Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler tlačí na vládu USA, aby zvýhodnila CNG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
Koncernu Chrysler Group se nelíbí nerovné podmínky pro alternativní paliva na severoamerickém trhu, která znevýhodňují stlačený zemní plyn (CNG).

Chrysler Group podle The Detroit News oznámil americkému senátnímu výboru, že federální vláda může pomoci zvýšit počet vozů na stlačený zemní plyn (CNG) na amerických silnicích.

Podle Chrysler Group jsou ve Spojených státech zvýhodněna vozidla s elektrickým pohonem, což vytváří nerovné podmínky pro obchodování s ostatními vozidly s alternativními systémy pohonu.

Vláda Spojených států amerických podporuje elektromobily a hybridy různými cenovými pobídkami i daňovými úlevami a navíc podporuje i rozvoj sítě dobíjecích stanic. V případě ostatních alternativních paliv, mezi která patří i CNG takové kroky nepodniká.

Chrysler Group se hodlá zasadit o to, aby se postoj vlády k vozidlům na CNG změnil. V nabídce tohoto koncernu je v současnosti Pick-up Ram 2500 Heavy Duty CNG. Podobně řešené modely má ve svém výrobním programu i konkurenční General Motors, který nabízí pick-upy Chevrolet Silverado a GMC Sierra na CNG.

K výhodám CNG mají patřit emise skleníkových plynů, které jsou podle kalifornské energetické komise o 23 % nižší než při spalování nafty a o 30 % nižší než při využití benzinu. Navíc zemní plyn neprodukuje prakticky žádné emise pevných částic, takže je čistší než nafta. Pro zákazníky je CNG přitažlivé především díky nižším nákladům na palivo.

I přes tyto výhody je v USA v současnosti okolo 1500 stanic, kde lze doplnit CNG a v provozu je zde zhruba 150.000 vozidel na zemní plyn, zatímco na celém světě se jich pohybuje okolo 10 milionů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
30. 7. 2012 20:41
Re: Elektro-motor
Můžeš objasnit, jaký je rozdíl mezi Priusem a Voltem? Nepoužívá snad Volt převodovku spojující kola, oba elektromotory a spalovací motor, stejně jako Prius? Sice tvrdili něco jiného, ale prý jen aby si ochránili intelektuální vlastnictví. Rozdíl mezi nimi, kromě toho, že Volt má pár spojek navíc, je hlavně v terminologii. Prostě Volt nemá systém E-Flex (který neměl žádný mechanický spoj mezi generátorem a koly), ale Voltec, který je velmi podobný systému HSD (protože je prý účinnější).
26. 7. 2012 12:41
Re: Elektro-motor
vacsinou maju elektrarne na naftu >:-[]
Po rokoch obcianskej vojny maju znicene cesty,... a tak vozia palivo letecky na starych osobnych Boingoch, ktore kupuju po celom svete po skonceni suzby - totalne vylietane lietadla castokrat s krivym drakom,... vytrhaju sedacky a nazvaraju tam plechove sudy a vozia naftu na sever krajiny do elektrarni, ktore zasobuju tazobne spolocnosti elektrinou. Sem tam nejake lietadlo spadne do preplnenej stvrte, ale co uz, vsetko su to prijatelne straty pre nich.
26. 7. 2012 12:31
Re: Elektro-motor
hm. mohli se aspon chytnout za nos a postavit tam plynovou elektrarnu, elektrinu snad v africe potrebujou... i kdyz... nejake zkorumpovane vlade to bude asi uplne sumafuk, jestli ma obyvatelstvo elektrinu nebo ne. Hlavne ze oni ji maji.
26. 7. 2012 12:26
Re: Elektro-motor
Vzdy proti tomu niekto protestuje, je o tom niekolko dokumentov, ale je to Afrika - kontinent, ktory Boh uz davno opustil, ako povedal DiCaprio v Ciernom diamante a tiez maju skorumpovane vlady, takze staci, ze Shell zaplati zopar vyvolenym a vetko je mozne. V tomto si mozu podat ruku s Cinou. V podstate vsetky ekologicke aktivity sa deju v EU alebo pokial je to politicky mozne, v USA, kde je aka taka vymozitelnost prava.
26. 7. 2012 12:20
Re: Elektro-motor
mazec, co na to rika globalni otepleni a emise CO2 ?
Myslim, ze za tyhle fotky nas jednou nasi vnuci-pravnuci hodne pochvali.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)