Myslíš vůbec? To ti přijde jako rozumný nápad, že ti zadlužený stát DÁ 100 litrů na nákup vozu? Přemýšlel jsi někdy nad tím, kde asi na ten příspěvek vezme? Že kdyby všichni koupili nový hybrid, tak si vlastně všicni ten příspěvek sami budou muset zaplatit 8-s ? A že reálně ten příspěvek zaplatí chudí těm bohatším, kteří si hybrid již mohou dovolit?
Navíc co až podpora skončí? Že pak následuje bezedná propast? Tohle deformování trhu je naprosto zhoubné, opovrženíhodné a naprosto neperspektivní :-!
Pokud chci podpořit domácí výrobu, zvýším cla (ok, tohle momentálně nelze v rámci evrop. trhu...) a snížím DPH. A ne že zavedu "příspěvek" :no::no::no:
Ono to je vobec celkom zaujimave v EU castiach zasiahnutych krizov. Vlady musia setrit a ludia povacsinou z juznej EU na to nie su zvyknuti, strajkuju a vo volbach si "logicky" vyberaju takych politikov, co im ponukaju istoty v tychto casoch neistoty - teda socialistov. Tito socialisti si ale iba kupuju cas, respektive nic skutocne neriesia, lebo na to su potrebne razne kroky. Keby aj Grecko malo skutocnu volu riesit ich problemy a kazdy obcan by to prijal ako svoj podiel viny, tak nepotrebuju vobec ziadnu pomoc z vonku, staci im iba to, ze maju pomerne stabilne Euro a par rokov odriekania. Kto toto ale dnes v EU dokaze? Mozno tak este severske narody. Na jesen bude v EU horuco.
všichni tady prskají jak jsou francouzi blbí, ale oni už podobnou podporu určitého druhu pohonu zkusili a docela dlouho jim to neslo plody.
v rámci snižování spotřeby ropy se rozhodli, že podpoří úspornější dieselové motorizace. Výrazně zdanili benzín, později ještě zdanili vozy dle emisí CO2 a tím spustili poptávku po dieselech. výsledkem bylo, že jak PSA, tak i renault ukázaly v téhle oblasti VW group záda. VW group však zapracovalo, jejich náskok dohnalo a dnes naopak francouzi chytají za kratší konec provazu u benzínů. renault to zvládá, ale PSA ne.
teď se snaží zopakovat něco podobného s elektromobily. ne náhodou všechny FR automobilky nabízí elektromobily a PSA s oblibou využívá hybridních systémů. svoji roli také hraje silná EdF...
pro francouzské výrobce je negativní faktem renesance hromadné dopravy. zatímco před deseti lety potřeboval mimo paříž každý frantík starší 18 let auto, aby se vůbec někam dopravil, tak dnes vznikají nové dopravní systémy v městských aglomeracích nad 100 tisíc obyvatel jak houby po dešti. a je poznat, že už dnes nejezdí studenti na oběd do menzy autem
haha,
jasny, Francie snizila spotrebu benzinu a nafty masovym nasazenim elektromobilu a tim zredukovala strategicky nevyhodnou zavislost na ropnych produktech.
A to vsechno tim, ze par studaku chodi do menzy pesky a lid pouziva asi 1 elektromobil na 100.000 konvencnich aut se spalovakem.
Dalsim krokem budou hybridni tanky a stihaci letectvo.
V ramci tohoto cile se prave buduje vzdusne trolejove vedeni do Syrie, kterou hodlaji Francouzi v horizontu nejblizsich 10 let vybombardovat podobne, jako vybombardovali na ropu bohatou Libyi.
Armada jiz vypsala tendr na elektricke stihaci letectvo, jedinou obavu maji z teroristu, kteri by jim behem letu mohli prestrihat draty.
Na tomto problemu inzenyri intenzivne pracuji.
Je to stejné jako nadávat Němcům, že podporují alternativní zdroje energie. Čas ukáže, kdo měl pravdu. A já osobně mám pocit, že jak Francouzi, tak Němci vědí, co dělají. Jejich firmy na tom časem můžou slušně vydělat a podporu bohatě vrátit.
Řecko taky vědělo, co dělá 8-s
Mimochodem podpora hybridů a elektromobilů zrovna u Frantíků je poměrně komická, když si schválili odklon od jádra... Asi budou nakupovat elektřinu od nás >:-[] Takže Jiřetín to má jasné, uhlí bude třeba pro pařížské elektromobily :-!;-)
Jistě. Ale když už musí zmizet, tak proč z důvodu vývozu elektřiny a maximalizace zisku skupiny ČEZ 8-s ? Kdyby padl z důvodu, že už bysme neměli kde brát uhlí na elektřinu pro obyvatele a společnosti u nás, tak to aspoň bude mít nějaký užitek pro naší zemi.
Trocha citace z článku: ...Z Německa pochází až polovina světového výkonu solární energetiky. Podíl Německa na výrobě solárních panelů se přitom propadl na pouhých sedm procent. Pracovní místa se přesouvají do Asie, Evropa na solární boom doplatí dražší elektřinou.....„Místo aby sektor obnovitelných zdrojů pracovní místa vytvářel, tak je ztrácí. V zásadě budeme mít drahou elektřinu a pracovní místa vyvážíme do Asie. To je klíčový problém,“ komentuje situaci Šnobr.
A další příklad pana zubaře co si nakupoval Ferrari jak rohlíky, protže byl členem skupiny co vytunelovala 80 ml EUR dotací na vývoj solárních technologii. Je to jen podvod,zlodějna, zlodějna, podvod, zlodějna.
Vyplachly mozku... ta tvoje slavna eko solarni elektrina je 10x drazsi nez energie z jadra a navic vyzaduje pridavne vyrovnavaci zdroje, protoze vykyvy delaji bordel v siti.
A musi se prednostne kupovat, coz pro tezke provozy, napriklad hutni prumysl znamena investice v radu desitek milionu navic, ktere musi zaplatit at chce nebo nechce, protoze stat narizuje prednostne obchodovat se solarni elektrinou a teprve az se proda, muze se kseftovat s jadernou.
Dusledkem toho ztracime konkurenceschopnost proti Indii, Cine a dalsim zemim, ktere na fotovoltaiku kaslou.
Dusledkem je, ze to tu vsecko zavrem a pujdem past dobytek, protoze prumysl padne na hubu.
Klasický názor primitiva, který si myslí, že mu k životu stačí malá násobilka. Prostě nejseš shopen chápat věci víc do hloubky a výsledkem jsou hodně povrchní závěry. Já zase nemám nervy na to, abych to podobnejm týpkům vysvětloval.
jo oni vedeji co delaji.
par lobistu prekeca par politiku, at stat garantuje ceny elektriny z FV a z technologie, ktera v nasich zemepisnych sirkach ma nulovou navratnost je nahle podnikatelsky bestseller, kde se ti investice vrati za par roku a pak uz jen zadara vydelavas. Pardon, zadara to neni, je to z nasich penez jako spotrebitelu, protoze stat narizuje prednostni odber elektriny z FV at chces nebo nechces a jeste garantuje jeji vysoke ceny.
Takze pokazde jak cvaknes vypinacem, tak nejakemu lobistovi a podplacenemu politikovi naskacou na uctu nejake drobasky k dobru z tvojeho bankovniho uctu.
Ja jsem jen zvedav jestli s tou podporou vozu vyrobenych pouze ve Francii nenarazi u Evropske komise. Me to prijde jako poruseni pravidel volneho trhu a divil bych se kdyby si to ostatni vyrobci, kteri prodavaji hybridy nebo elektromobily ve Francii, nechali libit.