je aka taka vymozitelnost prava.
npc
hm. mohli se aspon chytnout za nos a postavit tam plynovou elektrarnu, elektrinu snad v africe potrebujou... i kdyz... nejake zkorumpovane vlade to bude asi uplne sumafuk, jestli ma obyvatelstvo elektrinu nebo ne. Hlavne ze oni ji maji.
Nicco
vacsinou maju elektrarne na naftu >😒]
Po rokoch obcianskej vojny maju znicene cesty,... a tak vozia palivo letecky na starych osobnych Boingoch, ktore kupuju po celom svete po skonceni suzby - totalne vylietane lietadla castokrat s krivym drakom,... vytrhaju sedacky a nazvaraju tam plechove sudy a vozia naftu na sever krajiny do elektrarni, ktore zasobuju tazobne spolocnosti elektrinou. Sem tam nejake lietadlo spadne do preplnenej stvrte, ale co uz, vsetko su to prijatelne straty pre nich.
_MT_
Můžeš objasnit, jaký je rozdíl mezi Priusem a Voltem? Nepoužívá snad Volt převodovku spojující kola, oba elektromotory a spalovací motor, stejně jako Prius? Sice tvrdili něco jiného, ale prý jen aby si ochránili intelektuální vlastnictví. Rozdíl mezi nimi, kromě toho, že Volt má pár spojek navíc, je hlavně v terminologii. Prostě Volt nemá systém E-Flex (který neměl žádný mechanický spoj mezi generátorem a koly), ale Voltec, který je velmi podobný systému HSD (protože je prý účinnější).